* UKK    * Etsi

Tänään on 15.07.2018 21:01

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 71 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 24.05.2004 17:22 
Poissa
Pukeutumisasiantuntija
Pukeutumisasiantuntija

Olen mielenkiinnolla lueskellut tätä foorumia ja mielipiteitänne puvuista ja pukeutumisesta juhliin yleensä. Haluaisin lisätä keskusteluun pari juttua, joihin ompelun ammattilaisena törmään usein.

Ensinnäkin, oma asu on varmasti yksi häiden tärkeimmistä jutuista. Kun pukua aletaan teettää, se suunnitellaan aluksi, valitaan kankaat ja otetaan mitat. Tämän jälkeen olisi tosi tärkeätä pysyä mitoissa ja erityisesti suunnitelmissa, niin lopputulos on paras mahdollinen. Häähulluus ei saisi iskeä tällä sektorilla. Puvun hintaan nimittäin vaikuttaa suuresti suunnitelmien muuttaminen ja jahkailu ja pähkäily, siihen kuluu yllätävän paljon työaikaa. Eli suunnitelmat kerralla selviksi, vaikka se sitten alussa veisikin enemmän aikaa.

Toiseksi, äidit ja anopit, samoin kuin kummit ja mummit ovat usein tosi pulassa teemojen ja etiketin kanssa. Eli antakaa ohjeita heille siitä, mitä he voisivat pukea, onko väritoiveita tai hattutoiveita ym. ym. Kannattaisi myös muistaa isommissa häissä, että morsiusparin vanhempien tuli pukeutua yhteensopivasti morsiusparin kanssa ja keskenään.

Ja kolmas juttu, se vaate valmistuu morsiamelle noin 2 kuukautta ja kuukauden verran kaasoille ja anopeille, joten liikkeellä kannattaa olla ajoissa. Peruskankaita myyvät liikkeet, Eurokangas ja Fabrisso, eivät ota kesäisiä kankaita enää kesäkuussa sisään, eli heinäkuussa ei enää vaaleita värejä löydy kuin hajanaisesti. Eli tähän kannattaa varautua valitsemalla malli ja materiaali ajoissa.

eli tässä vähän lisää stressattavaa :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.08.2004 17:06 
Poissa
Sivustovastaava
Sivustovastaava

Tämä ketju varataan Fragolan hienon aiheavauksen myötä keskusteluille, jotka liittyy hääpuvun ja asuteiden teettämiseen :)

:girl: Admiina

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.08.2004 17:32 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Lainaa:
Siis jos ei ole mitään tuttua ompelijaa, vaan jossain ompelimossa pk-seudulla. Meillä kun taitaa aikamoiset budjettihäät tulossa, niin ajattelin että voisiko olla jopa niinpäin että teettäminen voisi maksaa vähemmän kuin valmiina ostaminen, jos esim. valitsee pukuun vähemmän arvokasta kangasta tms.?
Tämäntapaista pukua olen kuolannut (en tosin ole vielä edes kysynyt, paljonko tuo maksaa liikkeessä):
Kuva
Tai sitten vähemmän vartalonmyötäistä - jotain A-linjaista samantapaisella pääntiellä. Paljonko voisi maksaa?
Budjetissa puvun ehdoton yläraja on 700 euroa, mutta saisi olla paljon halvempi - nyt esim. hääyön vietto muuaalla kuin kotona ei mahdu suunnitelmiin olleenkaan... :(

Lainaa:
Hei sinulle Nippe,

Ei todellakaan tuollaisesta tarvitse maksaa 700,-

Minun liikkeessäni ( Chic-Bride) tuollainen puku maksaisi varmaan 420 tai 450 euroa riippuen vähän kankaista...

Hinnat saamme alas tekemällä valmiilla kaavalla puvut, toisin kun ompelimo-atelje:ssä mihin menee paljon aikaa jo siinä kun tekevät uudet kaavat joka asiakkaalle, ja sekin maksaa!!!!

Eli ehdottomasti kannattaa tulla teettämään puku

Voit ottaa yhteyttä minuun myös osoitteella helena@chicbride.fi jos haluat keskustella henkilökohtaisemmin joistakin asioista

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 26.09.2004 11:13 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Jos pukua lähtee teettämään, onko olemassa jonkinlaista listaa asioista, jotka kannattaa ompelijan/suunnittelija kanssa sopia (kirjallisesti)? Ensikertalainen on helposti eksyksissä jo pelkästään oman mallin löytämisen kanssa, joten yhteisymmärrys ompelijan kanssa alusta asti on varmasti plussaa. Aina sitä ei vaan osaa miettiä kaikkia asioita, joihin voi törmätä pukua teettäessään. Vinkkejä?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 26.09.2004 17:42 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

vinkiksi:

Ammattikouluilla on teettäminen todella halpaa. Oma pukuni, kuva päiväkirjassani, maksoi kankaineen noin 150€.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.09.2004 09:12 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Tuttu ompelija tekee minulle puvun. Ihastelin aikani eri liikkeissä pukuja, mutta pian huomasin ettei meillä taida olla varaa 800 euron luomukseen :faint:
En vielä tiedä minkälainen pukuni tulee olemaan, mutta hyvä perusajatus on ja miljoona kuvaa missä on jokin ihana juttu. Luotan ompelijaan että hän tietää mikä sopii minulle!

