* UKK    * Etsi

Tänään on 11.12.2017 21:04

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 25 viesti√§ ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiL√§hetetty: 14.08.2012 20:51 
Poissa
Administraattori
Administraattori

Hääpäivän aatto 20.7.2012 perjantai

Vanhempani olivat tulleet meille jo aikaisemmin viikolla auttamaan j√§rjestelyiss√§ ja heid√§n seurassaan aloitimme my√∂s h√§it√§ edelt√§v√§n p√§iv√§n. √Ąitini on ty√∂skennellyt koko ik√§ns√§ tarjoilijana ja kokkina ja on tehnyt pitopalvelut√∂it√§ my√∂s pyydett√§ess√§. Meill√§ oli Juhon kanssa j√§√§nyt h√§iden alla sy√∂minen v√§h√§lle, joten nimesin √§itini samoin tein ruokavastaavaksi :wink: Aloitimme aamun puurolla ja leiv√§ll√§ ja teimme sotasuunnitelmaa p√§iv√§n kulusta. Min√§ askartelin ulkona viel√§ p√∂yt√§numeroinnit kuntoon. T√§ss√§ menin helpoimman kautta, maalasin valkoisella maalilla numerot halkoihin :D

Kuva

Kasasimme meidän automme ja vanhempien asuntoauton täyteen juotavaa, koristeita, astioita, kankaita ja kaiken mitä juhlapaikalle pitäisi viedä.

Kuva

Minä menin äitini kanssa meidän autolla Espooseen ja haimme sieltä kaason mukaan. Olimme unohtaneet ottaa silitysraudan mukaan, mutta onneksi kaasolta saimme sellaisen lainaan. Kolmistaan menimme Vantaan Plantageniin hakemaan pöytäkukkia. Olin ajatellut hankkia kukat aikaisemmin, mutta hyviä kukkia ei ollut löytynyt joten tämä tehtävä jäi viimeiselle päivälle. Plantagenista onneksi löytyi sopivan hintaisia ja suloisia kukkia, nappasimme niitä kaksikymmentä kappaletta.

Kuva

Meidän kukkashoppailun aikana Juho oli mennyt isäni kanssa jo juhlapaikalle ja olivat siellä aloittelemassa koristelua. Meidän päästessä paikalle pistettiin vaihde silmään ja paiskittiin hommia isolla kädellä :adi: Bestman vaimonsa kanssa liittyi myös seuraan ja yhdessä asettelimme pöydät tuoleineen paikoilleen, liinat pöytien päälle ja kaitaliinat vielä koristamaan. Jokaisen paikalle laitettiin kakkupaperi aluseksi, äitini taittelema servetti ja isäni tekemä viinilasinalunen. Lisäksi pöytiin aseteltiin kukat purkeissa koivualusten päälle ja koivuhaloista tehdyt pöytänumeroinnit. Nähdessäni pöydät valmiina olin todella tyytyväinen! Sain vihdoin nähdä kuinka visioni tulee toteen ja pöydät näyttivät juuri siltä kuin halusinkin :clap:

Olimme ostaneet edellisenä jouluna alennusmyynneistä ison läjän jouluvalojen jatkosarjoja. Juho asensi valot toimintaan ja asetteli sarjat toivomallani tavalla ympäri juhlatilaa. Valoista tuli tosi ihanat ja korostivat latotunnelmaa kauniisti! Kannatti nähdä vaivaa, sillä valosarjat kimmelsivät kauniisti myös kuvissa :faint:

Kuva

Olin tehnyt ohjelma- ja menukyltit hääviikolla ja ne myös ripustettiin roikkumaan ladon seinille. Kaason tekemät viirit aseteltiin vielä nätisti seinille, sitten alkoi ladon sisäpuoli olemaan valmis!

