* UKK    * Etsi

Tänään on 18.08.2018 18:24

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 40 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 09.02.2006 23:34 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

No niin. Nyt tarveis ehdotuksia hääbudjetiksi, tai vinkkejä niiltä jotka ovat järjestäneet pienehköt ja halvat (?!) häät ... :o :)

Muokkasin ketjun otsikon. Kerätään tänne vinkkejä kuinka säästää häissä.:hat:
-Foorumiavustaja SarZu

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.02.2006 14:12 
Poissa
Amoriini
Amoriini

Kaveri jarjesti (mun mielesta) halvat haat, budjetti 1500€ haamatkoineen. Siihen sisalty mm. iltapuku, ruokailu lahimpien sukulaisten kanssa ravintolassa vihkimisen jalkeen (n.20 hlo), juhlapaikan varaus illaks ja tarjoilu kavereille (5h, hieman alkoholia ja kakkua), haamatka Teneriffalle.

kun käsikädessä kulkea saa.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.02.2006 19:37 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

:bye:
Halvimmat häät varmasti tulee jos säästää näistä:
-pitopalvelu(tekee ruuat itse)
-juhlapaikka(pitää kotona tai lähisukulaisen kotona)
-hääpuku(ostaa valkoisen mekon vaatekaupasta)
-vierasmäärä(vain lähisukulaiset ja lähimmät ystävät)
-alkoholi(ei ruokajuomana viiniä tai haku reissu Tallinnaan)
-hääauto(kavereilta suvulta?)
-koristelut(aloita askartelu ajoissa niin ei kirpaise kunnolla kerralla!)
-kukat(on niitä edullisiakin ja kauniita kukkia!ja myös niitä mitkä maksaa 10 euroa kappale :shock: )
-musiikki(varsinkin jos on pienet juhlat niin musiikki voi hyvinkin soida cd:ltä)

Tietysti kaikessa ei halua eikä välttämätta kannatakkaan säästää mutta kyllä sitä on muutaman kerran miettinyt että josko sitä itekkin pitäis pienemmän budjetin häät mutta tässä nyt ollaan ja mennään mut jotain vinkkejä jollekkin jos vaik olis hyötyä :girl:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.02.2006 12:57 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

itse en ole vielä budjettia laskenut enkä varmaan laskekkaan, mu´tta itse ostin puvun käytettynä. olen ommellut itse huntuni ja häälukkuni, myös sormustyynyn tein itse.
koristeet teen itse ja mummoni kanssa teen ruoat ja leipomis hommat.. kaikki siis tehdään itse. minulla on kyllä tuuria kun mummoni on entinen leipuri ja nykyinen kokki mutta itse vaan tekemään...kannattaa valita sellaisia ruokia yms. joita voi tehdä valmiiksi vaikka pakkaseen esim leivät ja kakkupohjat...yms.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.02.2006 22:41 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Omiin häihini seuraavia säästöoperaatioita olen suunnitellut:

Jos yhtään kiinnostaa kasvimaalla tonkiminen, ja on mahdollista perustaa sellainen omalle maalle/vuokrata esim. kaupungilta maatilkku kesäksi, niin ei muuta kuin puuhaan. Helposti ja huolettomasti kasvavat ja halvaksi tulevat esimerkiksi perunat, sipulit ja kesäkurpitsa, yrtit ja kukat. Elokuun juhlia varten voi kasvattaa itse auringonkukkia todella huokeasti ja helposti, samoin kehäkukkia. Kesäkurpitsan kukkia, samoin kuin krassin kukkia voi käyttää koristeina esim. salaateissa. Ja miksei niitä kukkia voisi viljellä vaikka koko kasvimaallisen, tosin tässä puuhassa vaan pitää olla paikalla kastelemassa riittävän usein kuuman kesän sattuessa. Kukkia voi alkaa kasvatella "ikkunakasvihuoneessa" omalla ikkunalla jo keväällä, ja siirtää taimet sitten maahan kesäkuun alussa. Peruna nyt tuskin on kenenkään budjetissa huomattava menoerä, mutta kukkien itse kasvattelu saattaa jo tuoda huojennusta budjettiin. Tämä tietysti on epävarmempaa kuin kaupasta tilaaminen...

