* UKK    * Etsi

Tänään on 22.06.2018 15:04

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 248 viesti√§ ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 21.03.2010 15:49 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Minulla tulee olemaan kaksi kaasoa.

Rakastan heitä molempia enkä olisi pystynyt valitsemaan, joten pyysin molempia.
Ja kun meidät vihitäänkin kaksi kertaa, niin pitäähän kaasojakin olla kaksi. :wink:

Mitään erityisiä tehtäviä ei kaasoilla ole, pääasia on, että ovat paikalla todistamassa suurta hetkeämme. <3

Tosin toinen kaasoista suunnittelee ja toteuttaa häämekkoni, mutta sekin oli vähän niinkuin vahinko. :D

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 25.03.2010 13:47 
Poissa
Kerubi
Kerubi

--

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 26.03.2010 07:58 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

No eihän siihen ole mitään rajoitusta, montako kaasoa saa olla. Mulla oli neljä! :nod: Mietin kyl aluksi, onko siinä jo liikaa, mutta mitä vielä. Tulivat hienosti toimeen (vaikka kaikki ei siis tunteneet entuudestaan) ja kaikki sujui moitteettomasti.. Notta oli useampi pää lyömässä yhteen.. :D

Hääpäiväkertomus: http://keskustelu.amoriini.com/viewtopic.php?f=45&t=21760
Stiina 9.6.2011
Kreetta 13.11.2012

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 27.03.2010 08:58 
Poissa
Kerubi
Kerubi

..

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 06.04.2010 00:07 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Minäkin ajattelin pyytää neljää tärkeää ja rakasta ihmistä kaasokseni..
1. olen tuntenut kokoikäni, mutta asuu kauempana opiskelujen takia.
2. on yläasteelta paras ystäväni jolle olen luvannut suuren tehtävän jo aikaa sitten, media alan ammattilainen, siis omiaan musiikkivastaavaksi ja suupaltiksi ;)
3. on myös lapsuuden kaverini, asuu myös kauempana opiskelujen takia mutta on mieletömän yli energinen ja rakastaa askarteluja ;D
4. entisen kihlattuni siko josta on myöhemmin tullut nykyinen parasystäväni! Asuu samalla paikkakunnalla ja on jo rouvaantunut, kaasoutunut ja mielettömän innostunut kaikesta ihanasta hörhellyksestä:)))

..en taitaisi edes pystyä valitsemaan vain yhtä :?

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 28.04.2010 20:25 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Meillä olisi häät suunnitteilla myös kesälle 2011. <3

Itselläni on kaaso jo valittu ja pyydetty ja hän on siihen tehtävään myös riemusta kiljuen suostunut. Sen sijaan että olisin kaasoja valinnut monta, ajattelin pyytää sekä kaason että omaksikin avukseni ja tueksi lähimpään suunnittelu- ja toteutusporukkaan neljä läheistä ystävääni morsiusneidoiksi. Yhteensä siis viisi valittua neitoa... :oops:

Perustelin kuitenkin itselleni asian niin, että vaikka meillä ei mitään suuren budjetin häitä tulekaan, niin perinteiset kumminkin. Siksi on pakko toteuttaa mahdollisimman paljon kaikkea itse, ja luulisi silloin lisäkäsien olevan aina kaikille mukana touhuaville hyvä ja hauska asia. Kaason ja bestmanin asut ainakin yritämme kokonaisuudessaan kustantaa, mutta morsiusneidoille ja sulhasmiehelle ajattelimme ehkä vain jotakin yhteistä teemaa, kuten väriä, ranne/napinläpikukkia tms.. Saas nähdä mitä lopullinen toteutus sitten tulee olemaan... :roll:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 26.05.2010 10:39 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Meidät vihitään elokuussa 2011 ja mulle tulee myös neljä kaasoa. Kaikki tasavertaisia ja rakkaita lapsuudenystäviä mulle.
En todellakaan tiedä mitä hommia mun pitäis kaasoille nakittaa, mutta samapa tuo. Tärkeintä on, että tuntevat olevansa kunniavieraana häissä :)
Ovat jo kieltäytyneet samanlaisista satiiniunelmista päällään, mikä kelpaa mulle oikeen hyvin. Väritoiveenhan saa aina esittää...
Sulho miettii myös itselleen kolmea bm:ä; meitähän on alttarilla sitten kokonainen komppania :D
Enpä sattunut lukemaan ketju alkupäätä :oops: , mut onko kellään mielipidettä, koska kaaso+bm-arsenaalin kanssa pitäis suunnittelu aloittaa :o Etten vaan tee liian aikaisin itsestäni häähörhöä... :roll:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 19.06.2010 11:34 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Mun mielestä niitä kaasoja kannattaa varata useampi, jos mahdollista. Mulla itselläni oli alunperin vain yksi kaaso, mutta häiden lähestyessä sitten otin yhden hyvän ystäväni toiseksi kaasoksi. Häihin tosiaan se 4 viikkoa ja voin sanoa, että 1 kaasosta ei ole ainakaan tähänmennessä ole ollut mitään apua/ hyötyä :auts: katsotaan mitä hääpäivästä tulee. Huoh. 2 kaaso on ollut enemmän sitten henkisenä tukena ja ostelemassa tarvikkeita häihin, sekä kertomassa mielipidettään yms.

