* UKK    * Etsi

Tänään on 19.08.2018 05:49

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 70 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.07.2004 08:00 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

AnZu kirjoitti:
Yleensähän sanotaan, että se on VAAN yksi päivä. Miksi törsätä niin kauheasti...?

Kaverini sanoi hyvin, että sehän on vaan YKSI päivä, kyllä nyt kerran elämässään saa itseään hemmotella jne :) eikö näin!?
Makselee sitten vaikka jälkikäteen itselle sopivaan tahtiin takaisin.

...Juu kyllä minä olen sitä mieltä, kunhan koko muu elämä ei rajoitu seuraavan kymmenen vuoden ajan yhden päivän takia :) Tarkoitan takaisinmaksua. Täytyyhän siitä tärkeästä päivästä syntyä se tärkeä ja ikimuistoinen päivä, ei hinnalla millä hyvänsä, mutta melkein :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30.07.2004 18:48 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Aion nostaa vuoden opintolainan häitä varten. Tai toisaalta voisi ajatella, että kesätöillä maksan häät ja opintolainan otan elääkseni talven. Olen jo kolme vuotta opiskellut ilman lainaa, joten ei vuoden opintolainan nosto kirpaise. Kuitenkin maksettavaa tulee sitten vain n. 2000 € takaisin, kunhan työelämään ajaudun. :girl: Haluan kuitenkin oikeat, isot häät, eikä opiskeluaikana oikein muuten ole varaa...

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30.07.2004 19:33 
Poissa
Suojelusenkeli
Suojelusenkeli

Mulla ei valitettavasti ole opintolainan noston mahdollisuutta enää silloin, koska opintoni loppuvat huomattavasti aiemmin ja se raha on nytkin mennyt elämiseen :(

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07.08.2004 07:47 
Poissa
Ritari
Ritari

Yritän vaimolleni tolkuttaa, että emme ota lainaa häitä varten. Mitä järkeä on maksaa vuosia jälkeenpäin yhdestä päivästä?
Muutenkin olisi rahan tarvetta. Koska haaveilemme perheenlisäystä, auto pitäisi uusia ja uutta asuntoakin katsella.

Mutta kaikki tämä häätouhu on sokaissut avokkini pään niin, että välillä todella mietin, että onko koko touhussa järkeä. Emme ole päättäneet hääpäivää, mutta pikkuhiljaa tuntuu, että emme päätäkään.

Minun pitää melko monta päivää käydä töissä, että avokkini hääunelmat on täytetty.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07.08.2004 07:59 
Poissa
Suojelusenkeli
Suojelusenkeli

martti.l kirjoitti:
Yritän vaimolleni tolkuttaa, että emme ota lainaa häitä varten. Mitä järkeä on maksaa vuosia jälkeenpäin yhdestä päivästä?
Muutenkin olisi rahan tarvetta. Koska haaveilemme perheenlisäystä, auto pitäisi uusia ja uutta asuntoakin katsella.

Mutta kaikki tämä häätouhu on sokaissut avokkini pään niin, että välillä todella mietin, että onko koko touhussa järkeä. Emme ole päättäneet hääpäivää, mutta pikkuhiljaa tuntuu, että emme päätäkään.

Minun pitää melko monta päivää käydä töissä, että avokkini hääunelmat on täytetty.

Ei olisi tarvinnut edes kertoa että kyse on vaimostasi.. Tarkoitan, että tekstistä paistoi lävitse, että olet mies.
Häätouhuilla on tapana sokaista useammankin naisen pää, enkä tiedä, onko siinä mitään pahaa. Kyse on kuitenkin juhlasta, joka liittää teidät mahdollisesti loppuelämäksenne yhteen. Eikö teitä mielestäsi voi juhlia kerran kunnolla? Miehillä on tapana hehkuttaa jostain uudesta, hienosta autosta aina kun sellaisen saa, miksei nainen siis saisi viettää elämänsä juhlaa kerran? :auts:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07.08.2004 11:04 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Täällä yritetään päästä mahdollisimman vähällä rahalla, mutta pakko myöntää, että osa rahasta, jota nyt laitetaan säästöön, on miun opintolainaa. Sitä kun ei opiskelijan tuloilla muuten saa rahaa oikein säästöön. Yritetään pistää noin 100 euroa (vähintään) kuussa säästötilille. Mutta opintolainan lisäksi ei lähetä muita lainoja ottamaan. Vajaa puolet opintolainasta menee häitä varten, muut elämiseen.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 09.08.2004 10:18 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Me mietittiin kans tota laina-asiaa.
Mutta nyt ollaan päästy aika hyvään säästämisen alkuun,ni unohdettiin toi juttu.

