* UKK    * Etsi

Tänään on 22.09.2018 07:37

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2 viesti√§ ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Pirpana86 ja ukkeli 1.9.2012
ViestiL√§hetetty: 19.10.2012 11:25 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Heissan :bye:

Mulla on nyt tarinointi vähän myöhässä, mutta parempi myöhään kuin ei silloinkaan :wink:

Häiden aaton aloitin kampaajalla, jonka jälkeen riennettiin kaason kanssa hakemaan mun hääpuku liikkeestä. Kerettiin just pöyrähtämään tiputtamassa tavarat meidän kämpille ja sitten ajeltiin kaupan kautta juhlapaikalle koristeluhommiin. Onneksi sulhanen ja useita meidän ystäviä ja sukulaisia oli aloittanut koristelut jo aamupäivällä.

Noh, jos ei jotain hyvää niin... Olin tehnyt pöytäjärjestyksen tietäen että ruokasalissa ei ole sitä varten tarpeeksi pöytiä, en vaan kertonut siitä kellekkään :D Saatiin ongelma ratkaistua kun raahattiin terassilta kolme extrapöytää ruokasaliin :sweat:

Joskus illalla kahdeksan aikaan mun √§iti paukkasi paikanp√§√§lle ja totesi ett√§ tarvitaan ehdottomasti lis√§√§ kukka-asetelmia joita sitten l√§hdettiin noutamaan l√§heisest√§ marketista.. √Ąiti sit v√§h√§n innostu ja osti sadallaviidell√§kymmenell√§ eurolla kukkia :D Sitten √§iti heitti meid√§t takasin juhlapaikalle ja l√§hti hakemaan mun siskoa ja sen miest√§ lentokent√§lt√§. Mies l√§hti √§idilleen nukkumaan ja kaikki muutkin paineli kotia. Me sitten kaason kanssa j√§√§tiin viimesin√§ paikalle ja p√§√§stiin joskus kymmenen j√§lkeen poistumaan. Sitten piti menn√§ viel√§ miehen t√§dille, jonka kanssa kaaso viilasi ohjelmat valmiiksi. P√§√§stiin petiin joskus aamuy√∂ll√§ kahden aikoihin.

Aamulla sitten perusaamutouhut ja pari kaveria tuli skumppapullon kanssa tsemittämään. Mun isi ja sen vaimo käväsi tuomassa meille tavarat ja vaihtamassa vaatteet. Meikkailin siinä vähän käsi täristen ja kaaso pipersi mun tukan ja sen jälkeen laitto itsensä valmiiksi. Muut lähti jo juhlapaikalle kun minä ja kaaso jätiin pukeutumaan ja odottelemaan meidän jenkkirautakyytiä saapuvaksi.

Vedettiin hääpuku mun päälle ja molempia alko itkettämään vähäsen :( Sydän heitti ihan hullua kierrosta kun pakattiin itsemme autoon ja lähdettiin ajamaan kohti Hopearantaa.

Ajettiin hääpaikan pihalle ja mun sisko ja isä odotti jo ulkona meitä. Sisko ja toinen kaaso näpräsivät kaasokukkasensa ranteisiin ja odoteltiin häämarssin alkavan...

KuvaKuva

Apocalyptica - Nothing else matters

Sisko ja kaaso lähti marssimaan käytävää ja minä ja isi vähän ajan päästä perästä. Mulla vapisi leuka ja en pystyny katsomaan kun suoraan eteenpäin etten ala itkemään. Mies pokkasi mut isiltä ja talutti alttarille.

Kuva

Meillä oli tosiaan "sukupappi" joka piti kauniin puheen ja vihki meidät. Molemmat tahtoi kovalla äänellä. Vihkimisen jälkeen pappi esitteli meidät pariskuntana juhlaväelle ja sitten! Mies oli mun yllätykseksi antanut viraille saippuakuplia joita puhallettiin kun käveltiin onniteltavaksi tanssisaliin.

KuvaKuva

Halien ja kättelyiden aikana jaettiin kaikille skumpat kouraan ja sitten isi piti meille puheen :(
Tää oli meille erityisen tärkeätä kun ei tosiaan voitu olla varmoja että pystyykö isi enää taluttamaan mua alttarille saatika pitämään puhetta.

Ainiin, ja onnittelujonossa tuli sellanen wtf tilanne kun siinä oli pari ihmistä mistä mulla ei ollu mitään hajua ketä ne on :shock: Selvisi sitten että yhden meidän tuttavaperheen teinit oli ottanut avecit mukaan vaikka erikseen oli sanottu että ei ole avec-kutsu :roll: Ihan käsittämätöntä, mutta annoin asian olla.

