* UKK    * Etsi

Tänään on 19.06.2018 14:40

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 135 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Ketä kutsutaan/ketä ei
ViestiLähetetty: 02.03.2004 12:33 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Nyt olisi apu tarpeen. Mihin vetää raja, ketä kutsutaan ketä ei? Ongelma on siinä että mieheni suku ei juuri pidä yhteyttä toisiinsa. Minun puoleltani pidetään itsestään selvänä että kutsutaan myös tädit ja sedät.
Pitääkö kutsut silloin myös lähettää mieheni tädeille ja sedille?? Tai voiko näistä tädeistä ja sedistä kutsua vain osan?
Minusta ainakin tuntuu ihan mahdottomalta ajatus että kutsutaan toinen täti mutta toinen ei...
Mieheni sanoo että hänelle on ihan sama kutsutaanko vai ei. Todennäköistä on että heistä ei suurin osa tule vaikka kutsuttaisiinkin mutta mitä mahtaa etiketit ym. tälläisesta sanoa?? :o

Neuvoja? :idea2:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: ...
ViestiLähetetty: 02.03.2004 15:45 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Minulla ei ole hajuakaan etiketistä :D Vedimme vain rajan siihen, mikä tuntuu meistä mukavalta. Eli minun sukuani tulee puolet kutsutuista ja toinen puoli koostuu lähinnä sulhon kavereista ja parista sukulaisesta :wink: Syynä on lähinnä se, että olen oman sukuni kanssa todella läheinen, mutta sulhoni ei juurikaan pidä sukuunsa yhteyttä äitiään lukuunottamatta.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: Re: ...
ViestiLähetetty: 02.03.2004 16:25 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Samoin meillä, etiketit sikseen ja kutsuttiin sopiva määrä mukavalta tuntuvia ihmisiä/sukulaisia.
Eli minun sukuani tulee puolet kutsutuista ja toinen puoli koostuu sulhon kavereista ja sukulaisesta.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 02.03.2004 17:47 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Suurin osa tuntuu nykyään olevan sillä kannalla, että jokainen kutsukoon häihinsä juuri ne, ketkä itse haluavat. Nykyään pidetään paljon häitä siten, että lähes koko vierasjoukko koostuu lähinnä kavereista ja vain ihan lähimmistä sukulaisista. Te häänne maksattekin, teillä on valta päättää, ketkä haluatte suurta päivää todistamaan. :choir:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 02.03.2004 20:23 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Me kutsutaan lähestulkoon vain sellaiset, jotka halutaan. Vanhemmat haluaa paikalle jonkun pariskunnan, joka on "aina kaikissa juhlissa". Itse en henk.koht. ko. parivaljakon miehestä pidä (luulee olevansa hauska, mutta mä olen vain hymyillyt kohteliaasti jutuilleen). Mutta vanhemmat kun maksaa häät suurelta osin, niin kait se on heidänkin toiveita kuunneltava. Täytyy vaan toivoa, että ko. henkilö ei pääse paikalle :D

- 9.7.2004 -

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 29.04.2004 11:26 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mekin haluaisimme jättää joitakin sulhasen tätejä yms. pois mutta siitä nousis aivan kauhea jupakka :x joten taitaa olla viisaampi vain kärsiä...

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30.04.2004 10:42 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Meillä saman tyyppinen tilanne. Mun puolen suku on tiiviisti yhteydessä toisiinsa, vietetään paljon juhlia, kokoonnutaan jouluna ja juhannuksena yhteen. Miehen puolelta taas suku on hajanainen, hän ei tunne serkkujaan, tätejä nähnyt todella harvoin. Noh, päätimme kutsua molempien puolelta kuitenkin tädit, sedät ja enot. Mun puolelta tulee myös ne serkut, joiden kanssa olen tekemisissä ja osa niistä on hyviä ystäviäni. Miehen puolelta ei kaiketi serkkuja kutsuta, kun hän ei niitä tosiaan tunne... Mies kutsuu sitten reippaammin ystäviä, mä ehkä vedän tiukempaa rajaa, etten ihan kaikia tuttuja ja kavereita kutsu, lähimmät ystäväni vaan. Tosin mieheni on sillä tavoin sosiaalisempikin, että hänellä on laajempi ystäväpiiri kuin minulla. :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 03.06.2004 07:19 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