Se vaan että äitiyspäivärahoista on mukava säästää :lmao2:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 11.08.2004 06:21 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Olen kyllä sitä mieltä, että auto on hyödyllisempi kuin hääpäivä. Autolla sentäs ajaa 10 vuotta, mutta hääpäivää vietetään vain muutama tunti.

Mieluummin talvipakkasille köörään autolla kuin tärisen jäässä bussipysäkillä. Mutta jokaisella on onneksi vapaus valita :D :D . Minä olen niin mukavuudenhaluinen, että käytän opintolainat opiskeluun ja autolainat autoon ja häät mitoitetaan sen mukaan, mitä on varaa pitää :) :)

Tunnen monta paria, jotka ovat jo eronneet ja häälainat on vielä maksamatta.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 13.08.2004 14:36 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

martti.l kirjoitti:

Samoilla linjoilla ollaan. Mielestäni tässäkin asiassa pitäisi ottaa realiteetit huomioon ja mitoittaa häänsä sen mukaan mistä pystyy ja mistä on järkevä maksaa! Me säästämme puolisoni kanssa ensi kesän häitämme varten 600e/kk reilun vuoden ajan ja lainaa emme ota, koska korvia myötä veloissa emme halua yhteiselämäämme aloittaa. Emme varsinkaan yhden juhlan takia... Hyvä ja kaunis tunnelma syntyy kyllä mielestäni muista asioista kuin nimikoiduista lautasliinoista yms.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.08.2004 07:23 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

kumpikaan meistä ei ole ottanut eikä tule ottamaan opintolainoja. Aika hyvin olemme jo saaneet säästetyksi ( aloitimme heinäkuun alussa :D ) ja ei näytä siltä ollenkaan että tarvitsisimme edes lainaa. onhan meillä 2 lasta ja 2 autoa ja eletään ihan normaalisti joten onhan niitä peruskuluja jo ihan mukavasti mutta jotenkin sitä vaan pystyy pistämään aika hyvin säästöön. en tiedä paljon meillä tulee menemään hääkuluihin mutta eiköhän se siitä sitten selviä aikanaan.

voi hitsit kun en pysty auttamaan siis neuvomaan noissa opintolaina asioissa ketään, mutta onneksi täältä löytyy viisaampia. ja ainahan nuo Pankit vastaavat kysymyksiin ja Kelaltakin voi varmaan saada jonkunlaista apua kysymyksiin....uskoisin :?
kaverini pystyisivät vastaamaan hyvin kun heillä on jo kokemusta kyseisistä asioista, en vain ole tuntenut oloani mukavaksi että olisin kysellyt tai kysyisin nyt asiasta. olen todella huono puhumaan raha asioista, jopa oman perheen kanssa, tuntuu kun sanat eivät vain tulisi ulos ja aina kun joku käy puhumaan rahasta tunnen oloni tosi vaivautuneeksi.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 19.01.2005 17:59 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

No juu,ei me oikeastaan lainaa häitä varten hankita.Visa-kortti (luottoraja 1000€) hankittiin kuitenkin nyt kun menoeriä tulee hiukka enempi. :)
Ei kuiteskaan haluta viel 10 vuoden päästä maksella häitä,kyllä tässä asuntolainassa on tarpeeksi :nod:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 24.01.2005 09:42 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Aloin nostamaan opintolainaa häitä varten viime syksynä, että sitä ehtii sitten häihin mennessä kertyä...3960€, joka tulee olemaan noin puolet koko budjetista.