Kuva

Ruokavastaava oli tehnyt meille lämpimän ruoankin (makaronilaatikkoa), joten pidimme puuhaamisesta ruokailun mittaisen tauon. Tuleville morsiamille suosittelen tätä systeemiä, nimetkää joku (mieluiten hyvän keittotaidon omaava) hääseurueesta ruokavastaavaksi! :yep:

Vuoden aikana naapurin kanssa keräämämme posliinikupit aseteltiin pitopalvelua varten valmiiksi keittiöön. Tähän meni melkoisesti aikaa sillä kuppien ja lautasten parittaminen ei ollutkaan niin nopea homma kuin ajateltiin. Juhlapaikan vessoihin laitoin vielä vessakorit valmiiksi ja vaihdoin sydänkuvioidut vessapaperit paikoilleen. Ne paperit oli pakko saada sinne vessoihin kun ne olivat meidän ensimmäiset hääostokset :D Oltiin siis yli kaksi vuotta niitä hiton keriä säilytetty ja muutettukin ne asunnosta toiseen..

Drinkkibaarikioski oli melko pölyisessä kunnossa, se siistittiin ja keittiön takahuoneeseen kannettiin viinakset ja tykötarpeet valmiiksi baarimestareita varten. Viinit ja kuoharit laitettiin keittiöön pitopalvelun hoidettaviksi. Jossain vaiheessa myös tajusin, että vieraskirjaa ei hienoista suunnitelmista huolimatta ole hankittu. Soitto tulevalle anopille ja homma oli hoidossa :wink:

Aattojärjestelyt veivät paljon enemmän aikaa kuin ajateltiin (vaikka arvasin sen kyllä, että aikataulut venyy ja venyyyy), lähdimme juhlapaikalta vasta lähempänä puoltayötä. Kotimatkalla pysähdyimme vielä koko porukalla jonnekin hornan kuuseen keräämään kirkon portailla heiteltäviä koivunlehtiä. Täytyy sanoa, että tämä hetki on jäänyt mulle erityisesti häiden aatosta mieleen :lmao2: Viimeisenä aattoyönä porukalla pimeässä metsässä repimässä koivuista lehtiä irti, priceless! :nuts: :nuts2: Urakan jälkeen kaaso ja bestman kävivät vielä grilliltä hakemassa iltapalat ja sitten koko konkkaronkka painui nukkumaan :sleep:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: Re: Anuii & Juhoii 21.7.2012
ViestiL√§hetetty: 14.08.2012 20:52 
Poissa
Administraattori
Administraattori

H√Ą√ĄP√ĄIV√Ą 21.7.2012 lauantai

Hääpäivän aamuna herättiin aikaisin. Olisin ihan hyvin voinut nukkua pitempäänkin. Tässä vaiheessa ei vielä pahemmin jännittänyt, stressitaso oli kyllä vieläkin korkealla. Kävin suihkussa ja join aamuteetä, tuntui, että parhaiten pysyn järjissäni kun teen perusjutut rauhassa. Vanhempani olivat puuhanneet kaikenlaista aamun aikana, tuntui että asioita oli liikaa muistettavana ja oli helpottavaa tietää, että muut auttavat ja kantavat osan huolistani :nod: Valokuvaajat tulivat myös aloittamaan kuvauspäivää ja aloittivat alkuvalmistelujen kuvaamisesta.

Juhon aamutoimet oli nopeasti hoidettu ja hän lähti bestmanin kanssa etuajassa, sillä he kävivät matkalla vielä hakemassa kakut ja jääpalat ja veivät ne juhlapaikalle.

Tein itse meikkini, naapurini (joka toimi kampaajanani) laittoi vielä luomivärit ja huulet kuntoon. Menin naapuriin laitettavaksi ja sain rauhassa istuksia siellä laitettavana. Jossain vaiheessa kampauksentekoprosessia pääni yllä syttyi valo ja tajusin, että kukat pitäisi hakea liikkeestä klo. 11 ja kello on muutamaa minuuttia vaille. Naapurini mies sattui olemaan suhteellisen toimettoman näköinen, joten sain hänestä kukkalähetin :D Tällaiset pienet käytännön asiat tuppautuivat jäämään multa ihan huomiotta..

