* UKK    * Etsi

Tänään on 22.06.2018 14:55

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 248 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.05.2009 10:45 
Poissa
Kerubi
Kerubi

Voi Saar09. Harmi että sun polttarit oli epäonnistuneet. Mulla ei ole vielä omia polttareita pidetty. Häihimme on vielä yli vuosi. Ja mä tahtoisin itselleni ihanat hemmottelu polttarit mutta jo nyt ihmiset jotka niitä mahdollisesti järjestää sanoi että en minä niistä saa päättää. Ja kun en todellaakaan tahdo pukeutua mihinkään minihameeseen ja myydä kortsuja kaupungilla mutta muiden mielestä se on just se idea että morsiammelle nauretaan. Mun mielestä ei :x Saapi mun puolesta jäädä polttarit pitämättä jos suunnitelmat on tuota luokkaa.

Mun mielestä oli hyvä että sanoit että olet pettynyt koska mun mielestä polttarit pitäisi olla morsiammen toiveiden mukaiset ja niiden pitäisi olla ihana ja ikimuistoinen päivä morsiammelle. Harmi jutussa on se että kun polttarimuistot on jo pilattu, Mitäs jos pitäisitte uusinta polttarit tai yrittäsitte jotain kivaa että saisit sen ihanan illan?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 13.05.2009 18:04 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Niin, voishan sitä koittaa järkätä jotain. Mutta, siitä on se hohto menny jo..jotenki kamala "korjailla tilannetta". Kyllähän mulle sanottiin, että oikeiden perinteiden mukaan morsiussauna järjestetään vasta edellisenä iltana. Kukaan ei tosin ole mulle sanonu tuleeko se vielä..enkä ite sitä halua järjestää enkä tosiaan kysyä edes. Jos sellanen tulis, en tahtoisi kaasojani sinne..olkoot ilman, kun eivät sitä alunperinkään "pystyneet" tekemään. Toinen kaasoni meni ominpäin ostamaan likalleen pukua, joka on morsiustyttönä. Oltiin puhuttu, että yhessä..tai minä halusin yhessä shoppaileen. Hänen oma pukunsa on vielä ostamatta. Saas kattoo ostaako senkin ite vai pääsenkö mukaan..kaasollani on sellanen työ, että välissä saattaa olla luppoaikaa paljonkin ja vapaat on ns. joskus ja jouluna, joten voihan olla, että ajan löytämisessä shoppailuun on ongelmia, mutta..tuntuu joteskin, että mitään se ei tee, niin kun tahtosin..onhan nää mun häät! prkl...

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.06.2009 16:17 
Poissa
Arkkienkeli
Arkkienkeli

Laitan tämän nyt tännekkin, vaikka laitoin jo päikkyyn...

Uusimmassa Oliviassa (ei en tilaa, sain äidiltä) oli artikkeli: kaasot puhuvat: elämäni kauhein päiväOli kyllä ihan pipipää morsiammia

Artikkelissa oli, että 7% morsiammista valitsee kaason kauneuden mukaan, hääkuva ei saa mennä pilalle ruman kaason takia.

Artikkelissa luki, että kaasot ovat odottaneet mm. askartelua, polttareiden järjestämistä, hääpuvun shoppailua, henkistä tukemistä hääpäivänä ei ilmaisena työvoimana olemista

Tässä mitä kaikkea morsiammet olivat kaasoilta vaatineet/miten olivat käyttäytyneet:

* Morsiammet olivat soittaneet monta kertaa päivässä

* morsian oli lähettänyt s.postia ja selitti tarkasti kuinka kaasojen tuli pukeutua ja meikata ja kun kaasot olivat yrittäneet keskustella pukujen korkeasta hinnasta oli morsian kieltäytynyt neuvotteluista

* polttareissa morsian valitti kaikesta ja soitti kokoajan sulholle kuinka kaikki oli pielessä.

