* UKK    * Etsi

Tänään on 21.09.2018 22:16

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 30 viesti√§ ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: XS-morsiamet
ViestiL√§hetetty: 05.04.2004 12:36 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Palstaa selaillessani huomasin alla otsikon Isokokoiset morsiamet, jossa kyseltiin pukuja ja niiden löytymistä isokokoisille.

Mutta nyt kiinnostaisikin myös pienikokoisten kokemukset. Itseäni hieman hirvittää ajatuskin siitä, kun pitää ensimmäisen kerran lähteä pukuja kokeilemaan. Todella monet liikkeet mainostavat, että pukuja löytyy numerosta 36 ylöspäin ja joitain malleja jopa (?!?!) numerona 34. Entäs jos tarvitaankin mahdollisesti vielä pienempää :? Onko ainut vaihtoehto teettäminen? Mites muut pienet, ootteko löytäneet hyvin valmispukuja tai edes sellaisia, joista on saatu sopivia pienillä korjauksilla.

Itseltäni tuota vartta löytyy huikeat :wink: 159cm ja painokin liikkuu reilusti tuolla 50 kg:n alapuolella. Tiedän kyllä, että en ole varmaan edes pienimmästä päästä, mutta silti :o

Lisäys edellä olevaan:

En viitsinyt aloittaa uutta ketjua, kun ajattelin, että tämä sopii hyvin tänne. Eli nyt olen hieman rauhoittunut :D sen suhteen, että löytääkö pienikokoinen pukuja. Mutta pukuja haeskellessani olen törmännyt sellaiseen ilmiöön, että lähes kaikissa puvuissa on tuo vannealushame. Haluaisin kuitenkin pienikokoisuuteni vedoten ehkä mieluummin puvun, jossa ei ole vannealushametta. Toisaalta haluaisin kuitenkin, että helma olisi edes hieman leveä ja muhkea, ei sellainen tavallinen iltapukumainen. Tällainen toive vain tuntuu tällä hetkellä olevan hieman mahdoton yhtälö :o Kokemuksia?

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 05.04.2004 13:05 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Maijuli!

Itse olen 161 cm pitkä ja painan alle 50 kg.
En tiedä millaisia kokovalikoimia juuri sinun alueesi liikkeissä on, mutta uskoisin että useimmilla liikkeillä on runsaasti pukuja ainakin koossa 34 ja pienempiäkin! :)

Lämpimästi voin suositella (en tiiä saako mainostaa, mutta mainostanpa kuitenkin :oops: ) Morsiusgalleriaa Tampereella, oletko jo käynyt?
Kauempaakin kannattaa EHDOTTOMASTI käydä; valikoimat aivan uskomattomat, palvelu todella ystävällistä ja osaavaa, ja mikä parhainta, edulliset hinnat! :) :)
Oon kyllä sua isompi (pukuni kokoa 34), mutta käsittääkseni siellä on iso valikoima pienempiäkin pukuja. Siskoni hankki oman pukunsa viime vuonna juuri mg:stä, ja hän on n. 155 cm pitkä ja painaa ehkä 45kg! Ei ollut ongelmaa löytää sopivaa pukua, vaihtoehtoja oli paljon. Pukujen sisäänottokin saumoista käy käsittääkseni aika helposto, eli siis esim. koosta 36 saa suht pienellä työllä koon 32 jne..
No johan oli hehkutusta kerrakseen :)

Eli siis luulisin pieniäkin pukuja löytyvän, tosin tottakai joka liikkeellä on yksilölliset valikoimansa.

