* UKK    * Etsi

Tänään on 20.09.2018 21:55

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Morsiusparin lapset
ViestiLähetetty: 04.08.2010 15:16 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Hei. Haluaisin kuulla teitä muita morsiammia/rouvia, joilla häiden aikaan on jo lapsia. Miten se näkyy häiden suunnittelussa, häissä? En tarkoita lapsia vieraina, vaan sitä ajatusta siitä, että asiat on tehty ns. väärässä järjestyksessä kun lapset ovat tulleet ennen avioliittoa.

Meillä on kaksi lasta. Lapsen saaminen on minusta maailman suurin asia, ja on sitonut meidät yhteen ilman avioliittoakin. Siksi koen kummallisena ajatuksen, että nyt kun me mennään naimisiin niin tästä alkaa yhteinen tie -kun ei se ala, se on jo alkanut, ja sinetöitynyt silloin kun meistä tuli vanhemmat ja perhe.

Onko teillä lasten takia ollut jotain ei-niin-perinteistä häihin liittyen (oletteko olleet hunnutta, käyttäneet jotain muuta kuin valkoista pukua sen takia, onko pappi puheessaan ottanut tämän pyydettäessä huomioon tms...).

Ymmärsitteköhän mitä ajan takaa? :D

Muokkasin otsikkoa hieman :bye: outsa-admin

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.08.2010 20:28 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

:bye: täällä ollaan vasta todella alussa suunnitteluissa, mutta lapsia löytyy täältäkin päästä. uusio-perhe meiningillä elellään. meillä on molemmilla 7-vuottiaat pojat edellisistä suhteista ja lokakuussa tulee kauan kaivattu yhteinen lisä perheeseen.

en sinänsä ajatellut antaa asian vaikuttaa häiden kulkuun sen kummemmin. minä haluan valkosen puvun, koska tykkään valkosesta tosi paljon ja hunnunkin laitan jos haluan. kirkkoa ei meidän liittoon liitetä, mutta sillä nyt ei ole mitään tekemistä lasten kanssa :D ihan omien uskomusten puute vaan.

ainoa ongelma minkä kanssa painin on se, että olisin ehkä halunnut lapsettomat häät. tiedän, että meidän vanhemmilla lapsilla ainakin tulee olemaan tylsää häissä ja mua ei kyllä kiinnosta kuunnella sitten sitä vinkunaa laisinkaan. muuten muksut voisi olla vaan osan iltaa paikalla, mutta toinen tulee norjasta, joten sitten pitäis jonkun vieraanki poistua paikalta ajoissa.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.08.2010 21:24 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Pakko kommentoida, vaikka omia lapsia ei ennen häitä ollutkaan: Yhdet sukulaiset meni naimisiin siten, että heillä oli jo 2 lasta. Näissä häissä oli rukouksen yhteydessä sellainen kohta, että "siunaa N:ää ja V:tä sekä heidän perhettään". Minusta se oli ihanaa, että pappi korosti näin heidän perheensä merkitystä :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.08.2010 16:28 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Tiituska kirjoitti:
Minusta se oli ihanaa, että pappi korosti näin heidän perheensä merkitystä :)

Pistänkin tuon korvan taaksen, ja pyydän että pappi mahdollisesti voisi puhua puheessaan myös meistä perheenä.

Elelith: Mä oon kans miettiny meijän lasten, ja muitten, viihtymistä häissä. Oon ajatellu, että jos se vaan mitenkään onnistuu ja juhlapaikasta löytyy joku sopiva tila, vien sinne kaikenlaista puuhaa lapsille kirjoista värikyniin ja legoihin; jopa pleikkarin tahtoisin sinne viedä (kun on paljon sen ikäisiä poikia jotka varmaan tykkäis). Ja koska omat lapseni on niin pieniä, taidan joutua palkata lapsenvahdinkin päiväksi.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.08.2010 17:07 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

juuh, meille ehdottomasti kanssa jotkut pelilaitteet on saatava paikalle, jos lapset tulee mukaan juhliin. :D

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 20.09.2010 15:34 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mä vasta eksyin tänne suunnalle ja vastaan ku huomasin että täällä joku miettii asiaa jonka kanssa itsekin painiskelen...

Mä olen ehdottomasti haluamassa sitä, että meidän häissä saa näkyä lapset, tuohon meidän maistraatti puheeseenkin haluan että lapset ovat osa sitä, koska meidän lapset ovat osa meitä!

Tuonne siunaustilaisuuteen varmasti papin puheeseen tulee lapset myös osaksi! Ja juhlapaikalle olen ajatellut myös, että tulee tila leluineen! Tänään sain mahtavan ajatuksen, että lapset, ainaki omani, silloin 3-v saa halutessaan esittää Fröbeleiden jonkun kipaleen esim. sutsi satsan (nauroin vedet silmissä tuota tämän päiväistä esitystä) tai jumppalaulun! Muutenkin ajattelin, että musiikkia saa olla myös pikku väelle suunnattuna, jotta he innostuvat myös tanssimaan! Lapsille olen jo kysynyt lupaa myös muun muassa karkkibuffaan ja mietin vielä boolia lapsille! Meidän lapset tulee olemaan isovanhempien kanssa ja alkuillasta siirtyvät nukkumaan hotellin ravintolasta lapsenvahdin kanssa hotellihuoneeseen nukkumaan!