* Lopulta morsian oli polttareista kadonnut, koska vierailla oli morsiammen mukaan liian hauskaa keskenään

* Polttareissa piti kaikkien kokoajan kehua morsianta tai morsian motkotti

* eräs kaaso oli joutunut maksamaan ystävänsä häistä 2000e omasta pussista! Siihen kuului kaason vaatteet, meikkaus, hotelliyö, polttarit yms

* morsiammet jossain vaiheessa eivät enää pyydä vaan alkavat vaatimaan

* eräs kaaso oli saapunut meikkiin 3,5min liian myöhässä ja morsian oli ottanut tästä puolen tunnin itkuraivarit

* häissä piti kaasojen kokoajan tietää missä morsian oli ja toimia hänen orjinaan, jos morsian katsoi peiliin, oli tajuttava antaa huulikiiltoa ja muutenkin palvella morsianta kokoajan

* ruokapaikkoja ei eräissä häissä ollut merkitty kaasoille ollenkaan

* kaasot joutuivat skoolaamaan hääparille limulla, koska morsian ei uskonut, että kaasot pystyivät olla ryyppäämättä

* kun kaasot olivat käyneet tupakalla oli morsian laittanut sulhasen valittamaan tupakkatauosta kaasoille

* Eräs morsian oli vaatinut kaasoaan peruuttamaan työvuorojaan häävalmisteluiden vuoksi

* morsian hössöttää vain häistä, eikä kertaakaan kysy mitä kaasolle kuuluu

* Eräs kaaso joutui lähtemään häistä kesken pois, koska joutui viemään lahjat yms morsiammen kotiin ja valmistelemaan häävuoteen.
Kaaso teki perinteisen ja laittoi herneitä morsiammen vuoteeseen (eli vähän niinkuin prinsessa ja herne)
Morsian oli aamu 5 soittanut kaasolle, että kaaso oli pilannut koko hääpäivän, koska morsiuspari oli joutunut imuroimaan sänkyä monta tuntia (parin herneen takia??)
Morsian oli sitten kostanut ja väittänyt kaikille, että kaaso oli varastanut kaikki häälahjarahat ja mennyt niillä matkoille

Hui
Onhan niitä hirviömorsiammia, kuten hirviökaasojakin. Mitenköhän kaikki osaisivat sen kultaisen keskitien löytää...

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: hui!
ViestiLähetetty: 19.07.2009 12:21 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

huhuh.... onpas aikamoisia kokemuksia! Mutta toisaalta... itse voisin kuvitella soittavani kello viisi kaasolleni jos hän ja bestman ovat jotain sänkyyn pistäneet :oops: en halua että sänkyymme pistetään mitään tai piilotetaan herätyskelloja ympäri kämppää. Olemme yhdessä sulhasen kanssa perustelleet että haluamme sitten jo kotona rauhoittua ja nukkua ja toivoa että poikamme ei meitä herätä seitsemältä.

Saar09 Lohduttavat halaukset! Kuulosti siltä että kaasot eivät olleet paneutuneet toiveisiisi kunnolla. Itse myös ihmettelen miksi laittoivat sinut myymään maaleja??? Kyllä polttaripäivänä pitäisi kaasojen ja vieraiden ajatella että kaikki viihtyvät, erityisesti morsian. Lohduttavana kokemuksena voin kertoa että kaasoni ja serkkuni - joka avusteli järjestelemisessä - olivat järjestäneet hauskan päivän, mutta liikaa tehtäviä. Jälkeen vihtojen myymisen, tanssimisen, kysymysten kysymistä vierailta ihmisiltä, tieto kierroksen, napin neulomisen ja runon tekemisen jälkeen olisi pitänyt vielä yhdeltä yöllä pitänyt myydä kortsuja! :shock: onneksi väki ymmärsi että halusin jo rentoutua ja viettää kunnolla aikaa ystävien kanssa. Yritä järjestää rauhallinen tapaaminen jonnekin ja kerro omista tuntemuksistasi! Halauksia ja voimia!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 19.07.2009 19:00 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mulla on niin ihanat kaasot!