itse olisin halunnut jotkut n.50-70 hengen häät..... no aina ei saa mitä haluaa. Minun puolen suku on valtava ja samoin mieheni, pelkät perussukulaiset eli tädit ja enot/sedät ja sit ne serkut jotka asuvat kotona tai ovat vielä niin pieniä ettei heitä voi jättää yksin niin listassa on 101 nimeä :lmao2: tiedän että tuo luku on kuin siitä dalmatialais leffasta. Olen yrittänyt kysellä anopilta ja äidiltäni että ketä mahdollisesti voisi jättää pois ja molemmin puolin vastaus on etteikö siiheen listaan vielä muutama nimi mahtuisi kun se ja se olisi kiva kanssa saada häihin mukaan :( ja paras oli äidin kommentti että enkö voisi mieluummin jättää kaverit pyytämättä ja ottaa sukulaisia tilalle :o :o EN!!!!! heitä ei ole montaa ja nämä ovat minun häät, ihan älytön kommentti ja meni kyllä hermot, onneksi oltiin puhelimessa että laitoin vain sen kiinni kokonaan ja en laittanut päälle muutamaan päivään :x :x :x

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 03.06.2004 07:39 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Ei mullakaa ole mitä haisua mistää etiketeistä,mutta kun on aika pieni suku muutenki ni yritetää jo siinä mielessä kutsua jopa niitä joitten kanssa ei joulukorttia paremmin olla yhteydessä :) !Haluan kuitenki että vieraita olisi just enemmän kuin 20...kutsuttujen listalla on myös yksi sellainen pariskunta,jotka on lähinnä minun vanhempien ystäviä,mutta kun mie olen pikkulikasta asti ollu tekemisissä heidän kanssaan kutsutaan hekin mukaan :wink: !Kaikkein parsta tässä on just se,että sulhon vanhemmat kun on eronnu ni mie en ole nähny sulhon sukua juuri ollenkaan,mutta silti kutsutaa häihin ihan oikeastaa senkin takia että vaihteeksi sulhon suku tapaisi iloisemmissa merkeissä kun yleensä suku kokoontuu vain hautajaisissa :? ,enkä tiedä tuleevatko vaikka kutsutaanki,mutta who cares :bye: !!
Eli ponttinahan tässä juuri on se ettei pidä kutsua ketään pelkästä velvollisuuden tunnosta vaan ihan näppituntumalta!Kaasoniki oli viime kesänä yksissä häissä jossa oli kaverit jätetty suuremmalti osalta kutsumatta ja panostettu sukulaisiin ja ne oli kuulemma todella tylsät häät,keski-ikäki oli sen verta vanhempaa että moni lähti jo kakkukahvien jälkeen kotiin :? !Eli kutsukaamme enemmän kavereita ja tuttavia nii kemutki kestää kauemmin ja meno on taattua :wink: !

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 29.10.2004 13:26 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Minullakin on ollut vastaavaa ongelmaa suvun kanssa.

Isäni puolella suku on hyvin laaja (setiä ja tätejä yhteensä kuusi + vielä kaikki serkut)
Mutta viimeksi olen nähnyt heistä kaikkia 10 vuotta sitten (muutenkin ekaa kertaa elämässäni kummitätini häissä) Tai en ollenkaan.
Muutamat heistä ovat käyneet lakkiaisissani, mutta osa asuu niin kaukana, ettei yhteyttä ole pidetty lainkaan.
Päätimme siis kylmästi kutsua isäni puolelta vain tädin, serkun perheineen ja sedän perheineen, joita ehkä eniten (muutamia kertoja) olen tavannut.
Uskon myös ettei suku sieltäpäin loukkaannu, vaikken heitä kutsu, en tiedä muistavatko he edes olemassaoloani...

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.11.2004 00:17 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Sukulaiset meilläkin suuri ongelma.

