* UKK    * Etsi

Tänään on 20.07.2018 16:07

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 61 viesti√§ ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 18.02.2006 22:56 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Itse ostin h√§√§pukuni Anna-Bellasta Sadamarketista. Oli hyv√§laatuinen A-linjainen olkaimeton tuettu malli, mukaan vannealushame ja huntu. Kaikki yhteens√§ 415‚ā¨. Olin enemm√§n kuin tyytyv√§inen. Ja oli sit√§paitsi ensimm√§inen mit√§ Tallinnassa kokeilin. K√§ytiin muuallakin, mutta parempaa ei olisi edes voitu l√∂yt√§√§.

Ja koko tuolla oli 36-38 vaikka Suomessa hääpukujen koot ovat olleet 32-34. Eli kannattaa varautua siihen että siellä täytyy vähän isompi koko yleensä ottaa.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 14.03.2006 22:40 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Hei! :bye:

Olen melkein päättänyt tettää puvun Tigasmossa.. :o :clap:

kuinka se käytännössä toimii, olen ollut heidän kanssaan yhteydessä ja saanut kuulla että 3-4 sovitus kertaa tarvitaan..

Miten puku maksetaan?siis etumaksut, kuinka paljon?
Voiko heihin luottaa?siis jos sanoo että puku pitää olla tiettynä päivänä valmis, onko se silloin?

oli mulla muutakin..hmm..no mutta se on jo unohtunu!

joku kertoi löytäneensä alusvaatteita Tigasmosta, paljonko ne maksoi, onko myös kenkiä? minun haaveeni on saada sekä viininpunaiset kengät ja alusvaatteet..

KIITOS :clap: :worship:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 15.03.2006 15:53 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Itse teetätin pukuni Tigasmolla. Ekaa kertaa käydessä he ottivat mitat, piirsivät mallin minun toiveiden mukaan ja maksoin siitä 1000 EEK:kiä etumaksua. Muutaman kuukauden päästä taas Tallinnaan tullessani laitoin s-postia ja kerroin ajankohdan jolloin tulen. Sovituksia oli ekana päivänä yksi ja toisena päivänä kaksi, sitten maksoin puvun ja sain sen mukaani.

Tuota Tigasmoa voin suositella, ovat luotettavia. :nod:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 19.03.2006 22:21 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Olen myös itse ajatellut puvun hakua Tallinnasta.
Onko kukaan nähnyt siellä pukuja etsiessään mustia pukuja?
jotenkin rakastuin tuolla mustien pukujen osastolla siihen ensimmäiseen kuvaan.Ja musta värinä on ihan mun juttu. :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 27.03.2006 12:53 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Hääliikkeissä ei ainakaan mun silmään sattunu mustia pukuja, tosin siellä Stockaa vastapäätä on sellanen juhlavaateliike jossa saattas ollakin. :o

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 27.03.2006 22:37 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kitoksia hyvin paljon.Täytyy tehdä muutamia reissuja sinne suuntaan että kerkee rauhassa kaikki liikkeet pyöriä ja katsastaa tarjonta.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 28.03.2006 06:31 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Tuu kertoo sitten löytykö mitään! :bye: Se juhlavaateliike oli aika iso, me käytiin vaan nopeesti kurkkaamassa kun piti ehtiä laivaan. :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 28.03.2006 09:30 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Juu minä tulen ilmoittelemaan kun vihdoin olen SEN puvun löytänyt.
Helsingissä Kaunis Morsiamella kuulemma on mustaa pukua ja myy hyvin..mutta siellä on hintaakin niin hurjan paljon enempi. :(
Joten Tallinna vapiskoon olemme tulossa.. :D

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 17.05.2006 10:22 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

laittaisiko joku kuvia tallinnasta ostamastaan puvusta!
Mahtaisiko sieltä löytyä minulle joka muuten olen suomessa kokoa 38/40 mutta rintamus on melko reilu n.42?