Kuva
Kuva: Johanna Hietanen Photography

Naapuri laittoi vielä floristilta saadut kukat päähäni ja kampaus oli valmis! Ja tosi kampaus siitä tulikin, ihanan herkkä ja romanttinen :faint: Pinnejä ja kampauskemikaalejakin tuli sen verran, että ajattelin olevan paras pysyä poissa kynttilöistä sinä päivänä :D Kampauksen teossa vierähti reilu tunti ja jossain vaiheessa tajusin meidän olevan myöhässä aikataulusta. Alunperin olimme ajatelleet, että näämme sulhasen kanssa noin tuntia ennen vihkimistä kirkon luona ja silloin otetaan virallisempia vihkikuvia. Tässä vaiheessa kuitenkin soitin Juholle ja sanoin, että heidän ei tarvitse pitää kiirettä kirkolle, kuvaukset saavat nyt jäädä.

Menimme vielä meille ja siellä laitettiin mulle puku päälle. Olin hieman huolehtinut pukuun mahtumisesta, mutta se onneksi meni päälle ja kiinni ongelmitta. Kaasolla meni aikaa nyörittämiseen, mutta hyvin hän sen nyöritti, puvun istuvuutta ei tarvinnut korjailla kertaakaan päivän aikana. Puku oli päällä, korut lisätty, kampaus ja meikki kunnossa, morsian oli siis tällätty juhlakuntoon ja sitten olikin jäljellä enää kirkolle ehtiminen.

Oli onni, että olimme laskeneet aikaa valokuvaukseen, sillä nyt oli vähän jännää ehdinkö ajoissa edes vihkimiseen! Kaaso sai ajaa koko matkan ylinopeutta, morsiamelle tuli muutama kymmen harmaata hiusta, ainoa viilipytty oli kuvaajamme, joka on nähnyt kymmeniä häitä eikä murehdi turhista :D

Ehdimme ajoissa kirkolle, kello oli varttia vaille kaksi. Aluksi ajattelimme ajaa parkkipaikalle ja kävellä siitä kirkolle, mutta ajaessamme kohti parkkipaikkaa tajusimme, että tähän aikaan parkkialue on tietysti täynnä vieraitamme. Ajoimme siis kaikkien vieraitten ohi ja yritin näyttää huomaamattomalta (enkä usko, että kukaan meitä huomasi), en halunnut kenenkään näkevän minua vielä. Koko päivän todellisuus iski tajuntaani vasta siinä vaiheessa, huomatessani, että meillä on tosiaan juhlavieraita ja he ovat nyt ihan oikeasti täällä! Sen hetken muistan varmasti pitkään.

Ajoimme auton kirkon takaa henkilökunnan parkkipaikalle. Kävin vielä sakastissa antamassa bestmanille ja Juholle vieheet ja sitten menin kirkon sivustalla olevaan "vaimovarastoon" isäni kanssa odottamaan. Kirkkoharjoituksissa meille näytettiin kyseinen odotustila ja silloin Juho oli näppärästi nimennyt huoneen vaimovarastoksi :D Laitoin isälle vieheen ja jätin viimeiset kaksi viehettä odottamaan Juhon isää ja äitiä. Emme kerinneet paljoa jännäämään kun suntio tuli jo meitä hakemaan ja asetuimme kirkon ovien eteen.

Koska aika ennen vihkimistä oli mennyt niin vauhdilla ja hetkeäkään ei ollut jäänyt yli, en ollut ehtinyt jännittämään tulevaa vihkimistä. Tämän takia olinkin jotenkin pöllämystynyt kun suntio kirkon ovien edessä kysyi meiltä olemmeko valmiita. Teki mieli kysyä, että nytkö se todella tapahtuu :D Vastattiin, että eiköhän me olla valmiita ja suntio antoi kanttorille merkin aloittaa soitto. Siinä ei hetkeäkään viivytelty vaan suoraan merkin annon jälkeen alkumarssi puhkesi soimaan. Muutamat ensimmäiset sävelet annettiin soida ja sitten suntio avasi kirkon ovet.

