* UKK    * Etsi

Tänään on 20.09.2018 18:38

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 69 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Liitteet (STD, kartat ym.)
ViestiLähetetty: 04.09.2004 21:58 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Tänne kaikki liitteet, eli kartat, STD:t, vastauskortit sun muut :)

Kuva

STD-korteista myös amoriinin hääoppaassa :arrow: http://www.amoriini.com/Sivusto/Haaopas ... itteet.php

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.10.2004 19:38 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

helisa kirjoitti:
Mitä mieltä olette, voiko tiedon hääparin laatimasta lahjalistasta laittaa jo kutsun mukaan? Vai tuntuuko se liiaksi 'vaatimukselta'? Lahjathan eivät ole pääasia, enkä missään tapauksessa haluaisi vieraiden tuntevan, että heidän on pakko tuoda lahja. Mutta kun jotkut kuitenkin haluavat tuoda jotain, enkä myöskään haluaisi kodin täyttyvän esineistä joilla ei ole käyttöä...

Nelli kirjoitti:
Itse olen ainakin ajatellut lähettää.

Kutsuun tulee muutakin tavaraa joten toivon ettei se ihan heti vedä huomiota puoleensa.

Kutsuun tulee siis sisälle erillinen kutsu, "vastauskuori" ja paperi sen jälkeen on ajo-ohjeet kirkolle ja juhlapaikalle ja viimeiseksi ajattelin lisätä vielä sen lahjalistan.

Kovin monimutkaista :D

Nelli :bye:

Ansku975 kirjoitti:
Meillä tulee kutsuun viittaus, että lahjatoiveiden suhteen voi kääntyä morsiamen äidin puoleen yllä olevassa numerossa. Äitini ottaa ilmottautumiset vastaan ja samalla kertoilee sitten epätietoisille, jotka pähkäilevät lahjan kanssa, että mitä meillä on mielessä.

Näin ajateltiin kaikkein helpoimmin homman hoituvan, ku porukkaa on vähän joka puolelta. Sekä pitkän seurustelun jälkeen on siunaantunut tuota tavaraakin jo sen verran, että toiveena olisi saada lahja kirjekuoressa.

minniiee kirjoitti:
Meillä on kotisivut tän netin mukana tulleet, aattelin sinne laittaa sen lahjalistan ja sitten minun tai äitin tai jonku sähköpostiosoitteen että sinne saa kertoa mitä aikoo ostaa, ettei esim. kaikki vieraat osta samoja kahvikuppeja.
Toisen lahjalistan annan äitilleni, kuin myös vieraslistan. Saakoot äiti järjestellä ne.

Minusta tämä lahjalista on kätevä idea. Meki ollaan asuttu kohta neljä vuotta yhdessä, muutettu molemmat omista kämpistä yhteen. Meillä on vieläki tavaroita kaksin kappalein...

On nimittäin tullu kritiikkiä että ei sitten toivota kalliita lahjoja. Ei ole tarkotuskaan, esim. aterimiä voi ostaa vaikka 6 lusikkaa kerralla. Ja jos ei muuta raski niin ei sitte. Kuhan vaan vieraat tulee paikalle ja kaikilla on hauskaa!!!

Suopursu kirjoitti:
Kyllä lahjalistasta voi manita kutsun yhteydessä. Tai laittaa samaan kuoreen sellaisen liikkeestä saadun pienen kortin. Kyllä luulisi ihmisten ymmärtävän että lahjojen tuominen ei ole pakollista vaikka lahjatoiveita onkin esitetty.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 06.10.2004 07:51 
Poissa
Sivustovastaava
Sivustovastaava

nessu kirjoitti:
Ollaan aateltu, että postitettaisiin vieraillemme nyt syksyllä sellaiset STD-kortit, eli "save the date", niistä oli juttua tuolla "viralllisella" puolella korttien lähettämisessä...

