* UKK    * Etsi

Tänään on 18.06.2018 21:12

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 66 viesti√§ ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Rusketus
ViestiL√§hetetty: 06.08.2004 09:16 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

tulipa sitten eilen todettua että vaikka ei auringossa ole yhtään ja kaupungillakin etsii varjoisat paikat kävellä niin se aurinko vain tarttuu ja tarttuu. Miksi minuun tarttuu tämä aurinko näin hyvin??? :auts:
ensi kesänä on häät mutta juuri sitä ajatellenkin olen jo nyt asialla.

minun mielestä hääpuku kun ei oikein näytä niin nätiltä päällä jos itse blondi morsian näyttää siltä että olisi ollut kuukauden afrikka safarilla käymässä. ensinnäkään on jo vaikea tehdä meikkiä kun kaikki on liian vaaleata, ja toisaalta tummaa silmämeikkiä kun en haluaisi tehdä häihini.

en ole eläissäni käyttänyt mitään aurinkosuojia, kun en ikinä pala, en edes etelänreissuilla talvisin. mutta jos ensi kesänä ostaisin jotain voidetta missä on tosi korkea suojakerroin niin estäisikö se sen ruskettumisen, tiedän että on tyhmä kysymys mutta kun en todellakaan ole ikinä käyttänyt aurinkovoiteita.

ai niin syy miksi en ole ollut tänä kesänä itseäni paahtamassa:
olen vimosillani raskaana ja synnytyksenkin pitäisi jo alkaa....tule tule, miksei se tule :)
joten en ole vain viihtynyt auringossa kun on muutenkin tukala olotila.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 06.08.2004 10:49 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kiva kuulla, että jollakin on ongelmia tuohonkin suuntaan. :D

Itse olen yrittänyt maata auringossa kaikki lomani aurinkoiset päivät (n.4), että saisin edes vähän väriä häitä varten. Normaalisti kun olen niinsanotusti ruskea kuin lokki. :lmao2:

Mun kokemus ainakin on se, että jos käyttää voidetta, jossa on korkea suojakerroin, niin se kyllä ehkäisee ruskettumista todella tehokkaasti. Käytä heti alkukesästi lähtien ainakin 20-kertoimista suojaa, niin et varmasti näytä Afrikassa lomailleelta. :D

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 06.08.2004 11:13 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

*kade* ollapa minullakin ongelmana että ruskettuu liikaa....minä kun rusketun seuraavasti: ahkeran narutoppien käytön ansiosta rajat olkapäiden yli, toinen raja uikkarista, käsivarsien yläpuoli ruskea, samoin niska ja kasvot. Muuten valkea kuin lakana tai palaneen punertava...Häät viikon päästä ja itseruskettavalla tuhoja korjaillaan....toivottavasti en saa sillä mömmöllä lisää tuhoa aikaan...

:flower: Paljon onnea pian tuoreelle äidille!! :happy:

Jumala ei rakasta meitä siksi että olemme kauniita.
Me olemme kauniita siksi, että Jumala rakastaa meitä

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 06.08.2004 12:49 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Joo kyllä noi suojakertoimet todellakin estää rusketusta, nimittäin (ja tämä tarina on tosi! :D )...:

Oltiin orkesterin reissulla ja siellä yks meidän tytöistä nukahti rannalle jostain syystä valvotun yön jälkeen. Hyvänä kaverina keksin tietysti idean :idea2: , minkä pojat mun tietämättä sitte toteutti: Kaverin vatsaan piirrettiin aurinkorasvalla sydämen ääriviivat. :D Ja kyllä se oli kiukkunen kun se heräs :x :auts: , ei meinaan oo kivaa olla muualta punanen, paitsi vatsasta missä on sydämen kuva :D ! Onneks Suomessa oli talvi, joten sitä vatsaa ei tarvinnut "tutuille" esitellä...

