* UKK    * Etsi

Tänään on 21.08.2018 12:10

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 129 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kutsuako lapset vai ei?
ViestiLähetetty: 10.05.2004 13:29 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Kun ajattelin, että lapsia ei kutsuta (ei siinä mitään kauheaa ole), mutta voi käydä niin, että joudutaan oma lapsi (kunhan se putkahtaa maailmaan) ottamaan häihin, kun kerran kaikki lähimmät tuttavat ja sukulaiset siellä on, jotka voisivat häntä vahtia? Lapsi on tuolloin vasta 1-vuotias, joten mitenköhän se jaksaa ollenkaan juhlia koko illan? :o Asia selviää helposti jos sulhasen äiti ei ole tulossa juhliin.

Kaikkea minäkin mietin. :?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.05.2004 15:15 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Et sinä niin kauhea ole...vain ihan vähän :D . No vitsit taas vitseinä. Meille ei myöskään lapsia tule, tosin joudumme ehkä poikkeuksen tekemään, jos sulhasen sisko saa sen haluamansa lapsen...yritys on kuulemma ainakin kovaa :wink: .

-May-

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.05.2004 18:13 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Et ole kauhea! Mekin mieluusti olisimme jättäneet lapset pois, mutta vanhempani eivät ajatuksesta pitäneet ("täytyyhän nekin kutsua...."). Koskapa vanhempani sponsoroivat, oli kuunneltava. Nyt vaan täytyy toivoa, että vanhemmat hommaavat lapsille vahdin ja jättävät kotiin...

- 9.7.2004 -

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 19.05.2004 11:41 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Meillä itsesiassa kaikki ne vieraat joilla pieniä lapsia on, ovat sanoneet että jättävät lapset suosiolla kotiin, että saavat itsekin olla rennommin juhlisa. Mä itseasiassa olin hieman pettynyt, kun kumpikaan kummilapsistani ei nyt näillä näkymin ole tulossa.. :(
Kaasoni sanoi, että jos haluan kummipoikani mukaan, niin tottakai sitten hänet otetaan.. mutta jos vanhemmat mieluummin jättävät hoitoon, niin :?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 19.05.2004 11:44 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Minäkään en halua lapsia :oops:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 21.05.2004 12:15 
Poissa
Amoriini
Amoriini

Lapsia ei tule meillekään, vaikka eipä niitä meidän suvuista juuri löydy muutenkaan :? Toivon kaverini myös jättävän lapsensa muihin hoiviin hääpäivämme ajaksi.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 21.05.2004 16:30 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Meidän häihin tulee kyllä lapsia, mutta tiedän, että mummin ja kumminkaimat ovat illalla hakemassa lapsia kotiin, jotta vanhemmat saavat jatkaa juhlia rauhassa :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.05.2004 21:56 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Mekään emme lapsista häissä piittaa. Sukulaisten lapset ovat kutsuissa mukana, mutta kavereiden lapsia emme edes kutsu.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.05.2004 23:31 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Kahden lapsen äitinä olen lievästi sanoen :shock: !! Mutta jokaisella on oikeus mielipiteeseensä.

Eräissä häissä lapsille oli varattu pihalle asuntovaunu, jonne lapset sai viedä nukkumaan, jos uni yllätti. Vaunussa oli lasten vanhemmilla aina vartin-puolen tunnin vahtivuorot, kuka mitenkin halusi. Vartin vuoro kerran kahteen tuntiin, ei paha. Homma toimi! :yep:

Tosin meidän neidille, silloin 3,5 v. maistui juhlinta aina klo 01:een asti, jolloin juhlat alkoivat olla jo muutenkin lopuillaan. Maistuipahan uni seuraavana aamuna pidempään kuin myös äidille ja isälle. :sleep:

Mutta tottahan se on, että lapset mukana juhliminen on aina hillitympää, mutta kuka haluaa olla muutenkaan häissä, omissa tai toisten, nakit silmillä?

Ollaan menossa kesällä häihin ja ajateltiin ottaa nyt kaksi lasta mukaan. Häistä on puhuttu jo nyt ja vanhempi on ihan säpinöissään. Äitinä en raaski evätä pieneltä tytöltä mahdollisuutta ja kokemusta pukeutua taas prinsessa mekkoon, kun "siellä juhlissa on taas kakkua ja saa tanssia" (lainaus häneltä).