Molemmilla kun on sellaisia läheisiä sukulaisia, joiden kanssa ei olla tekemisissä ja sellaisia kaukaisempia sukulaisia, joiden kanssa ollaan.
Tämä sinänsä ei ole se ongelma vaan se, että minä en pysty vetämään rajaa yhteydenpidon perusteella. Jos kutsuu yhden serkun niin pitää kutsua muutkin ja jos kutsuu yhden isän tädeistä niin sitten vieraslista kasvaa hurjasti.

Sen olen jo päättänyt, että äidin serkkua vaimoineen ja aikuisine lapsineen ei kutsuta. Äiti suuttuu kyllä, mutta minä en kyseisten ihmisten kanssa ole missään tekemisissä.

Kavereitakin tahtoisimme kutsua, mutta pelkistä sukulaisista (joista osa osaa kyllä juhlia aamuun asti) tulee jo varsin suuri joukko.
Kavereiden suhteen ongelmana se, että suurin osa kutsuttavista olisi miehen kavereita vaimoineen ja tyttöystävineen. Niiden vaimojen ja tyttöystävien kanssa olen kyllä tutustunut ja ystävystynyt.
Ja mikä muka oli ongelma? Tietenkin se, että tuntuu oudolta, että vieraana olisi tuskin yhtään ystävää, joka olisi alunperin minun.

Kaiken pitää olla hankalaa. Helpointa olisi, jos vain tunnustaisin vanhojen kavereiden jääneen ja uusien tulleen tilalle.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: ...
ViestiLähetetty: 28.01.2005 01:04 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Siukku kirjoitti:
Millä periaatteella valitsette vieraat häihinne? Meillä lista on suppea (aikuisia vajaat 60 kpl), koska haluamme vain tärkeät ihmiset jakamaan päivän kanssamme. Haluamme pienet ja intiimit juhlat.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 26.08.2005 14:44 
Poissa
Enkeli
Enkeli

Minä yritän vetää rajaa edes siihen, että häihin ei kutsuttaisi ketään sellaista ketä en ole koskaan nähnyt. Jos en ole ikinä nähnyt sulhon jotakin lapsuusajan naapuria koko seurustelun aikana,hän ei voi olla merkittävä ihminen enää sulholle.

Minä haluaisin suhteellisen pienet häät, mutta sulho ja luultavasti hänen äitinsä keksivät ainakin sata ihmistä pelkästään heidän sukulaisia ja tuttavia... :?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 26.08.2005 15:20 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Meillä menee jotenkin niin, että miun puolelta tulee enempi sukulaisia ja vähempi kavereita. Ja sulholla taas vähempi sukulaisia ja enempi kavereita. Syy varmaan, että miulla on "läheisemmät" välit sukuun, kuin sulholla. Rajan olen vetänyt serkkuihin (joita on 8 kpl:tta). Toki niissä lähtee kutsu koko perheelle, mutta kuitenkin.
Ja vaikka olen enemmän väleissä 2-3 serkun kanssa, niin silti kohteliaisuus + välisovun takia tulee myös lopuille lähetettyä kutsu. Jokainen heistä sitten päättäköön tahollaan, tuleeko vaiko eikö. Näin me ollaan päätetty :).
Vaikka toki, meidän häät + meidän rahat. Tiedetään, tiedetään. Mutta ollaan laskettu, että koska kyse ei oo nyt kuin vain 8 serkusta perheineen/avecceineen, niin se ei ole ongelma. Ja kun vieraslista on siinä ~105-110 tienoilla... Eli ei se mein tapauksessa pari ihmistä sinne tai tänne meitä haitanne. :)
Enempi tai vähempi ilkeesti (?) ollaan myös aateltu, että koska matkaa on kummankin kutsuvieraittan puoleen ~3 tuntia, niin varmaan ne ihmiset tulee viettämään häitä, joita se oikeasti kiinnostaa :wink:.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 06.09.2005 14:32 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Meidän kutsulista on aika värikäs ja enemmän kaveripainoitteinen. Oma sukuni on aika iso (isällä ja äidillä molemmilla 8 sisarusta).. Serkkuja on paljon, varmaan n.50. Plus sitten serkkujen lapset ja puolisot. Kaikkia en edes tunne. Äidin puolen sukulaisiin olen enmmän ollut yhteydessä ja läheisempi, mutta silti en haluaisi sieltä kutsua kaikkia, koska en halua että hääni menevät viinabileiksi.. Kun niillä on vähän tapana tehdä niin. :auts: Isän puolen suku käyttäytyy hyvin, mutta kun siellä ne on jäykkiksiä eikä yhtään niin rentoa porukkaa, osaa en ole nähnyt vuosiin. Lisäksi sukuni asuu ihan toisella puolella Suomea, koska olen muuttanut kotipaikkakunnaltani pois ja häät pidetään siellä missä nyt asun. Mieheni suku on pieni ja sieltä kutsutaan kaikki. Mutta sitten mieheni on sitä mieltä että kaikki puolitutut moimoi kaveritkin tulisi kutsua. :doh: Ja kaiken lisäksi hän on jo nyt lupaillut ihmisille et tulevat sit meän häihin. Kysymättä multa! :x Eli se mistä häälista tällä hetkellä koostuu on mieheni kaverit. No luulenpa että siinä vaiheessa kun istumme yhdessä alas ja luemme listan läpi ja teemme budjetin, niin nämä moimoi kaverit vähenee. :D :clap:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.11.2005 13:42 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

