* UKK    * Etsi

Tänään on 17.07.2018 09:30

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3 viesti√§ ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiL√§hetetty: 27.06.2013 14:37 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

H√Ą√ĄP√ĄIV√ĄKERTOMUS!

Kävin aamulla torstaina ennen häitä hakemassa kenkäni värjäyksestä ja niistä oli tullut tosi nätit. Kävin myös hakemassa mm. adapterin häämatkaa varten, että saadaan hotellissa Lontoossa virtaa puhelimille ja muille ja sitten sinkosin töihin. Edessä oli rattoisa päivä varastorottana radiota popitellen ja kirjoja roudaillen. Illalla oli vielä niin hyvä työmeininki päällä, että olin melkein puoli tuntia ylitöissä. :chat:

Sitten kävin stockalla yrittämässä ostaa kaasojeni kiitoslahjat, mutta en osannut päättää ja jätin asian vielä huomiselle. Kotona ainut hääjuttu oli enää silittää morsiusneitojen mekot ja sen jälkeen keskityttiin miehen kanssa vaan syömään kanasalaattia ja tekemään kaikkea muuta kuin hääjuttuja ja sit piti harrastaa vielä viimeisen kerran elämässään esiaviollista syntiä. :lmao2: :wink:

Perjantaina heräsin melkein tunnin ennen herätyskelloa ja lähdin sit aamiaisen jälkeen asioille. Nappasin mukaan ne jutut jotka oli menossa juhlapaikalle, jotka mies oli aamulla unohtanut ja suuntasin ostoksille. Ostin hääpäivää varten dödöä ja puuteripaperia hääpäivän meikin korjailua varten ja alusvaatteita häämatkalle ja oli niin kivaa, että myöhästyin juhlapaikalle menosta vähäsen.

Eli veimme jo perjantaina kaikki tavarat hääpaikalle ja maksoimme ruokalaskun ja sovimme viimehetken jutuista. Tapaaminen kesti noin puoli tuntia ja sitten suuntamasimme stockalle ostamaan ne eilen jäänet kaasojen lahjat, mun töistä kehykset pöytäkartalle ja sitten noudettiinkin mun kaveri Anna linja-autoasemmalta ja suunnattiin sushilounaalle. Anna ois meillä yötä. Anna antoi meille meidän ekan häälahjan samantein ja oltiin ihan äimää. :worship: Hullu oli askarrellu meille, kutsua mallina käyttäen upean vieraskirjan, jossa oli aina uudella aukeamalla kysymyksiä vierailla, tilaa piirtää, runoilla ja vaikka mitä ja kirja oli ihan just meidän värikkään kukka-pitsi-tms. -teeman mukainen. Ja häissä vieraat oli keksiny vaikka mitä hauskaa kirjaan. :kiss:

Sitten mun perhe joiden mukana oli Niina-kaaso, tulikin jo paikkakunnalle. Niina-kaaso tulis kans meille y√∂ksi. √Ąiti ilmoitti, ett√§ mun eno vaimoineen ei oo vissiin tulossa sit. Kiva jee, viikon toinen peruuntuminen ja pit√§is taas tehd√§ p√∂yt√§kartta uusiksi huomista varten. Ja meille ei oltu siis ite ilmoitettu mit√§√§n. :x No mutta eip√§ kauan kerenny olla k√§√§rmeiss√§√§n kun oli kirkkoharjoitusten aika. Kirkko oli sis√§lt√§ just niin kiva kun odotettiinkin ja meid√§n kanttori oli kans huippu. Miesh√§n oli h√§nelt√§ kinunnut, ett√§ meid√§n poistumismarssi olisi t√§htien sodasta ja hankkinut h√§nelle nuotit ja kanttori oli harjoitellut biisin. Oli ihan mahtavaa kun h√§n soitti meille esimerkkej√§ ja valitti, ett√§ kuunnelkaa kuinka kauhealta t√§√§ ja t√§√§ nuotti ja sointu kuulostaa ja me oltiin vaan ihan intona, ett√§ kuulostaa mahtavalta. :lmao2: Papit, eli siskoni ja miehen eno oli leppoisia ja nopeita ja oisko menny taas joku puoli tuntinen ja homma oli hanskassa. Sitten l√§hdinkin tytt√∂jen kanssa pelaamaan taas polttareista tuttua lasersotaa ja sit sy√∂m√§√§n m√§kkiin. Kunnon rentoutusta! :eiii:

