* UKK    * Etsi

Tänään on 18.08.2018 18:23

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 69 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 07.04.2004 17:18 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kertokaahan, rakkaat kanssamorsiot, kuinka pakollinen tuo istumajärjestys on? Kun me olemme ajatelleet ettei mitään tiukkaa istumajärjestystä tehtäisi ollenkaan. Tietysti meille, hääparille on varattu parhaat paikat ja vanhemmille siitä läheltä, mutta sitten muille? Kun meille tulee noutopöytäidealla sapuskatkin. Ihan mielipiteitä vain kaipailisin! :o

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07.04.2004 17:28 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Me jaetaan vieraat pöytiin, mutta istumapaikkoja ei merkitä.

twi.fi

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07.04.2004 18:35 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Täällä taisi olla jo jossain muuallakin, että vieraiden nimittäminen pöytiin, mutta itse paikan jättäminen auki olisi helpoin/mukavin/parhain vaihtoehto. Olen kuullut ikävistä tilanteista, joissa serkkutytön poikaystävä ei enää ollutkaan sama juhlahetkellä kuin kutsuhetkellä tai jotain muuta vastaavaa... sitten nopeasti väsättiin jostain paperinkulmasta uutta istumapaikkakorttia...

Kuitenkin olen sitä mieltä, että jonkinlainen järjestys olisi hyvä olla. Olen ollut häissä, joissa ei ollut minkäänlaista pöytäjärjestystä saati sitten istumajärjestystä... istumapaikkojen etsiminen niin, että kaikki kaverit olisivat olleet mukavasti yhdessä oli mahdotonta ja yksikin kaveripariskunta vietti "rattoisan" illan morsiusparin isotätien ja -setien kanssa. Sanoisin, että melko varma tapa pilata juhlat ainakin jos on kysymys suuremmista häistä. Samalla tulee sellainen olo, ettei pari ole viitsinyt edes sen vertaa vaivaa nähdä, että olisivat suunnitelleet istumajärjestystä etukäteen.

Jos me saamme haluamamme juhlapaikan niin meille tulee pöytiin tarjoilu. Siinä vaiheessa mielestäni myös istumajärjestys on pakollinen. Pöytiin tarjoilu tekee juhlista mielestäni jotenkin virallisemmat ja tarjoilijoiden työtä helpottaa jos he näkevät etukäteen missä on lapsivieraita tai erityisruokavaliota noudattavia vieraita. Näin kaikkien palvelu paranee.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07.04.2004 21:46 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Me tehdään niin että meidän ja perheen paikat on määrätty, ollaan samassa pöydässä. Muut saavat istua missä haluavat.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.04.2004 07:53 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Me myös tehdään niin, että varataan paikat meille itsellemme, vanhemmille, mummille ja kummeille sekä kaasolle ja besmanille aveceineen. Muille jää reilusti tilaa, joten jokainen voi istua missä haluaa ja kenen kanss haluaa. Ai niin joo, ehkäpä sisaruksille myös paikat sieltä etualalta... :o .. tuli nimittäin vasta just nyt mieleen..

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.04.2004 21:56 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Hmm... istumajärjestyksessä on hyvät ja huonot puolensa...
En osaa vielä sanoa laitetaanko istumajärjestystä. Monesti on tilanteita jossa joku haluaisi olla samassa pöydässä ja onkin ahdettu jonkun ihan tuntemattoman pöytään, ei olisi itselle kivaa... Meille tulee sen verran vieraita, että kaikki näkevät toisensa ja tila on aika tiivis, joten en tiedä olisiko parempi jättää paikat jakamatta ja jokainen saa valita mihin istuu. Toki aina lähisuku on morsiusparin vieressä. Itselleni ei todellakaan tule tunnetta, että morsiuspari ei ole nähnyt vaivaa, jos istumajärjestystä ei ole. Ennemmin päinvastoin: silloin tuntuu, että joka liikahdus on suunniteltua ja mitään ennelta arvaamatonta ei saa tulla....
mutta saa nähdä kuinka sen suunnittelun kanssa käy... :?
isumajärjestystä tai ei jokatapauksessa jokaiset juhlat ovat paikkansa ansainneet!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.04.2004 22:24 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Meille ei istumajärjestystä tuu, ei sen takia ettei viittittäis tehdä vaan tukalien tilanteiden välttämiseksi. Enkä mitenkään ajattele että pilaan hääni ilman istumajärjestystä. Juuri päinvastoin, sukumme on toisilleen tuntemattomia, joten tutustuminen tapahtuu vasta myöhemmäs vaihees. En halua vieraidemme istuvan vaivaantuneina vieraiden ihmisten seurassa. Toisaalta kuppikuntia olis ehkä hyvä hajauttaa, mutta tällaiseen ratkaisuun loppujen lopuksi päädyimme. Toki paikat juhlakaluille ja lähimmille on varattu.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 09.04.2004 10:10 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Heluna ehkä me ollaan niin maalaasia :D

