* UKK    * Etsi

Tänään on 25.06.2018 07:56

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 66 viesti√§ ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 20.03.2005 14:43 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Meitsi ainaki kosmetologiopiskelijana (valmistuminen syksyllä 2005) ja oman kokemuksen kautta sanoisin, et kyl se pro:n luona käyminen kannattaa, etenki jos haluu homman hoidettuu nopeesti ja tuloksien pysyvän pitempään. Ja ainaki meiän koulussa harjotellaan eka toisillemme, et ei tuolla työelämässä mitään ensikertalaisia ole.. Ainakaan mun tietääkseni. O.o

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 30.03.2005 22:12 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Tässä myös omia kokemuksia karvanpoistokeinoista, kaikkea on nimittäin kokeiltu. Epilaattori oli aivan kauhea kokemus, kivulias eikä niinkään tehokas ja karvat kasvoivat sisään. Derma clear -hoidossakin kävin nelisen kertaa, eikä kyllä tehonnut. Sehän vaikuttaa vain osaan karvoista kerralla riippuen karvan kasvuvaiheesta, että ei se heti ensimmäisellä kerralla missään nimessä kaikkia karvoja poista.

Joka tapauksessa vahaukseen olen itse tykästynyt, koska sen aiheuttamaan kipuun tottui kyllä todella nopeasti ja sillä saa paikat siistiksi pitkäksi aikaa. Vahauksen jälkeen on vain tärkeää desinfioida iho hyvin ja jättää vuorokaudeksi laittamatta mitään rasvoja, ettei ihohuokoset tukkeudu. Myös karvojen sisäänpäin kasvua saattaa esiintyä hieman. Otan bikinirajat kerran kuussa. Jos lähtee vauhtiraitaa hakemaan kannattaa ainakin leikata karvat ensin vähän lyhyemmiksi, niin käy helpommin. Sääret ajelen miesten partaterällä, kun en jaksa odottaa että karvat kasvavat tarpeeksi pitkiksi. Miesten partaterä oli muuten aivan loistava löytö, koska terä todella kestää terävänä muutaman kuukaudenkin ja siten sai sanoa hyvästit ainaisille haavoille ja muutenkin se on paljon parempi kuin naisille tarkoitetut terät.

Vahauksesta vielä sen verran, että parhaan tuloksen saa ehdottomasti ammattilaisen käsittelyssä, se käy todella nopeasti ja, niin no, MELKEIN kivuttomasti :D Kannattaa mennä esim. viikkoa ennen h-hetkeä.

Ei kun vahailemaan! :auts:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 21.04.2005 12:36 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Me ollaan hääviikolla maanantaina menossa Tallinnaan, ja ajattelin siellä käydä vahauksessa. En ole koskaan käynyt vahauksessa ja mulla on jonkin verran herkkä iho jos esim. sheivailee usein. Eli jos ilmenee jotain punoitusta, :oops: ehtiikö se häviämään häihin mennessä, vai rupeaako iho yleensä edes punoittamaan. Ja syksy 05 tuossa sanoi että n. viikko ennen h-hetkeä on sopiva aika mennä, joten ei varmaankaan ala karvat kasvamaan ennen häitä vielä, vai. :) Siitähän on sitten 5 päivää häihin. Niin juu ja kuinka pitkiksi ne pitää minimissään kasvattaa että tulee hyvä tulos?

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 21.04.2005 15:37 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

ansku_2005, mullakin iho artyy partateralla ajosta, valilla saan tosi pahan ihottumankin. Vahauksessa iho ei artynyt, mutta tosin olen kuullut, etta se aiheutta joillekin ihon artymista/ihottumaa. Vahauksessa voi tulla pienia (ihonalaisia) verenpurkaumia, joita kosmetologini hoiti sitten laserilla (jotta katoaisivat nopeammin). Noiden verenpurkaumien takia kannattaa menna vahaukseen n. viikkoa aikaisemmin, niin ne ehtivat parantumaan. Eika mulla ainakaan viela viikossa kasvanut uusia karvoja, vaikka mulla onkin tosi akeat saarikarvat.
uni

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 10.06.2005 09:02 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Kuva

Vetelin koivet sileeksi Veetin kuumavahalla. Muuten tosi hyvää kamaa mut se sattuu ihan sikanaan kun yrittää levittää sen mönjän siten että se on tarpeeksi ohuelti. Kerroksen täytyy olla tosi ohut että karvat irtoaa hyvin. JOs on liian paksua niin karvat jää koipeen...

