* UKK    * Etsi

Tänään on 18.07.2018 01:13

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 65 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 21.05.2009 20:11 
Poissa
Arkkienkeli
Arkkienkeli

Kateltiin tossa miehen kanssa jotain mitä lie hääohjelmaa amerikasta ja siellä kun kakkua tilaa saa maistella pieniä maistiaisia, että minkä makuista kakkua tilaa.. Onko Suomessa näin vai pitääkö sitä vain tietää minkä makuisen haluaa? :o

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01.02.2010 02:56 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

Kuljetusongelmatkin selviämässä.... :)

Mutta entäs.. kuinka monta grammaa kakkua pitäisi varata per vieras? :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 02.02.2010 17:19 
Poissa
Kerubi
Kerubi

Kysymys hääkakkuihin liittyen: Kun/jos ruokailu tapahtuu juhlapaikan tai pitopalvelun puolesta niin menuunhan yleensä kuuluu myös kakku. Mä vaan en tosiaankaan halua hääkakukseni mitään perus mansikkakermakakkua vaan erikoisemman, joten tekevätkö pitopalvelut ihmiset sellaisia vai tilataanko ne yleensä erikseen konditoriasta?
Ja miten pitopalvelun väki sitten siihen suhtautuu? Saako menusta alennusta, kun kakku ei tule heiltä?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 02.02.2010 22:44 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

-maya-: Kakkujuttu on aivan pitopalvelu kohtaista. Toiset pitopalveluyrittäjät eivät oman kokemukseni mukaan edes suostu tekemään kakkua, sillä eivät katso taitojensa riittävän, toisissa pitopalveluissa taas hääkakku maksaakin erikseen. Omissa häissämme pitopalvelu antoi vaihtoehdoiksi, että kakku tulee joko heiltä tai sitten voimme tilata sen leipomosta. Olisimme itse halunneet tehdä kakun, mutta tämä ei jostain syystä onnistunut :o Päädyimme siihen, että kakku tuli pitopalvelulta ja olin pettynyt kakkuun ulkonäön puolesta, maku tosin oli oikein hyvä.

Suosittelen kysymään tuota kakkuasiaa jo heti kun pyydätte tarjousta, niin selviää. Käytäntöjä kun voi olla todella monia.

Olikohan tästä nyt apua :o :D

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 03.02.2010 16:08 
Poissa
Kerubi
Kerubi

^Oli apua, kiitos paljon! :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 21.02.2010 19:28 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Heippati!

Eagel87 kysyi jo että kuinka monta grammaa kakkua varataan jokaiselle vieraille, ja ihmettelen tässä vähän samaa.
Me mietitään montako 28cm halkaisija kakkukerrosta tarvitaan 50 henkilön vierasmäärälle... paljonko lasketaan yhdelle vieraalle..?

jos joku osaa vastata niin iso kiitos!
:girl:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 17.09.2010 16:43 
Poissa
Kaaso
Kaaso

Löysin Ruokatiedon sivuilta neuvon, missä sanottiin että 4 munan kakusta runsaasti täytettynä riittää kymmenelle hengelle hyvin. Tämä tieto nyt on tietysti myöhäistä Neiti_Pampulalle ja eaglellekin... Mutta toinpahan tiedon tänne kuitenkin. Grammamääräthän riippuvat täysin kakun rakenteesta ja täytteistä...

Yritin etsiä järkevän hintaista kakkutelinettä meidän hääkakkua varten, mutta näköjään kaikkialla vaaditaan tähtitieteellisiä summia... Ja kaikenlisäksi kaikki löytämäni telineet olivat todella rumia. Niinpä päätin tilata Ullanunelmasta kerroskakkua varten välilevyt ja tukikepit :) Harjoittelen kerroskakkujen tekemistä nyt pari vuotta niin eiköhän häihin mennessä luonnistu jo ihan hyvin :D Tulee paljon halvemmaksi kuin teline ja samalla saa jenkkityylisen unelmakakun <3

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 19.01.2011 15:18 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Kakku asiaa...

Olen nyt selaillut nettiä ja löytänytkin kivoja kakkuja, mutta 5e per henkilö hintoja! Siis mielestäni todella kallista, meidän kakku tulisi noilla hinnoilla maksamaan liki 600e!

Kysynkin, oletteko mistä tilanneet kakkuja halvemmalla?

Meille tekee kakun(luultavasti) ystäväni, joka on kondiittori leipuri, mutta nyt on tullut esteeksi hänen työvuoronsa ja miten ehtii kakun tekemään. Yritetään kyllä jotenkin saada asia sumplituksia kohdalleen, jotta hän voisi kakun tehdä. Mutta jotenkin tuo kakku on mulle hirveän tärkeä asia tällä hetkellä ja haluaisin varalle löytää halvan paikan josta voisi tilata maripaani kakkuja yms.