Kotona piti sit ennen nukkumaan menoa korjata se pöytäkartta ja mies aiheutti melkein neljännen bridezilla-kohtauksen ilmoittamalla, että kuttui näitten peruneitten sukulaisten tilalle parit kaverit. No kiitti jee, askartelempa sit parit paikkakortit lisää. No en jaksanut montaa minuuttia asiasta motkottaa, kun oli niin hyvä pössis muuten. Iltapalaa naamaan ja nukkumaan ja sain unta puolilta öin ja nukuin tosi hyvin. :faint: Neljältä heräsin kun mies kävi vessassa ja melskasi siellä jotain. Seuraavan kerran heräsinkin kasilta, tunti ennen kuin ois ollu pakko herätä ja halailtiin sit puolisen tuntia miehen kanssa päivää fiilistellen. :kiss:

Mies lähti bestmanin kanssa viemään pöytäkukkia ja uutta pöytäkarttaa juhlapaikalle ja mä otin mekon kainaloon, vein sen jo hotellille, jonne menisin pukeutumaan ja sit Niina-kaason kanssa kampaajalle, jonne Anne-kaaso oli jo kerennyt ja oli päässyt käsittelyyn. Loppupeleissä kampaamo oli täynnä meidän porukkaa ja kampaaja oli ihan kone! Se väänsi kahdessa tunnissa viidelle naiselle ja kahdelle pikkutytölle kauniit kampaukset. Välillä mut meikattiin ja olin aika nätti. :hei:

Kun olin valmis niin otin myös valmiin Anne-kaason messiin ja haettiin kimppu ja juostiin ratikkaan ja hotellille pukemaan. Mekko niskaan, korut, kimppu käpälään ja kiireen vilkkaa alas miehen luo ja ottamaan kuvia. Vähän oltiin myöhässä aikataulusta. Ei keretty ottaa kuvia kuin puoli tuntia, mutta tämä asia ei nyt muutenkaan ollut meidän prioriteettilistalla kauheen korkeella niin ei ollu niin väliä. Laivalla otettiin kumminkin kuvia lisää ja kuvaaja oli kumminkin insinööri, jolla on photoshop. Käskin poistaa multa kymmenen kiloa. :lmao2:

Sitten olikin aika siirtyä kirkkoon ja piiloon ennen vieraiden saapumista. Viimeiset fiilaukset vihkikaavaan ja tajusin että multahan puuttui jotain sinistä ja jotain lainattua! Uutta oli mekko ja vanhaa korvikset, mutta loput olin unohtanut. No viestiä Annalle, joka oli vielä meillä pukeutumassa, että tuo mulle mun äidin vanhan sormuksen, jossa oli sininen kivi ja toiselta papilta lainasin euron kolikon, jonka laitoin kenkään. :lmao2: Ja annoin kolikon sit juhlissa takaisin, ja naurettiin, että muutenhan se ois ollu sit se varastettu.

Vieraita alkoi virrata kirkkoon. Ja mä olin ihan peloissani kun ei mua jännittänyt yhtään! Mähän olin ihan varma, että mä vaan itken koko päivän ja mä olin ite tyyneys. Oli vaan kauheen kivaa ja hauskaa. :wohoo:

No, sitten kun oli jo aika asettua asemmiin kirkon ovelle. Musa alkoi soimaan. Annoin pienille morsiusneidoille, joista yksi oli siis sormuksenkantaja, luvan lähteä liikkeelle. Kohta me mentäis (käveltiin siis yhdessä miehen kanssa). Ja ovesta ryntää kirkkoon vielä kaverit Tuulia ja Eija. :lmao2: Tytöt kiilasi meidän ohi kirkkosaliin. Ja sit oli meidän vuoro! Mä näytin varmaan ihmemaan irvikissalta kun hymy oli korvasta korvaan kun käveltiin kirkkosaliin miehen kanssa ja kohti alttaria. Käytiin polvistumassa ja mentiin sit omille paikoille istumaan. Meillähän oli siis morsiusmessu, jossa on ennen vihkimistä tavallisen jumalanpalveluksen juttuja ja vihkimisen jälkeen ehtoollinen. :pope:

Sitten tuli se hetki kun piti nousta ja astella alttarille vihittäviksi. Ja kyynelkanavat aukes. Mies kaivoi hello kitty -nenäliinat taskusta ja mä koitin kiihkeesti keskittyä alttarin yläpuolella oleviin kattolamppuihin, ettei itku ihan lähtis lapasesta. Jälkeen päin sisko, joka siis hoiti varsinaisen vihkimisen oli puolestaan tuijottanut miestä, ettei hän olisi ruvennut itse itkemään. Mies melkein HUUSI oman tahtomisensa, minä käytin vähän asiallisempaa volyymia, sormus ei tietenkään meinannut mennä turvonneeseen sormeen. Suudelma. ME OLLAAN MIES JA VAIMO!!!! :pari: Ja itkun lisäksi palasi se irvikissa-hymy. Seisottiin alttarilla sen aikaa kun laulettiin suvivirsi ja sitten meille jaettiin ehtoollinen. Sitten palasimmen omalle paikallemme ja muille jaettiin ehtoollinen. Muittenkin punoittavat silmät vähän lohduttivat minue. Kaikki kävivät ehtoollisella paria oikeeta pakanaa lukuunottamatta.

Sitten takaisin alttarille, saatiin raamattu, onnittelut papeilta ja tähtien sota lähti soimaan. Kaverien penkkiriveistä kuului vienoa hihitystä ja me oltiin miehen kanssa ihan fiiliksissä. Mahtavaa! Käveltiin pois salista ja nopeasti piiloon. Huikkasin Anne-kaason mukaan tsekkaamaan mun meikit. Ihmiset ryhmittyivät kirkon ovelle ja astuimme ovesta ulos huikaisevaan aurinkonpaisteeseen ja sit alkoi riisi ropista. Siis mehän ei oltu mitään riisiä varattu, että joku oli tuonut omat riisit ja pappi-siskon lapset oli ihan pahimpia heittelijöitä. Nooo, tuollahan ei ois saanut nimenomaan heittää just riisiä. :oops:

Bussi kurvasi paikalle just sopivasti ja porukka kyytiin ja kohti juhlapaikkaa. Kaikki oli niin hienosti laitettu. Kukat oli ihanat ja pöydät hienot. Paikkakortit herätti suurta ihastusta ja mun näpertelytaitoja ihasteltiin. Pöytään istuessani tajusin, että kato servettejä, empä oo tollasia ajatellutkaan, no, hyvä kun pojat on laittanu pöytiin ihan kivan väriset. :lmao2: Bestman piti pienen puheen ja ruuan kimppuun. Ruoka oli niin hyvää! Meidän grillimenu oli ihan huippu. Coleslaw ja molemmat kalat oli niin herkkua, että pääruokaa ei enää morsioon mahtunut edes puolta annosta. Pääruaan lisäkkeenä olevia sieniä söin kyllä suorastaan väkisin vielä pari senkin jälkeen kun foodwall oli jo iskenyt. Ja siideri oli kans hyvää. :lmao2:

Meillä oli ohjelmaa sopiva vähän. Ainut oikee ohjelmanumerohan oli loppuillasta stand-up koomikko, mut oltiin siis merkitty ohjelmaan kans kaikki kimpun heitot ja puheet, mutta esim. mitään pelejä meillä ei ollut. Eikä ois tarvinnutkaan. Porukka pakeni sisätilojen lämpöä ulos ihanaan meren tuoksuun ja kaikkien kesken juttu luisti. Me pyörittiin yhdessä ja erikseen siellä sun täällä ja juteltiin vieraitten kanssa koko päivä. Kakku oli kans mahtava ja mä voitin polkaisut, tosin me sovittiin ennen polkaisua, että me sit potkitaan nilkoille, eikä mitään poljeskella. :lmao2: Tässä vaiheessa alkoi muuten kavereille, eli sikaosastolle juoma maistua. Taisivat käydä ravintolan henkilökunnan selän takana santsaamassa kahvin aveceja. :que: Meillähän oli kymmenestä eteen päin, eli sen jälkeen kun lapset olisiat poistuneet, avoin baari ja ruoka juomat oltiin tarjottu, mutta porukka oli omalla kustannuksella sit vetänyt jo alusta lähtien baarista virvokkeita ja parilla kaverilla oli jo ihan hyvä meno ja tiukka etukeno, mutta siis kiltisti käyttäytyivät.

