* UKK    * Etsi

Tänään on 23.09.2018 21:35

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 42 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 12.03.2004 10:42 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Heips!

Auttakaa tai kertokaa mitä tekisitte tässä tilanteessa:

Yleensä kun saavutaan juhlapaikalle, niin häiden maksajathan (yleensä vissiin vanhemmat) ovat toivottamassa ihmisiä tervetulleiksi.
Meillä tilanne on se, että me maksamme suurimman osan ja minun vanhempani loput.
Siis ongelmani on se, että kuka meillä on toivottamassa vieraita tervetulleeksi???!!! :?
Äitini kanssa oli puhetta, että yleensä juuri vanhemmat ottavat vieraat vastaan ja hääparia sitten onnitellaan. Eli me tulemme paikalle kunhan kaikki vieraat ovat ensin saapuneet.
Olenko ilkeä miniä, jos haluan että vain että minun vanhempani ovat toivottamassa vieraita tervetulleeksi?? Sillä appivanhempani eivät osallistu oikeastaan millään tavalla häiden järjestelyissä. He vain odottavat juhlia... :x anoppi antoi kyllä pitkän listan, että ketä *pitäisi* kutsua mutta siinä taisi ollakin hänen *apunsa* näissä häissä...

No joo pitää lopettaa, ennenkuin *ylistän* anoppia ihan liikaa :oops:
Onneksi on amoriini :worship: helpottaa hieman oloa :evil:
Toivottavasti saatte selkoa asiastani, jotenkin on toi nuppi hieman jumissa :nutz:
Juups kiitoksia etukäteen :girl:

-smallgirl :bye:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 12.03.2004 10:49 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Moiii Smallgirl!
Itse olen ajatelut että mieheni vanemmat ja äitini olisivat vastassa vieraita, huolimatta siitä kuka maksaa ja mitä... No vanhempani eronneet ja isä ei ainakaan osallistu kustannuksiin enkä ole hirrrrveästi tekemisissä hänen kanssaan...mutta vaikeaa se on kun miettii sitä ettei nyt ainakaan suurempaa riitaa tai eripuraa asiasta tulisi kun kuitenkin on meidän siis ihan meidän kaikkien Ihanin Päivä :wink: Mulla helpotti funtsaamistani se että isä ei halua olla esillä ja on tyytyväinen kun saa seurata sivusta ja luonnottomalta tuntuis että ne nyt sitten siinä olis vanhempani toivottelemassa tervettulleiksi yhdessä...öö...mut ei kyllä tule siihen äitini uusi mieskään... :lmao2: hitto ku onki vaikeeta :D

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 12.03.2004 10:55 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Meillä asian todennäköisesti hoitaa (ainakin osin) erikseen ystävien joukosta nakitettu seromonia mestari! Tosin uskon että kyllä se meidän äiti siellä mukana häärää :D
Ja et sinä huono miniä ole jos vain sinun vanhempasi hoitavat vieraiden vastaan oton! ( eihän miniät koskaan ole huonoja!, kyllä se vika varmasti on jossakin muualla! :lmao2: )
Häät ovat teidän, toteuttakaa ne kuten te haluatte. Myös kutsuttujen osalta! (viittaan tässä siihen anopin antamaan vieraslistaan!)

Onnea suunnitteluihin!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 12.03.2004 11:06 
Poissa
Sivustovastaava
Sivustovastaava

Smallgirl

Tuo onkin pohdinnan arvoinen juttu. :)

Se, että vanhemmat toivottavat tervetulleiksi vieraita on hieman kaksijakoisempi homma. Juhlapaikalla vieraiden tervetulleeksi toivottaminen on yhtä lailla vanhempien onnittelua perillisen avioitumisesta, noin karkeasti sanoen. Se siis oli molempia vielä talonpoikaisaikaan ja vaikka tavat muuttuvat, perinteistä jää osa elämään. Häiden maksajiin tuo tervehtiminen ei siis ihan yksioikoisen suoranaisesti liity. Jos ajatellaan häätapoja historiallisessa mielessä, ei ole kovinkaan kauaa siitä, kun ajateltiin, että morsiamen vanhemmat maksoivat koko homman, mutta toisaalta häitä saatettiin viettää molempien kotona peräjälkeen. Kun juhlat vietettiin kotona, talon isäntäpari tietenkin vastaanotti vieraat.