Mitäpä mieltä olette niistä? Onko jollain kokemusta niistä Suomessa? :o Ulkomailla kai niitä pääosin käytetään, en ole ainakaan täällä niihin törmännyt vielä. Mutta kun juhlitaan vasta ens elokuussa, kutsut lähtis postiin muuten vasta ens kesäkuussa, niin aateltiin että jos ilmoitettaisiin päivä tiedoksi vieraille. Eivät sitten varailisi lomamatkoja ym. samalle päivälle :wink: - ja vielä kun on sekin vaara että joku muu tahollaan suunnittelee häitä sille päivälle, mistäs sitä koskaan tietää... (olis muuten aika katasrofi jos näin kävis :doh: )

Siis jos jollain on kokemusta näistä, niin kertokaa...

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 06.10.2004 08:03 
Poissa
Sivustovastaava
Sivustovastaava

Minusta hyvä idea ja juuri noista mainitsemistasi syistä.

Pohdiskelen asiaa näin :chat:

Sanoisin kortteja suunnitelleena ja valmistaneena, että aikoinaan mun kautta tilatuista jutuista n. 10% oli STD-korteilla aloitettuja kokonaisuuksia tai että hääpari itse teki sellaiset vaikka itse kutsut sitten tilattiin valmiina. Eli niitä ei käytetä vielä tuon yleisemmin, mutta kun käytetään, vieraat ovat yleensä erittäin iloisia siitä, että voivat ottaa päivän huomioon kalenterissaan.

Tämä korttien käyttämättömyys Suomessa voi johtua siitä, että meillä lähetetään kutsut hyvissä ajoin ja puskaradiotkin toimivat. Kuitenkin kesä on sellaista aikaa, että hääjuhlia on paljon, on lomat, lasten kesäleirit, sitä ja tätä. Ei siitä häätiedosta ainakaan haittaa ole!

STD, eli suomeksi Varatkaa päivä - kortteja voisi käyttää mielestäni useamminkin. Eikä niitä tarvitse niin vakavasti ottaa!!
Turhanpäiväistä hömpötystä joku varmasti ajattelee, mutta jos unohdetaan ajatuksesta se hääasiayhteys pois, niin mikäs sen mukavampaa on kun saada postikortti tai henkilökohtaista postia, joka sisältää jotain muuta kuin pizzerian mainoksia tai ainutlaatuisia mahdollisuuksia voittaa yksi sun toinen pääpalkinto. Koska viimeksi on postiluukusta kolahtanut jotain, mitä ei olla lähettetty koko kulmakunnalle?

Eikä niitä kortteja tarvitse edes lähettää kaikille. Jos lähettää vaikka vain heille, joille arvelee sen tiedon tulevan tarpeen ja jotka muuten eivät ole tietoisia puskaradiolähetyksenä etenevästä hääuutisesta.

Ja kortin voi lähettää jonkun muun juhlan varjolla. Niitähän meillä riittää pääsiäisestä jouluun.

Kesähääparit voi vaikka laittaa viestinsä joulukorttiin.

Itse olen vain iloinen jos saan postia. STD-kortista olen iloinen, koska se antaa mahdollisuuden varata päivä juhlille :clap:

:) Ad

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 06.10.2004 08:09 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Mulle tulikin tässä mieleen... :o Että voisin parille sukulaiselle laittaa tuollasen. Ellei sit puskaradio oo ollu heillä auki ennen kun olisin lähettämässä niitä STD-kortteja.... Heidän olisi hyvä tietää hyvissä ajoin häistä, ja sit tulisi samalla ilmoitettua että me mennää naimisiin!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 06.10.2004 14:01 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kiitos kommenteista! :girl:
Niin, aateltiin tosiaan, että laitetaan kortit lähisuvulle ainakin... mikseipä kyllä koko vierasjoukollekin, meille kun ei tule kuin n.100 vierasta...

Vaikka puskaradio varmaan kyllä pelaa :gossip: , ja itsekin tulee ainakin kavereille jossain vaiheessa kerrottua asiasta, niin silti ihastuin tähän ideaa näistä :)

Tarkoitus olis laittaa kortit tässä syksyllä niin, että tekstinä on tuo "pyydämme ystävällisesti varaamaan päivän se ja se jne" ja allekirjoituksiksi vaan "morsian ja sulhanen". Postitetaan vielä eri kaupungeista, kun on tiedossa jo muualle reissuja, niin ei sitten vieraat ihan heti arvaa ketkä on kyseessä, kun ei ole nimiä :evil: ...

