* UKK    * Etsi

Tänään on 22.06.2018 14:50

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 56 viesti√§ ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 01.12.2009 16:03 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Osaisittekos neuvoa sukunimilomakkeen täytössä? :bye:
Varmaan maailman tyhmin kysymys, mutta täytyykö siihen laittaa molempien tiedot vai ainoastaan sen jonka sukunimi vaihtuu..? :oops:

Vastaanpa tähän itse - molempien piti :D

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 18.01.2010 16:17 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Poison_g kirjoitti:
Hei

Soittelin tuossa muutama päivä sitten maistraattiin kysyäkseni nimen muutoksista. Olemme uusio perhe ja haluasimme että kaikilla olisi tulevan mieheni sukunimi.

En ollut ottanut huomioon sitä että muutos ei koskisi lapsiani 7v ja 5v. ns. automaattisesti vaan heille pitää anoa lupaa käyttää tulevan mieheni nimeä.

Ongelmaksi tässä muodostuukin sitten se että miten tuon asian esille lasten isälle? :?

Meillä kun ei ole lapsia koskeva kommunikointi sujunut ilman minun haukkumistani ja syyttämistäni sen jälkeen kun hän sai tietää uudesta miesystävästäni noin 3v. sitten.

Emme olleet exäni kanssa naimisissa joten lapset kantavat minun tyttönimeäni tällä hetkellä.
Mutta kovasti nyt mietityttää toi nimiasia kun haluaisin ottaa tulevan mieheni sukunimen, mutta en halua että lapseni 2kpl ovat sitten "Mallikkaita" jos muut 4kpl ovat "Meikäläisiä". Ja yhdistelmä nimi ei yksinkertaisesti toimisi sillä se olisi aivan liian pitkä. :o

Tiedän että asia ratkeaa joko niin tai näin mutta siltikin mietityttää että mitä mun nyt pitäisi tehdä mikäli (ja erittäin todennäköisesti) lasten isä ei suostuisi nimenvaihdokseen. :doh:

Millaisen nimen silloin ottaisin itselleni? hmmm... :o

Kylläpä helpotti kun tämän ajatelman sai kirjoitettua, jospa säästyisi hairmailta hiuksilta turhan mietinnän vuoksi.

Kiitos kaikille niille jotka jaksoivat lukea tämän ja kaikki neuvot ja yms. ovat tervetulleita :)

√Ąidiksi 02/10 & 01/12

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 28.01.2010 20:45 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Poison_g:

Omaa kokemusta ei asiasta ole, mutta tätä ketjua luettuani vaikuttaa siltä, että riippuu onko yhteishuoltajuus. Eli jos yhteishuoltajuus niin molempien huoltajien täytyy hyvksyä nimen muutos. Jos sut on merkattu yksinhuoltajaksi, niin sitten kai päätös on sinun omasi.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 11.02.2011 17:18 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Osaisikohan joku auttaa tätä rouvaa mäessä :D Eli sukunimiin liittyvää asiaa täällä pähkäilen. Olen siis onnellisesti naimisissa ja nimeni olkoon tässä esimerkissä Rouva R. Rouva R on pohtinut mahdollisuutta liittää nimeensä äidin sukunimen (eli mun isoisän nimen...), joten nimi olisi Rouva A-R. Eli siis kysymys onkin, että voiko ns. "ylimääräisen" sukunimen laittaa ennen nykyistä sukunimeä vai tulisiko se toisinpäin, eli R-A? Ymmärsikö kukaan pointtiani? :o

Turn loose the heaven within

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 11.02.2011 20:11 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Kun se on sun suvun nimi eli periaatteessa "tyttönimi", luulisin että se tulee eteen. Eli Rouva A-R :nod:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 11.02.2011 21:06 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Niin mäkin luulisin :o Tää mun mutsin puolen suku on sen verta sekavaa sakkia, että tuo A ei ole mun mutsin tyttönimi edes :o Se on vaan mutsin iskän nimi, joka on vielä suojattu sukunimi :o Mut äispä sano, et sen pitäs kysyä suvulta, että voinko mä halutessani saada sen nimen...Tosin mies tuumaskin, että sit tarttee kassakuittiin sivujatkon, kun nimi ei mahdu siihen kokonaan :lmao2:

Turn loose the heaven within

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

N√§yt√§ viestit ajalta:  J√§rjest√§  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 56 viesti√§ ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3

* UKK    * Etsi

Tänään on 22.06.2018 14:50