Polttari järjestelyjä kaasot ovat tehneet, kai? Mutta jättäisivät sitten vaikka polttarit väliin ja auttais oikeesti hääjärkkäilyissä.... Alkaa tämä morsmaikku ainakin oleen niin hermoheikkona!

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 19.06.2010 13:18 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Pitääkö kaikkien kaasojen olla alttarilla mukana?
Hieman selvennystä kysymykseen... :D
Eli sulho on esittänyt toiveen (lue: vaatimuksen :x ), että alttarilla olisi meidän kahden lisäksi vain yksi kaaso ja bestman...
Alunperin suunnittelin itselleni kolmea kaasoa ja nyt sitten pitäisi muuttaa suunnitelmia... Yhden kaasoistani saan "muutettua" seremoniamestariksi, yksi kaasoista olisi luonnollinen valinta alttarille, koska hänen miehensä tulee toivottavasti/todennäköisesti bestmaniksi... Kolmas alkuperäisistä kaasoista on toisissakin häissä kaasona samana kesänä, joten häntä ei varmaankaan "haittaisi", jollei alttarilla olisi mukana... Haluaisin kuitenkin, että kaikki olisivat tasa-arvoisia kaasoja ainakin omassa ja heidän mielessään :o :?
Tulipa sekava sepustus...
Miten te tässä tilanteessa toimisitte???? :doh:

Kihlat vaihdettiin 24.06.2010

Pimun päikkyyn

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 19.06.2010 15:51 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

kysyisin kaasoilta, haittaako jos vaan yksi on alttarilla kun sulho niin on toivonut. :yep: ja jos haittaa niin ottaisin asian uudelleen puheeksi sulhon kanssa ja sanoisin, että nyt on mutkia matkassa.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 19.06.2010 16:48 
Poissa
Suojelusenkeli
Suojelusenkeli

No, mua vähän ihmetyttäis, että miksei voisi kaikki kolme kaasoa olla alttarilla, mitä se haittaa? Tekisin niin, että joko kaikki tai sitten ei lainkaan. Kaasojen määrästä en lähtisi tinkimään.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 19.06.2010 17:43 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Sulhon mielestä siellä kuuluu perinteisesti olla vaan yks kaaso... Aattelin, josko voisin tässä jotenki joustaa, ku sulho joutuu aikast monessa asiassa vielä vuoden aikana joustamaan, vaikkei sitä ite vielä tiedäkkää :wink:

Kihlat vaihdettiin 24.06.2010

Pimun päikkyyn

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 25.06.2010 14:56 
Poissa
Administraattori
Administraattori

Mulle on tulossa yksi kaaso. Olisin mieluiten halunnu kolme tai neljäkin kaasoa, mutta niin läheisiä ystäviä ei ole kuin yksi, jota kaasokseni pyytäisin. Yksi kaaso on nyt vielä kuitenkin Suomessa melko perinteinen niin mennään sillä.

Kaasoa en ole vielä kysynyt, ystäväni tulee takaisin Suomeen vasta kuluvan kuun lopussa, joten joskus heinäkuussa on varmaankin paras aika kysyä. Ystäväni kuitenkin tietää, että hänestä kaaso tulee, mutta haluan kuitenkin vielä erikseen kysyä.

