* UKK    * Etsi

Tänään on 22.06.2018 20:38

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 276 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.12.2007 09:31 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Meillä meni siten, että mies otti minun nimeni. Haluttiin perheelle yhteinen sukunimi ja tämä oli looginen valinta. Mulla oli omat syyni pitää oma sukunimi, jos joskus lapsia tulee. Ja miehelle oli aivan sama minkäniminen on, koska on jo lapsena vaihtanut sukunimeään.

Meille helppo ja luontainen päätös, sukulaisille ei :D

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 03.01.2008 13:36 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

scala kirjoitti:
Meille helppo ja luontainen päätös, sukulaisille ei :D

Tätä minäkin odotan kauhulla... :doh:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 03.01.2008 18:56 
Omaa sukunimeä maailmassa on 545 kpl, Tgr:n 2433.. Kumpikaan ei ole tavallinen.. Toisaalta tekisi mieli vaihtaa omaki sukunimi kokonaan, toisaalta olen nähnyt paljon vaivaa pitääkseni sen. Edellisellä kierroksella tuplanimi, joka oli harvinaisen hankala... Päädynkö siihen nytkin, vai mitä ihmettä teen?? :?

Edit: Stekkasin ex nimen määrän ja ei sekään yleinen ole 356 kpl maailmassa... :o Ja mun etunimellä löytyy ihmisiä 3kpl.. Jestas..

Ylös Etusivu

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.01.2008 12:16 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Olen joskus pikku likkana sanonut että jos menen naimisiin, otan miehen nimen ellei se ole Virtanen.

Näin myös tulee käymään eli otan miehen nimen. Pidän omastanikin, mutta jos ottaisin viivalla, ei nimeni mahtuisi mihinkään (kun nytkin on jo tiukkaa).

Älkää Virtaset suuttuko, se on yhtä hyvä nimi kuin muutkin. :girl:

Kihlat 28.11.2007
Naimisiin 27.9.2008
Niilo 20.12.2008

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.03.2008 18:55 
Poissa
Amoriini
Amoriini

:lmao2: :lmao2: täällä yksi Virtanen loukkaantu verisesti ;)

Heh, en minäkään aijo omaa sukunimeäni pitää. Miehen nimi on onneksi pikkasen harvinaisempi kuin omani. Oiskohan heitä joku nelisensataa.

Itse olisin halunnut kokonaan vaihtaa nimemme suvussa kulkevaan nimeen (mummoni tyttönimeen). Sillä sukunimellä varustettuja on alle 30kpl.. Mies ei vaan lämmenny ajatukselle :auts:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.03.2008 09:41 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Otan miehen nimen. Se pentele kerkes teettää jo nimineulan mulle sen sukunimellä... :lmao2: kenties oliko pieni vinkki... Miehen suku harvinaninen. Tällä hetkellä 55kpl. Mutta ite harmittelen kun ite olen ollut hauskasti KPL (kaikkien nimien eka kirjain) eli kappale mut nyt olen sit KPH.. :(

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 11.03.2008 11:31 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

vaihdan nimen.. meidän suvussa on jatkaja meidän nimelle niin mun ei tartte:D

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 13.03.2008 20:40 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Tää ei osaa päättää, ei sitten millään! :? Mun nykyisellä nimellä varustettuja henkilöitä tässä maassa tiettävästi vain 1 eli minä. Ja jos otan sulkin sukunimen niin sitten "meitä" on 9.
Toisaalta oon niin vanhanaikainen, että haluaisin ottaa miehen sukunimen, ja olis sit joskus koko perheellä sama nimi jos lapsia siunaantuu. Toisaalta haluaisin pitää omani koska se on harvinaisempi, varsinkin täällä miehen kotiseudulla missä nyt asumme. Tosin melko usein ihmiset sanoo ja kirjoittaa sen väärin vaikka se on ihan tavallinen supisuomalainen nimi. :doh:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: Sekavaa sukunimipohdiskelua
ViestiLähetetty: 28.03.2008 18:22 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Omat avioitumissuunnitelmat toteutunee vasta vuonna 2010, mutta olen ehtinyt jo tulevan siipan kanssa pohdiskella näitä sukunimiasioitakin :)