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 18.05.2006 10:02 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

pikkuhevonen: Uskon että löytyy. :nod: Mä oon kans jotain 38/40, ja mun puvussa rintamus oli vähän liiankin iso. Selän nyörityksillä sen saa kuitenkin niin hyvin, ettei se haittaa.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 08.06.2006 11:07 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

En matkannutkaan tallinnaan puvun perässä,löysin omani täältä meiltä.Sen kun näin tiesin ettei muita tarvitse katsella. :D Ja hinta olisi noussut samoihin tai yli tallinnassa,kun matkat olisi mukaan laskenut.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 11.06.2006 13:24 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Kävimme Tallinnassa hääpuku ja juomaostoksilla tiistaina. Suomessa en ollut käynyt kuin yhdessä liikkeessä etukäteen, mutta en lämmennyt mihinkään. Menimme Rosellan päivä Tallinnassa-risteilyllä. Auto oli mukana ja sen jätimme Rimin parkkialueelle (12EKK/tunti).Siitä kävelimme ensin Salon Centeriin:
Pukuja oli paljon, ihan kivoja mallejakin, mutta pääasiassa valkoisia/ valkopunaisia. (Itse etsin jotain sinisempää) Myyjä oli mukava ja puhui suomea. Ei kuitenkaan tärpännyt.
Siitä kävelimme Tigassimoon, jossa kyllä sovittelin pukuja erittäin mukavan suomea puhuvan myyjän avustuksella, mutta taaskin kaikki valkoisia ja sattuvia malleja oli vielä vähemmän, kuin Salon Centerissä. Päädyin kuitenkin varaamaan pariksi tunniksi yhtä näin jälkeenpäin ajatellen melko tylsää pukua.
Tigassimosta k√§velimme Anna Bellan kauimmaiseen mym√§l√§√§n. Valikoima ei ollut kovin suuri, mutta puvut sit√§kin upeampia, hyv√§√§ englantia puhuva nuori myyj√§ nosteli niit√§ rekeist√§, itse ei saanut koskea. Siell√§ oli jopa useampia valkoinenkin, joita olisin voinut sovittaa, mutta sitten myyj√§ n√§ytti kahta vaaleansinist√§ pukua,niin olin myyty. Molemmat sopivat minulle melko t√§ydellisesti, joten olisin voinut ottaa kumman vaan. Toinen olisi ollut 100e halvempikin, mutta valitsin kalliimman, alushameen kanssa yht. 395‚ā¨. Visa ei k√§ynyt, mutta myyj√§ n√§ytti liikkeen ikkunasta automaatin. Myyj√§ pakkasi puvun k√§tev√§√§n pukupussiin ja antoi viel√§ kaupanp√§√§llisiksi kukkajuttuja hiuksiin.
Kävimme vielä myöhemmin sadamarketin Anna Bellassa katsomassa tiaroita, ja totesin samalla, että sielläkin olisisi ollut useampi sattuva puku sovitettavaksi.
Niin ja kooista vielä: Itse olen 36-38 suomessa ja 38 oli minulle kaikissa liikkeissä just sopiva.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 03.08.2006 13:44 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Oon miettinyt tässä itsekin josko sitä lähtisi Tallinnaan hääpukua etsiskelemään. Mietin vaan, että mitähän sitten jos löytyy ns. sopiva puku sieltä mutta siihen tarttisi tehdä joitain korjauksia? Ottaa sisään jostain vähän tms? Onko kokemusta? Eli onko siinä vaiheessa järkevintä tuoda puku mukanaan Suomeen ja etsijä ompelija joka korjaukset tekee? Onko kellään kokemusta?

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 07.08.2006 20:26 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

Ihan samaa oon minäki miettiny kuin kesämorsian07 :o Että mites sitte, jos puku ei ilman muutoksia ookkaan passeli. Oulusta asti kun Tallinnaan lähtisin, niin ei viitsisi toistamiseen ainaakaan sinne asti matkustaa. Tietääkö joku tosiaan..?

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 27.08.2006 15:04 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Moikka!

Tietääkö kukaan onko Tallinnan morsiuspuku liikkeisiin olemassa nettisivuja, joista voisi katsella malleja?

Kiitoksia :)

-Morsian 300607-

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 27.08.2006 18:25 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Mun mielestä niitä oli listattu jonnekin. :o

Tällaisen löysin kuuklettamalla:
http://www.tigasmo.ee/

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 06.09.2006 11:55 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

minä olen kanssa kovasti suunnitellut suuntaavani häävaate ostoksille tallinnaan! Mutta mites on löytyykös sieltä pukuja isomahaisille? Olen helmihäissämme 7kk että aika viime tippaan pitää jättää puvun osto!