Sitten on se toinen näkökulma, eli sulhasesi. Miten hän näkee asian? Kyseessä on kuitenkin hänen vanhempansa ja hänen sukulaisensa.

Pohdittavan arvoinen seikka on sekin, että halutahan aina voi, mutta miten tuo sitten käytännössä toteutuisi ja ennen kaikkea miten sen kertoisi sulhasen vanhemmille ja mikä lopputulos sillä olisi kokonaisuutena!

Joku ratkaisuhan teidän on tehtävä, mutta itse suosittelisin tekemään sellaisen ratkaisun jonka kanssa voi sitten elää arkipäivissäkin. Jos appivanhempien osallistumattomuus ärsyttää, sen kyllä ymmärtää, mutta kannattaako siitä tehdä kovin ilmeinen seikka häissä, on teidän käsissänne. Murjottavat tai nolatut appivanhemmat eivät luo vapautunutta ilmapiiriä itse juhlaan ja saattaa olla, että osa sulhasen sukulaisistakin kokisi tilanteen erikoiseksi :wink:

Joskus tällainen tilanne on hoidettu siten, että vanhemmat toivottavat vieraat tervetulleiksi kirkon ovella. Tämä on neutraali tapa eikä vie kummaltakaan tai keneltäkään mitään pois. Vieraat tavallaan vastaanotetaan jo vihkimiseen. Juhlatalolla sen erityisempää vastaanottoa ei välttämättä tarvitakkaan, useinhan paikalla on tarjoiluväkeä ojentelemassa laseja vieraille. Kun hääpari tulee paikalle, on onnitteluiden aika.

Monet haluavat onnitella myös hääparin vanhempia. Sen estäminen tai rajoittaminen voi olla melkoisen hankalaa!

:) Toivottavasti asia selviää kaikille mukavalla tavalla!

:girl: Admiina

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 12.03.2004 11:13 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

:o Olen itsekkin tuota miettynyt, mutta eri asioiden takia. menen toista kertaa naimisiin ja viime kerran häissä ei kukaan vastaanottanut, olivat aika fiesko koko tapahtuma puolin ja toisin.
:? Nyt olen miettinyt kun minulla on lapsia kaksin kappalein ja naimisiin mennään omilla rahoilla, että jospa annan vain ohjeet, että vanhemmat voisivat "ohjata" vieraat sisälle ja poikani joka silloin 10v hoitaisi tapahtumalehtien jakelun.
:yep: Vaikka vanhemmilta ei odoteta osallistumista meidän häissä rahalla on minusta kiva, että vieraat voivat heidätkin onnitella. Vieraamme ovat ystäviämme elikkä kaikki eivät edes heitä tunne joten tulevathan tutuiksi. :? Oikein vai väärin, tiedä häntä.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 12.03.2004 11:27 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Minäkään en ole edes ajatellut tätä asiaa...kiitos hyvästä pointista :girl:

Me maksamme myös häät itse ja kuten Ronja (kukapa mukaan :D )totesi: vanhemmat eronneet ja isän kanssa ei läheiset välit.

Asiaa nyt harkinneena ajattelin että, seremoniamestari ottaisi vieraita vastaan ja ohjaisi lahjapöydälle sekä naulakoille... ja sitten kun kaikki olisivat valmiina pitäisi pienen puheen ja kehoittaisi onnittelemaan morsiusparia...sekä vanhempia. :kiss: :kiss:

Kuullostaako hullulta :o :nuts: ?

Meillä on tietysti mahdollisuuus pitää tervetuliais maljat myös ulkona jos on hyvä ilma joten, silloin ei varmaan kannata ihmisiä tyrkyttää naulakoille?

