* UKK    * Etsi

Tänään on 23.09.2018 21:35

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 79 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Neuvoja kaivataan!
ViestiLähetetty: 12.09.2005 08:40 
Poissa
Sivustovastaava
Sivustovastaava

Tämä ketju on varattu yleiselle keskustelulle tilanteissa, jossa kaivataan yksittäistä neuvoa kiperään tilanteeseen (tai muuten vaan), eikä asialle sopivaa ketjua löydy :)

:chat:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: Re: Neuvoja kaivataan!
ViestiLähetetty: 02.11.2005 01:18 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Olen menossa elokuussa -06 naimisiin brittiläisen sulhaseni kanssa ja ongelma on kenen kanssa marssia alttarille. Isäni kuoli vuosia sitten, eikä äiti ikinä mennyt uusiin naimisiin. Mietin hetken, että mahdollisesti yksi veljistäni voisi toimia ehkä sijaisena, mutta siskoni mielestä se ei olisi oikein. Elossa olevia setiä/enoja ei ole, joten tämäkin vaihtoehto voidaan unohtaa.

Sulhasen isä ei ole edes tervetullut häihin, joten tämäkin idea on poissuljettu. Ehdotin sulhaselleni, että astelisimme alttarille kaksin, mutta hän ei (huonoa onnea välttääkseen) haluaisi nähdä minua ennen seremoniaa.

Eli jos on hyviä vinkkejä miten tämä ongelma parhaiten ratkaistaisiin, niin antakaa palaa!

Admiina kirjoitti:
Tämä ketju on varattu yleiselle keskustelulle tilanteissa, jossa kaivataan yksittäistä neuvoa kiperään tilanteeseen (tai muuten vaan), eikä asialle sopivaa ketjua löydy :)

:chat:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 02.11.2005 07:27 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

satufi sinä voit vallan hyvin marssia alttarille yksin, tai sit veljesi kanssa niin kuin olit vähä ajatellukin.

Itselläni on myös isä kuollut, joten marssin alttarille pikkuveljeni kanssa koska hän on mulle erittäin rakas mieheni lisäksi.

Mutta se ei ole mikään sääntö että alttarille olisi tultava jonkun kanssa, alttarille voi tulla yksinkin. :nod:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 02.11.2005 09:16 
Poissa
Sivustovastaava
Sivustovastaava

Satufi :bye:

Kävele alttarille ihmeessä veljesi käsipuolessa jos niin haluat! Se on jopa perinteikästä :nod: Aiemmin jos isä oli estynyt, häntä tuurasi morsiamen kummi, isän tai äidin veli, morsiamen (usein vanhin) veli, isoisä tai kuka tahansa vaikutusvaltainen morsiamen läheinen. Ei isä ole ollut mitenkään ainut saattaja historiallisessa mielessä.

Myös joku läheinen ystävä voisi toimia saattajana. Koska oma isäni on myös kuollut, eikä itselläni ole veljiä, vastaavassa tilanteessa pyytäisin taatusti jonkun läheisen miespuolisen ystäväni saattajaksi :)

Toisaalta mun mielestä sekin on hienoa, kun nainen kävelee ylväästi ihan yksin alttarille.

Joten valitse sinä vaan saattajasi kuten haluat :wink:

:bye:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 02.11.2005 14:38 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Kiitos vinkeista sekä Admiina että Minttura :) Pitää miettiä miltä tuntuisi astella yksin alttarille... pelottava ajatus!

Admiina kirjoitti:
Satufi :bye:

Kävele alttarille ihmeessä veljesi käsipuolessa jos niin haluat! Se on jopa perinteikästä :nod: Aiemmin jos isä oli estynyt, häntä tuurasi morsiamen kummi, isän tai äidin veli, morsiamen (usein vanhin) veli, isoisä tai kuka tahansa vaikutusvaltainen morsiamen läheinen. Ei isä ole ollut mitenkään ainut saattaja historiallisessa mielessä.

Myös joku läheinen ystävä voisi toimia saattajana. Koska oma isäni on myös kuollut, eikä itselläni ole veljiä, vastaavassa tilanteessa pyytäisin taatusti jonkun läheisen miespuolisen ystäväni saattajaksi :)

Toisaalta mun mielestä sekin on hienoa, kun nainen kävelee ylväästi ihan yksin alttarille.

