* UKK    * Etsi

Tänään on 15.07.2018 21:04

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 38 viesti√§ ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Laahus
ViestiL√§hetetty: 29.04.2004 19:31 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Suurin sallittu kuvaLEVEYS on 650pix.
Sama leveysraja koskee myös rinnakkain aseteltuja kuvia.
Suurinta sallittua kuvaKORKEUTTA ei määritellä, mutta tässäkin asiassa toivotaan käyttäjien pysyvän kohtuudessa.

Kaikki yli 650px leveydeltään olevat kuvat tulee laittaa linkkeinä!
Yhteen viestiin maximissaan 5 kuvaa!

Heips,
tätini tekee minulle morsiuspuvun, jossa on laahus. Nyt mietitääm sitä millä sen saisi helpoiten nostettua ylös tanssiessa ja muutenkin? :o
Luin jostain, että kannattaisi nostaa hakasella. Miten se onnistuu? Mihin ja miten hakanen kiinnitetään?

-*tiina*

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 29.04.2004 19:38 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Mun puvussa on myös laahus ja olivat liikkeessä sitä mieltä, että paras on neuloa muutama lenkki puvun väärälle puolelle laahukseen, josta laahusta voi pitää ranteessa tai käsin muuten ylhäällä. Jos niitä nappeja tai muita neulotaan ja niiden avulla nostellaan, kuulemma usein kangas jossain vaiheessa repeilee...

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 02.05.2004 11:50 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kaverin hääpuvussa oli laahus, johon oli ommeltu lenkki helman sisäpuolelle niin, että se ei pilkottanut helman alta laahuksen ollessa normaalisti maassa. Siitä se oli näppärä sitten napata ranteeseen, kun tuli tanssin aika. Itse olen miettinyt samaa omaan pukuuni, jos päädyn laahukselliseen malliin.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 02.05.2004 11:57 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Mun puvussani (voi käydä kattoos päikkäristäni, niin ymmärtää varmaan paremmin mitä yritän selittää... :D ) on aika pitkä laahus ja siellä on sellasia ruusukkeita. Yhteen (keskimmäiseen) ruusukkeeseen tulee lenkki tms. mistä laahuksen voi nostaa sitten takapuolen päälle kiinni... Katsokaa sitä kuvaa niin ymmärrätte paremmin.. :D

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 03.05.2004 10:58 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Meidän äiti teki kerran sellaisen morsiusmekkosen, jossa oli laahus.. se ompeli sinne alapuolelle sellaisen muvisen lenkin jonka pystyi sitten näppärästi laittamaan sormeen kun piti saada laahus ylös.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 03.05.2004 11:24 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Mun mekossa on irroitettava laahus, mutta todennäköisesti ompelen sinne lenkin, että voin nostaa laahuksen käteeni jos sitten haluankin laahusta käyttää koko päivän.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 03.05.2004 19:46 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Kiitos paljon vastauksista. :girl: Luultavasti päädyn lenksuun. Taitaa olla turvallisin vaihoehto.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 09.05.2004 16:15 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Miun laahus tulee kiinnitetyksi piilosaumaan tarranauhalla joten repäsen sen sit illalla pois kokonaan... Kätevää ja sopii miulle....

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 11.05.2004 18:13 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Minä oon kans suunnitellu kokonaan irrotettavaa laahusta. Toteutustapa ei oo vielä muotoutunu, mutta kerron myöhemmin.

Näin just yhden häävideon, jossa morsian kantoi laahusta käsivarrellaan lähes koko juhlan ajan. Homma näytti aika tökeröltä, kun alushameet näky koko ajan. Laahus oli kyllä hänelle jonkun aikaa esim. häävalssin ajan takana kiinni (olisko käytetty just kyseistä hakassysteemiä :o ) mutta taas hetken päästä hänellä oli taas laahus käsivarrellaaan. Lieneekö ollut toimimaton systeemi...