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 06.10.2004 16:03 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Kuva

Kuva

Valko-oranssi kortti

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 11.10.2004 19:04 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Kuva

Kuva

Kuva

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 20.10.2004 15:59 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Kuva

Kuva

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 18.12.2004 22:35 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Kuva

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.02.2005 23:12 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.02.2005 14:48 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Olisiko teillä mielipiteitä/kokemuksia seuraavasta asiasta:
Pitääkö vastauskortissa olla postimerkki valmiina?
Tuntuu tosi epäkohteliaalta olla laittamatta, mutta toisaalta yhdelle vastaajalla se 0.65€ ei ole iso raha, kun taas miulle (=pelkällä opintotuella elävälle) se parikymppiä, joka vastauskorttien merkeistä kertyy, on jo melkoinen summa.

Kuva

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.02.2005 14:51 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kuva

Kuva

Kuva

Tää on ihan huippu!
Kuva

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 12.04.2005 12:39 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Taikaa kirjoitti:
Miten olette tehneet kutsun mukaan kartan. Usein kutsuissa näkee hienosti tyyliteltyjä karttoja, miten ne on tehty? Kun puhelinluettelosta ei haluaisi liittää kopiota kartasta kutsun mukaan ;)

Olisiko kenelläkään laittaa valokuvaa malliksi kartasta, joka on itse piirretty?

Toukomorsian2005 kirjoitti:
Heips! Meille tuli kutsun liitteeksi tämmönen kartta:

kartta

Tein sen niin, että liitin omalle koneelle netistä kartan palasia ja yhdistin kuvapalaset sitten niin, että koko reitti tuli kokonaisuudessaan esiin. Sitten piirsin siihen piirustusohjelmalla reitin päälle jne.. Oli vähän työläs (ainakin tämmösen pilkun viilaajaan tekemänä) mutta tuli ihan selkeä omasta mielestäni... :D

Oskuoona kirjoitti:
Mä otin ihan karttalinkki.fi osoitteesta karttahaulla kartat ja kopioin ne omalle koneelle talteen.
Sieltä sit tulostelen, kunhan ensin piirrän siihen päälle kuvankäsittelyssä oikean reitin.

tyttiah kirjoitti:
Turun seudun karttapalvelusta otin kuvat, joista sitten muokkasin kartan. Eli meillä yksinkertaistettu kartta, jossa näkyy reitti kirkkoon ja kirkosta juhlapaikalle.

ansku_2005 kirjoitti:
Mä piirsin kartan itse ja skannasin sen. Sit kirjotin siihen koneella vielä ajo-ohjeen.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 03.05.2005 13:40 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Talvinen STD-kortti :)

Kuva

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 14.06.2005 18:19 
Poissa
Kerubi
Kerubi

En tiedä olenko oikealla foorumilla, mutta siirtäkää jos en :)

Mä olen ihan hullaantunut näihin rakkautta on... juttuihin ja mietin että STD-kortti voisi olla kans sellainen, hääkarkkeihin tulee varmaankin niitä samoja runoja jos löydän niitä tarpeeksi.

Mutta tuohon korttiin haluaisin myös kuvan, mutta se varmaankaan ei saa olla esim. netistä otettu? Tietääkö joku..?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.06.2005 09:10 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Magneetit
Kuva

Karkkirasiat
Kuva
Kuva

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.06.2005 13:28 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Kuva

Yksinkertaisen tyylikäs STD

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.10.2005 12:09 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Meille tämmöset STD-kortit:

http://groups.msn.com/Jutska2/kiikisenk ... otoID=2270

Tekstiksi:

Ilmassa on suuren juhlan tuntua, sormuksia,pukuja, morsiamen huntua!
Varatkaa siis päivä tää, jotta ei juhlat juhlimatta jää.

16.9.2006

Morsian & Sulhanen (kortit siis nimettöminä postiin)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07.10.2005 12:59 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Kuva

Kuva

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 02.11.2005 13:26 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Kuva
Kuva
Kuva

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07.11.2005 23:50 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Kuva

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 11.12.2005 20:53 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Kuva

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 15.02.2006 19:33 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Kuva

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.02.2006 23:33 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

:)

http://www.bluebarnhouse.org/images/paul&claire.gif

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 69 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 20.09.2018 18:38