* UKK    * Etsi

Tänään on 22.06.2018 20:36

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 69 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Istumajärjestyksestä
ViestiLähetetty: 06.04.2005 18:11 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Sitten kun joskus pääsen naimisiin asti, nin olen päättänyt, että meille tulee istumajärjestys. Ensinnäkin sitä ois hauskaa suunnitella ja siks toiseks, ne henkilöt ketkä häihin kutsutaan, tunnemme entuudestaan hyvin ja tiedämme kenen viereen sijoittaa. Jos joku setä ei istumajärjestyksestä pidä ja jaksaa mutista, niin ei haittaa.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 22.05.2005 22:20 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Meille tulee joko tarkka istumajärjestys tai pöytä varattu, mutta paikka siinä vapaa-istumajärjestys. olimme viime kesänä häissä, jossa istumapaikat olivat täysin vapaat ja se oli kaameaa! Olimme viimeisten istumapaikkaa etsivien joukossa ja enää oli hajapaikkoja jäljellä. Istuimme siis eteisessä yhden vieraan lapsiperheen kera ja täysin erossa juhlahumusta.... :doh:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.05.2005 07:43 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Tarkka järjestys tulossa, eli kaikille paikka omantyylisten ihmisten keskuudessa. Suku vähän paremmilla paikoilla kuin kaverit, niin se (valitettavasti) menee.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.05.2005 09:35 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Minulla on myös huonoja kokemuksia vapaista istumajärjestyksistä, eli viimeisinä tulevat ovat orpona etsineet hajapaikkoja (pariskunnat ja perheet sitten erillään :doh: ) tai pöytäseura on ollut todella epämieluista... kaikki vieraat kun eivät aina tule toimeen keskenään, vaikka hääparille jokainen rakkaita olisivatkin.

Meillä tulee siis istumajärjestys, mitä todennäköisemmin paikkakorteilla. Siten saa tärkeimmät ihmiset, mummot ja kummit, lähelle. Tunnemme kaikki vieraamme niin hyvin, että löydämme myös heille mieluisan pöytäseuran. Kaveriporukoita emme varmaan lähde (paljoa) hajoittamaan, mutta sukulaisia suunnittelimme hieman sekoittavamme, eli pöytään aina osa morsiamen, osa sulhon sukulaisia ("samanhenkisyyden" toki huomioiden).

Katsoo miten sitten todellisuudessa käy, kun itse sijoittelu paperilappujen avulla alkaa.... :wink:

Hääpäivän onnea 30.7.2005
Juhannuspäivänä 24.6.06 kahdesta tuli kolme
Haikara tilattu vierailulle 24.9.2012

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.05.2005 15:59 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Tarkka istimajarjestys meillekin! Olin kerran haissa, joissa en tuntenut muita kuin seuralaiseni etukateen, ja meidat oli 'istutettu' mukavaan porukkaan ja haista jai hyvat muistot.
Meidan haihin tulee pari kaveriporukkaa ja sitten niita yksittaisia pariskuntia, ja haluan, etta kaikki tuntevat kuuluvansa joukkoon. Naita yksittaisia ihmisia laitan sitten niiden sosiaalisimpien tyyppien viereen, jotta saavat juttuseuraa hekin. Ja koitan miettia, mika yhdistaisi heita muihin.
uni

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.05.2005 11:24 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Me mietimme aika tarkkaan ja kyllä kannatti!

Miltei jokaiselle onnistuimme saamaan ympärille sekä tuttuja että "uusia ystäviä", puheliaita ja hieman vaisumpia sekaisin niin ettei yksi pää pöydästä ole hiljaa ja toisessa päässä huudetaan toinen toisensa päälle, vaan tasainen rupattelu ja naurunremakka joka puolella...

