* UKK    * Etsi

Tänään on 19.08.2018 05:47

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 79 viesti√§ ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 31.07.2008 17:35 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Heips!

Olen yrittänyt etsiä etsimistäni sellaista kirjasta, johon saisi laitettua KAIKKI hääsuunnitelmat puvuista kortisteisiin ja vieraista juhlapaikkaan.

Näin eräällä tulevalla morsiammella sellaisen valkean paksuhkon kirjasen kaupassa yksi päivä ja olen nyt siis yrittänyt googlesta metsästää sellaista, mutta turhaa.

En oikein edes tiedä, miksi sitä kutsuisi, mutta sellaisen tahtoisin.
Joten jos kukaan tietään mistä sellaisen voisi löytää olisin ylen kiitollinen :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 04.08.2008 09:48 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Tällaisen löysin näin nopealla vilkaisulla. :)
Onko yhtään edes sen tyyppinen, mitä haet?

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 02.05.2009 19:21 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

En nyt tiedä mihin tän kysymykseen osoittaa mutta joskos täältä saisi neuvoa.. Millaisia hääperinteitä on kreikassa? siis ajatuksena on suomalaiskreikkalaiset häät.. kaikki mikä liittyy tähän on tervetullutta :) :girl:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 03.05.2009 20:11 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Pikasella kuukletuksella selvis että pääosassa suuuurissa häissä on hyvä ruoka ja juoma, suurin "perinne" on kreikkalaiset tanssit. Muuten ilmeisesti aika rauhallista.

Kuva

- hääkakku voidaan leikata jo alkuvaiheessa
- onnittelut usein heti vihkimisen jälkeen kirkon pihalla
- onnitteluiden jälkeen vieraille annetaan bubuniera, eli häämuisto, harvemmin mikään syötäväksi tarkotettu

Lainaa:
Yksi juttu kuitenkin ihmetytti: siel tanssilavan vieress√§ seiso kokoajan kaksi tytt√∂√§ (ravintolan ty√∂ntkeij√∂it√§), joilla oli k√§siss√§√§n useita koreja, joissa oli sis√§ll√§ muovikukkia. Sit joku vieraista tuli ja heitti ne muovikukkaset jonkun ihmisen p√§√§lle niinku kunnianosoituksena. Ja sen j√§lkeen tarjoilija kirjoitti laskun t√§lle henkil√∂lle (?!). Sen yhden korin heitt√§'minen makso vissiin 5-10‚ā¨ ja jotkut vieraista heitti varmaan 20 kertaa semmosen korin. Se oli kyl mun mielst√§ tosi tyhm√§√§. Varsinkin kun niiden korien heitt√§misest√§ saadun rahan ker√§s se ravintola eik√§ esimerkiksi morsiuspari. Sit aina kun ne korit oli tyhj√§t, joku ty√∂ntkeij√§ meni tanssilattialle ja lakaisi ne muovikukat takas niihin koreihin. Tosi outoo musta, mut kai se oli joku perinne...

Tjäreborgin sivuilta:
Lainaa:
Perinteisiss√§ kreikkalaisissa h√§iss√§ annetaan h√§√§lahjaksi pieni rahaa sis√§lt√§v√§ kirjekuori. Tavallinen summa on 15‚ā¨, jos olet yksin ja 30‚ā¨, jos teit√§ on kaksi tai enemm√§n. Kioskeissa kirkkojen l√§hist√∂ill√§ myyd√§√§n aina pieni√§ kirjekuoria kortteineen juuri t√§t√§ tarkoitusta varten.

Kuoren jätät sitten kirkkoon! Kun vihkiminen on ohi, kaikki häävieraat kävelevät hääparin ohi toivottaakseen onnea. Tätä varten hääparin sukulainen seisoo yleensä hääparin vierellä suuren tarjottimen kanssa.