Metsästä kannattaa poimia talteen mustikat, samoin vadelmat. Niistä laittaa makua rahkatäytteiseen kakkuun ja muihin jälkiruokiin. Omenapuun oksia, joissa on omenankukkia, voi laittaa maljakoihin. Elo-syyshäissä voi pöytiä koristella viljalla, suoraan pellolta, mikäli sellainen sattuu itseltä tai tutulta löytymään. Voi kerätä oksia metsästä ja maalata niitä esim. hopea- tai kultavärillä, kieputtaa niihin helmiä jne. Itse ajattelin laittaa asetelmiin mustikanvarpuja, suoraan metsästä ;) .

Pöytäliinoina voi käyttää esimerkiksi kertakäyttölakanaa tai ostaa halpoja valkoisia lakanoita. Olen ajatellut hankkia sapluunan ja pari pulloa kangasväriä, ja painaa joko suoraan lakanoihin ornamenttikuvioita tai sitten ommella vielä toisenvärisestä lakanasta kaitaliinat, jotka koristelen painamalla. Kynttilänjalkoina tulevat varmastikin toimimaan viinipullot, jotka voi maalata tai koristella. Tai jättää esim. värittömät pullot koristelematta. Viinipulloja tulee meillä kerättyä talteen kevään aikana varmasti ihan riittävästi :D

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.02.2006 23:27 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Muistattehan sitten vaan metsästä matskuja kerätessänne, mitkä kaikki kuuluvat jokamiehenoikeuksiin, ja mitkä eivät... :bye:

Jokamiehenoikeudet lyhyesti

Saat:
* liikkua jalan, hiihtäen tai pyöräillen luonnossa muualla kuin pihamaalla sekä muilla kuin sellaisilla pelloilla, niityillä tai istutuksilla, jotka voivat vahingoittua kulkemisesta;
* oleskella tilapäisesti alueilla, missä liikkuminenkin on sallittua - voit esimerkiksi telttailla suhteellisen vapaasti, kunhan pidät huolen riittävästä etäisyydestä asumuksiin;
* poimia luonnonmarjoja, sieniä ja kukkia
* onkia ja pilkkiä sekä
* veneillä, uida ja peseytyä vesistössä sekä kulkea jäällä

Et saa:
* aiheuttaa häiriötä tai haittaa toisille;
* häiritä tai vahingoittaa lintujen pesiä ja poikasia;
* häiritä poroja ja riistaeläimiä;
* kaataa tai vahingoittaa kasvavia puita, ottaa kuivunutta tai kaatunutta puuta, varpuja, sammalta tms. toisen maalta;
* tehdä avotulta toisen maalle ilman pakottavaa tarvetta;
* häiritä kotirauhaa esimerkiksi leiriytymällä liian lähelle asumuksia tai meluamalla;
* roskata ympäristöä;
* ajaa moottoriajoneuvolla maastossa ilman maanomistajan lupaa ja
* kalastaa ja metsästää ilman asianomaisia lupia.

Maanomistajan luvalla saat toki myös niitä varpuja, sammalta, jäkälää ja kuivunutta puuta ottaa! :bye:

*Ympäristöpoliisi poistuu takavasemmalle*

"Ei kauneus ole kaikki, Jaska Jokunen. Minä rakastun aina tyttöihin jotka tuoksuvat kirjastolta."-Eppu-

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.02.2006 19:21 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

1. Tee oma kimppu tai käytä muovi/silkkikukkia (tai poimi itse luonnosta)Tai yksikin kukka riittää (yksi kalla, gerbera, ruusu...)
2. Pyydä joku tuttu ottamaan valokuvat (harraselija tai ammattilainen)
3. Aina löytyy kaveri jolla on vähän DJ taitoja...selitä sille toiveet ja siinä säästyy bändin hinta
4. Mene naimisiin talvella, helppo saada haluttu juhlapaikka ja usein halvemmallakin
5. Buffettiruoka
6. Ostakaa juomat esim tallinnasta ja ostakaa samalla tiara ja hääpuku sieltä (huomattavasti havempaa)
7. Tai osta käytetty hääpuku
8. Jos ei ole varaa hienoon timanttisormukseen niin voi ostaa yksinkertaisemman mallin ja esim. vuoden päästä laittaa siihen timantti
9. Toivokaa häälahjaksi häämatkanne (valitkaa esim. joku matkayhtiö ja jotain retkiä ym. ja sitten vaan häälahjalistalle)
10. Jos löytyy kaveri joka tekee hiukset ja meikin säästä paljon
11. Tee omat kutsut, käytä tietokonetta apuna
12. Jättäkää pois jälkiruoka ja tarjoilkaa vain hääkakku.
13. Jos hääjuhla paikalle saa tuoda omat juomat säästää
14. Käytä luonnonmateriaaleja kun koristelet, kiviä, lehtiä, kukkia...
15. Unohtakaa kaikki Pakko ja vanhempien...näin ollaan aina tehty meidän suvussa (uhkailkaa että karkaatte ulkomaille naimisiin jos ne ei ole hiljaa...tepsii kuulema aina)

