* UKK    * Etsi

Tänään on 25.06.2018 03:47

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 47 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.07.2006 13:09 
Poissa
Sivustovastaava
Sivustovastaava

tuikku80 kirjoitti:
apuuva!

hääkakkukoosteessa sanottiin näin.. "Jos teet kerroskakun eri kokoisista kakuista, kasaa uusi kerros suoraan edellisen kerroksen päälle. "

Tämä siis tarkoittaa sitä että kakut voi kasata päällekkäin ilman mitään tukirakennelmia? Vai mitenkä? Jossakin kun sanottiin että ne sanoo läts eikä kestä, jos ei ole mitään tukijuttuja. Eli miten on?

Kyllä se onnistuu, mutta toki täytyy käyttää logiikkaa siinä kuinka ison kakun kasaa. Jo leikkaamisen kannalta kovin moniosaisia kakkuja ei kannata tehdä!

Ohje viittaa tietun kakun ohjeeseen - ei yleisohjeeksi kaikille kakuille! Tuolla tavalla tehdyt kakut ovat erittäin tiiviitä ja ne kestävät painoa eri tavalla kuin hötöisemmät kakut, mutta ilman välilevyjä ei voi kasata suurten juhlien kakkuja!

Lainaa:
Kysymys:
Haluaisin itse leipoa kakkuja häihin, mutta asumme kolmen tunnin ajomatkan päässä paikasta jossa häitä vietetään. Onko joku onnistunut kuljettamaan pakastettua kakkua noin pitkän matkan niin, että sen voi sitten uudessa paikassa laittaa pakkaseen?

Jos termolaatikot ovat hyviä, kyllä voi! Pakastetavaroita kuljetetaan masta toiseen :wink: Älä täytä termolaatikoita niin, ettei kylmälähteille jää riittävästi tilaa! Kun lämpötila pysyy stabiilina, kakut eivät sula.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.07.2006 13:26 
Poissa
Kerubi
Kerubi

Millaiset termolaatikot ovat hyviä ja mistä niitä saa? Minulla on sellainen stryroxlaatikko, mutta se ei taida olla ihan käypä?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.07.2006 13:37 
Poissa
Sivustovastaava
Sivustovastaava

Paksut! Astia- ja juhlatarvikevuokraamot vuokraa niitä ja ovat kyllä yleensä styroksia. :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.07.2006 13:41 
Poissa
Kerubi
Kerubi

Kiitos todella paljon! Taas tämä palsta osoitti hyödyllisyytensä :D

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.07.2006 13:46 
Poissa
Amoriini
Amoriini

heelni kirjoitti:
Onko jollain kokemusta, voiko n. 120 hengen häissä tarjota juustokakkua hääkakkuna? Perinteinen kermakakku on vaan niin paljon tukevampaa tavaraa, että pitäisikö juustokakkua olla kauheat määrät? Tuo keksimurupohjakin epäilyttää... Jos saisi kahden kakkupohjan väliin kunnon hyytelökerroksen, mutta entäs koristelu? Kakut taitaisivat tulla myös aika kalliiksi, kun tuorejuusto kuitenkin aika arvokasta. Jotakin pitäisi keksiä, helppoa ja edullista. Jotenkin ajatus perinteisestä kerma-mansikkakakusta ei innosta.

Tein juuri itse juustokakkua Sulholle synttäriks ja voin sanoa että halvaksi tulee koska se on paljon kermakakkua tukevampaa...pohjaksi digestive-keksejä ja juustoksi ostaa Philadelphiaa :clap: Todella hyvää ja ei tarviste paljon per hlö :) Suosittelen mansikoita kumppaniksi :clap:

kun käsikädessä kulkea saa.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.07.2006 14:54 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Riippuu myöskin millaisesta juustokakusta on kyse. :wink: Juustokakut mitä mä teen on paljon kevyempiä kuin perinteiset täytekakut ja niitä tehdään aina paljon! Yleensä ei jää yli. :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 06.07.2006 16:11 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

kakkubuffetti osiossa on niitä erikoiskakun ohjeita.. raikas jogurttikakku, siitä on tainnut unohtua se että kuinka paljon sitä jogurttia kuuluu siihen laittaa??? tietääkö joku? Mä kun olen just sellasta tässä väkertämässä ja kummastelen vain..

