* UKK    * Etsi

Tänään on 26.09.2018 04:25

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 65 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Hääkakkukeskustelut
ViestiLähetetty: 27.03.2004 13:21 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Eli kysymys kuuluu kaikessa yksinkertaisuudessaan näin: kuinka paljon hääkakullenne tulee hintaa, kun se tilataan leipomosta tai konditoriasta? Ja vielä jos viitsisitte mainita, että minkälaisesta (ja kuinka monelle hengelle tarkoitetusta) kakusta olisi kyse.
Kiitos. :girl:

:chat: MM.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.03.2004 13:39 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

20hengen kakku maksaa 40 euroa!! Voi olla hyvissä konditorioissa paaaljon enemmänkin. :o
Eli esim meidän häissä kakun hinnaksi tulisi yli 200 euroa!!?!?
Mun sulho tekee meidän kaakut! Joten päästään hieman halvemmalla.
Mutta meidän pitäisi vuokrata kakkuteline konditoriosta ja sen hintaa en tiedä. Täytyisi ottaa selville.
P :bye:

Löydymme puuhailuinemme täältä

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.03.2004 15:11 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

:bye: MM ja Peggy ja muut.......

Kakun hinnoista en tiedä... mutta kakkutelineet ovat törkeen kalliita.......

Me saatiin pitopalvelutarjous seremoniamestarin äidiltä, kun tätä pyysimme.... ( Ravintola-alan ammattilainen jo vuosikymmenien ajan)
niin hän joutui kyselemään noita kakkutelineiden vuokria ja hinnat oli pöyristyttäviä....200-400€/vkl :faint: :faint:

En tarkalleen muista mistä kyselivät, mutta astiavuokraamoja oli osa.
Itselleni tuli jälkikäteen mieleen, Työväenopistolla on joku Kotitalous juttu mistä voi vuokrata astioita juhliin yms...

Ainakin ilmoitus Espoossa löytyy EE-mailista ( oisko joku Kotitalous neuvonta tms.)

Toivottavasti jonkun verran taas autoin.

-syys-

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.03.2004 18:37 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Pikaisesti katselin minkä hintaisia noi kakkutelineet täältä ois vuokrattuina. Ei mikään paha hinta, tuollaista odotan suurinpiirtein. Kakkumme hinnasta en tiedä vielä, sillä saatamme hyvinkin tehdä ihan itse 120 hengelle kakkuliinit ;)

Until these dreams of ours come true...

17.12.2005 Jouluhäät

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.03.2004 17:54 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kakkutelineitä kannattaa kysellä vuokralle myös ammattikouluista, oon kuullut et niillä saattais olla aika edullisesti. Martoillakin vois olla.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 02.04.2004 11:38 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Sinooperissakin oli muuten kakkutelineitä vuokralla, hinnoista en tiedä tai siitä onko kaikissa Sinoopereissa, mutta ainakin siellä Variston/Petikon Sinooperissa oli kun silloin häätapahtuman aikaan siellä kävimme.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: Hääkakun hinta
ViestiLähetetty: 24.02.2005 09:41 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Tilasin meidän kakun Turun Aschanista ja 110 hengen kakulle tulee hintaa
koristeista riippuen 180 - 200 euroa. Siihen sisältyy myös kakkuteline.
En pidä hintaa pahana, sain valita värit ja koristeet ja sain kivaa palveluakin. Lopputuloksesta voin laittaa kuvan myöhemmin...

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.02.2005 16:16 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Meille tulee Catering ja tuli puheeksi mikä on kakun osuus ruokien hinnasta. Se oli 4e/hlö!!! Musta se on paljon!!! Meille tulee n.100 hengen häät eli kakku olisi tullut maksamaan 400e. Ja siis ihan tavallinen kakku. Tänään soitin paikalliseen todella hyvään konditorioon (St.Honore Lohjalla) ja heillä kakun kuin kakun hinta on 3.20e/hlö jos tilaa kakun sadalle. Jee! Olen aina mieheni kanssa unelmoinut, että häissämme olisi heidän kakku, mutta arveltiin, että on erittäin kallis. Soitin miehelleni äsken ja hän arvasi hinnaksi 1000e ja kun sanoin, että ei vaan 320e hän oli ihan hölmistynyt. Tosin paljon halvemmallakin sais. Paikallinen emäntä tekis kakun 150 eurolla, mutta onhan se nyt jotakin jos häissä on Honoren kakku :wink:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 06.03.2005 11:19 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Meille tuli kakut Priimuksesta (Jyväskylä). Oli kaksi kappaletta 30 hengen kakkuja, yksi mansikka-suklaa ja yksi banaani-suklaa. Hinta oli muistini mukaan 120€.