Joten valitse sinä vaan saattajasi kuten haluat :wink:

:bye:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 18.11.2005 00:09 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

No, nyt on monta ongelmaa!
Minä, kun en sen kummemmin ole koko häätouhuun perehtynyt niin nyt kun asia alkaa olla ajankohtainen on pallo IHAN hukassa..
Ensinnäkin..

1. Tuleva puolisoni on teinivuosinaan sössinyt raha-asiansa siihen kuntoon, että luottotiedot on pannassa. Vaikuttaako naimisiin meneminen minun finanssiini miten??

2.Olemme tällä hetkellä kumpikin opiskelijoita, joten hääbudjetti on pieni.. Ajattelin laittaa viimeisen opintolainan eräni (660€) palamaan, ja morsiuspuvun teen opinnäytetyönä itse. Onko röyhkeää/mautonta lähestyä isovanhempia ja/tai vanhempia budjetointi-ongelmissa sillä tavalla, että kävisimme yhdessä tulevan puolisoni kanssa kysymässä, josko saisimme rahallista avustusta etukäteen ikäänkuin häälahjasta..?

3.Kirkkohan ei lienee verota vihkimisestä?

4.Rahaa säästääksemme, emme aio tilata pitopalvelua vaan suunnitella/toteuttaa kaikki ruoka ja juoma itse lähisukulaisten kesken talkoohengellä. Onko kenelläkään valmiiksi laskettua hintaa omatekoiselle menulle ja jos, niin millaiselle? Esim. vanha kunnon perunat, kastikkeet, leivät, salaatit, leikkeleet, kakkukahvit ja muut juomat paljonko maksaisi n.sadalle hengelle?

Juuri nyt en muuta akuuttia muista, mutta todennäköisesti tulen palaamaan asiaan.. :? :D

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 18.11.2005 07:49 
Poissa
Sivustovastaava
Sivustovastaava

Huomenta Brideko :bye:

Tässä joitain vastauksia.

1. Ei. Avioliiton solmiminen ei vaikuta tuohon. Se ei vaikuta myöskään omistusoikeuksiin:

Avioliitossa puolisoiden kesken vallitsee omaisuuden erillisyyden periaate. Avioliiton johdosta puolisoiden omistaman omaisuuden omistussuhteet eivät siis muutu. Se omaisuus, mikä puolisolla on avioliittoon mennessään, kuuluu edelleen hänelle. Niin ikään on hänen omaisuuttaan, mitä hän avioliiton aikana saa.

2. Monet tekevät noin. Lisäksi kannattaa kysellä taitavilta ystäviltä jos jotkut heistä haluaisivat autella teitä häissänne. Lisäkädet ovat aina tarpeen ja monella on sellaisia ystäviä, joiden lahja voi olla kädentaidoista tuotettua, esim. häämeikki, -kampaus, valokuvaus tms.

3. Ei, ellei kyseessä ole joku spesitilanne, esim. että oman seurakunnan pappi joutuu matkustamaan toiselle puolelle valtakuntaa teitä vihkimään. Omassa seurakunnassa vihkiminen on maksutonta.

4. Tuohon on todella vaikeaa vastata mitään kovin tarkkaa, sillä esim. juomapuoli vaikuttaa budjettiin.

Suosittelisin, että lueskelet hyvällä ajalla tätä amoriinin hääoppaan puolta. Siellä on kasapäin vinkkejä häiden suunnitteluun ja toteutukseen - monet vinkeistä on lähtökohtaisesti tehty siten, että ne voi toteuttaa pienellä budjetilla. Esim Ruoka & juomat-osastolta ( www.amoriini.com :arrow: Ruoka & juomat) löydät monia koosteista, joissa ruokien hinnat laskettu valmiiksi/10 hlöä ja niihin löytyy reseptit samoista koosteista.

Tervetuloa mukaan :)

:bye: Adi

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 18.11.2005 08:15 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

brideko kirjoitti:
Onko kenelläkään valmiiksi laskettua hintaa omatekoiselle menulle ja jos, niin millaiselle? Esim. vanha kunnon perunat, kastikkeet, leivät, salaatit, leikkeleet, kakkukahvit ja muut juomat paljonko maksaisi n.sadalle hengelle?

Kuten Admiina jo vinkkasikin, hääoppaan puolelta löytyy menuja, ohjeita ja laskelmia, mutta jos haluat voin jeesata sinua sen kanssa. :wink:

Tällee äkkiseltää ei voi laskea menun hintaa sadalle, jos ei tiedä tarkkaa mitä siihen menuun halutaan. Tarjoilut voivat olla erittäin kalliit tai edullisemmat, riippuen mitä tarjotaan ja mihin aikaan vuodesta.