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 09.04.2004 14:01 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Luultavasti Ronja se on täysin totta :lmao2:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 12.04.2004 16:27 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

No, huhuh, ei siis olla ainoita jotka antavat vieraiden pelmuta missä haluavat.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 14.04.2004 09:17 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Me istumme sulhon kanssa omassa pöydässä. Meitä lähimpänä istuvat lapsemme, vanhempamme ja sisaruksemme. Myös pappi ja kanttori, jos tulevat hääjuhlaan.

Muut jaamme sulassa sovussa sekaisin. Laitamme pöytiin valmiiksi paikkakortit. Meillä on kaksikieliset häät (Suomi-Ruotsi), joten pyrimme laittamaan toista kieltä taitamattomat omaan pöytäänsä, ettei tarvitse tuntea oloaan vaivautuneeksi, jos ei ymmärrä vieruskaverin puheesta mitään. Meillä kun on vieraiden joukossa umpisuomenkielisiä, umpiruotsinkielisiä ja vielä muutama englanninkielinen.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 03.05.2004 21:30 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Mä haluan jonkinlaisen istumäjärjestyksen meidän häihin, sillä inhoan kuppikuntia joita häissä muuten syntyy. Tarkkaa tietoa ei vielä ole kuinka istumajärjestys toteutetaan, mutta tosiaan haluan sen, ehdottomasti.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.05.2004 00:30 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Jonna: Noista kuppikunnista, tuntuu että niitä kehkeytyy kuitenkin joka häissä. Kun ilta jatkuu niin eipä ne paikat enää ole samat, varsinkin jos aletaan tarjoilemaan boolia ;)

Joka tapauksessa tuo huomio esim. kaksikielisyydestä oli hyvä. Ei se ole vieraan kannalta mukavaa, jos joutuu väkivängällä istua jossain pöydässä, missä ei tunne oloaan kotoisaksi.
Alan itsekkin kääntyä tuohon istumajärjestyksen puoleen. Siinä kyllä täytyy ottaa monenlaista huomioon ja mieluummin en Ihan ventovieraita laittaisi samaan pöytään. Suunnitteilla sitten ohjelmistoon jonkin asteista esittelyä myös vieraista...

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.05.2004 17:57 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Meille ei varmaankaan tule istumajärjestystä, saavat vieraat istua kenen viereen haluavat. Itse ainakin olen huomannut niisä harvoissa häissä joissa olen ollut, että tämä toimii ihan hyvin.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 12.07.2004 00:35 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