- 9.7.2004 -

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30.03.2005 22:08 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kumina: Olette todella onnekkaita! Honore tunnetaan Turussa asti, ja jos minä voisin päättää, minunkin kakkuni olisi sieltä. Se nyt vaan on hiukan kaukana... Se leipomo osaa suhtautua kakkuihin vakavasti. Toin sieltä kerran leivosvalikoiman (9 erilaista) kavereille ja ne olivat pyörtyä, niin hyvältä maistui. Siis menin Honoreen, kun olin muuten Lohjalla. Eikä silti ollut tappokallista, vaikka on TOSI hyvä paikka. :worship:

Noh, onhan se Aschan ihan hyvä kanssa... :wink: Laita sitten Tokakierros kuva, koska mä luultavasti saan turvautua Aschanin kakkuun, ellen tee itse amerikasta tuoduista aineksista...

Onko kukaan kysynyt mahdollisuutta antaa kakku tehtäväksi ammattilaiselle itse hankituista päällystysaineista ja koristeista?

Onnellisesti avioon - kertomus ja häämatkat

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.07.2005 21:59 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Meille tulee noin 60 hengen kakku, en tarkkaan muista kun se ei ollut mikään tasaluku... ja se maksaa telineineen ja koristeluineen 200 euroa. On se kyl aika kallis... mutta uskon että sen väärti. Testattu se on jo kertaalleen :food:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 17.08.2005 21:29 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Meille tulee suklaakakkua ja kermavaahtoa. NAM! Pienestä Tamperelaisesta kahvilasta kyselin hintaa ja oli 27€/ 10 henk. Meille tulossa 100 vierasta. Palat on kyllä isoja ja ajattelin että siitä riittäisi kahdelletoistakin.

Mitä ootte mieltä, jos kakun palat on valmiiksi leikattu? Ajattelin vaan, että suklaakakussa aika paksu kuori ja se hieman tahmainenkin leikata...

Näyttääkö tyhmältä!!!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 18.08.2005 16:44 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

xara, vastaisiko tämä ainakin osittain kysymykseesi?

kumina kirjoitti:
Tänään soitin paikalliseen todella hyvään konditorioon (St.Honore Lohjalla) ja heillä kakun kuin kakun hinta on 3.20e/hlö jos tilaa kakun sadalle.

- 9.7.2004 -

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 20.08.2005 15:04 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Heh!

Löytyi!
http://www.sthonore.fi/ :food:

Onnellisesti avioon - kertomus ja häämatkat

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 06.09.2005 21:39 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Heippa kaikki! Häät oli ja meni ja Honoren kakku sai täydet pisteet. Ainut nega oli, että jouduimme itse kuljettamaan kakun juhlapaikalle, mutta säilyi ehjänä perille. 100 hengen kakku maksoi 320e ja sitä oli riittävästi. Vielä seuraavanakin päivänä kakkua söimme vaikka vieraita oli 107 ja häissä melkein kaikki hakivat kakkua lisää. Lainaksi saimme myös näyttävän kakkutelineen jonka palautimme juhlien jälkeen. Suosittelen!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 14.09.2005 19:04 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

nicodemus12 kirjoitti:
Kuinka voin itse tehdä kolmekerroksisen hääkakun? Itse telinettä ei ole, mutta onko ajatuksia, miten voisin itse tehdä sellaisen? Tai voiko kakkuja todellakin vain laittaa päällekkäin? Onko kestävä, että ei romahda kesken kaiken? Kokemuksia kenelläkään? APUA TARVITAAN! :?

Admiina kirjoitti:
Kakut, jotka näyttävät siltä, että ne on vaan kasattu pinoon, eivät yleensä sellaisia ole. Kakkujen välissä on tasot piilossa. Muuten sen kakun leikkaaminen on aika vaikeaa. Monikerroskakut leikataan kerros kerrallaan ja välistä poistetaan kerroslevy aina kun edellinen kerros on tarjoiltu pois.