Tuikun ja murmelin aatoksia!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 06.07.2006 16:46 
Poissa
Amoriini
Amoriini

SarZu kirjoitti:
Riippuu myöskin millaisesta juustokakusta on kyse. :wink: Juustokakut mitä mä teen on paljon kevyempiä kuin perinteiset täytekakut ja niitä tehdään aina paljon! Yleensä ei jää yli. :)

Joo tää mun resepti on se kunnon perinteinen amerikkalainen. Onko sulla ohjeita siihen kevyempään versioon niin voisin kokeilla? :girl:

kun käsikädessä kulkea saa.

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 09.07.2006 08:08 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Siilityttö kirjoitti:
Tyhmänä kyselen millaisia kakkuja voi huoletta pakastaa?
Käsitykseni mukaan ainakin marsipaani (princess-kakkutyyppisiä), juustokakkuja ja joitakin täytekakkuja voi pakastaa? Vai olenko ihan väärässä?

Voiko juustokakun pakastaa ihan kokonaisena kiilteineen päivineen (jos nyt jotain kiillettä laittaa)? Säilyykö kermakakku yön yli jääkaapissa hyvänä (siis kermoineen päivineen)?

Anteeksi, että kyselen idioottimaisuuksia, mutta olen tehnyt kakkuja vain samana päivänä :P

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 09.07.2006 08:12 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Onko Sinulla Siilityttö tarkoitus tehdä hääkakut itse ja kuinka kauan aikaisemmin? Esim. kermakakku säilyy kannella peitettynä hyvin yön yli ja juustokakkuhan vain paranee tasaantuessaan päivän pari, kiille vaan voi inasen kärsiä. Pakastaakin kakkuja voi, mutta sitä kannattaa välttää, jos mahdollista, tuoreus on aina parempi. Kermaa paremmin säilyvä vaahto on "kasvirasva-vaihtoehto", jota monet pitopalvelut ja leipomot käyttävät kakuissaan, se ei juurikaan ime makua eikä kellastu kuten kerma.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 09.07.2006 14:20 
Poissa
Kerubi
Kerubi

Juuh tarkoitus olisi tehdä hääkakut itse. Meiltä on se kolmisen tuntia hääpaikkakunnalle ja meidän täytyy mennä sinne jo viimeistään edellisenä päivänä. Tarkoitus olisi tehdä kakut valmiiksi esimerkiksi torstaina (häät ovat lauantaina). Voisimme tietenkin viedä osan kakuista pakastettuna ja osan ns. jääkaappikylmänä (kai niitä termolaukkuja voi siihenkin käyttää :P).

Kasvisrasva on vaihtoehtona muutenkin todella hyvä, koska minä olen laktoosivammanen enkä voi oikeastaan syödä laktoosia lainkaan. Tämä on myös yksi syy miksi haluamme tehdä kakut itse. Olen niin kyllästynyt siihen, että häissä laktoositon vaihtoehto on yleensä joku hikinen kuivakakku ja pari keksiä. Tietenkään juustokakku ei voi olla laktoositon, mutta tuorejuuston vähäistä laktoosia jostain syystä mahani sietää. Juustokakkujen kiilteet voisi kyllä tehdä edellisenä päivänä eli perjantaina illalla tms.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 09.07.2006 21:47 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Suosittelisin sinulle sellaista vaihtoehtoa noiden tietojen perusteella, että teet kakut torstaina, mutta kuorrutat ja koristelet ne vasta perjantaina siellä juhlapaikkakunnalla ja sitten laitat ne kylmään yöksi.. usein pitopalveluidenkin kakut on tehty edellisenä päivänä, ainakin näin niissä, joissa olen itse työskennellyt. Pursotintekniikkaa kannattaa myös harjoitella ennen varsinaista taidonnäytettä. :wink:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 03.09.2006 15:56 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Amoriinin hääoppaan puolelta löytyy hääkakkukooste ja asiaa ja vinkkejä kuorrutteista ja kakkujen koristeista. Käykää katsomassa! :wink:

Hääkakkukooste
Kakkujen kuorrutteet & koristeet

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 12.05.2007 10:39 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Kermavaahdon tilalle, amerikkalaiseen tyylin suklaa tai vanilja icing :)
http://behnfords.myvisio.com/index.php?cPath=166

Suomalainen nettikauppa siis :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 14.09.2007 08:45 
Poissa
Sivustovastaava
Sivustovastaava

Kovasti pidetyssä koosteessamme Kakkujen kuorrutteet & koristeet runsaasti mainittuja kakkuvärejä, kirjoitustusseja, kaulittavia kuorrutteita, ihania rakeita ja koristeita sekä niitä upeita pintakoristeluvälineitä on nyt saatavilla Confetin kätevästä verkkokaupasta. Confetistä löytyy myös konvehtivälineitä ja näppäriä kakkuvuokia sekä upeita kakkutelineitä!

Kannattaa käydä tutustumassa! www.confetti.fi

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.03.2008 20:35 
Poissa
Arkkienkeli
Arkkienkeli

Me tehdään myös kakut itse (äidin avustuksella), mutta nyt on pientä mutkaa matkassa. Helposti saatiin päätettyä kakut ja testauksetkin meni hyvin. Nyt on vain hukassa kuorrute maidottomaan kakkuun, täyte ja kaikki kunnossa, mutta kuorrutteen kanssa tuli ongelmia. Kokeiltiin kaulittavaa sokerikuorrutetta (itse tehtyä, löysin netistä "reseptin"), kuorrute vaikutti hyvältä, mutta jäi pöytään kiinni ja muutenkin oli hieman hajoavaa sorttia. Koska kyseessä oli testikakku, emmekä jaksaneet välittää visuaalisuudesta niin taputtelimme sen sitten pieninä paloina kakun päälle. Sokerikuorrute oli juuri oikea vaihtoehto tuohon kakkuun, mutta nyt olisi muille resepteille tarvetta. Täytteenä kakussa on siis puolukka"rahkaa", eli maidotonta kermaa (go green, kaurakerma), maustamatonta soija jugurttia, puolukoita ja vanilijasokeria, tuli oikeesti hyvää, kukaan ei meinannu uskoa sitä maidottomaksi. Ajattelin kokeilla tuota amoriinin kakkukoosteesta löytyvää levitettävää icing-kuorrutetta, mutta olettekos muita kokeilleet?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.06.2008 09:38 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

astarte kirjoitti:
Eli mitenköhän kuvan kakku on tehty? Tarkoitan tuota kuorrutusta. Onkohan se jotain marsipaania? Tarkoituksena olisi tehdä hääkakku itse.
http://www.ouroneheart.com/wp-content/u ... e-cake.jpg

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.06.2008 09:43 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

astarte :bye:

kuorrute näyttää amerikkalaisten suosimalta Icing-kuorruttelta.
Amoriinien hääoppaan puolelta löytyy siihen resepti:
Kakkujen kuorrutteet & koristeet
tai sitten sitä voi ostaa www.confetti.fi ---kaulittavat sokerikuorrutteet

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 24.03.2009 12:58 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Tyhmiä kysymyksiä ei ookaan mutta selventäkää mulle... :o
Meille tulee sitruunalakritsijuustokakkua hääkakuksi, on ihan mielettömän hyvää ja maku vain paranee parin päivän sisällä.. Mietin vain sitä, että miten kakut saa oikean kokoisiksi, telineeseen sopiviksi, kun juhlapaikalla olevat kakkuvuoat on tarkoitettu tavallisen kakun tekoon. Sanomattakin kai selvää, että mä en niitä kakkuja tee... :D

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 25.03.2009 09:47 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Tuleeko toi teline juhlapaikasta, pitopalvelulta vai onko se teillä itsellä?

Helpointa varmaan olisi jäljentää leivinpaperista samankokoiset "kiekot" kuin telineessä. Voisi sitten antaa leipurille niin saa koon sovitettua oikeanlaiseksi.

Sunista tuli rouva 19.8. 2006
Pienen pojan äidiksi 15.9. 2008
"Iita" syntyi 8.4. 2010

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 25.03.2009 10:32 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Se teline tulee juhlapaikalta.

Ylös Etusivu