Muutamat näistä vinkeistä on lehdistä amelia Brud&Bröllop 2005 ja 2006

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01.03.2006 13:38 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

SnartBrudia kompaten, kannattaa tosiaan miettiä haluaako välttämättä juuri sen ihka uuden sincerityn, kun myyntifoorumilla on monta sellaista myynnissä ja todella paljon muita kauniita pukuja.

Suosittelen itse teettämistä; puku, laukku, viitta (talvihäihin), huntu kaikki yhteensä noin 500€. Ompelun osuus siitä oli 250€. (Puku jota alunperin katoin liikkeessä maksoi 1500€+korjaukset..) Eli kannattaa harkita itselle tehtyä pukua. Mintturalla on kokemusta Tallinassa teettämisestä, hääoppaan puolella Mintturan ja Peten häät 2005 siitä voi lukea tai kysyä suoraan Mintturalta.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: Niin niin..:)
ViestiLähetetty: 03.05.2006 17:05 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Lainaa:
Halvimmat häät varmasti tulee jos säästää näistä:
-pitopalvelu(tekee ruuat itse)

No, itse asiassa se riippuu vieraiden määrästä! Ja muutenkin kannattaa kilpailuttaa pitopalveluita; usein pitopalvelut tarjous koituu HALVEMMAKSI kuin omatekemät! :)

naimisiin 27.06.2009 <3

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.05.2006 11:03 
Poissa
Arkkienkeli
Arkkienkeli

Tehkää talkoo tyylillä :)

Eli kaikki mahdollinen itse. Ruoat, mekko, koristelu ym ym.. Häämatkan teette halpaan kohteeseen, karsitte kaikki ylimääräiset vieraat, toivotte lahjaksi vanhemmiltanne apua niihin kustannuksiin ym ym :) Tolla periaatteella me mennään.. Kaikki mahdollinen itse ja häämatka ym pyydetään lahjaksi :D

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.05.2006 14:36 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Mulle tulee sähköpostiin joku tämmönen Grapevine-juttu, vähän niin kuin joku lehti ilmestyy kerran kuussa... :o No, sieltä tämmönen:

Sormus: tiedustele sukulaisilta, osta kauniit second hand-sormukset murto-osalla niiden arvosta tai hanki sormukset edullisesti ulkomaanmatkan yhteydessä.
Morsiuskimppu: voidaan korvata kauniilla, tavallisella kimpulla tai valmistaa itse joko morsiamen tai näppärän ystävän tai sukulaisen toimesta.
Morsiamen ja sulhasen asut: voidaan sekä vuokrata että lainata. Yhä useammat valitsevat avioitua esimerkiksi oman äitinsä morsiuspuvussa.
Kengät: kenkien ei tarvitse maksaa maltaita! Etsi myös tavallisista kenkäkaupotsa ja valitse mieluusti kengät, joita voit käyttää myös toistamiseen.
Kampaaja: panosta luonnolliseen kampaukseen (esimerkiksi kauniit ja muodikkaat kiharat on naurettavan helppo tehdä itse) jonka voit hoitaa itse tai pyydä apuun näppärä ystävä.
Valokuvaus: hääkuvauksen hinnat vaihetelvat huomattavasti - vertaa siksi huolella! Pyydä videokameran omaistavaa sukulaistasi kuvaamaan häätilaisuus kalliin ammattikuvaajan sijaan.
Hääyö: useat juhlpaikat tarjoavat myös majoituspalveluita ja voivat näin ollen tarjota edullisen kokonaishinnan. Muussa tapauksessa kannattaa tarkkailla edullisia hääyöpaketteja, joita lähes kaikki suurimmat hotellit tarjoavat. Mikäli myös vieraat yöpyvät samassa hotellissa, voi tavallista edullisemman pakettihinnan neuvotteleminen olla mahdollista.
Häämatka: häämatkan ei tarvitse suuntautua loistohotelliin mauritiuksella! Lennä halpalennoilla romanttiseen Eurooppalaishotelliin tai suuntaa kurssi kohti kesämökkiä - pääasia on, että ehditte nauttia toisistanne raskaan häärupeaman jälkeen!
Musiikki ja ohjelma: lähes kaikki tuntevat jonkun, joka on tavallista kiinnostuneempi musiikista, teatterista tai runoudesta. Tiedustele tutuiltasi ja kutsu suvun kuorolaiset kirkkoon laulamaan ja serkun amatööribändi tai ystävättären levyjä pyörittävä poikaystävä hääjuhlaan viihdyttämään.
Kukkakoristeet: kukkiin on helppo upottaa suunnattomia rahasummia, mutta lähes yhtä helppoa on jättää se tekemättä. Käytä mielikuvitustasi ja hyödynnä luonnon antimia hääjuhlan kukkakoristeita luodessasi. Halutessasi voit yhdistää luonnonkukkia kukkakaupasta hankittuihin ja sitoa itse asetelmiksi yhdessä esimerkiksi oksien ja ruohojen kanssa.
Hääauto: hääauto saa mieluusti olla hieman erikoisempi. Tiedustele kaikilta tuntemiltasi henkilöiltä - joku tuntee aina jonkun jolla on autotallissaan todellinen aarre...
Kutsukortit: kalliin painotalon sijasta kutsut voi valmistaa myös itse, kunhan aloittaa ajoissa eikä ujostele pyytää ystäviä apuun! Häälehdet ja askartelutarvikeliikkeet suorastaan pursuavat ideoita ja vinkkejä!
Juhlapaikka: juhlahuoneistojen vuokrat vaihtelevat huomattavasti! Edullisinta on luonnollisesti järjestää juhlat kotona tai sukulaisten luona, mutta vuokrattukaan tila ei välttämättä maksa maltaita. Älä kuitenkaan vertaa ainoastaan hintaa, vaan kiinnitä huomiota myös siihen mitä hintaan sisältyy. Juhlatilat ovat huomattavasti edullisempia suurkaupunkien ulkopuolella ja monissa paikoissa vuokra sisältyy aterian hintaan.
Illallinen: Illallinen on häiden ehdottomasti suurin kustannuserä, ja siksi ruokakustannuksissa säästäminen onkin erityisen tärkeää. Kotihäissä ruoan voi järjestää edullisesti joko sukulaisten tai catering-palvelun avulla, mutta vuokratilassa tämä on huomattavasti vaikeampaa. Jäljelle jää tällöin kaksi tapaa säästää: illallisvieraiden määrän karsiminen tai jokaisen vieraan kustannusten minimoiminen. Ensimmäinen on toteutettavissa esimerkiksi kutsumalla illalliselle ainoastaan lähimmät sukulaiset ja kutsumalla ystävät vasta "jatkoille". Kustannusten minimoiminen taas tapahtuu vaikkapa korvaamalla jälkiruoka hääkakulla.
Juomat: omien juomien mukaanottaminen vuokratiloihin on harvoin sallittua. Mikäli tämä kuitenkin olisi mahdollista, kannattaa tilaisuutta hyödyntää. Tässä tapauksessa, erityisesti isojen häiden ollessa kyseessä, voi jopa olla kannattavaa suorittaa hääjuomien hankintamatka vaikkapa Viroon tai Saksaan. Muussa tapauksessa on täysin hyväksyttävää pyytää häävieraita vastaamaan omista juomistaan illallisen jälkeen.

En mä kyllä ihan kaikkea täysin allekirjoita, mutta muutama säästövinkki kuitenkin. :)

Pojat 9.2.08 ja 1.1.11

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.05.2006 15:19 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Niin, ja tässä yksi vinkki:

laittakaa kutsuun tilinro ja sanokaa esim: "unelmien häälahjaksi voitte antaa meille unelmien kuherruskuukauden"

Näin ne, jotka eivät lahjaa osta voivat antaa rahan suoraan tilille jotka voi käyttää omaan matkaan, tai vaikkapa oman kodin rakentamiseen yms :)

naimisiin 27.06.2009 <3

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01.10.2006 06:09 
Poissa
Suojelusenkeli
Suojelusenkeli

