* UKK    * Etsi

Tänään on 22.08.2018 09:59

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 129 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07.05.2008 13:44 
Poissa
Kerubi
Kerubi

:chat:

Mie oon alunalkujaankin ollut sitä mieltä että meidän häihin ei tuu lapsia, mutta saapa nähä miten kaikki muut joilla on mielestään oikeus tulla sorkkimaan vieraslistaa suhtautuu tähän rajaukseen...

Olen tässä jonkun ystäväni kanssa jutellut asiasta ( eivät tulossa häihin) ja he ovat olleet sitä mieltä että missäs ne lapset sitten oppii käyttäytymään kuin häissä?

:x Ärsyttävää että jotkut ajattelee noin! että tullaan vaan kouluttamaan lapsia toisten häihin! Kyllähän sitä nyt vaan itse pitäisi opettaa ne lapset käyttäytymään jossain muualla kun toisten KERRAN ELÄMÄSSÄ TAPAHTUVASSA TAPAHTUMASSA!

En sano tietenkään että kaikki lapset olis huonokäytöksisiä kakaroita: itse työskentelen parhaimmillaan lastenhoitajana niin tiedän että kyllä niitä oikeita kullanmurujakin löytyy.

En vaan ymmärrä tuota perustelua!!!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 12.07.2008 12:08 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Itse en kyllä välittäisi häihimme jaloissa pyöriviä "joko mennään kotiin" -väkeä, eli pikkasia natiaisia. Sulholle asia ei ole ongelma. Onneksi suvussa ei juuri lapsia ole. Ainahan kutsussa voi asiasta mainita, mutta ei sekään ole mukavaa, jos vanhemmat vetävät hernun nenäänsä siitä, ettei lapset olekaan niin tervetulleita..

Hääpäiväkertomus: http://keskustelu.amoriini.com/viewtopic.php?f=45&t=21760
Stiina 9.6.2011
Kreetta 13.11.2012

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 12.07.2008 12:23 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Mulle on ihan sama tuleeko lapsia vaiko ei. Hirveän monella meidän kaveri porukasta ei ole lapsia ja jos on niin luulen että jättävät kotiin. Koska häät me pidettäis ravintolassa.
Meillä on itsellämme pieni poika mutta hän jäis hoitoon tai tulisi mukaan. Se vähän riippuu.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 18.07.2008 13:52 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Itse haluaisin myös lapsettomat häät! Ne on vaan paljon hauskempia kun huomiota ei vie kaikenmaailmat juoksentelevat ja huutavat kuolanaamat. En IKINÄ antaisi anteeksi sitä, että meidän vihkiminen menisi persiilleen sen takia että joku vaippaikänen päätti käydä itkemään keskenkaiken. Sen verran itseäni tuntien, kääntysin varmaan alttarilla ympäri ja huutaisin pari valittua sanaa yleisöön kitisevän kakaran vanhemmille, että tajuais mennä ulos lapsensa kanssa :D :wink:

En nyt tiedä laitanko kusuun ihan suoraan, että haluaisimme lapsettomat häät.. Kavereiden lapsia en ainakaan häihini halua (ja mitä olen ystävieni kanssa jutellut, niin ne ovat ehdottomasti jättämässä jälkikasvunsa kotiin, että saavat keskittyä olennaiseen) Sukulaisista en tiedä.. Ahistaa kyllä sellaset ihmiset, jtoka loukkaantuvat siitä jos ei lapsia kutsu. Vähän sama kuin se Ruotsalaispojan juttu, missä sen piti kutsua koko luokka vaikka halus kutsua vaan osan!

En minä ainakaan haluaisi mennä juhliin, jonne minua ei edes alunperin olisi haluttu. Ja näinhän niiden lasten kohdalla on, jos vanhemmat vaatimalla vaativat että saavat ottaa ne mukaan.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 19.07.2008 10:51 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Jokaisella on oikeus kutsua kenet haluavat.
Enkä tiedä, onko oikeasti sitten ihmisiä, jotka VÄKISIN lapsensa sinne tuovat,jos kutsussa selvästi ilmoitetaan, että tämä on herra ja rouva X:lle.
Yleensähän siinä muuten lukisi Perhe X, vai?

Silti on pakko sanoa, että suurin osa pienten lasten vanhemmista (ainaki mun tuttavapiirissäni) kyllä ihan itse jättäisi joko kirkon väliin tai sijoittuisi niin taa, että pääsisis livahtamaan huomaamatta, jos kriisi tulisi).

