* UKK    * Etsi

Tänään on 24.06.2018 09:02

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 33 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 11.06.2004 10:16 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Tässä ketjussa pohditaan morsiustyttöihin ja sulhaspoikiin liittyviä asioita. Heidän kiitoslahjoistaan jutellaan täällä. - Emmi

Hei!
Meille tulee morsiustytöt (9&11v.) mutta en oikein tiedä miten kirkossa tulee käytännössä toimia. Tytöt kulkee meidän edellä alttarille päin ja seisovat/istuvat edessä toimituksen ajan? Mitä muuta?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 11.06.2004 10:50 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Se, mitä morsiustytöt tekee... Minulla on sellainen käsitys, että ne vaan näyttävät kauniilta. Joskushan morsiustytöt ovat kantaneet morsiamen pitkää huntua tai laahusta. Jossain olen nähnyt niiden kulkevan morsiuspari edellä ja heittelevän kirkon käytävälle ruusun terälehtiä.

Meidän häissä ajattelimme antaa sulhaspojan tehtäväksi kantaa sormustyynyä (tai vastaavaa), ja hän menisi sitten vihkitoimituksen ajaksi seisomaan bestmanin viereen. Morsiustytölle emme ole vihkimiseen miettineet kummempaa tehtävää. Hän vaan kävelee sulhaspojan kanssa perässämme ja menee sitten vihkitoimistuksen ajaksi seisomaan alttarille kaason viereen.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 11.06.2004 12:33 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Meillä morsiustyttö 8-v ja sulhaspoika 10-v kävelee isäni ja minun edessä kirkkoon tytöllä on sylissään nalle jolla on kukkakimppu. Saa sitten sitä rutistaa jos pelottaa, pojalle ei tule rutisteltavaa. Sitten he istuvat isäni ja äitini viereen toimituksen ajaksi. :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 11.06.2004 12:42 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Olin ajatellut niin, että kaaso kävelisi morsiustytön kanssa (9 v.) alttarille, morsiustyttö istuisi eturiviin ja kaaso jäisi eteen seisomaan. Sen jälkeen siis kävelisin minä isäni saattamana.

Onko tämä ihan hölmö idea? :o

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 11.06.2004 15:42 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

TEUUSIVA...kiitos...olimpas törppö, mä unohdin kaason!!!! :oops: :oops: :oops: olinkohan ajatellut et se jää oven ulkopuolelle? :lmao2:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 11.06.2004 19:09 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Mulla oli ajatuksena, että ensimmäinen kaaso kävelee edellä, hän mahdollisesti laulaa kirkossa. Sitten minä joko sulhasen kanssa tai isäni kanssa, täytyy kysyä faijan mielipidettä. Perässä tulevat toinen kaaso, morsiustytöt, joista toista ehkä pitää kantaa ellei osaa vielä kävellä. :o
Täytyy tsakata vielä etiketti puoli ja noi Emmin mainitsemat linkit :wink:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 11.06.2004 22:24 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Päädyimme minun turvallisuuteni vuoksi siihen, että morsiustytöt kävelevät minun ja sulhoni edellä ;)
(laahus saattaa tuottaa suuria haluja laittaa jalka vähän liian eteen :D)

Meilläpäin tapana on, että kaaso/kaasot tulevat sakastista yhtäaikaa kuin sulhanen ja bestman eli alttarin takaa. Eli teemme myös näin, en viitsi piinata muutenkin jännittäviä apureitamme :D

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 12.06.2004 00:10 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Ronja: korjaa, jos ymmärsin väärin. Teillä siis samanaikaisesti, kun morsian kävelee sisään, sulhanen ja muut avustajat tulevat sakastista?
Meilläpäin taas on ollut tapana, että sulhanen ja bestman odottavat alttarilla ja sulhanen kävelee vastaan. Kaasojen paikoissa on ollut vaihtelevaa linjaa.

