* UKK    * Etsi

Tänään on 22.06.2018 15:05

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 135 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 19.01.2009 23:20 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

hmmm...mä ajattelen tuon asian niin että kun itse häänne kustannatte niin siihen ei ole kellään nokan koputtamista ketä sinne kutsutte. Kyllähän meillekin kaikkea on ehdoteltu mutta ollaan vaan sanottu että sori me ollaan vieraslista tehty jo ja sitä ei enää voi muuttaa...eikä sitä oikeest voikaan kun kerran on jo päätetty :D

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 20.01.2009 17:21 
Poissa
Enkeli
Enkeli

Kyllä tää vieraslista on varmaan aika monelle ongelmana. Meillä tosiaan häät elokuussa ja alustavan vieraslistan laadimme mieheni kanssa. Nyt kun molempien vanhemmille on kerrottu, niin alkoikin heti kysely, et onkos ne kutsuttu jne. Ärsyttävää..

Miun vanhemmat onneks on sitä mieltä, että "kutsukaa ketä haluatte, se on teidän juhla", mutta miun miehen vanhemmat! Voi ärsytys! :x

Miun mies on perheen ainut lapsi, joten häät on sen vanhemmille iso juttu. Myö oltiin alunperin jo rajattu, että kaikkia serkkuja ei kutsuta, sillä ei kaikkien kanssa missään tekemisissä olla. Mie en oo edes nähnyt kaikkia miehen sukulaisia vaikka reilu 5vuotta yhdessä ollaan oltu. Miun miehen vanhempien mielestä häihin pitäisi kutsua myös heidän serkkuja ja Esim. miun miehen ukin veljen leski pitäisi kutsua ja sitten myös niitä serkkuja. Lisää vieraslistaan tulisi varmaan 15-20 nimeä! ja meidän kutsuvieraslistalla on jo 120nimeä. Tuleva anoppi kanssa sanoi, että kyllä hyö ne ylimääräiset kustantaa, mutta kun mie en haluu niitä sinne häihin!! Haluun et ne ketkä siellä on, on sellaisia joiden kanssa oikeesti on tekemisissä, eikä tarvii sit olla vaivaantunu vieraiden ihmisten läsnäolosta.. Voih.. :?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 20.01.2009 18:09 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Perusongelmia.

Meillä mies kysäisi, että mitä jos muutama hänen vanhempien naapureista tulisi. Kun äiti haluisi. Olen toki joitain naapureita tavannut, joten muutama voisi tulla kysymykseen.
Miehelle taasen sanoin, että KAIKKI ehdotukset kulkee minun kautta ja silloin vasta selviää onnistuuko. Eli missään tapauksessa mies ei edes ynähdä niin, että sitä voisi luulla kyllä-sanaksi.
Näin lupasi toimia :)

Mitä mä teen?!

-Apso

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: vieraat
ViestiLähetetty: 24.01.2009 15:01 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Meille tulee ainoastaan ne vieraat jotka ovat erittain laheisia..joiden kanssa ollaan pidetty yhteytta viime vuoden aikana...yhteensa siis tulee 37 vierasta...suurin osa suvusta jaa pois..

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.01.2009 16:48 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Haluamme pienet ja tunnelmaltaan intiimit, lämpöisät ja leppoisat häät, joten kutsumme vain meille kaikkein läheisimmät sukulaiset ja ne ystävät, joiden kanssa todella olemme tekemisissä. Pääperiaatteena on alusta asti ollut, että häihin ei kutsuta ketään velvollisuudesta tai muiden kuin hääparin toiveesta. Tämä on mielestäni kohtuullista myös, koska rahoitamme häämme itse. Mies on myös ilmoittanut pysyvänsä tukenani ja turvanani, mikäli äitini päättää painostaa vieraslistan paisuttamiseen. :D

Lisäksi mieheni suku on todella pieni (noin 10 henkilöä), joten meistä olisi tuntunut kummalliselta, jos minun sukulaisiani (serkukset yms. perheineen) olisi kutsuttu paikalle sankoin joukoin. Vierasmäärä meillä on 42.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.01.2009 20:26 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Meillä on kanssa ollut ongelmia vieraslistan väsäämisessä.