Toinen heistä oli soitellut 4 - 5 kauneushoitolaa Porissa läpi, että saavat siirrettyä meikäläisen ihonpuhdistusta. Ja hän siis asuu Vaasassa.
Toinen taasen oli soittanut töihin ja pyytänyt, että mut soitetaan polttaripäiväksi töihin.
Näin olin pelipaikalla ja valmis pelleilemään :D

Ja mun polttaripäivä oli ihan täydellinen! Oli tehtävää jos jonkinlaista, hemmottelua ja toivomani "jokin yhdessä porukalla tehtävä juttu" eli naurujooga :)

Mitä mä teen?!

-Apso

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: Kaasoista, polttareista yms.
ViestiLähetetty: 23.07.2009 09:49 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Pakko kirjoittaa tännekin, että olin tänä keväänä järjestämässä polttareita kesämorsiammelle yhtenä polttariporukkalaisena ja mua risoi koko suunnittelun/järjestelyn aikana se, miten kaaso ja "läheiset" ystävät eivät jaksaneet paneutua asiaan ja yrittääkkään järjestää morsiammelle ikimuistoista päivää vaan oli kyhättävä jotain kasaan minimibudjetilla ja pääpaino oli alkoholissa!!!

Tottahan polttareissa vähän hiprakassa voi olla, mutta jos idea on juottaa morsian känniin ja that's it, niin heikoilla ollaan! Mulle jäi todella paha mieli osallistumisesta näihin kemuihin, kun morsian oli silminnähden pettynyt kun kuuli mitä sulhon kaverit olivat hänelle järkänneet!

Omasta kaasosta on pakko sanoa, että yksi maailman ihanimmista ihmisistä, joka osaa palauttaa mut maan pinnalle ja tarvittaessa lyödä järkeä päähän. Polttareista tulee lähes varmuudella hulvattomat, mutta niihin on vielä ainakin vuosi aikaa!

Kaason lisäksi tukenani on lähes jenkkiläiset mittasuhteet saava "bridal party", eli se ydin ystäväporukka, joka on aina valmis auttamaan ja tukemaan ja kannustamaan toisiaan!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.08.2009 10:19 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Moi! Tuli kaason kanssa puheeksi häiden maksupolitiikka, ja hän kyseli siitä, että oliko meillä ajatuksena osallistui osittain (esim. maksaa osittain/kokonaan) hänen pukunsa ja/tai kampauksensa..? Hän ei ole aikaisemmin ollut kaasona, joten lähinnä kysyi yleisellä tasolla, kun ei itse asiasta tiedä, että ollaanko tälläista asiaa mietitty. :o

Ymmärrän kyllä, että kyseiselle kaasolle tulee kuluja, kun matkustaa hää paikkakunnalle toiselta puolelta suomea, majoittuu siellä, järkkää polttarit jne. Joten kuulostaa ihan kohtuulliselle, että jollain tavalla kuluihin osallistuttaisiin. Ainakin olin ajattelut mahdollisesti kustantaa kaasolle ns" rannekukan" muiden kukkien ostamisen yhteydessä, mutta muu ei ollut käynyt edes mielessä vielä :oops:

Eli millainen tässä asiassa on "yleinen käytäntö" ? Minkä verran ootte kaasojen mekko/kampaus kuluihin osallistuneet vai ootteko ollenkaan..?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.08.2009 11:40 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

Enpä tiedä onko tässä kovin yleistä käytäntöä... :o Itse olen saanut käsityksen, että kaasolle tarjotaan puku ja kampaus (ehkä myös meikki). Riippuu niin kaasosta... ja hänen tehtäviensä laajuudesta ja ollaanko siihen tyytyväisiä jne. Aika moni taitaa antaa kaasolle jälkeenpäin myös jonkun kiitoslahjan vielä lisäksi (erityisesti jos on hoitanut hommansa hyvin).

Meillä oli ajatuksena tarjota puku ja jälkeenpäin tietysti antaa vielä joku erityinen kiitoslahja (keksisi vain mikä). Sekä osallistua polttarikustannuksiin kun tulee niin pienet polttarit.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.08.2009 11:45 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

No mä en kustanna kaasoilleni muuta, kuin rannekukat. Ja sit häiden jälkeen annan jotku lahjat. Mutta en tooodellakaan osta neljälle kaasolle pukua enkä maksa hein kampauksiaan! :D Mutta senpä tähden en myöskään aseta mitään vaateita pukeutumiseen, saavat laittaa ihan mitä haluavat päällensä, eikä värilläkään oo väliä.. Mäkin ku itse oon opiskelija, niin ei kaasot odotakaan, että alan heille osteleen vaatteita.