Hyviä vinkkejä onkin jo tullut! :)

Kannattaa myös pohtia, jos voisi hyödyntää vaikkapa ammattikoulujen tulevia ammattilaisia joihinkin töihin. (Harmi kyllä keskikesällä koulut ovat lomilla!) En tiedä uskaltaako hääkampausta jättää oppilaan tehtäväksi, mutta vaikka kosmetologiopiskelijan tekemät kasvohoito ja manikyyri ovat reippaasti normaalia halvempia, eikä niissä ole juurikaan riskiä että jotain menisi pieleen. Samoin normaalit kampaamopalvelut ovat huomattavasti halvempia oppilastöinä, ero tavalliseen kampaajaan näkyy eniten siinä että työ on hitaampaa (kannattaa varata noin tuplasti aikaa kuin tavalliselle kampaajalle), ja opettajat valvovat aina oppilaiden työskentelyä.

Vaatetusalan oppilaitoksista voi saada hääpuvun teetetyksi oppilastyönä todella edullisesti, mutta sitä kannattaa tiedustella hyvissä ajoin. Ja miksei sitä voisi laittaa vaikkapa jonkin media-alan koulun ilmoitustaululle viestin, että etsii reipasta nuorta videoimaan tai valokuvaamaan häitään. Varmasti moni opiskelija tekisi keikan todella mielellään kohtuullista korvausta vastaan. (Vielä parempi tietysti jos opiskelija on joku tutun tuttu, niin tietää että on luotettava tyyppi.)

Ravintola-alan oppilaitoksista voi tilata hääkakun ja vaikka kaikki ruoat edullisesti, esim. Ravintolakoulu Perhon (Helsingissä) sivuilla kerrotaan mm. näin: "Ravintola Perhosta saat myös tilattua laadukkaita tuotteita edullisesti omiin juhliisi... Korkeimman hallinto-oikeuden päätöksen mukaisesti toimintamme on 1.1.2001 lähtien arvonlisäverotonta."

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01.10.2006 08:00 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Somisteita kannattaa vuokrata, jolloin pääsee ehdottomasti halvemmalla, eikä nurkkiin jää turhaa tavaraa.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 13.10.2006 15:58 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Loistavia vinkkejä, kiitos niistä!

Ruokapuoli on todella suurin menoerä, varsinkin isommissa häissä. Olen huomannut, että budjetissa kannattaa miettiä kulurakennetta, eli mihin haluaa panostaa. Meille tärkeintä ovat ihmiset, sukulaiset ja ystävät, jotka tekevät juhlan - ei niinkään se, että tarjoaisimme seitsemän ruokalajin aterian. Ei-niin-ihmeellinen ruoka kauniisti esillepantuna on vaihtoehto, jota kannattaa miettiä (esim. juhlava tapas-pöytä kakkukahveineen tms.).

Ruokasuunnitelmia on monia, mutta eräs niistä on hankkia tukusta raaka-aineet, ja valmistaa osa itse, osa jäisi sitten häihin palkattavan emännän (keittäjä/kokki/tms.) + apurin harteille. Emännälle jää sitten lähinnä ruokien lämmitystä/kevyttä valmistusta + esillepano ja tiskaus. Varmasti halvempaa kuin pitopalvelun käyttö, ja näin ei myöskään kenenkään kaverin tarvitse raataa keittiössä. Tai näin ainakin kuvittelen, en ole vielä tarjouspyyntöjä tehnyt/hintoja vertaillut. Mielipiteitä?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 31.10.2006 10:17 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Meillä on pienen budjetin häät, itse olen vastavalmistunut, enkä ole löytänyt työtä ja meillä on asuntolainat ja muut. Me ollaan saatu hääjärkkäilyt tehtyä tosi edullisesti. Uuden morsiuspuvun löysin huuto.netin kautta, kun eräs myyjä möi jämäilta- ja morsiuspukuja, joita oli jäänyt liikkeen loppuunmyynnistä. Unelmapukuni löytyi 85e. Mies laittaa oman puvun eli siitä ei tuu ylimääräisiä kuvia.