jaa-a kaikki tyylillään mutta tässä omia kokemuksia:
olen ollut todella monissa häissä ja vain parissa on ollut tarkat istumajärjestykset....ei niin hyvä idea sillä en minä nyt siellä ajatellut viettäväni oman isäni ja äitini ja sisarusteni kanssa aikaa vaan serkkujeni....no noissa häissä illan mittaan paikat muuttuivat sitten kaikkien mieleisiksi ja vähän jokapuolelta kuului supinaa että ompas tämä nyt tarkkaa.....
sitten taas yksissä häissä oli sillä lailla että koko pöytä oli varattu tietylle seurueelle mutta kumminkin niin että saivat itse valita kenen vieressä istuivat....parempi ja toimivampi ajatus kuin tuo ylempi, ja oli sitten jo paremmin ajateltukin että ketkä viihtyvät kenenkäkin seurassa. ihan hyvä idea tosi isoissa häissä ettei käy juuri niin että kaverit valtaavat "parhaat paikat" vaikka juhlatila olisikin yhtä suurta huonetta.
ja suurin osa häistä on sitten ollut sellaisia että vain morsiammen pöytä, vanhemmat/isovanhemmat/sisarukset/kaaso&bestman seuralaisineen oli merkattu jollain lailla. ja muut sitten istuivat minne halusivat. toimii ja juuri noin aion minä tehdä. sillä olen ollut todistamassa sitä että on jouduttu pyytämään siirtymään seuraavaan pöytään istumaan jotta vanhemmat olisivat moriusparia lähempänä ja tuo jos jokin on noloa. :oops:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 12.07.2004 17:58 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Tässä näitä viestejä lueskellessa tuli mieleen, että miksi kaikilla on sellainen mielikuva, että jos on istumajärjestys nii silloin halutaan tutustuttaa ennestään tuntemattomia ihmisiä toisiinsa?

Mä ainakin haluan istumajärjestyksen juuri sen vuoksi, että voin suunnitella paikat niin, että kaikki pääsevät mukavien/ennestään tuttujen ihmisten kanssa samaan pöytään... tämähän nyt ei tietenkään ole etiketin mukaista, mutta mitäs siitä sitten välittämään... Eikä myöskään aiota pitää sitä käytäntöä, että aviopari/avopari ei voi istua vierekkäin vaan ristikkäin... kuitenkin ihmiset haluavat istua siippojensa vieressä.

Kuten tuolla aikaisemmin mainitsin... liian monta esimerkkiä siitä kun kaveriporukka ei pääse edes samalle puolelle juhlatilaa...

Sunista tuli rouva 19.8. 2006
Pienen pojan äidiksi 15.9. 2008
"Iita" syntyi 8.4. 2010

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 17.07.2004 19:17 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Meille tulee istumajärjestys tyyliin: tähän pöytään istuutuvt nämä, mutta itse saavat valita pöydistänsä paikat. Laitoimma kuppikunnittain :) , meillä pienet juhlat ja kaikki jo oikeastaan tuntevat tai ainakin tietävät toisensa. Eli samat suvut keskenään ja ystävät samoihin pöytiin. Meidän häitten tarkoitus on ensisijaisesti hauskan pito, ei uusien ystävyyksien solmiminen. Ja lisäyksenä vielä se, että istumajärjestys tulee siksi että saadaa sulhasen raivostuttava :auts: veli mahollisimman kaus miusta :clap: Muutoin ei olisi tullut paikat kuin vanhemmille ja kaasolle ja bestmanille. :doh:

T:tinka

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 19.07.2004 07:46 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mekin ajattelimme laittaa jonkinlaista istumajärjestelyä. Ehkä juuri sellainen, että merkitään pöydät (nimilistoilla) ja jokainen saa valita oman paikkansa mieltymysten mukaan. Ajateltiin istua kaason ja bestmanin kanssa yhdessä ja laittaa yksi tyhjä tuoli esim. pöydän eteen niinkuin keskustelupaikaksi, jos joku meitä vaikka haluaisi jututtaa. Tämä idea oli täällä jossain... :fiiu:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 19.07.2004 14:03 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Meille tulee istumajärjestys.

Kaikki kutsun saavat ovat niin läheisiä, että osataan sijoittaa oikeisiin pöytiin,

ettei tarvitse vieraiden ihmisten joukossa istua.

Ja eihän se nyt ole lakiin kirjoitettu että sillä paikalla istut koko illan,

ruokailun jälkeen ihmiset kuitenkin hajaantuvat eripuolille aluetta ja toivottavasti

tutustuvat toisiinsa niin, ettei loppu illasta enää haittaa kuka siinä vieressä istuu.

Ja ettei niihin lappuihin tarvitse nimiä alkaa muuttelemaan, ajattelin laittaa ihan vaan Maija Mehiläinen Avec tai vastaavaa...

Nelli :bye:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 11.01.2005 13:28 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Heips!