Anoppi vastasi illan oudoimmasta puheesta, jossa hän siis kertoi miehen historian vauvasta asti. :o Mä olin silleen, että joo. Anoppi siis tykkää minusta ja on ihan mahtava ja kyllä hän sit puheen lopussa sanoi kuinka mahtavaa on, että miehell on nyt minut vaimona, mutta hieman oli tuo hääpuheen idea mennyt anopilta ohi. Sama anoppi muuten sit myöhemmin totesi mulle, että siellä se morsian treenaa, kun mulla oli siskon vauva sylissä. :roll: Bestman piti lyhyen ja ytimekkään, eli olemattoman puheen ja se kirkosta melkein myöhästynyt Tuulia piti hauskan puheen höystettynä kuuskytluvun parisuhdevinkeillä, jotka oli hauskoja. Ei siis ihan niitä ole kiltti ja kunnollinen vaimo -ohjeita vaan enemmän sellaisia mies on apina, anna sille välillä raippaa -ohjeita. :lmao2:

Kimpulla osuin melkein serkkuani silmään ja sukkanauhan nappasi eräs miehen kaveri, joka on kyllä vannoutunut poikamies. Jossain vaiheessa tyttöjen polttariporukka sit jakoi ruskeitapaperipusseja pöydän alla. Sen polttareitten leluesittelyn tilaukset. :evil: Kyseinen esittely oli muuten tosi tyylikkäästi ohitettu polttariesittelyssä.

Sitten alkoi tanssi. :dance: Mehän siis ei olla miehen kanssa ikinä tanssittu yhdessä. Yhdessä reivaamista ei voi mun mielestä laskee. Mehän siis tanssittiin Ressu Redfordin Saturnuksen Renkaat ja päätettiin tehdä siitä niin siirappinen kuin vain voitiin. Pussailtiin ja kiehnättiin oikein kunnolla. Oli ollu kuulemma erittäin herkkää. Sitten tulikin vanhemmallekin väelle sopivaa tanssimusaa ja me tanssitiin pari valssia silleen, että mä mekon helman suojissa siirtelin jalkoja ees vähän sinne päin. Miehen mukaan tanssin ihan sairaan huonosti. :evil:

Tunti tanssattiin, ja sit väsyneet lapset lähti nukkumaan ja oli stand upin aika. Keikan tuli heittämään meidän kaveri, joka on siis ihan ammattilainen ja oli kyl hauska. Hän heittää aika rankkaakin läppää ja ainakin anopin ilmeestä näki, että siihen ei ihan kaikki uponnut, mutta muu porukka räkätti ihan kunnolla. Koomikon jälkeen melkeinpä kaikki vanhemmat vieraat poistuivat ja kreisibailaus pääsi vauhtiin. Välillä istuttiin ulkona laivan kannella ja välillä tampattiin hulluna. Valomerkki pyydettiin lopulta puoli kolmelta, eli kolmelta lähdettiin hotellille nukkumaan. Otettiin kamat ja hääkakun loppu mukaan juhlapaikalta silloin yöllä jo.

Oli kuulkaas ihanaa kun sai hotellilla riisua vaatteet. En ole varmaan ikinä nauttinut niin paljon riisuutumisesta, puhumattakaan suihkusta. Mies olis halunnu sängyssä jotain halailua, mut mä halusin vaan nukkumaan, että se siitä romantiikasta. :lmao2:

Aamulla herättiin yhdentoista jälkeen ja kaikki aamiaismahikset oli jo ajanut meistä ohi ja nautittiin sit aamupalaksi hääkakun jämät. Siinä sit kun tehtiin lähtöä kävi ilmi, että kukaan meillä majoittuneista kavereista ei ollut sit tuonut meille hotellin respaan avainta ja meidän viimeinen häälahja olikin sitten huoltomies, joka tuli avaamaan meidän oven ja 68 euron lasku. No mut oli hauskaa makoilla meidän kodin pihamaalla ja ottaa aurinkoa yhdessä ja heittää läppää miehen kanssa. :lmao:

Loppuilta sit syötiin pitsaa ja availtiin lahjoja, joita oli tullut paljon ja ne oli ihan mahtavia, by the way, ja viimeisteltiin pakkailuja. Huomenna sit kohti Lontoota ja uusia seikkailuja.

