* UKK    * Etsi

Tänään on 19.08.2018 05:44

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 135 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 18.07.2009 09:37 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Se suku ottaa heti itteensä jos jotain ei kutsuta... ja anoppi haluaa näyttää, että hänenkin lapsista joku pääsee naimisiin.. (anopilla kaksi poikaa, joista toinen ei ole koskaan tuonut tyttöä näytille..."poika" 36w)....mutta olen jo nyt sanonut ettei listalle tule lisää nimiä :x

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 31.12.2009 13:47 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Savanna79 kirjoitti:
Heippa! meidän hääjuhlaan olisi tulossa noin 30-45 vierasta. miten tehdään: emme tunne mun tyttökavereiden miehet enkä jotenkin pysty kuvittelemaan jotkut heistä siellä..jos kutsumme kaikki avecit niin meille tulee melkein 50h..budjetti on pienipieni.. kutsunko nyt vain tyttökaverit vai miehet myös? :o
HYVÄÄ UUTTA VUOTTA!!

Äidiksi 02/10 & 01/12

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 09.01.2010 00:37 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Avec-ongelmia täällä:
Olen harrastanut joukkuelajia ja haluaisin kutsua häihin koko joukkueellisen ystäviäni. Ongelma on vain siinä että kutsuisimmeko myös mahdolliset avecit? Moni näistä ystävistäni seurustelee, on kihloissa ja naimisissakin, mutta avecien kutsuminen tuplaisi kutsuttavien määrän! Tarkoituksenamme on kyllä kutsua muiden ystäviemme kumppanit, mutta onko tämä epäreilua joukkutovereita kohtaan?

Jostain muistan lukeneeni, ettei aveceista tarvitse välittää harrastusporukkaa kutsuessa. En oikeastaan tunne edes kovin hyvin ystävieni kumppaneita... Tuntuisi myös aika pahalta kutsua esim. vain kihloissa/naimisissa olevien puolisot mukaan häihin.
Jos ajattelisin itse saavani avecittoman kutsun, en loukkantuisi, jos tietäisin, ettei muutkaan joukkuetoverit ole saaneet avec-kutsuja. Mitä te tekisitte?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 09.01.2010 09:24 
Poissa
Kerubi
Kerubi

Ainakin minun järkeeni käy, että tuollaisen joukkueen avecit voi jättää kutsumatta. Itse ainakin ymmärtäisin tässä tilanteessa, varsinkin jos kenenkään joukkuetoverin aveceja ei kutsu. Joukkuehommat jotenkin vain eroaa noista "yksittäis" ( :D en keksi parempaa termiä) ystävyyksistä. Joukkue tulee sellaisena "könttänä". Ompas hankala selitys :girl:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 09.01.2010 12:20 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

eiköhän joukkueen tytöiltä voi ihan suoraan kysyä, että loukkaannutteko kamalasti, jos ei siipat pääse mukaan. :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 09.01.2010 16:49 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Ai niin, ja jostain löysin hyvän vinkin tähän harrastusporukkajuttuun:
kutsuihin voi laittaa harrastusporukan nimen, esim. vaikka ´´Keiteleen koirakerholaiset´´ ja sitten sen nimi, jolle kutsu osoitetaan.
Näin ei jää epäselväksi, miksi on kutsuttu ja miksi ilman avecia :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 11.01.2010 19:17 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Harrastusporukoista, meillä on tusinan verran tyttösiä samassa ryhmässä, ja melkoinen paukkuhan se olisi, jos kaikkien avecit ja mahdolliset jälkikasvutkin kutsuttaisiin häihin mukaan. Meille oli siis itsestäänselvyys, että häihin lähdetään akkaporukalla, ja vaikka miehetkin tuttuja ovat, niin jätetään ne kotiin. 24 suuta ruokittavaksi ja peppua istutettavaksi kun on aika paljon :D
Viidet häät on nyt porukasta juhlittu, ja itselleni ei ole tullut mieleenkään loukkaantua moisesta, ja ei onneksi kotiin jätetyille miehillekään :)

Hääpäivän onnea 30.7.2005
Juhannuspäivänä 24.6.06 kahdesta tuli kolme
Haikara tilattu vierailulle 24.9.2012

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.05.2010 14:11 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

talvimorssi kirjoitti:
meillä listassa tällähetkellä n.120 vierasta. itselläni todella läheiset välit sukuuni. itse olen vanhin serkusparvesta ja itse siis vasta 20v. niin serkuillani ei vielä perheitä.. olen todella läheisissä väleissä isäni serkkujen kanssa joten ollaan ajateltu kutsua heidät kaikki sekä isovanhempieni sisarukset, kaikkien kanssa tekemisissä edelleen.. mutta sulhoni puolelta emme edes tunne hänen vanhempiensa serkkuja niin eihän silloin tarvitse heitä kutsua ??