-syys-

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: näin meillä
ViestiLähetetty: 12.03.2004 17:42 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

voihan nenä.... nyt kun luin noita aikaisempia juttuja aloin kyseenalaistaa toimiiko tää juttu ollenkaan mitä olin pitänyt ah, niin itsestäänselvänä.... eli, me ajateltiin,että kun häämme ovat kaikinpuolin rennot ja vapaamuotoiset ja toivon mukaan hyväntuuliset - niinpä ajatuksena oli,että jätetään koko alkutervetulo-kättely-jonotus-juttu pois ja että kutsun yhteydessä mainitsisimme,että onnittelemaan saa tulla sitten kun parhaaksi näkee ja kokee. me itse maksamme häämme,mutta tämä asia ei vaikuta päätökseen kovinkaan paljon.

millaisia kokemuksia teillä on;tuleeko katastrofi jos ja kun sitä onnittelujonoa ei ole...?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 12.03.2004 18:44 
Poissa
Sivustovastaava
Sivustovastaava

Merenneito :bye:

Omasta kokemuksestani sanon, että ei tule katastrofia! Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, ettei tuota asiaa tarvitse kutsussa mitenkään ilmoittaa, mutta mikäli se liittyy muuten juhlan henkeen, ei siitä varmasti haittaakaan ole. Kättely on kohteliasta, isoissa häissä aikaa vievää ja monien mielestä koko jutun voi unohtaa! Juhlan tyyli ja oman vierasjoukon tuntemus sanelee tätäkin pitkälle.

Onnittelu-kättelyjonossa ihmiset pyrkivät usein sanomaan jotain nopeasti ja siirtymään edemmäs. Spontaaneimmat onnittelut saa silloin, kun onnittelua ei ole "järjestetty". Ihan yhtä toimiva järjetely on se, että hääpari kiertää vieraiden joukossa päivän aikana, kuten monet kuitenkin tekevät. Vieraat myös tulevat usein hääparin luo juhlasta poistuessaan ja onnittelevat siinä vielä kertaalleen.

Juhlapaikalle saavuttaessa on kuitenkin mielestäni ihan hyvä juttu, jos joku vastaanottaa vieraita. Sen ei tietenkään tarvitse olla vanhempien hoitama juttu. Yhtälailla homma hoituu avustajien avulla tai ihan sillä, että juhlatilaan saapuessa paikalla on tervetulomaljoja ojentelevia avustajia.

Nauttikaa rauhassa rentojen hääjuhlien suunnittelusta ja juhlasta :) Vapaamuotoisten juhlien idea on juuri tuossa rennossa menossa ja vapaamuotoisuudessa, joka ei tietenkään tarkoita sitä, etteikö juhla olisi harkittu ja sitä ohjaisi joku punainen lanka.

:girl: Admiina

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 12.03.2004 19:51 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Heips taasen!!

Näin aluksi kaunis kiitos kaikille :girl:. Etenkin Admiinalle kun on jaksanut ajatella taas kaikkea :).
Keskustelimme sulhon kanssa asiasta ja päädyimme siihen, että molempien vanhemmat ovat toivottamassa vieraita tervetulleiksi. Onhan se kuitenkin fiksua ajatellen sitä tulevaisuutta...
Jotenkin vain tuntuu välillä ihan :auts: siis no suoraan sanottuna meillä kyllä on anopin kanssa ihan hyvät välit silleen....
MUTTA kuitenkin olemme joka asiasta siis IHAN eri mieltä. Hän on tosissaan sellainen vanhan ajan tyyliin anoppi : eli morsiammen vanhemmat maksaa, miesten ei tarvii siivota ja naiset ei sovi esim. presidentiksi.... :x Arvatkaa mikä shokki oli anopille aikoinaan kun näki poikansa tamppaamassa mattoja pihalla :faint: .....
Sulhon kanssa meillä menee kyllä tosi hyvin alkuvaikeuksien jälkeen...
Nykyään sulho tekee tosi hyvää ruokaa ja melkein siivoaa useammin kuin minä tai ainakin huomauttaa että olisi aika siivota :D

No joka tapauksessa :)
Hymyä huuleen ja vastatuuleen :D

-smallgirl :bye:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 12.03.2004 21:10 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Syys tässä täytyy jo olla jotain kohtaloa, eiköhän panna hynttyyt yhteen :D Jos sä olet se henkilö, kun kaverini sanoi nähneensä mun kaksoisolennon :gent:

Niin juu ja tuli tuossa mieleen, että (nauran jo valmiiksi) ku eihän tuo meidän homma noin mennytkään. Vanhemmat on pihalla ottamassa vieraat vastaan ja mehän tullaan sinne viimesenä. Jolloin sitten vasta onnitellaan (vain me kaksi "jonossa" :)) ja siirrytään joko sisälle tai jäädään ulos juomaan tervetuliaismalja eli eihän ne vanhemmat siinä enää meidän vieressä nökötä.. No katsotaan nyt sit kuinka suttaantuu :lmao2:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: kiitos ja kumarrus
ViestiLähetetty: 12.03.2004 22:31 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

kiiiiiitos :bow: admiina avusta/mielipiteestä!

ajattelinkin, että kun kaasoja on kaksin kappalein,samoin bestmaneja niin hehän voisivat olla siinä ovella opastamassa ja ohjaamassa vieraita eteenpäin...

on se onni että näille sivuille aikoinani eksyin, aina on apua saanut ja vastaukset löytyneet. kiiiiiiiitos :girl: !

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 13.03.2004 13:21 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Mä oon pohtinu kanssa et haluaisin jättää ainakin osan tosta jonotus-hässäkästä pois.

Ideana olisi, että myös me olisimme ottamassa vieraita vastaan vanhempiemme kanssa. Eli emme tulisi myöhemmin hääpaikalle vaan homma saataisiin käyntiin samantein ilman toista jonotuskierrosta kun tullaan onnittelemaan hääparia.

Olen ollut kerran tällaisissa häissä, ja olen sen jälkeen ihmetellyt miksei tapa ole yleisemminkin käytössä, kun isommissa häissä jonotteluun saa aikaa kulumaan pari tuntia kevyesti... ja taas jonotetaan että päästään syömään... YÖK!
Henk.koht. ainakin inhoan jonotusta.

Olisiko tämä aivan tavatatonta ja tyylitöntä???

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 21.04.2004 23:12 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mielenkiintoista keskustelua! Meidän hääkuva otetaan vihkimisen jälkeen kirkon maisemissa ja valokuvauksen aikana vieraat siirtyvät juhlapaikalle. Siellä vanhemmat seurustelevat vieraiden kanssa ja ottavat onnitteluja vastaan. Hääpari ts. me olemme ainoat, jotka ovat kättelemässä vieraita ja tervetuliaismalja nostetaan kun kaikki vieraat tervehditty. Vaikka isäni osallistuu kustannuksiin osin ei se velvoita meitä siihen, että hänet pitäisi jotenkin erityisesti huomioida. Eli olkaa rohkeita ja tehkää omia valintoja, hyvässä hengessä silti. :chat:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: Jonotuksen välttäminen
ViestiLähetetty: 04.03.2005 15:51 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Sunshine kirjoitti:
Mä oon pohtinu kanssa et haluaisin jättää ainakin osan tosta jonotus-hässäkästä pois.

Ideana olisi, että myös me olisimme ottamassa vieraita vastaan vanhempiemme kanssa. Eli emme tulisi myöhemmin hääpaikalle vaan homma saataisiin käyntiin samantein ilman toista jonotuskierrosta kun tullaan onnittelemaan hääparia.

Olen ollut kerran tällaisissa häissä, ja olen sen jälkeen ihmetellyt miksei tapa ole yleisemminkin käytössä, kun isommissa häissä jonotteluun saa aikaa kulumaan pari tuntia kevyesti... ja taas jonotetaan että päästään syömään... YÖK!
Henk.koht. ainakin inhoan jonotusta.

Olisiko tämä aivan tavatatonta ja tyylitöntä???

Hei, olen ollut noin 20 häissä ja kokenut myös tämän toimintamallin. Yhdistämällä kaiken "pötköksi", saavat vieraat sisään tullessaan lahjan lahjapöytään, selvitettyä istumapaikkansa jos on istumajärjestys, käteltyä vanhemmat, onniteltua hääparin ja käteensä onnittelumaljan ennen kuin marssivat istumapaikalleen odottamaan, että kaikki ovat pääseet paikalleen ja nostetaan malja. Todellista jonotuksen minimointia ja kieltämättä kätevää.

Tämäkin on tosin makuasia. Esimerkiksi viime kesän häissä vieraat valuivat kirkosta hääpaikalle pikku hiljaa, laittoivat lahjansa lahjapöydälle, kättelivät kaason ja bestmanin, selvittivät istumapaikkansa, kättelivät salissa vanhemmat ja menivät paikoilleen. Kun kaikki olivat salissa, saapui hääpari (syvän hiljaisuuden vallitessa, tosi noloa!!) ja sitten juhlaväki kävi onnittelemassa hääparin ja sai sen jälkeen maljan.

