* UKK    * Etsi

Tänään on 22.08.2018 10:01

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 129 viesti√§ ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 28.01.2010 03:19 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mie toivoisin että meidän häihin ei lapsia tulisi, mutten tiiä kehtaanko sitä kutsuun suoraan laittaa. Syy tähän on se, että olen elämäni aikana ollut tasan yksissä häissä ja lapset siellä eivät osanneet käyttäytyä. Eli sis juoksivat alasti, kusivat nurkkiin etc. Toki suurin vika oli näiden lasten vanhemmissa.
Miun vieraiden puolelta lapsia tulisi ehkä papilta, joka siis sallittakoon, lapsi kuitenkin jo 5 w ja jos serkku on pakko kutsua ja tulevat, niin sieltä tulisi pieni natiainen...
Sulhasen puolelta niitä lapsia saattaisi tulla enemmän ja koska en tiiä miten osaavat käyttäytyä, niin tuntuisi mukavammalta ettei niitä tulisi ollenkaan... Tosin jos meidän häihin joku tulee jolla lapsia on, niin tulevat ne lapsetkin varmasti mukaan, koska suurin osa vieraista tulee joko PK-seudulta tai Pohjammaalta tänne Karjalaan.

Esikoispoika 1/2012
Kuopus 6/2013

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 30.01.2010 10:21 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Meidän häihin ei kutsuta lapsia. Omamme (silloin 1v 8kk) tulee kirkkoon, mutta siitä saa lähteä lapsenvahdin (?) kanssa kotiin. En halua, että äitini tai anoppini (tai minä itse!!) joutuu juhlassa vahtimaan lastamme, eivätkä he itsekkään olleet tästä innostuneita. Tästä saamme "hyvän syyn" olla kutsumatta kenenkään lapsia. Kaverit ymmärtävät asian. Osa sukulaisista varmaan motkottaa päätöksestä, mutta jos päättävät itsekkin jäädä tulematta sen takia, on se heidän päätöksensä. Etsin juuri ideoita, miten sanoa tämä kutsussa kauniisti, mutta silti riittävän jämäkästi :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 20.02.2010 12:29 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kyllä meidän häihin mukelot saavat tulla. :) En halua mitään jäykkiä aikuisten hienostelujuhlia saatika pelkkiä ryyppyjuhlia, toki alkoholia on tarjolla (pitää kuulema olla runsaasti :D ) mutta lapset ovat luonnollinen osa juhlaa. En missään vaiheessa edes kuvitellut jättäväni pois kutsuttavien joukosta, johtunee varmaan siitä, että kaikissa juhlissa missä itse olen ollut (joko vieraana tai juhlakaluna) on ollut lapsia vauvoista teini-ikäisiin. Ja minun mielestäni se on vanhempien moka ja häpeä, jos eivät ole lastaan osanneet kasvattaa käyttäytymään. :wink: Ja meille tulee kolme "lastenvahtia" juhlaan, yksi on toinen kaasoistani (pikkusiskoni), leikittävät siis pienempiä lapsia ja järjestävät heille ohjelmaa. Juhlat (etenkin häät) ilman lapsia ova mielestäni ankeat, mikäpä piristäisi enemmän päivää kuin viisivuotias muksu juoksentelemassa pitkin juhlapaikkaa kiljuen riemusta, äitinsä juostessa naama punaisena perässä :lmao2:

Mutta kukin tosiaan tyylillään, omat juhlani haluan sellaisiksi että kaikki viihtyvät. Saavat toki jättää lapsensa kotiinkin, muttei minua haittaa muutama juoksenteleva pikkuihminen. Meidän häihin tulossa näillä näkymin vajaa 20 alaikäistä, joista 4 on vauvoja häiden aikaan (vaan mistä tuota tietää vaikka olisi enempikin vauvoja tulossa :wink: ) ja teini-ikäisiä laskujeni mukaan 6, loput siis ikäluokkaa 3-12 wee. Itsellämme ei ole lapsia, mutta luotan kutsuttavien lasten vanhempiin sen verran, että muksut eivät juhlapaikkaa ihan maantasalle pistä. :D

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: mietitytt√§√§..
ViestiL√§hetetty: 05.08.2010 12:39 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Hmm, tämän ketjun luettuani minua alkoi mietityttää tämä lasten kutsuminen/kutsumatta jättäminen, vaikka luulin olevani varma että ilman muuta kutsun myös lapset ja annan vanhempien itse päättää millä kokoonpanolla osallistuvat. Ajattelin että näin päin olisi helpompaa, kuin siten että kutsun vain vanhemmat ja esim. ne jotka eivät saa hoitajaa kyselevät sitten "erityislupaa" tuoda lapset juhliin.

Meidän häihin ollaan siis kutsumassa n. 25 alle 12-vuotiasta, joista puolet on jo kouluikäisiä ja puolet ihan vauvoja/alle 5 v.
Aloin nyt miettimään, luettuani tämän ketjun, että pitääkö ihmiset minua ihan junttina kun kutsun lapsia juhliin joissa juodaan kuitenkin alkoholia ja juhlitaan toivottavasti yöhön asti

Niin moni tässä ketjussa on sitä mieltä että lapset ei moisiin juhliin kuulu/halua mennä, eivät viihdy ja "pilaavat" muutenkin juhlan riekkumisellaan. Ja että monet vanhemmat ovat helpottuneita jos lapsia ei kutsu eikä siten tarvitse ottaa mukaan.

Olenko hölmö kun uskon että vanhemmat osaavat itse päättää haluavatko ottaa lapset mukaan vai juhlia yöhön asti ilman jälkikasvua? Olenko myös hölmö kun uskon ystävien ja sukulaisten osaavan kunnioittaa hääpäiväämme siinä määrin että pitävät lapsensa kurissa ainakin vihkimisen/puheiden/muun ohjelman ajan? Meillä on kesähäät monipuolisissa tiloissa ja sään salliessa myös ulkona on hyvät mahdollisuudet leikkiä ja pelailla, joten isommat ei liene ongelma.

Hmm. :?

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

N√§yt√§ viestit ajalta:  J√§rjest√§  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 129 viesti√§ ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6

* UKK    * Etsi

Tänään on 22.08.2018 10:01