Kirkon ovien avautuessa muistan ajatelleeni, että näinkö paljon meillä on vieraita :D Vaikka nimilistaa olin selannut tuhat kertaa, ei se vierasmäärä ollut konkreettinen kunnes heidät kaikki näki. Olin päättänyt jo etukäteen, että en itke ainakaan kirkossa. Jotkut osaavat itkeä kauniisti muutama kyyneltä, eikä se näy heistä mihinkään. Minulta se ei onnistu. Jos itken, itken vuolaasti, naamani turpoaa ja silmäni ovat tomaatin punaiset koko loppupäivän. Tämän takia tiesin, että silmieni on parasta pysyä kuivina, muuten näyttäisin jokaisessa kuvassa todella karmealta.

Olin varautunut siihen, että alttarille astelu olisi se vaikein hetki pysyä itkemättä. Niinpä pyrin matkalla ajattelemaan "arkisia" asioita, kuten onpa hienot valot täällä ja penkit näyttävät olevan puiset :D Bongasin Juhon käytävän toisesta päästä (huomasin hänen myös olevan tosi jännittynyt) ja lukitsin kohteen, oli paljon helpompaa katsoa pelkästään Juhoa. Jos olisin katsonut hymyileviä vieraita ja jo kyyneleitä vuodattavia (amo)naisia, olisin ratkennut saman tien. Puolessa välissä käytävää isän käsikynkkä vaihdettiin Juhoon ja kävelimme rauhassa alttarille.

Jännitys oli alkanut hiipiä mullakin puseroon ja pidettiin Juhon kanssa toisistamme kiinni kuin henkemme hädässä. Alkumarssin viimeisiä säveliä kuunnellessa katsoin kuitenkin hymyilevään Janne-pappiimme ja huomasin, että hänen kätensä hieman tärisivät (tämä vihkiminen oli pappimme toinen vihkiminen ikinä ja ensimmäinen kirkossa tapahtuva). Kun näin, että pappia jännittää, oma jännitykseni väheni. Ajattelin, että mitä jännittämistä minulla tässä on, ei tarvitse kuin seisoa paikoillaan ja sanoa yksi sana. Helpottavaa oli myös se, että oltiin lähestulkoon koko ajan selin vieraisiin ja täten nähtiin vain pappi. Pappiin oli helppo keskittyä ja ajatella, että tässähän ollaan vain me kolme.

Vaikka oltiin käyty vihkimisen järjestys moneen kertaan läpi ja papinkin kanssa, niin koko vihkikaava hävisi päästä täysin enkä yhtään muistanut mitä tuli missäkin vaiheessa. Onneksi papilla oli kaikki hanskassa ja hän näytti meille selkeästi milloin pitää tehdä jotain. Mielestäni pystyin keskittymään saarnaan hyvin ja se oli mielestäni tosi persoonallinen ja hyvä. Siltikään en jälkikäteen muista siitä paljoakaan. Mutta sen muistan, että Juho oli Jannelle kirjoittanut minun olevan rakas <3

Suurten kysymysten aika tuli. Juho sanoi tahdon todella jämerästi ja olin salaa hänestä tosi ylpeä. Minun tahtoni oli heiveröisemmän kuuloinen vaikka kuinka yritin sanoa sen selkeästi. Suu oli kuiva ja puhumattomuudesta kankea, mutta onneksi sen verran ääntä tuli, että pappi ainakin kuuli :) Sormuksen laittaminen sujui mutkattomasti, vaikka olinkin vitsaillut vasemman nimettömän vaseloinnista :D Pusuttaminenkin onnistui ongelmitta, ehkäpä pitkällisen harjoittelun tuloksena :wink:

Hääbändin sopimukseen kuului serenadi kirkossa ja heidän upea laulajansa esitti meille laulun Romanssi (Leif Wager). Se oli todella kaunis ja uskon, että vieraatkin olivat samaa mieltä. Olimme kääntyneet vieraita kohti laulun ajaksi ja jossain vaiheessa seistessä tajusin, että olisimme varmasti voineet ottaa Juhon kanssa toisiamme kädestä, mutta jäykkyydessämme emme sitä tajunneet tehdä. Laulun aikana välttelin taas itkemistä ja pyrin pysymään tyynenä. Huomasin myös, että vanhempani olivat vahingossa menneet istumaan sulhasen puolelle. Kerran uskalsin vilkaista teekkariystäviä ja kerran amoystäviä, en sen enempää, sillä tiesin että ystäviä katselemalla saan vesihanat varmasti aukeamaan.