Olen tekemässä kaasolle pakettia, jossa on ne perinteiset, eli: nenäliinoja, suklaata, särkylääkettä jne. Tein kortin kaasolle (kuvan laitan tästä kortista päikkyyni lähipäivinä) ja kortin ja paketin kanssa olisi myös valtakirjaa ja sen semmoista. Koko paketin ajattelin laittaa kangaskassiin, johon kangasväreillä painan sanan: "KAASO". Voi sitten suunnittelureissuilla kanniskella sitä kassia :D

Olen vähän tehnyt itselleni listaa, mitä toivon kaasoni tekevän ja mitkä asiat ovat sellaisia, että kaaso voi pitkälti päättää haluaako olla mukana ja tästä voisinkin kysyä:
Oletteko tehneet listaa kaason/kaasojen tehtävistä? Minkälainen listanne on? Oletteko käyneet kaasojenne kanssa läpi miten toivotte hänen/heidän olevan mukana suunnittelussa ja muussa?

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 20.07.2010 20:29 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Minulla on tällä hetkellä kaksi kaasoa, joihin tutustuin vähän vanhempana, mutta ovat tullee todella rakkaiksi ja yksi "varakaaso" joka ikuisen ihana lapsuudenystäväni.

Minua suututtaa aivan suunnattomasti kun rakas sulhaseni ei oikein pidä likkakaveristani joka on ollut jo vuosia hyvä ystäväni ja tietysti luonnolisestihan kaasoksi sellainen valitaan?
Noh, tässä syntyikin soppa kun ollaan jo aikoja sitten puhuttu tämän tytön kans et ku molemmat löytää miehen ja menee naimisiin niin kaasoksihan sitä toinen ryhtyy, mutta tässä ei nyt ihan helpoimmasta päästä asia olekaan, ku sulho ei kaasostani satu pitämään ja on sitä asiaa vastaan ja likkakaverihan luonnollisesti ennen ku kerkesin kihloista kunnolla paasata niin sanoi että hän on kaaso vihdoin!

Nyt on vähän levittelen käsiä enkä tiedä mitä voin enää sanoa... Minusta minulla olisii oikeus valita omat kaasoni, mutta kurjaahan se on jos heti tulee riita kahen rakkaan välille :faint:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 20.07.2010 23:20 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

mä oisin kyllä varmaan niin tuittupää, että pitäisin kaverin kaasonani :D minkähän takia sulho ei tästä kaverista tykkää? voisko sitä koittaa selvittää? joskus voi olla tosi yksinkertasesta ja pienestäkin asiasta kiinni. :?

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 25.08.2010 18:25 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mulla on kaaso mut kysyn vielä lapsuuden ystävää et jos hän voi vähän jeesata tätä varsinaista kaasoani suunnittelussa :)

Rouvan elämää
Henna7.12.2005‚ô•
29.6.2008 Seurustelumme alkoi‚ô•
1.10.2008 Yhteen muutto ‚ô•
16.11.2009 Kihlat‚ô•
29.6.2012 Sanoimme TAHDON maistraatissa ‚ô•
20xx Avioliiton siunaaminen / Hääjuhla ♥

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 04.11.2010 21:51 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Olen vähän hukassa kaasoasian kanssa. Siskoni haluan, mutta hän ei ole häiden aikaan täysi-ikäinen ja mm. siksi haluaisin toisen. Ei juuri ole ihmisiä, joita kutsuisin ystävikseni. Yhtä kaveria mietin, mutta tuntuu jotenkin typerältä - entä jos hän kokee, että miksi ihmeessä muka minä. Ollaan tunnettu vuosikaudet ja oltu aikanaan erottamattomatkin, mutta ei bestiksiä. Hänellä on minua tärkeämpiä ystäviä. Minulla ei ole bestistä. Ei itsestäänselvää rakasta ihmistä, useammasta puhumattakaan.