Onnea puvun metsästykseen! :D

P.S Kannattaa tosissaan harkita sitä morsiusgalleriaa.. :)

Orvokki :girl:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 05.04.2004 13:15 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Orvokki kirjoitti:
P.S Kannattaa tosissaan harkita sitä morsiusgalleriaa.. :)

Orvokki :girl:

Kiitokset kannustavista tiedoista :clap: :clap: :clap: Tuota Tampereen Morsiusgalleriaa olenkin ajatellut mennä "ratsaamaan", mutta en ihan vielä, kun ensin pitäisi saada pukurahat kasaan, jotta ei sitten tule tilannetta, jossa unelmien puku nököttää siellä liikkeessä ja minulla ei ole rahaa :( Mutta kiva kuulla, että sieltä on löytynyt.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 05.04.2004 14:02 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Hei Maijuli ja muutkin!
Mä oon tällanen 158 cm hukkapala :D ja painan n 48 kiloo. Tallinnasta löysin kertasovituksella itselleni sopivan puvun!
Muutenkin tuntuu et ulkomailta löytyy usein helpommin vähän pienemmille naisille mitoitettuja vaatteita. Brysselissä asuessani ei ollu koskaan ongelmia löytää sopivaa. Täällä saa aina lyhentää lahkeet ja helmat, hihat sitten viistääki ties missä... Anyway, mun puku on myynnissä tuol häämarkkinoiden puolella, jos jotain kiinnostaapi :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 05.04.2004 14:15 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Taisi tulla pienuushuippu :D
Mittaa minulla on tosi huikeat 155cm ja paino 47 kg. Mies onkin kehunut, että taskuun melkein mahtuisin :lmao2:
Itse teen pukuni joka tapauksessa, joten en ole kierrellyt liikkeitä sillä silmällä... kenkiä ym. hankkiessa voikin sitten olla, että joutuu tehdä töitä, mutta murehdin sitä sitten, kun se aika tulee.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 05.04.2004 18:27 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mullekin tehdään puku ja kun noita pukuja tuli käytyä sovittelemassa niin kyllähän ne isoja olivat.. 34 miltei tippuivat päältä ja 32 taisin yhtä sovittaa eikä sekään oikein istuva ollut. Mutta kyllä niitä varmasti löytyy kun vain etsii :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: pienille pukuja
ViestiL√§hetetty: 30.05.2004 14:41 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Meikku se on vaan 150cm ja 45g ja jouduin käymään kovaa valintojen taistoa kahden ihanan pikku-mekon välillä. :bye: Että kyllä niitä pieniä pukuja löytyy!!!Sincerityn 2801 on olemassa koko 32. (oli mm. mulle oikein sopiva)Morsiuspukuliike "Tahdon" Helsingissä myy upeita, uniikkeja ranskassa tehtyjä mekkoja.. :) Ranskalaiset koot ovat tunnetusti pienempiä..
Olin itsekkin aluksi varma, että teettämisen puolelle menee..mutta kyllä niitä on pieniäkin ja tosi kauniita kolttuja :clap:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 01.07.2004 13:16 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Nosto :) (ks. lisäys ensimmäiseen viestiin)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 18.07.2005 08:03 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Mä mietin itseasiassa melkein samaa kuin maijuli tuon alushameen kanssa.

Kokeilin pukuani liikkeessä sekä alushameella että ilman. Jotenkin vaan en haluaisi mitään alushametta, mutta ilman sitä puku menee "poimuille" (jos nyt kukaan tajuaa mitä tarkoitan). Ei se kyllä mitenkään pahalta siten poimuillakaan näytä, ainakaan omasta mielestäni :) Ja kun en sitä muhkeutta siihen helmaan mitenkään välttämättä haluaisi (tässä mennään eri suuntiin maijulin kanssa :wink: ) Puku on kuitenkin sen verran "runsas" laahuksineen, että sellainen kapeampi linja olis ihan ok...

Löytyisköhän keneltäkään mielipiteitä, oletteko nähneet kauhean :o näköisiä morsiamia, kun alushame on jätetty pois vaikka puku olisi sitä ehkä kaivannut?

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 09.09.2005 10:59 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Miten on, tietääkö kukaan saako noita Rembon pukuja kokoon 32-34?
Olen tässä mieluista katsellut ( vasta netistä lähinnä )ja oijoi miten embron puvut kolahtivat!Juuri minun näköisiä!
Olen minikokoinen 152/42 joten saa nähä jääkö noi puvut haaveeksi :?

