* UKK    * Etsi

Tänään on 22.06.2018 14:44

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 104 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.10.2009 21:55 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Morsian elokuussa 2010 liittyy joukkoon! :)

Ihan vasta häät päätetty pitää, mutta välittömästi jäin koukkuun tähän amoriini- sivustoon :D

Kirkko+ juhlapaikka varattu

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.10.2009 22:32 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Sellaista asiaa haluaisin kysyä, että kun on varannut kirkon, niin sisältyykö siihen yleensä sitten myös kanttori soittamaan marssit?

Vai pitääkö joku kanttori etsiä itse ja varata henk.koht?
Olen niin amatööri...

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 11.10.2009 00:14 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Täällä vielä yksi lisää, häitä vietellään helmikuun hämärässä! :girl:

~ziLLa~ Kanttori kuuluu "pakettiin", jos seurakunnassa on useampi kanttori niin voi varmasti esittää toiveensa jostain tietystä jos haluaa. Mukavia suunnitteluhetkiä sinulle! :)

Täälläkin ollaan ihan koukutikoukuti tähän sivustoon :D

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 12.10.2009 14:57 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Kiitos tiedosta HilmaHelmiina! :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 12.10.2009 14:58 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Kiinnostaisi kysellä ketjulaisilta, että millaisella budjetilla suunnittelette omia häitänne?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 13.10.2009 09:49 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Täällä kanssa ensi kesän Morsian, parasta ennen päiväys 24.7.2010. Kirkko ja juhlapaikka varattu, vieraslistaa tehty ja nyt tarttis alkaa jo väsää kaikkee muuta. Vielä aikaa itse vihkimiseen, mut nyt jo jännittää, miten siellä alttarilla pysyy pyörtymättä =) ?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 13.10.2009 21:48 
Poissa
Kerubi
Kerubi

~ziLLa~ kirjoitti:
Kiinnostaisi kysellä ketjulaisilta, että millaisella budjetilla suunnittelette omia häitänne?

Me ei olla vielä ainakaan päätetty kokonaisbudjettia, mutta sen verran ollaan laskeskeltu, että juhlapaikan vuokraan menee 700 e, pitopalveluun n. 4000 e, autoihin n. 900 e jne... Koristeita yms pientä olen jo nyt ostellut, ettei sitten tule kerralla maksettavaa niin paljon... :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 14.10.2009 11:32 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

~ziLLa~ kirjoitti:

Me laskeskeltiin aikanaan, että budjetti kipuais tuonne 13000€:n paikkeille..! Huh! Tosin tuo summa sisältäis myös matkan.

Toteutuneita hintoja: sormukset 339€, juhlapaikka 1100€+alv :shock: , pitopalvelu 31,90€/nuppi (vierasluku 80-120 välillä).

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 14.10.2009 13:44 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

Meidän budjetin ehdoton yläraja on 9000 €. Häämatkaa ei tuohon kuulu, ollaan luovuttu ajatuksesta että reissuun päästään. :nyyh: No, jos saadaan rahaa lahjaksi, niin niillä sitten matkustetaan.
Tietysti alaspäin koitetaan hintoja hivuttaa mahdollisimman monessa asiassa. Meille tärkeistä asioista ei kuitenkaan tingitä, paitsi se matka jää odottelemaan toteutumistaan.

Sukiksen hääunelmia

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 14.10.2009 14:49 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Mä en oo uskaltanut tehä minkäänlaista budjettia.. :o Rahaa ei oo ylimääräistä, joten olen ajatellut että pikkuhiljaa ostelemalla ei tunnu niin pahalta. Vanhemmat kustantaa pitopalvelun, mikä on todella iso apu! Hääpaikka 400e, valokuvaaja 450e, mun puku MAX 1000e, kutsujen painatus n. 300e, sormus 635e. Tässä ns. varmat kustannukset tähän mennessä :) Koristeluihin en aio panostaa rahallisesti ihan hirveitä summia. Viinat taitaakin olla sitten seuraavaksi suurin menoerä ja niitä en ole vielä yhtään laskeskellut.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 14.10.2009 17:14 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Mua hirvittää just eniten, miten paljon koristeluun menisi rahaa...

Jos esim. yksinkertainen kynttilätuikku maksaa 4,50 €, niitä tarvitsee 6 kappaletta per pöytä ja pöytiä on 14 niin voi itku mitä tuhlausta...(378 egee pelkkiin tuikkuihin!) Puhumattakaan kukkien hinnoista. Kukka- asetelema jos maksaa n. 40-50 ja semmosen haluaa joka pöytään niin konkurssi on nopeasti ulottuvilla.