Okei, ei ollut kivaa, mutta tuli todistetuksi se väittely, missä yhden mielestä suojavoiteet eivät estä rusketusta ja toisen mielestä estävät... :wink:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 06.08.2004 14:16 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

no voihan nenä....noita voiteitahan on montaa eri merkkiä....ööö...missä merkissä on sitten ne parhaimmat suojakertoimet??

kiitokset onnitteluista.

no mitä lokkiin tulee niin sekin on ruskeampi kuin minä talvisin :D
miten voi ollakin niin ärsyttävä iho, ruskea ku pakanamaan lapsi kesäisin ja valkonen ku albiino talvisin. ja lisätäänpä tuohon yhdistelmään sitten pisamat naamassa :doh:

voiteellako saivat sydämenkuvion siihen masuun....minä kun luulín toissatalvena ku yhdellä pojalla oli otsassa kolme paksua vaaleata viivaa ja leuassa vaalea pallo kuvio että sen kaverit olivat jollain teipillä ne siihen fiksailleet ku rassukka sammunut rannalle. ja sit ku sattumoisin istui vieressä koko matkan, niin näytti mitä muuta herkkää olivat keksineet:
olkapäässä luki
G
A
Y

mahaan oli piirretty sitten se itse vehje....

polvissa oli hymynaamat

nännien ympärillä renkaat

poitsu ylpeänä esitteli näitä meille ja hyvin vielä nauratti mut tyttöystävä kuulemma odotti häntä kentällä, mut en ollut näkemässä tytön ilmeitä ku meidän toinen laukku olikin lähtenyt vähän muualle maailmaa reissulle ja piti mennä tiskille taas kerran täyttelemään lappusia.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 06.08.2004 19:37 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Tottahan toki aurinkorasva estää myös ruskettumista, tietysti paras tapa on pysyä poissa auringosta. Mutta rehellisesti, kuka sellaista jaksaa pitkän talven jälkeen? :D Siispä vinkkejä:

*Valitse rasva jossa on sekä UVA että UVB suoja. Ja riittävä suojakerroin; ihotautilääkäreiden uusien suositusten mukaan alle 15 kertoimia ei kannata käyttää edes Suomessa. Apteekista luulisi ainakin saavan hyvää tavaraa, kannattaa kysyä henkilökunnalta.

*Aurinkorasvaa tulee levittää riittävästi iholle! Minimiksi on mainittu pari ruokalusikallista (tosin en tiedä minkäkokoiselle alueelle). Jos levittää liian vähän, 50 suojakertoimisella rasvalla saattaa saada suojan joka vastaa kerrointa 2.

*Lisäksi on hyvä laittaa jotain ohutta vaatetta päälle ja lippalakki tms leveälierinen päähän. Väljät pellavavaatteet on ainakin viileitä kuumallakin.

Lisää (luotettavaa) tietoa löytyy ainakin täältä http://www.apteekit.net/do/page?rs=621/643/1302/:4689/

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 24.08.2004 09:37 
Poissa
Asiantuntija
Asiantuntija

ehei, nyt täytyy sanoa neitokaiset että väärässä olette, :evil: aurinkorasva ei ehkäise ruskettumista, se ehkä hieman hidastaa sitä mutta ei ehkäise (poikkeuksena niinsanotut total-block voiteet jotka muodostavat valoa läpäisemättömän kalvon ihon pinnalle)

Itse rusketun suhteellisen helposti, enkä kovin herkästi pala (poikkeuksena tietysti järvellä/merellä oleilu jossa säteily on kovin voimakasta :doh: ) nyt olen pari kesää käyttänyt aurinkovoiteita ja pääsääntöisesti 30-suojakertoimista, kaikki kökkäreillä olleet näkivät kuinka "kalpea" :o olin...

