* UKK    * Etsi

Tänään on 18.08.2018 10:48

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 83 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kuntoilu & laihdutus
ViestiLähetetty: 03.03.2005 08:22 
Poissa
Asiantuntija
Asiantuntija

Tulipa mieleen että moni morsian varmaan yrittää päästä parhaimpiin mittoihinsa :bounce: ennen tärkeää päivää

-z-

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.03.2005 12:04 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Tämä ainakin yrittää :bye:
Kun vaan sais itseään niskasta kiinni :doh: Vinkkejä, miten saada skarpattua itsensa säännölliseen liikuntaan?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.03.2005 21:20 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Koiran hankkiminen auttaa siinä :D

Itselläni muuten kaikki on ihan ookoo kropan puolesta, mutta kädet.. Ensinnäkin mulla ei ole ikänä ollut minkäänlaista lihasta käsivarsissa. Eli siis ruipelot ja nyt kun on avonainen puku haluaisin näyttää myös käsien osalta hyvältä. Käsien ja rintojen välissä on lisäksi sellaiset pienet ärsyttävät röllykät..

Eilen aloitin kiinteyttämisen jumppaamalla pienten painojen kanssa. Lenkillä käyn säännöllisesti, kiitos energisen koiran.. Aloitin siksi näinkin aikaisin kun kesällä olen kaasona ja olisi kiva sielläkin tuntea olonsa upeaksi. Lisäksi minut tietäen lopetan ja aloitan tämän kuntoilun vielä monta kertaa ennen syksyä :D

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 09.03.2005 15:27 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Musiikki!
Se motivoi minua kotilihasjumpassa ja lenkillä :D
Jotenkin unohdan väsymyksen kun kuuntelen hyvää musiikkia :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 21.03.2005 22:24 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Haaveena olis päästä edes entisiin mittoihin ennen häitä,raskauskiloja viel muutama jäljellä mutta niitä kovasti häädetään vaunuja lykkimällä ympärikylää. :wink:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 22.03.2005 09:33 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

minttuli kirjoitti:
Heip! :bye: Olen lukenut terveyslehdistä mehupaastosta, jossa kiinteä ruoka jätetään esim viikoksi pois ja puhdistetaan elimistö kuona-aineista.
Ajattelin kokeilla kyseistä paastoa, mutta en pääsiäisenä, en voi vastustaa suklaamunia :D
Hyviä puolia on ilmeisen kevyt olo, näläntunne häviää 3-4 päivän kuluttua paaston aloittamisesta ja tietenki dieettinähän tämä toimii tehokkaasti. Huonoja puolia aluksi paha olo, peräruiskeet :doh: (suoli pitää puhdistaa joka päivä) ja kahvi/tupakka/alkoholi pois jo ennen viikkoa paaston aloituksesta (ettei vieroitusoireet häiritse paaston onnistumista.
Kovin rankkaa liikuntaa ei paaston aikana saisi harrastaa, mutta kevyttä kylläkin.
Itselläni pahin ongelma on kahvi, en herää aamulla ilman sitä, voisikohan sen korvata vaikka hyppelyllä raittiissa ilmassa?
Ja yleensä kun harrastan liikuntaa, juoksen tai menen jumppaan. Kävely ei jaksa yksin innostaa, menen mieluummin autolla... :oops:
Onko kukaan kokeillut mehu/teepaastoja? Millaisin tuloksin?
Lähtisikö joku kanssasisar mukaan yhtäaikaa mehupaastoon?
Odottelen innolla kokemuksia.... :worship:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 22.03.2005 13:07 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mie en itse pystyisi jäämään mehudieetille, mutta ajattelin normaalin ruoan ohella juoda 2 litraa vettä päivässä ja lisäksi nauttia vihreä teetä aamuin illoin. Sen pitäisi pitää ihon kauniina ja poistaa kuona-aineet..

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 25.03.2005 22:52 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mehupaastolla lähtee vaan nestettä, vaikutukset ei siis kovinkaan pysyviä...

Itse nuorempana harrastin paastoamista 2x vuodessa, nälkä tosiaankin katoaa muutaman päivän aikana, mutta mieliteot ovat aivan järisyttävät, ainakin minulla :shock: Peräruiskeet otan mieluummin kuin sen suolan juonnin :yac:

Onnea paastollesi!! :bye:

"Ei kauneus ole kaikki, Jaska Jokunen. Minä rakastun aina tyttöihin jotka tuoksuvat kirjastolta."-Eppu-