No tässä vaan ajatuksia, näin meillä, mutta kukin taaplaa tyylillään. :tiptap:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.05.2004 08:01 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Ymmärrän hyvin näkökulman, ettei lapsia häihin... muttamutta.

Itse kutsuimme sukulaisista ne joilla on alaikäisiä lapsia, niin perheen kanssa. Kaverit kutsuimme pääosin yksinään, koska he olivat jo kertoneet jättävänsä lapset kotiin (isompia lapsia). Monilla tosin on alle 1 v pienokaisia, eli nämä ihmiset kutsuimme lapsineen, noin pientä eivät varmasti halua luovuttaa hoitoon.

Minä ajattelen asian niin, että kaikki juhlat ovat myös eräänlaista "kulttuuriperinnön jatkamista" eli haluan, että lapset muistavat millaista oli olla hääjuhlassa. Masentaa sellaiset sulhot, jotka eivät ole koskaan lapsena olleet hääjuhlassa ja jolla ei ole hajuakaan miten sellaiset sujuvat.. nimim. sellaisen kanssa elävä :)

Meillä ei ole lapsia, mutta tiedän, että tulevaisuudessa haluan myös omien lapsiemme muistavan miltä tuntui olla hääjuhlassa.

Arkipäiviä on niiiiin paljon, mutta juhlia vain vähän, saatika näin kauniita juhlia!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.05.2004 09:35 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

maikku76 kirjoitti:
Mutta tottahan se on, että lapset mukana juhliminen on aina hillitympää, mutta kuka haluaa olla muutenkaan häissä, omissa tai toisten, nakit silmillä?

Et uskokaan kuinka moni. :lmao2:

Ei mutta vakavasti, minun mielipiteeni on (ja meidän häissä toimitaan näin), että lapset kutsutaan ja ne jotka haluaa lapset ottaa mukaan niin ottavat, ne jotka ei niin sit ei. :bye:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.05.2004 09:50 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Äitinä ajattelen näin:
Olen kutsunut häihin vanhemmat ja ystävämme, ystävillä on 4 pientä lasta ja omat mukaan lukien isoja 7-> vuotiaita on 5. Jos voisin "eväisin" näiltä pieniltä mukaantulon. :evil:

Nämä isot jaksavat jo juhlia kanssamme, mutta pienet lapset ovat hankalia häissä. Kirkossa melutaan, ja pahimmillaan vanhemmat eivät siihen edes puutu, siis en tarkoita pienen vauvan itkua. :oops:

Minun vanhempani lupasivat viedä minun lapset pois juhlista jos tulee unikänkkis. Meillä on juhlatilan yläkerrassa makuutilat ja on kyllä käynyt mielessä jos annamme lasten mennä sinne lukemaan ja torkuille, yksi isommista lapsista on vaan niin rasavilli ettei siitä tiedä onko sänky täynnä suklaata kun vaipuu hääyön viettoon. :?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.05.2004 10:52 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Juu totta on, että lasten kanssa rehaaminen on välillä raskasta :auts:

Henkilökohtaisesti haluan kuitenkin opettaa lapsilleni miten erilaisissa tilaisuuksissa tulee käyttäytyä. Mielestäni se on vanhempien tehtävä ellei jopa velvollisuus.

Mutta meitä vanhempia kun on joka sorttia ja suklaa sängyssä ei kuulosta kivalta :x

:bye:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.05.2004 12:24 
Poissa
Amoriini
Amoriini

Kyllä se on ihan hääparista kiinni haluaako juhlaansa lapsia vai ei, ja vieraiden kuuluu toivomusta noudattaa :x Itse en ainakaan henkilökohtaisesti muista lapsena vietetyistä hääjuhlista kun vasta lähemmäs 10 vuoden ikäisenä.
Meidän juhliimme alle 8v. lapsosia ei tule remuamaan. Tiedän kokemuksesta että siinä menee monelta juhlaan maku ja tuntu :dance:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.05.2004 15:25 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

:shock: :? No kukin miten parhaakseen näkee. Jos saisin kutsun, jossa jaotellaan kuka on tervetullut ja kuka ei, ja joutuisin muiden sanelemana jakamaan perhettäni, jättäisin itsekin juhlat väliin.