Kummallakin on suht harvinaisenpuoleinen sukunimi (alle 100 ja alle 200), joista kumpakaan ei ole erityisen "kaunis" ärrineen ja kolahtelevine k-kirjaimineen. Näihin syihin ei siis voi vedota :D Tahtoisin meille yhteisen sukunimen, mutta eri sukunimetkään ei olis kauhistus. Tosin, jos meille siunaantuu lapsia, niin sitten olisikin uusi pohdinta edessä, kun minusta ei ole todellakaan selvintä/helpointa/perinteisintä/tms. että lapsilla on isänsä sukunimi.

Kumpikaan ei ole tässä asiassa ehdottoman periksiantamaton, mutta Kultani pitäisi mielellään oman nimensä, paitsi tästä "miehisyys-syystä" :doh: , myös siksi että se on oikeasti tärkeä osa hänen identiteettiään. Minusta ihan hyväksyttävä syy. Toisaalta hyvinkin vannoutuneena feministinä karsastan ajatusta ottaa itsestäänselvästi miehen sukunimi, hyvästä syystä sen voi toki tehdä, mutta itse mieluiten pitäisin oman nimeni. Oma sukunimeni vaan sattuu olemaan isäni suvun nimi, enkä ole kovinkaan läheisissä väleissä niihin sukulaisiin. Niinpä oma sukunimeni ei tunnu kuitenkaan loppujen lopuksi kovin "omalta". Äitini tyttönimi puolestaan on minusta (anteeksi äippä!) jokseenkin, öh, rumahko. Ja siitä taaksepäin on aina vaan yleisempiä sukunimiä...

Lisää sekavuutta tähän soppaan tuo se, että olemme molemmat samalla alalla työssä ja en haluaisi että avioliittomme herättäisi huomiota kollegojen ja asiakkaiden keskuudessa, nimet kun kerran ovat sen verran harvinaisia. Ja Kullallani on tapana herättää huomiota missä kulkeekin :D

Keksitty sukunimi on poissa laskuista. Samoin yhdistelmänimet (karmeaa karmeaa!)

Mietin sitäkin, minkä sukunimen mahdolliset lapsemme mahtaisivat haluta. Kultani vanhemmat ovat jo aika vanhoja ja suku on muutenkin pieni ja iäkkäänpuoleinen. Omat vanhempani ovat huomattavasti nuorempia ja tulisivat olemaan lastemme elämässä paljon kauemmin ja ehkä lapset samastuisivat enemmän minun sukuuni? Tai ehkä he haluaisivat aikuistuttuaan valitakin sen harvinaisemman sukunimen? (No heidän ongelmansa sitten)

Onneksi aikaa on reilusti pohtia tätä asiaa joka kantilta :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 13.04.2008 20:02 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

No ei meilläkään ole vielä ajankohtaista, mutta kyllä se asia on jo selvä. Otan ehdottomasti miehen sukunimen. Siihen katkeaa kyllä sitten meidän suvun nimi, kun isosiskokin menee tänä kesänä naimisiin (ja ainakin oletan hänen ottavan miehensä nimen). Mutta tosiaan, pääsenpä ainakin nen-päätteestä eroon... :)

Hääpäiväkertomus: http://keskustelu.amoriini.com/viewtopic.php?f=45&t=21760
Stiina 9.6.2011
Kreetta 13.11.2012