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 26.03.2005 13:46 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Iiks, mä en kyllä voi suositella mehupaastoa, ainakaan herkkävatsaisille. :faint:
Asiahan on niin, että kun kuona-aineet lähtee liikkeelle niin siitä tulee pää kipeäksi. Ja mulla se oli oikeesti TOSI kipeä. Lisäksi tietty heikottaa ja mulla jostain syystä kävi niin ettei hetken päästä pysyny edes mehut sisällä. Olen tosissaan aika herkkävatsainen että ehkä joku mehuista laittoi mahan sekaisin.
Rankemmilta oireilta kuulemma säästyy jos käy puhdituttamassa suoliston. Lyhyen ajan paastossa, mitä minä kokeilin, ei sellaista kuitenkaan välttämättä tarvita. Mutta kokeile ihmeessä jos vatta kestää :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.05.2005 18:07 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mie tein 7 päivän mehupaaston, eikä ollut mitään oireita. Ei nälkää, ei päänsärkyä, ei kiukkua, ei mitään....Outoa...Oottelin koko ajan, et millo ne alkaa, ku kaikki niistä varotteli. Kylmä oli muutamana päivänä. Tein sen ihan niillä vogelin mehuilla, eikä mitään muuta, paitsi vettä ja niitä kahta yrttiteetä. Osa mehuista oli NIIN kamalan makusia, et vaihoin ne toisiin vogelin mehuihin. Paastossa on tarkat kalori määrät/päivä, muuten tulee just huonoo oloo ym... Miulta lähti -6kg, 2 tuli takaisin. :)
Nyt ois tarkotus vielä vetässä -10kg/4kk. Ei kylläkään paastolla, mut ateriankorvikkeilla ym...nyt jo lähteny1½kg.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.05.2005 18:09 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Unohtui tuosta edellisestä. Suolihuuhtelu kuuluu tehdä jokapäivä. Estää päänsärkyä ym. Eka kerta hieman ihmetellen, sit jo rutiinia. Helppoa.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 09.05.2005 06:55 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Aloittelin tuolla uutta ketjua paastosta, kun en ollut huomannut tätä. Eli kyselin seuraavia juttuja:

Tahtoisin kuulla kaikkia mahdollisia kokemuksia paastosta. En ole koskaan kokeillut, koska olen vähän epäluuloinen sen suhteen, että jaksaisin ne suolenpuhdistukset ja että voisin hyvin, eli että pystyisin olemaan syömättä. Onko oikeasti helppoa vai vaikeaa, mitä hyötyjä/haittoja, miksi paastoat/et paastoa enää, jne?

Täällähän onkin jo kokemuksia, mutta lisää kuulisin mielelläni. Erityisesti paaston hyödyistä. Porkkanan pitää olla aika suuri että saan itseni ryhtymään hommaan.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 09.05.2005 19:02 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Kiinnostaa myös onko kukaan kokeillut esim. Colon Tonicia "puhdistukseen"?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.05.2005 09:55 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mie oon kokeillu colon tonicia jokunen vuosi sitten. Aivan HUONO! En huomannu mitään vaikutusta, ainut että juoma alko kyllästyttää kahen päivän jälkeen.....varsinkin jos ei pidä luumun mausta, en suosittele.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.05.2005 10:10 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Laitan tähän pienen "selostuksen" miun paastosta. Eli tein sen tossa tammikuussa (7vrk).
Yleensä pitäis syödä muutama päivä kevyemmin, mut mie en sitä ihmeemmi tehny, ku en syö muutenkaan lihaa. Eli to-iltana tein sitten sen ihanan tyhjennyksen glauger-suolalla, se ON KAMALAN makusta. Oksennus meinas tulla joka kerta ku join.....Se ei haise miltään, mut maku on sitäki hirveempi. Mut tiukasti vaan, ja sen ku saa alas, ni mie en ainakaa viittiny ees harkita paaston lopettamista kesken, ku olin sen litkun alas saanu....Ei meinaa tee ihan heti mieli juua sitä toista kertaa...
N. ½h, ni alko vatsa tyhjentyä (kehotan pysymään vessan vieressä)... Loppujen lopuks alko "paikat"jo kirvelee, mut sit vaan suihkuttaa veellä...eikä pyyhi enää paperilla, varmaan kannattas tehä se jo heti. Sitte menin nukkumaa, sillo oli nälkä.Tai maha vaati täytettä, mutku menin nukkumaa, ei haitannu.
Aamulla ei ollu mitää nälkää eikä muutakaan.
Sitte tein vogelin ohjeitten mukaan paastoa eteenpäin, jotkut mehut vaihoin toisiin, olivat NIIN kamalan makusia. Ei ehkä kannata ostaa sitä pakettia (mie tyhmänä ekakertalaisena ostin), siinä tulee niitä kamalia mehuja aika paljon mukana, rahaa menee hukkaan, jos ei niitä pysty juomaan. Mut siinä on tietty kaikki muu mukana (suolihuuhtelupussi, teet ym...).
Miun paasto meni tosi hyvin, nälkää ei ollu (mitä ihmettelin), ei ollu päänsärkyä eikä väsymystä, päin vastoin olin energinen. Tietysti teki mieli syyä jotain, mut se on vaa omasta itsekurista sitte kiinni. Opin nyt sen, et ei todellakaan aina oo nälkä...tekee vaan mieli syyä...ja sen sain pois! :) :)
Suolihuuhtelukin oli ihan helppo, eka kerta hieman hymyilytti ja oudoksutti, mut sit se meni ihan rutiinilla. Tein sen kerran päivässä (jotkut tekee useammin).
Ja painoa lähti reilu 6kg, 2 tuli takaisin (luulin et kaikki tulee heti takas) ja olo oli aivan ihana. Ainut et vaikeinta on se lopettaminen....
Ei meinannu millää tahtoo lopettaa, ku paino putos, oli hyvä olo ym. Mut seki on pakko lopettaa.... Alottelin ihan ruokalusikallisella rasvatonta jogurttia monta kertaa päivässä, siite aloin siirtymään hedelmiin ja sitä rataa eteenpäin...
Saatan tehä paaston ennen häitä vielä uudestaan, tossa muutaman kuukauden päästä. Jos joku haluu tehä samaan aikaan ja vaihella kokemuksia ja tarttee tsemppi-kaveria, viestiä vaan tähän!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.05.2005 11:55 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Mulla ei ole kyllä paastosta mitään negatiivista sanottavaa, paitis se alun nälkä. Itse olen paraikaa sitruunamehu-vaahterasiirappi-paastolla, ja hyvin menee. Suolihuuhtelun teen aamuisin ihan normi merisuolaliuoksella, ja hyvin toimii :) eikä säre päätä. Kaikkea jaksan tehdä ihan normaalisti. Töitä, siivousta, jumppailua, lenkkeilyä. Ja kyllä se painonpudotus on ihan pysyvää, se on itsestä kiinni. Itse laihduin viimeksi n. 5kg, jotka toki olen ratkennut herkuttelemaan puolen vuoden aikan takaisin. Nyt on tarkoitus (ainakin häihin saakka) jatkaa terveellisellä ruokavaliolla, ja pitää saavutetut mitat.

