* UKK    * Etsi

Tänään on 18.09.2018 23:37

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 59 viesti√§ ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 12.04.2005 15:21 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Tuossa sitruunassa on sitten se haittapuoli, että kuivattaa ihoa aika kiitettävästi... :doh:

"Ilmeisesti me keksimme vastauksen SIIHEN kysymykseen..."

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 28.05.2005 17:09 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Hei kaykaahan niissa ihonpuhdistuksissa sitten ajoissa! Itsellani ainakin on toinen syvapuhdistus nyt takana ja iho on tosi kamalan nakoinen. Nappyloiden poistosta jaa jalki, mutta pahemman nakoista on se, etta paikoin kuiva iho kuoriutuu pois... tama on kuulemma normaalia ja ihan ok.

Kun joku tuolla mietti, onko puhdistuksesta ja hoidoista hyotya: jos iho on tosi hyva, niin eihan se valttamatta mitaan isompia kasittelyja travitse, esim. yksi kerta ultraaanipuhdistuksessa vaikka pari paivaa ennen haita riittaa 'kirkastamaan' ihon. Itsellani on ollut ihan pienta nappylaa yhdessa kohtaa kasvoja, ja kosmetologi sanoi, ettei tilanne kovin pahalta nayta, mutta etta yhdesta hoitokerrasta ei juurikaan hyotya ole. Han suositteli n. 4-6 syvapuhdistusta lyhyella ajalla (n. 2 kk) ennen haita. Puhdituksessa on viela se seikka, etta se jotenkin aktivoi ihoa, joten n. viikko puhdistuksen jalkeen syvemmalta ihosta sitten pongahtaa epapuhtaudet pintaan eli suomeksi sanottunua tulee finneja.

uni

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 29.05.2005 10:54 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Kävimme eilen sulhon kanssa ihonpuhdistuksessa. Kipu ei ollut niin kovaa kuin aikaisemmilta kerroilta muistelen, tosin edellisestä kerrasta on vierähtänyt jo vuosia.. :oops: olin tietenkin sulhon pelotellut puolikuoliaaksi kivusta, mutta odotettua vähäisempi kipu olikin sitten iloinen yllätys :D Hän kehui kovasti illalla, kuinka on kivan oloiset kasvot ja että täytynee käydä joskus toistekin :clap: Minunkin mielestäni ihonpuhdistuksen jälkeen on hyvä olo ja tuntuu, että iho hengittää kunnolla ja reilun viikon päästä se yleensä on paljon kirkkaampi kuin ennen puhdistusta. Ja häihin on vielä aikaa, joten näistä mahdollisesti nousevista epäpuhtauksista ei ole häiden pilaajaksi :wink:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 03.06.2005 19:33 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Mulla oli kasvohoito pari pv sitten, ja hyvältä tuntuu.
Myös pari viikkoa ennen häitä on kasvohoito ( saatan muuttaa sen joksikin muuksi, kun 2 kasvohoitoa lyhyessä ajassa on kuitenkin aika paljon.. ), kuin myös kulmien laitto ja käsihoitokin luultavasti. Saa nähdä, tippuuko joku noista pois. Aika paljonhan tuossa on loppumetreille... Niin, ja meikinkin tekee tämä samainen kosmetologi :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 13.09.2005 18:41 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Ouida kirjoitti:
Hei kaikille :bye:
En nähnyt tästä aiheesta vielä ketjua ja varmasti tähän joukkoon muitakin atoopikkoja / herkkäihoisia mahtuu!
Olen ikäni kärsinyt atooppisesta ihosta, tosin iän karttuessa ihoni on huomattasti vahvistunut mitä oli lapsena.
Olisin utelias tietämään millaisilla tuotteilla pidätte ihonne kunnossa ja millä meikkaatte? Ja mitä ette missään tapauksessa pysty käyttämään!

tebis kirjoitti:
:bye: Itse en kyseisestä asiasta "kärsi", mutta ajattelin silti vastata tänne tai oikeastaan antaa vinkin!
DERMALOGICA, onko tuttu entuudestaan? Netistä löytyy runsaasti tietoa, suosittelen! :wink:

Muoks www.pr-cosmetic.fi/dermalogica

Ouida kirjoitti:
Ei Dermalogica ole tuttu muuten kuin nimenä.. Itse käytän Rocin tuotteita ihon puhdistukseen.. Tämän voisi laittaa harkintaan! Kiitos vinkistä! :girl:

SarZu kirjoitti:
Ilmottautuu myös atoopikoks!