-z-

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 24.08.2004 11:34 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mulle taitaa ainoa vaihtoehto olla, että pukeudun koko ensi kesän ajan burghaan, että pysyisin kauniin vaaleana, enkä saisi mitään rusketuskerrosta. :que:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 24.08.2004 13:38 
Poissa
Sivustovastaava
Sivustovastaava

Melkein yhtä kalpea olit Zaida kuin Cerin "talkkikädet" :nod:

Kuin kaksi marjaa, voisi melkein sanoa :lmao2:

:wirn: Ad

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 25.08.2004 22:08 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Hyvä Zaida! :clap: Onneksi on nää asiantuntijat eikä vaan meitä "asiantuntijoita" jotka tiedetään kaikesta kaikki! :D (Vaikka siis tiedetäänhän me oikeesti ku kerran kummin kaiman siskon poikaystävän serkku oli näin kuullut entiseltä naapuriltaan... :lmao2: )

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 03.09.2004 15:50 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Lainaa:
Pitääkö vanha sanonta että päivettynyt morsian ei ole kaunis paikkansa teidän mielstä??Meillä häät vasta elokuussa ja jos pitäis viettää aurinkoisia päiviäsisätiloissa niin tulisin varmaa hulluksi!Siis eikö sopiva rusketus korosta kivasti pukua,varsinkin jos sattuu olemaa valkoinen?

Lainaa:
Mä ainakin, toivottavasti päivetyn...eikä se hullumman näköistä minusta ole. Ainakin minä tunnen itseni jotenkin kauniimmaksi ja seksikkäämmäksi kesäisin...johtuuko se sitten rusketuksesta vai hormooneista mene ja tiedä...

Mutta mun ongelma on pmmp eli rusketusraidat

korsettipuku...mitä mä pidän kesällä päällä...

Lainaa:
Etteikö morsian saisi olla ruskettunu? Huh... Meinaan ainaski ruskettua, ja pakostakin koska häät on elokuulla.

Ja noista rusketusraidoista. Mun puvussa on niskalenkki ja avoin selkä, joten ei raitoja kiitos. Ajattelinkin heti ekojen helteiden (helteitä, pliis ) saavuttua ottaa oikein kunnolla aurinkoa ilman rajoja tekeviä tamineita. Sitten siihen päälle ei niin helposti raitoja tuu (ainakaan mulla), niin ei tartte kesällä itteään kauhiasti verhota rajojen pelossa.

Lainaa:
Mitä! Ja hömpän pömppä! Ihoa ruskeeksi kiitos ja nam!
Samaa vaan pohdin, että ei niitä rajoja pahemmin saisi tulla.. eiku olkaimettomat bikinit käyttöön heti kesäkuussa vaikka satais vettä
(syys! hys! nauroin jo taas ) ja sitäpaitsi tuli tuosta pmmp:stä mieleen (ennekuin luin loppuun) PMS-oireet huh, että oon jonkin vapaan tarpeessa...

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 03.09.2004 16:02 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Lainaa:
Nyt sen vasta hiffasin...

Mulla tulee olemaan olkaimeton puku. En ole ruskettuvaa tyyppi√§ - eik√§ aurinkokaan paista - mutta syksyyn menness√§ se toivottavasti ehtii paistaa. Ja ainoa paikka, mik√§ mussa ruskettuu - ja n√§kyy - on rinta ja k√§sivarret. Eli JUST NE paikat, jotka n√§ytt√§√§ hassulta hihattomassa puvussa... K√Ą√ĄK!

Olen vielä äitiyslomalla, en viitsisi helteen sattuessa sisällä lymytä...

Pitää varmaan ruveta liikkumaan olkaimettomassa topissa, joka ei tasan pysy mun päällä......

Paniikki. Saako solariumissa noi rajat tasottumaan? Toisaalta en haluais olla mikään "ruskettunut" häissäni, kun en sitä muutenkaan ole eli solariumiin en välttämättä menisi...

Lainaa:
Pistit aika pahan kysymyksen ilmoille! Jaa-a.... mä en osaa neuvoa kun sen solariumin, ammattilaiset osaa neuvoa et kuinka kauan ja millä teholla siellä pitää olla että saa tasasen värin....
Neuvokaa te muut viisaammat jos tiedätte jonkin paremman konstin. Minuu saattas ehkä itseänikin kiinostaa, koska omat häät on elokuun alussa ensi vuonna.... mulla on kanssa aina ne rusketus rajat!

