* UKK    * Etsi

Tänään on 19.08.2018 05:46

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 79 viesti√§ ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiL√§hetetty: 02.05.2007 19:20 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Heikku78 kirjoitti:
Eli ongelmana on siskoni, joka viel√§ asuu kotona, mutta on seurustellut jo pidemp√§√§n eli t√§m√§ mieskin kutsutaan h√§ihimme. Ensiksi ajattelin laittaa √§idille ja miesyst√§v√§lleen oman kutsun ja siskolle poikakavereineen oman, mutta onko hassua jos kaksi kutsua menee samaan osoitteeseen? Miten t√§m√§ etiketin mukaan tulisi osoittaa? Tyyliin: Sukunimi √Ąiti, Sisko avec, Sukunimi √Ąidin mies ??
(Kuitenkin meille tulee kutsun liitteeseen teksti: "Kun olette saaneet tämän kutsun
kätösiinne ja varmistaneet vielä
kirjekuoresta että siinä
lukee nimenne,
(sillä kutsu koskee vain
kirjekuoressa nimeltä
mainittuja henkilöitä),
niin onneksi olkoon;
Teidät on kutsuttu häihin!" )
Vähänkö nyt tuntuu menevän vaikeaksi..

Molemmille oma kutsu, eri kirjekuorissa :nod:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 03.05.2007 13:32 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kiitos kaikille kommenteista. Noin olin itsekin ajatellut. Mutta voinko laittaa kuoreen Sukunimi Sisko + Poikakaveri, eivät kuitenkaan asustele saman katon alla, mutta kutsu on tarkoitettu ainoastaan tälle poikakaverille, ei muulle mahdolliselle avecille...

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 03.05.2007 20:26 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Voit toki kirjoittaa Sisko Sukunimi ja "poikaystävä" Sukunimi, vaikka se siskosi osoitteeseen meneekin. Toki siskon kanssa voi varmaan jutella ketä tarkoitetaan, vaikka kuoressa olisikin Sisko Sukunimi avec?

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 11.06.2007 07:04 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

kesää kirjoitti:
olen ajatellut tämmööstä,minun pitkäaikainen tyttökaveri meni naimisiin vuosi sitten 12.8.06,omat häämme pidetään 11.8.07,olen ajatellut heitä myös onnitella 1vuotis taipaleesta.mutta en oikein tiedä voinko tuon tehdä omissa häissäni.Jotenkin tuntuu että voi ja joteskin ettei...
Mutta onhan tuo minun paras kaverini kummiskin ja haluaisin heitä kovasti onnitella.Onko ajatus ihan tuhoon tuomittu mitä mieltä kanssasisaret olette...

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 11.06.2007 07:05 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

kesää: Kyllä mä ainakin onnittelisin, jos mun parhaalla ystävällä olis eka hääpäivä noin lähellä omaa päivää. :nod: Joten mikset säkin! Musta se oli ihana yllätys, jos olisin ite se kaveri!

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 11.06.2007 15:29 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

Mun mielestä tuo on myös oikein hyvä idea - töykeämpää olisi olla muistamatta! :) Onhan häät kuitenkin rakkauden juhla - kaikille!

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 11.06.2007 17:13 
Poissa
Kerubi
Kerubi

Talvijuhlatar kirjoitti:
Mun mielestä tuo on myös oikein hyvä idea - töykeämpää olisi olla muistamatta! :) Onhan häät kuitenkin rakkauden juhla - kaikille!

Olen samaa mieltä kanssasi,teen heille yllärin onnittelemalla.
He eivät varmasti osaa odottaa että heitä muistetaan juhlassa.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 12.06.2007 11:41 
Poissa
Kerubi
Kerubi

Hide kirjoitti:
kesää kirjoitti:
olen ajatellut tämmööstä,minun pitkäaikainen tyttökaveri meni naimisiin vuosi sitten 12.8.06,omat häämme pidetään 11.8.07,olen ajatellut heitä myös onnitella 1vuotis taipaleesta.mutta en oikein tiedä voinko tuon tehdä omissa häissäni.Jotenkin tuntuu että voi ja joteskin ettei...
Mutta onhan tuo minun paras kaverini kummiskin ja haluaisin heitä kovasti onnitella.Onko ajatus ihan tuhoon tuomittu mitä mieltä kanssasisaret olette...

Olen pähkäillyt jotain kivaa lyhyttä runoa jonka voisin heille esittää jotka viettävät 1-v hääpäiväänsä.
En vain osaa etsiä enkä keksi mitään kivaa runoa joka sopisi heille,onko teillä mitään ideoita siihen...
Laittakaa ehdotuksia jos viitsitte..