Eli kerro kuinka montaa salaattia haluaisit, tulisiko kaloja alkupaloille, mitä lihaa pääruoalle, vai olisiko se kalaa tai broileria, ja mitä juomia? Niiden tietojen perusteella voin tehä sellasen noin arvion.

Olen nyt tämän viikonlopun ystäväni häissä joten en ole paikalla kun vasta maanantaina, mut jos haluat laskelman niin laita tähän ketjuun mulle vähä pyytämääni tietoa. :wink:

Minttura :girl:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 18.11.2005 20:36 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Kiva, kun porukka on niin avuliasta! :) Kiitos vinkeistä.
Mietiskelen sen ruokalistan suurinpiirtein kohdilleen ja palaan asiaan.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 25.11.2005 23:17 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Tälle aiheelle en onnistunut löytämään ketjua - eli: Onko yleensä tapana laittaa kiitoskortti menemään myös vihkipapille? Mielelläni laittaisin, koska pappi on jonkin verran tuttu, mm. mun rippipappini. Mutta jos se ei ole tapana, voisi hän ehkä ihmetellä.. Joten, kuinkas tämä menee, kertokaahan viisaammat!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 26.11.2005 13:22 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Tavasta en tiedä, mutta varmasti pappi olisi iloinen!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 26.11.2005 14:40 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

En tiedä onko tapana, mutta meillä oli vihkijänä miehen tuttu pappi, ja oli jotenkin itsestäänselvää, että kiitoskortti meni myös hänelle.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.11.2005 16:13 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kiitos Maika & Ketturouva! Kyllä mä varmaan laitan kortin menemään, on kuitenkin sen verran tuttu. Eipä tuo varmaan ainakaan haittaa :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 20.03.2006 13:53 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Pimu79 kirjoitti:
tervehdys kaikille :bye:

Meidän häät tulevat olemaan pienimuotoiset, mutta haluaisin silti kivoja yksityiskohtia juhlapaikkaamme <3

Värinä meillä on sininen, enemmän tumman ja sähkönsininen (ei siis vaalean sininen). Mistä mahtaisn löytää jonkinlaisen clipart kuvan tms jossa olisi aiheena delfiini?? Ja mitä muita vinkkejä antaisitte millä saataisiin kivoja yksityiskohtia aikaiseksi pikkuruisiin häihin (n.20-30hlö).

Kutsukortti asiat alkavat olla jo melko lailla hanskassa... viinipullot ajattelin kortistaa "omin" etiketein, mutta mitäs muuta??? Siis sininen ja "meri" (varsinkin delfiinit) plisivat teema/aihe!

Miljoona kiitosta ja halausta auttaville käsille :hug:

Admiina kirjoitti:
Heips :bye:

Kurkkaapa tänne
http://www.amoriini.com/amoriinibb/viewtopic.php?t=7517
Tuolla teemaforkalla on monia ketjuja, joista löydät kivoja inspiksiä omaan juhlaa. Sieltä löytyy mm. meriteemaketju ja sinistä-ketju :)

Delfiiniclippeja löydät tästä linkistä
http://images.google.fi/images?svnum=10 ... rt&spell=1

Muistathan, että voit aloittaa oman päikyn ja/tai kuvapankin, jonne voit sitten tallentaa ideakuvia itsellesi :)

Hauskaa suunnittelua :bye:

Pimu79 kirjoitti:
KIITOS Admiina!!!
Noi delffiinit oli just sellaisia, kun haikailin.... :clap:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 20.03.2006 14:03 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Olisin vielä sellaista kysellyt, jos joku tietää tai on nähnyt, että jos sattuis delfiini aiheisia sormuksia olemaan? Tiesän, että on sellainen "ohkainen" ns. pikkurilli sormus, mutta jos vihkisormukseksi haikailisi, niin tarttisko sitten jo teettää??? KIITOS taas :girl:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 20.03.2006 14:14 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Pimu79 kirjoitti:
Olisin vielä sellaista kysellyt, jos joku tietää tai on nähnyt, että jos sattuis delfiini aiheisia sormuksia olemaan? Tiesän, että on sellainen "ohkainen" ns. pikkurilli sormus, mutta jos vihkisormukseksi haikailisi, niin tarttisko sitten jo teettää??? KIITOS taas :girl:

Tässä on ainakin ulkomailla tehtyjä, joita saa tilattua Suomeen ja upeimmat näistä kyllä kelpaa vihkiksikin:
http://www.seadesigns.com/dol.html

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 03.04.2006 15:40 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Lähetetäänkö myös kaasolle ja bestmanille (sekä heidän puolisoilleen/seralaisilleen) hääkutsu? Voisin kuvitella sen olevan ainakin mukava muisto jälkeenpäin, mutta onko niiden lähettäminen ihan ennenkuulumatonta???

