* UKK    * Etsi

Tänään on 22.06.2018 14:46

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 86 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 19.05.2008 21:14 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Täällä mun vierastunnelmat: :auts:

Kutsuttiin: aikuisia 52, alle 12v. 12 eli yhteensä 64.

Kutsun liitteessä luki ensimmäisenä "ilmoitattehan tulostanne tai estymisestä jne..." ja määräpäivään mennessä ilmoittautuneita oli suunnilleen viitisenkymmentä. Osasta saimme "toisen käden" kautta tietoa, osa ilmoitti itse ja joku myöhästynytkin tuli. No, loppujen lopuksi tilanne oli seuraava:
Tulossa: aikuisia 37, alle 12v. 10, yhteensä 47. Ja epävarmoja näistä 4, varmoja oli 43.

Nuo epävarmat pistivät vähän vihaksi, kun epävarmuus tulosta johtuu vain vieraiden omasta saamattomuudesta... Tänään kuitenkin nupissa napsahti ihan tosissaan, kun alkoi sadella peruutuksia!!! :x Osassa seliteltiin ummet ja lammet eli mitään todellista, selkeätä syytä ei ollut, osassa vaan säädetään eli ei osata päättää... voi *sensuroitu kirosanoja*, että voi ärsyttää.

No, nyt siis näyttää siltä, että kaikkia hankintoja on tehty ainakin n. 10 hengen edestä turhaan... onneksi ruuat eivät ole vielä valmiina ja onneksi ei ole pitopalvelu rahoja pyytämässä. Tuli vaan juuri tänään ostettua kaikenlaista tuon 47 hlön mukaan.

Ja olipa joukossa vielä sellaisiakin, jotka pohtivat ilmoittautuessaan tuovansa mukana aveceja, joita ei ole edes tiedetty olevan olemassa tai joita ei haluta paikalle. Jääkööt ilman paikkaa minun puolestani, jos kehtaavat kutsumatta tulla. :evil:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.08.2008 09:42 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Väännettiin rautalangasta, että ilmoittauduttava on ja silti piti kysellä ehkä kymmeneltä. Mutta iloinen yllätys: melkein kaikki tulevat. Hyvin kaukaa ja aika vähän yhteyttä pitäneidenkin tulo ilahdutti valtavasti!

Loppujen lopuksi vieraita tulee 109 ja peruneita oli 5. Lapsivieraita on noin parikymmentä.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 06.10.2008 21:54 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Me otamme itse ilmoittautumiset vastaan eli meillä on spostiosoite sitä varten ja mun puh.nro. Ne jotka eivät vastaa viimeiseen ilmoittautumispäivään mennessä niille soitetaan ja kysytään henk.koht. että ovatko tulossa. Jos joku ilmoittautumisesta huolimatta estyy eikä saavu paikalle niin paikkoja ehditään hieman järjestellä vielä ettei jää tyhjiä aukkoja.

olen ottanut sellaisen asenteen, että kyseessä on meidän häät ja me keskitymme siihen että menemme naimisiin, vieraat ovat omasta halustaan todistamassa tapahtumaa eikä me haluta vaivata itseämme sillä onko joku tullut paikalle vai ei :? Kaikki järjestetään viimeisen päälle mutta yllätysten sattuessa pelivaraa riittää runsaasti suuntaan tai toiseen...

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.06.2010 20:57 
Poissa
Suojelusenkeli
Suojelusenkeli

Alkaa tässä itelläkin menemään hermot ilmoittautumisten kanssa :x Kaikkein paras on eräs raskaana oleva vieras, joka ilmoitti, että tietää vasta sinä aamuna pääseekö tulemaan vai ei. Mitä tässä pitäis tehdä? Maksaa kiltisti ruoka heidänkin osalta, tulivat tai eivät? Vai kysyä ilmoittautumisajan päätyttyä, että mikä on lopullinen päätös tulemisen suhteen? Ymmärrän kyllä, että tuossa tilanteessa ei voi tietää varmaksi pääsekö tulemaan vai ei, mä ilmoittaisin heti ettei olla tulossa, kun ei tiedä ollaanko silloin sairaalassa.

Ja yks kaveri päätti mennä töihin mieluummin kuin tulla meidän häihin. Tiennyt juhlista ensimmäisten joukossa. Saattaa kuulemma tulla illalla käymään, sepä kiva.

:auts:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 11.09.2010 13:26 
Mitä mieltä olette siitä, kutsutteko vieraita "jälkikäteen", eli jos esim. olette varanneet pitopalvelulta ruoat 100:lle ja 90 tulee (10 vaikka peruu viime tingassa), niin kutsutteko noiden viime hetken perujien tilalle 10 uutta, joita ei ole alunperin ole ajateltu kutsuttavan?

Minä vähän luulen, että olen itse saanut tuollaisen viime tingan kutsun peruneiden tilalle: muut saivat ko. häihin kutsun toukokuussa, minä heinäkuun puolivälissä ja häät olivat elokuun alussa. En mennyt häihin, koska ne olivat päällekäin toisten häiden kanssa, mutta en tiedä, olisinko mennyt muutenkaan. Tuntui vähän oudolle saada kutsu noin myöhään. Ja morsian selitti asiaa, että kutsu oli kuulema unohtunut pöydälle ja löytynyt siivotessa! Minä en ainakaan unohtanut yhtään kutsua pöydälle lojumaan!