Ja yhtälailla kuin kutsujalla on oikeus kutsua haluamansa ihmiset on kutsuttavilla oikeus olla saapumatta, jos kokevat etteivät "vajaana" perheenä lähde.

unelmista tuli totta-päikky

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 19.07.2008 19:47 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Saimme juuri kutsun lapsettomiin häihin, ja itse 2-vuotiaan pyörremyrskyn äitinä olen jopa tyytyväinen, että saa ihan luvan kanssa jättää jälkikasvun hoitoon ja lähteä nauttimaan ystävien hääjuhlasta rauhassa :D

Juhlaohjesäännössä oli asia muotoiltu osuvasti:

Perheen pienimmäiset

Hääpari pitää lapsista mahdottoman paljon ja sen takia he haluavatkin suojella nuorimpia pahoilta vaikutteilta. Lapsia pyydetäänkin jäämään tällä kertaa kotiin. Samalla saamme virkaintoisen morsiamenkin rauhoittumaan juhlapäivänään.

Ihan loistavasti muotoiltu, varsinkin kun tietää, että morsian oikeasti on ehkä maailman lapsirakkain ihminen + lastenhoitaja vielä ammatiltaankin, sekä luvassa on rennot ja viinintäyteiset bilehäät :D

Hääpäivän onnea 30.7.2005
Juhannuspäivänä 24.6.06 kahdesta tuli kolme
Haikara tilattu vierailulle 24.9.2012

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 03.08.2008 14:10 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

olenpa tätä itsekin pohtinut.. lapsia vai ei...

mutta kyllä niitä pitää ottaa, kun oma poika on 5-vuotias ja hyvä kun ei hinkua omaa hääpukua.
tosin lapsilla on nukkumaanmenoaika meidän pippaloissa. ajattelin laittaa K-18 esim. 21:00 jälkeen. ei meillä edes pahemmin ole muksuja suvussa. mulla yksi ja miehellä yksi. ja serkun muksu, mutta se tyttö on jo 13-vee, että se tuskin kirkuu seremonian aikana.

..toivottasti ei

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.10.2008 10:45 
Poissa
Kerubi
Kerubi

Olen jonkin verran joutunut miettimään tätä asiaa... Joku voisi sanoa, että olen lapsivastainen, mutta en vain pidä huutavista, juoksentelevista ja kitisevistä lapsista, ainakaan omissa häissäni. Lisäksi meidän juhlapaikka on sellainen, ettei siellä voi erityisemmin ottaa lapsivieraita huomioon (kota keskellä metsää) samoin vihkiminen on metsässä, vihkipaikalle joutuu kävelemään. Kutsussa ei mainita mitään lapsista, mutta toivon todella, että ne ystävistäni, jotka ovat myös vanhempia, ymmärtävät yskän ja jättävät lapsensa hoitoon. Myöskään menu ei ole mitenkään lapsiystävällinen, joten nirsoimmille voi kyllä jäädä nälkä ruokailusta huolimatta.
Jos lapset on hiljaa vihkimisen ja juhlan ajan, niin sit mun puolesta voivat tulla ihan vapaasti :good:

Niin kauan kuin elän, ei sydämeni läiky kenellekään muulle.
Olipa kuinka kaunis tai hyvä, urhea, luja, rikas tai hellämielinen tahansa.
Olen valintani tehnyt, enkä halua ketään toista.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.10.2008 11:19 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kyllä vanhemmat tajuavat yleensä ilman vinkkejäkin lähteä ajoissa lasten kanssa nukkumaan.

Mun vanhin lapsi on nyt 11v ja näiden vuosien aikana on useemmat kun kymmenet häät käyty läpi. Kertaakaan en ole ottanut lapsia mukaan koska minulle häät ovat sama juttu kuin ulos lähtisi muutenkin viihteelle..Kaksiin häihin näiden uosien aikana on erikseen sanottu että lapset eivät ole tervetulleita, kumpaankaan en periaatteesta mennyt. Samoin jos kutsusta on mies jätetty pois. Nämä ovat sattuneet vuosia sitten ja huvittuneena olen saanut huomata että nämä samat lapsista kärsineet ottavat nykyään omat lapsensa mukaan joka paikkaan ja kritisoivat jos joku ei ole lapsimyönteinen.