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 12.06.2007 12:00 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Mä oon NIIN huono runoilemaan onnitteluihin liittyen (tai mihinkään muutenkaan :D), mutta Positiivareiden sivuilta löytyy ainakin paljon erilaisia värssyjä! :bye:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 12.06.2007 13:00 
Poissa
Kerubi
Kerubi

Hide kirjoitti:
Mä oon NIIN huono runoilemaan onnitteluihin liittyen (tai mihinkään muutenkaan :D), mutta Positiivareiden sivuilta löytyy ainakin paljon erilaisia värssyjä! :bye:

Kiitti mä meen katsoo sieltä.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 15.06.2007 18:41 
Poissa
Kerubi
Kerubi

:bye: Joo biisi on hääpäivään löytynyt,kilautin kaverille ja kaivoin sillee ovelasti ja tulihan se sieltä mik heil olis ollut...ja se on sitten se.
Elikkäs Akselin ja Elinan Häävalssin he olisivat halunneet ja nyt he sen tulevat kuulemaan ja saattavatpa jopa tanssahdellakkin... :choir:
Ja runokin jo paperilla joten eipä enää mittää hätää.. :bounce: :bounce: :bounce:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 20.08.2007 11:40 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

viviana78 kirjoitti:
Olemme etsimässä juhlapaikkaa/ firmaa, josta saisi vuokrattua pyöreitä pöytiä.

Tiedossa on jo stop-teltat ja agroksenmäen holvikellari (hki).

Paikat saa sijaita ihan missä vaan Suomessa.

Keski-Suomesta ja Pohjois-Suomesta on ollut vaikeuksia löytää paikkoja/ vuokrausliikkeitä.

Kaikki vinkit tervetulleita!

Hei Viviana,

tässä linkki josta kannattaa kysellä:

http://www.festrent.fi/

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 07.09.2007 12:26 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

icequeen1985 kirjoitti:
Otsikko jo kertoo kaiken,että mistä saisin kyseisen laitteen vai voiko sitä vuokrata jostain,ja tietääkö joku minkä hintanen se on?

OBH Nordican kotisivuilla http://www.obhnordica.fi on hintatietoja sek√§ j√§lleenmyyj√§haku, kannattaa kysell√§ sielt√§! (OVH n√§ytt√§isi olevan 1299 ‚ā¨)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 07.09.2007 15:52 
Poissa
Kerubi
Kerubi

:)
Joo tein sen yllärin ja onnittelin Hääpäivänäni ystävääni, jolla samoina päivinä 1-vuotis Hääpäivä,he olivat aivan otetut muistamisesta ja heistä se oli hienoa .Tein heille kortin ja annoimme shampanjapullon kera sen ja soittajamme soitti heille Akselin ja Elinan Häävalssin, jonka he olisivat ottaneet itselleen jos heillä olisi ollut tanssihäät.
Joten nytten he saivat tanssia sen ja ihan kaksistaan vain.Se meidän lahja heille.Ja he kyllä yllättyivät mutta yllätys oli mieluinen.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 29.09.2007 23:59 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

En löytänyt linkkivinkkilää, joten tuon tänne. Törmäsin (ilmeisesti jenkkiläiseen) kaupalliseen sivustoon, josta uskoisin monen häitään suunnittelevan löytävän askartelu/teema/kaikki-mahdollinen-sälä -vinkkejä.

Weddingthings

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 01.11.2007 11:48 
Poissa
Sivustovastaava
Sivustovastaava

karokar kirjoitti:
icequeen1985 kirjoitti:
Otsikko jo kertoo kaiken,että mistä saisin kyseisen laitteen vai voiko sitä vuokrata jostain,ja tietääkö joku minkä hintanen se on?

OBH Nordican kotisivuilla http://www.obhnordica.fi on hintatietoja sek√§ j√§lleenmyyj√§haku, kannattaa kysell√§ sielt√§! (OVH n√§ytt√§isi olevan 1299 ‚ā¨)

Tuo hinta ei voi pitää paikkaansa, lienee typo sivuilla? Ruotsissa ja muualla pohjoismaissa se meinaan maksaa n. 990 KRUUNUA :o

Mä suosittelisin toista laitetta ylipäätään. Siihen menee Kotimainen (Olvi) ja Saksalainen Heinekenin olutkeggi, joita saa Alkosta.

Tämä (99,-) Näitä myydään mm. Hobby Hallissa..