Lainaa:
*näytä mulle missä sul on rusketusraidat, piirrä ne kartalle...*
Mulla on taas se vika että mä rusketus nopeesti ja se rusketus on tumma Vaikka oon nytkin otellu arskaa partsilla ilman yläosaa niin silti on kauheen rajat tullu kun on toppi päällä ollu ulkona Eli mulle ois myös hyödyllinen tää tieto, pukuni tulee olemaan täysin strapless

Lainaa:
Eikös ne rajat saa jotenkin meikattuakin piiloon? Tai ainakin tasotettua rajoja?

Mun kaveri on tänä vuonna kaasona ja tuskaili saman asian kanssa, ja sitten jossain oli ehdotettu, että myös osa yläkroppaa meikattaisiin. Kaverini on todella vaalea ja hänessä rusketus on lähinnä punakkuutta...

En tiedä miten toimii ja millä toimii...mutta tällaistakin voisi kysellä jostain maskeerajalta?

Lainaa:
Mulla on sama ongelma eli puku on olkaimeton ja pelkään rajoja. Mä olen just lähdössä etelään ja yritän tietysti olla olkaimettomissa bikineissä ja paidoissa. Jos siitä huolimatta (uskon niin) tulee rajat ajattelin tasoitella niitä sitten myöhemmin itseruskettavalla... En ainakaan halua, että vakkoiset viirut menee olkapäillä...

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 03.09.2004 16:08 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Lainaa:
Voi voi sen tähden kun pitää olla pönttö!! Käytin sitten eilen itseruskettavaa, ja kas nyt on sitten omituisia seepraviivoja käsissä...muuten toimi ihan hyvin, mutta ne viivat

Tietääkö joku millä se lähtee pois, tai kuinka kauan kestää kulua? Mä en kestä jos olen häissä ihan viirukas

Lainaa:
Ensimmäinen hätäapu on kuorintavoide!
ja toinen on lisää kuorintavoidetta

Eli ehdotan että kokeilet sitä.
Itseruskettavalla voiteella rusketus tulee ihon pintaa ja lähtee siitä kulumalla pois,eli kuorinnalla saat vahtia siihen kulumiseen.
Ihohan on syytä kuoria aina myös ennen itseruskettavan voiteen velitystä,koska voidet tarttuu kuiviin ihon kohtiin kovemmin ja epätasaisemmin kuin kuorittuun ja kosteutettuun ihoon.

Lainaa:
Olen kuullut myös sitruunamehun pelastavasta ominaisuudesta, sillähän isoäidit muinoin vaalentelivat maksaläikkiä käsistään, muta en tiedä onko sitruunalla ihoa ajatellen jotain haittavaikutuksia, kuivattaako esim..

Lainaa:
tuo kuorinta joka jo mainittiin on loistava apu, toinen hyvä "liuottaja" on silmämeikin poistoaine, siis sellainen jolla lähtee vedenkestävä meikki..

muutama perusvinkki vielä itseruskettavan käyttöön:

kuori iho huolella ennen itseruskettavan k√§ytt√∂√§, levit√§ iholle my√∂s normaali kosteusvoide ja anna sen imeyty√§ mielell√§√§n ¬Ĺ tuntia. √ĄL√Ą AHNEHDI, eli levit√§ itseruskettavaa ohuelti, malta sitten mielell√§√§n tunti pari ennen kirist√§vien vaatteiden pukemista tai ennen nukkumaan menoa...

loistava keino saada itselle polttareihin seepra-puku reilusti itseruskettavaa iholle ja suoraan nukkumaan.... toimii taatusti...