Liittyneekö sitten enemmän Kreikkaan vai uskontoon, mutta kirkolle morsian on useissa häissä saapunut sukulaistensa saattamana, soittajamiehet etunenässä. Tästä (ja parista muustakin jutusta) mainitaan esim. täällä. Kai teillä on Kreikkalainen naimakauppa jo katsottu inspiraationa? :D

Englanniksi tietoa aiheesta löytyy täältä.
Suomi-Kreikka yhdistysten liitosta saa myös apua ja vastauksia Kreikka-aiheisiin kysymyksiin! :bye:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 04.05.2009 08:20 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kiitos Hide. :girl: Noita mä löysin itsekin :) Ehkä pitää vaan ajan kanssa istua ja tutkailla, tosin kun sitä aikaa ei oikein oo :D

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 26.08.2009 16:22 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Moikka vaan,

kaipaisin ideoita minkälaisista "laseista" voisi tarjota tervetulomaljan, joka on kuuma (glögi, tms.). Pitopalvelulla ei ole kuumajuomalaseja, enkä haluaisi ostaa 100 kpl laseja tai vuokrata niitä erikseen mistään. Onko kukaan törmännyt kertakäyttöisiin kivannäköisiin mukeihin? Pahviset ei ole oikein kivannäköiset. Tai olisiko Rouvilla kokemuksia kuumasta alkujuomasta?

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 09.09.2009 22:16 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

syysmaikku10 kirjoitti:
MORSIUSTYTT√ĖJEN KORIT
Mistä ihmeestä olette ostaneet? Haluaisin ihan tavalliset pajukorit tai vastaavat ja itse koristelisin ne. :)

Elelith kirjoitti:
oisko joku näkövammaisten keskus tms? tai sitten toreilla myydään aika usein koreja jos jonkinmoisia! :o

audreyn kirjoitti:
Kuva

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 10.09.2009 09:02 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Toreilla tosiaan myydään aika usein koreja. Ja ihan Tiimarista, Etolasta jne. "sekatavarakaupoista" kannattaa katsella. Meidän korit hommattiin muistaakseni juuri Tiimarista. Tosin eivät olleet pajukoreja vaan pärekoreja. :)

Rouvaelämää
Blogi

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 05.10.2009 10:24 
Poissa
Pukeutumisasiantuntija
Pukeutumisasiantuntija

Martse kirjoitti:
Heips!

Olen yrittänyt etsiä etsimistäni sellaista kirjasta, johon saisi laitettua KAIKKI hääsuunnitelmat puvuista kortisteisiin ja vieraista juhlapaikkaan.

Näin eräällä tulevalla morsiammella sellaisen valkean paksuhkon kirjasen kaupassa yksi päivä ja olen nyt siis yrittänyt googlesta metsästää sellaista, mutta turhaa.

En oikein edes tiedä, miksi sitä kutsuisi, mutta sellaisen tahtoisin.
Joten jos kukaan tietään mistä sellaisen voisi löytää olisin ylen kiitollinen :)

Tänä vuonna ilmestynyt uusi suomenkielinen hääsuunnittelukirja My Wedding Planner on kaiketi juuri tällainen:

http://www.suomalainen.com/sk/servlets/ ... %2Bplanner

Säihkettä elämäsi juhliin! - Juhlatyylin erikoisliike Lohjalla ja 24/7 verkkokaupassa

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 05.10.2009 10:30 
Poissa
Pukeutumisasiantuntija
Pukeutumisasiantuntija

Helmimorsio kirjoitti:
Moikka vaan,

kaipaisin ideoita minkälaisista "laseista" voisi tarjota tervetulomaljan, joka on kuuma (glögi, tms.). Pitopalvelulla ei ole kuumajuomalaseja, enkä haluaisi ostaa 100 kpl laseja tai vuokrata niitä erikseen mistään. Onko kukaan törmännyt kertakäyttöisiin kivannäköisiin mukeihin? Pahviset ei ole oikein kivannäköiset. Tai olisiko Rouvilla kokemuksia kuumasta alkujuomasta?

Kertakäyttöiset ovat kaiketi aina pahvisia. Niitä löytyy toki tukuista nätimpiä kuin perusmalliset kertakäyttöiset. Hintaa saattaa näyttävämmillä kuitenkin jonkin verran olla.