Vaatetuksiin lapset ei tule vaikuttamaan, tosin laahuksen pituutta olen alkanut miettimään, että se ei ehkä oo ihan kaikkista kätsyin jos olisi superpitkä, mut laahuksen siltikin aion pukuuni ottaa :)! Ite oon miettiny tytöille yhtenäistä pukua ja oon miettiny ottavani lapset mukaan myös hääkuvaukseen, mutta kuvia otetaan myös ilman lapsia ehdottomasti!

Ja mitäs vielä...no kirjottelen sitten jos kun mieleeni tulee vielä lisää ajatuksia ja mietintöjä lapsista häissä ja osana juhlaa :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 20.09.2010 17:02 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Semmonen tuli vielä mieleen, että mä ajattelin ehkä tehdä kutsut tuonne juhlaan sillai että meidän lapset kutsuis vieraat tyyliin: tervetuloa siunaamaan äidin ja isän avioliitto....! Olisko kellään tähän mitään ideaa miten siitä sais jotenki kivemman, vai voisko toi muuten olla asiallinen mut tosiaan kutsujina oliski lapset??? En oo oikein päässy vielä loppu tulokseen et olisko tää niinku hyvä vai huono idea, ku toisaalta lapset on vasta niin pieniä että tavallaan voiko ne edes kutsua :) ymmärtääks tästä ny ees mitä ajoin takaa....

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 20.09.2010 19:43 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

rasataru :bye:

Tekstit&Sanailut-foorumilla löytyy ketju "Lapset kutsujina"

Siellä voi huhuilla apua, toivottavasti löytyy ehdotuksia teille sopivaksi tekstiksi :bye:

outsa :girl:

Hääpäivän onnea 30.7.2005
Juhannuspäivänä 24.6.06 kahdesta tuli kolme
Haikara tilattu vierailulle 24.9.2012

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 21.09.2010 07:44 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kiitos vinkistä :)!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.11.2010 13:09 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

meillä on yksi lapsi ja pukeutumiseen ei ainakaan vaikuta mitenkään että ollaan tehty lapsi ennen naimisiin menoa, pukeudun siis valkeaan ja laitan hunnun jos haluan (tosin en usko että haluan)

aluksi mietittiin lapsettomia häitä mutta kun on suvussa ja kavereilla lapsia niin jotenkin ihan luonnollista että myös lapset kutsutaan.. ja koska ehdottomasti halusin paikalle oman tytön ja kummitytön :) hääinfossa pyydetään että lapset lähtevät pois hyvissä ajoin johtuen boolimaljan pöytään nostamisesta...

mulla oli vaikeuksia miettiä häävalssia, monta kivaa löysinkin mutta aina jotenki tökkäsi siinä kohtaa kun lauletaan yhteisen tein alkamisesta ja kadestaan maailmassa olosta.. mutta lopulta löysin ihanan valssin :) sitä vain en voi vielä paljastaa sillä luulen että uteliaina ihmisinä kaasoni käyvät täällä tirkistelemässä ;)

tahdomme 16.7.2011

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 17.03.2011 00:31 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Onkohan enää ketään miettimässä näitä juttuja... :)

Minulla äitiys ja ikä (yli 30) vaikuttaa pukuvalintaan niin, että en halunnut huntua enkä vitivalkoista pukua. Eli mikäli hopeaan vivahtava puku vaan toimi (näen sen livenä vasta ensi viikolla), niin sillä mennään. Mutta tämä on oma valintani eikä siis mikään kannanotto muiden asuvalintoihin :wink:

Meillä tuttu pappi puhuu varmasti meistä perheenä ja ajattelimme kävellä alttarillekin kaikki kolme yhdessä. Siis minä, mieheni ja häiden aikaan nelivuotias pikku neitimme keskellämme. Mieheni oli alunperin ajatellut, että suorittaisimme perinteisen "luovutuskävelyn", mutta kuultuaan ideani päätettiin yhdessä toimia sen mukaisesti. Minulle on tärkeää korostaa sitä, että otamme tämän askelen kaikki yhdessä perheenä vaikka ne äidin ja isin häät onkin :kiss: Neitimmekin puhuu useimmiten "meidän häistä", vaikka osaakin kyllä kertoa ketkä siellä menevät naimisiin :D

Olin pitkään myös sitä mieltä, että järjestän hääjuhlan vain aikuiseen makuun, mutta nyt ryhdyttyäni suunnittelutyöhön olen totaalisesti saanut "change of heartin" eli jostain kumman syystä on ruvennut tuntumaan siltä etten halua sulkea ketään (etenkään lapsia) pois juhlistamme. Tämä muutos on kyllä lisännyt haastetta suunnitteluun, mutta saa nähdä millaisen konseptin onnistun vielä kehittelemään lähes vuodessa :read:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 

* UKK    * Etsi

Tänään on 20.09.2018 21:55