Tää oiski hyvä juttu, heittää pakka ihan sekaisin, olis mummot ihmeissään :lmao2: :lmao2: Vaihtelu virkistää :wink:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 12.06.2004 00:34 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Heh heh hee, yöaika tekee tepposia. Eihän mun sulhanen tule sieltä sakastista! Vaan kävelee mun kanssa :D

Siellä on yksi henkilö ohjaamassa tilannetta, kaaso ja bestman (tai ketä nyt sakastiin jääkään) tulevat tietysti ensin seisomaan alttarille ja hetken kuluttua ovet aukeavat siellä kirkon toisessa päässä.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 12.06.2004 23:49 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Juu, sehän kuulostaa tutulta :D :D

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 13.06.2004 00:43 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

:lmao2: Yölliset kommentit rules

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 13.06.2004 07:24 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Meil oli just oman kaasoni kanssa puhetta asiasta miten kirkkoon tullaan...se oli selvää että isukki saattaa alttarille jossa sulho odottelee,jos ei kuten kaaso väläytti vitsinä käy nii että kun olen ainut lapsi nii isukki tekeeki ennen alttaria täyskäännöksen ennen alttaria ja sanooki ettei annakaa ainokaistaan :lmao2: :shock: !!Joten siinä tapuksessa ehkä olis parempi että kaaso tulis takana nii se vois sitte tuuppia eteenpäin ja stopata isukin aikeet tyystin :lmao2: !
Toivottavasti näin ei käy... :wink:
Ihan tosissaan olin ajatellut että morsiusneidot menee edeltä ja vaikka sulhaspoika saattelisi kaason alttarille ja jäisi seisomaa bestmanin viereen(jos jaksaa seisoa koko toimituksen ajan...)... :?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 13.06.2004 09:04 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Toi on hieno idea, sulhaspoika saattaa kaason alttarille...taidan varastaa tuon :evil:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: ...
ViestiLähetetty: 27.06.2004 17:00 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Me muistaakseni (silloin kun siskoni kanssa oltiin vaahtosammuttimen kokoisia) morsiustyttöinä ollessa seistiin vain siellä alttarin sivulla. Kunhan näytettiin hyviltä :wink:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: Sulhaspoika
ViestiLähetetty: 17.08.2005 14:37 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Mun 4-vuotias poika oli sulhaspoikana, morsiustyttöjä ei ollut. Poika seisoi bestmannin vieressä yhteensopivissa puvuissa alttarin vieressä kun marssittiin miehen kanssa sisään, ja marssin loputtua hipsi eturiviin istumaan. Koko hääpäivänä jännitin ehkä eniten sulhaspojan onnistumista, ja kirkon oven takan pelkäsin eniten sitä että mummo on katsonut parhaaksi käskeä pojan heti viereensä istumaan. Onneksi villi poika tajusi kuitenkin miten tärkeä tilanne äidille oli, eikä hölmöillyt.. ;) Lisäksi poika jakoi riisiä kirkon ulkopuolella.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 11.09.2005 19:08 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

titzi kirjoitti:
Meillä kun on tuo oma tyttö, joka ensikesänä on 41/2 vuotias, ja kummityttöjä muuten 4 kappaletta.
Nuorin kummityttö on häissä vuoden ja 7 kk, eli todennäköisesti osaa jo kävellä, ja kaksi seuraavaa on sitten 5 ja 6, vanhin on silloin 17.
Aion ottaa nämä kaikki "hyötykäyttöön"
Nuorimmat saavat toimia morsiusneitoina ja vanhimmasta tulee sitten kaasoni, toinen niistä.
Morsiusneidot kävelee edellä kirkonkäytävää, ja poikani, joka silloin on 7, luovuttaa minut. Isäni on kuollut joten hänestä ei luovuttajaksi ole, paitsi sydämessäni :(
Jotenkin toi ajatus tuntu hyvältä, eikä isäntäkään sitä tyrmännyt, tuumasi vain että niillä pitää sitten olla samanlaiset mekot ja että mistäs ne saadaan. Tuumasin että mulla on koneet makuuhuoneessa joilla helppo surauttaa.
Saa palauttaa maanpinnalle :D

kazu kirjoitti:
Ajattelin kanssa ottaa sulhon serkkutytöt (15 ja 13 vuotiaat) hyötykäyttöön ja tarjota heille samalla päivän prinsessoina. Minähän olen se kuningatar :D En ole vielä kysynyt heiltä, mutta luulen heidän suostuvan morsiustytöiksi.

