* UKK    * Etsi

Tänään on 22.08.2018 10:01

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 42 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 22.08.2006 02:53 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Tuizi kirjoitti:
Mutta tässä meni sukset ristiin vanhempien kanssa..he haluavat että me seisomme vierekkäin ja jokainen vieras vuorollaan tulee onnittelemaan...

Saa nähdä miten käy..

Toivottavasti kävi hyvin! :)

Itse vieraana arvostan kyllä sitä, että onnitteluun tarjotaan järjestetty tilaisuus. Eräissä kuluneen kesän häissä jäi sitten lopulta sulhasen vanhemmat (heh, en ollut edes aivan varma kuka sulhasen äiti oli :oops: ) ja morsiamen isä onnittelematta kokonaan. Ja morsiamen äidinkin suhteen kävi moka, kun ei tullut mieleen, että yleistä onnitteluja ei ole...

Että olisin ollut kiitollinen onnittelujonosta, kun tuossa vapaassa vaihtoehdossa homma voi mennä ihan kuuseen. Oma vika toki.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 22.08.2006 10:54 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Meillä kyllä varmaan tulee olemaan niin, että olemme kaikki (molempien vanhemmat ja me) samalla kertaa onniteltavina, ettei tule turhia jonotteluja. Sitten onnittelujen jälkeen jokainen saa maljat ja yhdessä sitten kippistellään kaikkien kanssa. Tämä tapahtuu siis kaikki ulkona, jos on hyvä sää ja sehän on :D Meidän lahjatoiveena kun on, että tulevaa kesämökkiprojektiamme tuettaisiin ja laitamme tilinumeron kutsuihin niin ei sitten tarvitse edes lahjojen kanssa poikkoilla. :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 02.09.2006 17:31 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Meillä oli tämä vieraiden vastaanottaminen ja onnittelu eniten tähän asti päänvaivaa tuottanut asia. Molempien vanhemmat ovat eroneet useita vuosia sitten, kummallakin on nykyään uudet puolisot. Olemme molemmat uusioperheistä :D Päädyttiin siihen, että äitini yksin vastaanottaa vieraat ja toivottaa heidät tervetulleiksi. Ja kun sitten saavumme itse juhlapaikalle, onnitellaan meitä pelkästään, ei vanhempia. Siinähän menisi ihan sekaisin kaikki, et kuka on kukin :doh:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 02.09.2006 19:26 
Poissa
Amoriini
Amoriini

Tuizi kirjoitti:
Mutta tässä meni sukset ristiin vanhempien kanssa..he haluavat että me seisomme vierekkäin ja jokainen vieras vuorollaan tulee onnittelemaan...

Saa nähdä miten käy..

Tikruliini kirjoitti:
Meillä kyllä varmaan tulee olemaan niin, että olemme kaikki (molempien vanhemmat ja me) samalla kertaa onniteltavina, ettei tule turhia jonotteluja. Sitten onnittelujen jälkeen jokainen saa maljat ja yhdessä sitten kippistellään kaikkien kanssa. Tämä tapahtuu siis kaikki ulkona, jos on hyvä sää ja sehän on :D

Mie oon ollut kolmissa häissä ja kahdissa niistä on menetelty juuri noin, ja myö ollaan myös ajateltu toteuttaa kättely em. tavalla.
Meistä se tuntuu loogiselta ja fixulta :wink:
Lisäksi hääparin vanhemmat ovat seisoneet samassa rivissä, järjestyksessä Hääpari :arrow: Morsiammen vanhemmat :arrow: Sulhasen vanhemmat :arrow: Onnittelumaljojen antajat / jakajat.

Taitaa mennä v. 2009..

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 03.11.2006 13:50 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Meillä on ärsyttävä tilanne, enkä tiedä, miten toimia..

Sulhasen vanhemmat ovat kuolleet ja mun vanhemmat juuri ja juuri mahtuvat samaan tilaan(naurettavaa!!) enkä tiedä, miten sitten vieraiden vastaanotto.
Itse ajatelin, et jos me vaan mennään paikalle ensimmäisenä ja vastaanotetaan vieraat ja onnittelut samassa.
Äitini kuitenkin on sitä mieltä, että me tulisimme viimeisinä ja hän ja isä ottaisivat vastaan ja isä saisi sopeutua. En kuitenkaan tiiä, kannattaako asiasta vääntää väkisin :?

IDEOITA??? :x

unelmista tuli totta-päikky

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 13.12.2006 11:45 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

:bye: Me meinataan ratkaista asia näin:
(Häät talvella. Meillä ei ole kirkkoa erikseen, vaan siunaaminen tapahtuu juhlapaikalla)

Molempien vanhemmat ottavat vieraat vastaan ja toivottavat tervetulleeksi juhlapaikalla, salin sisäpuolella. Samalla vieraille jaetaan alkumaljat.