Mutta jokainen haluaa omantyyliset juhlansa, joten sen mukaan mennään.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 29.05.2004 12:15 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

jokainen tyylillään...mutta meille on tulossa lapsia vieraaksi jopa 14kpl,en tosin tiedä tulevatko kaikki.
mutta olen hommannut lapsille leikittäjän ja pieniä askartelu hommia ja sen sellaista... :clap:
lapset ovat ihania....vaikkakin jotkut ovat villejä :faint: ,mutta pitänee muistaa heidän olevan lapsia! :)
tokihan lastenkin tarvitsee päästä hienoihin juhliin. :bounce:
en pidä ajatuksesta että lapset tunnetaan jotenkin "ylimääräiseksi" :doh:
jos minut kutsuttaisiin juhliin ja vartavasten mainittaisi että lasta ei saa tuoda mukana,en osallistuisi itsekään.

itsellänikin 2kpl,johtuukohan mielipiteeni siitä :lmao2:
mutta kuten sanoin jokainen tyylillään.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 29.05.2004 17:09 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Minusta juuri ne lapset tekee sen juhlan tunnun ja poistavat jäykkyyden juhlaväestä. :D
Meillä häihin saa tulla lasten kanssa tai jättää heidät hoitoon, vieraat saavat itse päättää.

Omasta kokemuksesta tiedän, että on kyllä "helpompaa" olla juhlissa ilman lapsia. Saa istua rauhassa ja ei tarvitse koko ajan olla vahtimassa mitä lapset tekee.

Mutta silti lapset ovat tervetulleita häihimme! :D

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 29.05.2004 17:21 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Toivottavasti ei mene nahisteluksi, mutta mun mielestä on juhlia, joihin lapset ei kuulu ja juhlia joihin kuuluu. Työelämässä tää erottelu on aika selvää. Voi olla firman koko perheelle suunnattuja kesäpäiväjuhlia, mutta kukaan ei kyseenalaista edustusillallista tai saunailtaa, pikkujouluja tai muita firman taholta järjestettyjä iltajuhlia "lapsellisiksi" tai loukkaannu kutsusta, joka käsittää vain avioparin.

Häät on sukujuhlia ja lapset kuuluu sukujuhliin, mutta mun mielestä pitää saada olla sellaisiakin häitä, joihin ei tule lapsia. Lapset ei muutenkaan osallistu kaikkiin juhliin joka kerta. Mun mielestä on aika raskas ajatus jos vanhemmat ja lapset on automaattisesti yhtälönä joka paikassa. Itsellä ei tietenkään ole lapsia, mutta mielipiteeseeni se ei vaikuta. Mun lapsuudessa meille oli ihan itsestään selvää, että vanhemmat kävi joskus joissain juhlissa ja tilaisuuksissa ilman meitä. Se oli oikeestaan ihan kivaakin. Saatiin tehdä jotain erityistä niinä kertoina ja toisina kertoina oltiin mukana. Se mukana olo ei aina ollut kivaa, joskus oli, joskus ei. Mun mutsi selitti joskus miksi on äärimmäisen tärkeää sekä vanhemmille että lapsille, että perheen vanhemmat pääsee joskus tilaisuuksiin avioparina, ei vanhempina lapsineen. Se korostaa perheen rakennetta yksilötasolla. Se ei tarkoita, että jokaiseen juhlaan pitäisi mennä parina ja lapset aina kotiin, mutta välillä se on parisuhteelle ihan terveellistä. Ei se alkoholi siihen vaikuta vaan se, että aviopari voi olla ihan puhtaasti avioparina hetken ja ystävien kesken ystävinä. Vanhempina sitä ollaan joka päivä muutenkin. Sosiaalista juhlakäyttäytymistä voi opetella syntymäpäivinä, jouluna ja muina juhlapäivinä, jolloin ihmiset kokoontuu yhteen tai vaikka hampurilaisravintolassa. Ei kaikkien häiden tarvitse olla osana lasten opetusohjelmaa :wink:

Mä jotenkin nään perheen sellaisena yhtälönä, jonka osat voi toimia erikseenkin. Vaimo on äiti, vaimo ja nainen, mies on isä, aviomies ja mies. Meidän häihin tulee lapsia koska me halutaan sinne tiettyä vipinää. Jos alkuperäinen hääsuunnitelma ois toteutettu, lapsia ei oltais kutsuttu, koska juhlan luonne olisi ollut iltahäätyylinen pitkä illallinen, ei perhejuhlatyylinen vapaamuotoinen juhla.