Mulla on todella iso suku, enkä ole paljoa yhteyksiä pitänyt varsinkaan isän puolen suvun kanssa. Haluaisin kuitenkin vähän isommat juhlat ja ois tosi kiva pitkästä aikaa nähdä sukulaisia.

Sulhasen suku taas on pieni ja sulhon isä on riitaantunut parin sisaruksensa kanssa niin pahasti, ettei ole heidän kanssaan missään tekemisissä. Anopit kuitenkin haluaa, että kaikki sedät & tädit kutsutaan ja tuntuis aika hankalalta kutsua vain osa ja jättää loput kylmästi rannalle, vaikka budjetti kasvaakin aika isoksi, jos joudutaan ruokkimaan kaikki nyt listalla ovat 113 ihmistä!

Todnäk. tehdään niin, että kutsutaan kaikki sedät & tädit, koska oletuksena on, ettei niistä suurin osa kuitenkaan tule paikalle...ja jos tulee, niin vanhemmat saa sitten auttaa kustannuksissa :D

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.01.2009 21:14 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Ei muuta kuin raaka karsinta.

Itsellä on niin tuhottomasti serkkuja, että osan jätin vain pois. Periaatteena oli, että serkut joiden kanssa ei ole ollut oikeastaan missään tekemisissä, niin niitä ei kutsuta.

Mitä mä teen?!

-Apso

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.02.2009 20:36 
Poissa
Suojelusenkeli
Suojelusenkeli

mites sitten kun kaaso on sitä mieltä että hänen poikansa 1,5v pitäisi tulla heittelemään ruusun terälehtiä tms ja hänen miehensä lasta hoitamaan...
itse en tätä toivo eikä miehenikään halua että kaason mies tulee juhliin vaikka muuten olemmekin kavereita ja mies on mukava.
kaason tyyli on muutenkin turhan usein että hän vaan sanoo miten asiat menee ja hän varmasti loukkaantuu kovin jos ja kun joudun hänelle asiasta sanomaan.

itse en vain millään kehtaisi edes ehdottaa tuolla lailla muiden häihin tms ohjelmaa mutta hänelle se on ihan arkipäivää tuollainen tyyli...

emme halua hänen miestään paikalle kuten emme halua muidenkaan kaasojen miehiä paikalle. se olisi epäreilua jo muitakin kohtaan.

alkaa jo ahdistamaan kun ei ole ensimmäinen kerta kun hänen kanssaan on tällainen tilanne, enkä kehtaa sanoa vastaan :oops:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.02.2009 23:29 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Entä jos yritätte sanoa sen niin, että ei ne terälehdet oikeen sovi teidän tyyliin (jos tilanne on näin), ja muutenkin lapsi voi helposti pitkästyä ja haluta aikasin kotiin kun sen miehenkin tulo vois taas harmittaa muita kaasoja. Kun on kerran yhteisesti päätetty ettei kenenkään miehet tule. :?

Hankala juttu kieltämättä, onko sulla sitten montakin kaasoa? Ja onko vierasmäärä yleisesti pieni? Siihenhän on aina hyvä vedota, ei mahdu ja halutaan vaan ihan ne tärkeimmät jne. Ja joo, ainahan sinne luulis yhden mahtuvan, mutta kun teilläkin on se tilanne että sitten sen avecin haluis tuoda moni muukin.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.03.2009 08:48 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

MammaMYY kirjoitti:
Kutsuvieraslistaa tehdessä tuli mieleen, että pitäisikö kutsut sinkuille laittaa avec?
Aikaa häihin viel'ä kuitenkin usea kuukausi, joten tilanteet saattaa muuttua,joten toisilla saattaa olla tarvetta kutsulle avec.

Kuinka ootte toiminut tai kuinka toimisitte?

