* UKK    * Etsi

Tänään on 19.08.2018 07:56

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 89 viesti√§ ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 16.11.2007 23:15 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Onko kellään kokemusta tavallisen puikkoliiman pitävyydestä? Olen rupeamassa askartelemaan amojen etusivun askarteluvinkeistä löytyvien ohjeiden mukaan kaksiosaisia matalia karkkilaatikoita. Nyt kun olen muutaman tehnyt niin alkoi epäilyttää että huonontuukohan tuon liiman teho ensi kesään mennessä.... :o

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 17.11.2007 12:23 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mun kokemuksien mukaan puikkoliima ei kestä edes sitä aikaa kun matkalasku kiertää mun työpöydältä kirjanpitoon. Puikkoliimalla laskuun liimatut kuitit putoilevat matkalla. :doh:

Varmaan puikkoliimojakin on kyllä erilaisia ja paljon on kii materiaaleistakin. Jos olet epävarma, niin kannattaa ehkä liimata loput laatikot jollain muulla metodilla :? Itse suosittelen (kiitos amojen vinkkien! :wink: ) liimanauhaa, jota voi ostaa esim. Sinellistä. On kuin kaksipuoleista teippiä, mutta kapempanan nauhana.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 17.11.2007 15:48 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

alannee kirjoitti:
Itse suosittelen (kiitos amojen vinkkien! :wink: ) liimanauhaa, jota voi ostaa esim. Sinellistä. On kuin kaksipuoleista teippiä, mutta kapempanan nauhana.

Aamen!!! En tiedä mitä olisin tehnyt ilman loistavaa liimanauhaa. :worship: Sillä on tehty kutsut, hääkarkkilaatikot ja muut. Oikea pelastaja, sanon minä! :yep:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 24.02.2008 19:45 
Poissa
Kerubi
Kerubi

Heippa :bye:
Sain tässä erilaisen kutsukortti-idean. Ajattelin tehdä kutsun viinipullon etiketiksi. Meille tulee sen verran pieni määrä vieraita ettei budjetti kaadu viinipullon hintaan :lmao2:
Nyt vaan en oikein pääse alkuun tässä hommassa, ensin mietin mitä kaikkea etikettiin oikein saa mahdutettua... tietty kartat pitää varmaan laittaa mukaan jotenkin erillisellä lapulla jonka voi säästää kun viinipullo helposti menee tyhjentymisen jälkeen lasin keräykseen :o Tietenkin siihen pullon kaulaan ajattelin ainakin nauhalla kiinnittää pienen lapun jossa on meidän juhlien päivämäärä ja vieraat voi sen sitten ottaa talteen samallahan siihen vois kiinnittää myös pienen kirjekuoren johon olis kartta ja muut taiteltuna.
Kutsun sinällään ajattelin laittaa etikettiin ja pullon takapuolen etikettiin vois laittaa vaikka jonkun kivan runon tms. :o
Mietin myös mistä sitä sais koneelle sellaisen fontin joka näyttää käsin kirjoitetulta mutta tyylikkäältä, itse kun en osaa tekstata niin hienoja koukeroita käsin :lmao2:
Kaikki ideat on vielä vähän hukassa joten jos joku vaan keksii jotain niin apu on tervetullut :girl:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 25.03.2008 23:57 
Poissa
Enkeli
Enkeli

voi :doh: oispa pitänyt käydä tääl kattelees vinkkejä noist liimoista, mie vetelin puikolla paikkakortteihin nimiä sun muit lappusia ja kummastelin kun vähän paperit lainehtii...lähdepä nyt sit tekee uusiks, kaipa nuo saa luvan kelvata ..miekkonen vaa naureskelee kun mie aina tuskailen askartelujen kans ku ei mikään niin onnistu... :doh: :oops: :x
sit noihin kortteihin liityen,en viel ainakaa löytäny ketjua noita v.p:tä varten, onkohan liian aikasta olla vp 15.6 kun häät on vast 26.7 :o :? ei muuten mut nekin tämä pönttö on jo paperille printannut :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 29.03.2008 18:32 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

marsa84: ei se mtn.. et ole ainut.. Minä juuri kans lueskelin täällä ahkerampien juttuja, että puikkoliima ei ehkä pidä.. :o No toivotaan että meiän liimat toimis. En mä jaksa niitä uusiks tehä jos joku irtoo.