Mun mielestä molemmille pitää olla tilaa. Mut on toisaalta myös kasvatettu ajattelemaan niin, että kutsun esittäjän toiveita tulee noudattaa ja kutsujia tulee kunnioittaa/ kutsua arvostaa. Ymmärrän kyllä jos äitejä loukkaa lapsettomat kutsut, mutta ehkä se ei aina ole kumminkaan pahasta.. jos joskus juhlii ilman lapsia :)

:hug: Choko

Yksi heistä! - Choko -

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 29.05.2004 17:28 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Kirjotin jo ennemmikin, mutta oon chokon kanssa kyllä samaa mieltä.

Niin kuin äsken jo "sanoin" niin lapset tuo sitä erilaista tunnelmaa juhliin. Itse EN loukkaantuisi sellaisesta kutsusta, missä kutsuttavina olisivat vaan vanhemmat! Se olisi mielestäni mukavaa vaihtelua, nim. lapsia olosuhteiden pakosta joka paikassa mukana raahaava... :D :D
Olisi hyvä syy viedä lapset hoitoon kun kutsussa lukisi vaan oma ja miehen nimi... :evil: Muuten sitä vaan helposti ajattelee, että kyllähän noi lapset nyt siinä mukana menee.

Mutta kukin tekee omalla laillaa ja päättää omista juhlistaan niin kuin haluaa!! Sopu sijaa antaa, eikös?? :clap:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30.05.2004 01:52 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

(Siis ei oo todellista, mä yritän jo kolmatta kertaa lähettää tätä viestiä. Yhteys pätkii koko ajan ja joudun aina aloittamaan alusta :x

Nyt lyhyesti: Ne omat kullannuput on niiin ihania, mutta kun ne naapurin kakarat on niin kauheita.... :lmao2:

Tuumimpa tätä aihetta puolelta ja toiselta. Jokaisen mielipide juontaa ehkä juurensa aikaisemmista kokemuksista. Eli jos on nähnyt kuinka kakarat hyppii pöydille ja roikkuu verhoissa, on ymmärrettävää ettei halua sellaista omiin juhliin.

Choko, hyvä huomio että lapset ei kuulu illallistyyppisiin häihin. Oon absolut samaa mieltä. En vaan osannut ajatella sellaisia häitä. Mulle sanasta "häät" tulee mieleen seurojen talolla tanssittavat booli häät, jossa lapset juoksentelee, leikkii ja tanssii keskenään sulassa sovussa muiden juhlijoiden kanssa (oma kokemus).

No tulipa nyt sanottua :oops: Jokaisen meistä tulisi yrittää ymmärtää kunkin mielipidettä, eiköstä joo :)

P.S Meidän suvussa on nappisodan ajoista alkaen tanssittu häitä seurojen talolla boolin voimalla, että päätettiin nyt järjestää jotain muuta. Tanssitaan kyllä ja promilleja saa, lapsetkin voivat tulla tai olla tulematta

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30.05.2004 10:11 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Choko, hyvin puhuttu!

Mä olen ihan samaa mieltä, että kyllä vanhempien pitää päästä välillä "tuulettumaan" omiin kekkereihin ja juhliin ihan omina itsenään, pariskuntana, vähän niinkuin "sillon ennen".Mutta minä pidän myöskin häitä perhejuhlana, jonne lapset ovat tervetulleita. Oma muksu lähtee juhlista mummolaan HETI, kun alkaa käydä ylilevottomaksi. Mä en silloin voi nauttia, kun jatkuvasti "äiti, tuo sitä, tuo tätä, äiti, en jaksa, en syö" :x :x :x Joskus, kun tuota kuuntelee, niin tekis mieli myydä koko tenava eniten tarjoavalle, mutta kohta tilanne on taas toinen. :lmao2:
On mukava, kun pienet lapset juoksentelee kirkossa ja juhlapaikalla sievinä prinsessoina ja komeina pikkupoikina, mutta tietyissä rajoissa.