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 11.10.2006 12:52 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Moikka,

onko kellään kokemusta hääpuvun teettämisestä Tallinnassa. Ovatko hinnat millaisia, ja montako käyntiä sovitus jne. vaatii??
- mieluista, kun ei tahdo löytyä valmiina, ei sitten millään
:auts:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 23.01.2007 21:45 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Tietääkö kukaan myydäänkö Tallinnassa Alexis Mariagen pukuja? Ja jos, niin missä?? :o

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 07.02.2007 13:23 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

En oikein tiennyt, mihin tämä kysymys kuuluisi, mutta onko kukaan hankkinut morsiustytölle pukua Tallinnasta ja minkä hintaisia yleensäkin morsiustytön puvut siellä ovat? Entä, jos kaasoille ostaisi samanlaiset puvut, niin minkälaisissa hintaluokissa suurinpiirtein liikutaan?

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 05.03.2007 18:45 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Ostin lauantaina olkaimettoman pukuni tallinnan anna-bella liikkeesta. Jo liikkeessä sanoin, että tahdon joko alennusta puvusta tai sitten saa jollain konstilla helmat puhdistaa. Lupasi helmat puhdistaa tämä blondi myyjätär ja kun palasi kymmen minuutin kuluttua pukupusissa olikin jo sitten tämä "unelma-pukuni".

Kiva juu, tänään kaivoin puvun sitten kuljetus pussista ja tulos; Helmat aivan likaiset ja mieletön tahraläntti noin puolenmetrin matkalla helmassa, sormenjälkiä (likaisia harmaita) rinnuksessa jne. että hiukan v-mäinen kokemus tämä hääpukuni osto !

Harmittaa ihan vietävästi. Nyt sitten pitäisi lähteä palauttamaan tätä pirun pukua tallinnaan saakka. Joten pikkuneuvo, jos moitittavaa puvussa niin kannattaa syynätä tarkasti jo paikanpäällä, ettei tarvitse katua.

Minä tosin luotin myyjän sanaan, kun sanoi puvun siistineensä.

Tosi hienoa, kun en edes tiedä onko vaihto/plautus oikeutta. että hei hei rahat.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 06.03.2007 12:35 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

nica-2 Tuo kuulostaa todella harmilliselta. Jos en aivan väärässä ole niin itse kävin ostamassa samaisesta liikkeestä hunnun tiistaina ja itse olin ainakin todella tyytyväinen palveluun. Toivottavasti saat pukusi vaihdettua :yep:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 06.03.2007 15:59 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Mä ostin kans saman ketjun liikkeestä, ja kun sille puvulle sattu pikkunen vahinko täällä Suomessa (pesula..), ja olin muutenkin lähössä laivalle, kävin sitte ohimennessäni kysymässä olisko niitä kirjailussa käytettyjä kukkasia voinu ostaa että olisin saanu puvun ennalleen. Nätti tyttö jutteli mulle sujuvalla englannilla että ei niitä oo myytävänä, mutta että he olisivat kyllä voineet korjata sen jos olisin tuonu mukanani. No, eipä sattunu mukaan ja korjautinkin sen sitte Suomessa ompelijalla, mutta palvelusta ei ainakaan siellä voinu valittaa.

Sattuuhan noita kai joka liikkeessä aina sillön tällön: vahinkoja ja ammattitaidotonta henkilökuntaa. :? Mut mä uskon että saat sille kyllä jotain tehtyä, kun vaan nätisti käy kysymässä! Vaikka onhan tossa matkaa, sikäli ei kyllä edes tarvis. Ootko ajatellu laittaa sähköpostia? Nettisivuthan niillä ainakin on.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 28.04.2007 20:47 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

lilianna kirjoitti:
Ajattelin mennä katsastamaan Tallinnan hääpukutarjontaa ja kyselen löytyykö sieltä tarjontaa ja mihin hintaan?Ja mistä löytyisi sulhaspoikien puvut 3 ja6vuotiaat?

Lurukka kirjoitti:
Itse ostin tallinnasta 400 eurolla puvun. Hintaan kuului myös huntu ja vannehame. Se oli hintaluokassaan kalleimmasta päästä. Jos haluaa hyvän puvun, siitä joutuu maksamaan 100-450 euroa, suurin osa n. 350 euroa. Myös muutamia sulhaspoikien asuja näkyi, mutta en niitä niin pannut merkille. Suurin liike, en nyt muista nimeä, oli isolla tiellä Viru-hotellin lähellä. Myivät myös paljon juhlapukuja. Vähän huono palvelu ehkä...