Avec kutsut nostaa aika kummasti vieras lukumäärää, vaikkei kaikki tätä mahdollisuutta käyttäisikään.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.03.2009 09:38 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

MammaMYY: Meillä ainakin ihan raakasti laitettiin raja siihen, että ne ketkä eivät meidän tietojemme mukaan kutsujen lähetyshetkellä seurustelleen saivat vain yhden hengen kutsun. Ja lähtipä muutamalle sellaisellekkin kutsu ilman avecia joista tiesimme että ovat tapailleet ihan hetken mutta tosiaan seurusteluksi ei vielä voi sanoa. :?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.03.2009 12:47 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

mä laittaisin vähän sen mukaan kuinka läheinen ystävä on kyseessä. osalle oon suunnitellu avecia, osalta ruksasin avecin pois. esim. yhdeltä serkulta, jonka miestä en oo ikinä tavannut, enkä toivottavasti ikinä tapaakaan (hänen mies makunsa tuppaa olemana sellasta.. hmm.. miten sen nyt sanoisi.. natsihtavabodari, vois olla kuvaileva) ja laitoin avecin tilalle hänen lapsensa.

toiselta serkulta otin kans avecin veke ja laitoin lapsen tilalle. yhdellä serkuista on jo vakikumppani, joten he saanevat kutsun nimillään ja viidennestä serkusta en tiiä. ei tunnu olevan mitään vakituista, ehkä jos kuulen sitten kun kutsujen aika on, että seukkaa, niin laitan avec/nimen, mutta jos ei, niin ilman avecia.

tulipas selostusta! hip hei! mutta kait nää menee oman maun mukaan. jos riski saada iso poppoo häihinsä, ketä ei edes tunne, niin aika rohkeesti ruksaisin avecit veke.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 02.04.2009 15:57 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Mitäs olette tälläsestä mieltä?

Vanhempani ovat eronneet ja äidilläni on uusi miesystävä ja heillä on yhteinen lapsi. Isäni on ollut lähes 10 vuotta yhdessä uuden naisystävänsä kanssa ja ovat kihloissa, mutta emme ole naisen kanssa koskaan tulleet toimeen ja hän on tehnyt erittäin selväksi ettei välitä meistä isäni lapsista.

Itse en todellakaan haluaisi kutsua sitä naista häihini, mutta en haluaisi loukata isääni ja kieltää häntä tuomasta sitä naista, sillä aion kutsua myös äitini uuden perheen. Enkä haluaisi että isäni joutuisi olemaan yksin kun äitini on uuden miehensä kanssa juhlimassa, mutta en koe että isäni uusi nainen olisi vilpittömästi onnellinen puolestamme, saati sitten viihtyisi häissämme. Jos en kutsu naista häihin, tiedän että viileätkin välimme menisivät sitten sitä myöten poikki.

En oikein tiedä mitä pitäisi tehdä, en halua sitä naista häihini, mutta en halua asettaa isäänikään epämukavaan tilanteeseen.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 02.04.2009 17:56 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mielestäni kannattaa tehdä niin, että kutsut isäsi naisystävän, ja aikuinen ihminen kun on, tehköön itse ratkaisunsa tuleeko paikalle vai ei.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 02.04.2009 18:25 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Tässä tilanteessa kannattaa ajatella myös isää. Hänelle olisi varmasti ikävää, jos naisystävää ei kutsuttaisi.

Eihän teidän tarvitse olla tämän naisen kanssa missään tekemisissä häissänne kättelyä enempää. Eikä senkään vertaa, jos ei kättelyä ole.

Mitä mä teen?!

-Apso

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 02.04.2009 21:57 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

komppaan edellisiä :? vaikea tilanne, mutta oman isän pahamieli on ainakin mulle iso juttu.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.04.2009 19:32 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Olen ajatellut yhden ratkaisuvaihtoehdon olevan, että isäni kutsu on avecillinen, päättäköön kenet tuo, mutta itse naisystävälle en kutsua lähetä.

