* UKK    * Etsi

Tänään on 18.09.2018 22:59

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 16.08.2006 13:14 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Oivoi... :o Tätä aihetta en huomannut/tajunnut/nähnyt/oivaltanut olevan aikaisemmin. Minulla on pulma, vaikka häihin on puolitoista vuotta aikaa (vielä ei olla päivää päätetty). Eli: En meikkaa koskaan. Tunnen oloni oudoksi ja hankalaksi meikit päässä, enkä sitä paitsi edes itse osaa meikata :D Kaverini joskus meikkasi minut, mutta olo oli hölmö enkä oikein pitänyt siitä. Tunnen itseni tarpeeksi kauniiksi ilman meikkiä. Mutta onko hassua olla ilman meikkiä hääpäivänä? Näyttääkö hölmöltä, jos ei ole meikkiä, vaikka on oikein hieno ja röyhelömäinen häämekko sekä upea kampaus? Voiko olla ilman meikkiä? Vai pitäisikö vain alkaa totutella siihen? Toisaalta kun katselin noita "Ennen/jälkeen häästylauksia" -kuvia, niin kauniimmiltahan naiset näyttivät jälkeen päin.
Ja sitten toinen myös aiheeseen liittyvä asia: silmälasit. Niistä olikin juttua jo aikaisemmin. Ne viestit luettuani en tosiaankaan tiedä, mitä lasien kanssa tekisin. No, ehkä voisin ottaa ne pois, näen melko hyvin ilman niitä. Mutta toisaalta pidän melkein aina laseja päässä. Jos siis otan lasit pois, ehkä näyttäisin oudolta. Ja vielä oudommalta näyttäisin, jos siihen lisättäis meikki. Hmm.. :o :o

Joo, on minullakin ongelmat. Onko edes ketään toista saman pulman miettijää? Olisiko mielipiteitä ja ajatuksia, miten kannattaisi toimia?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.08.2006 13:26 
Poissa
Amoriini
Amoriini

Mun mielestä edes hento meikki tyyliin puuteri, huulikiilto ja ripsari olisi kuitenkin hyvä koska olethan panostautunut pukeutumiseen ja kampaukseenkin mitä normaalisti et varmaan myös tee :o
Saunan raikas on hyvä tietyissä tilanteissa mut mielestäni ei ihan sovi häihin.

kun käsikädessä kulkea saa.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.08.2006 13:33 
Poissa
Sivustovastaava
Sivustovastaava

Muokkasin otsikkoa taas hieman :wink:

Älä ihmeessä laita itsellesi paljoa meikkiä, jos se tuntuu höntiltä! Ihoa kannattanee tarpeen mukaan kuitenkin hieman käsitellä kuvia ajetellen, eli vaikkapa kevyt irtopuuterointi tai pohjustus riittää, jotta iho ei kiillä. Jos haluat, voit vielä käydä muotoiluttamassa ja värjäyttämässä kulmat ja ripset, joilla saat nostetta ja ilmetä kasvoille näyttämättä laitetulta. Sipaisu huulikiiltoa ja se on siinä! Harvalla on niin upea iho ja ilmeikkäät kasvot, etteikö ne näyttäisi hieman valjuilta jos muu olemus on puettu ja puunattu.

Kuva

Ja pidä laseja toki jos ne ovat sinulle paras vaihtoehto. Jos haluat, voit satsata vaikkapa kivoihin uusiin raameihin laseillesi.

Tämä on on vain mielipiteeni, mutta joskus tuntuu ja näyttää hieman hassulta, kun ihminen tälläytyy häissä täysin erilaiseksi, kuin muissa tilanteissa. Toki morsian haluaa olla kauneimmillaan juhlapäivänä ja siihen voi panostaa aivan sen verran, kuin kukin haluaa, mutta hääjuhla ei kuitenkaan ole muodonmuutosleikki.. ellei sitten itse niin halua!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.08.2006 13:57 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Ninttaralla :bye:
Täällä puhuu ihminen, joka ennen kammoksui ihan samaa: mä en normisti meikkaa yhtään enkä osaa meikata ite ja mites se hääpäivä sitten... En minäkään tunne itteäni iteksi ja tuntuu höhlältä, jos meikkaan... Ikään kuin oisi vaan se joku naamio päällä, jonka taakse piiloutuisin... Ja mullakin ne silmälasit...

Mä jo päätin, että sanoo kuka mitä vain, niin lasithan mulla pysyy hääpäivän päässä ja niin ne pysyikin. Ja kukaan ei siitä tullut inisemään edes jälkikäteen. Ne lasit on niin osa mun persoonaa... Vaihdan piilarit vain, kun menen uimaan tai esim. Särkikseen, Lintsille ym vastaaviin paikkoihin.

Sitten oli tää meikki-juttu. Mä tiesin, että jos mie meikkiin päätyisin, niin se olisi vain hyvin hyvin kevyt ja simppeli. Ja tiedätkö mitä mulla vain oli? Puuteri, ripsari, huulikiilto ja luomiväri. Kaasot meikkasi mut. Ja tiedätkö? Kukaan ei tullut itkemään siitäkään, etten laittanut enempää. Eihän se ois enää ollut minä, joka ei muutenkaan meikkaa ja sit yhtäkkii kamalan vahva meikki.