Hääpari ja vanhemmat perustelivat tämän toimintamuodon sillä, että vieraat tuntevat olonsa paremmaksi, kun saavat ensin käydä etsimässä istumapaikkansa ja sitten vasta onnittelevat parin. Ehkä kyseessä oli sekin, että hääpari halusi "hienon sisääntulon" juhliinsa, muttamutta... Sisääntulo oli siis vähän nolo, mutta kieltämättä bestman sai minimoitua jonottamisen ystävällisellä ja humoristisella, mutta kuitenkin tiukalla käskyttämisellä. "Ja sieltä pöydästä 7 on vielä ihan turha nousta onnittelujonoon, teille annetaan kyllä myöhemmin lähtölupa."

Samalla tavalla bestman käskytti ruokajonot, kaikki meni ok. Jotenkin suomalaiset tuntuvat olevan innokkaita jonossa jäpittäjiä, vaikken ole kuullut kenenkään erityisesti pitävän siitä. Eikä kovin monissa häissä kai ole ruoka niin loppunut kesken, että pitäisi jonoon ehtiä ensimmäisten joukossa??

Tuossa pötkömallissa on tietysti se, että te ette kovin ihmeellistä sisääntuloa juhlakansan keskelle tee, mutta se on sitten makuasia, haluaako :worship: kansaa polvilleen eteensä. :D Saatatte joutua välillä seisoskelemaan ja odottelemaan hääpaikalle saapuvia vieraita, mutta haitanneeko tuo?

Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa, esim. noista viime kesän häistä, että kunnon seremoniamestarilla saa jonojakin hillittyä ilman hampaiden kiristystä ja ilman mitään ihmeempiä taikatemppuja. :)

Pohtikaa asiaa taustajoukkojenne kanssa ja sopikaa pelisäännöt. Kyllä se siitä. Niin, ja teidän ei kai hääparina ainakaan tarvitse jonottaa mihinkään tuona päivänä. :D

elinalle

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 04.03.2005 15:54 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Niin, siis piti vielä sanoa, ettei tuossa "pötkömallista" ole näin vieraan näkökulmasta mitään pahaa sanottavaa. :) Vähemmän jonottamista on aina jees, ja parin onniteltuaan, paikalle päästyään, ihmisten valuessa sisään voi moikata tuttuja tai ihmetellä, kuka se täti on, jolla on sininen permis... :D

elinalle

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 31.08.2005 21:50 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

ZannaPanda kirjoitti:
Eli mun puolen suvun kanssa on pieni kättelyongelma...Ainakin mun mielestä. :D

Eli mun isoäitini on mut lähestulkoon kasvattanut isoisän kanssa. Nämä ovat siis äidin puolelta. Äiti on (unfortunately) alkoholisti, enkä oikein voi uskoa että hän elämäni tärkeimpänä päivänä voisi olla selvinpäin.. Vanhempani ovat eronneet, ja on lievää sanoa etteivät oikein tule juttuun... Toisaalta haluaisin isovanhemmat ottamaan vastaan kättelyitä, toisaalta taas oma isikin ois kiva olla siinä, vaikkei isin tehtäviään aina olekaan kunnolla hoitanut (on kuitenkin petrannut viimeisen viiden vuoden aikana).

Elikkäs...Mitenkäs ratkaista tällainen sangen vaivaantunut ongelma? Sulhokin puolelta kun viraimmat sukulaiset eivät tiedä mitään näistä meikäläisen kimuranteista perhesuhteista..Eli he voivat, heh, luulla isovanhempiani vanhemmikseni..(aika kornia.... :o )

Toissalta kuitenkin siis haluaisin isoäidin ja isipaapan siihen.. Oman äippäralaaseen kun ei ole luottamista... Enkä halua että äiti kättelee sulhon sukulaisia ympäripäissään..

Ongelmahan on ratkaistavissa sillä, etten kutsu koko eukkoa, mutta se kun ei ole ehkä se paras vaihtoehto..

Ette haluaisi ihanat ihmiset antaa hyviä vinkkejä...