Me ollaan suunniteltu pöytäjärjestystä. Kaikkein mukavimmalta tuntuis pitää paikat "avoimina", mutta säästytään ylimääräiseltä vaivalta sekä säilytetään tilan avaruus pitämällä pöydät "minimissä". Aoitaan laittaa pöytiin toisilleen tuttuja ja tuntemattomia vieraita, samanhenkisiä siis :D Karsastan kovasti ajatusta ettei toisilleen tuntemattomat voisi juhlia yhdessä tai ettei tarvitsisi edes tutustua :evil: Yksissä häissä hääpari sanoi meille, ettei vieraiden ole mitään järkeä tutustua sellaisiin ihmisiin jota ei näe enää ikinä, minusta ärsyttävä asenne :x

Vaikka onhan se aikamoista palapeliä...
Riksu

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 11.01.2005 21:12 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Meillä oli plaseeraus, sillä periaatteella, että jokaisella olisi pöydässä ainakin joku tuttu tai jos se ei ollut mahdollista, ainakin samanhenkisiä ihmisiä /sellaisia joiden tietää alkavan jutella vieraidenkin kanssa. Lisäksi häissämme oli yksi vieras joka ei puhunut suomea, joten oli tärkeää saada hänelle sellaista pöytäseuraa jotka puhuivat mielellään (ja sujuvasti) englantia. Ja koska tilaa oli rajallisesti, halusin sijoittaa vieraat niin ettei pöytiin jää niitä yksittäisiä tyhjiä tuoleja (koska tasan kaikki tuolit piti täyttää että mahdutaan syömään, mutta ainakin itsestäni on kurjaa jos joutuu ainoana outoon seuraan). Myöhemmin illalla väki tietysti liikuskeli enemmänkin ja vaihtoi pöytiä ym. Plaseeraus toimi hyvin sen mitä ehdin tilanteita tarkkailla. :)

Meillä oli sellainen systeemi että istuimme mieheni kanssa vastakkain vanhempiemme, sisarusten, papin ja bestmanin & kaason (puolisoineen) kanssa samassa pöydässä, joka oli keskimmäisenä (pöydät olivat peräkkäin pitkin salin toista pitkää seinää). Sukulaiset ja ystävät istuivat sitten muissa pöydissä meidän pöydästä molempiin suuntiin.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 19.01.2005 16:36 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mulla on tähän liittyen pienoisia vaikeuksia...
Minä ja mun äiti ollaan sitä mieltä että kyllä tehdään oikeen kunnon pöytäkartat ja kaikille istumapaikat, no anopille ilmaistuani asiasta oli vastaus jyrkkä ei...Pyysin häneltä apua istumajärjestyksien tekoon sitten tulevaisuudessa kun en niin heidän sukuaan tunne..Mutta "mitä sellasilla nyt muka tekee?ihmiset istuu minne tykkää"-oli vastaus :?
Itse haluaisin kuitenkin jonkinlaista ns.virallisuutta luomalla järjestykset :o
Sitten kokemusta...
Olin ystäväni häissä tässä taannoin ja siellä oli 3 pitkää pöytää numeroituna vieraita varten, 1.sulhon suku, 2.ystävät ja tutut ja 3.morsion suku.Jokaisella oli erikseen vielä istumapaikkansa, mutta eihän ne enää loppu illasta pitänyt :wink:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 24.01.2005 17:24 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Mielenkiinnolla tätä luin... Meille tulee istumajärjestys, jota väännettiin useampi tunti. Niin kauan kesti, että saatiin kaikille mukavaa seuraa. Meidän kokemus häistä on se, että on ollut kivaa kun on plaseerattu juuri niiden viereen, kenet haluaa kyseisissä häissä nähdäkin. Oli se sitten mummo, kummi, serkku tai kaveri. Tiedämme vieraistamme nämä "salaiset toiveet" ja sen mukaan heidät on plaseerattu.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 12.02.2005 20:09 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Musta istumajärjestyksessä on vaan hyviä puolia. Ei tulisi mieleenkään olla tekemättä. Toki siinä vähän menee aikaa, kun pitää miettiä asiaa niin, että kaikki vieraat saisi mahdollisimman hyvän paikan. Mutta on se sen arvoista.

Itse olin kerran häissä, johon saavuttiin viimeisten joukossa ja jäljellä oli enää hajapaikkoja (useissa paikoissa kun koko tuolikapasiteetti on käytössä), jouduttiin miehen kanssa eri pöytiin istumaan...