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 12.06.2004 07:08 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Minun puvussa on laitettu lenkki laahuksen keskelle helman alle. tarvittaessa saan nostettua selän nappiriviin kiinni ( siis alin nappi sijaitsee pyllyn yläpuolella) helma jää kuitenkin vielä alas, siten ettei alushame näy. Mekko on ihan siistin näköinen, eikä mitenkään krympätyn näköinen vaikka laahus onkin ylhäällä, laskeutuu nätisti.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 17.10.2004 21:48 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Lenkki hameen nurjalla puolella toimii, mutta on valitettavasti rumempi vaihtoehto kuin nappi/hakasnostot. Koska kun nostat lenkin hameen nurjalta puolelta ranteeseesi helma kääntyy väkisinkin siitä nurinpäin ja etenkin jos se on yhtään ehtinyt likaantua jo matkalla kirkosta juhlapaikkaan saavat juhlavieraatkin katsella sitten likaranduja. Nappi ja hakaset toimivat oikein hyvin eivätkä repeile jos ne on kiinnitetty oikein (eli vuorin/saumavarojen läpi/käytetty myös tukikangasta alla ohuissa materiaaleissa). Jos kiinnitetty väärin ja laahus on painava voi käydä edellämainittu repeäminen. Isoimmat laahukset nostetaankin yleensä 3-5 kohdasta jotta helman paino jakaantuu tasaisesti. Kaunista ja kätevää, ja jos helma on ehtiynt alapuolelta likaantua (kuten yleensä aina käy) niin se ei näy kenellekään.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 18.10.2004 09:52 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

mulla oli pukuun tehty päällipuolelle noin pohkeen korkeudelle, ehkä vähän ylemmäs kaksi pientä lenkkiä (siis todella huomaamattomat) josta helman saattoi nostaa yläosan alla piilossa oleviin hakasiin. puku ei revennyt, oli helppo laittaa ja ottaa pois. tosin mua laiskotti ja käpöttelin enimmäkseen laahus alhaalla :) mutta hakaset toimi hyvin tanssissa jne.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 19.10.2004 08:46 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

:o onkohan missään tai kellään kuvaa nostetusta laahuksesta, siis lenkillä nostettuna ei käsillä. Minullekkin tulee laahusta ja tuota samaa pähkäsin miltä se näyttää luonnossa :o

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 19.10.2004 14:18 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

siis kippe meinasitko nimenomaan tuota kyseistä, josta sekavasti yritin selittää?! ;)
jos, niin mulla saattaa jossain olla tanssin aikana otettuja kuvia, koitan ettiä sulle.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 19.10.2004 15:54 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mulla oli sekä siellä hameen alla lenkit, joista laahuksen sai käteen, että hameessa pieni nappi ja pikkulenksu jolla sai laahuksen ylös. Se ei kauaa kestänyt, vaan lenkki repesi liitoksestaan heti alkumetreillä. Niitä lenkkejä ja nappeja pitäisi olla useampi, koska ainakin mun hame painoi niin paljon ettei se kestänyt yksinään.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 21.10.2004 09:32 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Emppu ihanaa jos sulla olisi kuva!
Yritin hakea netistä, mutta ei tunnu olevan kuvaa jossa helmat olisivat katossa :D

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 10.11.2004 20:11 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Heli79 kirjoitti:
Olen alkanut haaveilla kokonaan irroitettavasta laahuksesta (ei siis lenkillä ylös kiinnitettävästä!), mutta miten se saadaan tehtyä niin, ettei näy periaatteessa ne laahuksen reunat. Kokemuksia? Jos jollain on kuvia sellaisista puvuista, missä olisi toisessa kuvassa laahus ja toisessa ilman sitä, ni voisi laittaa kuvaa tänne palstalle ja olisin ikionnellinen :clap: Muutenkin olisi vielä hienoa, että laahukseen saisi jotain punaista kuviota, kun puvun yläosa tulee olemaan luultavimmin punaraidallinen. kaikki vinkit tervetulleet.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 24.03.2005 10:21 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mulla tuli tähän ongelmaan selkeä ratkaisu: otettiin koko laahus pois :D

Ompelijalla pähkäilimme tuota laahusongelmaa ja vaikka sen miten olisi nostanut niin aina se oli jotenkin tiellä ja kompastelin toisella puolen olevaan helmaan yms. Lisäksi se ei laskeutunut kauniisti, kun kangas oli tosi paksua ja helman alla olevan saumat näkyivät rumasti. Nyt olen tähän ratkaisuun erittäin tyytyväinen, tanssia rakastavana morsiamenakin on helpompi pyörähdellä :)

Eli kannattaa tosiaan muistaa kokeilla esimerkiksi juuri tota tanssimista, miten se onnistuu jos laahus on nostettu vaikka toiseen käteen. Ettei sitten tule yllätyksiä hääpäivänä :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 24.03.2005 12:25 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mä en halua pukuuni missään nimessä mitään semmoista lenkkisysteemiä josta laahusta kannatellaan käsissä tanssin aikana. Kuten Emmikin tuolla sanoi, ei näytä mielestäni hyvältä. Haluan että se nostetaan pienistä lenkistä nappiin/hakaseen senkin uhalla että kangas ei kestä ja repeää.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 25.03.2005 13:58 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

misu78 kirjoitti:
Minun puvussa on laitettu lenkki laahuksen keskelle helman alle. tarvittaessa saan nostettua selän nappiriviin kiinni ( siis alin nappi sijaitsee pyllyn yläpuolella) helma jää kuitenkin vielä alas, siten ettei alushame näy. Mekko on ihan siistin näköinen, eikä mitenkään krympätyn näköinen vaikka laahus onkin ylhäällä, laskeutuu nätisti.

