* UKK    * Etsi

Tänään on 17.10.2018 01:34

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 89 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kutsujen tekeminen itse
ViestiLähetetty: 29.08.2005 17:42 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Onko kukaan tehnyt kutsuja tapetista, onko mitään vinkkejä?

!päikky!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 29.08.2005 17:58 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Ainakin jj130107 on käyttänyt kutsuprotoissaan tapettia (näin ensimmäisenä mieleen tulleista),
käyppä kurkkaamassa jossun päikkyä TÄÄLLÄ

Itse käytän paljon tapettia kortteihin, kirjansidontaan (kansien koristeluun) ja vaikka mihin näpertelyyn, hyvin tottelevaa ja tukevaa matskua :yep:

Hääpäivän onnea 30.7.2005
Juhannuspäivänä 24.6.06 kahdesta tuli kolme
Haikara tilattu vierailulle 24.9.2012

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30.08.2005 06:27 
Minkälaisia vinkkejä ulmaka kaipaat? Itse tein kutsuprototyyppejä tapetista ja lopullinenkin kutsu tulee siitä. Värejä ja kuvioita löytyy joka lähtöön ja kuten outimaaria kertoi, hyvin tottelevaa matskua.

Miksi päädyin tapettiin? No, siihen on niinkin yksinkertainen syy, että olen rakennustarvikeliikkeessä työkalu- ja sisustusmyyjänä. Yleensähän suutarin lapsilla ei ole kenkiä, mutta ei kai sekään päde kaikissa tapauksissa :)

Ylös Etusivu

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30.08.2005 09:30 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

JES!! :clap:
Mä olen miettinyt tätä tapetti asiaa kauan
ja mies on nauranu mua vähintään yhtä kauan.

Mä lähdenkin heti tutkii millasia oot tehny
niin tuun kohta varmaan kyselee lisätietoja...

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30.08.2005 11:56 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

kiitos outimaaria ja jj130107
Itsekkin olen rautakaupassa töissä, ja sieltähän minä ne tapetit itselleni hokasin, kun vielä ilmatteeksi sain. Tulee varmaan paljonkin halvemmaksi kuin kartongit, kun yhdestä rullasta saanee sellaiset 60 kutsua - tai siis tuleehan se kun ilimatteeksi sain :D . Minulla olisi siis tarkoitus tehdä reilusta A4:sta. Sellainen kolmeen taiteltava, keskelle tulee kutsuteksi ja molemmille puolille taskut joihin toiseen juhlaohjesääntö ja toiseen ehkä kartta. Sitä vaan rupesin itsekseni miettimään, että miten sitä liimailisin jne, että tulisi mahdollisiman helpot tehdä kun pitää kuitenkin paljon niitä väsätä. Olen minä jo pari prototyyppiä yrittänyt väsätä. Nyt vaan pähkäilen, että tartteneeko reunoja taitella sisään tms. Ja siihen nurjanpuolen päälle aioin liimata valkeen plankon paperin mihin tulee sitten ne tekstit. Käytittekö ihan tavallaista askarteluliimaa? Ettei vedä kupruun tms.

!päikky!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30.08.2005 12:10 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

ulmaka82 kirjoitti:
Käytittekö ihan tavallaista askarteluliimaa? Ettei vedä kupruun tms.

Itse liimaan melkein kaiken vedellä laimennetulla erikeepperillä, pensselillä sivellen.
(Erikeepperin laimennus maun mukaan ja kokeilemalla: ohuisiin papereihin laimeampi liimaseos, paksuihin papereihin vettä erikeepperiin vain pari tippaa)

Leviää tasaisesti, ja jos antaa ihan pienen hetken vetäytyä ennen kiinnittämistä, niin ei kupruttele.

Hääpäivän onnea 30.7.2005
Juhannuspäivänä 24.6.06 kahdesta tuli kolme
Haikara tilattu vierailulle 24.9.2012

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30.08.2005 12:54 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kiitos vinkistä, toi pensseli on varmaan tosi kätevä. Muutenhan jos liimaa esim. tavallisella askarteluliimalla pullon suusta suoraan, niin sehän jättää sellaisen "rannun", kun liimaa ei oo koko paperilla. Pitääkin ruveta kokeilemaan jokin sopiva seos.
Vaikka näihin meikäläisen seoksiin ei oo aina luottamista. Viimeksi tai siis sen jälkeen en ookkaan saanu pirtusta boolia tehdä; kun se aiheutti hienoista muistinmenetystä nauttijissa. No - kun oli vähän kiire sitä boolia tehdä - ja en nyt niin mitannut - niin ehkä sitä pirtua tuli vähän liikaa - ehkä vain vähän :o Tai siis no ukkelilta meni muisti 2 tunniksi ja yöpuu odotti ja toinen juoista ei ollut koskaan sairastanut krapulaa, noh nyt sairasti senkin. No, mitä piru vie tiskarit uhkasivat lakolla jos ei ala hääboolia tippua, niin minä sitten sen tein :evil: :evil:

!päikky!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30.08.2005 13:32 
Poissa
Sivustovastaava
Sivustovastaava

Täysin kuprutonta saa liimanauhalla, joka on säästeliästä, siistiä ja jättää ammattimaisen lopputuloksen. Ei valumia, ei ylimääräisiä työkaluja, ei sottaa ja kortit on heti kuivat :wink:

Liimanauhaa saa askartelukaupoista. Se on 2-puoliteippiä vastaavaa, mutta liimaa ja sitä saa 1 mm levyisestä hyvinkin levisiin.

1 rulla maksaa pari euroa ja sillä liimaa "täältä Porvooseen" :clap:

:bye: Adi

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30.08.2005 13:55 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

THANKS, pitääpä käydä sitäkin kurkkaamassa. Enpä ois itse hokannut Admiinan ja outimaarian ehdotuksia. Minä kun en niin ole askarrellut.

!päikky!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 31.08.2005 10:27 
Mä liimasin kaks tapettia vastakkain ja niistä tuli kuoret. Kuorien sisälle tulee ihan normitulostuspaperille kutsu tulostettuna ja se tulee nauhalla kiinni kuoreen. Tajuskohan kukaan?

Ylös Etusivu

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 12.09.2005 17:27 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Tuomas* kirjoitti:
Tää viesti ei nyt varsinaisesti välttämättä kuulu askartelu-osioon, mutta mun tarttis keksii joku ohjelma tietokoneelle millä luonnistuis hyvin kutsukorttien suunnittelu kun normaalit kuvankäsittelyohjelmat ei ole hirveen hyviä siihen tarkoitukseen. Eli olisin oikein kiitollinen jos joku osaisi auttaa asiassa.

Toukomorsian2005 kirjoitti:
Minä ainakin käytän paljon ihan PowerPointtia. Helppo ja näpsäkkä käyttää.. :wink:

tipi30 kirjoitti:
Hmmm... kyllä kuvankäsittelyohjelmat, esim. Paint Shop Pro, ovat erittäin näppäriä kutsukorttien tekoon, jos vaan osaa niitä käyttää. Jos et aio muokata kuvia, niin ihan Wordillä onnistuu monet kikat.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.03.2006 23:31 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kyseessä ei ole ihan kutsut, mutta aika lähellä.. Eli kutsujen kuoret. Enkä löytänyt ketjua.

Tarkoitus olis tehdä kuoret itse. Katselin Sinellin sivuilta ja haluamani kuoret maksais 4,50 € / 10 kpl. Ja nyt saan 35 kuorta 0,10 € / kpl. Mutta ongelmana on liima: puikkopaperiliima ei vaikuta kovin lupaavalta. Eli mikä kelpaisi korvaavaksi? Se on kuitenkin melko tärkeä juttu, jos kuoret hajoaa postissa, niin kutsut ei taida perille päästä... :o

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 06.03.2006 08:51 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Andromeda: Emmi ja Adi jotka askartelevat paljon käyttävät liimanauhaa.

Admiina kirjoitti:
Täysin kuprutonta saa liimanauhalla, joka on säästeliästä, siistiä ja jättää ammattimaisen lopputuloksen. Ei valumia, ei ylimääräisiä työkaluja, ei sottaa ja kortit on heti kuivat :wink:

Liimanauhaa saa askartelukaupoista. Se on 2-puoliteippiä vastaavaa, mutta liimaa ja sitä saa 1 mm levyisestä hyvinkin levisiin.

1 rulla maksaa pari euroa ja sillä liimaa "täältä Porvooseen" :clap:

:bye: Adi

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07.03.2006 20:19 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mietin kans tuota liimanauhaa, mutta jostain syystä en sitte miettiny sitä loppuun asti :doh: Eli kauppaan vaan :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: A3:sta kortteja...
ViestiLähetetty: 18.03.2006 21:44 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Tyhmä kysymys laiskalta askartelijalta... Teen itse kutsukorttini viininpunaisesta kartongista - eli minä ainakaan en ole löytänyt valmiita v.punaisia korttipohjia (yksiosaisia), joten onko jollakin ihanalla ihmiselle vinkki kuinka A3:sta saisi leikattua vaivattomimmin korttipohjia...Saksilla kun tuntuu, että suoraa ei leikkaa millään ja leikkurit on tehty yleensä A4:sta leikkaaviksi...Eli siis APUA! Tai vinkkejä mistä löytäisin v.punaisia yksiosaisia korttipohjia...