mun mielestä kannattaa luottaa ihmisten omaan harkintakykyyn tässä lapsi-asiassa, vanhemmat yleensä eivät halua lapsiaan tuoda paikkaan jos juodaan alkomahoolia....mielestäni lapsia ei tarvitsekaan huomioida ruokailussa erikseen, jos eivät pysty syömään samaa kuin aikuiset niin vanhemmat voivat ottaa omat eväät lapsilleen mukaan ja siitä voi erikseen ilmoittaa jos joku ilmoittaa että lapset tulevat mukaan että lapsia ei ole huomioitu ruokailussa.

meidän häissä lapset ovat tervetulleita ja heille on järjestetty oma pitopöytä ja hoitajat sekä ohjelmaa. olemme varanneet ja laskeneet että lapsia tulee noin 20 kpl ja ruokatarjoilu kaikille heille maksaa saman verrankuin yhden aikuisen ruokailuun varattu summa....koko hoito lapsille maksaa reilusti alle 200 euroa hoitajineen...

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.10.2008 12:53 
Poissa
Kerubi
Kerubi

Mä en kyllä haluaisi yhdenkään vieraan myöskään lähtevän etuajassa pois juhlista (jotka loppuvat kuitenkin jo klo 23), joten senkin takia ne lapset on parempi jättää hoitajien kanssa kotiin, että vanhemmat voisivat rauhassa nauttia hääjuhlasta :). Alkoholia meillä ei alkumaljojen lisäksi edes ole tarjolla, joten siitä ei ole kyse.
Toki riippuu paljon lapsen iästä. Kouluikäiset varmaan jo jaksavat kävellä metsässä ja seistä vihkimisen ajan, mutta kun sinne metsään ei pääse rattaiden kanssa, niin pienemmät ei varmaan oikein jaksa itse kävellä.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.10.2008 13:12 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Täytyy sitten vaan muistaa että n evanhemmat joutuu ehkä kuitenkin lähtemään jos lapsenvahti on vaan pari tuntia käytettävissä, niitä ei oo niin helppo saada :)

Toisaalta jos ette missään nimessä halua lapsia paikalle niin on reilua kertoa se jo kutsussa niin ne vanhemmat tietää että voivatko tulla..monelle se että ei saa lastenvahtia voi eliminoida sinne häihin tulon vaikka muuten olisi ollut tulossa. Yleensä ne vanhemmat jotka olis muutenkin ottaneet lapsenvahdin ottaa sen ja sitten on niitä joiden on pakko aina ottaa lapset mukaan koska vahtia ei ole eikä siitä haluta voida maksaa , sekin kannattaa huomioida. Eli ei ne lapset aina mukana kulje vaan siksi kun se on niin hienoa joskus on pakkorako...

ja tällä en kritiso lainkaan että ette halua lapsia paikalle vaan lähinnä tuon esiin ongelmia jota tuollainen lapsettomuustoive voi joillekin kutsutuille tuoda.

Meidän kutsutuista 80% on eri ikäisiä lapsia kaikki alle 5-vuotiaita (juu, ollaan just 30 paremmalla puolella). Heistä ei kukaan pääsisi paikalle jos lapsia ei voisi tuoda (paitsi kaaso joka poikkeuksellisesti ekaa kertaa lähtee reissuun ilman pikkuistaan :wink: )

no tuo metsävihkiminen kyllä sikäli varmasti rajoittaa jo lapsivieraita...

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.10.2008 13:35 
Poissa
Kerubi
Kerubi

No meillä nyt näitä "lapsellisia" kavereita ei nyt niin montaa "onneksi" ole ja miehen siskon lapset on jo kouluikäisiä (niille tosin on kyllä hoitopaikka olemassa), mutta tosiaan mitään lapsikieltoa ei meidän kutsuihin tule, vanhemmat voivat itse päättää ja oman tilanteen mukaan tehdä päätöksen, kuitenkin olosuhteet selviävät kyllä kutsusta.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.10.2008 20:01 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

white lilyä komppaan siltä osalta, etttä jos lapsia tosiaan ei haluta, kannattaa se mainita, mutta tosiaan huomioida myös se, että vaikka juhla loppuisi jo 23.00, niin kaikki eivät siihen asti voi olla, koska lapsenvahtia ei välttämättä saa olemaan pidempään, eli voi olla, että väki poistuu paikalta aikaisemmin, on lapset mukana tai ei.