Esimerkiksi tässä kakussa on levyt ja tuet piilossa
http://www.annascake.com/images/wc42_3tier_st_daisy.jpg

Itse en uskaltaisi kakkua ilman tukea tehdä, siitä saattaa syntyä keskeltä painunut kakku, joka ei näytä hyvältä. Riippuu tietenkin miten sen kakun tekee ja missä koossa, mutta fysiikan lait pätevät myös kakkuihin :wink:

Onko kakkujen oltava kerroksittain? Levykakeuistahan saa upeita myös, vaikkapa suuri sydämen muotoinen kakku..

Kakkutelineitä voi myös vuokrata astiavuokraamoista.

:girl: Admiina

ilo kirjoitti:
Olen ymmärtänyt että alempiin kakkuihin upotetaan tuet esim.pillit tai muut kepit, jotka tukevat ja estävät lässähdyksen.
Kondiittorit laittavat kepin vielä keskelle kaikkien kerrosten läpi.
Tälläsiä kakkujahan on lähinnä kai Jenkeissä ja siellä käytetään myös kakunleikkaajaa joka poistaa tikut.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 14.09.2005 19:05 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

teuusiva kirjoitti:
Meillä on pieni ongelma kakkujen kanssa. :o

Olisin alunperin halunnut häihin jälkiruokapöydän (RAKASTAN jälkiruokia! :) ), mutta koska sulho ja kakki sukulaiset pitivät sitä liioitteluna, keksin kompromissin: hääkakkuja voi olla useampaa laatua.

Sulhoni on tämänkin idean suhteen vähän epäröivällä kannalla, koska ei ole koskaan moista missään häissä nähnyt. :doh:

Jos teidän häihin on tulossa montaa eri kakkulaatua, tai jos olette joskus sellaista nähnyt, kertokaa kokemuksia. Voin sitten printata mielipiteet ja viedä ne sulholle luettavaksi... :lmao2:

tiinam kirjoitti:
Jälkiruokapöytä ainakin on ihan normaali juttu :D. Oltiin Ystävänpäivänä kaverin häissä ja niillä oli jälkkäripöytä, nam!. Siinä oli sellasta persikka sose/kiisseliä, jäätelöä, vaniljakastiketta, jotain vaahtoa(kerma/rahka) ja marjoja. Jokainen sai sitten koota siitä oman annoksensa. Serkun häissä jälkkärinä leipäjuustoa ja lakkahilloa, nam! Se kakkupöytä on hyvä idea. Meidän häihin tarvitsee jokatapauksessa tehdä monta kakkua kun on allergisia ihmisiä liikenteessä :) .

TuuliTytto kirjoitti:
Meillä oli kahdenlaisia kakkuja. Toisissa oli kermapursotukset ja sisällä vadelmarahkaa, toisissa oli päällä flora vispiä ja sisällä vaniljakastiketta, mangososetta ja persikkapaloja. Molemmat kakut koristeltiin samalla tavalla.
Musta se on ihan hyvä idea laittaa erilaisia kakkuja, niin sitten on allergisille tai muuten vaan nirsoille valinnanvaraa :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 14.09.2005 19:06 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Greta G kirjoitti:
Hip hei!

Mä oon ollu norjalaisissa häissä jossa oli 14 erilaista kakkua ja jälkiruokaa jälkiruokapöydässä!
Kaikkia niitä maisteltiin ja otettiin pikkupaloja. Norskit on muutenki enempi makean perään mun kokemuksen mukaan, joten 1 tai 2 tai 3kin hääkakkua ei oo vielä mitään liikaa... :D

Tuossa oli tosin myös niin, että ateriasta oli kulunut jo 2-3 tuntia, niin oli tilaa mahassa syödä niitä kaikkia ihanuuksia! :clap:

Loni kirjoitti:
Hei!
Nyt on häät vietetty ja mieleeni tuli vanha(?) tapa, jossa hääkakun yläosa pakastetaan vuodeksi ja syödään ensimmäisenä hääpäivänä. Onko se mahdollista,säilyykö kakku todellakin niin kauan pakkasessa?? :o

mustikkamansikka kirjoitti:
Mä rakastan ihan mahottomasti jätskiä!
Mun on saatava vähintään kerran viikossa jätskiä :oops:

Tuli mieleen että onko kenelläkään mitään kokemuksia että hääkakkuna olis jätskikakku?