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 03.09.2004 21:12 
Poissa
Sivustovastaava
Sivustovastaava

hemu kirjoitti:
Kuulkaapas neidit ja rouvat! minä kun olen hieman yksinkertainen joskus näiden kosmeettisten asioiden suhteen ja törmäsin vallan höpsöön asiaan kuin ihon väri. En tahtoisi olla kalpea toisesta päästä ja puolet tummempi toisesta päästä. Kuten hyvin yleistä mulle kun olen puolipitkät housut jalassa ja lyhythihainen paita päällä keäisin. Talveen mennessä ihon eri värisyys ei näy niin selvästi. Hääni ovat kuitenkin alku kesästä (joku sanoo sitä aikaa keskikesäksikin) ja tiedän etten ikinä niihin aikoihin ole ruskea. Tahtoisin kuitenkin kalpean ihon sijaan hieman rusketusta ja mietin josko puskisi itsensä solariumiin. En ole ikinä moisessa käynyt joten kertoisiko joku miten se toimii, kuinka ajoissa pitää alkaa käymään, jotta saa näyttävää väriä ihoon ja kuinkahan arvokasta puuhaa sellainen voi olla?

Toukomorsian2005 kirjoitti:
ODOTTELEE VASTAUSTA MY√ĖS... :worship: :worship:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 03.09.2004 21:14 
Poissa
Sivustovastaava
Sivustovastaava

Tässä on aiemmin amoriinin hääoppaassa ollut Pepin kirjoittama juttu purkki- ja laiterusketuksen ihmeellisestä maailmasta :wink:

:girl: Ad

Lainaa:
SOOSIT JA SOLARIUM
- PEPIN KOKEMUKSIA ANTIVALKAISUSTA

Me kalpeat pohjolan asukit olemme etenkin talvisaikaan hyvinkin valkoisia. Koska jostain syystä hieman päivettynyttä ihoa pidetään terveyden merkkinä, niin moni meistä kaipaa edes hieman väriä nahkaansa juhlapäivänään. Jos ei ole aikaa eikä rahaa viikon, parin aurinkolomaan juuri ennen häitä, niin apu löytyy purkeista ja solariumista.

Tähän artikkeliin on kerätty tietoa itseruskettavista ja niiden käytöstä, sekä solariumista. Osa tiedoista pohjautuu tieteellisiin tutkimuksiin ja osa on subjektiivista, käytön mukanaan tuomaa tietoa.

Miten itseruskettava toimii?

Itseruskettavien teho perustuu iholla tapahtuvaan kemialliseen reaktioon. Ihoa ruskettava voiteen ainesosa on nimeltään dihydroksiasetoni, DHA = dihydroxy acetone. Kun dihydroksiasetoni kohtaa ihon uloimman kerroksen valkuaisaineet (proteiinit), tapahtuu hapetusreaktio, joka muuttaa ihon ruskeaksi muutamassa tunnissa. Itseruskettavan voiteen käyttö on vaaratonta (vrt. UV-säteily auringosta tai solariumin lampuista). Muista kuitenkin, että voiteilla saatu ruskeampi ihonväri ei suojaa UV-säteilyltä.

Koska ruskettumisen aikaansaava reaktio tapahtuu aivan ihon pintakerroksessa, katoaa voiteilla saatu väri nopeammin iholta, kuin auringossa tai solariumissa hankittu rusketus. Lue itseruskettavien tuotteiden käyttöohjeista millaisella uusintakäsittelyvälillä saat tasaisena pysyvän, kestävän värin.

Voiteluvinkit

Valmistaudu itseruskettavan käyttöön. Jos sinulla on kuiva iho, hoida se kosteusvoiteilla nk. normaaliksi. Kuiva, hilseilevä iho imaisee itseruskettavan eri lailla, kuin normaali iho ja lopputulos voi olla karmaiseva. Kiinnitä erityisesti huomiota nilkkoihin, polviin ja kyynärpäihin, jotka monilla ovat ne kuivimmat kohdat.