Tästä ei tuu lasta eikä ******..... :nutz:

tulpu kirjoitti:
No on kyllä kimurantti tilanne... Itselläkään ei nuo perhesuhteet kaikkein yksinkertaisimmat ole ja hääjärkkäilyissä oli välillä miettimistä. Siispä myötätuntoni sinne päin! :hug:

Ensinäkin, ketkä hääkutsussa ovat kutsujina? Jos te olette itse kutsujina, on mielestäni ihan luonnollista, että hääpari ottaa vastaan vieraiden onnittelut. Vanhempia voi hääväki sitten käydä omaan tahtiin onnittelemassa. Näin olen nähnyt toimittavan häissä, joissa (n.30v)hääpari oli itse maksajana ja kutsujana.

tulpu kirjoitti:
Sen verran vielä lisään, että tuolla vieraat ja avustajat forkalla on pohdittu myöskin näitä vaikeita tilanteita.

Ja tässä ketjussa on myös pohdintoja kättelystä.

hellikki kirjoitti:
:bye:

Minusta voitte tehdä niinkuin parhaaksi katsotte. Minusta isovanhempasi voivat hyvin olla isäsi lisäksi toivottamassa tervetulleiksi. Isovanhempasihan tavallaan silloin edustavat äitiäsi.

Ja onko se niin vakavaa, jos isovanhempiasi luullaan vanhemmiksesi? Tuleepahan muutamalle vieraalle vähän ihmeteltävää. :wink: Iäkkäät vanhemmat eivät ole mikään mahdottomuus. Minun vanhempani ovat 70-vuotiaita (itse olen 24), joten kaikki on mahdollista! :D

Tietysti sitten on se mahdollisuus, että sinä ja sulho otatte vieraat vastaan, niin kuin tulpukin ehdotti. Titysti riippuu kuka on ollut kutsujana. Minä ja mieheni kättelimme kaksin kaikki vieraat, myös vanhempamme. Minusta olisi ollut hassua jos vanhemmat olisivat ottaneet vieraamme vastaan, kun he eivät olleet tehneet mitään häiden eteen. Mutta jos vanhemmat olsivat kutsujina titysti silloinhe ottaisivat vieraat vastaan.

ZannaPanda kirjoitti:
Kiitokseni vain kaikille. :worship:
Itelle ei tullu mieleenkään toi, et oltas sulhon kanssa kahestaan otettu vieraat vastaan. Mutta nyt ollaan alustavasti sovittu, että näin asia hoidettaneen.

Mummini kanssa asiasta puhuin ja hänkään ei uskonut että äitini voisi paikalle saapua ihmismäisessä kunnossa. Itse mummini ei kuitenkaan halua kättelyihin. Mummini mielestä ihan hyvä vaihtoehto on että otamme kahdestaan vieraat vastaan. Täytynee vielä anopilta kysellä.. :o

Mutta paljon kiitosta hyvistä vinkeistä, näistä oli kyllä apua. :girl:

kazu kirjoitti:
Meillä on vähän samanlainen tilanne sulhon puolell, eli isovanhemmat on kasvattanu Janin oikeastaan kokonaan.

Me mietittiin Janin kanssa tätä kättelyä sekä istumajärjestystä vanhempien pöydässä. Kysyin Janilta että keitä hän kaikesta huolimatta pitää vanhempinaan, ja hän päätyi biologisiin.

Meillä siis kättely järjestetään niin että me kätellään ensimmäisinä ja sitten minun vanhemmat, jotka olivat kutsujina ja sen jälkeen Janin äiti ja isä. Samaan pöytään pääsee toki isovanhemmatkin, mutta lähimpänä minun vanhempia istuu jälleen Janin vanhemmat.

En ole kysynyt Janin vaarin mielipidettä asiaan, sillä tiedän mitä suvunpää siihen sanoo. Asiasta varmasti keskustellaan vielä häiden jälkeen, mutta en aio murehtia sitä etukäteen..

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 29.10.2005 16:24 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

Meillä on mennyt näin (veljieni häissä):
molempien vanhemmat vastaanottaneet vieraat ja heitä onniteltu. Morsiuspari saapunut, heitä onnitellaan. Siis kaikki vieraat kätelleet ensin molempien vanhemmat ja sitten vielä hääparin. Huh mikä rumpa!