Hääpäiväkertomus: http://keskustelu.amoriini.com/viewtopic.php?f=45&t=21760
Stiina 9.6.2011
Kreetta 13.11.2012

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.08.2009 12:25 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

Minä olen käsittänyt, että mikäli kaasolta odotetaan tietyntyylistä tai -väristä pukeutumista, on morsiuspari vastuussa tällaisten vaatteiden hankinnasta. Jos taas kaasot saavat pukeutua haluamallaan tavalla, ei asun hankkiminen ole välttämätöntä. Tällöin siis on kaason omasta halusta kiinni, haluaako hankkia jotain juuri näitä häitä varten vai löytyykö kaapista jo jotain sopivaa. :)

Majoitus sen sijaan kuuluu mielestäni hääparin kustantaa kaasolle ja bestmanille. Mutta mitään virallista etikettiä tähänkään ei ole.

Makukysymyksiä kaikki. Ehkä kannattaa mennä sellaisella ajatuksella, että jos olisit itse kaaso, mitä pitäisit mukavana. Ei kuitenkaan ole tarkoitus, että kaaso joutuu maksamaan itsensä kipeäksi toisen häistä.

Meikki ja kampaus ovat ihanaa hemmottelua kaasolle, jolla on myös edessään kiireinen päivä. Näiden kustantaminen voidaan kuitenkin ehkä jo ajatella kaasonlahjaksi, joten sitten kovin suurisuuntaista muistamista jälkikäteen ei ehkä tarvita.

Itse olen ajatellut, että kaasoni saa pukeutua kuten haluaa, mutta koska haluaisin hänet mukaani kampaajalle ja meikkiin, kustannan nämä myös hänelle (ainakin kampauksen, kaasoni on taitava meikkaamaan itse, joten ei välttämättä halua toisen tekevän sitä puolestaan). Majoitukset hoidetaan ja jotain pientä vielä kiitokseksikin.

Sukiksen hääunelmia

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.08.2009 13:13 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Moikka -sleepy- :bye:
Miulla itselläni on kaksi kaasoa ja meinaan maksaa heidän kampauksensa ja toisen kaason (paras ystäväni) vien jalkahoitoon vielä erityiskiitokseksi. Molemmille aion tosin ostaa vielä jonkin pienen lahjan, mutten ole vielä keksinyt että mitä. Rannekukat luonnollisesti minä maksan.

Sanoin jo alunalkaen, että kaasojeni ei todellakaan tarvitse olla samanlaisissa vaatteissa, joten he itse saivat valita ja maksaa omat juhlavaatteensa itse. Kuitenkin he hankkivat samanlaiset puvut, mutta minä en maksanut kuin pukujen toimituksesta aiheutuvat postikulut.

Näin meillä! :)

Mutta siis jos morsian "vaatisi" kaasoilleen tietynlaiset puvut, niin sitten morsian ne myös mielestäni saa maksaa.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.08.2009 16:29 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

oon aivan samaa mieltä kuin edelliset..

itselläni tilanne on se, että kaasoni on rakkain (ja oikeastaan ainutkin oikea) ystäväni, vieläkin pienituloisempi kuin minä ja alusta saakka minulle oli selvää että kustannan hänelle kaiken.
mekko tehtiin itse (ja alusta alkaen kaaso oli itse mukana suunnittelussa) samoin kuin laukku. kengät löydettiin yhdessä ja hmm.. kampausta ei tuu (rastapää), meikin kustannan minä. koru löytyi glitterin alesta.. alushame (jota olimme jo kaason kanssa ihastelleet) löytyi kappahlin alesta..

eli hmm.. kaaso ostaa oikeastaan itse vain hmm.. hmm.. alusvaatteet ja sukkahousut! :lmao:

jonkinlaisen lahjan varmasti vielä kuitenkin hänelle hankin. todennäköisesti jotakin ajatuksella ja sydämellä itse tehtyä.