Kiskaisu ei tuntunut miusta pahalta, kunhan vaan nykäsee riittävän napakasti. Jos ei ite pysty, kandee pyytää kaveria. Mut se levitys oli hankalaa ja ikävää.. Mut nyt on silosääret :D Kelpaa kulkea hameissa ja ensi viikoksi on hellettäkin luvattu! Kuva
Voi mennä vaikka rannalle Kuva

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 10.06.2005 13:54 
Poissa
Amoriini
Amoriini

Minä olen alan ammattilaisena kokeillu vahausta ja epilaattoria, ja monen vuoden karvan nyhtäyksen jälkeen :D ei tunnu kumpikaan enää missään... Kuuma vahausta käytin vuosia kunnes karvan kasvu on niin hidastunu (ja loppunu) että enää saan tarkasti kaikki pois epilaattorilla jolla suristelen kotona...
Kokemuksesta kainalot on kivuliaimmat, mutta kyllä sen muutaman sekunnin kestää, ja bikinirajat ei ole yhtään kivuliaat :) .
Sääret on kivuliaat vain luiden kohdalla ja jomotus loppuu hetken kuluttua. Iho on kanssa niin tottunu, että ei tule yhtään punaiseksi..

Eli ei kannata yhtään pelätä ja takuulla kannattaa :clap:

kun käsikädessä kulkea saa.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 13.11.2005 20:42 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Minä ostin kylmävahaliuskoja, enkä pysty niitä itse käyttämään, sattui niin keleesti! Ehkä ammattilaisen käsissä sen kestäisin, mutta itse en pystynyt jatkamaan ko. touhua. Olen käyttänyt säärikarvoihin Veetin karvanpoistoainetta, joka vedellään sellaisella lastalla irti, ihan tyytyväinen olen ollut :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 13.11.2005 23:25 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Mä oon suunnitellu myös meneväni bikiniraja vahaukseen vähä ennen häitä. Mutta mua mietityttää, että mikä on halpa/kallis/kohtuullinen hinta maksettavaks siisteistä bikinirajoista?

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 20.12.2005 20:53 
Poissa
Kerubi
Kerubi

Siis nyt tulee tooosii tyhmä kysymys... :oops:
Kun meik√§l√§iselle on jostain kumman syyst√§ "suotu" nuita k√§sikarvoja ( :oops: siis mustia, pitki√§, kamalan rumia Y√ĄK!!), ja eilen kokeilin kaunista vihkisormustani, ja tajusin, etten voi n√§ytt√§√§ apinalta omissa h√§iss√§ni..ja viel√§ pukukin on olkaimeton..
Että mitä ihmettä niinku teen noille?!
Tottakai jokainen vieras haluaa nähdä mun sormuksen, niin samallahan siinä pehko vilahtaa.. :auts:
Jos ne ajan kerran pois, saan taatusti olla häämatkalla sängen kanssa, ja höylätä niitä lopun elämäni... :(
Kellään muulla tätä ongelmaa??

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 21.12.2005 10:04 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

:bye:
miullakin on aika reilusti käsikarvoja :( jossain vaiheessa nuorempana vetelin niitä pois, mutta huomasin että ne vain kasvavat nopeammin ja pidemmiksi joten luovuin siitä ja päätin että jos miun käsivarsikarvat on jollekin ongelma niin olkoot. Itte on niitten kanssa ihan sinut vaikka en niistä pidäkään.

Jos et haluta alkaa poistamaan niitä (joka aiheuttaa lisäkasvua yleensä ja karvan paksunemista) niin mitä jos laittaisit häihisi hanskat. vaikka tällaiset
Kuva

Noitakin saa eri pituuksilla.

:girl:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 30.12.2005 11:19 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

On myös olemassa karvojen vaalennusaineita. Vaalennettuinahan eivät haittaa niin paljon. Kulmakarvoille on ainakin omia vaalennusaineita. Varmaan nuo kosmetologit tietävät paremmin... Ja saattaisin itse kokeilla kyllä ihan hiusvärilläkin. Jos koittaa pienelle alueelle ensin ja pitää tietysti vain esim. 5 minuuttia kerrallaan. Eikä sitten levitä iholle sitä ainetta, vaan karvoihin.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 04.04.2006 00:43 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Mulla on myös hyvä karvankasvu käsissä (ja muualla). Poistan karvat käsistä, sillä en voi sietää niitä. :auts: Joskus tosin annan myös olla. Mulla vahaaminen vähentää vähän karvankasvua, tai ainakin sänki tuntuu siedettävämmältä.