Viimeisten sanojen jälkeen pappi ojensi Juholle vihkiraamatun ja me käännyimme. Kaaso antoi minulle kukkapuskan takaisin ja lähtömarssi alkoi. Marssi kuulosti juhlalliselta ja me fiilistelimme pienen hetken tunnelmaa ennen pois kävelyä. Kävellessämme pois olimme molemmat jo vähän rennompia ja ainakin minä ajattelin, että JES, nyt se virallisin osuus on suoritettu! Ja pääni sisällä saattoi vähän soida Rockyn tunnaria..

Kävelimme kirkosta ulos ja käännyimme suoraan oikealle, josta kipitimme kirkon sivuovelle. Suntio tarkkaili milloin vieraat olivat ulkona ja päästi meidät sitten takaisin kirkkoon. Odottaessamme koivunlehtisadetta uskalsimme jo vitsailla ja nauraa. Kerroin Juholle, että tajusin alttarilla unohtaneeni laittaa sinä aamuna hajuvettä :D Kävelimme rauhallisin askelin takaisin ulko-ovia päin ja vieraitten eteen. Pusutimme portailla ja lähdimme laskeutumaan portaita koivusateen saattelemana. Koivunlehdet heittelyyn olivat mielestäni tosi ihana idea ja ne kyllä toimivat! Jos olisi satanut, niin sitten olisi voinut olla ongelmia. Vieraat ottivat heittelystä ihan haasteen ja saimme lehdistä osaksemme joka kulmasta :D

Kuva

Komea hääautomme, avomallinen entisöity kupla, odotti meitä valmiina ja saimme pukunikin jopa mahtumaan sinne! Istuimme kuvattavina jonkin aikaa ja sitten starttasimme matkaan. Ihanaa oli kuulla vieraiden hurraus takaatamme, voi sitä hetkeä!! <3 <3 - Pieni tauko, kirjoittaja itkee..-

Ajoimme kirkon takaa hautausmaan läpi ja pysähdyimme vielä sen jälkeen laittamaan kolistimet paikoilleen. Kirkon vierellä kulki paljon teini-ikäisiä (kenties partiolaisia) ja he taputtivat ja hurrasivat meille innokkaasti :D Ajelimme Mäntsälän keskustaan ja jonkin tien viereen ottamaan kolistimet pois, tässä vaiheessa myös huomasimme autossa olevan pieni kuoharipullo ja lasit, sekä suklaata. Olimme kyllä varanneet meille kuoharia, mutta onneksi joku (bestman?) oli ne autoon asti huolehtinut, sillä muuten olisivat jääneet juhlapaikan jääkaappiin. Ajellessamme uudestaan keskustassa ihmiset taputtivat ja huutelivat onnea, ja yksi äiti sanoi tyttärelleen, että 'katso, siellä menee prinsessa' :wink: Amiksetkin innostuivat tööttäilemään meille!

Ajoimme keskustasta pois ja pikkuhiljaa juhlapaikalle päin. Emme ajaneet vanhalla autolla yhtä nopeasti kuin muut autoilijat, joten meidän ohitsemme mentiin jatkuvasti. Tuli jotenkin sellainen olo, että kaikki ohittelijat katsoivat meitä tarkkaan ohittaessaan. Pysähdyimme vielä kerran ja kuskimme laittoi katon kiinni, jottei arvon morsiamelta menisi tukka sekaisin. Meidän vieraamme tööttäilivät meille eniten ja vilkuttelivat ohittaessaan :) Juttelimme kuskin kanssa matkalla ja oli hauska yhteensattuma, että kuski oli yhden amoriinivieraamme ystävä! Olivat keskenään aikaisemmin puhuneet, että lauantaina ovat menossa häihin, Mäntsälään ja ihan samaan aikaan :D

