* UKK    * Etsi

Tänään on 22.06.2018 20:36

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 40 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01.02.2011 09:19 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Erzebeth kirjoitti:
Oikein hyviä vinkkejä juu :) kiitos näistä. Kyllä ajattelin että vois kuitenkin turvautua tuttuihin ihmisiin et ne tekis ruokaa sinne ja koristelut ois ihan jotain noita itse luonnosta kerättyjä. Hääkimpun haluisin olevan mustia ruusuja.ei taida löytyä luonnosta :D

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01.02.2011 09:19 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Eufoora kirjoitti:
Mulla on ollu mustia ruusuja Halloweenibileissä ja ihan ite ne värjäsin. Onnistu hyvin! Eli, valkoiset ruusut maljakkoon ja veteen mustaa elintarvikeväriä. Päivällä kun laitoin ruusut siihen veteen niin aamulla ne oli ihan mustia.

Sitte tohon säästämiseen pari vinkkiä. Seuratkaa tarjouksia ja kun jotain pakkaseen sopivaa on tarjouksessa niin ostatte ja pakastatte. Silleen tulee hommattua pikkasen kerralla tarvittavia juttuja.

Sormukset voi ostaa panttilainaamosta. Siellä on tosi halvalla tosi hienoja sormuksia.

Lainatkaa ja vuokratkaa vaatteet jostain teatterista, somisteetkin voi vuokrata jne. eli sellaiset mitä ei itse pysty tekemään. Keskiaika voi olla aika haastava teema tehdä ite kaikki.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01.02.2011 12:24 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Juu tuo ruusujen värjäys oli erittäin hyvä idea :) kiitti vinkistä. Sitä voisikin kokeilla. Tietysti kouluni puolesta voisin ehkä saada vaatteita lainattua/vuokrattua kun teemme teatterinkin kanssa yhteistyötä.... Tulee ehkä kiire tässä hommassa kun puoli vuotta enää aikaa suunnilleen.. :) Mutta eiköhän tästä hyvä tule. Teeman ollessa keskiaika niin minkähänlaista ruokaa sellaisissa häissä olisi hyvä tarjota? Tietysti sen mukaan että itse en syö lihaa :D Jotenkin tuntuu että kiire tässä tulee.... Oisko ihan järjetöntä että tekisin sormukset itse kun opiskelen korujenkin tekemistä?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01.02.2011 12:28 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

niin ja hääpukua en aio käyttää, siis perinteistä. Tarkoitus on että häissä on hieman goottityylisyyttä ja keskiaikaa kuten sanoin, eli jotain sen tyylistä vaatetta. Toki itseltäni löytyy hienoja mekkoja yms.mutta haluan häämekkoni olevan sellainen joka on juuri sitä varten hankittu :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 02.02.2011 09:13 
Poissa
Enkeli
Enkeli

Mä ainakin tekisin sormukset itse jos osaisin! En sitten tiedä kuinka ajanmukaisia ruoka näissä keskiaikaravintoloissa on, mutta niiden ruokalistoistahan saisi hyviä ideoita omiin kemuihin. Tässä on pari linkkiä:

http://www.jarvisydan.com/index.php?pag ... ytto&hl=fi
http://www.oldehansa.ee/?id=10696

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 02.02.2011 15:06 
Poissa
Enkeli
Enkeli

Tuli vastaan tällainen. Aika raju :shock: :)

Kuva

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 02.02.2011 18:59 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

sanoisin että täydellisen kaunis :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 02.02.2011 19:00 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

ja kiitos linkeistä. saa noista ideoita kyllä! :) Taitaa ollakin niin että itse teen meidän sormukset. Onhan se erilaista mutta ei siinä kai mitään kummallista ole :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.02.2011 18:15 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Tää on niin noloo :oops: kun lukee näitä säästövinkkejä ja tajuaa miten käytti joulukuusenkin ja joulupöydän koristeluun ihan sikakallita kukkia ja paljon ja osti astiastot ja pöytäliinat....nyt säästökuurille!
Ihan pakko tässä on miettiä kun talous menee miinusta :D Nyt mä parannan tapani, kiitos hyvistä vinkeistä :girl:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07.02.2011 19:58 
Poissa
Enkeli
Enkeli

Kaikki maksaa ihan vähän paperilla :fiiu: Kassan kohdalla sitten vähän enemmän :D

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 17.02.2011 08:14 
Poissa
Sivustovastaava
Sivustovastaava

Hääoppaan puolelta löytyy:

Kuva

http://www.amoriini.com/fi/H%C3%A4iden% ... %20vihille

:bye: Adi

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 09.02.2012 13:40 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Huomaattehan käydä lukemassa vinkkejä hääoppaan puolelta Edullisemmin avioon -artikkelista. ;)

http://www.amoriini.com/fi/H%C3%A4iden% ... n%20avioon

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 11.02.2012 14:22 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Yksi pieni säästövinkki: Jos aiotte tarjota kahvin kanssa konjakkia, vaihtakaa se brandyyn! Se on juomana samaa, erona vain valmistuspaikka. :) Eli konjakki on brandya, joka tulee Ranskasta Cognacin maakunnasta, ja hinnoissa on huomattavia eroja! Kaikki konjakki on brandya, mutta kaikki brandy ei ole konjakkia ja väitän, ettei kukaan asiaan perinpohjaisesti vihkiytynyt huomaa eroa. Asiantuntijat esim. Alkossa varmasti osaavat auttaa enemmän hyvän brandyn valinnassa. :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 19.02.2012 16:01 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Pitkälti sama kuin samppanja ja kuohuviini..

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 17.09.2013 09:56 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Eräällä tutulla oli aika hyvä säästövinkki.. Hän tilasi hääpuvun jenkeistä ja maksoi siitä jonkun 150€, korjaustyöt ompelijalla maksoivat noin satasen verran. Löysi sitten myöhemmin saman puvun morsiusliikkeestä suomesta ja sillä oli hintaa melkein 1000€ :shock:

Itse olen ajatellut säästää koristeluissa siten, että kukkia tulee todella vähän jos ollenkaan. Facebookin hääkirppikset ja annetaan/vaihdetaan palstat on kovassa syynissä. Ajattelin myös tehdä reissun ikeaan, koska siellä kynttiläkipot yms on ihan naurettavan halpoja. :wink:

Meillä on hääjärjestelyt vielä aika paljon suunnitteluasteella, mutta toivon saavani varattua haluamani hääpaikan, joten sen onnistuessa vihkiminen tapahtuu hääpaikan pihalla, joten ei tarvita hääautoa.

Olen jo kaasoa etukäteen varoitellut, että koristeet, hääkarkit, kutsut yms. askarrellaan mahdollisuuksien rajoissa itse :D

Varmasti keksin vielä vaikka mitä säästövinkkejä kuhan suunnitelmat etenee pidemmälle. Meidän häitä juhlitaan todennäköisesti vasta 2015, päivää ei ole siis vielä päätetty.

tietää että jatkuvilla hyväilyillä
on ihmeitä tekevä voima

-Tommy Taberman-

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 40 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

* UKK    * Etsi

Tänään on 22.06.2018 20:36