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 11.09.2005 10:16 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Kyllä niitä pukuja löytyy ihan hyvin kokoa 34 ja 32. Helsingissäkin noita 32 pukuja oli suhteellisen hyvin. Itse kävin virossa sovittelemassa pukuja ja siellä sopiva koko oli 36 kun täällä se oli 32. Koitin yhtä 34 pukua, mutta se ei mennyt kiinni;) Kannattaa todella katsastaa ne markkinat.

Ostin sieltä kauniin yksiosaisen olattoman puvun, vannehameen ja hunnun hintaan 415e. Ei paha!!! Ja puvussani oli lisäksi sellainen nauhakiinnitys takana, joten ei tarvitse muuta kuin lyhentää helmaa. Kätevää jos vaikka menee lihomaan tai laihtumaan tässä ennen häitä:)

Ai niin, ja omat mitat on 156 ja 48

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 13.02.2006 13:10 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Minulle ei edes tullut mieleenkään, että puvun hankkiminen on niin vaikeaa! Itse normaalisti käytän kokoa 34, mutta sen kokoinen hääpuku tippui päältäni :? Muutamasta mallista löytyi kokoa 32, joka oli sitten jo paljon parempi mutta kaipaa sekin vielä pienennystä... Pieniä pukuja oli todella vähän ja varsinkin vuokrapukuja. Myyjä kertoi etteivät he pysty vuokrapukuja paljoakaan pienentää. Morsiusgalleriasta löysin yhden todella ihanan puvun, jota oli kokoa 32 ja hintakin todella edullinen!!
Teihin muihin verrattuna ole amatsoni. Pituutta on kertynyt 168cm mutta painoa sitten vain alle 50kg..

Jos joku tietää liikkeen jolla on paljon pieniä hääpukuja niin kertokaa ihmeessä!!! Olisi vielä kiva käydä kokeilemassa muitakin pukuja...

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 16.02.2006 14:42 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Hyvä että tästä "pienuusasiastakin" on keskusteltu. Itse olen ensi viikolle varannut sovitusajat ja etukäteen olen kanssa pohtinut/pelännyt, ovatko valmispuvut minulle isoja vai todella isoja.. Olen n. 158cm ja 49 kg, lisäksi rintavarustus kuuluu myös siihen pienimpään malliin.

onneksi morsiusgalleriaa joku kehui, sinne ainakin olen menossa. myös minusta tuntuu, että liikkeet mainostavat useammin tarjolla olevan myös isoja kokoja. Jos joku liike mainostaisi näkyvästi tarjolla olevan myös pieniä kokoja niin aivan varmasti lähtisin katsomaan vaikka toiselle puolen suomea!

Ensi viikolla olen viisaampi tässäkin asiassa. Katsotaan miten käy. Ulkomailta asti en ole pukua ajatellut lähteä kuitenkaan etsimään

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 16.02.2006 15:55 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Morsiusgalleriasta löytyi kyllä 34 kokoa kohtuullisesti ja tosiaan ne muutama kokoa 32. Jos olet omaksi ostamassa niin silloin he kyllä saavat pienennettyä koosta 34 sopivan!
Onnea puvun metsästykseen! :bye:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 20.04.2006 19:11 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Täällä ilmoittautuu jälleen yksi aika pienikokoinen... Oon suht pitkä, 167 cm, mutta painan vain 48 kg. Pukujen sovitus on ollut yhtä tuskaa, koska useimmissa liikkeissä on sovituspukuina koosta 38 ->. Eihän ne istu mitenkään, vaikka kuinka nuppineuloilla kursisi kokoon... Oma koko kun on 32/34.

Manna! Kävin sovittelemassa Rembon pukuja reilu kuukausi sitten Stilissimassa... Oli pieniäkin kokoja, onneksi. Ja voin taata, että kun käyt sovittamassa Rembon pukua, et muita enää sovitakaan! :) Olen ehdottomasti hankkimassa oman pukuni sieltä!