Mitä taas tulee kutsuun, niin toisaalta on mahtava juttu, jos siinä ilmotetaan suoraan, että ei lapsia, silloin ne voi hyvällä omallatunnolla laittaa mummolaan hoitoon. Mutta toiset loukkaantuu ja kaikilla ei ole mahdollisuutta etes siihen ammaan, jolloin juhlat jää kyllä koko perheeltä väliin. Että näin :)

Julia

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30.05.2004 16:26 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Puhut asiaa Choko!! On yhdenlaisia juhlia ja toisenlaisia juhlia ja kaikenlaisia juhlia tarvitaan :wink:

Itse työskentelen lasten parissa, eli tiedän hyvin, että ne käyvät hermoille takuulla ja varmasti, kun sille päälle sattuvat. Monesti työpäivän jälkeen korvat soi ja hermot on riekaleina. Kuitenkin haluan kutsua häihimme myös lapsia.. tai tarkemmin sanottuna kutsuttavat ihmiset saavat ottaa lapset mukaansa JOS haluavat. Toivon kyllä, että kaikki eivät ota lapsiaan.. :o

Olenkin ajatellut asian niin, että jos lapset saisi ohjattua omiin puuhiinsa, niin vanhemmat saisivat juhlia suht rauhassa. Eivätkä lapset silloin juoksisi pitkien pöytien alla hippaa leikkien (kuten minä serkkujeni kanssa n. 4 vuotiaana setäni häissä.. :oops: ).

Toivottavasti hääpäivänämme on kaunis sää, juhlapaikamme pihalla on pieni leikkikenttä.

Mielestäni on kuitenkin vanhempien homma hoitaa tenava pois juhlista konstilla tai toisella, jos aivan karmea kiukuttelukohtaus iskee päälle. Sellaista ei katsele susikaan! Yleensä ihmiset varaavatkin jonkun hakemaan lapsensa pois illan mittaan tms.

Mutta niin tai näin niin juhlista tulee varmasti ikimuistoiset ainakin läheisimmille ihmisille ja sehän on pääasia!! :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 18.09.2004 14:14 
Poissa
Enkeli
Enkeli

Kiva että tästä on saatu kunnollinen keskustelu aikaan.Meidän häät on luultavasti lapsettomat johtuen siitä että ne pidetään illalla ja ne ovat aikuisten juhlat.Jos ajakohta olisi toinen lapset olisivat tervetulleita.Ja yksi syy lapsettomiin häihin on se että mulle tulee todella paha olo kun lapsi itkee(sen verran lapsi rakas että kaupassakin kun muksu itkee äitinsä helmoissa niin tekee mieli mennä halaamaan ja kysymään mikä hätänä :D )ja jos joku lapsi parkuu marssin aikana jo niin voipi olla etten pääse alttarille asti :lmao2: .

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 20.09.2004 12:04 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kannanpa korteni kekoon: elikkä morsiusparihan ne juhlat järjestää ja päättävät ketä kutsutaan. Veikkaisin, että tuohon vaikuttaa myös morsiusparin oma elämäntilanne, sillä lapsettomat ajattelevat varmaankin asiaa ihan omalta näkökantiltaan kuin sellaiset morsiusparit, joilla on jo lapsia, mikä onkin ihan luonnollista. Meillä itsellämme on kolme lasta ja tuntuisi luonnottomalta jättää heidät pois äidin ja isän häistä ja koska omatkin lapset tulevat juhliin, niin kutsuimme tuttavatkin lapsineen. Tokihan itse sitten päättävät hommaavatko lapsillensa hoitajat, jotta pääsevät viettämään juhlaa vähän vapaammin. Omatkin piiperot kyllä lähtevät yöunille häistämme jo iltakymmeneen mennessä, joten hoitaja heille pitää vielä järjestää.

-Kuki-

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 13.10.2004 21:16 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

meille tulee ainaki lapsia .. kun ei kaikilla ole mahdollista viedä hoitoo ja tervetuloa .niitä ois semmonen 30lasta :?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 129 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 21.08.2018 12:10