halloweenbileet 09

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.08.2009 23:29 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Minäpä vielä kannan korteni kekoon kustannusasiassa: Maksoin kaasoilleni ( 2kpl) meikin ja kampauksen sekä yöpymisen ja siihen kuuluvat saunat ja aamu- ja iltapalan. Sovimme, että nämä käyvät samalla kiitoslahjasta. Tytöt saivat pukeutua oman mielensä mukaan, joten en katsonut tällöin tarpeelliseksi osallistua kustannuksiin.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 06.08.2009 10:32 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Kiitos kovasti vastauksista eagle87, naakkis, sukapaiv, hannaneiti, titiuu ja tiituska! :girl:

Oon sanonu kaasolle, että saa pukeutua niin kuin parhaaksi näkee, kun kysyi arasti, ettei kai syksy häihin tartte hällä olla oranssi tai punanen puku, ku ei oo kuulemma kyseiset värit yhtää sovi hänelle :lmao2: Elikkä sanoin, ettei värillä eikä mallillakaan nii väliä, kunha itse kokee olevansa edustava. Luotan häneen makuunsa, ettei valitsisi mitään ihan kauheata :wink:

Mulla on tällähetkellä vain yksi kaaso (en ole vielä toiselta ystävältäni kysynyt haluisiko hän olla kakkoskaaso), joten ei ole asia sinällään kustannus ongelma, niin kuin naakkiksella neljän kaason kanssa :)

Eli oon ajattelut, että tältä pohjalta voisin sitte itse kustantaa kaason (tai kaasojen) kampauksen, rannekukat ja mahdollisesti toisen kaason yöpymisen paikkakunnalla, kun joutuu tulee toiselta puolelta suomea.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 06.08.2009 12:37 
Poissa
Amoriini
Amoriini

:bye:

Minulla oli kaasoina neljä naista, ystäviä ja sisko.
Hyvässä tai huonossa yhteisymmärryksessä he kustansivat itse kaikki kulunsa.
Kuluihin kuului puvut, kampaukset ja meikit. Puvut olivat kaikilla samanlaiset pyynnöstäni. He kokivat tämän helpotuksena ja rasitteena.
Helpoksi he kokivat, ettei ainakaan tarvitse stressata puvusta.
Ongelmana taas oli samanlaisen tyylin löytyminen.
Mielestäni valinta osui nappiin.

Meikissä ja kampauksessa he halusivat itse käydä, ja maksoivat ne myös itse. Me kustansimme rannekukat heille.

Majoituksen kohdalla en edes ajatellut, että olisimme maksaneet sen.
Jokatapauksessa heillä olisi tullut majoituskustannukset ilman kaasoiluakaan.

Mielestäni kaikki asiat pitää olla sovittavissa, jopa maksupolitiikkaan liittyvät asiat.
Mikään ei ole niin yksiselitteistä, joten tapauskohtaisesti näissäkin asioissa on elettävä.
Kaasoillani oli kaikilla onnellinen tilanne, että he ovat/olivat taloudellisesti vakaammassa tilanteessa kuin me, eli hääpari.
Olemme myös sopineet, että mikäli asetelma on toisin päin,
niin maksan kaikki kuluni itse.
Eli en itsekään odota pukuni maksamista, enkä meikkiä ja kampausta ilmaseksi odota :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 06.08.2009 12:49 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Meillä on sovittu kaason kanssa niin, että hän ostaa kankaat ja meidän äiti ompelee mekon. Ja olen tästä enemmän kuin kiitollinen hänelle :worship:

Tarkoitus olisi sitten maksaa kukat hänelle ja tottakai joku mahtava muistaminen!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 02.01.2010 18:52 
Poissa
Kerubi
Kerubi

Hei mitä nuo täällä puhutut rannekukat ovat..? Ite oon miettinyt kaasoilleni (3kpl) pieniä kukkakimppuja, mutta nyt heräs uteliaisuus noihin rannekukkiin :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 02.01.2010 18:55 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

MariaEmily

Rannekukista voi käydä katselemassa kuvia esim. tässä ketjussa!

outsa :girl:

Hääpäivän onnea 30.7.2005
Juhannuspäivänä 24.6.06 kahdesta tuli kolme
Haikara tilattu vierailulle 24.9.2012

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: Kaason valinta ongelma
ViestiLähetetty: 02.03.2010 07:54 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Heipä hei kaikille!

