* UKK    * Etsi

Tänään on 19.06.2018 14:40

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 276 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Sukunimen valinta
ViestiLähetetty: 28.02.2004 16:05 
Poissa
Enkeli
Enkeli

Uteliaisuus iski taas :D

Nyt tahdon tietää, tuleeko teille yhteiseksi sukunimeksi miehen vai sinun sukunimi? Vai pitääkö molemmat omansa vai yhdistetäänkö kaksoissukunimeksi? Ja miksi päädyitte kyseiseen vaihtoehtoon?

Kun mutu-tuntumalla luulisin, että vaikka nykyisin on monenlaisia vaihtoehtoja tarjolla niin moni päätyy kuitenkin miehen sukunimeen. Olenko väärässä? Meillekin tulee miehen sukunimi ja syynä se, etten koskaan ole oikein pitänyt omasta sukunimestäni + oma etunimeni ja mieheni sukunimi sointuu kauniisti yhteen :lmao2: Eli näin "hienot" perustelut täällä.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.02.2004 16:10 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Perinteisesti miehen sukunimen otan, onneksi ei tarvi varastaa :wink:
Perustelut: omasta sukunimestä en niin välitä ja haluan tulevalle perheelleni yhtenevän nimen :pari:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.02.2004 16:15 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Oon Ronjan kanssa samalla linajalla.
Mulle siis tulee Miehen sukunimi. Mielelläni otan uuden nimen vastaan ja sulhoni on myös iloinen asiasta. Mulla on niin pitkä ja vaikee sukunimi, et mielellään vaihdan. Ja mulla kun on veli, niin nimi säilyy suvussa anyway.
:bye:

Löydymme puuhailuinemme täältä

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.02.2004 16:18 
Poissa
Enkeli
Enkeli

Unohtui vielä sanoa, että ehdottomasti Ronjan tapaan haluan siis perheelle yhteisen sukunimen!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.02.2004 16:22 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Meille menee niin, että otan miehen nimen oman nimeni lisäksi. Se sointuu kauniisti niin ja lisäksi poikani on sillä nimellä, eli en omasta nimestäni halua luopua, mutta otan mieheni nimen siihen yhteyteen kunnia-juttuna. Mies pysyy siis ihan omanimisenään.

Until these dreams of ours come true...

17.12.2005 Jouluhäät

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.02.2004 16:42 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Meiilä ei ole ongelmaa päättää otanko miehen nimen vai en.

Satutaan jo omaamaan sama sukunimi. :)

En ole koskaan oikein nimestäni pitänyt ja pienenä aina unelmoin jostain hienosta nimestä, mutta kai se on sitten vaan tähän tyydyttävä... :D

Nelli :bye:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.02.2004 17:07 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Nelli sullapa on harvinainen juttu :) Eipäs tarvi kaikenmaailman passeja ja ajokortteja uusia *melki kateellinen* :clap:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: sukunimestä....
ViestiLähetetty: 28.02.2004 17:18 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

onhan se ihanan perinteistä ottaa puolison sukunimi,mutta tuntuu siltä että tänä päivänä moni morsian pitää oman sukunimensä. meidän kohdalla asia on niin,että molemmilla on suht harvinaiset sukunimet niin päädyimme siihen,että minä pidän omani mutta otan siihen jatkeeksi puolisoni nimen :mosh: joka muuten ihan sopii mukavasti siihen.... että näin meillä :clap:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.02.2004 17:51 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Kyllä se meilläkin menee silleen perinteisesti miehen nimellä. Muutekin mieheni nimi on huomattavasti parempi :) .

-May-

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.02.2004 18:15 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Otin mieheni nimen ja nyt yritän epätoivoisesti totutella siihen ;) Mäkin halusin koko tulevalle perheelle saman nimen ja miehen nimi sopii myös hyvin mun etunimen kanssa. Ei kyllä ollu tyttönimessäkään mitään vikaa, mut on ihan kiva kunnioittaa jotain perinteitäkin.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.02.2004 19:12 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Sekä tyttönimeni että sulhon sukunimi ovat sen verran erikoisia, että yhdistelmänimi minun/meidän tapauksessa aiheuttaisi liikaa harmaita hiuksia sekä minulle sitä tavatessani että muille sitä kysyttäessä. Siispä saan papin aamenen jälkeen sulkin lisäksi myös hänen nimensä.

Käsi pystyyn, joka on jo paperin kulmaan harjoitellut tulevaa nimmariaan? :bye:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.02.2004 19:15 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kaksi kättä pystyssä :thx:

Otan miehen sukunimen. Jos se ois ihan kamala, täytyy myöntää, että pitäisi omani.

