* UKK    * Etsi

Tänään on 20.07.2018 15:59

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 71 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.08.2006 09:03 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Keltaruusu kirjoitti:
Haluaisin mahdollisuuden tehdä/teettää myöhemmin samalla mallilla iltapuvun.

Jatkanpa vielä vähän tästä iltapukujutustani... Onko kukaan värjäyttänyt pukuaan? En löytänyt mistään forumista tästä keskustelua. Teetetyssä puvussa materiaaleja olisi varmaan sen verran reilusti, että niistä jäisi testivärjäykseen paloja, jotta lopputulosta voisi arvioida ennen kuin tuhoaa kauniin valkoisen puvun :faint: .

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 11.11.2006 22:37 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

efef kirjoitti:
Oletteko kuulleet puvun käyttyvän oudosti tai tuntunut erittäin epämukavalta hääpäivänä, jotain ompelijan virheitä?
Teen siskolleni hääpukua (kesällä häät) ja ajattelin jo nyt alkaa ottamaan huomioon typeriäkin virheitä mitä ei ehkä tulisi otettua huomioon.
Jos keksitte jotain niin kertokaapa ihmeessä! :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 12.11.2006 13:10 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Keltaruusu kirjoitti:
Keltaruusu kirjoitti:
Haluaisin mahdollisuuden tehdä/teettää myöhemmin samalla mallilla iltapuvun.

Jatkanpa vielä vähän tästä iltapukujutustani... Onko kukaan värjäyttänyt pukuaan? En löytänyt mistään forumista tästä keskustelua. Teetetyssä puvussa materiaaleja olisi varmaan sen verran reilusti, että niistä jäisi testivärjäykseen paloja, jotta lopputulosta voisi arvioida ennen kuin tuhoaa kauniin valkoisen puvun :faint: .

Jos ostat puvun liikkeestä niissä on yleensä pituusvaraa joka lyhennetään mittoihisi, tai sitten laahus jota lyhennetään/poistetaan, voit kysyä liikkeessä paloja itsellesi.
Värin lopputulos on aina aika riskipeliä. Oli materiaali mikä tahansa ja oli värjäävä kuka hyvänsä. Äst. Nyt aloin peloittelemaan.. :auts:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 11.12.2006 14:13 
Poissa
Suojelusenkeli
Suojelusenkeli

Tätini ompelee minulle puvun ja olin ajatellut pukuuni mustaa kirjailua... miten vaikeaa/työlästä esimerkiksi tällainen olisi toteuttaa? Tätini hankki alkuvuonna sellaisen koneen, jolla voi tehdä kirjailuja, mutta kokemusta ei kovinkaan paljon ole kertynyt (muuten kyllä ompelee sivutyönään). Voiko sellaisella tehdä miten isoja vain? :o
Miten helposti esim kangas menee ryppyyn? Mä olin ajatellut taftia, se on kuitenkin vähän paksumpaa.
Ja onko tuollaisiin kirjaluihin olemassa jotain malleja? Yritän varmaan itse piirtää kirjailut, mutta jotain suuntaa/apua olis kiva löytää. Näkeehän niitä tietty noista puvuistakin aika hyvin.

Kiitoksia paljon, jos joku osais vähän valaista mua! :)
(Tädiltänikin tietysti voisin kysellä asiaa, rupesin vaan miettimään, että olenko "haukkaamassa liian suurta palaa" ja kun tätini ei välttämättä tohdi kieltäytyä)

Suunnitelmiin...
Haavekuviin...

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 31.07.2007 09:57 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

niinuliinu kirjoitti:
Onko kukaan teettänyt morsiuspukuaan lomamatkalla, esim. Thaimaassa. Olemme ensi vuoden puolella menossa ja olen elätettyt toivoa että saisin puvun sillä reissulla hankittua... Onko kenelläkään hinnoista käsitystä..?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.08.2007 10:27 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Appelsiinia ja suklaata kirjoitti:
Ystäväni on luvannut tehdä minulle hääpuvun. Materiaalit tietysti maksan itse, mutta mikä on sopiva hinta itse työlle? Luulen että ystäväni vetää hinnan vähän alakanttiin, minä taas mielelläni maksaisin ihan kunnon korvaukset kaikesta siitä vaivasta ja kaikista niistä työtunneista. :hug:

Mitä itse veloittaisit jos ompelisit hääpuvun?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: Osaavia ompelijoita PORISSA?
ViestiLähetetty: 10.02.2008 21:55 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Häät iloisesti juhlittu. Nyt edessä puvun muokkaaminen
"normaaliin" elämään:
Onko mahdollista tehdä yläosasta erillistä korsettia ja hameosasta värjäämällä vaikka uutta tyköistuvaa leninkiä...?
Kuva
Vaativa homma ja varmaan maksaakin, mutta tuollaisenaan
ei pukua enää oikein voi käyttää.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: yrittää säästää...
ViestiLähetetty: 04.04.2008 13:10 
Poissa
Kerubi
Kerubi

Paljonkohan tulisi tällaisen puvun teettäminen maksamaan?
Olemme nimittäin opiskelijapariskunta eikä budjetti ole mikään
päätähuimaava mutta unelmasta ihan oikeasta hääpuvusta en haluaisi luopua...

:(

Kuva

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.05.2008 13:18 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Jos joku Jyväskylän suunnalla haluaa puvun teettää niin mun kaveri avas just Jyväskylässä kaupan, Off Store, kauppa ei siis liity mitenkään häihin ,mutta tää mun kaveri Hanni Linja tekee oikeestaan mitä vaan kun menee nykäseen hihasta. Hanni teki myös mun normaalia erikoisemman hääpuvun.
Eli tän
Mallina oli tää kuva:
Kuva

K 6/2008
L 10/2009

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 17.05.2008 17:25 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Paljonkohan kankaiden hintahaarukka on? Mulla ei mitään tietoo...

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 17.05.2008 19:59 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

jonsu84 kirjoitti:
Paljonkohan kankaiden hintahaarukka on? Mulla ei mitään tietoo...

Riippuu tietysti kankaista, mutta morsiussatiini on jostain 15€:sta useisiin kymppeihin metriltä , pitsi on tosi kallista, helposti 20-6€m.

unelmista tuli totta-päikky

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 18.05.2008 19:23 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mulla oli jotain Duses-kangasta (ei hajuakaan miten kirjoitetaan, mut lausutaan noin) ja se makso jotai 40-60e metri (yht'äkkii iski oikosulku). Silkki olis ollu vähintään 90e/metri. Pitsi mun pukuun oli kans joku 70e/m, yhteensä kankaisiin mul meni n.300e. Vuorikangas oli joku 2-5e/m samoin tylli. Mun ompelija sano et kankaiden täytyy olla hengittäviä et se esim tyrmäs morsiussatiinit yms heti ja häissä sitten vaik mun puku oli paksuu kangasta ja oli tosi kuuma päivä niin puku ei ollu kuuma. Ompelija olis kyl tehny puvun mulle mistä tahansa kankaasta jos olisin niin sanonu, mut ajattelin uskoa viisaampaani.

K 6/2008
L 10/2009

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.07.2008 22:12 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Kati72 kirjoitti:
Onko kukaan teettänyt hääpukua oppilaitoksissa oppilastyönä? Tai tiedättekö ketään kuka olisi? Ja kuinka onnistui?

Meillä budjetti pitää ikävä kyllä pitää mahd. minimissä. Ruoan tilaan tarjoiluineen pito ym.palvelusta mutta muissa voisi "tinkiä" käyttää edullisempaa muotoa..

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 09.08.2008 18:20 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Sincerely kirjoitti:
Häät iloisesti juhlittu. Nyt edessä puvun muokkaaminen
"normaaliin" elämään:
Onko mahdollista tehdä yläosasta erillistä korsettia ja hameosasta värjäämällä vaikka uutta tyköistuvaa leninkiä...?
Kuva

Mitä kaikki maksoi:
Korsetin irroitus puvusta, nappirivistön irroitus ja uudelleen laitto, vetoketju... muistaakseni n.45 €

Helmaosasta tehtiin minulle olkaimeton mekko, joka tulee juuri polven alapuolelle. Olisin halunnut kankaasta harmaan, mutta värjäys oli melkein mahdotonta. Kolme värjäyskertaa tuotti hyvin hyvin vaalean helmenharmaan sävyn. Puvun alareunassa kerros mustaa tylliä. Ei koristeita tai mitään ylimääräistä. Hinta 150 €

Kokemuksen perusteella varoitan toivomasta liikoja värjäyksen suhteen, värimuutos oli kolmen värjäyksen jälkeenkin hyvin hentoinen.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 06.05.2009 09:35 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Mulla ois tällänen ongelma..Onko mun vaikee saada hyvää pukua ees teetettynä, ku ongelma on skolioosi selkä eli mun selkä on vino ja mm. toinen jalka on toista jalkaa pidempi (n. 0,5cm on eroa)?