Ja mun mielest√§ ei oo liian aikasta tuo vp 15.6. T√Ąytyyh√§n sit√§ ehti√§ askarteluja tekeen (ainakin meill√§) vi√§ vp:n j√§lkeen.. Ja ruokam√§√§r√§t ym laskee. Jos kutsut on ajoissa perill√§, niin ei ole huono ajatus.
Meillä vp 19.5 ja häät 21.6 :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 10.04.2008 16:47 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

heikkuliini kirjoitti:
Yritin suunnitella "oman näköisiä" kortteja ja jotain ihan kivoja malleja löysin. mutta kokeiltuani niitä ne olivat ihan törkeän rumia. katselin valmiita mitä voi tilata. jokaisesta puuttui jotain ja olisin halunnut yhdistellä niitä. mutta kun olin jo todennut että itse en saa niitä tehtyä, niin rupesin miettimään hääsuunnittelijaakin. tutulleni tästä "valitettuani" hän kertoi tutustaan joka valmistaa kutsut kuin kutsut, ja kaiken mahdollisen mitä häihin liittyy. nyt häät järjestyvät hyvällä mallilla. mutta näin minun hääaskarteluni sujuivat.

Hääpäivän onnea 30.7.2005
Juhannuspäivänä 24.6.06 kahdesta tuli kolme
Haikara tilattu vierailulle 24.9.2012

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 11.04.2008 12:58 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

heikkuliini kirjoitti:
valmistaa kutsut kuin kutsut, ja kaiken mahdollisen mitä häihin liittyy

Ystäväni toivoi myös käsintehtyjä kutsuja yms. hääaskarteluja. Manasi vain peukaloaan, joka on kuulemma keskellä kämmentä. :roll: Huomenna olisi tarkoitus tehdä ainakin kutsuja yhdessä. Itselläni on pienen pieni yritys ja olen ristiäiskutsuja ja syntymäpäiväkutsuja jo tehnytkin ja vinot pinot onnittelukortteja. Tarvikkeita löytyy jo valmiiksi niin ei tarvitse kaikkea hankkia pelkästään näitä kutsuja varten. Helpottaa huomattavasti ja kulutkin pysyy aisoissa. Onhan tässä hääparin kannalta sekin hyvä puoli, että saavat sellaiset kutsut, mitkä haluavat vaikka sellaisia ei yksin osaisikaan tehdä.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 16.04.2008 07:41 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Olen tekemässä kutsukortit meidän syyshäihin. Haluaisin liimata kanteen kaksi ohutta ja pientä koristelehteä (väri mielellään ruskea tai kulta). Oletteko sattuneet näkemään sellaisia missään? Tiimarissa oli niitä valkoisena, voisikohan niitä värjätä mitenkään, jos en niitä muualta löydä?

Lisäksi kysyisin, ltiedättekö mistä saisi 1-2 sentin paksuista kultanauhaa halvalla? :girl:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 16.04.2008 09:42 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Josku86 kirjoitti:
Olen tekemässä kutsukortit meidän syyshäihin. Haluaisin liimata kanteen kaksi ohutta ja pientä koristelehteä (väri mielellään ruskea tai kulta). Oletteko sattuneet näkemään sellaisia missään? Tiimarissa oli niitä valkoisena, voisikohan niitä värjätä mitenkään, jos en niitä muualta löydä?