Lasiset ovat silti mielest√§ni aina kuitenkin kauniimmat. Ekana tuli mieleen n√§m√§ edulliset Ikean lasit, jotka voi sitten h√§iden j√§lkeen myyd√§ eteenp√§in. Hinnaksi tulee 60 ‚ā¨:

Kuva

Säihkettä elämäsi juhliin! - Juhlatyylin erikoisliike Lohjalla ja 24/7 verkkokaupassa

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 03.01.2010 12:09 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

:bye: en löytänyt polttariosiosta sopivaa ketjua joten pyydämpä apua täällä.. Olen kaasona tulevan toukokuun lopussa ja nyt onkin polttarit suunnitelmissa. Olen keräillyt ideoita ja kysellyt niitä myös muulta polttariväeltä mutta kun kaikille tuntuu käyvän kaikki. Myös morsiamelle. Niin mitä ihmettä mä teen?!? Kun siis ensinnäkin pitäis päättää millä seudulla polttarit on mutta kun tosiaan, kaikille käy kaikki. Samoin sitten ohjelma, morsian haluaa jotain erilaista puuhaa kuin mitä arkena mutta kun mitä se sitten oikeesti ois.. Ehkä olen liian kriittinen itelle kun tuntuu et kaikki mitä mietin, on lopulta ihan kökköjä ajatuksia.. :?

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 04.01.2010 12:26 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kannattaa paikka miettiä sen perusteella, mistäpäin enemmistö osallistujista tulee. Ja myös sen kannalta, missä on edullisinta polttarit pitää. Tuon ohjelman kanssa ei oikein muuta voi kuin miettiä, mistä morsian todella pitäisi. Vaikka tosin, monet on tosiaan sitä mieltä että ihan sama mitä tehdään, seura ja ajatus on tärkeintä :) Myös budjetti rajaa tuota tekemistä: 15e per henki tehdään eri asioita, kuin jos käytettävissä on vaikkapa 50e per henki. Tsemppiä järjestelyihin, äläkä ota stressiä, ajatus on tärkein! :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 04.01.2010 15:25 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

niinpä. kannattaa varmaan lähteä siitä, että onko suurinosa osallistujista esim. opiskelijoita tms? tai minkälaisessa elämäntilanteessa?

naurujoogaam monet on kehunu :D ja mun äiti on käyny jollain päiväkurssilla ja sillä on lupa halata!

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 06.01.2010 10:06 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

No ku väkeä tulee ihan joka puolelta, olen yrittänyt kysellä missä heillä ois toiveita järjestää polttarit niin kaikki käy. Morsian itse on pk-seudulta, missä todellakin kaikki on ihan liian kallista, vaikka suurin osa onkin, tai itseasiassa kaikki, työssäkäyviä. Näin mä päätinkin et aloitetaan pk-seudulta ja hivuttaudutaan Hämeeseen missä itse asun ja saan suhteilla jotain halvemmalla ja morsian on perheensä kanssa tänne päin muuttamassa, tehdään siis tulevaa kotiseutuakin tutuksi ;) mitäs sanotte? :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 06.01.2010 14:58 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

kuulostaa hyvältä :clap: jos kerran kaikki käy, niin ihmeessä otat siitä sua läheltä, että pääset helposti järjestämään ja on tutut kulmat! :yep:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 05.03.2011 21:17 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Heipä hei. Mietin tässä semmosta asiaa, että miten saisi pienellä rahalla häätarjoilut aikaan? on ajatus et paljon tekis itse. Mikä olisi edullista ja herkullista häätarjoiltavaa. Teemme vain pientä syötävää pääasiassa. Ja kakkua tietenkin ja juotavaa. Ei mitään päivällistä vaan joku tyyliin seisovapöytä josta saa ottaa mitä kukakin haluaa. Edullisesti vaan olisi saatava ja hyvää :) Vinkkejä?? :) esim.sivuja joissa olisi reseptejä hääherkuista/juhlaherkuista edullisen kaavan mukaan :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 06.03.2011 10:21 
Poissa
Kaaso
Kaaso

Minulle tulee ensimmäiseksi mieleen salaatit ja suolaiset piirakat. Jos haluaa jotain edullista, kannattaa ruuat tehdä perusraaka-aineista, eli pysytellä erossa tyyliin savuporosta ja erikoisista juustoista. Tässä on pari linkkiä Hellapoliisin resepteihin:

http://www.hellapoliisi.fi/salaatit/bro ... laatti.php
http://www.hellapoliisi.fi/salaatit/perunasalaatti.php
http://www.hellapoliisi.fi/reseptit/res ... irakat.php