Itse olen ollut kaasona pari kertaa, toisella kertaa yksin, toisella yhtenä kolmesta. Morsian, jolla oli kolme kaasoa, päätti itse lähes kaiken ja osallistui myös miltei kaikkeen tekemiseen. Ainoana kaasona kokemus ei ollut niinkään mairitteleva. Jouduin upottamaan satoja euroja matkustelemiseen hääpaikkakunnalle. En saanut selkeää vastausta siihen, mitä minulta odotettiin. Saattoi tulla lyhyellä varoitusajalla että "siellä on sillon ja sillon sitä ja sitä" ja tuntui, etten koskaan päässyt paikalle tai kuulin vain jälkeenpäin, että morsian on jo tehnyt jutut siskonsa tms. kanssa. Jäin vähän ulkopuoliseksi ja samaan aikaan minua syyllistettiin siitä, etten voinut töiden tai rahan takia lähteä koska tahansa minne olisi pitänyt. Palaveri- tms. aikatauluissa ei tultu vastaan. Pyytämistä ei juuri tapahtunut, vaan olisi aina pitänyt itse tajuta tarjota apua ja kysellä. Minä taas usein koin, ettei apuani tarvita tai haluta. Aika vähäisiksi jäi tekemieni asioiden saldo, ja sekin minkä tein, tehtiin vaikeaksi jatkuvilla aikataulu- ym. muutoksilla. Minulla ei ollut väliä, ei ketään kiinnostanut mitä puen päälleni, pääsenkö kampaajalle tms. Yksinäistä ja kylmää kyytiä.

Täältä ja muualta voi lukea, kuinka kaasoille tarjotaan sitä ja tätä kiitoslahjoineen. Tästä puhuttiin hääjärjestelyiden lomassa ollessani ainoa kaaso, mutta lopulta en kai ansainnut mitään. Kukan häihin, kyllä, jotta sovin settiin. Maksoin kaikki kuluni itse enkä epämääräistä kiitosta lukuun ottamatta kuullut hääparista viikkokausiin. En olisi itsekään ollut tyytyväinen sellaiseen "suoritukseen" kuin mihin pystyin, mutta en myöskään olisi pyytänyt kaasokseni kaukana väärässä suunnassa asuvaa pienituloista ihmistä, jos olisin edellyttänyt läsnäoloa joka käänteessä, enkä etenkään vaatinut tältä ajatustenlukutaitoa. Tietääpä sitten omalla kohdalla miltä se tuntuu. Toivottavasti en saa kenellekään aikaan samanlaisia tunteita, vaikka miten stressaisi tai pukkaisi pettymystä. Muistakaa puhua toiveistanne!

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 05.11.2010 15:37 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Tosi ikävää, että sinulla on huonoja kokemuksia kaasona toimimisesta. Mutta kyllä kaasoasiat voi tosiaan olla vaikeitakin.

Minä pyysin toiseksi kaasokseni ihmistä, jonka kanssa olemme olleet aikoinaan hyvin läheisiä, mutta viime vuosina olemme olleet vähemmän tekemisissä. Minua harmittaa, että emme enää niin paljon pidä yhteyttä, mutta luotan siihen, että hän kuitenkin on mielellään mukana suunnittelemassa ja toteuttamassa suurta päivääni. :) Ja koska olemme aikoinaan olleet parhaita ystäviä, hän myös tuntee minut pitkälta ajalta. Tämän ystävän lisäksi minulla on myös toinen kaaso.

Itse olen ensimmäistä kertaa kaason pestissä, h-hetki on ensi kesänä. Olen yksi morsiamen kolmesta kaasosta, kaksi muuta ovat hänen alaikäisiä siskojaan. Minusta on luonnollista ja mukavaa, että siskot pn pyydetty mukaan kaasoksi, vaikka esim. polttareiden vetovastuu jääkin pääosin minulle. :)

Nyt kun itse olen sekä kaason, että morsiamen roolissa niin koen, että tärkeintä on puhua puolin ja toisin. Kysyä, mitä toinen odottaa kaason rooliin kuuluvan. Ja tärkeää on myös sopia, että kumpikin voi sanoa suoraan jos jokin ei tunnu mukavalta. Näin vältytään monelta murheelta. :)

Minä rohkaisisin sinua kysymään tätä entistä parasta ystävääsi, kukaties häiden suunnittelu lähentäisi teitä. Toki kannattaa sanoa, että jos epäilyttää niin ei ole pakko suostua.

Tsemppiä! :hug:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 09.11.2010 11:03 
Poissa
Sivustovastaava
Sivustovastaava

Terei kirjoitteli niin hienosti, ettei lisättävää oikeen ole, mutta tosiaan se oma sisko on aivan kelvollinen kaasoksi, vaikka ei täysi-ikäinen olekaan. Kaason tehtävät voi jokainen määritellä itse. :) Upea ajatushan sekin olisi, että entinen läheinen ystävä ottaisi pestin vastaan ja sen kautta ystävyys lämmittyisi varmasti. Vanhoilla ystävyyksillä on taipumusta herätä helposti talviunistaan.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 14.03.2011 21:02 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Pärjääkö 50-60 hengen kirkkohäiden järjestelyissä ilman kaasoa? Pärjääkö morsian the päivänä ja esim. pukuostoksilla ilman kaasoa?