Äidin kanssa muuten saatiin hyvät naurut kun kysyimme tältä ompelijalta ensikertalaisen tyhmällä ajatusmaailmalla onko hänellä valmiita kaavoja mistä hän tekee pukuni. Siihen tämä vastasi että ei ole, vaan ammattitaidolla :D

Puku tulee luultavasti maksamaan noin 200 euroa kankaineen, kankaasta riippuen tietysti. Eli tekemisen hinnaksi tulee 100 euroa tuttava alennuksella ja hän käy minun kanssa katsomassa kankaat. Onneksi, koska en tiedä lainkaan minkälainen kangas sopii mihinkin pukuun :D

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 29.09.2004 12:44 
Poissa
Pukeutumisasiantuntija
Pukeutumisasiantuntija

Hei!
Pari juttua tuli heti mieleen, joista kannattaa sopia.
-hintahaarukka kirjallisena, esimerkiksi itse laitan sen ylös asiakkaan asiakaskorttiin, ja mitä hinta sisältää, eli kuuluuko siihen kaikki vai ehkä pelkkä työ.
-valmistumispäivä, eli koska haluat puvun viimeistään kotiin mukaan. Jos annat vihkipäivän takarajaksi, se voi aiheuttaa pienoista stressiä:) Tämä tieto merkitään myös asiakaskorttiin.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 29.09.2004 20:20 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Kiitos kaunis vastauksista, juuri näitä asioita pohdin itsekin. Nyt vaan selailemaan lehtiä, sovittelemaan pukuja ja lukemaan Amoriinin sivuja (löysin juuri sen kaikki-mitä-haluan-kysellä-ovat-täällä -osan! :clap: )

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01.10.2004 18:35 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Itse olen miettinyt teettämistä yhtenä vaihtoehtona, mutta tahdon pukuun korsettiyläosan, joten sellaisen teettäminen vähän arveluttaa. Mitä ammattilaiset sanoo?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.10.2004 06:58 
Poissa
Pukeutumisasiantuntija
Pukeutumisasiantuntija

Heip!
Korsettimalli ei ole sen kummempi ommeltava kuin mikään muukaan, se vain vaatii sovittamista ja yleensä sovitusvaatteen. Kannattaa kysyä, onko ompelija tehnyt korsetteja, ja voitko saada nähdä kuvia tai onko yhtään valmista/keskeneräistä liikkeessä. Hinnaltaan tukeva korsettitoppi voi olla vähän perustoppia kalliimpi, koska tehtäviä kerroksia on yleensä enemmän.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07.10.2004 09:53 
Poissa
Sivustovastaava
Sivustovastaava

Terhikki78 kirjoitti:
Apua!

Missä vaiheessa kannattaa alkaa valmistamaan pukua, jos häihin olisi tällä hetkellä aikaa vajaat 8 kuukautta?

:o

kippe kirjoitti:
Pääsääntöisesti ompelijat tuntuvat suosivan 3-4 kk ennen häitä aloitettavaa ompelua, mutta varmasti jos tahtoo voi tilauksen tehdä aijemminkin. Kannattaa ensin selvittää missä ompeluttaa ja kysyä ompelijalta. :bye:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 17.10.2004 21:30 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Jos kunnon korsetista on kyse, niin moinen ei yleensä perusompelijalta onnistu. Ensinnäkään se Ei kuulu monissa kouluissa opetussuunnitelmaan ja jos niin kyse on hyvin kevyesti luutetusta topista lähinnä, ei korsetista. Ja vaikka palat nyt perusompelijakin osaa ommella yhteen, korsettien kaavoitus on täysin eri asia kuin perusvaatteiden.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 19.10.2004 20:12 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Kun nyt löysin suurinpiirtein sellaisen puvun kuin haluan, niin jos sen teettäisin, tulee eteen seuraavanlainen kysymys: Onko tälläistä kuviota vaikea kirjailla tähän pukuun? :o Muuten puku on todella yksinkertainen, tälläinen sivusta ja laahuksen vielä haluaisin lisää. Eli "loppupuku" ei varmastikaan ole mitenkään hankala tehdä.

Osaako kukaan auttaa? :? :girl:

Pojat 9.2.08 ja 1.1.11

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 20.10.2004 12:08 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Ei ole ongelmallista, mikäli ompelija omistaa kirjontakoneen.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 20.10.2004 12:16 
Poissa
Pukeutumisasiantuntija
Pukeutumisasiantuntija

Nuo ouskarin kuvan koristelut näyttävät kyllä enemmän helmillä koristellulta pitsiapplikaatiolta. Eli onnistuu ilman brodeerauskonettakin.

Eikä toki muutenkaan ompelijalla itsellään tarvitse olla brodeerauskonetta, kunhan tekee yhteistyötä jonkun yrityksen kanssa jolla on.