Toinen hyvä "pohjustus" on kropan ja kasvojen kuoriminen ihotyyppisi mukaisella kuorintavoiteella. Kun kuollut solukko on poistettu, tulee lopputuloksesta tasaisempi. Muistathan kosteuttaa ihon kuorinnan jälkeen ennen itseruskettavan käyttöä!

√Ąl√§ koskaan k√§yt√§ voidepurkin korkkiin j√§√§nytt√§ voidetippaa. Se on todenn√§k√∂isesti muuttunut ilman hapen vaikutuksesta sen verran, ett√§ lopputulos voi yll√§tt√§√§. Pyyhi siis korkkiin j√§√§v√§ voide pois paperilla ja k√§yt√§ vain tuoretta tavaraa suoraan pullosta.

Itse voidetta tai sprayta nahkaan huiskiessa kannattaa muistaa pari asiaa. Kasvoja käsiteltäessä tulee varoa hiusrajaa ja kulmakarvoja, joihin helposti tulee liikaa voidetta. Tärkeintä on tasainen levitys eli pyri saamaan joka kohtaan kutakuinkin sama määrä voidetta. Tämä ei kuitenkaan päde jo yllä mainittuihin nilkkoihin, polviin ja kyynärpäihin. Pyri voitelemaan nämä kohdat vain hyvin kevyesti, sillä erilaisen ihon takia sinulla saattaa muuten olla epämääräiset tummat läiskät näissä kohdin. Ja ei näytä kivalta - nimim. Kokemusta on. Jos ja kun haluat saada väriä myös selkääsi, pyydä ystävä apuun, sillä on aivan mahdotonta levittää voidetta tasaisesti omaan selkään.

Toinen t√§rke√§√§kin t√§rke√§mpi on k√§sien pesu levityspuuhien j√§lkeen. Jos et pese k√§si√§si kunnolla saippualla, niin hetken p√§√§st√§ sinulla on todenn√§k√∂isesti sen n√§k√∂iset r√§pyl√§t, ett√§ olisit kuorinut ja raastanut 10 kg porkkanoita. Ja taaskaan ei n√§yt√§ hyv√§lt√§‚ĶMuista pest√§ erityisen huolellisesti sormien v√§lit ja k√§mmenselk√§. √Ąl√§ unohda ranteita!

Testatut tuotteet

L'Oreal Plénitude Sublime Bronze Express, Body, 150 ml
Spray, joka suihkittaessa leviää myös koko kylpyhuoneeseen tahmaten pinnat. On kuitenkin helppo levittää kropalle ja levittyy tasaisesti. Jo yhden käyttökerran jälkeen on havaittavissa selvä väriero.

L'Oreal Plénitude Sublime Bronze Express, Face, Fair skin, 125 ml
Voidemainen tuote, melko paksua. Helppo levittää ja ei valu ympäriinsä.

Nivea Sun Moisturising Self Tanning Lotion, Face & body, 150 ml
Nimensä mukaisesti juoksevahko voide.

Tietoa solariumista ja ruskettumisesta

Solariumin käyttö rusketuksen hankkimiseen perustuu samaan ilmiöön kuin auringon säteilyn vaikutus. Auringon säteilyyn verrattuna solariumlaitteet kuitenkin tuottavat hyvin voimakasta UV-A-säteilyä ja iho ruskettuu nopeasti solariumin vaikutuksesta.

Solariumin käyttö

Muista aina lukea tarkkaan solariumin käyttöohjeet, joiden tulee lain mukaan löytyä solarium-palvelua tarjoavasta yrityksestä. Yleensä ohjeet ovat solarium-huoneen seinällä. Muista lisäksi varmistaa, ettet käytä lääkkeitä, joiden käytön aikana ei tule käyttää solariumia. Joissain paikoissa myös lääkeaineluettelot ovat nähtävissä. Solariumin käyttöä ei suositella raskaana oleville!

Nykyisin maksimiaika on yleensä 15 min entisten 20 min tai jopa 30 min sijaan. Ajat ovat lyhentyneet, koska laitteet ovat tehokkaampia. Jos palat herkästi, kannattaa aloittaa esim. 5 min paahdolla, jotta ei käy hullusti. Ennemmin liian vähän, kuin liikaa.