Siunaustilaisuuden jälkeen astumme vain alas lavalta aploodien saattelemana ja jäämme salin etuosaan pöytämme lähelle. Juontaja pitää lyhyen tervetulo-puheen, onnitellaan paria ja skoolataan. Tämän jälkeen vanhempien johdolla onnitellaan paria ja siirrytään samantien ruokailemaan.

Näin pitäisi jonottelun olla ihan inhimillistä. Me haemme ruokaa viimesenä, mutta se nyt vain on joustavampaa näin!?! :wink:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07.03.2009 14:43 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Me ei ollakaan keskusteltu tästä asiasta vielä, mutta olisin hieman sen kannalla, että me ottaisimme vieraat vastaan kaksin. Anoppi (eronnut, uusi mies) osallistuu häiden kustannuksiin tuntuvasti, mutta en usko sen olevan ongelma, jos vanhemmat ei olisi rivissä mukana. Oma äiti taas vastustaa koko häitä, joten en halua hänen olevan siinä tekopyhänä toivottamassa vieraita tervetulleiksi. Aika usein ne vanhemmat siinä on, mutta ei kai kaikkea tarvitse tehdä niin kuin yleensä... :wink:

Hääpäiväkertomus: http://keskustelu.amoriini.com/viewtopic.php?f=45&t=21760
Stiina 9.6.2011
Kreetta 13.11.2012

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 11.03.2009 10:03 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Naakkis kirjoitti:
Me ei ollakaan keskusteltu tästä asiasta vielä, mutta olisin hieman sen kannalla, että me ottaisimme vieraat vastaan kaksin. Anoppi (eronnut, uusi mies) osallistuu häiden kustannuksiin tuntuvasti, mutta en usko sen olevan ongelma, jos vanhemmat ei olisi rivissä mukana. Oma äiti taas vastustaa koko häitä, joten en halua hänen olevan siinä tekopyhänä toivottamassa vieraita tervetulleiksi. Aika usein ne vanhemmat siinä on, mutta ei kai kaikkea tarvitse tehdä niin kuin yleensä... :wink:

Ei meilläkään ollut vanhemmat kättelemässä.
Kaaot ja bestman loliat juhlapaikalla "ohjaamassa ihmiset sisään" ja sitten kun me saavuimme kaikki pääsivät pöydittäin meitä onnittelemaan ja "kättelemään"..

unelmista tuli totta-päikky

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 14.03.2009 14:21 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

:bye: Meillä tehtiin niin että juhlasalissa vieraita oli ensiksi vastassa minä ja mieheni ja sitten rivissä seuraavina jonkun matkan päässä morsiamen vanhemmat ja sulhasen vanhemmat, jossain vaiheessa huomasin että rivi oli kasvanut myös minun isoisälläni jonka isäni oli napannut kunniariviin myös. Näin vanhemmat saivat esitellä itsensä uusille sukulaisille ja vastaanottaa onnitteluja.

Vanhempani ovat myöskin eronneet ja tahoillaan heillä on uudet puolisot. Järjestetimme niin että nämä uudet puolisot olivat tehtävissään myös eli olivat lahjapöydän arvostettuja hoitajia ja olivat siten myöskin vieraiden "saatavilla" mahdollisia onnitteluja varten. Ei tullut esittelyhässäkkää ja ihmetyksiä että kuka nyt on kenenkin isä ja äiti tai uusi puoliso vai mikä.

Tämä järjestely toimi meillä oikein hyvin. :girl:

Niin ja kaaso ja bestmanit ohjeistivat vieraita sisäpihalta käytävän kautta juhlasaliin eli heillä oli mm. siinä tärkeät esilläolotehtävät.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 14.03.2009 22:43 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Meillä tulee rivistöön hääpari, morsion äiti ja isäpuoli sekä sulhasen vanhemmat.
Siinä sitten kaikki vieraat saavat selville molempien vanhemmat, eikä tarvita mitään vieheellä tmv. "merkitsemisiä" :)

Mitä mä teen?!

-Apso

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.04.2009 19:53 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Taas apua tarvitaan :D !

Kuinka kauan kättelyyn menee aikaa? Jos hääparia onnittelee esimerkiksi 100 vierasta?

Kertokaahan kokemuksia, en ainakaan ole huomannut että tästä asiasta on keskustelua käyty..

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 24.07.2009 16:02 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Nostelen tätä mun kysymystä... :)

Olisko muuten hullua jos vanhemmat kättelis vieraat jo kirkon "eteisessä" ennen vihkitilaisuuden alkua?? Onkohan kukaan tehnyt näin?? Ongelma tietysti vois olla se, että kirkkoon on monta sisäänkäyntiä ja kaikki vieraat ei varmastikaan samasta ovesta tule sisään.. :o :o

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30.07.2009 16:53 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Mitäs mieltä olette:

Meillä on siviilivihkiminen 6.8.2010 ja itse hääjuhlaa vietetään siitä reilun viikon päästä 14.8.2010. Siviilivihkimiseen tulevat osallistumaan vain meidän molempien vanhemmat. Hääjuhlaamme tulee osallistumaan alle 40 vierasta, mutta itse juhlapäivänä olemme jo Herra & Rouva. Kumpi kuulostaa järkevämmältä ja olisi loogisempi aloitus juhlinnalle:

1) Hääjuhla alkaa maljannostolla, sitten seuraavat onnittelut
vaiko
2) Hääjuhla alkaa onnitteluilla ja kättelyillä, jonka jälkeen nostetaan malja?