Sinkkunaisia oli jonkin verran enemmän, joten heitä istutettiin sellaisten parien viereen, joiden miesten tiesimme hakevan tanssimaan muitakin lähelllä istuvia naisia kuin vain omaa puolisoa. Kaikki halukkaat pääsivät tanssimaan ainakin pari kertaa. Meillä oli kolme pitkää pöytää, me itse keskimmäisessä, sulhon vanhemmat meitä vastapäätä, äitini sulhon toisella puolella ja isäni uusine puolisoineen minun toisella puolellani, ei päässeet äiti ja isän vaimo mulkoilemaan toisiaan pöydän yli, mutta silti kaikilla oli hyvät paikat.

Jos jonkun vieraan tulo on hieman epävarmaa (vanhukset, viimeisillään raskaana olevat) tai ovat ilmeisesti vain osan iltaa paikalla (lapsiperheet), heidät kannattaa plaseerata pöydän päähän, ettei jää tyhjiä paikkoja keskelle.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30.05.2005 12:58 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Ehdottomasti istumajärjestys!! Kaikissa häissä, joissa olen ollut vieraana, on alussa mennyt turhaa aikaa arpomiseen ja jahkailuun vain sen takia, ettei pöytäjärjestystä ole ollut. Ajattelimme välttää sen ongelman ja suunnittelemme toivottavasti kaikkia miellyttävän järjestyksen. (tosin ainahan siitä joku kitisee, kun ei voikaan istua haluamansa serkun kaiman vieressä :wink: )

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 02.06.2005 20:30 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Meille tulee sellainen istumajärjestys, että jaamme vieraat tiettyihin pöytiin, mutta he saavat itse valita paikkansa. Ja emme sekoita tuttuja ja tuntemattomia, vaan jamme ihmiset sellaisten ihmisten seuraan kenet he tuntevat ja kenen kanssa tiedän heidän haluavan istua. ainut ongelma on saada pöytäjako menemään tasan. Osa pöydistä olisi sopivia 8 hengen pöytänä ja osa taas 10, mutta kait se järjestyy...

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 02.06.2005 21:09 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

En muista oonko kirjoittanut tänne jo aikaisemmin, mutta meille tulee yksi pöytä johon tulee istumajärjestys. Se pöytä on 14 hlön ja siihen istuvat äidit, isät, isovanhemmat ja kunniavieraat (rovasti vaimoineen) sekä pappi.

Muutama pöytä hääparin pöydän läheltä saa koristuksen varattu- kyltti, sotilaille ja heidän emännille johon kuuluu kaaso ja bm. Tämä koska ohjelmassa tarvitaan sotilaita ja bm olisi vaikea huikata heille huomaamattomasti muuten että on tietyn ohjelma numeron aika.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 03.06.2005 16:39 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Meille tulee tarkka istumajärjestys, ihan vaan sen vuoksi, että kaikki lapsiperheet mahtuvat samoihin pöytiin - pöydät kun on miltei kaikki 4/5 hlön pöytiä...

Mietin kuitenkin järjestyksen siten, että kaikilla olisi lähellään sellaisia ihmisiä, joiden kanssa tulee luontevasti juttuun :wink:

* muoks (häiden jälkeen): Istumajärjestys toimi loistavasti! Yritin laittaa samoihin pöytiin ihmisiä, joilla olis jotain yhteistä keskenään ja tuntui onnistuneen hyvin, esim. sylikummimme keskustelivat erittäin vilkkaasti keskenään, vaikka ovatkin eri ikäpolvea...