Argh.. Pistää ihan vihaksi kun koko eukkoa edes ajattelee.. Se on niin kaksnaamainen ja inhottava ihminen, etten oo ikinä niin kamalaa ihmistä tavannutkaan.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.04.2009 21:33 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mut jos sun isä ja naisystävä asuu samas huushollis, ni eiks silloin pitäis osoittaa kutsu suoraan molemmille, eikä mitenkään "avec" ? Ja suuremman sodan sillä saanee aikaiseksi jos laittaa "avec" kuin että kutsuu molemmat nimeltä. Päättäköön sitten itse tuleeko vaiko ei.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 06.04.2009 20:33 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Kun eivät asu yhdessä.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 06.04.2009 21:25 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

mä mietin myös, että loukkaantuukohan isäsi tai hänen naisystävänsä "entistä enemmän" siitä että kutsu tulee isällesi avec..
minä nimittäin saattaisin henk.koht. pitää sitä suurempana ja varmasti tahallisena v-tuiluna kuin kutsua joka tulisi pelkälle isälle.

..tottahan se on, että ei häihinsä tarvitse kutsua sellaista ihmistä josta ei pidä.. mutta no, elämä on ja sukulaisiaan ei voi valita :doh:
..ja nähtävästi isäsi on tämän ihmisen kihlatukseen valinnut, joten olisi minun mielestäni parempi kutsua molemmat tai sitten pelkkä isä.

halloweenbileet 09

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 03.05.2009 19:09 
Poissa
Suojelusenkeli
Suojelusenkeli

Me saatiin nyt jonkinmoinen vieraslista kyhättyä, ja vierasmäärä pysyi maksimissaan 40 henkilössä. Luultavasti pari jää poiskin, kun laitettiin aveckeja varmuuden vuoksi.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.05.2009 19:10 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Häät ja vieraslistan laatimisen ongelma puhuttaa myös päivän hesarissa,
tässä linkki verkkolehden juttuun.

Hääpäivän onnea 30.7.2005
Juhannuspäivänä 24.6.06 kahdesta tuli kolme
Haikara tilattu vierailulle 24.9.2012

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 09.06.2009 08:30 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mä en oo tällä hetkellä ollenkaan tekemisissä äidin kanssa. Välit meni poikki vallan, kun hän eilen ilmotti, että on mielummin pyytämättä anteeks käytöstään, ku on mun kans tekemisis tai tulee häihin. Mun tekis todellakin mieli olla kutsumatta se häihin, mut en voi. Se aiheuttais liian paljon ihmettelyä kaikilta vierailta, että se veis huomion itse asialta, eli meidän häiltä. Enkä halua sitä! Mutta sen verran voin sanoa, että jos se tulee, niin mä osaan kyllä käyttäytyä, mutta en ala esittämään mitään onnellista äiti-tytärsuhdetta, ja perhekuvaan riittää mun puolesta isän läsnäolo!

Hääpäiväkertomus: http://keskustelu.amoriini.com/viewtopic.php?f=45&t=21760
Stiina 9.6.2011
Kreetta 13.11.2012

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.07.2009 09:49 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Mulla oli unelmissa tollanen 50-60 hengen häät ja tämä tarkoitti, että molemmat (sulhanen ja morsian) joutuisimme karsimaan sukulaisia vieraslistalta. Minun listaltani jäi pois 3 tätiä, 4 enoa, 4 setää + lukematon määrä serkkuja (noin 25 kpl). Sulhasen listan teki rakas anoppi eli tulos EI jätetty ketään pois. Toiveena oli myös lapsettomat häät...Tulos= Ei onnistunut... Vieraslista on nyt

Morsiammen suku 24 kutsuttua
Sulhasen suku 62 kutsuttua :doh:
Yhteiset kaverit 16 kutsuttua

Tästä listasta ei millään saa 50-60 hengen häitä :auts:
PS. morsian maksaa häät :roll:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.07.2009 19:44 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

no eikö sieltä anopin listalta voi karsia ihmisiä pois :o ei kait ne anopin häät ole?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 135 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 22.06.2018 15:05