* UKK    * Etsi

Tänään on 19.07.2018 09:55

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 82 viesti√§ ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 15.09.2006 22:24 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Mä en tiedä, kuuluukos tämä tänne ketjuun, mut siirtäkää muualle, jos niin näette parhaaksi! :wink:

Mistä sais tällasia pulloja, nimenomaan tuollaisella korkilla? Koitin jotain pakkaustarvikefirmoja kattella ja sen sellasta... :? Me ollaan meinattu laittaa mahdollisesti tollasia hunajapulloja... mitäs mieltä olette, minkä kokoisia niiden pullojen pitäis olla? Siis kuinka monta ml:aa?

Kuva

Kiitokset avusta jo etukäteen, rakkaat amoystävät! :girl:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 16.09.2006 07:19 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Joskus olen nähnyt tuon tyylisiä pulloja Tiimarissa, mut sielläkin ne ovat olleet kausituotteita... Onko paikkakunnallasi sellasia halpis-krääsäkauppoja? Niistä yleensä tekee löytöjä. :nod: Yleensä on niin että jotain tiettyä tuotetta ei löydy yhdestäkään kaupasta silloin kun sellasia tarvis. :doh:

Pullojen koosta... paha sanoa minkä tilavuisia ne pitäs olla, mut luulen että kaksi desiä olis jo aika suuri... :o itse etsisin kokoa 50-200 ml. :wink:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 16.09.2006 08:44 
Poissa
Sivustovastaava
Sivustovastaava

Ja jos löytää pullot, korkista viis! Korkkejahan voi ostaa irtotavarana :)

Komppaan Jytkyä, eli 50ml on riittävä, maksimi musta ois joku desin luokkaa. Riippuu tietenkin häävieraiden määrästä ja budjetista, mutta 2 dl hunajaa per nenukka alkaa tulla jo hintavaksi :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 16.09.2006 08:46 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Kiitos Minttura vastauksestasi! :girl: Täytyy koittaa kattella... Raumalla tosin on aika vähän tollasia krääsäkauppoja, Tiimari ja Talousmarkka löytyy. Täytyy kurkkia muilta paikkakunniltakin, kun lähden jonnekin... :seek:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 16.09.2006 08:50 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Oi vitsit, Adi oli täällä samaan aikaan! :clap: Mistä noita korkkeja saa ostaa? Mäkin oon kallistumassa siihen, et desi on riittävä... :) Mä itse asiassa löysin eilen netistä sellasen pullofirman, sieltä siis sais pullot... :clap: Jos ne korkit siis saa erikseen!

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 16.09.2006 09:44 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Laitapa White linkki siihen kauppaan, muakin kiinnostaa ihan muista syistä. :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 16.09.2006 10:00 
Poissa
Sivustovastaava
Sivustovastaava

:bye:

Luonnonkorkkeja saa viininvalmistukseen erikoistuneista kaupoista, joista löytyy välillä muutakin, kuin "viinipullokokoa" :) Katso myös luontaistuotekauppojen valikoimaa tai ihan tavaratalojen tai suurempien ruokakauppojen taloustavaravalikoimia.

Viinipullon raakakorkkeja löytyy helpomiin, joten kannattaa yrittää katsella sellaisia pulloja, joissa se suuosa olisi mahdollisimman laaja. Tietysti korkkeja voi veistellä sopivaksi alaosasta, jotta ne istuu pullon suuhun paremmin. Terävällä veitsellä se hoituu siististi :)

Joskus jopa apteekista on löytynyt pienempiä luonnonkorkkeja!

Yhtenä vinkkinä vielä tarjoan yritystä Porista, joka markkinoi jos mitä korkkeja. Käy vilkaisemassa sivustoa ja kysele heiltä, minne tuotteitaan myyvät, jos suoramyynti ei ole mahdollista:

http://www.valcork.com

Noilla on myös sieviä sienimallikorkkeja, joissa se pullon sisään menevä osa on valmiiksi kapoinen (valikosta kohta: Puu + korkki, muovi + korkki)

Mukavaa lauantaita :bye:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 16.09.2006 15:01 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Noniin... tässä on nyt ne pullofirmat... Kyllä mä niitä sitten jo etsinkin... :sweat: :D Luulin, et mä olisin voinut luottaa edes vähän tähän mun hataraan muistiini, mut en! :D Mut nyt mä aloin miettimään, et onkos noi vaan firmoille vai saako noita ostaa yksityisetkin..? :? Mitäs luulette?

www.jouco.fi

www.bonsoral.com

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 01.10.2006 17:00 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

lumi&jää kirjoitti:
Hei! Olen aivan ihastunut täällä amoriinin sivuilla näkemääni hääkakun koristeeseen jossa hääpari ajelee moottorikelkalla ja kyselenkin nyt mistähän tällaisen mahdollisesti itselleen saisi. Onko sellainen mahdollista ostaa suoraan vai pitääkö alkaa kuvan kanssa kiertämään tekijää etsimässä :o ?