Neitinen 4.2010
Naimisiin 23.7.2011

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 19.01.2011 17:16 
Poissa
Enkeli
Enkeli

Kalliilta kuullostaa ja kysyin isännältä onko noin kallista yleensä. Sanoi, että n. 2-4 eur on yleensä hintaa per vieras riippuen täytteestä ja muodon tai kuorrutuksen vaikeudesta. He käyttävät itse tätä jos on tarvetta ulkopuolisten tekemille kakuille http://www.anninjuhla.fi/hinnasto_taytekakut.html

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 19.01.2011 22:44 
Poissa
Sivustovastaava
Sivustovastaava

Missä nuo 5 euroa/hlö kakut ovat?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: Re: Hääkakkukeskustelut
ViestiLähetetty: 25.05.2011 13:04 
Poissa
Arkkienkeli
Arkkienkeli

Onko oikea paikka kysyä mistä voisi saada hääkakkutelineen vuokralle tai ostettua todellatodella edullisesti...?

Muoks! Siis Jyväskylästä, katsoin jo amoriinin palveluhakemiston :D

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 04.06.2011 12:37 
Poissa
Kaaso
Kaaso

Täällä meillä ainakin martat vuokraavat edullisesti. Olisikohan teidän alueen martoilla sama palvelu? :o

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 05.06.2011 11:57 
Poissa
Arkkienkeli
Arkkienkeli

hr_ Martoilta kysyin ja lupasivat ensin tuotteen jota heillä ei ole olemassakaan eli ei valitettavasti tärpännyt. Päädyin nyt ihan tavallisiin jalallisiin kakkulautasiin. Kiitos kuitenkin vinkistä :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 09.06.2011 20:16 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Onpas kauan, kun olen tänne kirjoitellut.. 5e henkilö tarjouksen sain yhdeltä netistä löytämältäni kakun tekijältä joka pitää blogia ja sen kautta kyselin.

Nyt onkin tullut takapakkia meidän kakussa.. ystäväni ei ehdikkään tehdä sitä meidän hää kakkua töidensä takia ja nyt hiki hatussa yritän etsiä paikkaa, mistä saisin amerikkalaistyylisen tornikakun marsipaani päällisellä.
Yksinkertainen, helmiäishohtoinen valkoinen liloilla liljoilla koristeltuna..

Jos jollain tietoa mistä tällaisia voisi kysellä ja hintoja niin ilmoitelkaa! Etelä suomen alueella..

Neitinen 4.2010
Naimisiin 23.7.2011

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 12.06.2011 10:20 
Poissa
Ylienkeli
Ylienkeli

28cm vuualla tehtyjä kakkuja 3 pitäisi riittää 60 henkilölle, täyte kerroksia 2, ehkä 3 riippuu siitä kuorrutteesta ja kuinka paksuja kerroksia tekee, itse teen moussekerroksia ja noin 2 cm paksuudeltaan. MUTTA jos kakku on juusto tai mousse kakkua niin mennään jo tiukalle, niitä kun menee aina enemmän kuin perus kermakakkuja. Eli periaatteessa 28cm lasketaan ainakin meillä 20hlölle. Mutta tehdään aina se varakakku, kun ei myöskään ihmisistä tiedä kuinka paljon on kakun syönti sukua mukana!

Mä teen itse muutakin kun kerma kakkuja, en lähde kyllä tekemään muotokakkuja, mutta eri kuorrutuksilla kyllä teen ja käytän valmiita koristeita mm. suklaasta tehtyjä ja joskus kerkiän tekemään jotakin itsekkin, mutta harvoin.
Mua harmittaa kovasti kun meillä kaikki vaan tahtoo kerma ja kiille kakkuja tai ihan perus moussekakkuja. Olisi kiva tehdä jotakin sokerikuorrute kakkua tms.
Meillä kakku kuuluu menuun, mutta se kerma-kiile tai mousse kakku, muista otetaan hieman lisää koska raaka-aineetkin maksavat enemmän ja tekeminen.

Joku ihmetteli että miksi ei voinut tuoda omaa kakkua. Jos kyseessä on yrittäjän omat tilat niin syynä voi olla terveysviranomaisen säädökset. itsekkään emme anna yksityishenkilön itse tuotuja kakkuja tuoda juhliin, koska emme voi olla varmoja kakun hygieeniasta ja säilytys lämmöistä. Leipomot kuitenkin tietävät nämä ja tekevät säädösten mukaisesti. Eli jos joku saa ruokamyrkytyksen osaa yrittäjä/pitopalvelun pitäjä ruveta etsimään sitä syytä tervesytarkastajan kanssa. Jos syy on yksityishenkilön kakusta, onkin se hankalampi seikka, syy kaatuu kuitenkin yrittäjälle koska on sallinut itse tehdyt tuotteet.
Tää nyt vaan oli tälläinen pointti.
Ymmärrän kuinka turhauttavaa se on kun kakku on tärkeä ja itse saisi tehtyä sellaisen kun tahtoo mutta sen tuominen ei onnistu. Itsekkin kun olen tarkka kakustani.
Ja sitten taas työni takia tahdon itse olla tarkka ja suojata seluistani sillä että tiedän mitä siellä kakussa on ja miten se on tehty. Leipomot kun toimittavat usein mysö raaka-aine listan joten vältytään myös allergia kohtauksilta.

Kakku asioissa on monta monessa.

Mutnoita 5-6€/pala on kyllä paljon, mutta kannattaa myös miettiä onko se kakku sen verran vaativa että siitä otetaan sen verran rahaa juuri siksi? Vai onko kakku helppotekoinen mutta tosiaan yli hinnoiteltu?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 65 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3

* UKK    * Etsi

Tänään on 18.07.2018 01:13