elina1 kirjoitti:
Heippa!

Meillä on karmea vierasongelma. :deal: Pidämme pienet häät (35 hlö:ä) ja olemme joutuneet muutenkin rajaamaan aika kovalla kädellä kutsuttavia. Jostain syystä hääkutsu tai kutsutta jääminen tuntuu olevan ihmisille valtavan iso asia. :doh:

Oletteko kutsuneet tai olleet vieraina häissä, joissa osa saa kutsun vain kirkkoon mutta ei juhlapaikalle. Kaipaisin ennakkotapauksia ja infoa vähän siitä, että miten on sujunut? Voiko näin tehdä, että pyytää kirkkoon mutta ei itse hääjuhlaan? Auttakaa siskot :girl: , häät on jo kuukauden kuluttua ja kutsut pitäisi lähettää pian :bye:

Hääpäivän onnea 30.7.2005
Juhannuspäivänä 24.6.06 kahdesta tuli kolme
Haikara tilattu vierailulle 24.9.2012

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.11.2005 13:59 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Hei elina1 :bye:
Tuo häihin kutsuminen tai kutsumatta jättäminen tuntuu aina herättävän suuria tunteita :wink:

Jos teillä on vihkiminen kirkossa (ja näin ilmeisesti on), niin kirkkoonhan saa tulla kuka vaan vihkimistä todistamaan, sekä kutsuttuna että kutsumatta.

Jos erityisesti haluatte kutsua ihmisiä vihkimiseen / ns. "ilmoittaa" vihkimisestänne etukäteen, niin kaikki on mahdollista kutsun tekstiä muokkailemalla. Esim. "Olette tervetulleita todistamaan kun sanomme toisillemme tahdon xx kirkossa xxx aikaan" (erilaisia vaihtoehtoja tekstiksi löytyy mm. tuolta Tekstit ja sanailut -forkalta).

Kannattaa hyvin selvästi ilmaista kutsun / ilmoituksen koskevan vain vihkimistä, ettei tule väärinkäsityksiä tai ikäviä yllätyksiä. Moni voi olettaa kutsun koskevan sekä vihkimistä että juhlaa, ellei sitä erikseen selvästi mainita.. esim. "Hääjuhlaa vietämme perheen parissa" kertoo kauniisti sen, että varsinaista isoa juhlaa ei ole.

Itse olen kerran vuosia sitten saanut tällaisen kirkkokutsun (harrastuksen parista tuttu vihittiin), eikä se mitenkään loukkaavalta tuntunut. Kyseessä ei tosin ollut läheinen ystävä eikä sukulainen ja vihkiminen oli asuinpaikkakunnallan, joten kirkossa "pyörähtäminen" ei vaatinut suuria panostuksia.