Mä käytän Dermosilin tuotteita aika paljon. Ylivoimasesti paras mun iholle on ollu tämä puhdistusvaahto:
Kuva
Niiltä myös kasvovoiteet on tosi hyviä ollu. Ja deodorantit. Oikeestaan kaikki niiden tuotteet käy mulle ku ne on tarpeeks helliä iholle.
Dermosil suosittelen!! :yep:

Meikkaamiseen mä käytän Cliniquen ripsareita (ainoat jotka käy) ja meikkivoidetta. Biothermilta mä käytän huulipunaa, silmänympärysvoiteita ja kasvorasvoja. Sit onneks pystyn käyttää Lumenen meikkipuuteria ja poskipunaa. Myös osa Make Up Storen tuotteista käy.
Atooppisen ihon lisäks mulla on vaseliini (petrolatum) allergia eli mun täytyy tosi tarkasti kattoo aina, et onks sitä rasvoissa ja huulipunissa.

Ouida kirjoitti:
Joo moni tuttava kehuu kanssa Dermosilin tuotteita, mutta minulle ei ikävä kyllä käy. En tiedä mikä ainesosa sitten niissä on, kun laittaa kutittamaan ja aamulla on pieniä ihottumanäppyjä kasvoissa..
Kävin aikanaan allergiatesteissä missä testattiin myös kosmetiikkatuotteet, mutta ei löytynyt mitään! :?

Meikeistä minulle käy yllättävän moni tuote; ainoana kriteerinä melkein, että se on mahdollisimman hajuton.. Tosin Nivea, Oriflame, Lumene, Yves Rocherin tuotteille on tiukka ei. Kait niiden tuotteissa on joku tietty ainesosa mitä käyttävät joka sitten aiheuttaa allergisia reaktioita.

Ouida kirjoitti:
Onko kukaan kokeillut Rocin HYDRA+ 3 IN 1 cleansing care tuotetta? Näin Yliopiston apteekissa tälläisen ja siinä on samassa "puhdistus, raikastus ja kosteutus". Vaikuttaa lupaavalta ja hintakin on vain 20,20 euroa.. On vaan mennyt aivan omaisuus tuotteisiin, jotka ei sovikaan niin ei ihan noin vaan uskalla ostaa.. Harmi vaan, kun näistä ei saa testereitä ;)

Sarzu: Miten tuo vaseliini (petrolatum) allergia on todettu sinulla? Onkohan minullakin sama, kun ei oikein mitkään rasvat/huulipunat käy... Mulla on tällä hetkellä karmean rohtuneet huulet eikä mikään auta, tsekkasin noi rasvat mitä olen käyttänyt niin niissä on juuri tuota! :o

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 26.09.2005 21:26 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Meikäläinen on ollut surkea hoitamaan omaa ihoaan :oops: Nyt päätin ryhdistäytyä kuukausi ennen häitä ja kävin ostoksilla Body Shopissa, josta ostin JOJOBA tuotteita (kasvojenkuorintavoide, yövoide, päivävoide,puhdistusmaito + kamomilla silmämeikinpuhdistusvoide) Kauhulla luin täältä erilaisia tarinoita :shock: Itselläni on pintakuivaiho....en tiettävästi ole allerginen kuin siitepölylle (ja uskokaa tai älkää: en voi juoda viinejä enkä olutta tai naama alkaa kutisemaan ja punoittamaan :D ) kai mä nyt uskallan itse tehdä kuorinnan kasvoilleni ilman pelkoa :o
Mutta syy miksi tulin tälle foorumille on kysymys solariumista :? Pitääkö omatekoisen kuorinnan jälkeen pitää välipäiviä solariumista vai voinko mennä milloin vain :o

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 28.09.2005 10:40 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