Totesin meidän omassa puheessa, että nää häät on vähän tälleen vasemmalla kädellä suunniteltu ja se näkyi vissiin, koska aina välillä piti piti pitää pieniä neuvotteluja, et mitäs sit, koska ei meille esim. ollu missään vaiheessa mitään aikataulu tms. palaverejä kaasojen tai besmanin kanssa. Ja omasta mielestäni selvisin aika vähällä stressillä ja varmasti ohitin monia hääjuttuja täydellisesti, mutta ihan hyvin noi meidän pirskeet silti sujui. Meillä oli hauskaa, vierailla oli hauskaa ja kehuja on saatu just ruuasta ja musiikista ja atmosfääristä yleisesti. Ja jos joku ei tykännyt niin on pitänyt omana tietonaan. Ja vaikka meillä olikin aika avokätinen anniskelu niin konkurssiin emme joutuneet. Juhlapaikalle, eli ravintolalaiva Wäiskiin taisi rahaa jäädä vajaa 4000 euroo ja siinä on kumminkin kaikki ruoka ja ruokajuomat, onnittelumaljat, kahvin avecit ja loppuillan avoin baari. Lapsista oli ollut kuulemma ihan huippua kun oli saanut käydä tilaamassa baaritiskiltä limpparia ja sai sen hienoon lasiin ja pillin kans. :lmao2:

Ja ne pienet jutut jotka oli ehk√§ p√§iv√§n aikana vinksallaan eiv√§t ois voinu mua v√§hemp√§√§ kiinnostaa. Esim. kun me tultiin juhlapaikalle niin kynttil√∂it√§ ei oltu sytetty, ja m√§ ne lopulta illalla sytytin kun rupesin ihmettelem√§√§n h√§m√§ryytt√§. Niin ja H√Ą√ĄKARKIT j√§i sit kokonaan jakamatta. Mies sai onneksi huippuidean, ett√§ laitetaan ne sit kiitoskorttien mukaan.

Eli tulevat morsiot, älkää turhaan stressatko. Hommat kyllä suttaantuu vähemmälläkin. :lmao2:

Loppuun epävirallinen kuvatus kaason kamerasta.

Kuva

Hääpäikky

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 27.06.2013 14:42 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

H√Ą√ĄMATKAKERTOMUS

Nonii, eli reissuun lähdettiin heti maanantaina häittän jälkeen ja matkan kohteena oli siis Englanti. Herättiin aamulla kukon rykäsyltä, ja puolessa tunnissa vaatteet päälle, aamupala nassuun ja taksilla lentokentälle. En ole ikinä ollut kentällä noin aikaisen ja siellä oli kauhee ruuhka, mutta onneksi oltiin ajoissa ja saatiin jonotella rauhassa. Ennen koneeseen nousua käytiin vielä ostamassa festareille salmaria messiin ja lenotkoneeseen suklaata. Suklaata ei ois tarvinnu, koska nukahdin heti nousun jälkeen ja heräsin Gatwickissa.

Rinkat selkään ja lähdettiin etsimään pääsyä pois lentokentältä ja eksyttii ekan kerran. Koitettiin etsiä bussia, ja päädyttiin jonnekin hiton paikallispysäkille, josta bussit meni jonnekin timbuktuun suunnilleen. Tässä vaiheessa olikin sit jo häämatkan eka riita. Me ollaan tosi huonoja matkustamaan yhdessä, kun molemmat haluis olla matkanjohtajia. :lmao2: Ja muutenkin pari ekaa päivää mua vissiin masensi häät, ja mä kyisyinkin mieheltä pari kertaa, että eikö sua vituta, ettei enää saa ikinä häitä ja mennä naimisiin ja laittautua viimesen päälle. Mies oli sitä mieltä, että kyllä mä saan kaikiin bileisiin pukeutua iltapukuun jos haluan. Joo, ei ihan miehelle uponnu mun pointti. :x

Lopulta otettiin sit lusikka kauniisti käteen ja mentiin sit junalla Lontoon keskustaan. Hotellille löydettiinkin sit melko helposti metroa hyödyntäen. Kello oli kumminkin hotellille saapuessa vasta vaille kahdentoista ja ei tietenkään saatu huonetta. Jätettin rinkat sit matkatavarasäilytykseen sinne ja käytiin eka lähipubissa lounaalla ja sit mentiin keskustaan hakemaan meidän turistipassit. Samalla reissulla käytiin ekaa kertaa sit teellä ja söin ihan järkkyhyvää jäätelöä.