Kaikenlaiselle koristelulle tuo onkin aika ihanteellinen paikka: tuollainen tasainen aika suora alue.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01.11.2004 17:55 
Poissa
Suojelusenkeli
Suojelusenkeli

Minä tumpelo ihastuin sincerityn 3089 - huisin nättiin pukuun. Hieman sitä korjaillen se olisi juuri "se" puku minulle, vaaleana tosin. Paljonkohan mahtaisi teettäminen maksaa??? :shock:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 02.11.2004 10:18 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Siihen menee kangasta aika huimasti AnZu, mutta aivan ihana silti! En tiedä miten muut ompelijat ottaa kankaan hinnan loppumaksussa, mutta mie ostan itse kankaat ja maksan vain työstä. Onneksi kuitenkin ompelija tulee mukaan sanomaan mikä kangas on hyvä minun pukuuni.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.01.2005 09:38 
Poissa
Pukeutumisasiantuntija
Pukeutumisasiantuntija

AnZu kirjoitti:
Minä tumpelo ihastuin sincerityn 3089 - huisin nättiin pukuun. Hieman sitä korjaillen se olisi juuri "se" puku minulle, vaaleana tosin. Paljonkohan mahtaisi teettäminen maksaa??? :shock:

Mitä korjailisit? Pitäisitkö yhä kirjonnat yläosassa ja röyhelöt helman reunassa?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 18.01.2005 16:58 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

En ole sovitusreissuillani kiinnittänyt riittävästi huomiota noihin hameosiin, eli miten tuollainen "normaali" kaksiosaisen puvun hame "rakennetaan", kuinka monta kerrosta ja mitä kangasta siellä yleensä on, ettei esim. vannehame näy läpi?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: Vanteesta
ViestiLähetetty: 18.01.2005 19:00 
Poissa
Pukeutumisasiantuntija
Pukeutumisasiantuntija

Vanne ei näy läpi, jos hameen vuorissa tai vanteen päällä on tylliä. Eli tylliä väliin tai sitten pienempi vanne, koska liian iso vanne "pingottaa" puvun läpi.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 02.06.2005 23:02 
Poissa
Kerubi
Kerubi

Hei!

Teetätän pukuni Kiinassa ja tuli sellainen asia mieleen ,
että onko noissa jotain että kuin paljon pitää poiketa mallista.
Kun olen itse mieltynyt erään kaupan pukuun.

Kirjailu tulee eri, sen teetätä Suomessa, luultavasti tutulla.

Kysymykseni kuuluukin missä menee raja kopioinnissa ?
Onko tähän asiaan mitää rajaa / lakia tjs. ?

Tietenkin siitä tulee erilainen, mutta kuitenkin.

Huomenna lähden kiertämään kangaskauppoja, katsomaan materiaaleja ja värejä. Toivon että Kiinassa on samat koodit (kuulemma pitäisi olla)

Uskoisin että kun otan puvusta mukaan kuvia niin he osaavat arvioida paljon kangasta tarvitaan about.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 02.06.2005 23:15 
Poissa
Kerubi
Kerubi

Sainkin kopiointiin seuraavanlaisen vastauksen:

Seuraavanlaista informaatiota antaa morsiusgalleria (http://www.morsiusgalleria.com):

Voinko teettää ihan tarkan kopion jostakin valmispuvusta?

Morsiuspuvuilla ei ole minkäänlaista mallisuojaa, joten mikä tahansa puku tai puvut voivat olla sinun pukusi mallina. Kaikkia eri tehtaiden käyttämiä erikoiskankaita ei kuitenkaan ole saatavilla, joten sen takia ei kaikkien mallien täydellinen kopioiminen onnistu. Täysin eri asia on myös se, että onko jonkun olemassa olevan puvun täydellinen matkiminen millään muotoa järkevää. Jos puku on jo olemassa, niin kaikkein helpointa on toki ostaa sillon se. Teettämällä kannattaa tehdä nimenomaan sellainen puku, mitä EI ole kenelläkään muulla.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 14.06.2005 17:51 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

http://www.maternity-clothing-fashions. ... e_info.asp

Hei! Olen raskaana ja ihastunut tähän pukuun! Paljonkohan tällaisen teettäminen PK-seudulla maksaisi? Olen häissä 7. kuulla, häät ovat jo elokuussa, joten kiirettä pitää!!! Tuhannesti kiitos vastauksista!!!!

R

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 14.06.2005 19:11 
Poissa
Sivustovastaava
Sivustovastaava

Viime vuonna tehdyn tiedustelukierroksen perusteella pukujen hinnat lähti teetettynä mallista riippuen tuolta 350- 400,-paikkeilta ylöspäin riippuen rajusti siitä, millainen puku teetetään. :)

:bye: Ad

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 15.06.2005 11:24 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Pakko kommentoida sen verran, että olen kysellyt eri paikoista puvun teettämistä...
Olen siis hankkimassa pellavapukua, aika simppelin näköistä (mutta nättiä). Halvin tähän mennessä on ollut: ompelu 250-300 euroa + materiaalit siihen päälle. Ja tästä puvusta kuitenkin tulossa semmoinen, kuin haluaisin.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 71 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 15.07.2018 21:01