Mitään hurjan näyttävää grand entracea emme todennäköisesti tule juhlapaikalle tekemään. Meillä on valokuvaus juhlapaikalla ennen juhlaa, joten jäämme sinne "piiloon" jo ennen kuin vieraat saapuvat ja sitten porukan ollessa kokonaisuudessaan paikalla, kävelemme esim. bestmanin lyhyehkön spiikkauksen jälkeen kehiin.

Kaikesta sitä saakin itselleen päänvaivaa... :o

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 17.03.2010 18:21 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

elanor kirjoitti:
Nostelen tätä mun kysymystä... :)

Olisko muuten hullua jos vanhemmat kättelis vieraat jo kirkon "eteisessä" ennen vihkitilaisuuden alkua?? Onkohan kukaan tehnyt näin?? Ongelma tietysti vois olla se, että kirkkoon on monta sisäänkäyntiä ja kaikki vieraat ei varmastikaan samasta ovesta tule sisään.. :o :o

Mä oon ollu yksissä häissä missä molenpien vanhemmat kätteli vieraat jo kirkon eteisessä ennen vihkitilaisuuden alkua ja mun mielestä se oli tosi kätevää! meillekkin tulee niin :) ja kun kyseessä on häät niin ainaki mun kokeman mukaan kaikki tulee sillon sisään pääovesta (siis jos vaan tietää mikä se on) et ei sen kai pitäs olla ongelma et ihmiset tulee eri ovista.. ei ainakaa niissä häissä ollu, missä olin.

me hääparina mennään sit suoraan juhlapaikalle ja kätellään vieraat kun ne tulee sisään :) niin se menee tosi nopeesti, ku vaan kaks ihmistä onniteltavana, eikä mikää kuuen ihmisen letka.. ei siis turhaa jonottamista :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 18.03.2010 14:27 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Helmi: Musta toi ekavaihtoehto, siis ensin maljat ja sitten onnittelut kuulostaa loogisemmalta. Jotenkin tulee sellainen "ihan oikea" aloitus juhlalle. Ainakin minua itseä yleensä helpottaa kun tulee selkeästi, että hei nyt alkaa ja sitten edetään siitä. Jos vieraat vaan onnittelee ensin niin voi olla että menee aika sekavaksi. (Ja tää mun teksti ainakin oli aika sekava :o ,mutta toivottavasti sait selkoa, mä siis äänestän vaihtoehto 1 puolesta)

Elanor: Mä olen kanssa sitä mieltä, että vanhempien tervehtiminen jo kirkolla on tosi hyvä juttu. Säästää aikaa sitten juhlapaikalla. Kannattaa tutustua kirkkoon, ainakin meidän lähikirkossa on aika selkeästi kulku yleensä pääoven kautta vaikka ovia useampi onkin. Ja vois kai sinne "väärille" ovillekin kai laittaa lapun että kulku pääovesta tai mainita asiasta esim. kutsussa.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 18.03.2010 19:32 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

allie:

Kiitos kommentista! Olet oikeassa, kyllähän joku napakka maljapuhe ja kilistely loisi kivasti juhlahumua heti siihen alkuun. Eikä sitte skumppakaan kerkeä lämpeemään kun kilistellään pikimmiten! :D

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.11.2010 14:05 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

mitä mieltä olisitte moisesta:

meidän molempien äidit olis kirkolla heti siinä ovella jakamassa virsikirjoja ja samalla toivottelis ihmiset tervetulleiks..

juhlapaikalla sitten kaasot ja bestmanit ottaa vieraat vastaan ja kertoo lyhyesti juhlan kulusta yms.

me saavutaan paikalle niin että ihmiset on ulkona odottamassa, mennään eteiseen/aulaan ja kätellään kahdestaan. vieraat nappaa kuohuvat mukaan matkalta ja menee omille paikoilleen kaasojen/bestmanien ohjaamina. siinä sitten mun veli toivottaa kaikki tervetulleiks ja kohotetaan malja. ONKO PAKKO OTTAA MYÖS ÄIDIT MUKAAN TUOHON KÄTTELYRIVIIN, en jotenkii haluais...???

siitä sitten pöydittäin ruokailemaan...

ainoa asia mikä tuossa alussa mättää on se että meidän tyttö (silloin 2v.) menee tod. näk. mun äidille yöksi ja olis siis jo siellä kirkolla mukana, näinköhän tulee sitten mitään siitä tervetulotoivotuksesta.. vai pitäisiköhän kehittää joku muu tuomaan sitten tuo tyttö paikalle juuri ennen h-hetkeä :)

tahdomme 16.7.2011

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 42 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

* UKK    * Etsi

Tänään on 22.08.2018 10:01