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 21.04.2006 09:29 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Itse noin 160cm ja painoa 48 joten puvun löytäminen oli vaikeaa, koot 34 olivat yllättävän isoja. Onneksi sellainen koko löytyi, joka oli melko lailla sopiva kiristyksineen yms, mutta sitäkin piti pienentää. Kun kokeilin sitä kotona, huomasin että silti pitää pienentää vähän lisää :?

Ostin omani Kauniita Morsiamesta ja sain kyllä superhyvää palvelua. :)

Sanni-siskon_unelmat

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 21.04.2006 10:08 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mä olen kanssa pienikokoinen: pituutta on 158 ja painoa...en oo käyny vaa'alla mutta veikkaisin, että joku 50kg.

Rembon pukuja on pienikokoisillekin ja Stilissimassa niitä löytyy.
Itselle on hankittuna Rembon puku Flo :)

Tosin olen harrastanut paljon uintia ja salia niin mulla on yläkroppa aika lihaksikas ja hartiat ...hmmm...niin mun kohdalla kävi niin, että hame 36 pyöri päällä mutta yläosa meni just ja just kiinni ...joten mulle tulee yläosa 38 jota sitten kursitaan pikkusen pienemmäksi.

Hääpäiväkertomus 15.7.2006
Poika 2000, tyttö 2008

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 22.07.2009 10:40 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Täälläkin taskukoko morsian! :bye:

Mietin että mistä saisi puvun kun olen 156/ 49... muutenkin tuntuu vaikeelta saada sopivia normi vaatteita eteenkin housuja

Mutta hyviä vinkkejä tullu ja eiköhän sitä löydä sopivan unelmapuvun kun niin hirveesti valinnanvaraa on...

:)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 27.07.2009 07:13 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

155cm / ~50kg morsian täälläkin, neljä pukukokeilukierrosta takana ja tein harmittavan huomion, minun vartalolle ei ainakaan A-linjainen puku passaa. En tiedä onko muilla pienillä morsiamilla ollut samaa ongelmaa, että a-linjainen vielä enemmän lyhentää ja tekee vähän tankin näköiseksi?

Itse lopulta valitsin puvun joka on mallia A-linjainen / merenneito, se korostaa juuri oikeita paikkoja vartalosta eikä hävitä lantiota sekä kaiken lisäksi pidentää mukavasti :) Mutta kyllä sitä valinnanvaraa on, mutta ehkä saattaa joutua ostamaan puvun.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 04.08.2009 12:08 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mulle kerrottiin ettei mulle vuokrata pukua koska olen niin lyhyt...
Onko muille sanottu samaa vai oliko se vaan keino yrittää saada mutt ostamaan puvun?
:?

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 06.08.2009 16:29 
Poissa
Pukeutumisasiantuntija
Pukeutumisasiantuntija

Nyt löytyy pukuja myös XS-morsiamelle! Venuksen ihanat tilauspuvut Ateljee Emmistä!

KuvaKuva

Venuksella on lukuisia erityylisiä mallistoja, joten jokainen löytää kyllä omansa! Venuksen puvut ovat saatavilla koossa 30 - 60!

Lähes kaikki puvut on saatavissa lisäksi erikoismitoitetuissa Petite sizes, jotka ovat mitoitettu ertyisesti pienille morsiamille.

Malliston pienimmässä koossa on seuraavat mitat:
Rinnanympärys 78,74 cm
Vyötärönympärys 58,42 cm
Lantionympärys 85,09 cm
(Olen muuttanut mitat tuumista senteiksi, joten siksi näin tarkat mitat. ;))

Venuksen puvut ovat todella laadukkaita. Materiaalit ja työn jälki ovat ensiluokkaisia, joten jokainen puku on livenä vielä upeampi kuin kuvassa. Venuksen hääpuvut on mielestäni myös hinnoiteltu edullisesti verrattuna moneen muuhun huippumerkkiin. Hinta-laatu -suhde on siis erittäin kohdallaan, mikä on mielestäni tärkeää.