Lisäksi kysyisin, ltiedättekö mistä saisi 1-2 sentin paksuista kultanauhaa halvalla? :girl:

Jos sinulla on mahdollisuus käydä Sinellin liikkeessä tai nettisivuilla niin sieltä voisit löytää haluamasi. Nauhaakin voisi löytyä samaisesta paikasta.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 20.04.2008 21:33 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Kysyisin vielä sellaista, että mistä tuota kaikkien kehumaa liimanauhaa löytyy? En viitsisi pelkkää liimanauhaa tilata Sinellin verkkokaupasta, kun postikulut on melko suuret. Oulusta olen sitä tuloksetta etsiskellyt. Tiimarissa ja Sinooperissa eivät olleet kuulleetkaan asiasta, ja yrittivät kaupitella normaalia kaksipuolista teippiä.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 21.04.2008 10:50 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mä löysin tuota liimanauhaa myös Akateemisesta kirjakaupasta. Oli tosin pienempi rulla ja kallis hinta. Eli suosittelen Sinelliä. Itse tilasin sieltä iiiison paketin kaikenlaista askartelutavaraa, jolloin postikulut eivät tuntuneet kovin suurilta.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 01.06.2008 14:11 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Täällä kutsut vielä kokonaan tekemättä, tulossa pienet häät 25hlöä ja suuri päivämme on 26.7.2008(kaikki vieraat soitettu läpi puhelimella pariin kertaan) :D
Olen hakenut omenanvihreätä yms. korttimallia kutsuihin ja paikkakortteihin mutta vieläkään en ole mieleistä löytänyt.

----------------------------
Pojat 2005 ja 2007
SUURI P√ĄIV√ĄMME 26.7.2008

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 01.07.2008 14:06 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Pitäis kutsujen askartelu alottaa ja liima puuttuu.. Onneks törmäsin tuohon liimanauhaan! Pitääki sitä käydä ostamassa. Puikkoliimalla oisin ite alkanu muuten sörkkimään!

Ihana idea tuo viinipullokutsukortti :worship:

Mulla on ongelma...en oo varma menikö silmien ohi liittyen korttien sisältöön. Eli mulla on tarkotus liittää kortin mukaan juhlaohjesääntö sekä mahdollinen ajo-ohje. Miten ne sais fiksusti askarreltua siihen korttiin mukaan ilman, että kuori paisuu tuhannen kokoseksi. En haluaisi niitä jättää poiskaan...ajo-ohjeen ehkä vois :wink: Mutta siis miten fiksusti muut on laittaneet tämmöset ylimääräset härpäkkeet sinne kortin mukaan ilman, että tulee tosi paljon ylimäärästä sälää.

Meillä ei korttiin saa semmosta "taskua", joka ois ollu oikeesti kätevä noille! Onko jotain muuta kätevää askarteluvinkkiä tms. näiden liittämiseksi?

√Ąidiksi 02/10 & 01/12

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 01.07.2008 14:22 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Jemppi, me tulostettiin ihan erillinen haitarimallinen liite, jossa oli juhlaohjesääntö, kartta, yhteystiedot, sekä lahjalistasta tiedot. Saatiin siitä paljon kehuja, että oli oikein selkeät ohjeet juhlaan ja juhlapaikalle :).

Tällänen
Kuva
Kuva

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 01.07.2008 14:35 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Heii vaaau! Kiitos!! Tosta oli tosi paljon apua! Pääsis ilman mitään irtolippusia ja lappusia, ku tuommosen liittää! Kiitti paljon vinkki-ideasta :hug:

√Ąidiksi 02/10 & 01/12

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 08.09.2008 11:06 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Help me... Onko jotain kikkaa siihen, miten sais paperin liimattua suoraan kartongin päälle? Mä liimaan sen jokaikinen kerta vinoon, vaikka kuinka yritän tehdä kieli keskellä suuta. :doh: Liimattava paperi on jokaisesta reunasta n.3mm pienempi kuin alla oleva kartonki.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 08.09.2008 14:33 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kannattaa aloittaa kiinnittäminen kulmasta ja edetä vinosti vastakkaista kulmaa kohti. Näin pystyt tarkkailemaan suoruutta suhteessa kahteen sivuun, kun kiinnität paperia. Mitään parempaa kikkaa en osaa kertoa :?