Sen painonputoamisen huomaa ihan selvästi olossa, mutta myös vaatteissa. Senttejä lähtee kyllä. Mutta paaston pääasiallinen tarkoitushan ei ole laihduttaminen, vaan elimistön puhdistuminen, kuona-aineiden postuminen ja yleisen hyvinvoinnin lisääntyminen. Mulla ainakin on paaston jälkeen aivan mahtava olo, on voittanut itsensä, puhdistunut ja kyllä, myös laihtunut. Ja paasto kannustaa jatkamaan terveellisempiä elintapoja ja voi taivas, miten hyvältä kaikki sen jälkeen maistuu!! Mutta pitää muistaa ettei heti säntää hampurilaisille, vaan 2-3 pvää kasvisruokaa, mieluiten keittoa. Eikä mitkään rasvaruuat paaston jälkeen maistukaan, kun muistaa minkä palveluksen on elimistölleen paastolla tehnyt. Niin ja sitten ei kannata sortua mässäilyyn heti, kun vaan saa luvan syödä, nimim. kokemusta on siitäkin :oops:

Mutta ei silti, ei se sovi kaikille. Mut kannattaa kokeilla, jos ei ole kokeillut! Tää sitruunamehu-vaahterasiirappimehu on äitini mielestä kaikista paras, se on kokeillut varmaan kaikki maailman paastot. Mä en ole kokeillut kun tätä kun äiti kerran sitä suositteli. Nyt siis paaston toka päivä menossa, kymmenen päivää ajattelin paastota. tuun kertomaan miten menee, ja mun päikyssäkin voi käydä lukemassa myös paastokuulumisia :) :bye:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 13.05.2005 09:45 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Paaston viides päivä menossa, eli kohta puolivälissä.. Hyvin on mennyt, nälkä ei juurikaan vaivaa, mutta syödä tekisi mieli (no, mun tekee muutenkin mieli syödä koko ajan vaikken paastoaisikaan.. :oops: ). Maanantaina tein suursiivouksen, tiistaina kävin salilla, keskiviikkona jumpassa, eilen lenkillä... ja jakoin ihan samanlailla kuin muulloinkin. Painoa on lähtenyt tähän mennessä n. 3kg, ja mikä parasta, senttejä on lähtenyt! Ja olo on tosi hyvä, mitä nyt noi ruokalasta tulevat tuoksut ärsyttää.. :D Päällimmäisenä kuitenkin tunne, että vähänkö oon hyvä kun pystyn tähän! Ensi torstaina saan jo syödä vähän ananasta ja appelsiinia ja viikon päästä kasvisosekeittoa ja hapankorppua, sitä odotellessa :food: taidankin ottaa lasillisen paastojuomaa!