Koska tulimme sanoneeksi ne kolme kuuluisaa sanaa ensimmäistä kertaa moottorikelkan päällä istuen, sopisi koriste hääkakkumme päälle mielestäni paremmin kuin hyvin... :D
Tietäisipä teistä joku edes kuvan alkuperän...vastauksista kiitollisena... :girl:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 01.10.2006 19:06 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

lumi&jää kirjoitti:
Hei! Olen aivan ihastunut täällä amoriinin sivuilla näkemääni hääkakun koristeeseen jossa hääpari ajelee moottorikelkalla ja kyselenkin nyt mistähän tällaisen mahdollisesti itselleen saisi. Onko sellainen mahdollista ostaa suoraan vai pitääkö alkaa kuvan kanssa kiertämään tekijää etsimässä :o ?

Koska tulimme sanoneeksi ne kolme kuuluisaa sanaa ensimmäistä kertaa moottorikelkan päällä istuen, sopisi koriste hääkakkumme päälle mielestäni paremmin kuin hyvin... :D
Tietäisipä teistä joku edes kuvan alkuperän...vastauksista kiitollisena... :girl:

Se kyseinen koriste oli tehty Fazerilla, joten kannattaa nimenomaan kuvan kanssa etsiä tekijä :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 01.10.2006 20:10 
Poissa
Sivustovastaava
Sivustovastaava

Tarkoittanet tätä mallia :)

Kuva

Pieni korjaus Maikan tekstiin. Koriste oli tehty tuttavalleni paikallisessa leipomossa Pohjois-Suomessa vuonna 2002 ja sen mallina on oikea hääpari.

Vastaavia voi tosiaan teettää vaikkapa Fazulla, mutta kaikki Fazut eivät vastaavia tuota. Yksi joka tuottaa on Helsingissä Kluuvikadun Fazu :) Myös Sweet Art Helsingissä taitaa kakkukoristeiden valmistamisen taidon :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 01.10.2006 20:19 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Hyvä kun korjasit, Adi, väärinkäsitys :oops:

Turussa koristeita tekee:

http://www.amoriini.com/amoriinibb/view ... 279#339279

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 02.10.2006 13:55 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Hei Admiina!! No Pohjois-Suomessahan tässä mekin ollaan! Et muistaisi vielä että missäpäin tämä kyseinen paikallinen leipomo olisi ollut ja minkäniminen? Sattuisipa se vielä olemaan Oulu-Tornio-Rovaniemi -akselilla niin jo nousisi mulla suupielet korviin :clap: ...
En usko kuitenkaan että joka leipomosta kyseisen homman taitajaa täälläkään päin löytyy... :wink:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 02.10.2006 14:29 
Poissa
Sivustovastaava
Sivustovastaava

Valitettavasti en muista yhtään. Tuosta on jo jokunen vuosi ja jokunen kymmenen hääjuhla aikaa :wink:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 02.12.2006 12:11 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

moonflower kirjoitti:
Onnenkeksit eli fortune cookies, Mistähän löytyisi resepti? :)

Rouvaksi 210505
√Ąidiksi 311006
Kaasona 250807 ja 280608
Tuplaäidiksi 150409

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 02.12.2006 17:39 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

moonflower kirjoitti:
Onnenkeksit eli fortune cookies, Mistähän löytyisi resepti? :)

Heippa moonflower! :bye:

Tässä sinulle ohje...

Fortune cookies

n. 30 kpl

3 valkuaista
1 dl + 1 rkl tomusokeria
45 g suolatonta voita
1 dl + 1rkl vehnäjauhoja

Laita uuni kuumenemaan 180C. Laita uunipellille leivinpaperia ja piirr√§ siihen halkaisijaltaan n. 8cm ympyr√∂it√§. Vaahdota valkuaiset kovaksi vaahdoksi, sihtaa sokeri sekaan. Lis√§√§ voi. Sekoita. Sihtaa vehn√§jauho mukaan. Sekoita kunnes taikina on tasaista. Anna tekeyty√§ 15 min. Ota 1¬Ĺ tl taikinaa jokaista ympyr√§√§ kohti. Levit√§ taikina ympyr√∂ihin tasaisesti. Paista 5 min. Ota keksit nopeasti pellilt√§, yksi kerrallaan ja laita lappu keksin keskelle. Taita puolikuuksi. Taita puolikuu viel√§ hieman v:n muotoon ja anna j√§√§hty√§. Paista seuraavat keksit ja toista.

Keksejä ei tosiaan voi tehdä kuin kaksi kerrallaan, sillä ne kovettuvat hyvin nopeasti, jolloin kolmatta keksiä ei enää voi taittaa.

Huom! Tee enintään kaksi keksiä kerrallaan, muuten keksit kovettuvat liian nopeasti eikä niitä voi enää täyttää.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 12.04.2007 17:38 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kaisamaria: Vieläkö etsit pitopalvelua? Jos tarvitset vielä vinkkejä, ota yksärillä yhteys!