Jokaisella on oikeus kutsua häihinsä kenet haluaa ja rajata väki sellaiseksi, kuin haluaa, mutta itse myös suhtautuisin ehkä hiukan kielteisesti jos lapset kiellettäisii suoraan ja tylysti. Jotenkin musta vanhemmat itse tietävät lastensa rajat, eivätkö taatusti halua yhtään hääparia enempää,että lapsi aiheuttaa mitään kohtausta!

unelmista tuli totta-päikky

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.10.2008 22:19 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Tuosta kirkossa kirkumisesta ym.
Monestihan seremonian alussa pappi kertoo toiveen, että kameroilla ei kuvattaisi seremonian aikana. Tämä yleensä siksi, että paikalla on ammattikuvaaja.
Samallahan voisi kertoa tämänkin toiveen, että lapset eivät juoksentelisi käytävillä ja jos kovasti itkettää, niin poistuttaisi ulos rauhoittumaan.
Tekstit voi varmasti vääntää nätimpäänkin sävyyn :wink:

Meidän kutsu koskee perheitä, eli lapsetkin on kutsuttu.
Oheen kuitenkin aion laittaa tiedon siitä, että tarkoitus on juhlia myöhään.

Aion myös pyytää pikkuisten vanhempia tuomaan omat syöttötuolit. Pyydän myöskin kertomaan tarvitseeko lapsi oman tuolin vai istuuko vanhempien sylissä. Tämä kai kysytään ilmoittautuessa, joten ei tule olemaan minun homma :evil:

Mitä mä teen?!

-Apso

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.11.2008 11:52 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Tämän asian kanssa täälläkin pähkäillään.

Hääpäivää ei oo vielä päätetty, vuosi kylläkin. Molempien suvusta löytyy pieniä ja vähänisompiakin lapsia.

Juhlassa minua ei niin itkut ja juoksut häiritse (paitsi jos jonkun kauhukakara käy sörkkimässä kakkua tms) mutta haluaisin kirkossa hiljaisuuden. Poikamme ristiäisissä sukulaislapset pitivät niin kovaa meteliä että minun isoäitini oli tosi pahoillaan kun ei ollut kuullut papin puheesta juuri mitään. Tätä en haluaisi toistuvan.

En selannut koko keskustelua läpi (olen siis pahoillani jos toistan) mutta onkohan "hääkäyttäytymis ohjeissa" ohjetta sille että lapset hiljaa kirkossa, käytävillä ei juosta jne. Niin että tämä asia menisi jo etukäteen perille lapsien vanhemmille.

Ja asiaa sivuten...miehen siskon lapset on vähän niinku pakko kutsua (tämä rouva kun on jättänyt parit häät väliin kun lapset ei oo saanu tulla) JA NE ON NE PAHIMMAT METELÖITSIJÄT!!! :auts: :(

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.11.2008 12:54 
Me ollaan miekkosen kanssa nyt jo alustavasti sovittu, että häistä tulee aikuisten juhlat. Lapset siis jäävät näiden juhlien ulkopuolelle. Tämä ihan siksi, että niin monella ystävällämme on pieniä lapsia (laskujen mukaan n. 16 alle 10-vuotiasta) ja kaavaillut tilat eivät sovellu lasten juoksenteluun, hyvä jos saadaan kaikki muutenkaan mahtumaan. Toivomme ystäviemme ottavan tämän mahdollisuuden "huilitaukoon" ilolla vastaan. Ikäväähän se on jos tästä syystä joku hermostuu ja jättää tulematta. :? Kutsut tai STD-kortit matkaan ajoissa, niin luulisi lastenhoitajan järjestyvän. :o

Ylös Etusivu

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.11.2008 21:44 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kyllä vanhempien täytyy sopia keskenään että jompikumpi lähtee kirkosta ulos kun lapset alkavat riehumaan, ei siihen erikseen mitään etikettiä tarvita...nätisti voi ilmoittaa etukäteen että kirkossa halutaan rauha...

kyllähän moni perheellinen lähtisi mielellään ilman lapsia juhlimaan häitä mutta ei sen hoitajan saaminen todellakaan ole niin helppoa aina, ei edes rahalla. Kenen tahansa käsiin ei voi pieniä lapsia jättääkään. Tämä on just yksi niistä asioista joista äidit juttelee keskenään..mä oon ollut onnellisessa asemassa kun mulla on aina ollut sellaiset mummut lapsilla että ovat perään kattoneet kun olen pyytänyt :clap:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 06.11.2008 01:48 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Meille oli heti aluksi selvää, että lapset kutsutaan myös.
Sitten erinäisistä syistä päädyimme siihen, että lapsia ei kutsutakaan.
Nyt olemme päätyneet siihen, että lapset kutsutaan.
Eikö ole hienoa, kun ihmiset osaavat päättää :lmao2:

Jos kaikki kutsutut ottavat lapsensa mukaan, niin lapsia tulee yli 30 :shock:
Luotamme kuitenkin siihen, että suurin osa hankkii lapsille hoitopaikan. Jos ei hanki, niin sitten me hankimme lapsenvahteja juhlapaikalle.