Mielenkiintoinen keskustelu on täällä meneillään :)

Itsellä on kaasonvalinta vasta edessä. Montaa vaihtoehtoa olen miettinyt mutta en vaan osaa päättää. Ns. parasta ystävää minulla ei ole mutta pari todellä läheistä kylläkin. Sisko löytyy ja häntäkin olen ajatellut tehtävään.

Taidan olla vähän outo immeinen mutta vaikeaksi päätöksen tekee se että olen miettinyt millaiset polttarit kukakin järjestäisi. Toivon että kaaso olisi itseni kanssa "samantyylinen" jotta ymmärtäisi mitä polttareilta toivoisin.

Yksi ystäväni on minulle kyllä rakas mutta hänen tyylinsä on täysin erilainen minuun verrattuna ja kerran jutellessamme yleisesti polttareista, kävi ilmi että hänen mielestään morsian pitää nolata poltareissa täydellisesti! Olin kyllä kauhuissani kun itse olen täysin eri mieltä! Haluaisin polttareiden olevan hemmottelua ja yhdessäoloa ja jotain hauskaa mutta ei todellakaan mitään minkään myymistä tai itsensä nolaamista! [b]Niisku-neidin[/b] kanssa taidan olla samoilla linjoilla asian suhteen :) Myös [b]Lunatican[/b] viimeisimmässä viestissä oli minun makuistani ajatusta: että ei oltaisi kännissä, pieni hiprakka on ok ja sillä sipuli! :D

Yhdessä kaasoehdokkaassa minua pelottaa se ettei hän jaksa kiinnostua asiasta tarpeeksi jotta saisin ikimuistoiset polttarit. Kolmannessa ehdokkaassa taas pelottaa se että hän alkaa järkkäämään polttareita minimibudjetilla eli pääidea polttareiden suunnittelussa on että rahaa ei kulu. En minä mitään rahalla kokoon kyhättyjä polttareita haluakaan, mutta jos jotain aikoo päivän aikana syödäkin ni johan siihenkin joutuu rahaa upottamaan...

Minulla ei kaasolle ole varsinaisesti mitään tehtävää häiden suhteen. Kunhan olisi tukena ja jaksaisi kuunnella häähöpötystä ja varmaan sitten se polttareiden järjestäminen. Tämän vuoksi en osaa päättää kaasoani kun yksi läheinen ystäväni olisi mieluinen valinta mutta emme ole olleet kovin kauan ystäviä ja jotenkin tuntuu että pitempiaikaiset ystäväni saattaisivat ottaa hieman nokkiinsa tästä valinnasta... tosin näinhän ei saisi ajatella vaan pitäisi vain valita se kenet haluaa! (ja tietysti kysyä itse kaasoehdokkaalta haluaako hän alkaa hommaan)

Huh huh, tulipas vähän purettua sydäntä.. :) Samanlaisia ongelmia omaavat, kertokaa kokemuksianne!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 02.03.2010 08:59 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Moi Marbles! Kiva saada tänne vähä uutta keskustelua :)

Itselläni on kaaso-pulmana se, että välit kaasooni ovat viilenneet :( Minullakaan ei ole kaasolle oikeastaan muuta 'tehtävää' kuin olla tukena hääpäivänä (valmistauduttaisiin yhdessä, kaikessa rauhassa jne) ja tietysti olisi ihana päästä hänen kanssa jakamaan näitä hääjuttuja jo tässä vaiheessa. Polttareita olen aina salaa toivonut, mutta tiedän ettei niitä tule...
Kannattaa siis todella tarkkaan miettiä tuota kaasovalintaa. Itselleni se oli täysin selvä, mutta nyt arvelutttaa, koska tuntuu että ystäväni ei enää niin välitä minusta :( Vaihtaa en silti viitsi...koska siitä nykyinen kaaso vasta suuttuisi, eikä olisi enää mitään välejä. Voi itku.
Minun mielestä voit hyvin pyytää kaasoksesi uudemman tuttavuuden, mutta toki riskinä on vanhojen nokkiintuminen valinnasta...vaikea päätös! Tsemppiä siihen!!!!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 02.03.2010 11:04 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

tota.. minkä takia teillä ei ole useampaa kaasoa jos se yksi tuottaa noin paljon päänvaivaa? :o