:( eiks kukaan vastaa/kommentoi :? :fiiu: "ehkä mä voisin kysäistä sieltä body shopista" :wink:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 08.10.2005 19:21 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

tebis: Ihon kuorinnan ja kosteutuksen jälkeen voit mennä vaikka jo seuraavana päivänä solkkuun :) . BodyShop-asiasta en osaa sanoa, en heidän tuotteitaan ihonhoidossa ole juurikaan käyttänyt. Varmasti ovat hyviä tuotteita, mutta ihmisten ihot reagoivat eri tavoin -toivottavasti ostamasi tuotteet sopivat sinulle. Itse käytän vaihtelevasti joko Lumenea tai Oriflamea kasvojen hoidossa.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 17.10.2005 21:52 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Tulee vähän myöhässä :oops: mutta KIITOS megis :girl:
Sitten uus kysymys.......voinko tehdä kuorinnan perjantaina, kun lauantaina häät? (ja kuorinnan päälle tietty kosteuttava naamio?)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 17.10.2005 21:57 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Voi, mutta ei ehkä kannata.. :o
Jos aineet ovat uusia - ja vaikka olisivat tuttujakin - niin iho voi reagoida kuorintaan hyvinkin yllättävästi.
Jokaisen painajainen olisi varmaan herätä hääpäivään naama punaisena ja näppylöillä :shock:

Mitään uusia viime hetken juttuja en itse herkän ihon omistajana suosittelisi,
ainakin parin päivän "varo-ja toipumisaika" olisi kasvoille hyvä jättää :)

Hääpäivän onnea 30.7.2005
Juhannuspäivänä 24.6.06 kahdesta tuli kolme
Haikara tilattu vierailulle 24.9.2012

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 01.11.2005 13:13 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

L√∂ytyyk√∂ t√§√§lt√§ ket√§√§n psoriasiksesta k√§rsiv√§√§? √Ąidill√§ni puhkesi psori n. 50 vuotiaana, ja nyt huomasin itse kauhuissani, ett√§ ilmeistyi yksi kutiava l√§isk√§, josta l√§htee aika tavalla tavaraa jos rapsuttelee. Oikeasti on v√§h√§n paniikki p√§√§ll√§, sit√§ tautia en todella tahtoisi, mutta eik√∂s sekin jotenkin perinn√∂llinen ole.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 01.11.2005 13:51 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Tervetuloa pelkäävään joukkoon! :D

Elikkäs meillä suvussa on kanssa tota psoria isällä ja isänäidillä, ja ihottumaläiskiä on silloin tällöin mullakin ja sitte otan tuttua lääkäriä hihasta kiinni ja kysäsen että onko tää, vaikka moneen kertaan oon kuullut, että:
Psori yleensä alkaa hiusrajasta ja taipeista (yleisimmät paikat polvet, sääret, ristiselkä ja kyynärpäät). Ihottuma on hilseilevä, tarkkarajainen ja hieman koholla. Ja kun hilseliuskoja irrottelee, niin esiin tulee pieniä pistemäisiä vertavuotavia hiussuonten päitä. Kynsioireitakin voi olla.

Kannattaa äipältä kysyä, että miten hänen psori puhkesi ja vertaile siihen. Yleensä puhkeamiseen liittyy myös joku sairastettu infektio, flunssa tai vastaavakin voi riittää.

:)

Pojat 9.2.08 ja 1.1.11

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 01.11.2005 13:57 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Tää on oikeasti asia josta vähän stressaan. Tää mun läiskä on nimenomaan hiusrajassa. Pitää varmaan mennä surffaamaan vähän nettiä. Mietin vain että jos toi vaikka olis sitä, mitä pitää tehdä. Onko kannattavaa mennä lääkärille vai sanooko se että mene kotiin?

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 02.12.2005 19:12 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Viel√§ allergiatesteist√§! Kuten edell√§ joku jo mainitsi, niin allergiatesteihin ei ole luottamista! Koulussa juuri erikoisl√§√§k√§ri luennoi, ett√§ allergiatestit ovat 95%:sti V√Ą√ĄR√ĄSS√Ą! Itse kokeilemalla p√§√§set todenn√§k√∂isesti parempiin tuloksiin kuin arvokkaissa testeiss√§ k√§ym√§ll√§... ja aivan sama tehd√§√§nk√∂ testit kunnallisella vai yksityisell√§ puolella! Esim. el√§inallergioita on about mahdoton selvitt√§√§, koska testi ei kerro onko henkil√∂ allerginen el√§imen hilseelle vai syljelle. My√∂s roduissa on huomattavia eroja.