Juhlapaikkana mieheni ammattijärjestön huvila, vuokrana huikeat 27,50e (tai siivouksen kanssa 80e). Hääpäivällinen ravintolassa kilpailutettiin, huimia eroja Oulun hinnoissa. (Meillä siis häät 2 päivänä, hääpäivänä vanhemmat ja päivällinen ja viikonloppuna hääbileet ystäville). Valokuvauksen hoitaa kaveri, otetaan ulkokuvat, niin sillä tarkkuudella ei oo niin suurta merkitystä kuin lähikuvissa studiossa.

Meikin teen itse, sijoitin kolmekymppiä pohjustustuotteisiin ja hyvältä näytti itse tehtynäkin. Kampaukset on aika helppo koota kaaso apuna, jos tekee jonkun suht yksinkertaisen nutturan. Hääkimpun haen suoraan puutarhalta, ihan eri hintainen kuin keskustan liikkeet. Hääkoristelukukiksi ostan perusmarkettiruusukimppuja, joista teen koristeet itse.

Tällä lailla saatiin satoja ja varmasti yli tuhatkin euroa säästettyä :)

polkua, joka puhuu.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 03.11.2006 14:47 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Meillä oli kans pienen budjetin häät, tarkkaa budjettia en oo laskenut, mutta n. 3000 e varmaan meni kaiken kaikkiaan.. yli tai ali, en osaa sanoa. Vieraita meillä oli reilu sata.

Pyrittiin säästämään ihan kaikessa mahdollisessa.

Kutsun ja koristelut askarreltiin itse, koristeluista suurin osa oli luonnon antimia ja esim tuikkukipot saatiin lainaksi juuri naimisiin menneeltä serkulta.

Puvun sain käytettynä ilmaseksi mieheni siskolta ja siihen tehtiin muutamia muutoksia, eikä häissä kukaan vieraista uskonut pukua samaksi, vaikka olivat nähneet sen kälyni päällä. Puvun kustannukset olivat siis alle 20 euroa!

Kampauksen teki tuttu kampaaja ilmaseksi.

Meikin teetin ammattilaisella, mutta sen olisi voinut tehdä itse ja säästää siinäkin 50e.

Kimpun kukat oli tarkoitus kasvattaa itse omassa pihassa, mutta se jäi ja tilasin kukkakaupasta... Kustannukset 100 e, mikä oli aika paljon, kun toinen vaihtoehto olisi ollut ilmainen.

Ruoka tilattiin tutun tutun pitopalvelusta vain paikalle tuotuna, jolloin ruoka maksoi vain 10 e per vieras, 2 tarjoilijaa löytyi tuttavapiiristä.

Bändin tilalle otettiin dj, joka oli aivan loistava ratkaisu! Tässä säästettiin vähintään 400e.

Valokuvauksen hoiti tutun tuttu ruokapalkalla ja videokuvauksen kaverit.

Juhlapaikka oli vanha seurojentalo, koko viikonlopun vuokra vain 200e.

Häämatka saatiin lahjaksi, lahjatoiveena oli raha remontointia varten.

Miehelle ostettin perus musta puku Dressmanista, jolle on sitten käyttöä myöhemminkin.

Miehelle ostettiin titaanisormus huuto.net:stä, hintaa 6e, oma sormukseni maksoi n. 160e.

Kengät löysin Euromarketin alehyllystä 10 eurolla.

Alkoholit haettiin Virosta, booliin tuli äitin tekemää viinimarjamehua, vichyä ja vodkaa, ekoihin satseihin laitettiin myös Cassis-likööriä ja vähemmän mehua.

Kahvin kanssa tarjoiltiin pitopalvelun kakun kanssa itsetehtyjä leivonnaisia.

Mitähän vielä... ei varmaan kaikki säästökohteet enää edes muistu mieleen!!

Hääpäiväkirja

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 13.12.2007 23:23 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mekin pyritään säästämään rahaa missä vain pystytään, koska itse maksamme häät.

- Puvun ostin ihan uutena, mutta hintaa ei ollut kuin 420€ joten omasta mielestä sain sen edullisesti.

- Miehelle ei tartte pukua hommata, sillä on jo puku omasta takaa.

- Mitään suurempia pöytäkoristeita ei hommata, vain ruusuja ja nekin voi ostaa tavan ruokakaupasta. Eikös se 10kpl kimppu ole jotain 5€ :o

- Vihkisormus johon olen ihastunut, maksaa alle 200€ :shock:

- Meille ei tule bändiä, vaan cd- soitin saa hoitaa sen homman.