Samoilla linjoilla ainakin Anzun ja Satusen kanssa. Aion mennä kerran elämässäni naimisiin, ja miksei sitten kunnolla. Itseasiassa en oikein tiedä miten voisin päästä halvemmalla....ruuasta, juhlapaikasta ja meidän asuista kun en tingi. Noin 100 hengen juottaminen ja syöttäminen kun maksaa jo lähes 5000€. Häämatkalle ei tod.näk. lähdetä...jätetään se varmaan 5.hääpäivää varten tms. Jossain kaupunkilomalla olisi ihana pystyä kyllä käymään....vaikka vain muutamaksi päiväksi.

Lainan maksaminen takaisin ei nyt tietenkään huokuttele, mutta opiskelijalle häiden järjestäminen olisi muuten melko mahdotonta. Ja opintolainaahan saa ruveta maksamaan takaisin vasta 2 v. valmistumisen jälkeen jos siltä tuntuu.

Sunista tuli rouva 19.8. 2006
Pienen pojan äidiksi 15.9. 2008
"Iita" syntyi 8.4. 2010

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 24.01.2005 23:14 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Tuli tässä mieleen,e ttä paljonko lainaa ottaneilla on lainanhoitkuluja yhteensä koko laina-ajaltaan?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: ...
ViestiLähetetty: 28.01.2005 00:53 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Heisku80 kirjoitti:
Kaverini piti viime juhannuksena häät ja ne rahoittivat sen lainalla. Sit ne pyysivät häälahjan rahan ja maksoivat lainaa niillä pois. Ajattelin itsekin käyttää sitä tekniikkaa omissanikin häissä.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01.09.2005 03:22 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

kyllä minä olen enemmän säästämisen kannalla. jos ei ennen häitä ole varaa pistää rahaa hääkuluihin, niin mistä kummasta sitä rahaa tulisi häiden jälkeenkään? ellei tosiaan suunnittele "vieraiden maksavan osaa häistä". minä ainakin elän mielummin hiukan niukemmin häitä edeltävän ajan, niin voin sitten häiden jälkeen nauttia lahjoista.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01.09.2005 09:15 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

:bye:

Me käytimme lainarahaa kattamaan hääkustannuksia. mutta meillä toisaalta oli valmiiksi jo lainaa, eli nostimme käyttämätöntä asuntolainaa häitä varten. Säästämällä häihin olis menny iät ja ajat, koska oman asunnon maksaminen kyllä syö varoja. Mut jos asuntoa ei oltais ostettu niin säästöistä oltais häät maksettu. Ihan pelkästään häitä varten ei oltais lainaa ainakaan pankista otettu (vanhemmilta ehkä...).

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 06.09.2005 08:30 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Me emme kyllä lainaa häitä varten ota.. Kustannukset olis tarkoitus jakaa meidän, ja molempien vanhempien kesken. Se kuinka paljon kukin on valmis pulittamaan ko päivästä ratkaisee pitkälti kuinka isot häät on tulossa :o

Tällä hetkellä budjetti on 7400€, josta minulle ja ukolle olisi tulossa n 2000€, miehen vanhemmille myös n. 2000€ ja mun vanhemmille n. 3500€. Se miksi mun vanhemmilla on noin paljon enemmän, johtuu yksinkertaisesti JÄRKYTTÄVÄN suuresta vierasmäärästä isäni puolelta :faint:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 22.09.2005 15:46 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Me joudutaan ottamaan häälainaa, otetaan 2500 euroa ja maksamme sen pois kahdessa vuodessa.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 22.09.2005 15:57 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

syxid: Kyllä niitä häitä varten tartti ostella yhtä jos toista semmoista, mitä muuten ei ostelis. Kun on häät ohi, on myös suuri menoerä ohi, joten nyt taas pärjää sillä, mitä muutenkin on. :nod:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.09.2005 00:21 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

satunen kirjoitti:
syxid: Kyllä niitä häitä varten tartti ostella yhtä jos toista semmoista, mitä muuten ei ostelis. Kun on häät ohi, on myös suuri menoerä ohi, joten nyt taas pärjää sillä, mitä muutenkin on. :nod:

niin varmasti täytyy. mutta tarkoitin lähinnä että jos koko häät kustannetaan lainalla, niin silloinhan kyseinen menoerä siirtyy vain häiden jälkeen maksettavaksi. :o eli maksettava se aina on, ja lainan kanssa vielä korkojen kera. Mutta tietenkin jokainen tekee omat valinnat ja se oli vain minun näkemys asiasta. eli uskon edelleen visusti että pystymme selviämään ilman lainaaa elelemällä häidä edeltävän ajan hiukan pienemmillä arkimenoilla.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.09.2005 07:55 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