Okei... lopetetaan paasaus tähän kohtaan.... :oops: Eiku enpäs vielä! tebis puhui solariumista... mut on peloteltu puolkuoliaaksi solariumin haittavaikutuksilla. Paljan haitallisempaa kuin auringon kautta saatu rusketus! UVA vahingoittaa ihoa syvältä kun UVB ei pääse niin syvälle, joten haitatkin on pienempiä. Syöpäriski nousee kohisten!!

Nyt mä lopetan...

Kellään kokemusta Elsa Hjeronymus-kasvohoidosta?

Tässä suora lainaus Kauniiden ja Ruskeiden sivuilta:
Turvallinen kemiallinen ihonpuhdistus, joka puhdistaa tehokkaasti talia ihohuokosista. Parantaa ihon verenkiertoa ja aineenvaihduntaa. Sopii herkimmällekin iholle!

Kaveri jutteli tästä koulussa tänään ja kehui maasta taivaisiin. Millonkohan tollanen ois turvallista tehdä? Siis kuinka paljon ennen häitä? Kokemuksia?

Sunista tuli rouva 19.8. 2006
Pienen pojan äidiksi 15.9. 2008
"Iita" syntyi 8.4. 2010

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 21.12.2005 15:17 
Poissa
Arkkienkeli
Arkkienkeli

Mitähän tässä pitäisi tehdä, mulla on melko pintakuiva iho jossa on kuitenkin paljon epäpuhtauksia, etenkin otsan alueella. Eivätkä nuo paukamat oikein puhkea finneiksi kuin harvoin. Poskiin ja leukaan tulee joskus finnejä. Syön pillereitä, eikä tämä vaiva ole mitään kerran-kuussa-laatua, vaan tämä otsan tilanne on tässä syksyn mittaan pahentunut. Jos en laita meikkiä koko päivänä, niin illalla otsa on niin öljyinen, että sitä saa pyyhkiä pois. Olisiko kosmetologin luona käynnistä hyötyä? Ja mihinkä hoitoon aika pitäisi varata vai mennäänkö sinne johonkin alkukartoitukseen ensin? En ole koskaan käynyt kosmetologilla, osaako kukaan suositella hyvää kosmetologia Tampereella? Mua vähän pelottaa mennä, ettei ne sitten hauku mua ihan lyttyyn, että mitä sä olet mennyt tekemään sun iholle... En ole oikein partureihinkaan uskaltanut mennä tällaisten kommenttien jälkeen, kun on haukuttu mun hiukset ihan lyttyyn. :nyyh:
Vai minkä asteisen ongelman kanssa uskaltaa jo mennä ihotautilääkärin luokse?
Pesen ihoni aamuin illoin Garnierin Clean&Freshillä joka on tarkoitettu normaalin/sekaihon puhdstamiseen. Kosteutan Dovella tai Nivealla, mutta myönnän että olen tehnyt senkin virheen, etten aina ole kosteuttanut, koska olen ajatellut ettei rasvainen iho tarvitse enää lisää rasvaa.
Mä alan olla tosi epätoivoinen tämän ihoni kanssa, kun otsa näyttää perunapellolta :( Osaako kukaan auttaa?

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 21.12.2005 20:17 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

LittleTiger, ei kannata pelätä kosmetologien haukkuja. Jos sinä menet kosmetologille neuvoja kysymään ja apua saamaan niin omapa on ongelmansa jos sinut heti ensimmäisen kerran jälkeen pelästyttävät pois. Menettävät siinä sitten asiakkaan.

Tampereen kosmetologeista ei ole mitään kokemusta. Eikä muistakaan kosmetologeista. Muutaman kerran olen jotain lahjakortteja muille käynyt hakemassa, mutta koskaan en ole itseni hemmotteluun raaskinut tuhlata.

Jos et heti ihotautilääkärille tahdo mennä niin omalääkäriltä voi myös saada apua tai sitten hän voi suositella sen ihotautilääkärin puoleen kääntymistä.

