* UKK    * Etsi

Tänään on 21.09.2018 09:31

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viesti√§ ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kohokuviointi
ViestiL√§hetetty: 03.03.2007 20:05 
Poissa
Suojelusenkeli
Suojelusenkeli

En tiedä, mihin olisin kysymykseni laittanut :oops:, joten siirtäkää vaan jos tälle löytyy parempi paikka...

Onko kellään kokemuksia kohokuvionnista ja/tai tällasesta?
Kuva

Näin tänään esittelyn tollasesta ja tykkäsin kovasti.
Onks toi ainut "laite", millä kohokuviota voi tehdä? vai onko joku halvempikin ratkaisu?
Toi pienin oli on vissiin alle 20‚ā¨, ei musta kovin paha, mut kannattaako sellasen osto? Vai pit√§isk√∂ suosiolla harkita isomman ostoa?
Voisin kyllä kuvitella, että mulla olis tolla myöhemminkin käyttöä.

Suunnitelmiin...
Haavekuviin...

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 03.03.2007 20:12 
Poissa
Sivustovastaava
Sivustovastaava

Hääoppaan puolella on ollut noista juttua aiemmin, laitan tähän mitä meillä niistä oli. Laite on kätevä, sitä voi käyttää myöhemminkin monessa jutussa ja sen käyttö on helppoa :)

Tämä yksinkertainen kutsumalli on tehty taittamalla A4-kokoinen, paksu kuviopaperiarkki kolmeen osaan kuvien esittämällä tavalla. Tekstisivun alta paljastuu oma osasto kutsun liitteille.

Kohokuviointi on tehty kätevällä Fiskarsin kohokuviointilaitteella, joka maksoi 19,90 Tiimarista ostettuna.

Kohokuviointilaitteen käyttö on erittäin helppoa ja sen mukana tulee selkeät ohjeet. Lyhykäisyydessään: Materiaali laitetaan laitteen kahden erillisen kuviointikerroksen väliin siten, että kuvio syntyy lopulta materiaalin kääntöpuolelle. Kuvio tehdään "piirtämällä" materiaalille kuviointikynällä valmissabloonan ääriviivojen mukainen kuvio. Helppoa kuin mikä ja kuviomalleja voi ostaa lisää laitteen mukana tulevan sabloonan lisäksi!

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 03.03.2007 22:42 
Poissa
Suojelusenkeli
Suojelusenkeli

Sieltähän mä olenkin tosta joskus lukenut, kun oli ihan sellanen muistikuva, että jossain kyllä, mutten täältä löytänyt mistään. :)

Suunnitelmiin...
Haavekuviin...

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 04.03.2007 17:28 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Itse tuommoisen ostin hääaskarteluja varten ja tykkäsin kovasti. Helppo käyttää ja käyttöä ollut myöhemminkin.

Kohokuvioinnin pitäisi onnistua myös ilman kalliita Fiskarsseja. Menisköhän se sitten niin, että tarvitaan vain 1 sabluuna (joka tulee kohokuvioitavan paperin alle), pallopääpuikko (tai sukkapuikko tms.) ja valo, jonka avulla sabluuna näkyy paperin läpi. Valopöytä taitaa olla sellainen, mitä himoaskartelijat käyttävät (eli lasi, jonka alla kirkas valo, piirtoheitin tai sitten jokin muu). Sekava selostus, mutta jostain netin askartelupalstoilta löytyy varmasti lisää.

En välttämättä olisi jaksanut alkaa kohdistamaan kuvioita ilman tuota Fiskarssin mini shape bossia. Suosittelen siis sellaista lämpimästi.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 04.03.2007 18:23 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Tein kutsut tuolla laitteella ja niistä tuli upeat! Ihan on hintansa väärti vaikka alkuunsa se 20 eur tuntui kovalta hinnalta.. Laitteella on ollut muutenkin käyttöä, suosittelen :yep:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 04.03.2007 20:23 
Poissa
Arkkienkeli
Arkkienkeli

Mä harkitsin kans pitkään ton laitteen ostoa, mutta ostin sitten loppujen lopuksi..
Oon tehny sillä reilussa puolessa vuodessa: useammat onnittelukortit, joulukortit ja ystävänpäiväkortit.. eikä kaikkia ideoita oo edes vielä käytetty.. Hääkutsutkin tehdään ehdottomasti tuolla ja oon tarkkaan pitäny huolta, etten käytä kutsuihin tulevaa kuviota ennen kutsuja :wink:

Pitikin vielä kertoamitä isotätini oli mummalleni sanonut jouluna: "tuli siltäkin kortti, oli ostanut jonkun valmiin pohjan ja siihen kirjoittanut" :lmao2: Ei voinut uskoa mummaani, että olisi itse tehtyjä, kun eihän tuollaisia voi itse tehdä :wink:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 05.03.2007 11:52 
Poissa
Suojelusenkeli
Suojelusenkeli

Kiitoksia kokemuksista, ja tulin siihen tulokseen, että kyllä mä taidan sellasen käydä ostamassa. Ehkäpä jo tänään. :)
Harkitsin jo sen isomman ostoa, mutta luulen, että toi pienempikin riittää hyvin. Siinä oli mielestäni kivempia kuviotakin. Ja vaikken hääkutsuihin sitä käyttäiskään niin on varmasti muutenkin käyttöä. (sain jo vision joulukorteista. :D )

Suunnitelmiin...
Haavekuviin...

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: Re: Kohokuviointi
ViestiL√§hetetty: 22.09.2012 20:57 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Päivitetäänpäs tännekin välillä tietoja. Ei nuo muutaman vuoden takaiset hinnat jne. välttämättä pidä enää paikkansa :wink:

Ainakin Sinelli n√§ytt√§√§ myyv√§n Shape Boss -nimist√§ kohokuviointilaitetta hintaan 29,90‚ā¨.
Kuva

Napsakka myy pieni√§ kohokuviointilaitteita, hinnat ovat koosta riippuen 7,90-20,90‚ā¨.
Kuva

Kuva

Paproksella on Spellbindersin stanssaus- ja kohokuviointilaite hintaa 99‚ā¨.
Kuva

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: Re: Kohokuviointi
ViestiL√§hetetty: 22.09.2012 21:04 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Mitäs sillä kohokuvioinnilla saakaan aikaan?
No vaikka tätä

Tai tällaista

Vähän yksikertaisempaa
Kuva

Myös kirjoitusta
Kuva

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

N√§yt√§ viestit ajalta:  J√§rjest√§  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viesti√§ ] 

* UKK    * Etsi

Tänään on 21.09.2018 09:31