Turhamainen Choko :oops:

Yksi heistä! - Choko -

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.02.2004 20:24 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Meillä mies pitää omansa ja minä olen harkinnut yhdistelmänimeä, huolimatta aiemmasta nuoruuteni tiukasta kannasta ottaa miehen sukunimi.

Kummallakin on yleinen sukunimi sekä minulla vielä yleisempi etunimi, en pääse kuitenkaan kaimoista eroon. Toisaalta kun jo on kolmenkympin iässä, tuntuu jotta nimeä kokonaisuudessaan vaihtaen osa identiteettiä häviää, kun kaikki kuitenkin ovat jo oppineet tuntemaan minut tietyllä nimellä. Lisäksi eräs henkilö lähisuvussa miehen puolelta olisi etu-/sukunimi kaimani, jos otan miehen sukunimen. Ehkä vältytään myös sekaannuksilta, jos otan yhdistelmänimen.

No, katsotaan mitä ovessa ja passissa häiden jälkeen lukee :D .

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.02.2004 20:26 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Cinnamon :bye:

Mihin hiivatin paperin kulmaan....On kuule menny jo lehtiöitä :D

Ja sitten asiaan...

Arvoitus: tyttärillämme se jo on minulla ei? Yhteinen sukunimi

Siis tulee minullekin :clap: :clap:

Ja toisekseen, olen kyllästynyt tyttösukunimeeni ja tuntuu välillä että, saa hävetä, kun sen lausuu... :oops: :oops:

-syys-

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: ...
ViestiLähetetty: 28.02.2004 22:46 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Miehen sukunimi. :wink: Saadaan hyvä syy antaa lapsille skandinaaviset/germaaniset nimet. :D Oma sukunimeni on lähtöisin Saksasta, miehen Ruotsista. Katsottiin väestörekisteristä ja meidän molempien sukunimet ovat aika harvinaiset; minun sukunimeäni yhteensä 168 (tällä hetkellä 82) ja miehen sukunimeä 164 (tällä hetkellä 60).

Täältä voi itse katsoa oman sukunimensä määrä:
https://192.49.222.187/nimipalvelu/defaul.asp

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 29.02.2004 00:52 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Tähän tietoon mies ottaa minun sukunimen. Nuo hollantilaiset nimet kun eivät oikein taivu tänne Suomeen... :) . Tosin mun sukunimi on ruotsalainen (plääh) ja sitäkin saa aina tavailla, vaikka lyhyt onkin. Yhdistelmänimi olisi siis jotain painajaismaista :D .

- 9.7.2004 -

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: Re: ...
ViestiLähetetty: 29.02.2004 02:05 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

CeriInTheMist kirjoitti:
Miehen sukunimi. :wink: Saadaan hyvä syy antaa lapsille skandinaaviset/germaaniset nimet. :D Oma sukunimeni on lähtöisin Saksasta, miehen Ruotsista. Katsottiin väestörekisteristä ja meidän molempien sukunimet ovat aika harvinaiset; minun sukunimeäni yhteensä 168 (tällä hetkellä 82) ja miehen sukunimeä 164 (tällä hetkellä 60).

Täältä voi itse katsoa oman sukunimensä määrä:
https://192.49.222.187/nimipalvelu/defaul.asp

Meillä vielä päättämättä otanko minä sulhon sukunimen vain hän minun.
Minun sukunimeni on niinkin harvinainen,että sitä nimeä kantaa tällä hetkellä vain 13 hlöä! Kaikki nekin lähi sukulaisiani.
Sulhon sukunimi kaimoja taas löytyy 4384 hlöä :shock:

Minä olen aina ylpeänä sukunimeäni kantanut,enkä tahtoisi siitä luopua. Yhdistelmä sukunimi ei kuulosta yhtään hyvältä ja sitä paitsi siitä tulisi ihan liian pitkä :?
Suvussamme on vain yksi mies joka nimeä jatkaa,joten jos minä saan päättää niin mieheni ottaa minun sukunimeni.
Aika näyttää,pidän teidät ajantasalla,ystävät :chat:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 29.02.2004 02:57 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kiitti linkki vinkistä GeriInTheMist. :worship:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 29.02.2004 08:26 
Poissa
Enkeli
Enkeli

CeriInTheMist: kiva linkki :clap:

Meidän sukunimet oli lähes yhtä harvinaisia/yleisiä. Kumpiakin oli käytössä alle 900. Se jäi mietityttämään, että saako tytölle antaa pojan nimen :que: ??? Koska tottakai tarkistin myös etunimien tilanteen ja on olemassa kaksi naista joilla on sama nimi kuin miehelläni...