Itse olen suunnitellut varaavani joku päivä (kunhan toimeudun) ajan omalääkärille ja samalla kysellä ihonhoitoon apua. Voipi toki olla, että kun lääkärikäyntini syitä ovat epäsäännölliset ja kivuliaat kuukautiset sekä huono iho (ei nyt mikään ihan paha, muttei hyväkään) niin ehdottelee jotain e-pillereitä. Semmoisia en kuitenkaan enää tahdo.

Ja tämän viestin tarkoitushan on siis rohkaista sua hakemaan apua ihonhoito-ongelmiin. Oikealla tiellä olet kun kosteutat ihoasi, vaikka se välillä rasvoittuisikin. Myöskin apteekista voisit käydä kyselemässä ihonhoitotuotteita. Jospa vaikka saisit täsmälleen omalle ihollesi sopivia tuotteita.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 21.02.2006 21:22 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Koko kropan kuivuuteen kannattaa testata suihkun jälkeen Natusanin (ja muiden merkkien) baby oilia!

Levitin kostealle iholle hieman sitä oilia ja mun kuiva korppukroppa oli pehmeä kuin vauvan peppu! Tää vinkki luki pullon kyljessä, tosin kohteena oli vauva mutta näin ikäihmiselläkin toimii näemmä :D

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 21.02.2006 23:01 
Poissa
Asiantuntija
Asiantuntija

"varttuneemmalle" iholle kannattaa suorittaa kerran viikkoon/ kahteen viikkoon vartalon ihon kuorinta, tuolloin baby oilit yms vastaavat imeytyvät vielä tehokkaammin. Taaperoita ei tarvitse alkaa kuorimaan, pienokaisilla kun iho uudistuu muutenkin hyvin nopeaan.. :D

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 13.07.2006 18:01 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Vannon vartalokuorinnan nimeen! :D Aivan ihana tunne iholla sen jälkeen, ehdoton ennen itseruskettavaa ja tosi hyvin imeytyy voiteet sitten. Talvisin saunassa varsinkin huomaa, miten paljon kuollutta ihoa on pinnalla. Mulla on ihanan mangon (oikeastaan muistuttaa enemmän omenaa) tuoksuinen vartalokuorinta, jonka mielellään muistaa kerran viikossa tehdä. :wink:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 21.03.2007 10:30 
kokeilkaahan kahvia käsiin: hiero käytettyjä kahvinporoja käsiin, anna vaikuttaa, huuhtele, käsistä tulee pehmeät ja ihanantuntuiset! :clap: . taidan kokeilla samaa jalkoihin :o

Yl√∂s Etusivu

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 16.04.2007 13:40 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

En oikein tiedä kumpaan osioon tämä menee laihdutukseen vai ihonhoitoon,
mutta onko kellään toimivia vinkkejä
selluliitin poistamiseen?

Rouvailua

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 17.04.2007 19:05 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

EvaMarie, kuivaharjaus, vedenjuonti, liikunta ja kyllä rasvaus myös, sillä se kosteuttaa ihoa ja parantaa verenkiertoa. :wink:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 18.04.2007 12:31 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Onko suosituksia että mimmoinen harja on paras?

Rouvailua

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 18.04.2007 12:48 
Poissa
Asiantuntija
Asiantuntija

Kuivaharjaukseen löytyy tavarataloista pehmeitä vartaloharjoja. Yleensä sijaitsevat samassa hyllyssä kuin pesusienet ja vastaavat.

Harjan tulisi olla sellainen joka ei raavi ihoa, mutta "pöllyttää" kuolleen solukon irti. Tosin suosittelen (edelleen) tuota vartalokuorintaa... :D

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 30.08.2007 10:29 
Poissa
Enkeli
Enkeli

Mä suosittelen ultraäänellä tehtävää ihonpuhdistusta. Se ei ole ihan niin raju iholle kuin perinteinen eikä iho siten myöskään punota kovin rajusti silti puhdistaa tehokkaasti. Happivoidetta perään. Tekee hyvää.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

N√§yt√§ viestit ajalta:  J√§rjest√§  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 59 viesti√§ ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 18.09.2018 23:37