Äidiksi 02/10 & 01/12

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 25.09.2010 11:16 
Poissa
Kaaso
Kaaso

Meillä olisi edessä vieraslistan karsinta. Miehen suku kun on pieni sieltä ei ketään tarvi karsia, mutta minun sukuni taas on suuri (äiti on yksi yhdeksästä). Oikeastaan tiedän jo keitä en haluaisi kutsua, sillä he ovat ankeita ihmisiä emmekä ole oikeastaan koskaan olleet missään tekemisissä... Mutta: Kyseessä on äitini veljen perhe. Koko porukka on täynnä todella nihkeää väkeä. Tällä enolla on siis vaimo, kolme lasta ja kahdella näistä lapsista heidän omat nihkeät perheensä. Onko tylyä kutsua kaikki muut äitini sisarukset perheineen mutta jättää tämän yhden enon porukka pois? Entä kun yksi näistä enon lapsista on kummisetäni? Tämä eno on vielä kaikenlisäksi sellainen, että kun hän hieman nauttii alkoholia hän alkaa puhumaan vanhoista riidoista sisarustensa kanssa ja varmasti pilaisi juhlan tunnelman... Äitini sisaruksilla kun on paljon käsittelemättömiä asioita.

Sitten on lisäksi kaksi serkkuani, jotka ovat ns. katkaisseet välinsä sukuunsa. He menivät molemmat naimisiin viime kesänä eivätkä kutsuneet ketään suvustani. Heitä ei ilmeisestikään tarvitse kutsua? Eivät he kyllä varmaan tulisikaan :o

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 25.09.2010 11:38 
Poissa
Sivustovastaava
Sivustovastaava

Mulla on aina ollut sellainen viimekäden ohjenuora näihin kutsumisasioihin, että jos ajatellaan kokonaisuutta, niin valitse sen mukaan kumman kanssa on helpompi elää häiden jälkeen, oli kyseessä sitten kuka tahansa.

Jos kutsumisesta on enemmän haittaa kuin iloa, älä kutsu.
Jos kutsumatta jättämisestä on enemmän haittaa kuin iloa, kutsu.

Huom! En siis tarkoita sitä, että jos häiden jälkeen tulee suukopua, pitäisi kutsua vaan sen takia, ettei sitä tule. Yhtälailla pitää elää sen häiden jättämän muiston kanssa. Jos häistä jää päälimmäisenä mieleen ärsytys siitä, kun sai sydän sykkyrällä pelätä koko ajan jonkun vieraan rähjäämistä tai seurata vaivaantuneita kasvoja häävieraiden joukossa yhden aloittaessa oman me-myself-and I -shownsa, ei sekään ole kivaa. Toisaalta jos kyseessä on itselle tärkeä ihminen, jonka kanssa haluaa olla hyvissä ja lämpimissä väleissä häiden jälkeenkin, kannattaa kutsua - ja puhua asiasta ennen häitä!

Ankeat, kränää ja toraa aiheuttavat, etäiset ihmiset eivät mielestäni kuuluu juhliin kutsuttavien listalle ylipäätään. Jos heidän läsnäolonsa on jollekin kolmannelle osapuolelle kovin tärkeää, hän voi sitten istua heidän kanssaan ja sopia avoimesti ennen juhlia, että kyseisissä juhlissa ei esitellä ei-toivottua toimintaa.

Häpeä ei saisi mennä ohi onnen ja siitähän siinä usein on kysymys. Häpeän pelossa ei uskalleta jättää kutsumatta, vaikka hääonni olisi sen hintana.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 135 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6

* UKK    * Etsi

Tänään on 19.08.2018 05:44