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 29.02.2004 10:13 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mulle tulee myös miehen sukunimi ja ehdottomasti siksi, että omani on ärsyttävä ja pitkä ja tyttärellämme on jo isin sukunimi.
:kiss:

Lomalla loikoileva Julia

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 29.02.2004 10:16 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

On useampiakin nimiä mitä on vuosien saatossa annettu sekä tytöille että pojille.Se vaihtelee kai trendien mukaa onko esim Kim tytön vai pojan nimi..

Näin viime yönä kamalaa unta ja olen varma että se on tämän viestiketjun syytä! Kirjoitin tänne viestin juuri ennen nukkumaan menoa ja näin unta että koko menneisyyteni paloi tulipalossa.Päiväkirjat,valokuvat,kirjeet... :shock: :( :( .
En kai vaan halua luopua nimestäni.. :? :idea2: .
Kaikkea tämä häähörhöily saakin aikaan :nuts: :justiina:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 29.02.2004 12:47 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Minulla on vielä mieheni pehmitys kesken!

Sukunimeni on melko harvinainen ( n. 200 hlö Suomessa ), kun taas mieheni on ihan tavallinen Virtanen... tavallaan inhoan sitä, että saa tavata nimensä aina ja joka paikassa ja silti se on usein väärin ( joskus on jossain kyselty, että kuinka voin puhua niin hyvää suomea kun olet ulkomaalainen :shock: -> nimi on jäänne jostain ruotsi-suomen ajoilta ), mutta tavallaan on taas ihanaa olla erilainen!

:? :?

Mies vaan vetoaa siihen, että heidän isovanhemmat ei ikinä hyväksyisi sitä... ja P***n marjat sanon minä!! Ei siihen mitään isovanhempien lupaa tarvita!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 29.02.2004 13:24 
Poissa
Enkeli
Enkeli

Pieni pikkupiru heräsi minussa ja päätin testata, miten mieheni suhtautuu kun yhtäkkiä ilmoitan hänelle, että yhteiseksi sukunimeksemme tuleekin minun sukunimeni :wirn: Oikeasti en siis sitä halua. Tiedän, että miehelleni hänen oma sukunimensä on tärkeä. Pienen hiljaisuuden jälkeen hän todella vaivautuneelta näyttäen yritti selittää, miksei se oikein onnistu. Kuuntelin muka tyrmistyneenä ja esitin vastaväitteitä miksi minun uusi kantani pitää hyväksyä... No, lopetin toisen kiusaamisen kuitenkin melko nopeasti ja päästin mies-polon pinteestä, koska en ole ilkeä vaan vain pirullinen-Justiina "hymiö jossa Justiinalla pienet pirun sarvet"

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 29.02.2004 14:33 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Turhamaisuuden huippu Morsmaikku esittäityy!!! :bye:

Tästä sukunimi asiasta väännämme vieläkin kättä sulhoni kanssa... :x

*Minä en missään nimessä halua hänen nykyistä sukunimeään.
*Haluaisin kyllä ottaa mieheni sukunimen perinteisesti... mutta kun
*Omasta sukunimestänikään en erityisemmin pidä... mutta sen ennemmin pidän kuin otan mieheni... :o
*Olen yrittänyt kovasti saada vaihdettua itselleni isotätini sukunimen (mielestäni maailman kaunein sukunimi ja suojeltu sellainen... hän vain sattuu olemaan enää viimeinen elossa oleva sitä kantava henkilö [ja yhteensä moista sukuniemä on kantanut 16henk.] ja haluaisin sen itselleni, mutta kun maistraatti on jo vuoden ajan kovasti tapellut vastaan "ette te sitä nimeä saa..." :? koska kyseessä ei ole tarpeeksi lähisukulainen ja hän on saanut sen nimen mieheltään jne... Blaab blaab blaab!!!!
*Mieheni harkitsee ottavansa isoisänsä sukunimen, jolloin minäkin sen suostuisin ottamaan...

Että näin meillä! Maikku on nyt tunnustanut olevansa maailman turhamaisin henkilö!!! :oops: :doh:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 29.02.2004 15:31 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

:bye: Täällä yks suhertaja....siis uutta nimee ON harjoteltu kihlautumisesta lähtien. Ja vieläkään en oo tyytyväinen koukeroihini.

Vinkeet sivut Ceri!
mun sukunimi näkyy olevan 38:lla
ja sulhon 87:lla että ei liikaa löydy näitäkään

Löydymme puuhailuinemme täältä

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 276 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 19.06.2018 14:40