Mua kiinnostaisi tietää että miten hyvin jätskikakku kestää ilman että se sitten sulaa ihan "mössöksi"?

Ja miten vieraat suhtautuisivat jos saisivat hääkakkuna jätskillä koristellun kakun?

Entä mikä yritys/kahvila/pitopalvelu/yms tai mistä saisi tilattua jätskillä koristeltua kakkua, lähinnä Turun seudulta?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 15.05.2006 03:30 
Poissa
Suojelusenkeli
Suojelusenkeli

Onko kellään kokemuksia valokuvan "painamisesta" hääkakun päälle? Kaasoni on kuulemma joskus nähnyt sellaisen, eli pitäisi olla mahdollista sileän, esim. marsipaanipäällysteisen kakun pintaan siirtää haluttu kuva. Tässä tapauksessa oli ollut kuva hääparista. Tekeeköhän sellaisia vain joku tietty erityiskondiittori?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 15.07.2006 11:13 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

loikkis kirjoitti:
Onko kellään kokemuksia valmiskakuista, eli niinstä kaupan pakastekakuista?

Meillä tulossa pienet häät perheen kesken. Aiotaan tehdä kaikki ruuat ja huikopalat itse, mutta koska "juhlat" kestää koko viikonlopun, niin tekemistä riittää. Niinpä ollaankin nyt sit päätetty, että kakkuja ei aleta itse värkkäämään ja keksitkin paistuu valmistaikinoista. Onko kellään siis mitään hajua pakastekakuista? Mikä olis parasta ja edes vähän sinne päin ku ite tehty. Tiedän, ettei niitä voi vertaa omatekoisiin, mut jostain on tingittävä. Aika ja raha ei riitä kaikkeen.

Niin.. siis tarkennan vielä, että meille ei tule mitään ns. perinteistä hääkakkua, monikerroksisista tms, vaan ihan perus kahvipöytä.

tuskis kirjoitti:
Olikse nyt Fröling tms pakastekakut on ihan jees, jopa se jätski versio..
prinsessa kakku maistuu aina..
Kokeiltu on jopa pirkan versiot, josta kinuski on sitä mitä pitääkin..

Heinämorsio kirjoitti:
No voi taivas.. sattuipas hauskasti. Juuri oli jossain lehdessä noista makuvertailu. Olisikohan ollut uusin Kotiliesi. Yritän kaivella sitä tuolta remontin keskeltä, mutta joku viime kuun tai tämän kuun numero se oli, jossa ne oli ja ilmaislehtien ja kanta-asiakaslehtien lisäksi mulle tulee vain Kotiliesi, Kotivinkki, KaksPlus, Koiramme, Papillon ja Phalene sekä Lapsen Maailma eli niissä olis se valikoima ja kaikella todennäköisyydellä ei ollut koira- tai lastenlehdissä. :o

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 15.07.2006 11:18 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Itse olen maistannu Frödingin pakastekakuista prinsessakakkua ja mokkakakkua, ne olivat yllättävänkin hyviä valmiskakuiksi. :wink:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: Kakunkoriste hakusessa
ViestiLähetetty: 28.08.2006 18:05 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Mistä löytäis sellasen hääkakun koristeen, jossa sekä sulhanen että morsian ois blondeja? :o

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.08.2006 18:32 
Poissa
Sivustovastaava
Sivustovastaava

Ainkin teettämällä saat sellaisen. :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: Koristeita..
ViestiLähetetty: 09.09.2006 20:55 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Tuossa just kattelin erilaisia kakun koristeita ja kun laitat googleen hakusanan "hääkakun koristeet" löytyy aika paljon vaihtoehtoja! Suoraan en muista oliko joissakin molemmat blondeja mut kannattaa käydä vilasee!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 22.09.2006 22:50 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Siilityttö kirjoitti:
Rupesin miettimään, että mitä teen väärin kun juustokakkuihini tulee aina sellainen ruskea kuori. Se ei ole kovin nätti, mutta ei haittaa makua. Miten sen kuoren saa pysymään poissa? Paistanko liian kauan vai liian kovalla vai jotain muuta? Yritän kyllä tehdä ohjeiden mukaan, mutta aina se vaan ilmestyy. Ikinä missään juustokakku kuvissa ei sellaista näy ja minulle se aina tulee :(

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 65 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 26.09.2018 04:25