* UKK    * Etsi

Tänään on 20.09.2018 10:44

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viesti√§ ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiL√§hetetty: 16.06.2009 17:32 
Poissa
Arkkienkeli
Arkkienkeli

Onko kukaan käyny muotoilemassa kulmakarvojaan ammattilaisella?

Itse en tykkää omista kulmakarvoista, on tasapaksut ja suorat tönköt. Ite en kuitenkaan oikein niille osaa mitään tehdä, muutakuin nyppiä kulmakarvojen välistä, ku mulla kasvaa ne yhteen :yac:
Olen jo pitkään harkinnut, että joku ammattilainen saisi ne ainakin kerran muotoilla ja sitten se oli ehkä helppo ylläpitää itse... vai onko?

Kuitenkin "pelottaa", että joko se sattuu aivan hirveästi tai sitten niistä tulee vielä rumemmat :oops: Niin tai sitten se tekijä nauraa, ettei mun kulmakarvoille voi mitään tehdä! tai että miksi ei ole tehty aikaisemmin, kun olen niin hirveän näköinen! :(
Enkä kuitenkaan haluaisi mitään liian ohuita "luiruja" tai semmossia jota joutuu kynällä piirtelemään, kun en muutenkaan meikkaa...

Niin ja jos osaatte suositella Helsingin seudulla jotain paikkaa/tekijää, joka ottaisi huomioon ihmisen "arkuuden/pelon" asiaa kohtaan, niin kertokaa ihmeessä!

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 17.06.2009 05:21 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kyllä ammattilainen nyppii luonnolliseksi kulmat, kun vaan pyytää. Niin mäkin oon tehnyt! Monta vuotta nypitytin kulmani kaverilla, kun en itse osannut. Nykyään nypin kyllä itse, mutta esim. kasvohoitoon mennessä on ihanaa, että pro nyppii kulmat. Eikä se juurikaan satu. Luulenpa, että kosmetologi tuskin missään nauraa asiakkaalle.. :wink:

Hääpäiväkertomus: http://keskustelu.amoriini.com/viewtopic.php?f=45&t=21760
Stiina 9.6.2011
Kreetta 13.11.2012

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 17.06.2009 07:25 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Pistän tännekkin että voihan sitä käydä kosmetologilla mutta jos ityse haluu nyppiä kannattaa vaikka kulmakynällä ensin piirtää kulmien päälle muodon josta tykkää ja nyppii sitä mukaan. Pääasia ettei nypi kulmien päältä vaan niiden alta,silloin luonollinen muoto säilyy :)

Pääasiassa kumlat mitataan että ne alkavat suoraan silmäkulman yläpuolelta. Eli jos laittaa vaikka kynän nenävartta pitkin että se niin voi mitata että siinä missä silmänurkka tulee niin alkaa samalla tasolla kulma karvat. (onko vähän vaikeeta tekstiä??! :) )
Kulmien loppumis kohdat voi mitata myös kynällä. Eli suora linja nenästä, silmän ulkokulmaan ja sitä myötä ylöspäin on tarkoitus että kulma loppuu. Kumien korkein kohta mitataan myös jotenkin mutta en nyt muista ihan miten se oli,palaan asiaan jos saan sen tietää.

Eli nämä on ne tavat miten muotoiltiin asiakkaille kulmia.
Pahoittelen jos oli hirveen sekavaa tekstä. :)

Ja sitten kulmien korkein kohta olisi siitä silmä pupillin ulkosivulta suoraan ylöspäin (kuten kuvassa näytetään)

Tästä näkyy siis se mitä yritin selittää:
Eli mistä kulma alkaa
Kuva

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 18.06.2009 13:01 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

ei se nypityttäminen yleensä juurikaan satu. enempi sattuu, kun itse nyppii. ammattilaisilla on otteet, millä ne venyttää ihoa niin, että se ei "jousta" sen karvan mukana, vaan pelkkää karva liikkuu, ei iho. niin ei se sitten satu. punottaa tietysti jälkikäteen, joten ei kannata ehkä suoraan ennen jotain tapahtumaa käydä nypityttämässä.
ja on se suht helppoa pitää ne kulmat sit kunnossa. ite vaan aina laiskistun kotona istuessa ja näytänki sit joltain metsämieheltä näiden kulmieni kanssa! :D sänkeä joka paikassa!

valitettavasti en osaa enää Helsingistä suositella paikkaa/ihmistä :? mutta kun varaat ajan ja kerrot, että jännittää ja pelottaa se kipu + lopputulos, niin tekijäkin on tietoinen asiasta ja voitte sitten pysyä "samassa tahdissa".