Itse aion käydä brasilialaisessa vahauksessa ennen häitä. Tai oikeammin kaikki pois lantiosta alaspäin sekä kädet. Kalliiksi tulee, mutta joskushan sekin on tehtävä. Olen niin kyllästynyt sheivailemaan alapäästä sänkeä joka tulee päivässä.

Vahaukseen menen varmaan viikkoa ennen. Jos olis kyseessä vaan jalat, kävisin pari päivää ennen, mutta tuota brassivahausta en ole koskaan teettänyt, joten ei tiedä miten kauan punoittaa. Tosin, tuskin kovin paljoa kauemmin kuin pinseteilläkään eli päivän pari.

Veetin aineista ei ole mihinkään. Vaha on ok, mut vaikea levittää. Meillä mies joutuu riuhtomaan liuskat mun jaloista, kun en itse pysty. Samoin se nyppii pinseteillä bikinirajan...tai siis kokonaan sen alueen.
Se tykkää, että on vain mielenkiintoista tutustua naisten juttuihin :D

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 06.04.2006 12:43 
Poissa
Enkeli
Enkeli

Oon ajatellut kesäksi tuota säärikarvojen poistoa vahalla, nyt mietinkin että miten pitkät säärikarvat pitäis kasvattaa ennen vahausta?? Kun ihan lyhyttä sänkeä vahalla kaiketi saa pois...
Muistan joskus kuulleeni jostain, että noin 1cm pituiset säärikarvat olis sopivan pituiset vahaukseen...

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 07.04.2006 10:59 
Poissa
Arkkienkeli
Arkkienkeli

Sattuuko tuo vahaus? Entäpä missä sen vois tehdä.. Mä itken jo valmiiksi pelosta ja tuskasta. Mut pakko kai se on ne karvat vahata ku muuten ne kasvaa nopeeta takaisin. Ja olis kiva jos menis edes viikko ilman karvoja.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: kertokaa
ViestiL√§hetetty: 08.06.2006 11:32 
rakkaat ystävät että mitä teen säärilleni, kun ne ovat sellaiset "pilkulliset" olen käyttänyt epillaattoria ja koivet ovat edelleen sileät, mutta ne pilkut...niitä on ihan vieri vieressä eikä näytä hyvältä :(

Yl√∂s Etusivu

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 08.06.2006 13:52 
Poissa
Ylienkeli
Ylienkeli

mä just eilen viimeks "epilloin" sääreni ja muutama hassu karva taas löytyy.. :?

kyllä multa ne nokkosihottumapilkut yön aikana katoo. ekan kerran jälkeen sai kyllä antaa niille vähän kylmähoitoa.

-my-

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: Re: kertokaa
ViestiL√§hetetty: 08.06.2006 14:22 
Poissa
Amoriini
Amoriini

tuleva morsian kirjoitti:
rakkaat ystävät että mitä teen säärilleni, kun ne ovat sellaiset "pilkulliset" olen käyttänyt epillaattoria ja koivet ovat edelleen sileät, mutta ne pilkut...niitä on ihan vieri vieressä eikä näytä hyvältä :(

Jos nyt ymmärsin oikein, niin noi pilkut luultavasti on siis sitä karvatuppea mistä karva on lähtenyt pois. ne häviää nopeasti vahauksen jälkeen kun katvatuppi rauhoittuu mutta myös kuorinta ja ihon rasvaus auttaa.

Esmeralda kyllä vahaus sattuu jos ei ole koskaan sitä kokeillu. Kipukynnyksen mukaan toisille enemmän ja toisille vähemmän. Kipu kestää kuitenkin vain pienen hetken. Vahausta tekevät kaikkia kosmetologit.

ikku karvan kannattaa olla ainakin 0.5cm pitkää että lähtee vahalla pois.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: Re: kertokaa
ViestiL√§hetetty: 08.06.2006 17:35 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

xara kirjoitti:
ikku karvan kannattaa olla ainakin 0.5cm pitkää että lähtee vahalla pois.