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 08.09.2008 15:20 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

alannee Kiitos vinkistä! :girl: Eiköhän tuolla päästä taas hiukan eteenpäin (ts. saada paperi edes vähän suorempaan :) ).

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 15.02.2009 14:41 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Kaksi kysymystä olisi:

Eli ajatuksena oli tulostaa "Kutsu"-teksti paperille ja sitten liimata se kortinkanteen. Paperin reunat ajattelin jotenkin koristaa, jotain nauhaa tms. liimata (jos ideoita, niin otetaan vastaan!). Mutta varsinainen asia siis se, että saisiko siihen tekstin päälle töpöteltyä jotain väriä niin, ettei näyttäisi siltä, että ne tekstit on vaan tulostettu? En halua käyttää mitään tarroja/leimoja tms. koska haluaisin jonkin erilaisemman fontin.

Ja toinen kysymys liittyy sabluuna kuviointiin. Mitä väriä kannattaa käyttää? Oletteko valmiina ostaneet sabluunoita vai tehneet itse? Kaikki vinkit otetaan vastaan!

Ja kuviakin olisi mukava nähdä, jos joku on em. juttuja kokeillut.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 17.02.2009 15:54 
Poissa
Pukeutumisasiantuntija
Pukeutumisasiantuntija

Jemppi kirjoitti:
Pitäis kutsujen askartelu alottaa ja liima puuttuu.. Onneks törmäsin tuohon liimanauhaan! Pitääki sitä käydä ostamassa. Puikkoliimalla oisin ite alkanu muuten sörkkimään!

Ihana idea tuo viinipullokutsukortti :worship:

Mulla on ongelma...en oo varma menikö silmien ohi liittyen korttien sisältöön. Eli mulla on tarkotus liittää kortin mukaan juhlaohjesääntö sekä mahdollinen ajo-ohje. Miten ne sais fiksusti askarreltua siihen korttiin mukaan ilman, että kuori paisuu tuhannen kokoseksi. En haluaisi niitä jättää poiskaan...ajo-ohjeen ehkä vois :wink: Mutta siis miten fiksusti muut on laittaneet tämmöset ylimääräset härpäkkeet sinne kortin mukaan ilman, että tulee tosi paljon ylimäärästä sälää.

Meillä ei korttiin saa semmosta "taskua", joka ois ollu oikeesti kätevä noille! Onko jotain muuta kätevää askarteluvinkkiä tms. näiden liittämiseksi?

Oon laittanu kutsuihin liitteet monta kertaa yhdelle A4-paperille ja taitellu paperin. Kiinnityksenä oon käyttäny joskus rusettia, kuten tässä Amon vihkiohjelmamallissa...

Kuva

...tai tehnyt kiinnittänyt paperisen "nauhan" kortin sisäkanteen liimanauhalla ja sujauttanu liitesivun taiteltuna sen alle.

Säihkettä elämäsi juhliin! - Juhlatyylin erikoisliike Lohjalla ja 24/7 verkkokaupassa

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: Leimasimet
ViestiL√§hetetty: 04.03.2009 19:00 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Hei! Olisiko joku osannut auttaa minua ongelmassani? :) Haluaisin painaa kutsujemme kanteen sanan kutsu ja sydämiä leimasimella. Olen katsellut Sinellin sivuja ja miettinyt, että millä ne kannattaisi leimata..Onko tuo kohokuvioleima-aine ainut vai onko niitä muitakin. Ja saako niillä siistiä jälkeä ja onko kovinkin työlästä?