Sisareni teki niin, että kutsui hääviikolla puhelimitse lisävieraita, kun eräs iso perhe perui viime hetkellä vakavan sairastumisen takia.. mutta minusta se on vähän omituista ,että kutsutaan lisää peruneiden tilalle. Ymmärrän kyllä, harmittaahan se maksaa tyhjästä ruoasta, mutta... miksi kutsua lisää sellaisia, joita ei ole aiemmin aikoinutkaan kutsua?

Ylös Etusivu

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 11.09.2010 13:41 
Poissa
Administraattori
Administraattori

syksykirahvi, jos kutsuisin peruneiden tilalle esim. kavereita, niin selittäisin asian heille, miksi en kutsunut alunperin, miksi kutsun nyt, mitä se minulle merkitsisi, jos juuri he pääsisivät häihini. Selittely ja varsinkin valehtelu loukkaisi paljon, jos itse saisin hääkutsun selkeästi myöhemmin kuin muut. Silloin varmaankin jättäisin menemättä häihin. Mutta jos mulle selitettäisiin tilanne ja kerrottaisiin, että juuri mut oikeasti halutaan häihin, niin silloin voisin osallistua ja olla iloinen kutsusta, vaikka olisinkin ollut "b-kutsuttujen" listalla.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 11.09.2010 16:45 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Itse en kutsuisi enää jälkeenpäin "b-listalaisia". Olen itse joskus saanut kutsun ja suoraan on kerrottu, miksen saanut kutsua aiemmin, mutta ei se ilahduttanut silti minua.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 11.09.2010 17:08 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

En kutsuisi mitään B-porukkaa. Ja jos itse saisin kutsun B-ryhmäläisenä, niin jättäisin varmaan menemättä. En mä haluais lähteä kellekään "sijaiseksi". Ja jotenki tuntuis, että on sit kutsuttu vaan sen takia, että saataisiin isot häät ja paljon lahjoja :o

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 11.09.2010 17:15 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

mä en taas nää sitä niin isona ongelmana. varsinkin kun tietää nää häiden budjetit, että kaikkia ei aina vaan yksinkertasesti ole varaa kutsua, vaikka kuinka mielisi. ja yleensä sillon kaveriporukka on se, josta ensimäisenä joutuu karsimaan.

ja aika harva nyt häitä viettää lahjojen takia :nuts: enkä usko, että jos kutsuu jonkun viikon-parin päästä häihin, että oletuksena on iso paketti. tuskin.

tuntuu taas vähän tällaseltä kärpäsestä härkänen-asialta. harvemmin ihmisillä nyt on oikeesti mitään kauheita sotasuunnitelmia tällasista asioista ja takapiruja siellä seinillä maalattuna, joskus voi yksinkertasesti vaan olla kiva kutsua joku, jota ei ole voinut aikasemmin kutsua syystä tai toisesta, tarvinneeko siitä nyt niiiin hirveesti ihteensä ottaa.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 11.09.2010 20:28 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Elelith kirjoitti:
mä en taas nää sitä niin isona ongelmana. varsinkin kun tietää nää häiden budjetit, että kaikkia ei aina vaan yksinkertasesti ole varaa kutsua, vaikka kuinka mielisi.

Aivan :nod: Myös juhlapaikat rajaa aika usein kutsuttujen määrää. Omasta tuttavapiiristä tiedän paljonkin tapauksia, joissa ei ole voitu kutsua kaikkia ketä haluaisi, koska kaikki eivät millään mahtuisi paikkaan.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 13.09.2010 19:17 
Anuii kirjoitti:
syksykirahvi, jos kutsuisin peruneiden tilalle esim. kavereita, niin selittäisin asian heille, miksi en kutsunut alunperin, miksi kutsun nyt, mitä se minulle merkitsisi, jos juuri he pääsisivät häihini. Selittely ja varsinkin valehtelu loukkaisi paljon, jos itse saisin hääkutsun selkeästi myöhemmin kuin muut. Silloin varmaankin jättäisin menemättä häihin. Mutta jos mulle selitettäisiin tilanne ja kerrottaisiin, että juuri mut oikeasti halutaan häihin, niin silloin voisin osallistua ja olla iloinen kutsusta, vaikka olisinkin ollut "b-kutsuttujen" listalla.

Jep, näin sen ehkä ajattelisin. Jos kerrotaan suoraan, että on ollut ns. b-listalla ja tiedän omakohtaisestikin, että kaikkia ei voi kutsua tilan rajallisuuden ja rahan rajallisuuden takia, niin jos perumisia tulee, niin näiden tilalle voisi ehkä kutsua uusia tyyppejä.

Kieltämättä itsestä tuntui vähän inhottavalle, kun sai "b-lista"kutsun tekstiviestillä, muttei voinut sanoa sitä suoraan. Olisi ollut kivempi jos kutsuja olisi soittanut ja kertonut, ettei ole alunperin kutsuttu, mutta kun tilaa tulikin niin olisin ollut tervetullut..

Ylös Etusivu

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 86 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4

* UKK    * Etsi

Tänään on 22.06.2018 14:46