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 18.03.2006 22:00 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Miili81 Minä kävin töissä leikkamassa leikkurilla korttipohjat ja kyllä tuohon leikkuriin mahtui myös A3 kokoista paperia.
Ja tiimarissa on yllättävän hyvät valikoimat erivärisiä valmiita korttipohjia, oletko sieltä katsonut? Ja sinellissä on myös ainakin ruska-kartonkia valmiina yksiosaisina korttipohjina. Niistä tuo tummanpunainen on mielestäni aika kaunis väri ja lähellä viininpunaista.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 19.03.2006 00:23 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Miili81 Jos ei töistä löydy kunnon paperileikkuria niin metalliviivotin ja tapettiveitsi/joku muu voisi olla hyvä yhdistelmä.

Viininpunaista ruska-kartonkia a6-koossa myy sinellin lisäksi ainakin
http://www.paperimaailma.fi

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.05.2006 18:37 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Voiskohan tolla liimanauhalla laittaa myös kutsujen sen tekstiosan taitteen kanteen siististi ja pysyvästi? Sekavasti selitetty, mutta jos joku ymmärtäis :) onnistuiskohan niitä laittaa useempi päällekkäin samalla metodilla? Kun ei viittis laittaa nitojallakaan niitä kiinni.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.05.2006 19:39 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Gebardi

Voi laittaa oikein mainiosti. Liimanauha on tosi ohutta ja pitävää niin useammankaan kerroksen liimaus ei tule turhan paksusti. Tosin ihan siihen taitteen kohtaan voi olla hankala laittaa, kannattaa ensin kokeilla. Mä oon yleensä liimannut sitten vähän enemmän takakannen puolelta ne sivut kiinni.

Toinen hyvä keino saada monisivuinen nippu yhteen siististi on ompelukone. Voi siis aivan mainiosti ommella paperiarkkejakin yhteen ja silloinhan saa ihan nätisti just siitä taitteen kohdalta. Itse ompelin meidän hääohjelmat kasaan tällä tavoin. Niissä oli kartonkiset kannet ja sisäsivut oli tavallista kopiopaperia.

:girl:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 18.07.2006 14:09 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

Pinsku, kiitti vinkistä! Pitääkin ehkä pistää anopin ompelukone hyrräämään kirkko-ohjelmia tehdessä, tuon liimanauhan kanssa tuli ongelmaksi juurikin se, että sivujen kääntäminen oli vähän hankalampaa. Mutta ompelukoneella siis! :D

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 18.07.2006 14:14 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Olepa hyvä. Mä luulen että jos omistaisin ompelukoneen, niin ompelisin sillä paljon enemmän paperijuttuja kuin kangasta :D

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.09.2006 08:13 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Laitampa nyt tänne kysymyksen.. eli tietääkö joku, voiko kuultopaperia laittaa kopiokoneeseen? Pääsis nopeemmin kuin että printtais :wirn: Mut printtaaminenkin onnistuu kyllä.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.09.2006 08:57 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Mamukka Mä en kyllä menis laittamaan. Kopiokone käy usein hyvin kuumaksi ja kuultopaperi saattaa kyllä melkein sulaa sinne. Kaikkia piirtoheitinkalvojakaan ei saa sulamisvaaran takia laittaa kopiokoneisiin.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 18.09.2006 16:53 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Oon ajatellu tehdä kutsujen kanteen leimasimella ja kohopulverilla kuviot, ja nyt mietinkin että onnistuuko se ilman että koko paperi sotkeentuu? Siis onko se siistiä työtä?

:)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 18.09.2006 21:02 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mari3 kirjoitti:
Oon ajatellu tehdä kutsujen kanteen leimasimella ja kohopulverilla kuviot, ja nyt mietinkin että onnistuuko se ilman että koko paperi sotkeentuu? Siis onko se siistiä työtä?

:)

Meidän kutsun kannessa oli leimasimella ja kohokuviolla kutsu-teksti ja siistiä oli. Kutsuja askarreltiin varmaan 70 ja vain muutamassa kohopulveri levisi omille teilleen eikä niissä muutamassakaan pahasti.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 89 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 17.10.2018 01:34