"Ei kauneus ole kaikki, Jaska Jokunen. Minä rakastun aina tyttöihin jotka tuoksuvat kirjastolta."-Eppu-

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.07.2005 03:37 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Me ajattelimme merkitä vain oman, sekä vanhempien pöydän. Muut 10 vierasta, jotka ovat kaikki lähisukulaisia varmasti löytävät oman paikkansa kahdesta pitkästä pöydästä.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.08.2005 21:00 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Kannatan istumajärjestystä viime kesän häiden perusteella. Tulin sulhoni kanssa viimeisenä sisälle ja siinä olisikin sitten ollut mukavaa mennä johonkin nurkkaan istumaan vieraiden keskelle, ellei olisi ollut istumajärjestystä... Itse kuulun nimittäin ihmisiin, jotka eivät odota innolla sitä, että saavat istua häissä vieraiden ihmisten keskellä.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: kyllä!
ViestiLähetetty: 24.08.2005 08:26 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Meillekin tulee istumajärjestys, ihan sen takia, että on tulossa paljon lapsivieraita. Siitähän ei tulisi mitään jos esim. neljä sisarusta istuisivat lähekkäin ja vanhemmat pöydän toisessa päässä... Joten ihan yleisen viihtyvyyden kannalta olemme laittaneet kunkin omalle paikalleen "kurinpitotehtäviin".
:)
Toinen syy, miksi istumajärjestyksen haluamme, on tosiaan tuo mainittu kuppikuntien ehkäisy. Ja onhan se nyt sellaisille ystäville, joita kukaan ei ennestään tiedä, helpompaa kun on valmiiksi katsottu paikka. Olemme vähän miettineet yhteisiä tekijöitä tällaisten vieraiden sijoittelussa tyyliin: "Hei, Kallekin opiskelee lääkiksessä, laitetaan se Simon viereen niin voivat sitten keskustella obduktiosta" tai "Virtasilla ja Koskisilla on koira, laitetaan ne samaan pöytään niin voivat sitten jutella mukavia koirien kepposista". Toivottavasti tuo järjestely toimii.

olet onneni, unelmain. -

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 24.08.2005 19:32 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Meillekin tulee istumajärjestys, vaikkakin olin aluksi täysin vapaan paikkojen haun puolella.
Nyt kun on kuitenkin nähnyt niin monta esimerkkiä siitä, miten viimeiseksi tulleet hakevat epätoivoisesti täydestä salista koloa johon mahtua, päätettiin, että tehdään istumajärjestys jossa pöytä on määrätty mutta tuolinsa saa valita itse.
Pöytäkuntalaiset tulevat todennäköisesti olemaan toisilleen jo ennestään tuttuja, sillä periaattena on pitää hauskaa. Voihan sitä sitten myöhemmin tunnelman jo rentouduttua kierrellä ympäriinsä ja tutustu muihinkin ihmisiin. Paikat kun tulevat varmasti illan kuluessa vaihtumaan useaankin otteeseen...

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 26.08.2005 13:59 
Poissa
Enkeli
Enkeli

Ehdottomasti istumajärjestyksen puolella. Isoisäni häissä järjestystä ei ollut. Tulimme viimeisinä sisälle. Vanhempani joutuivat eri pöytiin, minä avokkini ja pikkuveljeni jouduimme isoisän ystävien kanssa samaan pöytään. Eipä ollut meillä parikymppisillä ja seitsemänkymppisillä papoilla paljon puhumista.

Varmatsti Hääpäri oli suunnitellut niin, että heidän lähellä ollutta kaksi isointa pöytää oli meille läheisille, mutta paikanvalinta tilanteessa ihmiset eivät ymmärtäneet tätä.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 26.08.2005 15:32 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

:bye: Meille tulee istumajärjestys......syynä lähinnä se...että on jonkinverran kokemuksia häistä, joissa perheet(vanhemmat lapsineen) eivät ole mahtuneet samaan pöytään, eipä tarvitse sitten alkaa vekslaamaan,että "anteeksi, mutta voisitteko vaihtaa paikka, että vaimoni voisi istua samassa pöydässä kanssamme" jne.

Meilläkään ei suinkaan ole tarkoitus tutustuttaa ihmisiä heti alussa toisiinsa(ruokailun aikana) vaan tutut/keskenään yhteen sopivat ihmiset sijoitetaan samoihin pöytiin...esim. lapsiperhe toisen lapsiperheen kanssa ja lapsettomat/lähes aikuisten lasten vanhemmat samoihin pöytiin!