Lopulta päästiin hotellihuoneeseen ja olihan se kiva. Sänky tosin oli vähän kapea, mutta sopihan se tietyllä tavalla häämatkailun henkeen ja valmensi meitä mukavasti loppuviikon telttailuun. :lmao2: Tärkein huoneesta kumminkin löytyi, eli kylpyamme, ja ensi töikseni sitten meninkin kylpyyn. Kylvettyäni olikin aika pukeutua ja lähteä illalliselle Gordon Ramsayn The Maze Grill -ravintolaan, joka oli yksi meidän häälahjatoive. Ja sinne mennessä eksyttiin sit ekan kerran. Lopputulos oli se että meille soitettiin jo ravintolasta, että missä te ootta ja parin puhelun, noin sadan rakon ja morsion melkein itkuunpillahtamisen jälkeen ravintola löytyi lopulta ja pöytä saatiin vaikka oltiin melkein puoli tuntia myöhässä. Tota ravintolaa etsiessä pyörittiin muuten eräänkin kerran USA:n suurlähetystön laidalla, jossa aidan takana seisoneet konekiväärimiehet saivat hupia. :lmao2: Mä olin ihan varma, että kohta ne ampuu meidät liian epäilyttävinä, mutta miehen mielestä me vaan näytettiin tosi säälittäviltä.

Mutta illallinen oli hyvä, mitä nyt mulla meinas hermo palaa ravintolan ylitsevuotavan ysävälliseen palveluun. Ei tällaiset metsäläiset ymmärrä sitä, että meitä palveli viisi eri tyyppiä ja suunnilleen joka suupalan jälkeen joku tuli kyseleen, että onko kaikki hyvin jne. Ekaa kertaa koin muuten myös sen, että tarjoilija toi tarjottelimellisen raakaa lihaa pöytään, eli meille esiteltiin kaikki sinä päivänä tarjolla olevat lehmälaadut. Tuoltahan sais siis myös Waqya-härkää, eli tätä japanilaista hemmoteltua superlehmää. Ei otettu sitä, se oli aika hinnakasta nimittäin. :lmao2: Minä otin alkuun katkarapuja ja pääruaaksi kalaa ja parsaa ja join viiniä, että meidän sommelier ei ois ihan ahdistunut. Mies nimittäin joi vaan olutta, mutta se kyl toisaalta söikin sit hampurilaisen. Takaisin hotellille mentiinkin sitten sellaisella koppakuoriaisen näköisellä taksilla, koska mun jalat oli niin rakoilla, että kävelystä metrolle ei tullu mitään. Hotellilla menin sit uudestaan kylpyyn ja heittäydyin tyytyväisenä nukkumaan. :sleep:

Seuraavat kaksi päivää me sit leikittiin kunnolla turistia pitkin Lontoota. Käytiin eka tiistaina British Museumissa, joka on ollu jo vuosia mun unelma, ja nähtiin muumioita ja brittien Kreikasta aikoinaan nyysimät Partheonin marmorit ja Rosetten kivi. Keskiviikkona puolestaan käytiin The Towerissa katsomassa kruunun jalokiviä (herra siunatkoon niitä timantteja!) ja niitä maailmalopun korppeja. Towerissa on aina 12 korppia, ja jos ne lähtee sieltä litomaan niin Brittiläinen imperiumi tuhoutuu. Niiltä korpeilta on kyl siivet leikattu, että aika moista huijausta mun mielestä. Kyseisiä korppeja kiinnosti lähinnä murjottaminen ja roskisten tonkiminen, eikä imperiumin ylläpito. :lmao2: Ostin museokaupasta muuten Williamin ja Katen hääkirjan. Oli mielestäni melko sopivaa matkan luonteen huomioiden. :lmao2: Tosin on mulla Victorian ja Danielinkin hääkirja. Ostin kanssa sarjan joulukuusenkoristeita, jotka esittivät kuningas Henry kahdeksatta ja niitä sen kuutta vaimoa (Anne Boleyn jne.), joiden päitä se katkoi. :lmao2:

Tietty käytiin shoppailemassa ja käytiin mm. M&M's Worldissa, joka on siis nelikerroksinen kauppa, jossa on siis pelkästään M&M's karkkeja ja niihin liittyvää krääsää. Ja kauppa haisi aika ihanasti suklaalta. :lmao2: Ja mies pääsi kiertämään levykauppoja ja mä sain juodakseni snickers-pirtelöä. Oli muuten järkkyhyvää! :fiiu: Ja mä pääsin käymään The Hummingbird bakeryssä! :faint: Googlettakaa niin saatte selville mistä on kyse. :wink:

Keskiviikkona käytiin Disney-storessa ja herra jumala, mitkä traumat saatiin sieltä. Oltiin siis kattelemassa tuliaisia siskojen lapsille, ja tietty siellä tuli kans myyjät jutteleen ja kyselivät, että turisteja ootte jne. ja mä erehdyin sanomaan niille, että ollaan häämatkalla. Siitä se riemu sit repesi. Oltiin jo lähdössä pois kun myyjä juoksi perään, että wait, wait, meillä on teille yllätys. Vähän oltiin yllättyneitä, mut mä ajattelin ahneesti, että ehkä saadan joku alennus tms. ja seurattiin myyjää. Samalla kun mä tavasin meidän nimiä yhdelle myyjälle, mies selitti kahdelle muulle meidän häistä ja myyjistä oli ihan uskomattoman lovely, että mun sisko oli meidät vihkinyt. Sit meidät marssitettiin sellaiseen "majaan", jossa oli screeni ja meidän nimet lävähti siihen screenille ja majan katossa ja muualla välkkyi "ilotulitukset" ja myyjät lauloi meille jonku onnittelulaulun. Me oltiin ihan kauhuissaan ja niin hämillään. Lopuksi saatiin myyjiltä kortti ja molemmille pinssit (niissä oli ne Monsters -leffan iso sininen ja pieni vihreä mörkö, näyttivät vähän meiltä :lmao2: ) ja molemmille hiirenkorvat. :lmao2: Ei oikeesti tiedetty miten päin ois oltu. Kyseessä oli varmaan sama show, jonka ne vetää normaalisti muksuille, joilla on synttärit. Paettiin heti tilaisuuden tullen paikalta.

Keskiviikkona heräsimme siihen karuun totuuteen, että ensi yönä muuten kutsuu teltta ja käytiin vielä molemmat viimeisen kerran nauttimassa juoksevasta vedestä. Mässättiin viimeiset hotelliaamiaiset nassuun ja heitettiin rinkat selkään ja lähdettiin kohti bussiasemmaa. Melkein myöhästyttiin, mutta just kerettiin bussiin, joka lähti viemään meitä kohti festareita. About heti kun oltiin päästy kaupungista M1:selle alkoi satamaan vettä. Alkoi vähän jo huolestuttaa.

Perillä festaripaikalla satoi yhä ja vaikka varsinaisesti festarit alkaisivat vasta perjantaina niin mutaa oli jo melkoisesti ja mun lenkkarit vaihtui kumppareihin jo ennen kuin päästiin edes teltan pystytyshommiin. Sade onneksi lakkasi kun ruvettiin laittamaan telttaa pystyyn. Tässä vaiheessa alkoi sit naapuritelttojen britit käymään mun hermoille. Eiks nää tyypit ikinä vaikene?? Mua kutsuttiin tipuksi (siis olin englanniksi bird, eli tuollaisena kutsumanimenä sen voinee suomentaa tipuksi?) ja meille kuittailtiin meidän ilmapatjasta, jonka täyttämiseen meni ikuisuus.

Loppuilta lymyttiinkin sitten teltassa ja koska taas satoi, pystyi hyvin olemaan miehen kainalossa ja murjottamaan ja kitisemään, että tästä tulee ihan paskaa. On kylmä ja sataa ja nää britit on ärsyttäviä. :lmao2:

Kylm√§st√§ huolimatta uni tuli miehen selk√§√§ vasten k√§pertyneen√§ makuupussissa ja korvatulpat korvissa ja her√§sin suorastaan ihanan hyvin nukkuneena ekaan festarip√§iv√§√§n. Sill√§ hetkell√§ ulkona paistoi aurinko, mutta eip√§ aikaakaan kun taas satoi. Kaikkina muina p√§ivin√§, paitsi sunnuntaina satoi. En oo varmaan kaikilla aiemmilla k√§ymill√§ni festareilla YHTEENS√Ą nukkunut niin paljon ku tuolla. Kun ulkona satoi ja ei ollu keikkaa mik√§ ois riitt√§v√§sti kiinnostanut niin vedettiin sit teltassa p√§ikk√§reit√§ sylitysten. :lmao:

Mutta festareilla oli mahtavaa! Päätökseni, että suomalaisille festareille ei kannata enää mennä vahvistui entisestään. Tuolla oli tällaisen pyöreän suomalaisen niin hyvä olla, kun tuolla ei ollu tietookaan sellaisista nätisti meikatuista, muotivaatteissa kulkevista teinareista, vaan kaikki oli samanlaisia turvenuijia ja kaikki oli saman mudan kuorruttamia. Ja miettikää! Sekä telttailualueella, että festarialueella oli molemmissa HUVIPUISTO! Teltta-alueella olevassa oli jopa vuoristorata. Ja mielettömästi kaikkia krääsäkojuja ja mitään ei tonne ois tarvinnu viedä mukanaan. Kaikkea mahdollista sai ostettua ja ei ollut edes ihan järkyttävän kallista.

Ruoka oli tuolla kans ihan järkky hyvää. Syötiin joka päivä eri kojun antimia, esim. southern style chickeniä ja pitsaa. Ei tietoakaan suomessa tarjottavista makkaraperunoista, jotka pidetään tunteja lämpiminä paellalla. Puhumattakaan herkuista. Yhtenä päivänä söin Jimmy Eat Woldin keikkaa katsellessa teen kanssa ihan tajuttoman namia suklaakakkua. Ja illalla aina ennen telttaan menoa käytiin juomassa hauduttettua teetä johon sai valita makunsa mukaan tuoretta minttua, inkivääriä tms.

Ja se musa! :mosh: Gogol Bordello, Enter Shikari ja Korn heitti ihan miellettömän hyvät keikat ja miehen mielestä Mötörhead oli kans hyvä, mutta mun mielestä niitten kaikki biisit vaan kuulostaa Ace of Spadesilta. :lmao2: Sunnuntaina vikana esiintyjänä oli tietty Rammstein ja ne nyt ei ees pystyis heittämään huonoo keikaa. Sai jorata ja moshata ja nauraakin välillä ihan kunnolla. Keikan loputtua olikin jo oikeestaan maanantai ja laahustettiin kaikkien muitten kanssa pois festarialueelta ja kohti telttaa. Kerettiin nukkuakin brittien mölystä ja paskan hajusta huolimatta kuutisen tuntia ja herättiin taas kukon rykäsyltä, että kerettiin kahdeksaksi Lontooseen vievään bussiin. Bussissa taas nukutti autuaasti siitä huolimatta, että ahteri oli niin kipeä kaikesta kävelystä mitä oli parina viime päivänä harrastanut.

Lontoossa käytiin eka vetämässä english breakfast ja sit hypättiin kolmeksi tunniksi sellaiseen turistibussiin, jossa osuttiin sellaiseen jossa oli live commentary, eli sellainen ihan aito brittiäijä heittämässä läppää. Kierroksen jälkeen hurautettiin taas junalla Gatwickiin ja kerkesin siellä vielä vähän shoppailla, ennen koneen lähtöä. Koneessa päätin olla välittämättä muista matkustajista pätkän vertaa ja otin röyhkeesti kumpparit jalasta. Sunnuntaina olin onneks käynny suihkussa, että ihan ei ollu tyrmäävä haju, mutta kyllä mä silti haisin aika pahalta. Kotona oltiin puolen yön jälkeen ja oli aivan taivaallista käydä omassa suihkussa ja päästä omaan sänkyyn nukkumaan. :faint:

Hääpäikky

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 01.07.2013 10:46 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

:bye: Lueskelemassa! :bye:

Ihanat häät olleet teillä kyllä! <3

Ja häämatka jotenkin sopii niin hyvin just teille! Aivan mahtavia bändejä ja kokemuksia rikkaampana taas :)

<3 :hug: <3

Tavattiin 2/2009
Muutto yhteen 7/2009
Kihloihin 9/2009
Tahdon 9/2011
Sydäntyttö 11/2014

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

N√§yt√§ viestit ajalta:  J√§rjest√§  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3 viesti√§ ] 

* UKK    * Etsi

Tänään on 17.07.2018 09:30