Olen itse tehnyt noita salaatteja, olivat tosi hyviä! Näistäkin voi jättää pois osia, esim omenat, ja tulee silti ihan yhtä hyvää :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 06.03.2011 11:38 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Heip Erzebeth :bye:

Ruoka ja juoma -foorumilla löytyy monenlaisia ketjuja hääruokatarjoilusta. Ainakin tämä Omatekoinen hääruokatarjoilu -ketju pisti heti silmään, siellä on myös erilaisia reseptejäkin :)

Myös Amoriinin hääoppaassa on oma osio ruualle ja juomalle (täällä), reseptejä löytyi niin pikkusuolaiisin, piirakoihin kuin hääkakkuihin. Herkullisen oloisia kyllä :food:

Hääpäivän onnea 30.7.2005
Juhannuspäivänä 24.6.06 kahdesta tuli kolme
Haikara tilattu vierailulle 24.9.2012

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 06.03.2011 19:20 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kiitos vastauksista / avusta. HYödyllisiä neuvoja. Joudun hieman miettimään myös sitä, että olen itse kasvissyöjä joka ei voi syödä esim.sieniä kuitenkaan. Sen mukaan että itsellekin saa jotain pientä syötävää, muut vieraat syövät myös lihaa. Joillakin allergioita. Hankalaa näiden takia tämäkin mutta eiköhän jotenkin järjesty :) Pitää ottaa ylös hyviä reseptejä ja vinkkejä.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 08.03.2011 19:15 
Poissa
Sivustovastaava
Sivustovastaava

Edullisia, mutta astetta juhlavempia kasvisruokia on esim bataattilohkot ja dippityylinen kastike, itse valmistettu ja paistettu halloumi tai feta kunnon paloina lisukkeineen, välimeren alueelta tulevat kasvisruoat, pestopastat, koftat jne.. :) Myös aasialaisissa ruoissa on paljon herkullisia, mutta edullisia kasvisruokia kuten paistettu riisi, paistettut nuudelit, tofuruoat, kevätkääryleet jne.

Kaikki itse valmistettavissa ja huokeita :food:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 09.03.2011 00:00 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

hmm.kuulostaa tosi hyvälle :) onhan tuota tultu kasvissyöjänä kaikenlaista kokeiltua, ajattelin häissä tarjota lihaa ja kasvisruokia myös. Siellähän olen ainut kasvissyöjä mutta tahtoo sitä itsekin jotain pientä koittaa malttaa syödä :D

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: Re: Neuvoja kaivataan!
ViestiL√§hetetty: 02.10.2011 10:58 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Heippa!

Olisiko täällä ketään jolla olisi tietoa mahdollisista tulevista hääsuunnittelijakoulutuksista Helsingissä tai muuallakin?? Olisin todella kiinnostunut sellaisesta ja kovasti haluaisin tietoa, jos sitä jollakulla on niin olisitko ystävällinen ja jakaisit sitä? :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 04.10.2011 09:56 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Hei,

huomasin netistä että Helsingissä järjestetään nyt heti lokakuussa kyselemäsi koulutus!! :)) Katso http://www.tapahtumaketju.fi/?x103997=165136 ilmeisesti nyt ekaa kertaa HKI, kuulostaa kivalta koulutukselta.. :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 23.03.2012 00:16 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Hei,
Yritin etsiä täältä ketjua vihkivaloista. Joko sellaista ei ole tai sitten en vain löytänyt :) Mutta olisi ihanaa jos joku voisi auttaa? Jos täällä ei sellaista ketjua ole niin tietääkö kukaan mitään netti sivuja joissa voisi olla vihkivaloista neuvoja tai esimerkkejä. Kiitos kaunis jo etukäteen ! :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 23.03.2012 09:03 
Poissa
Sivustovastaava
Sivustovastaava

Tarkoitatko vihkivaloja vihkivalojen uusintana vai sormusvaloja?

Vihkimiseen liittyvää infoa löydät myös hääoppaamme puolelta:
http://www.amoriini.com/fi/H%C3%A4iden% ... ihkiminen/

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

N√§yt√§ viestit ajalta:  J√§rjest√§  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 79 viesti√§ ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 19.08.2018 05:47