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 25.05.2007 13:00 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mä etsin sydänsokerinpaloja ja täällä on kuulemma jollain morsiolla ollut niitä :o joten jos joku jossain näkee niitä niin hihkaskaa :wink: vielä ei oo tulipalokiire :wink:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 25.05.2007 19:40 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

heh, löysinkin vastauksen kysymykseeni. ;) stokkalla myydään vissiin erikokosia sydänsokerirasioita, 6-8 euroa maksaa :wink:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 20.06.2007 13:47 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Moro,

Tietääkö joku mistä kannattaisi hankkia suklaamakeisia, sellaisia folioon tms. käärittyjä joissa ehkä jotain hilloa tms. sisällä? Kun ajattelimme tarjota niitä vieraille jossain kohtaa päivää.

Kiitos :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 10.07.2007 18:07 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

tinjami: Jos on tuttuja Brysselissä, niin pyydäpä heitä kiertämään parit turistikrääsäkaupat.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 10.07.2007 21:36 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Talvijuhlatar kirjoitti:
tinjami: Jos on tuttuja Brysselissä, niin pyydäpä heitä kiertämään parit turistikrääsäkaupat.

Hah! Joo, pitänee äkkiä etsiä joku brysseliläinen kaveri. :D Tai lähteä itse. :wink:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 17.07.2007 10:04 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

:faint:
Toivon mukaan meitsi on nyt oikeassa ketjussa mut siirrelkää minua tarpeen tullen...
Ongelmani on siis seuraava, olemme pitkien pohdintojen jälkeen varaamassa Ravintola Mustikkaa Helsingissä häidemme juhlapaikaksi 06.09.08, ja nyt sitten sulho rupesi puhumaan pari päivää sitten että jos me vuokrattaiskin joku tyhjä juhlatila ja otettais pitopalvelu tekemään safkat ja tarjoilut!!!! :o

Mua ei yhtään huvittais ees alkaan metsästämään noita pitopalveluita mutta ajattelin että jos se tulis reilusti halvemmaksi niin jäishän meille enemmän rahaa häämatkaan...

Tällä hetkellä Mustikka maksaa n 4200 eukkaa 70 aikuiselle ja 10 lapselle, buffet ruoka, juomat ja iltapala sekä kakku.

Oisko jollain neuvoja tähän.. En oikein löytänyt sopivaa ketjua, mutta apua tarvittais.. :auts: :auts:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 17.07.2007 10:12 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

annavines kirjoitti:
:faint:
Toivon mukaan meitsi on nyt oikeassa ketjussa mut siirrelkää minua tarpeen tullen...
Ongelmani on siis seuraava, olemme pitkien pohdintojen jälkeen varaamassa Ravintola Mustikkaa Helsingissä häidemme juhlapaikaksi 06.09.08, ja nyt sitten sulho rupesi puhumaan pari päivää sitten että jos me vuokrattaiskin joku tyhjä juhlatila ja otettais pitopalvelu tekemään safkat ja tarjoilut!!!! :o

Mua ei yhtään huvittais ees alkaan metsästämään noita pitopalveluita mutta ajattelin että jos se tulis reilusti halvemmaksi niin jäishän meille enemmän rahaa häämatkaan...

Tällä hetkellä Mustikka maksaa n 4200 eukkaa 70 aikuiselle ja 10 lapselle, buffet ruoka, juomat ja iltapala sekä kakku.

Oisko jollain neuvoja tähän.. En oikein löytänyt sopivaa ketjua, mutta apua tarvittais.. :auts: :auts:

Tuolla summalla hinta olisi siis n. 56 ‚ā¨ / hl√∂. Juomat mitk√§ kuuluvat on ilmeisesti alkoholittomat? Miten aiotte alkoholitarjoilun suhteen?

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 17.07.2007 10:17 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

tohon hintaan kuuluu tervetuliais malja, ja kaksi (uskoisin pientä) lasia viiniä tai olutta ruoan kanssa. Kaikki "joudutaan" tilaamaan ravintolasta kuulemma mikä nostaa kokonaissummaa ihan kamalasti kun halvimmat viinit ovat 28 eukkaa per pullo.. Buffetti oli 30-37 eukkaa riippuen tarjonnasta ja iltapala 7 eukkaa sisältäen kinkkupiirakkaa, salaattia, perunalastuja yms...
Kun me ollaan katottu totoa Poliisien kesäkotia Lauttasaaressa tai Soukan Venekerhoa joihin molempiin vois viedä pitopalvelun ja tietty juomat itse niin tulisko se sit kaiken säädön jälkeen paljoakaan halvemmaksi...

Meillä kun on se ongelma että me ei varmaan päästä Suomeen kuin aikaisintaa viikkoa ennen häitä eikä siten voida tehdä itse paljoa hommia.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

N√§yt√§ viestit ajalta:  J√§rjest√§  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 82 viesti√§ ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 19.07.2018 09:55