√Ąl√§ k√§yt√§ rusketusta syvent√§vi√§ tuotteita; se on kuin tulella leikkisi. Monet rusketusta syvent√§v√§t tuotteet sis√§lt√§v√§t tyrosiini√§, joka kertyy ihoon ja muuttuu UV-s√§teilyn vaikutuksesta melaniiniksi. N√§m√§ tuotteet voivat olla vaarallisia, koska ne tekev√§t ihon herkemm√§ksi UV-s√§teilylle. Tee mieluummin vaikka niin, ett√§ k√§yt solariumissa muutaman kerran ja sitten boostaat rusketusta itseruskettavilla.

Laitteessa makoileminen on hikistä hommaa, jos käytät koko 15 min paistoajan. Harvassa laitteessa on niin tehokkaat tuulettimet, että välttyisit hikoilulta. Jos kärsit ahtaan paikan kammosta, käy testaamassa, että pystytkö olemaan laitteessa laisinkaan vai iskeekö ahdistus. Menee rahat hukkaan, jos ostat 10 kerran kortin, etkä pystykään makoilemaan "tuubissa".

Jos kuulut ihotyyppiryhmään "erittäin herkkä", ei sinun kannata mennä solariumiin. Tulet vain punaiseksi kuten auringossa ja rahasi menevät kankkulan kaivoon. Osta mieluummin itseruskettavaa!

Jos kuulut ryhmään Herkkä, kannattaa aloittaa hyvin varovasti ja katsoa, sopii solarium sinulle. Jos sopii, voit pikkuhiljaa pidentää käyttöaikaa. Jos palat tai et muuten vaan pidä touhusta, marssi ostamaan itseruskettavaa.

Normaaliin tai sietokykyiseen ihotyyppiin kuuluville solarium tarjoaa nopean rusketuksen ilman pelkoa siitä, että rusketus olisi luonnottoman värinen. Se kun on aina vaarana voiteiden kanssa. Toisaalta kannattaa muistaa UV-säteilyn negatiiviset vaikutukset pitkällä aikavälillä, joten itseruskettavat ovat terveellisempi vaihtoehto.

Hinnat

Kerta- ja sarjakorttien hinnat vaihtelevat suuresti ja monissa paikoissa on opiskelija-alennuksia. Jos ostat sarjakortin, muista tarkastaa voimassaoloaika. Joissain paikoissa kun käyttöaika 10 kerran kortille voi olla vain 3 kk ja joissain kortti on voimassa hamaan maailman tappiin saakka. Jos sinulla on anytime-kortti jollekin kuntosalille, saat todennäköisesti käyttää samaan hintaan myös solariumia.

Solariumin normaalihintainen yksi 15 tai 20 min k√§yntikerta vaihtelee v√§lill√§ 3 - 10 ‚ā¨. Normaalihintaisen 10 kerran sarjakortin hinnat ovat v√§lill√§ 25 - 60 ‚ā¨. Vinkkin√§ mainittakoon, ett√§ edullisimmat hinnat ovat yleens√§ kaupunkien ja kuntien omistamilla uimahalleilla ja kuntosaleilla.

- Peppi

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 10.11.2004 12:00 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

SUIHKURUSKETUS :o
Onko kukaan kokeillut tätä uutta ihmettä?
Turusta löysin yhden tuotteen tarjoajan
http://www.kauneushuonesj.fi/vinkkipalsta.html

:clap: minä tahdon tämän jos se toimii ihan oikeasti...

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 10.11.2004 12:14 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

:bounce:
Tilasin sellaisen huomiseksi!
:doh: mä lankean aina näihin...

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 10.11.2004 16:15 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Kuulostaa hyvältä!

Mitenköhän itseruskettavat ja solarium toimii, jollei pigmentti ole tasainen? Mulla on selässä sellanen läiskä, joka ei rusketu ollenkaan eli jonkinlainen pigmentti häiriö.