Siukku kirjoitti:
Meillä tulee kummilapset, tyttö ja poika, suorittamaan morsiustytön ja -pojan tehtävät. Ja ovat varmasti hyvin onnellisia tehtävästään.

Ketturouva kirjoitti:
Minäkin pyysin 8-vuotiasta kummityttöäni morsiusneidokseni, osittain ihan siksi, että ajattelin, että se olisi hänestä itsestään mukavaa, ja ilmeisesti onkin. Oli muuten hauskaa, kun näytin joku aika sitten kummitytölle pukuni. Hän katseli sitä ja sanoi vähän velvollisuudentuntoisen oloisesti "ihana", mutta jatkoi sitten "tosin usein käytetään valkoisia pukuja". :lmao2:

vickyn kirjoitti:
Meidän häissä oli kaksi sulhaspoikaa ja kaksi morsiustyttöä. Poikia (iät 4 ja 5) jännitti niin että kaasoni (kävelivät perässä) joutuivat melkein tyrkkimään poikia eteenpäin. Harjoituksissa kaikki meni ihan hyvin mutta kun olikin paljon ihmisiä niin tilanne oli toinen. Kannattaa oikeasti miettiä "pystyykö" morsiuslapset jännittävästä tilanteesta huolimatta suoriutumaan.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 11.09.2005 19:18 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Hanhi kirjoitti:
Kuinka monella on ollut häissään pelkästään morisupoikia? Suvussa ei ole tyttöjä ja haluaisin morsiuspojikseni omat ihanat kummipoikani. Mutta onko ikä ongelma? Pienempi on silloin 2 v 3 kk ja isompi 8 v, menossa kolmannelle luokalle. Suostuukohan tuon ikäinen enää...? Pienempää pitäisi varmasti jonkun saattaa...:o

Sohvi kirjoitti:
Meille tulee molempia, sulhaspoikia ja morsiustyttöjä. Toi ikäjuttu on ihan yksilökohtaista. Toiset alle 3vuotiaat voi olla ihan liian nuoria kun taas toiset tykkää roolistaan kovaksti. Sama 8v.. Mun mielestä se on aika ideaali-ikä.

Sohvi

kippe kirjoitti:
:archer: Minulla tulee omat lapset. Poikani on silloin jo liki 10 ja tyttäreni liki yhdeksän. Kumpikin on onnesta soikeina. poikakin suunnittelee pukuasiaa kuin aikuinen mies! :shock:

merenneito kirjoitti:
mulla on maailmankaikkeuden ihanin pikkuveli (10v) jota olen pyytänyt morsiuspojaksi :hug:

ja vielä kun pukuvuokraamosta löytyi suloinen lapsen bonjour-puku niin se oli siinä! pikkuveikka lupasi harkita asiaa, mutta vaivihkaa
se kyselee häihin liittyvistä asioista, joten on se niistä ainakin jollain tasolla kiinnostunut vaikkei sitä suoraan myönnäkään :thx: se alkaa jo olla sen ikäinen että tytöt ja kaikki söpöt tyttöjen jutut on "yök"....

mutta että musta se on ihan ok, jos on vaan morsiuspoikia :nod:

Emmi kirjoitti:
Ei kai sillä oo väliä onko poikia vai tyttöjä vai molempia vai ei kumpiakaan. Mun mielestä kaikki vaihtoehdot on ihan ok! :yep:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.05.2006 18:15 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

mameilvo kirjoitti:
Meillä on morsiusneitoina kummityttömme 8v. ja 2v. Onkohan jotain tiettyjä traditioita sille, mitä morsiusneitojen tulisi tehdä ja onko jollain kokemuksia mitä morsiusneidot ovat yleensä häissä puuhailleet. :o :o Kun tuli vaan mieleen, että onko tämäkin jokin jenkkihömpötys vai onko oikeasti jotakin tehtäviä joita tulisi ottaa huomioon ja jota nuo pienet tytöt voisivat tehdä? :?