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 02.03.2010 17:03 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Olen miettinyt että ottaisin useamman kaason mutta jostain kumman syystä olen saanut päähänpinttymän että kaasoja on vain se yksi. Ja kun bestmaniakin tulee vain yksi niin jotenkin mun päähän ei mahdu muuta vaihtoehtoa kuin että mullekin tulisi vain yksi kaaso :) Itse taidan tehdä tästä hela hoidosta vaikeaa!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07.03.2010 10:42 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Olen nyt kovasti miettinyt asiaa ja yksi kaasoistani tulee ainakin olemaan siskoni. Haluaisin lisäksi kysyä kahta hyvää ystävääni ja olen vähän miettinyt että ottaisin sitten omien tapojeni vastaisesti (välillä pitää tehdä jotain repäisevää :D ) 3 kaasoa. Eräs ystäväni saattaa kyllä suuttua kun hän ei sitten valinnoissa ole mutta koen ettei hän ole yhtä läheinen kuin nämä kaksi niin suuttukoon jos suuttuu. MUTTA pohdinta on vielä kesken... (ärsyttää kun itsessä on tällainen piirre että ei osaa mitään nopeasti päättää kun kaikkea pitää pohtia monta viikkoa!! :auts: )

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: Kaasoa vai ei? ideoita?
ViestiLähetetty: 09.03.2010 16:13 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Savanna79 kirjoitti:
Hei!
Kaasoni ilmoitti että hän on raskaana eikä vältämättä pysty auttamaan hirveästi. Olen iloinen hänen puolestaan, mutta nyt minulla ei oikein ole kaasoa..en vaadi häneltä että hän sitten hoitaisi vaikka mitä kun on iso maha.. Ongelmana on vain se että minulla ei ole oikein muita kavereita olekaan ketkä EI olisi nyt raskaana ja pystyisi ihan oikeasti auttamaan. Hoidan kyllä melkein kaikki asiat itse mutta haluaisin kuitenkin apua ainakin hääpäivänä! iik.. mitä teen..
Kirkko, juhlapaikka, mekko, meikki&hiukset, kutsukorttimateriaalit hankittu, häämatka varattu. Vielä täytyy varata valokuvausta, keksiä ohjelmaa 2-kielisiin häihin (vaikeaa!), tehdä ne kortit, miettiä musiikkia ja ruokaa jne..

Elelith kirjoitti:
no riippuu vähän, sun pitää joko suhteuttaa kaason tehtävät kaason jaksuun tai sitten koittaa löytää toinen kaaso. :o tarvii varmaan miettiä minkälaista apua sitä sitten tarvitsee hääpäivänä ja sitä ennen.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 15.03.2010 15:36 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Apua, tämä kaasokysymys on oikeasti se, jota stressaan eniten tällä hetkellä ! Täyspäisiä, ihania ehdokkaita on useita, koska en oikeasti tunne tarvitsevani kuin sen yhden kaason tueksi hääpäivänä. Kaikki parhaat ystäväni kuitenkin elävät nyt niitä ruuhkavuosia, joten en viitsisi kaasoa hirveästi järjestelyvastuilla kuormittaa. Luulen, että näissä käytännön jutuissa meitä jaksaisivat ja ehtisivät enemmän auttamaan esim. anoppi ja pari minun vanhempaa sukulaisnaistani avustuksella.

Polttarit kyllä tahtoisin, sillä mitään epäilystä siitä, etteivätkö ystävät niistä näköisiäni tekisi, ei ole. :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 248 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 22.06.2018 14:55