Esim. hääpukuun ja sormukseen ei niin paljoo hirvitä laittaa euroja, koska just sormus on tosiaan aina sitten sormessa muistuttamassa avioliiton solmimisesta ja rakkaudesta.

2010 morsiamet, ketkä nyt laativat suunnitelmia niin oikein lämmöllä otetaan vastaan kaikkia säästövinkkejä, miten saa somisteita halvalla, asusteita, nettikaupat yms!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 15.10.2009 08:57 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Täälläkin monet ovat käyttäneet Ikean galej-tuikkukippoja, 4kpl/ 1e! Eli tuikkuihin menisi noilla 20e.. :wink: Tietty siihen ne TUIKUT sitte kanssa, mutta ne ei oo kalliita.

Tottakai kukkiin saa menemään miljoonia, mutta itse ajattelin että ruokapöytään tulee suurempi asetelma, pöytiin pienempiä. Meidän kukkakaupasta saa ihania (ja pöytiin sopivia) kimppuja n. 9e/kpl. Tuostakin kyllä tulee jo hintaa, joten kukka-asia on täälläkin mietinnässä. Toki luonnonkukilla säästää, mutta itse en siihen hommaan lähde.

Sitten voi miettiä, mitä muuta pöytiin voisi laittaa kukka-asetelmien tilalle? Viherkasveja? Jotain askarreltuja juttuja? Kangasta? :o Meille tulee todennäköisesti ainakin puun oksia johonkin..maalaan ne mustiksi/ harmaiksi/ valkoisiksi..eikä maksa paljoa! :clap:

Tokihan koristelu tuo tunnelmaa, mutta itse mietin asian niin, että muut asiat menee koristelun edelle..se kun ei todellakaan "tee" sitä juhlaa, vaan hyvä ruoka, juoma, musiikki, ohjelma..kukaan ei loppuillasta muista edes onko jotain koristeluja ollutkaan :D

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 15.10.2009 09:10 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Minä olen itse kova askartelemaan, joten aion tehdä paljon koristeluita itse. Kukkia emme osta kuin hääkimpun, teen luultavasti itse koristeita niidenkin tilalle. Yritämme käyttää sellaisia koristeita, että ne sopivat myös meidän kotiin, eli jäisivät häiden jälkeen käyttöön sisustuksessa, eivätkä olisi pelkkää "häätavaraa".

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 15.10.2009 10:06 
Poissa
Suojelusenkeli
Suojelusenkeli

Me yritetään pärjätä noin 3000e-5000e, vieraita listalla tällä hetkellä 30. Ollaan jo hankittu molempien puvut ja pöytäkoristeeet. Paras säästövinkki on minusta se, että aloittaa ajoissa katselemaan, penkoo poistomyynnit ja kirpputoripalstat. Mä yleensä tiedän heti kun näen, että onko jokin meille sopivaa ja ostan samantien jos näin on. Mäkin ensin ajattelin kukka-asetelmia pöydille, mutta totesin ne aika arvokkaiksi. Satuin löytämään pieniä kukkamaljakoita, joihin mahtuu esim. yksi ruusu + jotain koristetta. Pöytäkukkaset ratkaistiin siis näin. Todennäköisesti ostan marketista ruusukimppuja ja leikkaan ne maljakoihin sopiviksi ja valmis!

Vielä on paljon hankittavaa ja askartelumateriaalien pähkäily on käynnissä. Täytyy miettiä mistä ostaa, kotikaupungin askarteluliike voi olla kaksi kertaa kalliimpi kuin nettikauppa jne. Mutta on tää metsästäminen mukavaakin :D

Ja aina parempi jos materiaaleille löytyy jatkokäyttöä. Kuvittelen jo häissä käytettävien pöytäkoristeiden jatkavan meillä juhlapöydässä ja osa kavereille lahjuksina.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 15.10.2009 11:37 
Poissa
Kerubi
Kerubi

Pippari82 kirjoitti:
Sitten voi miettiä, mitä muuta pöytiin voisi laittaa kukka-asetelmien tilalle? Viherkasveja? Jotain askarreltuja juttuja? Kangasta? :o

Tai terälehtiä, koristekiviä, "jäämurkaa" etc... Ite oon aatellu meille ruusunterälehtiä, jos budjetti ei veny kukka-asetelmiin. :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 15.10.2009 14:20 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Täällä ensi kesän morsian :bye:
Me halutaan tuoreita kukkia pöytiin, ei mitään älyttömän suuria ja kalliita asetelmia, mutta kukkia kuitenkin. Kynttilöitäkin olisi ihana laittaa, mutta ne jalustat kynttilöille on aika hintavia.. toivon että meidän valitsemalla ravintolalla olisi jotain jalkoja tarjolla.
Budjettia ollaan myös tehty ja suunniteltu, mutta minä etenkin olen sitä mieltä että mitä turhaan laskemaan ja stressaamaan etukäteen niistä summista :? Tietysti mietitään ja suunnitellaan realistisesti hankintoja ym. mutta menee mitä menee. Ja sit eletään sen mukaisesti.. ei ulkomaille ennen häitä.. :(