Siis silmälasit + pieni kevyt meikki ja tulos oli tämä:
Kuva

Eikö ollutkin "ihan kamala" kuva...? :D

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 17.08.2006 16:18 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Jos on kokeillut piilareita joskus vuosia sitten, niin voin luvata, että nämä uudemmat tuntuu varmasti silmissä paremmalta. Tämä siis siinä tapauksessa, jos silmissä ei ole estettä piilarien käytölle.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 19.08.2006 20:04 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Hei! Ei missään nimessä pidä näyttää hääpäivänä täysin eri ihmiseltä kuin mitä on siviilissä! Ideahan on olla kauneimmillaan, eikä esiintyä jonain toisena, jota ei edes hääkuvasta tunnista!

Kevyt meikki on varmasti paikallaan useimmalle morsiamelle. Itse kerroit, että sinulla on näyttävä puku ja kampaus, joten ehostus on mielestäni paikallaan. Ja suosittelen ammattimeikkaajaa (esim. kampauksen yhteydessä). Ammattimeikkaaja saa tehtyä meikistä tarpeeksi kevyen, ja hän saa aikaan heleän, kauniin ja terveen näköisen ihon, mitä tavis-meikkaajat harvemmin saavat aikaan. Äkkipäätä voisin suositella sinulle esim. hyvää mutta kevyttä pohjustusta meikkivoiteella (ja vähän peitevoidetta jos tarvis), irtopuuterilla, valokynällä ja varjostusvärillä. Kulmat myös ehostetaan siisteiksi antamaan kasvoille kehystä. Kevyesti vaaleanruskeaa luomiväriä, hädintuskin erottuva rajaus ripsen tyveen ja ripsiväriä.. Sekä kevyesti poskipunaa & huulikiiltoa. Tuloksena erittäin luonnollinen meikki!
Ja nude-meikkihän on sitä paitsi edelleen trendikäs!
Eikö olisi kiva hemmotella itseään meikkauksella hääpäivän kunniaksi!?!?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 19.08.2006 20:34 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

Vastaanpa minäkin....

Yleensä täysin meikitön.. wanhojen tansseissa Body Shopissa meikattu ja tyytyväinen. Iho ei ollut tottunut meikkiin (varsinkaan silmät) ja se siis tuntui että naamassa on tavaraa, mutta tosi moni kehui ja näytin vielä ihan itseltäni :)

Nykyisin miulla on usein (tuolla tansseissakin oli) siistityt kulmat ja ripsissä kestoväri. Väri kestää kolmisen kuukautta ja ei takuulla leviä yhtään minnekään, eikä tunnu sen jälkeen kun se on laitettu. Ripset ja kulmat kun on kunnossa, niin tuo jo hyvin sitä kasvojen kauneutta esiin :) Sitä suosittelen (operaatiolla hintaa yleensä 15-20€).

Olen kyllä nähnyt ihmisiä juhla-asussa ja ihan meikittä... se on tosi paljon persoonasta kiinni sopiiko vai ei. Jotkut näyttävät siltä, että olisivat unohtaneet meikata... ja joistain ajattelee, että eihän tuon kuulukaan meikata. Tämä enemmänkin luonteen mukaan kuin sen, miltä sitten oikeasti näyttää ilman meikkiä.

Niin se pitää tehdä kuin itse tykkää, voi muut katsella muualle jos ei kelpaa :D :evil:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 21.08.2006 15:51 
Poissa
Kauneusasiantuntija
Kauneusasiantuntija

Samaa mieltä kuin muutkin kirjoittajat :bye:

Hääpäivänä kannattaa panostaa meikkaukseen vaikkei sitä normaalisti tekisikään. Jos arkena ei tule käytettyä ollenkaan meikkiä, niin meikkajalle kannattaa ehdottomasti mainita että haluat hyvin huomaamattoman meikin.

"Meikittömän" häämeikki voisi olla seuraavanlainen

- Hyvä pohjustus
- Siistityt kulmat
- Ripsiväri
- Huulikiilto tai jopa huulirasva voisi riittää jos kiilto tuntuu liialta
- Varjostukset ja korostukset tarpeen mukaan joko korostamaan tai häivyttämään kasvojen muotoja (toimivat kasvoilla siis valon ja varjon tapaan)

Vaikka kyseessä onkin hyvin yksinkertainen meikki, suosittelen ammattimeikkajalla käymistä tai pyytämään enemmän meikkaavaa ystävää apuun.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.08.2006 06:19 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Kiitokset teille tähän asti vastauksista. :clap: Niistä oli (ja on) apua minulle, vaikka tässä on vielä vuosi aikaa miettiä ja pohtia, kuten taisinkin jo mainita ensimmäisessä viestissä.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.08.2006 15:29 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Samoilla linjoilla muitten kanssa olen.

Käytä silmälaseja hääpäivänä jos niitä muutenkin käytät aina. Yleensä silmälasit vaikuttavat niin paljon ulkonäköön, että kun normaalisti silmälaseja käyttävä ottaa lasit pois niin oudolta näyttää.