Mutta.. ihmiset ovat aina erilaisia ja myös suhtautuvat asioihin eri tavoin.
Tulkaahan muutkin kommentoimaan :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.11.2005 22:22 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

hei outimaaria :bye: Kiitos, taidan tietää mitä teemme. :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 06.11.2005 10:28 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Elina1, Kerrohan toki meillekin :wink:
Ollaan niin uteliasta sakkia, minä ainakin :D

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 12.11.2005 20:25 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Meillä kutsutaan vieraita todennäköisesti korkeintaan 200 henkilöä, koska:

-astiat vain 200:lle
-tila vain n. 200:lle
-budjetti liikkuu jo nyt ylärajalla, vaikka puvusta ym. tingitäänkin mahd. paljon. Yksinkertaisesti ruoka on suurin menoerä, ja mitä enemmän on ihmisiä, sitä kalliiimpaa on juhlia.

Vieraat rajataan siten, että noin puolet tulee minun puolelta ja puolet sulhon. Omaa isänpuoleista sukua (n.100 hlöä) en kutsu, sillä en ole ollut tekemisissä juuri kenenkään kanssa yli viiteen vuoteen. Lisäksi suurin osa suvusta ei tunne sulhastani, vaikka olemme olleet yhdessä yli 10 vuotta! Pyydän siis äidin puolen sukua (~8 hlöä), kummit, ystävät, kaverit ja perhetutut. Sulho haluaa sukunsa, mutta onkin heidän kanssaan läheinen. Tämä on meidän tapamme ratkaista vaikea ongelma. Riitaa tulee varmasti isäni toimesta vähintään, siksi en olekaan vielä hänelle kertonut kihloista... :?

Toisaalta, me maksamme häät itse, joten me päätämme
:D

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 21.11.2005 00:02 
Poissa
Kaaso
Kaaso

Vaikka asia ei olekaan omalla kohdallani vielä ajankohtainen, on pakko työntää lusikka tähänkin soppaan :)

Me emme sulhoni kanssa ole kumpikaan kovin sukurakasta porukkaa, eivätkä kyllä ole vanhempammekaan. Eli muutamaa poikkeusta lukuunottamatta sukulaisia nähdään lähinnä hautajaisissa. Kummallakin on kymmenkunta läheistä ystävää, eli häistä tulee tulee pienet. Ja pienet bileet haluammekin.

Olen samaa mieltä siinä, että on turha kutsua häihinsä ihmisiä,
a) joita molemmat ei tunne
b) joista jompikumpi tai kumpikaan ei varsinaisesti pidä
c) velvollisuudentunteesta
d) koska äiti / anoppi vaatii
e) koska joku kutsutuista haluaa ottaa tyypin avecikseen
f) jotka todennäköisesti riitelevät keskenään
etc.

Eli omaan napaan tuijottaminen on aivan tervettä ja jopa toivottua! Onhan kyseessä morsiusparin iso päivä, ei sitä tillistelemään tarvita kaikkia kumminkaimoja ja pikkuserkun penskoja.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.01.2006 13:53 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Yllä on lähinnä puhuttu ongelmallisista sukulaisista. Mutta mitä sanotte ongelmallisista ystävien aveceista? Luonnosasteella olevassa kutsuvieraslistassamme on 5-7 ystävää/kaveria, joiden nykyisiä kumppaneita emme tunne lainkaan tai olemme nähneet pari kertaa (ja ainakaan muutamasta minulla ei ole mitään mieltä ylentävää kerrottavaa).

Minusta ei ole mitään mieltä kutsua kouluaikojen tyttöystäviäni avecien kera. Mitä mieltä olette, voinko vain yksinkertaisesti jättää avecit mainitsematta kutsussa? Jos linja on yhtenäinen, ei kai kukaan voi loukkaantua? Varattu juhlatila ei tulisi niin ahtaaksi ja toisekseen en ole innokas kustantamaan tuntemattomien poika/tyttöystävien ruokailuja.

Sukulaisten kutsumisessa olen ainakin vielä pysynyt linjassa: koska vanhempani eivät ainakaan vielä ole ilmoittautuneet häiden osakustantajiksi, en ole laittanut listalle kuin minun & mieheni vieraat, ei isäni vieraita...

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 24.03.2006 08:04 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Apila1 kirjoitti:
Voiko perheestä kutsua vain yhden henkilön?