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.10.2009 07:59 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Meidän budjetti on tällä hetkellä noin 10 000, mutta pidän sitä epärealistisena, ylittynee. Suurimmat menoerät ovat juhlatilan vuokra, pitopalvelu, bändi ja valokuvaaja. Noista ei tingitä, kaikessa muussa yritetään säästä (esim. pukuuni on varattu 300 eur).

Koristeluiden suhteen olen ajatellut olla erityisen pihi. Meille tulee syyshäät, joten ajatukseni on hankkia käytettynä hääkirppikseltä noita galej-kippoja ja laittaa niitä reilusti pöytiin. Lisäksi ajattelin, että esim. jalalliseen galej-kippoon voisi laittaa vaikkapa yhden neilikan kukan tms. En siis meinannut satsata kaikkien pöytien kukka-astelmiin. Ehkä lisäksi lasikiviä tai vastaavia pöydille, ei mitään murattiköynnöksiä. Myös pitopöydän kukka-asetelmissa meinasin pihistellä: voisi laittaa ihan vain pariin maljakkoon joko gladioluksia (ovat varsin näyttäviä ihan sellaisenaan) tai liljoja. Melkoinen hintaero kunnon asetelmaan verrattuna.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.10.2009 08:07 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Tokihan koristelu tuo tunnelmaa, mutta itse mietin asian niin, että muut asiat menee koristelun edelle..se kun ei todellakaan "tee" sitä juhlaa, vaan hyvä ruoka, juoma, musiikki, ohjelma..kukaan ei loppuillasta muista edes onko jotain koristeluja ollutkaan :D[/quote]

Niin ja tästä olen täsmälleen samaa mieltä! Tiivistää juuri minunkin ajatukseni. Itse en ainakaan muista käymieni juhlien koristeista ja niiden yksityiskohdista jälkeenpäin mitään.

Muoks. Niin tuo yläosa oli lainausta Pippari82:n viestistä. Miten voin olla niin käsi, ettei edes lainaus onnistu kunnolla? Äh.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.10.2009 14:11 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

mikä tai missä on hääkirppis? tarkoitetaanko sillä tämän sivuston myyntipalstoja?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.10.2009 16:03 
Poissa
Kerubi
Kerubi

~ziLLa~ kirjoitti:
mikä tai missä on hääkirppis? tarkoitetaanko sillä tämän sivuston myyntipalstoja?

Ilmeisesti ihan tän sivuston myyntipalstoja... :) Itse suosittelen seuraamaan erityisesti tuota "häätarvikkeet"-osiota. :) Tai ite oon ainakin tehnyt sieltä jo monenmoista edullista löytöä, esim. ruusuköynnöksiä, terälehtiä etc. :)
MUOKS. Oops, nyt sekotin tän sivuston naimisiin.info:n foorumin hääkirppikseen... Kannattaa tsekkailla siis sitäkin!

Mä haluaisin panostaa koristeluihin aika paljon... Oon esimerkiks suunnitellu tuoleihin (vieraillekin) sellaisia tuolihameita (juhlapaikkamme tuolit ovat todella rumat!). Tässä nyt täytyy vaan pohdiskella kumpi tulisi halvemmaksi, tuolihuppujen vuokraus (n.4e/kpl) vai itse ompeleminen (mulla ei oo mitään hajua, paljonko valkoinen kangas maksaa... :oops: )

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.10.2009 16:23 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Moikka, täälläkin kirjoittelee juuri foorumille rekisteröitynyt vuoden 2010 morsian. häät olisi tarkoitus järjestää syksyllä (/loppu kesästä) eli joko se elokuun viimeinen tai syyskuun ensimmäinen lauantai... :kiss:

Budjettia ei ole pistetty lukkoon, katsellaan nyt ensin vähän hintoja, mutta mitään miljoonia häihin ei ole tarkoitus laittaa, onneksi minun vanhemmat ovat luvanneet auttaa rahoituksessa (josta on kyllä todella suuri apu, muutoin olisi vielä pienemmän budjetin juhla)... Hääpaikan vuokra oli 550 ja ruoka per naama jotaan 35 euron kieppeillä, riippuen vähän monta pääruokaa eli tuo on se suurin menoerä. Somistukseen halutaan satsata, mutta onneksi - tai ehkä juuri sen takia, koska olen ammatiltani floristi, niin teen itse asetelmat ym koristelun :). Vieraita on tarkoitus kutsua MAKS 100, mutta mitä vähemmän tuota sen parempi :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 18.10.2009 21:36 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Heippa tytöt!
Onkos missään listaa kuka meistä vihitään eka :D tuli vaan tässä mieleen et olis ihan hauskaa tietä. Terveisiä vaan tasapuolisesti kaikille :bye:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 19.10.2009 01:52 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

suklaapisara :bye: Juuri tänään vasta itsekin löysin tuon listan. Se löytyy Hääpäiväkirjat 2010 -> Sisällysluettelo ja siitä alaspäin.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 20.10.2009 23:54 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Daleen: :bye: aa.. kiitti :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.10.2009 10:25 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

morsian heinäkuu 2010 ilmoittautuu myös mukaan <3
meillä häät 31.7.2010 täällä Joensuussa (tai tarkemmin sanottuna Pyhäselässä)

Hyvällä mallilla on hääjärjestelyt jo.. kirkko, pappi,hääpaikka,kasot,bestmänit varattu,kutsut tehty (tekstiä vailla vielä), puvut hommattu.. koristeita metsästelen...(teema värit ois valkoinen,lila ja kulta) ja hääautokin viittävaille varattu (tulee joku -30luvun ford joku?) ruokalistakin suuniteltu pitopalvelun kanssa. Joten tästä se lätee ;)

in loov :kiss:

niin ja meinas ihan unohtua että onhan se dj:kin varattu (siskoni avomies) joten mun puolesta häitä vois juhlia vaikka heti :D vaan pitää vielä saada butjetti kasaan. :) no hyvin vielä 9kk aikaa...

ja sormuksiakin oon katsellut jo sillä silmällä (vielä tosin ei olla kultasepänliikkeessä käyty vihkisormuksia katsomassa mutta netistä oon katsellut ja sulholle näyttänyt mieleisimmät)

pidätte mua varmaan hulluna mutta tienvarsikyltitkin on meille jo varattu ensikuussa käyn ne hakemassa :D ja tosiaan hääpuvun hankin jo vuonna 2008... (minäkö aikaisessa?) :o no jos totta puhataan niin alunperin piti mennä tänä vuonna jo naimisiin vaan siirettiin sitten vuodella eteenpäin butjetin takia ja sitten syntyikin jo tuo iki ihana poikamme <3

ps. samalla kun vietämme häät niin vietämme sulhoni 30-v juhlat (täyttää kylläkin jo 28päivä) :D (jännää kyllä.. oon tavallaan sulhoni syntympäivälahja) ja butjetti 3tonnia (ehkä hyppää neljään tai kuuteenkin)... josta ruuvat per nenä 25€,(50 vierasta) juhlapaikan vuokra 300€+lisätunnit 100€.... pukuni maksoi 150€, tiara 20€, kengät 40€, huntu 20€, mieheni puku ilmanen kun osti sen kolmevuotta sitten veljensä häihin. kukat vie varmaan 70-80€ kampaus vähänpäälle 100€ varmaankin.... koristeet käytettynä niin ehkä sen 100€ niihin.. + juomat (tarjotaan yks kierros ja vieraat ostelee sitten itse lisää) + mun sormus johon saa mennä enintään 200-300€ + miehen kihlasormukseen kaiverrus... joten kyllä se aikalailla pomppaa tuo butjetti...

Tämmöiset häät tänne suunitteilla...

ja meille tulee pöytiin ihan valkoinet pyötäliinat.. siihen sitten myttynä semmoinen orzanga kangasta (kultainen) ja sitten teko ruusu köynnöstä (lilat ruusut) tai noita ruusun terälehtiä (silkkisiä, liloja) ja tuikkukipot ja tietty tuikut niissä... yksinkertaista ja nättiä... Myös luonnon kukkia oon miettinyt, mutta varmaankin noilla koristeilla mennään...

ja just ruvettiin kaasojen kanssa askartelemaan paikkakortteja valmiiksi :) tulee semmoiset lilallakartonki pohjalla olevat mihin leikataan reunaan valkoinen sydän kartongista ja kultatussilla kirjoitetaan niihin nimet.

meille ei ohjelmavihkosia tule. Kaasot hoitaa ohjelmapuolen, mutta en rupea mitään erillisiä vihkosia kirkkoon tai muutenkaan tekemään....

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 104 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 22.06.2018 14:44