PUOLI SENTTI√Ą!! Seh√§n on ihan tosi paljon!! Emm√§ tied√§ onko mulla ollu koskaan noin pitki√§ s√§√§rikarvoja :o S√§nki tietty kasvaa, mutta ei se tuppaa sen pitemm√§ksi kasvaa koskaan :?

Ajattelin kokeilla bikinirajaa vahailla. Saa nähä säilynkö hengissä kertomaan toimivuudesta :wink: Luin, että vahauksen jälkeen sänki on pehmeämpää, eikä pistele niin paljon kuin höylän tms. jälkeen. Ja ihan kotona itekseni ajattelin testata. Sen verran olen vanhanaikainen, etten kehtaa kenenkään muun antaa sitä tehä :D Gynekologilla käyntikin on jo riittävän paha juttu mulle :D

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 08.06.2006 17:42 
Poissa
Ylienkeli
Ylienkeli

epillaattorin papereissä luki 0,5mm

-my-

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 09.06.2006 16:03 
Poissa
Amoriini
Amoriini

jeps, epilaattorilla lähtee lyhyempikin karva mutta sillä vahalla ei kun pitää olla tarttumapintaa :yep:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 10.06.2006 14:21 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

Uaah! Minä ostin BodyShopista Sugaring-putelin ja sulhon avustuksella sitten testailtiin sitä tuonne alakertaan.. Ai ***** kun sattu! Sulho sano joka kerta, että laske kolmeen ja sitten kiskas aina jossain puolentoista kohdalla.. :x Ja nyt sitten karvat taitaa kasvaa sisäreisillä sisäänpäin, punasia täpliä iho täynnä. Ja vahauksesta siis aikaa pikkasen vajaa kuukausi.
Sääret ajattelin sillä vahailla jossain vaiheessa, mutta en oo malttanu kasvattaa karvoja tarpeeks. Mutta brassia jos haluan häihin niin ammattilaiselle menen, oli se miten noloa tahansa!

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 12.06.2006 20:16 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mä olen käyttänyt Veetin bikiniraja-kylmävahaa varsin menestyksekkäästi. OK, se sattuu muutaman sekunnin aika paljon, mutta kivun kestää, kun iho on todella sileä sen jälkeen. Aina jää muutamia hajakarvoja, mutta ne voi nyppäistä kätevästi pinseteillä. Karvojen sisäänpäinkasvua estää hyvin se, kun heti vahauksen jälkeen pyyhkäisee aluetta alkoholipitoisella kasvovedellä ja seuraavana päivänä kuorii kasvojen kuorinta-aineella ja sen jälkeen laittaa kosteusvoidetta. Kuorintaa täytyy tehdä pari kertaa viikossa.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 14.06.2006 08:49 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

Pitänee kokeilla tuota kuorintaa.. Ohjeessa sanottiin, että pyyhkii kasvovedellä ja sitten laittaa kosteusvoidetta. Tosin alkoholipitoista kasvovettä mulla ei ole. :o

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 15.06.2006 13:13 
Poissa
Amoriini
Amoriini

Muru_Murmeli kirjoitti:
Karvojen sisäänpäinkasvua estää hyvin se, kun heti vahauksen jälkeen pyyhkäisee aluetta alkoholipitoisella kasvovedellä ja seuraavana päivänä kuorii kasvojen kuorinta-aineella ja sen jälkeen laittaa kosteusvoidetta. Kuorintaa täytyy tehdä pari kertaa viikossa.

Ehkä ei nyt sentään alkoholipitoisella vaan alkoholittomalla :D Sitä kipua rikkinäisellä iholla ei kestä kukaan...sattuu ja jomottaa kauemmin kun itse vahaus :D

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 16.06.2006 21:53 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Tänään kokeilin Yves Rocherin kylmävahaliuskoja sääriini. Kanta-asiakastarjouksella maksoivat vain 5 euroa ja muutenkin kaikki tuotteet olivat puoleen hintaan.

Tulos oli parempi kuin uskalsin odottaa. Muutamia lyhyitä karvoja jäi, mutta ei niitä näe kuin ihan läheltä. Lämminvahalla onnistuu ehkä hieman paremmin, mutta aikaa vahan lämmittämiseen ja säheltämiseen menee kauemmin. Ehkä ostan kylmävahaliuskoja joskus toistekin.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

N√§yt√§ viestit ajalta:  J√§rjest√§  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 66 viesti√§ ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 25.06.2018 07:56