Mitä mä teen?!

-Apso

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 25.11.2008 21:00 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Meidän häihin ei myöskään lapsia tule. Lapset ei sovi ainakaan meidän juhlaan missä juomatarjoilu on parempi kuin ruokapuoli... :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.11.2008 13:23 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Me kutsuimme myös perheiden lapset, mutta lisäsimme juhlaohjeisiin maininnan, että alkoholia tullaan tarjoilemaan klo XX alkaen, joten toivomme lasten kanssa juhlaan saapuvien huomioivan asian. Pallo on siis vanhemmilla.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: ....
ViestiLähetetty: 31.12.2008 07:36 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Meille vaan kaikki niin vauvat kun vaarit,ihana sekaporukka :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 31.12.2008 10:39 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Meille kutsuttiin myös lapset. Kutsuun kuitenkin kirjoitettiin, että vaikka hääpaikalle varataan pientä viihdykettä lapsille, on lapset vanhempiensa vastuulla (samalla pyydettiin myös tuomaan mahdollisuuksien mukaan lapsille omat matkasyöttötuolit mukaan).

En tiiä sitten oliko se tuo kutsun teksti (vai arvio siitä että meidän häät saattaa olla aika railakkaat), mutta kaverit jättivät kuitenkin poikkeuksetta lapsensa kotiin ja tulivat juhlimaan juhlaa ihan vaan aikuisten kesken. Paikalle tuli ainoastaan sisarusteni lapset ja sulhon 9 ja 13 vuotiaat serkut ja he nyt oikeasti olivatkin erittäin tervetulleita.

Tässä "kutsutaan myös lapset" päätöksessä tosin auttoi se, ettei kaverit vielä ole ihan hirveästi lisääntyneet (alle kymmenen lasta). Jos niitä lapsia olisi ollut tyyliin jotain 30, niin oltaisiin pähkäilty asiaa varmasti uudestaan.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 06.01.2009 15:06 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Tämä on hankala kysymys. Mahdollisesti tulossa olisi vain kaksi lasta, vaikka he ovat meille tärkeitä, en tiedä haluanko niitä kiukuttelemaan väsymystään iltajuhlaan. Jos juhlia vietetään perjantaina, kutsutaan vieraat vasta kuudeksi tai seitsämäksi.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 14.01.2009 10:04 
Poissa
Kerubi
Kerubi

Tuli vähän otettua esimakua, kun kavereita oli viikko sitten kylässä ja mukana kaksi lasta, toinen n. 6kk ja toinen 2,5v. Molemmat ihan mukavia kersoja ei siinä mitään, mutta tuolle vanhemmalle tuli kyllä tylsää hyvin varhaisessa vaiheessa. Ja koska hääpaikalla ei ole viihdykettä edes sen vertaa kuin täällä ja liikkumistilaa ehkä samanverran, niin toivon todella, että tämän ikäluokan lapset jäävät kotiin. Vauva oli yllättävän harmiton, mutta vanhempiensa sylissä koko ajan olevana taitaisi olla hääpaikalla varsin hankala... Tosin häiden aikaan ikää on jo vuosi, joten voi olla pahempi tapaus silloin :? . Kutsun infoa muokkasin nyt sen verran, että painotin hankalaa kulkua vihkipaikalle, toivottavasti eivät ota sitä haasteena ;)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.01.2009 16:50 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mekin vähän pidämme peukkuja, että "varoituksemme" vieressä menevästä tiestä ja lähellä olevasta joesta tekisivät tehtävänsä.
Osa kuitenkin ottaa VARMASTI lapset mukaan. Paikalla on todennäköisesti pari pikkuvauvaa ja sitten sellaisia muutamavuotisia. Ne keitä aattelen, niin ovat onneksi aika kilttejä lapsia :)

Mutta ei murehdita turhaan. Ja ei kyllä hääpäivänäkään. Kaasot saa murehtia mun puolesta :wirn:

Mitä mä teen?!

-Apso

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 129 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 22.08.2018 09:59