Kiitos jos joku pystyisi vastaamaan piakkoin :clap:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 04.03.2009 19:42 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

kyllä on muitakin.
leimailun aloittamisesta löytyy keskusteluja esim täältä:
http://www.askartelukammari.fi/viewtopic.php?f=7&t=1203&start=0

erilaisia leimasinvärejä on esim. täällä:
http://www.finnstamper.com/tuotteet/tarvikkeet/leimasinvarit01.html
(sivuilta löytyy myös ohje leimasimien käyttöön!)

ja sinellissä on myös hyvät valikoimat, olit sieltä kyllä katsellutkin, mutta esim. tässä "leimaus-etusivun listassa" on kaikkia erimoisia värejä.. (eli nuo leimasintyynyt ovat eri tyyppisiä värejä)
http://www.sinelli.fi/product_catalog.php?c=208

siistiä jälkeä kyllä saa, kunhan on huolellinen (ei kiireellä!)..
..ja jaksaa kokeilla.
ihan ensin ei välttämättä tuu sitä täydellistä versiota, joten kannattaa varata aikaa "suttupaperien" leimailuun..
(leimaile vaikka jotakin isompia papereita, joita voit myöhemmin käyttää vaikkapa lahjojen käärepaperina tms.)
..tosin mistä sen tietää, voithan olla luonnonlahjakkuus ja leimaus sujuu sinulta heti kuin tanssi :)
rohkeasti kokeilemaan vain, ei ole missään nimessä vaikeaa.

*lisäys*
miten mä aina unohdan mainita mun oman suosikkipaikkani, eli:
http://www.slojd-detaljer.se/pslweb/deptlist.aspx?deptid=221
hieman halvemmat hinnat noin niinkuin yleensä. ihan tuote tuotteelta en oo koskaan vertaillut muihin nettikauppoihin..

ja tuolla on myös leimausohje:
http://www.slojd-detaljer.se/PSLWeb/deptlist.aspx?deptid=505

sekä paljon muita ideoita:
http://www.slojd-detaljer.se/PSLWeb/deptlist.aspx?deptid=4

*vielä yksi lisäys*
löysin yhden blogin, jossa oli ajatuksia leimailusta:
http://www.tarunoita.vuodatus.net/blog/1300293
..ja varmasti paljon paljon lisää ihania blogeja on olemassa!

halloweenbileet 09

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 23.03.2009 17:58 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Kiitos paljon hyvistä linkeistä ja vinkeistä! :) Sinelliltä tuli tilattua tavaraa ja pitäisi ruveta askartelemaan, kunhan aikataulu antaa myöten..pakkohan sen olisi, ettei viime tinkaan kutsujen teko jää :D
Ajattelin koholeimasimilla painaa kortteihin kuvia, kullansävyllä. Toivottavasti tulos on sellainen, mitä ajattelee sen olevan..siis ainakin jossain vaiheessa. Pakko ensin harjoitella!
Rupesi harmittamaan vielä jälkeenpäin, kun mietin, millä kartongin saisi suoristettua nätisti. Sinellistä olisi pystynyt toki tilaamaan täälläkin palstalla mainitun taittoluun. Niitä ei vissiin saa mistään kaupoista? Tiimarissa ei ollut myyjä kuullutkaan siitä, eikä marketeistakaan löytynyt. Toimiiko mikään kotikonstein käytettävä kikka hyvin kartonkien taittamisessa, onko kellään kokemusta? :o

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 23.03.2009 18:21 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

ihan perus ruokailuveitsi käy ihan hyvin.
kunhan ei vetele sillä "sahapuolella".. :wink:

laita viivoitin siihen kohtaan johon haluat taitoksen ja vetäise veitsen "yläreunalla" nuuttaus eli "viiva" siihen, helpottaa taittamista kummasti.
taitos kannatta vielä "painella" veitsellä, eli vetäistä veitsi siitä taitoksen yli, tosin siinäkin täytyy kattoo ettei jää hampaista jälkiä.

*muoks*
eli mittaa ensin keskikohta ja "piirrä" siihen viiva tuolla veitsellä

olikohan nyt varmasti tarpeeksi epäselvä ohjeistus :lmao2:

halloweenbileet 09

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

N√§yt√§ viestit ajalta:  J√§rjest√§  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 89 viesti√§ ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 19.08.2018 07:56