Entä kuinka kieroon kaikki katsovat jos sulhasella on bestman, mutta morsiamella ei kaasoa?

Minulla ei ole nykyään oikein sellaista läheistä ystävää tai kaveria jonka osasin kuvitella kaasokseni, joten vähän mietityttää tämä asia. En haluaisi ketään ns. hyvänpäiväntuttua kuitenkaan pyytää kaasokseni enkä vaivata heitä moisella. Kaikki sukulaiset asuvat satojen kilometrien päässä, heistä saattaisikin sopiva kaaso löytyä sinsänä, mutta eivät varmasti pääse kuin ainoastaan häihin tulemaan. Mitään fyysistä tukea valmisteluihin ei sieltä siten saisi, mutta toki sinä suurena päivänä kaaso olisi tukenani.

Täällä tuntuu suurimmalla osalla olevan ongelmana kaasojen paljous, mutta kai nyt joku on tämänkin asian kanssa täällä painiskellut?

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 14.03.2011 21:19 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Itse harkitsin kaason pois jättämistä osittain samasta syystä, osittain juuri päinvastaisesta ja vähintään tuon kokoiset juhlat olisi tulossa. Jos perheessä on yhtään auttavia käsiä (vanhemmat, sisarukset...), niin uskon että hyvin kyllä pärjää. Selvitty on tosi huonojenkin kaasojen kanssa, joista taas saattaa olla jopa enemmän haittaa kuin hyötyä!

Huolehtii vain, että joku on esim. kuskailemassa hääpäivänä jos itse ei vermeissään kykene ajamaan, ja että pukeutumiseen on apua jne.

Minua vähän surettaa, kun taidan puku- ja askartelukauppakierrokseni saada tehdä yksinäni, kun kaikki asuvat vaan niin kaukana... Ja niille parille lähellä asuvalle tämä on vielä salaisuus, eivät ole niin läheisiä. Välimatkan takia kaaso on ollut vain henkinen tuki, välillä olisi toivomisen varaa siinäkin asiassa...

Jotenkin tässä hääasiassa sitä tuntee olevansa niin alaston ja vereslihalla (ei kirjaimellisesti), että välillä tutuimpien ja rakkaimpienkin ihmisten edessä on kiusallinen olo. Ei kannata kiusata itseään ihmisillä, jotka eivät ihan kuulu asetelmaan, jos siltä tuntuu.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 15.03.2011 08:08 
Poissa
Arkkienkeli
Arkkienkeli

Minun kaasonani toimii siskoni, ja sen lisäksi minulla on neljä apukaasoa (ystäviä). Ja meillä on aivan maksimissaan (jos ihan kaikki kutsutut tulevat paikalle) 41 ihmisen juhlat (hääpari ja pappi laskettu mukaan).

Tähän ratkaisuun päädyin, koska halusin vieraiden olevan vain vieraita. En halua vanhempiemme ja sisariemme (joista juhlaväki pääasiassa koostuu) uurastavan häitämme varten. Joten pestasin neljä ystävääni auttamaan minua käytännön asioissa ja siskoni hoitamaan muut kaason tehtävät.

Tosin tähän mennessä heidän on tarvinnut vain kuunnella hössötystäni ja maistella kakkuja, kun testaan erilaisia reseptejä häätarjoilua varten.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: Re: Kaasoasiat
ViestiL√§hetetty: 22.03.2011 10:05 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Juliana kirjoitti:
Hei!
Voiko morsiamella olla kaksi kaasoa? Miten tehtäviä voisi jakaa kaasojen välillä?
:o

Tottakai kaasoja voi olla kaksi, miksi ei? Tai vaikka useampiakin kuin kaksi. Mutta ei se tietenkään välttämätöntä ole. Joka tapauksessa mielestäni kaasolle itselleenkin on helpompaa, jos on toinen kaaso auttamassa. Ja jos kaasoja on kaksi, ei ole mikään katastrofi, vaikka sattuisi jotain yllättävää, sairastuminen tms.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

N√§yt√§ viestit ajalta:  J√§rjest√§  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 248 viesti√§ ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 6, 7, 8, 9, 10

* UKK    * Etsi

Tänään on 22.06.2018 15:04