:bye: Mä en jaksanut kituutella ennen häitä (säästäminenkin ois pitänyt aloittaa pari vuotta aiemmin :doh: ) Häiden kustannukset eivät saa mielestäni häiritä/kuormittaa jokapäiväistä elämää, ei ennen eikä jälkeen häiden :o
Me otettiin lainaa (4000 euroa) häitä ja häämatkaa varten ja maksetaan sitä sillai "huomaamattomasti"sitten joitakin vuosia häiden jälkeen, lainanlyhennys on sellainen (=pieni) joka ei vaikuta talouteemme kuukausittain....ja päästään kesällä koko perhe (lapset mukaan) etelään lomalle, kuten joka vuosi...häämatkamme on extra reissu, johon ei ois ollu ilman lainaa varaa! Mutta jokainen tekee kuten parhaaksi näkee :wink: (me kustannamme häämme itse, ei vanhempia avustamassa!)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 06.08.2006 01:15 
Poissa
Enkeli
Enkeli

:faint: miten ihmeessä voi häitä maksaa kun lainalla.. me ei osata tätä hommaa.. aika paljon itse halutaan maksaa ja esim paikan vuokra 1000 euroa ja ruuat n 80 ihmiselle ja tarjoilijat siihen päälle niin on noin 5000 yhteensä ja puku 700, bändi 600

kuinka pääsee muut??

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 06.08.2006 09:20 
Poissa
Kerubi
Kerubi

Mä olen niin lainakammoinen, että taitaa jäädä häälainat nostamatta :D . Säästää olisi tarkoitus ja jonkinnäköinen pesämuna jo onkin, mutta eipä sekään helppoa ole kun minä opiskelen päätoimisesti ja vähän epäilen, etten ehdi yhtä tai kahta työvuoroa enempää tehdä ensi vuoden aikana. Mies puolestaan on vakituisessa työssä, mutta hänen harteillaan onkin sitten asunto- ja autolainan ja muiden asumiskustannusten hoito sekä monet muut kulut, mihin minun rahani eivät riitä, joten saa tässä vähän sompailla, että säästäminen onnistuu. Mulla on hätätapauksia varten Visa ja miehellä Master, joten niitä sitten voi käyttää, jos jotain "pientä" ylimääräistä tulee. Nyt olen onneksi kesätöissä ja olen tasaiseen tahtiin siirrellyt rahaa säästötilille.

Mies on kyllä lainaakin vilauttanut vaihtoehdoksi ja perustelee sitä sillä, että maksetaan häälahjaksi saaduilla rahoilla sitten sitä pois. Musta vaan tuntuisi niin kurjalta laittaa lahjarahat tuollaiseen :? . Mieluummin lähtisi vaikka häämatkalle niiden turvin.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07.08.2006 11:19 
Poissa
Amoriini
Amoriini

Mekin ajateltiin alkuun et säästetään etukäteen budjetti, mutta nyt me varmaan ostetaan asunto niin säästöjä ei kauheesti kerry :o että otetaan vissiin asuntolainaa sen verran enemmän et saadaan samalla maksettuu häät :clap:

kun käsikädessä kulkea saa.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 17.08.2006 15:51 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Mää oon nyt varmaan ihan ilonpilaaja, mutta...

Tuli vaan itsellä mieleen, että eikö niitä häitä voisi siirtää opiskelujen jälkeiseen aikaan, kun suurella todennäköisyydellä tulot ovat silloin suuremmat?

Ja toisaalta, eikö häiden päätarkoitus ole juhlistaa yhteistä rakkautta läheisimpien ihmisten kanssa? Tarvitaanko siihen välttämättä kalliita koristeita tai tonnin pukua tai onko välttämätöntä kutsua nekin sukulaiset, joita ei ole nähnyt viimeksi kuin lapsena? Onhan hääpäivä yksi elämän virstanpylväistä, mutta ei se elämän realiteetteja silti muuta.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 70 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 19.08.2018 05:49