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 21.07.2009 19:30 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

...Minna Hiushuone Kerhossa:
http://www.hiushuonekerho.fi/
Suosittelen lämpimästi! :clap:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 23.07.2009 16:14 
Poissa
Pukeutumisasiantuntija
Pukeutumisasiantuntija

Kannattaa ilman muuta käydä muotoiluttamassa kulmat! Ensimmäistä kertaa ei kannata lähteä kokeilemaan itse vaan käyttää ammattilasta. Itse nyppiminen voi aloittelijalla olla hyvinkin kivuliasta ja oikean muodon löytäminen hankalaa.

Suosittelen käyttämään jotain ihanaa day spa:ta tai sitten ihan kosmetologia. Day spa:ssa on usein niin levollinen ja ihana tunnelma, sekin auttaa rentoutumaan. Noissa paikoissa on lisäksi kunnon tuolit, joihin pääsee ihan makaamaan. Sekin rentouttaa toisella tavalla. Meikkaajat ja kampaajathan usein muotoilevat kulmia myös, mutta olosuhteet ovat paljon karumpia kuin day spassa tai kosmetologilla.

Itsekin suosittelen asiakkaita käymään kulmien muotoilussa erikseen. Itse tapaan sitten kyllä siistiä kulmat meikin yhteydessä, eli nyppiä mahdolliset hajakarvat.

Ilmeen kannalta hyvin muotoillut ja meikatut kulmat ovat kasvojen kohotuskeino nro 1! ...ja luonnollinen sellainen. Katse kirkastuu ja meikistä tulee huomattavasti kauniimpi. Jos kulmat rehottavat, meikistä ei millään keinolla saa niin huoliteltua, kaunista ja siistiä. Rehottavat kulmat tekevät koko silmämeikistä hieman suttuisen.

Muistan, kun itse kävin muotoiluttamassa kulmat ensi kerran vasta joskus 20-vuotiaana. Kyllähän se eka kerta jännitti, mutta kosmetologin rentouttava tuoli auttoi minullakin. Toiset ovat herkempiä nyppimiselle, vaikka ammattilainen tekee sen todella taidokkaasti ja mahdollisimman kivuttomasti.

Kulmien uutta muotoa on tosiaan helppo pitää yllä itse. Hajakarvat kannattaa nyppiä päivittäin. Näin ei enää oikeastaan pääse syntymään tarvetta pidemmälle nyppimissessiolle. Aluksi nyppiminen tuntuu oudolta ja saattaa sattuakin. Tuohon kuitenkin tottuu nopeasti ja oma tekniikkakin harjaantuu. Kannattaa hankkia toki sitten laadukkaat pinsetit, jotka ottavat karvoista kiinni napakasti. Jos joka karvaa täytyy yrittää nyhtää irti useampaan kertaan, se kyllä tosiaan sitten jo sattuukin.

Jos itse nyppiminen tuntuu liian hankalta, kulmat voi käydä siistimässä myös ammattilaisella säännöllisesti. Toisilla karvankasvu on nopeampaa kuin toisilla. Toisille riittää kulmien kunnollinen siistiminen kerran kuussa kampaajan yhteydessä.

Tulet kyllä huomaamaan, miten toisennäköinen sinusta tulee kulmien muotoilun jälkeen. Sen jälkeen haluat varmasti pitää kulmat selkeänmuotoisina ja siisteinä! :clap:

<3 Emmi

Säihkettä elämäsi juhliin! - Juhlatyylin erikoisliike Lohjalla ja 24/7 verkkokaupassa

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 31.07.2009 13:47 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Minä kävin muutama päivä ennen häitä muotoiluttamassa kulmat kosmetologilla. Se oli helppo, nopea ja suht kivuton (vähän jossain kohtaa nipisti) homma. Kosmetologi kyseli, onko jotain toiveita muodosta ja tyylistä ja sen mukaan hän sitten muotoili. Omistani tuli ainakin tosi hyvät, itse huomasin eron hyvin, mutta esim. sulho ei, joten ei ollut mikään radikaali muotoilu ainakaan ja ihan luonnollisen näköiset tuli :) Ja tämän jälkeen olen itse yrittänyt huolitella kulmia, kun malli oli valmiina. Vaikka todnäk suorin taas jossain vaiheessa kosmetologille kulmat siistimään, kun se on paljon helpompaa niin :D

~*Miiainen - Elämäni Rouvana *~
Onnellisin päivä ~ 16.5.2009

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 03.03.2010 17:35 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Kannattaa varautua kertomaan mitä haluaa kosmetologilta. Jotkut tekevät todella kapeaksi - itse en ainakaan pidä siitä, ei ole kovin luonnollinen. Riippuu tietty lähtökohdasta, mutta itse tykkään ihan vaan siistimisestä, ei varsinaisesta muotoilusta.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

N√§yt√§ viestit ajalta:  J√§rjest√§  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viesti√§ ] 

* UKK    * Etsi

Tänään on 20.09.2018 10:44