Itse haluaisin näin: molempien vanhemmat vastaanottaisivat vieraat. Kun me saavumme ihmiset onnittelisivat yhteenääneen. Eli heille olisi tarjottu jo kuplivat ja kohottaisivat onnittelumaljat yht aikaa..Kuitenkin vieraat tulevat yksitellen juttelemaan hääparille ja onnittelemaan henkilökohtaisesti päivän aikana..

Mutta tässä meni sukset ristiin vanhempien kanssa..he haluavat että me seisomme vierekkäin ja jokainen vieras vuorollaan tulee onnittelemaan...

Saa nähdä miten käy..

Mutta sitä emme tiedä avustaako molempien vanhemmat, minun ainakin..Mutta se ei vaikuta mihinkään mitenkään..

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 01.11.2005 10:26 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Smallgirl
Meinaaksä nyt niinku rankasta appivanhempias siitä et ne ei osallistu kustannuksiin tai järjestelyihin? Kyllä mä toisaalta ymmärrän että harmittaa ettei minkäänlaista apua tuu vaikka nykyään ei oo enää tapana että morsiamen vanhemmat maksaa koko lystin. Mut toisaalta, mä en ehkä kumminkaa kieltäis appivanhempia toivottamasta vieraita tervetulleiks. Jos on pakko jossain vaiheessa tehä selväks kaikille että ainoostaan oma isukki ja äiti on ollu auttamassa, niin pidä vaikka ite puhe jossain vaiheessa, ja kiitä nimeen omaan omia vanhempias häiden järjestelyavusta. Eiköhän kaikille tuu selväks, että appivanhemmat osallistuu juhliin ainoostaan vieraina.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01.11.2005 11:15 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Meillä on myös onkelma tuo kättely... Kun ortodoksisissa häissä hääparia onnitellaan jo kirkossa.. Ja jos käymme kuvauksessa ennen vihkimistä niin on se vähän sit tyhmää juhlapaikalla jos vanhempia kätellään siellä ja me vaan seisomme tyhmännököisinä heidän vieressään.. kun emme tartte kaksinkertaisia onnitteluja :D

Vai pitäiskö tehä silleen, että kun porukka alkaa valumaan juhlapaikalle niin me tulisimme tuoreen aviomiehen kanssa juhlapaikalle myöhemmin jolloin vanhempia olisi jo ehditty onnittelemaan? :o

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 03.11.2005 09:41 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Mamukka kirjoitti:
Meillä on myös onkelma tuo kättely... Kun ortodoksisissa häissä hääparia onnitellaan jo kirkossa.. Ja jos käymme kuvauksessa ennen vihkimistä niin on se vähän sit tyhmää juhlapaikalla jos vanhempia kätellään siellä ja me vaan seisomme tyhmännököisinä heidän vieressään.. kun emme tartte kaksinkertaisia onnitteluja :D

Vai pitäiskö tehä silleen, että kun porukka alkaa valumaan juhlapaikalle niin me tulisimme tuoreen aviomiehen kanssa juhlapaikalle myöhemmin jolloin vanhempia olisi jo ehditty onnittelemaan? :o

Missä välissä teillä on kuvaus? Jos sen hoitais vaikka tässä välissä. Eli kun kirkosta lähetään, te voisitte mennä kuvaukseen ja sillä välin vanhemmat hoitaa sen kättelypuolen juhlapaikalla.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 03.11.2005 10:23 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

:bye: Mamukka!

Musta se vois olla ihan kiva idea, että kiertelette autolla pari ylimääräistä kierrosta ja juotte rauhassa vähän kuohuvaa ja napostelette jotakin hyvää esim suklaata. Ja sillä aikaa vanhempanne ottavat vieraat vastaan ja heille jaetaan onnittelumaljat. Ja vaikka kaaso voisi sitten pirautella milloin passais lähestyä juhlapaikkaa. Voisitte sitten ilmaantua paikalle vaikka jonkun ihanan biisin tahdissa ja joku vois kuuluttaa tyyliin "hyvät juhlavieraat tässä teille tuore aviopari herra ja rouva xxx!" :D hellikki villiintyy taas näitten ideoidensa kanssa. :D Kun kaikilla olis varmaan ne skumppalasit käsissä niin onnittelu puheetkin sais siitä sujuvasti liikkeelle. :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.08.2006 11:22 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