Eli siis olen ystävystynyt kahden sisaruksen kanssa (molemmat tahoillaan naimisissa ja molemmilla lapsia kaksin kappalein) ja haluaisin mieluusti kutsua heidät häihimme, mutta voinko kutsua vain heidät ja jättää miehet+lapset kutsumatta? Vai onko täysin sopimatonta?
Heidän lapsia olen toki tavannut useamminkin, mutta heidän puolisoitaan en juuri lainkaan, joten en heitä edes tunne.
Mitä olette mieltä?

Mamukka kirjoitti:
Mun mielestä on täysin ok, luulen, että ystäväsikin ymmärtävät asian hyvin, kun ette ole kuitenkaan nähneet edes toisianne. :)

Kathryn kirjoitti:
Hm...Meillä ei näil näkymin kutsuta miehen kahta siskoa...Toinen ilmoitti eilen itse, ettei tule meidän häihin...Mitä järkeä siis kutsua!? Kolmannella siskolla on perhe, mutta erinäisistä syistä johtuen siitä perheestä kutsutaan vain tämä sisko. Käy siis mainiosti.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 06.04.2006 10:10 
:bye: Samaa ongelmaa mietitään...

On kyse minun kolmesta ystävästä.
R:n olen tuntenut.. :o 8v. lähtien mutta pidämme yhteyttä "silloin kun mieleen juolahtaa"..
H: tuntenut ylä-asteelta, ja niihin aikoihin pidimme paljon yhteyttä (asui naapurissa) ja vietimme muutenkin aikaa yhdessä. Nykyisin pidetään "silloin tällöin". (viimeksi soittelimme helmikuussa...)
V: Asuu lähes vanhempieni naapurissa, joten hänen luonaan tulee poikettua lähes aina kun käyn vanhempieni luona (n. 1* vko:on) mutta muuten emme soittele/pidä yhteyttä etes joka viikko...

Kaikki em. henkilöt ovat omalla tavallaan läheisiä ja he ovat jättäneet oman jälkensä elämääni mutta...
Haluaisin toisaalta jakaa heidän kanssaan päivän mutta jakaisivatko he minun kanssani omansa :? ???
Ja toisaalta, miltä tuntuisi mennä "kaverin" häihin jossa en tuntisi kuin hääparin ja kenties hänen vanhempansa? Ei minusta ainakaan kovin miellyttävälle...

Neuvoja?

Ylös Etusivu

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 15.04.2006 21:54 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

emmi.k sinä itse varmasti tiedät parhaiten kuinka hyviä ystäviä he ovat sinulle ja kuinka tärkeää on tulevatko he hääjuhlaanne. Itse kutsun vain tärkeimmät kaverit, itselläni tulossa kylläkin melkoisen pienet häät. Jokainen kaverini jonka kutsun, kutsuisi ihan varmasti minut samassa tilanteessa. ei kovin hääppöinen neuvo. :oops:

Itselläni ongelmia lähinnä sukulaisten kutsumisessa. Tarkoituksena olisi kutsua vain ne sukulaiset joiden kanssa ollaan tekemisissä. Tietysti omat sisarukset, Äitini puolelta: minun mummo ja vaari, kaikki äitini sisarukset, mutta minun serkuistani vain ne jotka asuvat vielä kotona (tämä aiheutti jo tätini puolelta nenän nyrpistyksiä, kun hänen lapset eivät pääse, jotka jo reilusti 30v), isäni puolelta vain minun mummo, isän sisarusten kanssa kun en ole ollut moniin vuosiin missään tekemisissä. Mieheni puolelta tulee sekalainen sukukunta,myös aikuisia serkkuja (tämä tulee aiheuttamaan ihan varmasti sukulaisissani närästystä) koska nämä ovat lähinnä myös ystäviä. Mieheni puolelta tulee kuitenkin vähemmän sukulaisia mutta enemmän ystäviä, itseltäni taas enemmän sukulaisia ja vähemmän ystäviä. En halua ketään loukata mutta ihan jo rahankin takia on johonkin raja laitettava ja meidänhän ne häät ovat, eivätkä sukulaisten... :o

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 135 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 19.06.2018 14:40