Mulla on sama systeemi Sincerityn puvussa (2950). Hyvältä vaikutti sovituksen perusteella. Laskeutui kauniisti. Suosittelen tuota vaihtoehtoa. Siitä ei sitten tarvitse huolehtia, voi keskittyä tanssiin tai muuhun eikä tarvitse kannatella samalla helmaa.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 23.09.2005 11:32 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Heip,

Sincerityn monissa puvuissa on tarranauhavaihtoehto. Laahuksen saa kokonaan pois. Ainakin mun sovittamissani puvuissa tarra oli kauniisti piilossa ja mekko oli kaunis sekä laahuksella, että ilman.

En tosin löytänyt vielä mielesistäni pukua, jossa olisi tämä systeemi. Sen sijaan olen kuolannut noita nappivaihtoehtoja. Toivttavasti kestää...

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 26.09.2005 11:10 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Tein pukuuni lopulta irtolaahuksen. Laahuksen yläosassa oli kaksi purjerengasta, joista pujotin puvun selän korsettinyörit läpi. Laahus oli siis tukevasti kiinni kahdella vahvalla nyörillä. Vihkimisen jälkeen rusetit auki, laahus pois ja rusetit takaisin kiinni. Tässä kuvaa...

Kuva

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 24.10.2005 16:33 
Minulle tulee kaksiosainen puku ja irtolaahus. Laahus kiinnitetään vyötärölle, joten sen kiinnityskohta jää piiloon yläosan alle. Mietin myös erilaisia lenkkisysteemejä, mutta tulin siihen tulokseen, että irtolaahus on kaikkein kätevin. Alushameeni luultavasti on kuitenkin valkoinen, joten se saattaisi näkyä rumasti punaisen puvun alta. Eikä sitten tarvitse pelätä, että joku tanssin pyörteissä astuu laahuksen päälle, jolloin seurauksena voisi olla pahimmillaan kankaan repeäminen, jos laahus olisi jollakin napilla kiinni. Sitä paitsi laahuksesta tulee sen mittainen, että se suht paksusta kankaasta toteutettuna tulee painamaan sen verran, että vetäisi varmaankin puvun vinksalleen...

Yl√∂s Etusivu

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 07.06.2006 13:42 
Poissa
Kerubi
Kerubi

Olisin myös kiinnostunut näistä ratkaisuista, joissa on käytetty nappeja ja siihne laitettavaa lenkkiä. Kokeilin pukua jossa oli käteen laitettava lenkki mutta ei sitä jaksa kauaa pitää ja näyttää rumalta jos alta pilkottaa alushame/vannehame.

Onko teillä kiinnitetty laahus takapuolen päälle ulkopuolelta esim. koristenappia käyttäen?

Onko kenelläkään laahus kiinnitetty napeilla ikäänkuin sisäpuolelle eli pari nappia ommellaan puvun sisäpuolelle ja laahus nostetaan "pussille" lenkeillä kiinni?

Olisi ihana nähdä kuvia puvuista joissa laahus on nostettu ylös. Minä tässä pähkäilen miten tekisin laahukseni kanssa... :o

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 07.06.2006 14:11 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Miulla on piiitkä laahus ja se tullaan nostamaan kolmesta kohtaa ylös, koska se painaa niin paljon ja yhdestä kohdasta kiinnitys ei varmastikaan kestäisi. Lisäksi laahuksen alla on lenkki josta sitä voi kantaa. Epäilen että itse käytän lenkkiä, ainakin alkujuhlassa - eikä alushameen pilkoitus haittaa mitään kun alushameen päälispuoli tule olemaan brodyyriä kerrostettuna (käy kattoo päikky, eka sivu, alushame). Tanssiin se varmaan nostetaan sitten ylös, kun laahuksen kannatteleminen on aika rankkaa tanssin ohella laahuksen painon takia.

Kuvia, joissa on laahus on nostettuna ylös löytyy muutamista päikyistä. Eikun selailemaan!

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

N√§yt√§ viestit ajalta:  J√§rjest√§  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 38 viesti√§ ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 15.07.2018 21:04