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 03.04.2006 16:10 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Me ainakin laitoimme kutsun menemään kaikille,
kaasoni l. siskoni avoineen taisi olla myös ensimmäinen ilmoittautunut :D

Vanhemmat saivat myös kutsun (ihan postin tuomana jopa),
pitävät sitä yhtenä kauniina muistona juhlana ja on heillä edelleen kirjahyllyssä valokuvien vieressä :)

Hääpäivän onnea 30.7.2005
Juhannuspäivänä 24.6.06 kahdesta tuli kolme
Haikara tilattu vierailulle 24.9.2012

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 03.04.2006 16:12 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Meillä lähti kutsu kaikille, paitsi mun vanhemmille, joiden luona vielä asuin kutsuja lähetettäessä. Niille annettiin kutsu käteen, vaikka isä ja äiti oli mukana askartelemassa! :D
Eli kyllä mä lähettäisin myös kaasoille ja bestmanille, kyllähän heidätkin kutsutaan.:)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.04.2006 07:30 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kiitos vastauksista. Kutsut on jo kuorissa valmiina sekä bm:lle että kaasolle ja lähtevät siis postiin! :girl:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 06.06.2006 10:07 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Re: Mistä hääaiheinen taustakuva/soittoääni?
LT81 kirjoitti:
Tietääkö kukaan? Mistään en ole löytänyt. :auts:

saara80 kirjoitti:
www.buumi.net - osoitteessa voit tehdä taustakuvia omista kuvista. Eli etsi joku mieleinen kuva netistä, tallenna se koneelle (ellei koneellasi ole jo mieluista kuvaa), mene tuonne buumiin ja siellä se on semmoinen kuvaeditori, jolla voit tehdä taustakuvan haluamastasi kuvasta. Joudut tosin maksamaan kun tilaat sen kännyysi.

Mikä puhelin sinulla on? voitko itse omalta koneeltasi esim IR:n avulla siirtää kuvia kännykkääsi?

Monet soittoääni-saitit pitävät häämarsseja listoillaan soittoääniksi.

:girl:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: Taustakuva/soittoääni
ViestiLähetetty: 06.06.2006 12:29 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Kiitos! mulla vallan simppeli Nokian puhelin, 2100?? eli siihen käy vaan ihan perusjutut, ei "oikeat" kuvat ja soittoäänet. :doh:

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 02.05.2007 11:11 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Eli ongelmana on siskoni, joka vielä asuu kotona, mutta on seurustellut jo pidempään eli tämä mieskin kutsutaan häihimme. Ensiksi ajattelin laittaa äidille ja miesystävälleen oman kutsun ja siskolle poikakavereineen oman, mutta onko hassua jos kaksi kutsua menee samaan osoitteeseen? Miten tämä etiketin mukaan tulisi osoittaa? Tyyliin: Sukunimi Äiti, Sisko avec, Sukunimi Äidin mies ??
(Kuitenkin meille tulee kutsun liitteeseen teksti: "Kun olette saaneet tämän kutsun
kätösiinne ja varmistaneet vielä
kirjekuoresta että siinä
lukee nimenne,
(sillä kutsu koskee vain
kirjekuoressa nimeltä
mainittuja henkilöitä),
niin onneksi olkoon;
Teidät on kutsuttu häihin!" )
Vähänkö nyt tuntuu menevän vaikeaksi..

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 02.05.2007 11:37 
jossainhan tästä oli, eli etiketin mukaan kaikille täysi-ikäisille lähetetään oma kutsu, eli äidille ja siskolle omansa...näin tulee meillä olemaan....

Ylös Etusivu

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 02.05.2007 12:07 
Ihan hyvin voi laittaa kaks kutsua samaan osoitteeseen. :) Mun kaks kaveria on kämppiksiä, ja laitoin heille ainakin molemmille oman kutsun. Ja ehkä siskosi haluaa itselleen muistoksikin kutsun!

Ylös Etusivu

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 79 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 23.09.2018 21:35