Hääpäivän onnea 30.7.2005
Juhannuspäivänä 24.6.06 kahdesta tuli kolme
Haikara tilattu vierailulle 24.9.2012

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 21.05.2007 09:23 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kävin Tallinnassa, tässä hiukan kokemuksia:

Ensimmäisenä mentiin kovin kehuttuun Salo Centeriin, joka kyllä ulospäin näytti joltain halpahallilta... Sisällä meininki oli vähän samanlaista, mutta palvelu oli oikein asiallista ja ystävällistä. Valikoimissa oli pääasiallisesti kaksiosaisia pukuja, joissa suurimmassa osassa olkaimet. Ruusukkeet oli myös tosi in. Valitsin neljä pukua, joita halusin sovittaa. Osoittautui, että yksi oli kuitenkin varattu (miksi se oli siellä muiden joukossa kuitenkin? :o ) ja yksi ei mahtunut päälle. Yksi oli tylsä ja yksi päällä aika ruma. Molemmat sovittamani puvut olivat todella pitkiä. Lähdimme pois.

Seuraavana menimme Anna-Bellaan, joka on ihan Salo Centerin l√§hell√§ (ei siis en√§√§ Sadamarketissa, kuten Amoriinin h√§√§opas neuvoo.) Osoite on J√Ķe 2, eli k√§yt√§nn√∂ss√§ samalla kadulla kuin Kibe! - kadun nimi vain vaihtuu v√§liss√§. Liike oli ihan eri tasoa jo ulkon√§√∂lt√§√§n: tilava ja siisti. Myyj√§t olivat todella nuoria ja puhuivat ven√§j√§√§ kesken√§√§n, mutta englannilla p√§rj√§si oikein mukavasti. Sovitin nelj√§√§ pukua, jotka olivat kaikki niin kauniita, ett√§ olisin voinut kuvitella menev√§ni naimisiin miss√§ tahansa niist√§! :faint:

Anna-Bellassa puvut olivat pääasiallisesti olkaimettomia tai kapeilla olkaimilla varustettuja. Lisäksi (ainakin sovittamani puvut) olivat melko lyhyitä. Olen 160 cm ja kaupan sovituskengissä oli korkoa noin 5 cm ja puvut olivat suurinpiirtein oikean mittaisia. Joku pidempi suomalaismorsian, joka oli liikkeessä samaan aikaan, tuskaili juurikin pukujen lyhyyden kanssa. :?

P√§√§dyin valitsemaan (aika heppoisen harkinnan j√§lkeen) ivoryn v√§risen yksiosaisen A-linjaisen puvun. Puku on olkaimeton ja siin√§ on korsettimainen yl√§osa. Puku on taftia (kai?), mutta helmassa taftin p√§√§ll√§ on vaalean cappucinoon v√§rinen pitsi, joka on muutamassa kohtaa ommeltu kiinni taftiin siten, ett√§ pitsist√§ muodostuu "poimuja". Ostin my√∂s tyllialushameen, ja yhteishinnaksi tuli 9225 EEK, eli 607 ‚ā¨. Ei mik√§√§n kaupungin edullisin varmastikaan, mutta en edes katsonut hintaa ennen kuin ostop√§√§t√∂kseni tein. :oops: Onneksi √§iti lupasi maksaa :evil:

Teen vielä yhden ilmiannon uudesta hääputiikista: Anna Boutique www.anna-boutique.ee. Osoite on Ahtri 6A, mutta liike ei sijaitse kadun laidalla. Narva mnt:ltä löydät perille, kun kävelet poispäin vanhasta kaupungista kadun vasenta (sataman puoleista) puolta. Reval Hotel Centralin punaisen katoksen kohdalta käännyt sisäpihalle, ja kävelet sisäpihan läpi. Parkkipaikan oikeassa reunassa on Anna Boutique. En käynyt sisällä, mutta vaikutti siistiltä kaupalta. Myynnissä oli myös iltapukuja.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

N√§yt√§ viestit ajalta:  J√§rjest√§  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 61 viesti√§ ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 20.07.2018 16:07