28.7.2007 kirjoitti:
Hei vaan! En tiiä onko tämmöinen ketju jo joskus ollut, en ainakaan äkkisiltään löytänyt?!? Eli pulma on seuraavanlainen: morsiamen vanhemmat ovat eronneet, ja molemmat jo uusissa liitoissa. Sitten meidän häissä, kun vieraat tulevat onnittelemaan, niin ensinhän olen minä, morsian, vieressäni vasemmalla seisoo sulhanen, sulhasen vasemmalla puolella morsiamen äiti, ja morsiamen äidin vasemmalla puolen morsiamen isä, sitten ovat sulhasen äiti, ja sulhasen isä. Mutta: jos eronneet vanhemmat eivät kykenekään seisomaan vierekkäin, vaan he tahtoisivat puolisonsa viereensä, niin kuinka silloin menetellään?? Kun jos näin olisi, niin morsiamen äidin uusi puolisohan seisoisi silloin tavallaan morsiamen isän paikalla. Olinkohan nyt tarpeeksi hankala?!? Kertokaa mielipiteitä rakkaat amoriinilaiset!!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.08.2006 11:41 
Poissa
Kerubi
Kerubi

Meillä on sama tilanne kuin tuossa edellä eli minun vanhempani ovat eronneet ja molemmilla on uusi kumppani. Tosin vanhempani oavt ihan ok väleissä että kyllä pystyisivät seisomaan vierekkäin, mutta onko epäkohteliasta uusia kumppaneita kohtaan kun he eivät voi seistä tässä? Molemmat ovat senverran uusia kumppaneita etten heitä halua tähän onniteltavaksi.

Ja toinen ongelma on että meillä on kuvaus heti kirkon jälkeen, jonka aikana vieraat menevät juhlapaikalle. Jos sataa (häät syksyllä), täytyy vieraat päästää jo sisälle, jolloin onnittelujono on hankalampi järjestää. LÄmpimällä ja kauniillä säällä voisivat odotella ulkon, koska meillä kuvaus ihan kirkon lähellä ja silloinkin vain veljeni ottaa meistä muutaman kuvan. Onko ehdotuksia?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.08.2006 11:45 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Meillä mieheni vanhemmat ovat eronneet ja molemmat uusissa naimisissa. Vieraat kättelivät vanhemmat kun tulivat juhlapaikalle. Järjestys oli seuraava: Minun vanhemmat, sulhasen isä + puoliso ja viimeisenä sulhasen äiti + puoliso. Toimi ihan hyvin. Nykyään eronneet vanhemmat uusine kumppaneineen on jo sen verran yleistä, että kannattaa tehdä kättelyt juuri niinkuin parhaalta tuntuu. Vieraat onnittelivat meitä myöhemmin kun saavuimme kuvauksesta juhlapaikalle. :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.08.2006 12:26 
Poissa
Vihkimisen asiantuntija
Vihkimisen   asiantuntija

Hippi kirjoitti:
Ja toinen ongelma on että meillä on kuvaus heti kirkon jälkeen, jonka aikana vieraat menevät juhlapaikalle. Jos sataa (häät syksyllä), täytyy vieraat päästää jo sisälle, jolloin onnittelujono on hankalampi järjestää. LÄmpimällä ja kauniillä säällä voisivat odotella ulkon, koska meillä kuvaus ihan kirkon lähellä ja silloinkin vain veljeni ottaa meistä muutaman kuvan. Onko ehdotuksia?

Pikaisesti vaan.. tulevana lauantaina me toimimme lapseni häissä niin, että me vanhemmat toivotamme ihmiset tervetulleiksi juhlatilaan sisälle sillä aikaa, kun nuoripari on kuvattavana. Siinä sitten on taustamusiikkia, mehua tarjolla, paikkojen etsintää, vapaata seurustelua. Hääparin onnittelu on sitten erikseen kun he saapuvat paikalle. Näin me vanhemmat saamme rauhassa vaihtaa jo muutaman sanan vieraiden kanssa yms ja parin onnittelu on sitten oma juttunsa. Mutta näin siis meillä. Ajattelimme, että sisällä on mukavampi odotella kuin ulkona, vaikka keli varmaan onkin kaikkea muuta kuin sateinen...

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 42 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 23.09.2018 21:35