Aviovaimoksi siirrytään 8.7.2006

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 18.07.2006 12:56 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Olen kahteen otteeseen ollut morsiusneitona (7v & 13v) ja molempina kertoina pääasiallinen tehtävä oli todellakin näyttää kauniilta :girl:

Jaoin myös sulhaspojan kanssa hääkarkkeja vieraille koreista ja kirkossa riisipusseja ovella poistuttaessa.
Ja hyvällä tekosyyllä sain änkeä eturiviin katsomaan ohjelmanumeroita :wink:

Meilläkin mietinnässä nuo morsiusneitojen tehtävät, sulhon siskot kun ovat tehtävään ilmoittautuneet mutta eivät oikein tiedä mitä sitten tekisivät :o
Ovat sen verran vanhoja, että heille voisi uskoa kyllä vähän "vaativampiakin" tehtäviä. Jos häissä on esim. häävisaa tms.
missä pöytäkunnilta pitäisi kerätä jotain, morsiuslapset/nuoret voisivat mielestäni hoitaa senkin. Mietintämyssy päähän..

Rouvapäikky
Hääpäivä

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 24.07.2006 11:53 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mä oon aina kuvitellut, että morsiustytöt ja sulhaspojat olis tosi nuoria, sellasia söpöjä 2-4-vuotiaita. :o Että eivät ois muuta tarkotusta varten kun näyttäisivät söpöiltä... :oops: Täällä kuitenkin puhutaan 14-vuotiaistakin morsiuslapsista eli pitääpä harkita uudelleen asia ja pistää sulho pyytämään pikkuveljeäni (11 v) sulhaspojaksi ja nuorempi pikkusiskoni saisi olla sitten morsiustyttö, vaikka onkin 16 v. :D Aluksi mietin sulhon veljenpoikia (2 ja 3 v) kun ne olis niin söpösiä, mutta pitää vielä mietiskellä, mikä on järkevää. Noiden pikkupoikien kanssa kun pitäis varmaan olla joku tuki ja turva kuitenkin... :o

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.07.2006 16:12 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Meillä on morsiuslapsina tietty omat muksut, poika 3v. ja tytär 2v ja lisäksi kummitytöt 6v. ja 8v. Sulhaspoika oottelee alttarilla isänsä eli sulhasen sekä bestmanien kanssa ja morsiusneidot kävelevät käsikkäin (pienin keskellä) käytävää pitkin ennen minua ja isukkia. :)

Isommat morsiusneidot jakaa kirkko-ohjelmat ja ruusunterälehdet kirkolla ja hääkarkit juhlassa.

Miltäs kuulostaa??

sydän on löytänyt sydämen!
*12.8.2006*

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 11.08.2006 23:03 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mulla morsiusneitona sisko (12v) ja kummityttö (2½v) Sulhaspoikana veli (11v).
Mun ongelma on se, kun morsiusneidot on niin erin ikäisiä :o Tiedän että teinisiskoni, ei tule pistämään päälleen samanlaista mekkoa taaperon kanssa :?
Olen ajatellut, voisiko tehdä niin, että ensin käytävällä menee kaaso ja bestman, sitten tämä 2½v tyttö yksin kukkakorin kera, sitten minä ja sulhaseni, perässä veljeni ja sisareni?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 12.08.2006 08:20 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Voitte vallan hyvin Helmilja tehdä noin. Monilla on morsiustytöille ollut täälläkin eri malliset, mutta muuten yhtenäiset puvut, joten siitä ei kannata kauheasti stressata. Pukujen yhtenäisyys voi näkyä värissä tai jossain koristeleikkauksessa, kirjailussa tms. :wink:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01.11.2006 11:29 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

me ollaan aateltu että morsiustyttö vois kävellä siinä meijän eellä ja heitellä paperisia lumihiutaleita :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 18.01.2007 14:44 
Poissa
Suojelusenkeli
Suojelusenkeli

Aivan ihana ajatus rebskukka :clap: !

Meillä morsiustytöt (4v ja 7v) kävelivät maidän perässä ja jäivät sitten etupenkkiin istumaan vanhempiensa kanssa. Hääjuhlassa jakoivat onnistuneesti hääkarkit (ja olivatkin tosi otettuja tärkeästä tehtävästään :) )

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 33 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 24.06.2018 09:02