Kokemuksia?

Sunista tuli rouva 19.8. 2006
Pienen pojan äidiksi 15.9. 2008
"Iita" syntyi 8.4. 2010

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 10.11.2004 16:32 
Poissa
Asiantuntija
Asiantuntija

Solarium toimii kuten aurinko, eli jos läiskä ei normaalisti rusketu auringossa, ei se todennäköisesti rusketu solkussakaan..

Itseruskettavahan "värjää" ihon pintakerrosta eikä aiheuta ihon oman tummuuden lisääntymistä, näinollen tuo saattaisi jopa tepsiä pigmenttihäröön.. yleensä väriero on kuitenkin niin suuri että läiskän vaaleus näkyy läpi.. (toisaalta jos tuo läiskä tulee näkyviin vasta kun ympäröivä iho on ruskettunut, silloin itseruskettavat todennäköisesti toimivat oikein hyvin)

:)
-z-

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 10.11.2004 20:30 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Mulle tulee tosta suihkutettavasta rusketusaineesta mieleen se yks Frendien jakso, missä Monica oli ihan onnistuneesti käynyt, kun taas Ross:lla oli vähän ongelmia ja lopputulos oli se, että kasvot olivat mustat ja selkä valkoinen... :D Loistava jakso sekin, näkikö kukaan muu? :D

Pojat 9.2.08 ja 1.1.11

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 10.11.2004 20:32 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

ouskari: Mulle tuli just sama mieleen kun joskus aikasemmin joku päikyssään mietti tota juttua. :D

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 11.11.2004 10:58 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

:lmao2: mekin naurettiin sulhon kanssa samaa. Käsittääkseni tässä suihkutetaan käsin tuo aina?
No kerron teille kun olen käynyt minkä värinen olen. Tahdon kanssa nähdä miten mun käden leikkausarvelle käy kun on punainen vielä.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 11.11.2004 16:07 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Kiitoksia Zaida vinkistä!

Taidanpa uskaltaa kokeilla tollasta itseruskettavaa...

"Iita" syntyi 8.4. 2010

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 17.02.2005 15:59 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Muoks! √Ą√§h! Kannattais lukee ekaks koko palsta l√§pi...tuollahan se jo luki...kell√§√§n kokemuksia miten onnistui?

Uusi ongelma!

Te joilla on avonainen hääpuku ja häät loppu kesästä...miten välttelette rusketusrajoja? :shock: Vaihtoehtoina taitaa olla pitkähihainen koko kesän tai tuubitoppi koko kesän? Tai sitten on yhdet rajat t-paidasta, yhdet rajat bikineistä ja yhdet rajat vielä v-kaula-aukosta :doh: Ja sitten se avonainen hääpuku (olkaimeton, halterneck, off-the-shoulders). Olen koko ajan haaveillut tosta viimisestä...todennäköisesti olen vielä osan kesää ulkotöissä, joten rusketukselta en voi välttyä!

Pitääkö tyytyä perinteiseen versioon?

"Iita" syntyi 8.4. 2010

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 17.02.2005 17:47 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Sunshine mulla oli viime kesänä sama ongelma, tosin mä olen sisätöissä. Käytin koko kesän niin paljon olkaimettomia, että kyllästyin :D Bikiinitkin oli semmoiset ja jos oli olkainta roikottelin niitä koko ajan. Se todella vaatii hermoja, mutta eipä ollut rajojakaan! Olin varustautunut menemään solariumiin ja purkki itseruskettavaakin oli siltä varalta, jos rajoja joutuu "himmentelemään". Eiku poolopaita päälle ja ulkotöihin :lmao2: Ja muuten mulle ainakin jää inhottavat vaaleet läiskät lapaluihin, kun käyn solariumissa, joten ei sekään ole hyvä :doh:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

N√§yt√§ viestit ajalta:  J√§rjest√§  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 66 viesti√§ ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 18.06.2018 21:12