Mites teitin muitten laihdutukset/kuntoilut/elämänparannukset? :bye:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 13.05.2005 18:36 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Moi Lili!
Aattelin kysästä, et joko kyllästyttää sama mehu? Ite en uskaltanu viimeeks kokeilla sillä, ku aattelin et alkaa tökkimään, mut nyt meinasin paastota uuelleen, ni josko kokeilis sitä vaahterasiirappia.Onko se hyvä?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 13.05.2005 19:53 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Sepä se onkin yllättävää, ei nimittäin kyllästytä yhtään! Sitä juodaan 2-3 litraa päivässä, mutta mua ei töki yhtään. Se on jotenkin niin raikas kun siinä on sitä sitruuna ja kuitenkaan ei karvas, kun se siirappi on makeaa. Voisin juoda ihan janojuomana paaston ulkopuolellakin! Jokaisella on tietty oma makunsa, mutta mä tykkään. Suosittelen kokeilemaan!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 14.05.2005 14:01 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kiitos!
Täytyypä nyt sitten kokeilla sitä seuraavaks, ne vogelin mehut meinaan maistuu ihan hirveelle.....

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 15.05.2005 17:38 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Tuon talteen pari linkkiä paastoon liittyen:

http://www.terveydenhoitouutiset.fi/thu399/art3.htm

http://www.vogel.fi/kysy_proviisorilta/ ... llinta.htm

http://www.uta.fi/lehdet/aviisi/9904/paasto.html

http://www.terveydenhoitouutiset.fi/thu0402/2.htm

http://www.yle.fi/akuutti/arkisto2003/080403_b.htm

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 15.05.2005 18:56 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Tarkoitus olisi saada pari kiloa pois elokuuhun mennessä ( voisipa ne tiputtaa ihan muutenkin, sen puoleen ). En ole nyt viikkoihin ollut ahkera punttiksella kävijä, mutta jahka klubijäsenyys päättyy ja pääsen sitten siirtymään tuohon läheiselle salille - SITTEN ALKAAPI TAPAHTUA! Tonin innoittamana ja motivoimana myös kokeilen seuraavan viikon ajan reippaasti kevennetyllä ruokavaliolla, tekeekö se MITÄÄN muutosta. Kiloja viikossa ei lähde, kun niitä "ylimääräisinä" on niin vähän, mutta koskaan ei tiedä.. silti..

Painonvartijoihin olisin menossa ihan mielelläni, mutta miehuus tyrmäsi sen omasta puolestaan. Joka-viikkoisesta punnituksesta on maksettava ( oliko se nyt 10e? ) ja lisäksi vielä tämä piste-kirjanen on ostettava, plus mitä muuta nyt tulee.. Siellä vain saisi varmasti homman toimimaan, varmemmin kuin yksin touhutessaan..

Onneksi pohjakunto on kohdallaan ja lihaksistoa jonkun verran, eli ei tämä nyt mahdotonta ole. Näinkin pärjäisi, mutta kun tietää voivansa keventää ja näyttää paremmalta..

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.05.2005 12:55 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Tsemppiä Megis ruokavalion kevennykseen! Jos teette sen kummatkin, niin on varmasti helpompaa, kun toinen ei vedä vieressä kaiken maailman herkkuja! :food: Tosin itselleni kevennetyn ruokavalion noudattaminen on melkeen vaikeempaa kuin tää paastoaminen, tässä kun ei oikeen voi repsahtaa, kun taas nimimerkillä no otanpa nyt kuitenkin hieman lisää se itsekurin pitäminen on vaikeempaa. Mutta tosiaan, kun itsellänikään ei siis varsinaisesti ole "liika"kiloja, niin tää on tehnyt todella hyvää!! Kahdeksas päivä menossa, enää kaksi tämän jälkeen... :worship:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.05.2005 21:45 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Lili!!!
Käytätkö sie sitä pippuria ollenkaan? Meen huomenna ostamaan siirapin ja aattelin tällä viikolla alottaa paaston.
Montas kiloa sait katoomaan??? :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 17.05.2005 07:29 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Siis sitä cayennepippuria? Käytän. Se kuulemma irrottaa limaa ja myös lämmittää, kun paastotessahan saattaa välillä olla vähän vilu. Mulla ei kyllä sen kummemmin ole ollut, mutta nythän onkin ollut uhan lämmintä. Oon laihtunut, veikkaisin 5-6 kg, meillä ei ole vaakaa mutta arvioisin. Käyn tänään salilla niin punnitsen itteni ja tuun sitten kertomaan :) Tsemppia paastoon, kyllä se palkitsee!!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 83 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 18.08.2018 10:48