Ja tietty sukulaiset (joita häissämme vähän) ja läheisimmät ystävät istuvat lähimpänä hääparia :wink:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 26.08.2005 20:55 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Nyt tuli sitten meillekin tarkka istumajärjestys, vaikka ensin olinkin sitä vastaan.. Mutta hetki hetkeltä se tuntuu parhaimmalta ratkaisulta! Pariskunnat pääsee istumaan samaan pöytään eikä minun tarvii jännittää pääseekö kaaso istumaan lähelleni, kun hän tulee viimeisten joukossa kättelemään (on lahjapöydän luona vieraita ottamassa vastaan).

Hyvä näin :clap:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 26.08.2005 21:14 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kyllä meillä on ollut alusta asti selvää, että istumajärjestys tehdään. Se oli oikeastaan tärkeä tekijä siinä, että voidaan levollisin mielin pitää ylipäänsä häät... Meillä ei nimittäin ole niin onnellisesti, että kaikki häävieraat tulisivat loistavasti toimeen keskenään, joten istumajärjestyksellä voidaan minimoida selkkaukset, kun 'vihamiehet' saadaan sijoitettua mahd. kauas toisistaan selät vastakkain tai ainakin naamat samaan suuntaan. Pähkäilen tätä plaseerausongelmaa myös toisessa ketjussa Eronneet vanhemmat vol. 2.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.08.2005 10:00 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

:bye:

Meillä oli istumajärjestys. En kokenut istumajärjestyksessä sinänsä mitään huonoja puolia, mutta hyviä kylläkin.

- Jokaiselle löytyy paikka ja kaikki pöydät täyttyvät tasaisesti, kun on istumajärjestys.

- Tutut ja samanhenkiset vieraat saadaan laitettua samaan pöytään.

Olen ollut häissä, jossa on käynyt niin, että vieraat ovat muutaman tuttunsa kanssa menneet pöytiin ja moneen pöytään on jäänyt pari tyhjää paikka, joihin viimeisenä tulleet ovat joutuneet istumanaa ja usein samassa pöydässä ei sitten ole tuttuja vaan oma kuppikunta ja tunnelma voi siinä vähän lätistyä, kun joutuu vaan istua möllöttämään...

- Istumajärjestyksellä sadaan halutut ihmiset sinne minne halutaan. Esim. vanhemmat lähelle hääpäria.

Samaisissa häissä, jotkut puolitutut valtasivat heti morsiusparia lähinpänä olleet pöydät, jolloin parin vanhemmat ja sisaret olisivat joutuneet istumaan salin perälle. Kaaso tosin puuttui peliin tässä vaiheessa ja voi luoja sitä jupinaa, mikä siinä syntyi! :clap:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.09.2005 15:27 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Tuolla aiemmin, ennen häitä, jo pohdin istumajärjestystä :wink:
Teimme istumajärjestyksen (paikkoja myöten) ja kyllä kannatti :bye:

Saimme vanhemmat, sisarukset, kunniatehtävissä olevat sekä isovanhemmat ja kummit lähellemme, muita sukulaisia hieman sekoittelimme. 8 hengen pöydät antoivat varaa mielikuvitukselle, joten ystävät pääsivät samaan pöytään ja uusia tuttavuuksiakin saimme luotua :wink:

Pöytäseurueita mietimme tarkkaan niin, että "samanhenkiset" osuisivat samaan pöytään.
Kiitoksia tulikin paljon ja väki tuntui viihtyvän!
Vielä viime viikolla saimme puhelinsoiton tädiltäni, joka jaksoi yhä kiitellä häistä ja kehua hyvin osunutta pöytäseuraa :yep:

Hääpäivän onnea 30.7.2005
Juhannuspäivänä 24.6.06 kahdesta tuli kolme
Haikara tilattu vierailulle 24.9.2012

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.09.2005 16:04 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Itse olin jo ennen häitä sitä mieltä että plaseeraus kannattaa. :nod: Häissämme sitten sen huomas miten hyvä juttu se onkaan.