Mie -84, mies -79 ja Piiperöpaapero -04
Muistoissa; Sebi 21.5.2007-1.8.2009

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07.05.2009 13:42 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Mä keksinkin itelleni vastauksen :doh:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07.05.2009 14:11 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

näistä värjäilyistä ja muista. niin jos puku on keinokuitua (polyesteri, mitä morsiussatiini ikäväkyllä aina on) niin se ei värjäänny. luonnonkuidut värjäntyy ihan normaalista, tarpeeksi vain väriä matkaan.

poks: kannattaa googlettaa ompelimoita ja lähettää kyselyitä. pituuden puolesta toi menis "cocktailmekosta", mutta en tiedä ottaako ompelimot sitten hääpukulisää :o kaikki riippuu aika paljon kankaista ja yksityiskohdista. näyttää suht perus-malliselta mekolta, jossa on jotain vedoksia/laskostuksia yläosassa ja kellotettu helma. (+alushame) ei pitäis olla kovinkaan kummonen homma.

elomorsian jo löysin ratkasun ongelmaansa, mutta mainittakoon vielä, että ompelijoilla on nimenomaan koulutus tehdä vaate istuvaksi asiakkeelle, oli sitten kolmas käsi tai viides jalka kyseessä! jos tämä ei onnistu, ei oo kovin hääviä koulutusta saanut.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07.05.2009 14:29 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Eleith;
Ajattelin teetättää nöyrillisen ja off-shouders mallisen.
Ainakin, ku näin mietin niin nyörellinen mukautuu vartaloon, ku vartaloon..Mut kysäsen viel siltä ompelijalta. Oot oikeessa, et jos on ammattilainen saa loihdittuu vartaloon sopivan.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.08.2009 16:28 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Mä enteettänytkään pukuani vaan ostin valmis puvun. Mut mainittakoon, joka kärsii samasta ongelmasta niin korsetti mallinen sopii ja sit kannattaa miettiä joilla on kans jalat "eriparia", et hankkiiko lyhyen jolloin se eroavaisuus huomaa paremmin vai pitkä jolloin eroavaisuutta ei huomaa niin hyvin. :wink:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 03.03.2011 12:33 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

cara79 kirjoitti:
Hei!
Kertokaa kokemuksia morsiuspuvun teettämisestä Oulussa.
Onko kukaan teettänyt pukua Morsiusateljee Pauliinalla Kempeleestä?

Äidiksi 02/10 & 01/12

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 06.09.2011 08:26 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Itse päädyin teettämään pukuni.

Kävin jo puolitoista vuotta sitten (heti kihlauksen jälkeen) hääpukukaupoilla, ja olin todella pettynyt valikoimaan, jota näin. Silloin en vielä tiennyt, millaisen puvun oikeastaan edes halusin; vain sen etten mitään perus paljetti-vannehame -viritelmää, jota minulle yritettiin jatkuvasti kaupata! (koolle 46 ei näköjään ole mahdollista hankkia liikkeisiin mitään muita vaihtoehtoja...) Olin harjoittelussa new yorkissa viime kevään ja kesän ja siellä kävin paljon katselemassa hääpukuja. Löysinkin yhden, joka oli tavallaan mieleinen, mutta pitkän toimitusajan takia päädyin ottamaan idean mukaani ja etsimään ompelijan Suomesta.

Lopulta kävin Tampereella parissa ompelimossa ja päädyin vihdoin Fragolaan. Tampereen Fragolassa (Twizt -liike hämeenpuistossa) oli aivan todella asiantunteva, mukava ja suorasanainen palvelu. Ompelija-Marikan ajatukset täydensivät omia visioitani ja puvun toteutus oli aivan huikea! Suosittelen tosi lämpimästi!

Kuvia täällä:

http://tiinaneuvoo.blogspot.com/2011/08 ... vista.html

http://tiinaneuvoo.blogspot.com/2011/08/tahdon.html

ja kuvaaja oli Ulla Tuulia Nikula. :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 71 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3

* UKK    * Etsi

Tänään on 20.07.2018 15:59