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 20.05.2008 13:22 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Miehelle nyt ei ollut muuta vaihtoehtoa edes mielessä kuin hänen sukunimensä :lmao2:
Toisaalta ei mulla oo mitään sitä vastaan oma sukunimi on ärsyttävä aina kaikki kuulee sen väärin ja postit tulee todella omituisilla väännöksillä miehen sukunimi on tavallinen ja sitä ei voi hyvällä tahdollakaan kuulla väärin kait :lmao2:
ja valintaahan puolsi vielä se et tol meitin yhteisellä pikku-ukolla on miehen sukunimi niin kai äitiki sitten ja tosiaan mun suvun nimelle on jo jatkajia kolmin kappalein et ei mun tarvi sitä murehtia :D

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 29.05.2008 04:08 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Ehdottomasti otan miehen sukunimen. Pidän siitä kovasti. On hivenen pitkä sukunimi (11 kirjainta) ja harvinainen (n.20 henkilöllä). Harvinaisuus ei ole syy vaihtoon, vaan se, että todella olen tykästynyt tuohon miehen sukunimeen. Eikä ole perinteinen -nen tai -la -loppuinen.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 02.07.2008 14:45 
Poissa
Kerubi
Kerubi

Oman nimeni aion säilyttää ja sulhokin luultavasti ottaa minun nimeni. Kaksi perustetta: 1. oma sukunimeni on harvinainen(19hlö elossa) ja olen ainoa, joka nimeä voi enää jatkaa. 2. En millään muotoa halua koskaan olla sukunimeltäni sama kuin sulhoni ex-vaimo :doh:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 03.08.2008 14:53 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

mulla kanssa noi nimi pohdinnat menossa..

oma nimi ei nyt ole mitenkään hääppönen. ei ihan virtanenkaan, mutta kyllä meitä tämännimisiä vielä täällä suomessa riittää.

mulla kanssa vähän tökkii, että olis sama sukunimi kun miehen ex-vaimolla. se eukko (anteeksi, mutta se on) on kyllä jo uudestaan kihloissa ja sillä on uusi vauvakin jne, mutta silti sillä on miehen nimi.

tosin jos otan miehen nimen, niin sitten kyllä pistetään siihen se Von eteen joka siihen kuuluukin :D olis ainakin mahtipontinen

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 02.10.2008 10:29 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

minä otan mieheni sukunimen eikä siitä oikeastaan ole tarvinnut keskustella vaan se on ollut ihan luonteva ratkaisu kummallekin. Meidän tytöillä on isänsä sukunimi jo ja sitten meidän perheessä on mun pjat edellisestä suhteesta joilla on isänsä sukunimi. mun mielestä tää on paras tapa hoitaa nämä sukunimijutut niin ettei kaikki ole hirvittävän sekavaa...

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 18.12.2008 18:32 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

hih.

meidän perheessä on jo nyt kahta sukunimeä,
minä ja toinen lapsista sukunimeä X
sulho ja toinen lapsista sukunimeä Y

toisaalta tahtoisin ottaa mieheni sukunimen (oon sen verran vanhanaikainen), mutta sitten toinen lapsista olis ainut sukunimellä X ja se taas ei käy..

sen lisäksi sukunimi X on harvinainen, tällä hetkellä meitä Xiä on 34 kpl..
ja Yitä on rapiat 10000 kpl.. :D

en silti tahdo ollaan edelleen sama vanha itseni..
..joten olen jo päätynyt että minusta tulee rouva X-Y.

tämän teen osaksi myös siksi, että oon sangen hassutteleva ihminen ja minusta on hassua että sekä sukunimi X että Y ovat -nen loppuisia :lmao2:

halloweenbileet 09

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 13.03.2009 09:58 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Meidän häät on vasta loppuvuodesta 2010, joten näitä nimiasioita ehtii vielä pyörittelemään. Itse olen päättänyt pitää oman sukunimeni, kuten äitinikin teki. En ole koskaan kokenut sitä mitenkään hankalaksi. Tai sitten voisi vaihtaa molemmille uuden sukunimen, jos löytyisi joku hauska. :D Toki mies saa ottaa minun nimen, jos haluaa yhteisen.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30.03.2009 19:47 
Poissa
Kerubi
Kerubi