Usein juhlatilassa ei ole ylen palttisen paljon pöytiä ja tuoleja suhteessa vieraiden määrään. Esimerkiksi jos juhlatilassa on paikkoja 100:lle ja vieraita on 90-95, nii ilman plaseerausta käy hyvin helposti niin että joku joutuu istuu yksin tuntemattomien seurassa tai perhe joutuu istuu erillään toisistaan kun eivät ehtineet ekana valitsemaan paikkoja kun piti käydä lasten kanssa vessassa. :wink: Eli viimiset tilaan saapuvat saavat valita hajapaikkoja.

Jos plaseeraus tehää niin silloin ei niitä ikäviä yksin istumisia tuntemattomien pöydässä välttämättä tule.

Meillä oli plaseeraus ja se kyllä kannatti! Tilaan mahtu 80 ihmistä ja vieraita+me kaksi oli yhteensä 73, joten ilman plaseerausta olisi ollut vaan hajapaikkoja tarjolla ihmisille jotka tulevat viimisten joukossa sisälle. Nyt meillä saatiin kaikki kivuttomasti omille paikoillensa, perheet saivat olla yhdessä, kaveriporukat keskenänsä ja pariskuntiakaan ei tarvinnu erotella. Joku tunsi aina jonkun samasta pöydästä.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.09.2005 19:11 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Häissämme oli pikkasen päälle 40 vierasta, ja mietimme etukäteen AINOASTAAN molempien vanhempien, isovanhempien sekä Pinjan ja lapsenhoitajan paikat. Kaikille näytti löytyvän oma mieluinen paikkansa.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 24.09.2005 19:46 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Meidän sadan hengen häissä oli plaseeraus, se oli alusta asti selvää. Mietimme sen todella tarkasti, ja ihmiset olivat tyytyväisiä, monet sanoivatkin siitä ihan ääneen.

Itse olin tyytyväinen myös ratkaisuumme istua kampapöydässä muiden kanssa.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 26.09.2005 20:24 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Meilläkin oli istumajärjestys. :nod: Olen ehdottoman tyytyväinen, että sellainen oli ja kenelläkään vieraalla ei ollut mussuttamista asiaan. Eihän toki kaikki voi kaikkia entuudestaan tuntea ja joku sinne viimeiseen nurkkaan on laitettava, mutta näin on. Raaka peli Ranualla ja kaikki viihtyy. Loppuillasta se nurkkapaikkakin oli tyhjä, kun porukkaa väheni ja ihmiset ei enää olleet omilla paikoillaan vaan porisivat muiden kanssa monissa pöydissä - ja tietenkin jorasivat!! :lmao2:

Rouvaksi 210505
Äidiksi 311006
Kaasona 250807 ja 280608
Tuplaäidiksi 150409

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.09.2005 19:21 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Meilläkin oli plaseeraus. Se oli mulle aivan päivänselvä asia. Plaseeraus tuo juhlavuutta ja vaikuttaa edellä mainituilla tavoilla vieraiden viihtyvyyteen ja juhlan sujuvuuteen. Kova hommahan siinä toki oli, kun meillä niitä juhlavieraita oli 170. Kannatti silti ehdottomasti ja kiitosta saatiin. Plaseerauksen tekeminen on aina vaativa homma ja aivan kaikkia ei voi miellyttää, joten se kannattaa itselleen antaa anteeksi. :wink: Selkeämpää ja miellyttävämpää juhlinta kuitenkin mielestäni joka tapauksessa on plaseeratussa juhlassa kaikilla.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 69 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 22.06.2018 20:36