Värillisistä iltapuvuista löytyy aina jopa kymmeniä värivaihtoehtoja. Kaikki puvut voi myös tilata valmiiksi oikean mittaisina. Puvun lyhennys saattaa toisinaan olla todella iso työ ja maksaa mansikoita.

Kuvastot, värikartat ja mallipuvut ovat nähtävillä Ateljeessa. Autamme milellämme sinua löytämään juuri sinulle sopivan, unelmiesi puvun. Kaasot, äidit ja muut leidit kannattaa ottaa mukaan, jotta hekin voivat valita juhla-asunsa tästä erittäin laajasta tilausmallistosta.

Teemme pukuihin tarvittaessa myös korjauksia, joten edelleen pienentäminen on toki myös mahdollista. Teemme ja suunnittelemme mielellämme sinulle uniikkipuvun, joka tehdään mittojesi mukaan.

Tervetuloa tutustumaan!

www.venusbridal.com
www.bellaformals.com

<3 Emmi

Säihkettä elämäsi juhliin! - Juhlatyylin erikoisliike Lohjalla ja 24/7 verkkokaupassa

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 27.08.2009 10:28 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Morsmaikussa Fredrikinkadulla koot alkaa 30 - 32. Tällä hetkellä hurjasti pieniä kokoja alennuksessa, joten sieltä kannattaa myös käydä kurkkaamassa :) Jos kuitenkaan valmista pukua ei sieltä löydy, Morsmaikussa myös tekevät mittatilauksesta pukuja

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 01.09.2009 21:57 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Mitenköhän hyvin noissa 34-koon puvuissa riittää pituus? Itse olen 175cm pitkä, korkokengät jalassa n. 180cm. Yläosa on kokoa 34, alaosa 32-34. Olen haaveillut kapealinjaisesta pitsipuvusta (la sposa, pronovias tyyliin). Toisaalta mallithan noita pukuja esittelevät, ja käsittääkseni ovat samoissa mitoissa kuin minä. :? Joutuuko näillä mitoilla teettämään puvun?

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 02.01.2010 19:03 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Mä löysin vaivatta lyhyelle varrelle mainiosti sopivan 32 koon hääpuvun (White One, empire-malli) hgistä, mutta tuon "oikean koon" hääpuvussa huomaa ainoastaan vyötärön kohdalta. Ylhäällä ja alhaalla kangasta on aivan liikaa: tulossa reilu pienennys rintojen kohdalle ja helmaa joudutaan lyhentämään n.15 cm. Kokoa itselläni 159cm/50 kg ja kokeillessa oli 8 cm:n korkokengät.

Kun puku maksoi tonnin ja siihen päälle tulee vielä korjauskustannukset, niin en voi olla miettimättä olisiko sittenkin ollut helpompaa/kannattavampaa teettää puku :o Toisaalta nyt ainakin tiedän sen, että vuokraamalla en pukua itselleni olisi löytänyt :) Ja kunhan korjauksista selvitään, niin mulla on aivan unelmapuku :wink:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 04.03.2010 23:55 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

JOS olisin itse noin pieni, niin teettäisin varmaan oman pukuni mitoillani. Niin teen nytkin melko varmasti, muista syistä. Vähänkö tylsää, jos joutuu valkkaamaan sen perusteella, mikä nyt ei satu roikkuman päällä... Ainakin täällä on kivoja juttuja ja mukava palvelu jos haluaa teettää http://www.uniikkipuku.net. Olen jo ehtinyt heidän kärsivällisyyttä koettelemaan kysymyksilläni, sitkeää porukkaa tuntuu olevan siellä asiakaspalvelussa...
:worship:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

N√§yt√§ viestit ajalta:  J√§rjest√§  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 30 viesti√§ ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 21.09.2018 22:16