Kuva

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 01.11.2007 11:50 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Admiina kirjoitti:
karokar kirjoitti:

Tuo hinta ei voi pitää paikkaansa, lienee typo sivuilla? Ruotsissa ja muualla pohjoismaissa se meinaan maksaa n. 990 KRUUNUA :o

WHOA! :shock: No sitähän minäkin, ihmettelin miten ne voi pyytää noin hirvittävää summaa mokomasta vekottimesta! :D

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 16.04.2008 12:19 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Kuinka paljon kertakäyttökamera + kuvien teettäminen suunnilleen maksaa? Olisi kiva hankkia pöytiin kameroita, mutta pienehkön budjetin häissä ei kovin hirveästi olisi varaa laittaa mihinkään ylimääräiseen...

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 17.04.2008 12:38 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Löytyykö ketjua kertakäyttöastioihin liittyen? Kaipaisin mm. hintatietoja? Onkohan kukaan keräillyt halpiskaupoista vertailuja?

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 24.04.2008 20:41 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

distinto kirjoitti:
Löytyykö ketjua kertakäyttöastioihin liittyen? Kaipaisin mm. hintatietoja? Onkohan kukaan keräillyt halpiskaupoista vertailuja?

Eipä löydy ketjua, mutta sellaisen vinkin annan, että jos häissä käyttää kertakäyttöastioita, kannattaa vähän satsata laatuun. Kirkkaat lasit ja tukevat lautaset, ihan lötköä peruskamaa kannattaa välttää.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 24.04.2008 21:13 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

^ Juu, meillä tuo paikka asettaa nimittäin rajoituksia astioiden käytön suhteen ja toisaalta taas paikan "henki" sallii kertsit.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 25.04.2008 07:39 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mä ostin Tiimarista ihan ok kertisvälineet, sellaiset kirkamuoviset ja oikein tukevat. En kyllä muista tarkkaa hintaa :?

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 06.07.2008 11:31 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Kyra81 kirjoitti:
Mitä sukkanauha merkitsee? Entä hääkimppu?
Kummatkin heitetään lopulta pois, miksi?

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 06.07.2008 22:27 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Kyra81: En tiedä mitä kimppu sinällään merkitsee, mutta kimpussa olevilla kukilla sanotaan olevan merkityksensä, esim. punainen ruusu rakkautta, valkoinen krysanteemi totuutta jne. Mutta alunperin kimppu on ollut sulhasen lahja morsiamelle.

Kimppu ja sukkanauha heitetään siksi, että ne siepannut sinkku pääsee seuraavaksi naimisiin uskomuksen mukaan.

√Ąidiksi huhtikuussa 2010
Häät elokuussa 2011

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 07.07.2008 08:28 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Amanda0880 kirjoitti:
Kyra81 kirjoitti:
Mitä sukkanauha merkitsee? Entä hääkimppu?
Kummatkin heitetään lopulta pois, miksi?

Hei :bye:

Tässä historiatietoa Amoriinin hääoppaan puolelta:

Morsiuskimppu

Tapa tulee Egyptistä, kuten jo mainittiin, mutta hääkimpuilla on aina ollut monia merkityksiä. Myöhemmin nähtiin että yrtit ja kukat suojasivat ja vahvistivat alkavaa avioliittoa. Jos liitto ei ollut morsiamelle mieluinen saattoi tämä kantaa Ranskassa 1400-1500 luvulla rosmariinia, jonka taas uskottiin ehkäisevän raskauksia.

Morsiuskimpun ja sukkanauhan heittäminen

Morsiuskimpun ja sukkanauhan heittäminen 1500-luvulla Euroopassa uskottiin, että hääpuvun palan saaminen tuottaa onnea. Vieraat kirjaimellisesti repivät paloja morsiamen puvusta juhlan aikana. Tästä johtuen morsiamet alkoivat itse heittää häävieraille onnea tuottavaksi uskottuja palasia asustaan, joista yhtenä oli sukkanauha. Myöhemmin 1500-luvulla tavaksi tuli, että sulhanen poistaa sukkanauhan morsiamen päältä ja heittää sen miesvieraille, sillä juopuneet miesvieraat saattoivat malttamattomina yrittää itse ryöstää sukkanauhan morsiamen päältä. Tämän muutoksen myötä morsian alkoi heittämään morsiuskimppunsa naimaikäisille naisvieraille.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

N√§yt√§ viestit ajalta:  J√§rjest√§  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 79 viesti√§ ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 19.08.2018 05:46