Minerva kirjoitti:
Pieni pikkupiru heräsi minussa ja päätin testata, miten mieheni suhtautuu kun yhtäkkiä ilmoitan hänelle, että yhteiseksi sukunimeksemme tuleekin minun sukunimeni :wirn: Oikeasti en siis sitä halua. Tiedän, että miehelleni hänen oma sukunimensä on tärkeä. Pienen hiljaisuuden jälkeen hän todella vaivautuneelta näyttäen yritti selittää, miksei se oikein onnistu. Kuuntelin muka tyrmistyneenä ja esitin vastaväitteitä miksi minun uusi kantani pitää hyväksyä... No, lopetin toisen kiusaamisen kuitenkin melko nopeasti ja päästin mies-polon pinteestä, koska en ole ilkeä vaan vain pirullinen-Justiina "hymiö jossa Justiinalla pienet pirun sarvet"

Mä kokeilin meillä tätä samaa yksi ilta. Ihan vaan nähdäkseni miehen reaktion. Meilläkin mies oli tyrmistynyt ideastani ja yritti selittää että ei nyt ihan näin. Mä en siis ole ainoa joka kiusaa sulhas parkaa. Meille tulee siis miehen sukunimi :kiss:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30.03.2009 20:09 
Poissa
Arkkienkeli
Arkkienkeli

Mulla aiheuttaa vähän kyllä harmaita hiuksia tämä nimiasia... elikkäs haluaisin, että mulla ja sulholla olisi sama sukunimi mutta sulhon sukunimellä varustettuna minun nimisiä löytyy varmaan tuhat Suomesta :( Yritin siis puolitosissani ehdottaa omaa sukunimeäni sekä äitini sukunimeä, (joka on muuten viimeinen sukunimensä kantaja) mutta kumpikaan ei käynyt, ylläri pylläri :)

Koska selvää on jo, että lasten sukunimeksi tulee sulhoni sukunimi, niin alan pikkuhiljaa kallistua ottamaan sulhoni sukunimen ja olen vain kiitollinen, että sukunimi on kuitenkin muuten kiva, vaikkakin melko tavallinen... Ja niin, oli se sitten minun, sulhon tai äitini nimi, niin ei meitä silti aatelisiksi erehdyttäisi luulemaan :D

Hentiiran maja

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: ...
ViestiLähetetty: 14.04.2009 20:19 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

otan miehen sukunimen...se on niin harvinainen ja kaunis...plus tahdon etta koko perhe on saman niminen.. :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.04.2009 12:08 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Otan miehen nimen. Päätös oli helppo, kun en ole omasta nimestäni koskaan erityisemmin pitänyt. Oikeastaan muita vaihtoja ei olla edes mietitty, siis että mies ottaisi minun nimeni tai minä yhdistelmän. Miehen nimi on todella harvinainen, Suomessa vain kolmella ihmisellä; miehellä ja hänen vanhemmillaan, joten tiedän hänen haluavan säilyttää oman nimensä. Se nimi vain kelpaa minullekin vallan hyvin :)

~*Miiainen - Elämäni Rouvana *~
Onnellisin päivä ~ 16.5.2009

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.04.2009 13:57 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Otan mieheni sukunimen. Omani on yleinen tyyliin "Virtanen", joten ei ole tarvetta säilyttää.

Asia olisi toinen, jos olisin edesmenneen isäni ainut lapsi. Silloin olisin halunnut säilyttää sukunimen. Nyt siitä saa sitten pitää huolta pikkuveljeni :)

Mitä mä teen?!

-Apso

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 02.06.2009 09:47 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Minäkin olen kovasti tätä nimiasiaa pyöritellyt mielessä, vaikka häihin aikaa reilu 11 kk. Vaihtoehdot ovat, että otan miehen nimen tai sitten kaksoisnimen.