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 12.02.2005 20:44 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Kopsasin tämän omasta päikystäni, johon olen kopsannut tämän jostain muualta, eli ei omaa tekstiä vaan jonkun kokemuksia:
Bongasin tällaisen kirjoitetun tekstin (ei siis minun tekstiäni):

"Sinulle joka pähkäilet haluatko istumajärjestyksen häihisi vai etkö, tässä muutamia mietteitä ja kokemuksia eri versioista..

Tarkka istumajärjestys: Loistava idea kunhan sijoitukset on tarkkaan mietittyjä. Suuren maailman tyyliin kuuluu sekoittaa ihmiset villisti ja vapaasti, ei tuttuja saati pareja samaan pöytään jolloin vieraat tutustuvat paremmin toisiinsa. Toimii hyvin ulkomailla, mutta ikävä kyllä huonosti suomessa jossa ihmiset eivät niin hirveän helposti halua seurustella ventovieraitten kanssa pakosta.
Muista myös sijoittaa lapselliset perheet samaan pöytään ihan käytännöllisistä syistä.....kerran minut sijoitettiin erikseen miehestäni 2 ja 3 vuotiaitten lastemme kanssa....oli siinä lystiä kun yritin kestittää yksin molempia lapsia ja samalla seurustella muiden pöytävieraiden kanssa. (Miehelläni oli mukavat hääjuhlat, minä olin ihan loppu ja halusin nopeasti kotiin )

Pöytäkohtainen istumajärjestys: tyyliin "Jossukka Pöytä C", jolloin vieras tietää pöytänsä mutta saa valita itse paikkansa. Tästä versiosta pidän eniten, yleensä kun pöydästä kumminkin löytyy vähintään yksi tuttu. Tuntuu vähän vapaammalta kun tiukka istumajärjestys.

Vapaa istumajärjestys: Hauskaa jos olet yksi ensimmäisistä vieraista jolloin saat vapaasti valita mihin sinä ja seuralaisesi/seurueesi istutte, kammotusten kammotus mikäli kuulut siihen porukkaan joka ei heti löytänyt parkkipaikkaa ja tulet viimeisten joukossa juhliin ja joudut etsimään itsellesi sitä yhtä vapaana olevaa jämäpaikkaa jota ei millään tahdo löytyä mistään.
Tässä on myösin se vaara että kaikki ennestän tutut istuvat keskenään ja ne muutamat "vieraat vieraat " kyykkivät yskinään jossain.

Arvottu istumajärjestys: Hauska uutuus johon törmäsin viime kesänä englannissa. Juhlapaikalle tullessamme saimme alkuskumpan yhteydessä ottaa silinterihatusta numeron (yksi per pari/perhe, meitä ei erotettu) joka kertoi mihin pöytään istuisimme. Valkoiset laput oli yksi henk/ paikka, keltaiset kaksi/paikka, vaaleanpunaiset kolme/paikka jne...systeemi toimi hyvin ja kaikki olivat tyytyväisiä)

Morsiammena suosin itse vapaata istumajärjestystä, ettei tarvinnut hirveästi tuhlata aikaansa siihen, mutta vieraana suosin kyllä hyvin järjestettyä istumajärjestystä. "

Itse aion tehdä tarkan järjestyksen, ja koska häissämme on tuttuja ihmisiä, tiedän kyllä kenen seuraan heidät istuttaa. Appiukkokin oli sitä mieltä (käy paljon tilaisuuksissa ja puhuu kokemuksesta), että useimmat suomalaiset eivät sopeudu kauhean hyvin sekoittamiseen, eli että istutaan vieraiden ihmisten kanssa. Siitäkin syystä teen istumajärjestyksen, että minulla on samantapaisia kokemuksia kuin Sunshinella, eli joudutaan hajauttamaan hauska tuttu porukka. Useimmiten käy niin, että jokainen alussa juhlapaikkaan tuleva menee tyhjään pöytään, jos ei nyt ihan tuttuja ole jo istumassa. Tämän seurauksena jää niitä hajapaikkoja.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 69 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 18.08.2018 18:23