- Valokuvaajana toimii miehen serkku, joten siltä saadaan varmaan hyvät alennukset :o

- Kutsukortit ym. askartelut tulee olemaan simppelit, eli niihin ei uppoa rahaa paljon.

- Juhlapaikka ei maksa kuin 150€

- Häämatkalle ei lähdetä häiden jälkeen vaan vasta joskus myöhemmin, kun on siihen varaa. Tai jos lähdetään, niin häämatka sijoittuu Lappiin :wink:

- Hääautona oma auto

- Viinat ym. juomat haetaan Viron puolelta.

- Hääyö tullaan viettämään kotona, ei haluta ottaa mitään hotellihuonetta.

- Ja parhaiten säästää kun ostaa koristeita ym. pitkin vuotta. Eipähän tule konkurssia viimeisenä häävuotena tai muutamaa kuukautta ennen häitä :wink:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 14.12.2007 07:23 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Me kans yritetään päästä mahdollisimman pienellä kulutuksella :)

- teen pukuni itse, kankaat ovat tähän mennessä maksaneet n.150e (korsettiin upposi kyllä kokonainen satanen :oops: ja vannehame oli vain 25e + postikulut)

- juhlapaikan vuokra on 100e + lisätunnit 25e/h (tässä säästämme siivoamalla yms itse), tarjoilu sisältyy hintaan

- meillä on yksinkertainen menu jonka valmistamme itse

- hääyö vietetään juhlapaikan rantasaunatuvassa, hintaa jopa enemmän kuin itse juhlapaikan vuokralla :shock: kuitenkin vain 120e

- mies vuokraa frakin tai käyttää omaa pukuaan

- äitini mies tekee meille sormukset ilmaiseksi :clap:

- koristeet luonnosta ja äidin kasvi& kukkamaalta

- kutsut askarrellaan itse...kyksinkertaiset, mutta kauniit (jo pelkillä väreillä saa paljon aikaan :))

- meille ei tule bändiä, vaan sähköbardi (cd-soitin/ kannettava tietokone), kaverin mies toimii DJ:nä mahdollisesti

- edellämainittu kaveri kuvaa häissämme

- ystäväni tekee hääkampauksen (ja mikäli hän ei pääse tekemään, teen kampaukseni itse..helppo kiharakampaus :))

- häämatkalle ei lähdetä heti, ihan vain opiskelunkin takia... tai jos lähdetään, niin lähdetään ensin hää"lomalle" jonnekin koti-Suomeen :)
(ja sitten myöhemmin ehkä ulkomaille)

- juomapuoli juhlissa hoitunee ehkä "nyyttäri" periaatteella..pyydetään paria läheisintä perhettä tuomaan viinipullon per perhe :)

...ja kuten Hemuliina83 tuossa mainitsikin..parhaiten säästää kun ostelee koristeita ym. pitkin vuotta sitä mukaa kun niitä löytyy ja on varaa :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.02.2008 15:33 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Meilläkin tulossa kohtuu-edulliset häät:

Pitopalvelu-emännän ja hänen apureidensa työ, ja ruuat kokonaisuudessaan 15euroa/vieras (emännän työt sisältyvät hintaan).

Morsiamen puku Huuto.netistä 90euroa+ kengät 30euroa
Sulhasen puku vuokrattuna noin 100euroa

Kutsut itse askarteluna 20euroa

Sormus vajaa 300euroa

Koristelut 80euroa

Hääauto jomman kumman vanhempien auto tai lainattu Pontiac :oops:

Hääyö vanhempien mökillä

Tässä tähän mennessä suunniteltuja asioita, mutta laskettiin kuitenkin, että 3000euroa riittää kevyesti.
:clap:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 22.03.2008 22:37 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Meille kans tulossa niukan budjetin häät
-mun puku 105€ huuto.netistä (ostin kyl toisenkin, mut uskon sen saavani myytyä... :oops: ei sekään ollut kuin 70€)
-miehen puku on valmiina sekä kengät. Paita tarttee osataa ja karaka
-mun kengät 50€. Nää on tosin sellaiset, joita voin pitää muulloinkin ja sopii esim. farkkujenkin kanssa
-tiara 30€, jonka maksoi äitini
-korvikset 8€
-laukku on jo valmiina
-Paikka ja pitopalvelu: 21€/hlö. Tähän siis kuuluu ihan kaikki (liinat, ruoka, kakku, tilat ja jopa meidän hääyö aamiasisineen..) vieraita tulee n. 55
-kutsut tein ite ja hintaa tuli Sinellin tarvikkeilla 28€
-Hääauto miehen porukoiden mese
-koristelujuttuihin yht. noin 100€ (siis kynttilät, kaitaliinat, kukka-asetelmat yms.)
-Maikki ja kampaus on ainoita, jotka maksaa jonkin verran, mut ne on tuttuuskauppaa kyllä edulliset
-hääkimppu tulee pajusta ja luonnonmateriaaleista. Saan hääkimpun, miehen vieheen ja heittokimpun n. 60eurolla.