Viime kerralla otin ex-mieheni nimen, vaikka se oli nen-loppuinen ja nimipalvelu kertoo nimenhaltijoita olevan nykyisellään reilu 15 000. Mutta olen sillä perinteisellä linjalla, että perheellä pitää olla sama nimi. Ja koska etunimeni on Suomen yleisin nimi, oli meitä aika monta saman nimistä jo pelkästään samassa kaupungissa.

Oma nimeni (jonka otin vasta vähän aikaa sitten takaisin, vaikka erosta on kolme vuotta) haltijoita on suht vähän, reilu 500. Ja sulhon nimeä kantavia on reilu 700, eli ei sekään kovin yleinen. Sulhon nimi on lyhyt ja mielestäni kaunis, mutta mietin nyt että raaskinko enää luopua omasta nimestäni. Siinäpä pulma... sopivat mielestäni ihan hyvin yhteen kyllä, kaksi puun nimeä. Virkailija kirkkotoimistossakin kiinnitti huomiota, kun kuuli nimemme.

Niin ja sitten on tuo sulhon ex, joka piti sulhon sukunimen eron jälkeenkin. Hänellä muuten sama etunimi kuin mulla, ainoastaan yhden kirjaimen ero. En tiedä, ei varsinaisesti harmita mutta joku siinä tökkii :auts:

Tulipahan pitkä pohdinta, kaipa ne ajatukset tästä selviävät ajan kanssa :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 22.06.2009 00:59 
Poissa
Administraattori
Administraattori

Mä olen pohtinut tätä nimiasiaa ihan pääni ruvelle.. Mulla on aika kinkkinen tämä sukunimen vaihtaminen, koska tällä hetkellä ainut edes semihyvä vaihtoehto on se, että sukunimen kanssa muutan myös etunimeni. Ja sitä en todellakaan halua, mutta muita hyviä vaihtoehtoja ei oikein ole.

Kuten nimimerkistäni siis voi jo veikata, etunimeni on Anu. Miehekkeeni sukunimi alkaa S:llä. Ja kun nämä kaksi yhdistää, niin mitäpä siitä tuleekaan! Tässä siis ongelma.

Haluan, että meillä molemmilla on sitten joskus sama sukunimi. Mies haluaa, että otamme hänen sukunimensä. Minäkin haluan ottaa hänen sukunimensä (en pidä nykyisestä sukunimestä. Äitini ex-miehen suvun sukunimi, äiti kun halusi että kaikilla hänen lapsillaan on sama sukunimi, vaikka isä onkin eri. Tämä on kiva juttu tietysti minulle kun en ole sukua tälle ex-miehelle. Jee!). Mutta en kuitenkaan halua, että minusta tai minun nimestäni tulee mieleen paksusuoli. Ongelma! :auts:

Olen miettinyt vaihtoehtoja, että ottaisin toisen nimeni käyttöön. Se on kuitenkin pitempi ja olen todella tottunut lyhyeeseen etunimeen. Tällä hetkellä paras vaihtoehto olisi muuttaa etunimi Annaksi. Se olisi lyhyt ja lähes samanlainen kuin Anu. En kuitenkaan millään haluaisi muuttaa etunimeäni, on se kuitenkin niin iso osa omaa identiteettiä. Tätä olen jo pari vuotta miettinyt, eikä näytä miettimällä paranevan :pc:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 22.06.2009 07:37 
Poissa
Suojelusenkeli
Suojelusenkeli

Anuii, ikävä tilanne. Mietin tässä vain, että mikähän siun toinen nimesi on? Että jos ottaisit sellaisen kaksiosaisen etunimen ja lisäisit nykyisen etunimen ja toisen nimen väliin viivan --> esim. Anu-Maria

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 276 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 22.06.2018 20:38