Sitten siirryttiin ruokasaliin, jossa viimeistään kaikille selvisi että ne kaksi oli ihan kuokkavieraita kun kaikille oli nimetyt paikat joissa nimikyltit.. No ne sai vähän järkkäilemällä kaikki istumaan...

KuvaKuva
Kuva

Ruokailun jälkeen livahdettiin ottamaan hääkuvia ja anoppi meni tanssisaliin laittamaan juomapöytää kuntoon

Kuva
Kuva

Aika pian ruokailn jälkeen miehen kummitäti näytti meille kuvaesityksen, johon oli kerätty meidän kuvia vauva-ajoista tähän hetkeen asti <3 Täti myös selosti kuvia parhaansa mukaan ja välillä yleisö huuteli omia kommentteja väliin. Se oli oikeasti tosi hyvin tehty, pappiki nauro veet silmissä :D

Tämän jälkeen kuulutettiin hääkakun leikkaukseen

Kuva

Meillä muuten määrää vaimo kaapin paikan tästä eteenpäin :wink: Tämä jälkeen jostain kumman syystä appiukko puolisoineen ja äiteineen päätti poistua paikalta :roll: Siis ennen kuin oli edes saatu vanhemmista kuvia... Noooh... Kukakin tyylillään..

Kakun jälkeen siirryttiin taas tanssisaliin odottelemaan häävalssia :) Kiireessä hääkimppukin jäi ruokapöytään ja kaaso juoksi sitä hakemaan :D

Timo Rautiainen - Akselin ja Elinan häävalssi

Kuva

Sitten oli perinteiset valssit vanhempien kanssa ja kaikki muutkin pääsi tanssimaan valsseja joita oli valittu :dance:

Seuraavana ohjelmana oli kimpun heitto, jota yritin vinkkailla mun siskolle joka johti siihen että mua kiellettiin ehdottomasti antamasta käsimerkkejä tai vilkuilemaan taakseni enää :D Eräs mun ystävä oli siskoa pidempi ja sai napattua kimpun kuulema "ihan hyppysten edestä" :D

Tässä välissä taas hengailtiin vapaasti ja juotiin. Sitten mun serkun lapset, 5-vuotias tyttö ja 6-vuotias poika, tuli hakemaan meitä tanssimaan! Vaikka olin erikseen mutsille sanonu etten halua mitään lasten ohjelmanumeroa sinne :roll: Mut yllättäen se oliki ihan hauska veto :D

Kaaso piti meille vilkutusleikin, koska meidän suvut ei ihan hirveesti ole olleet keskenään tekemisissä. Se oli hauska, varsinkin kun eräs sulhasen nousuhumalainen kaveri meni houstaamaan sitä kaason kanssa :D Tämän jälkeen meille pidettiin kengäsnnostotuttujuttuvisailu jossa oli hyviä kysymyksiä kuten "Kumpi ajaa autolla jos molemmat on kyydissä" (eri mieltä), "Kumpi on pahempi mököttämään" (eri mieltä) :D ja niin ees päin.. Tuloksi ei meille kerrottu mutta tuli kommenttia että kaikessa muussa oltiin eri mieltä paitsi siitä "Kumpi muistaa todennäköisemmin hääpäivän" jolloin molemmat nosti molemmat kengät ylös <3 aika herkkää..

Illan viimesenä varsinaisena ohjelmana oli sukkanauhan heitto, jonka nappas mun sen kaverin mies joka nappas kimpun :D eli seuraavia häitä odotellessa :wink:

Loppuilta meni yöpalaa syödessä, tanssiessa ja juodessa. Kaikilla tuntu olevan tosi kivaa ja vaan pari humalaista joutui lähtemään vähän aikasemmin kotiin selviämään :D

Sulhasen kanssa lähdettiin hotellille joskus vähän ennen yhtä, nuoriso suuntasi vielä yökerhoon.
Päivä oli täydellinen, voisinpa viettää sen uudestaan <3

Kuva

Tasan kaksi viikkoa häiden jälkeen mun isi nukkui pois tästä maailmasta sairauden väsyttämänä. Kauniit muistot ja valokuvat jäivät elämään <3 Tätä ikävää ei voi sanoin kuvailla.

Kihloihin 29.2.2012
Naimisiin 1.9.2012

Maken ja Vilun matkaa

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 21.10.2012 09:21 
Poissa
Administraattori
Administraattori

Piti vielä kerran lukea hääpäiväkertomuksesi läpi, teillä on ollut niin ihana päivä! :clap: Kyyneleet tulivat silmiin kun luin isästäsi ja kuinka hän pääsi vielä mukaan juhlaanne ja olemaan läsnä <3

Onnea vielä molemmille! :cheers:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

N√§yt√§ viestit ajalta:  J√§rjest√§  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2 viesti√§ ] 

* UKK    * Etsi

Tänään on 22.09.2018 07:37