Jotain kustannuksia vielä tulee, mut vertailen hintoja...Budjetti oli max.2500€, mut meillä ei mee edes 2000e häihin. Häämatkaa ei olla tähän laskettu, kun sen toivomme saavan kustannettua häälahja"tuloilla" :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: ...
ViestiLähetetty: 13.01.2009 12:26 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Aika samaa meilla..
Meilla saastetaan silleen etta:
-Juhlapaikka ja vihkiminen on mummon pihalla
-Ruoka tehdaan itse, ehka buffettiruoka
-Ma haluan vanhan sormukseni vihkisormukseksi, en halua ostaa uutta, tassa ei kylla rahasta ole kysymys mutta menee tamakin tanne saastovinkkeihin
-Vierasmaara on joku 40hlo
-Haayo vietetaan mummon mokilla
-Kysytaan,kilpailutetaan,etsitaan eri paikoista halvin vaihtoehto,mutta myos ekologisin..
-Paperit,kortit minimiin
-Musiikin hoidamme itse,tulee cd:lta ja joku saa toimia Dj:na
-Kuvaaja haissa oma veli
-Kaaso tekee mulle manikyyrin
-Aiti tekee hiukset
-Joku tekee meikin
-Luonnosta (oma metsa) poimitaan kaikki kukat ja koristeet..

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 09.04.2009 10:05 
Poissa
Suojelusenkeli
Suojelusenkeli

Tässä ketjussa on hyviä vinkkejä, kiitos niistä :) Meilläkin tavoitteena edulliset, mutta laadukkaat häät. Siinäpä onkin yhtälö jonka eteen saa tehdä itse hommia :D Onneksi tykkään itse tehdä (myös lähipiiri jaksaa auttaa) ja ajoissa suunnitella ja kysellä :)

Lisäys 9.6.2009
Yksi suurimmista säästöistä tuli tämän foorumin ansiosta, kun löysin hääpuvun myyntiosastolta todella kivaan hintaan :) Eli kannattaa myyntipalstat vilkaista, saattaa tehdä vahingossa löytöjä!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01.02.2011 09:18 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Erzebeth kirjoitti:
Budjetista ei ole tietoa...ollaan hieman hukassa siis mutta häitä on tarkoitus järkätä. Hmm. Teemaa häihin olen miettinyt ajat sitten ja se on keskiaika ja pieni porukka on tarkoitus kutsua, kuitenkin tarkoitus on että häät olisivat ikimuistoiset! :) Eli mistähän sitä sitten alkaa kun rahaa ei ole paljon. Kuinkas selvitä edullisesti? Kyllä, olen tosiaan hukassa ja vinkit olis tarpeen. Jos jollai olisi kokemuksiakin :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01.02.2011 09:19 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

hr_ kirjoitti:
Ihan ekana tulee mieleen, että jos haluatte säästää kuluissa, melkein kaikki jutut kannattaa tehdä itse. Tällä tarkoitan siis koristeluja, ruokaa, kutsuja ym ym :) Kukat kannattaa kerätä luonnosta ja asetella ne nätisti erinäisiin pulloihin ja purkkeihin. Juhlapaikka kannattaa valita niin, että sinne saa viedä omat juomat ja ruuat, varsinkin alkoholin kanssa tulee paljon kustannuksia jos menee paikkaan missä on a-oikeudet. Tarjoilupuolessa kannattaa hyödyntää tuttuja ja sukulaisia. Jos heitä ei halua "nakittaa" voi kokeilla saisiko jostain ravintolakoulusta halvalla opiskelijoita.

Täällä on monella päikyissä ihania koristeluideoita missä hyödynnetään luonnon antimia ja vanhoja esineitä. Kannattaa käydä katselemassa :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 40 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 18.08.2018 18:24