Meikkiä ei tarvi laittaa jos ei tahdo. Kulmakarvojen siistimistä suosittelen kuitenkin. Siistit kulmakarvat kun tuovat kasvoille keveyttä ja ilmettä.

Valokuvien onnistumisen kannalta kasvojen meikkaaminen voisi olla hyvä. Itse en ainakaan tykkäisi katsella vuosikausia hääkuvaa, jossa nenä kiiltää. Mitään pakkelikerrosta ei kuitenkaan kannata rakentaa.

Sitten joku ripsiväri voisi myös olla kiva. Ehkä jopa huulikiilto.

Laitan pari linkkiä kuviin, joissa mielestäni on kiva luonnollisen näköinen meikki.
http://www.makeupbyalexis.com/images/fa ... n%20pg.jpg

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.08.2006 20:40 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Hyviä kuvia hmmm :clap: Ja tuolla häämeikkikuvaketjussakin on aika monta tosi luonnollista meikkiä :nod: Kannattaa käydä vilkaisemassa: http://www.amoriini.com/amoriinibb/viewtopic.php?t=942

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.09.2006 00:28 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

Mä olen tässä pitkään pohtinut tätä meikkaushommaa.
En meikkaa, en ollenkaan. Olen kyllä meikannut muutaman vuoden ajan, mutta lopetin sen yli viisi vuotta sitten (aluksi syynä oli se, että mukavuudenhaluisena halusin nukkua sen 5-10 minuuttia pitempään aamuisin minkä meikkaaminen olisi vienyt :D Sitten se vain jäi kokonaan, en enää viitsinyt aloittaa kun kerran olin lopettanut). Jopa Wanhojen tanssit ja ylioppilasjuhlat meni meikittä. Tykkään itsestäni tällaisena ja jos en jollekin kelpaa, niin ei väkisin :D

Meikkaaja on hääpäiväksi varattu ja pysyykin varattuna. Olenkin päätynyt siihen tulokseen, että haluan mahdollisen luonnollisen näköisen meikin. En ole yhtään sinut itseni kanssa kun mulla on meikkiä. Lisäksi sulho ei ole nähnyt mua koskaan meikillä ja haluan, että hän tunnistaa mut vielä alttarilla :D

Tiedäthän, että pysyn tässä vierelläsi maailman tappiin asti?
Vaikka tää nuoruutemme kesii väistämättä ja vaipuu vanhuuteen.
-Samuli Putro-

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.11.2006 20:59 
Poissa
Sivustovastaava
Sivustovastaava

Tässä vielä muutama naturelletyylinen juhlameikki

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.02.2007 10:40 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

NUDE-MEIKKI
(iltasanomat)

Nude-meikki on helppo ja nopea tehdä, vaikka se vaatiikin huolellisuutta.

1. Pohjustus: Meikin pohjaksi käy pelkästään sävyttävä päivävoide tai ohut läpikuultava meikkivoide.
Jos ihossa on enemmän peitettävää, häivytä epäkohdat peitevoiteella. Valokyniä kannattaa käyttää kirkastamaan kasvoja ja korostamaan piirteitä.
Meikin alle voi halutessaan laittaa heleyttävää voidetta tai sekoittaa ihonheleyttäjää meikkivoiteeseen.

2. Silmät: Silmiin voi valita tämän kevään läpikuultavia jääsävyjä, pastellisävyjä tai kullanruskeita värejä.
Pääasia, että sävy on pehmeä, ja se levitetään utuisesti. Yksi väri riittää korostamaan katsetta.
Jos ikää on enemmän, käytä rajausta. Unohda kuitenkin kovat tussirajaukset, ja kokeile mustan sijaan ruskeaa.
Rajaukset saa häivytetty pehmeäksi levittämällä päälle luomiväriä. Ripsiväri tuo katseeseen näyttävyyttä.

3. Kulmat: Kulmat ovat tällä hetkellä luonnolliset, ja selkeät viivakulmat kannattaa unohtaa.
Kulmakynällä tai -värillä voi tarvittaessa paikkailla kevyesti epätasaisuuksia tai koloja.

4. Posket: Häivytä heleän sävyinen poskipuna huomaamattomaksi.
Laita väriä poskipäille ja häivytä sitä korvia kohden. Omenaposket ovat nyt out.

5. Huulet: Huulikiiltojen ohella luonnolliseen meikkiin voi käyttää kiiltohuulipunia, joissa löytyy ihania vaaleita nude- ja pastellisävyjä.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07.05.2007 08:05 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Tulin pitkästä aikaa kurkkimaan tänne :)

Hih, en ollutkaan muistanut, että olin aloittanut tällaisen ketjun :lmao2: (Minun hyvä muisti :oops: )

Ihania kuvia täällä, kiitos teille kaikille. Taidan viedä muutaman päikkyyn..

- Antoine de Saint-Exupery

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 11.12.2010 14:22 
Poissa
Suojelusenkeli
Suojelusenkeli

Kuva
Kuva
Kuva

Ylös Etusivu