Emme ajaneet suoraan juhlapaikalle vaan menimme noin puolen kilometrin päähän bussipysäkille odottamaan bestmanin soittoa, että saa tulla. Odottaessamme avasimme skumppapullon ja ihmettelimme mitä olimme juuri tehneet :D Minä kaivoin rintamustani ja nakkelin koivunlehtiä pientareelle. Ihmeen tiukkaan ne lehdet muuten tarttuvat yhden ajomatkan aikana.. Rinnuksista löytyi myös ihmeellisesti riisiä. Juho oli huomannut riisit jo kirkolla, minä tajusin jutun vasta bussipysäkillä. Oli tainnut bestman tuoda omat riisit mukanaan. Jos en olisi tyhjentänyt rynnäskaukaloani ajoissa, olisi meillä ollut riisipuuroa iltapalana..

Bestman soitti ja me lähdimme liikkumaan kohti juhlapaikkaa. Pihassa kuski soitti torvea ja me kampesimme ulos pienestä autosta. Kiitimme kuskia ja kävelimme juhlapaikkaa päin. Bestman esitteli herran ja rouvan ja me tulimme taputusten kera sisälle. Ihanaa oli nähdä kaikki ja päästä tunnelmalliseen latoon! <3 Onnittelut menivät hyvin ja oli mukava nähdä kaikki ne, joitten nimiä oli pyöritellyt kaikissa listoissa vaikka kuinka pitkään. Onnittelujen jälkeen isäni lausui muutaman sanan ja kohotimme maljaa. Vieraille oli myös leikki, jossa meidän takaatamme näytettiin lappuja ja niiden mukaan vieraita nousi ylös. Meidän piti arvata mitä yhteistä näillä ihmisillä on. Osa oli aika vaikeita, mutta lähes kaikki saatiin keksittyä!

Ruokailu alkoi ja pitopalvelun tekemä buffet oli todella herkullista! Söimme hyvällä ruokahalulla ja Juho kävi santsaamassakin. Itse halusin säästää korsettitilaa tuleville kakuille :wink: Vieraat kehuivat ruokaa ja sitä riitti kaikille, olen todella tyytyväinen valitsemaamme pitopalveluun! Ruokailun lomassa juttelimme vanhempiemme kanssa ja mietimme keskenämme kuinka mukavat häät meillä on siihen mennessä ollut ja kuinka mahtava ilta tästä tuleekaan.

Yksi hääseurue saapui paikalle vasta ruokailun keskivaiheessa, kolme autollista oli eksynyt kun ensimmäinen autoista oli laittanut navigaattoriin väärän osoitteen. Vieraat sanoivat, että heillä oli ollut niin hulvaton ajomatka eivätkä ole hetkeen nauraneet niin paljoa, meidän häämme olivat kuulemma nyt jo hauskimmat häät koskaan :D Ehtivät onneksi ottaa ruokaa, eivätkä siis missanneet kuin ihan alun :)

Ruokailujen jälkeen oli puheiden vuoro. Kaaso puhui nuoruudestamme ja vanhoista ihastuksistamme sekä siitä hetkestä kun tapasimme Juhon kanssa. Olin siis sinä kohtalokkaana vappuna kaason kanssa liikenteessä ja hänen luokseen minun piti mennä yöksi, mutta hupsista, kömminkin kaason viereen vasta aamunkähmässä :wink: Teekkariystävämme piti puheen, jossa kerrottiin Juhon opiskelusta ja meidän yhteiselosta. Juhon teekkarilakki oli mukana ja Juho ja hänen isänsä menivät yleisön eteen, jossa isä perinteitten mukaan teki teekkarilakkiin solmun avioliiton merkiksi. Todella upea juttu oli kun koko teekkariystäväporukkamme nousi seisomaan ja he lauloivat laulun meille <3 Se oli hienoa!

Sitten koitti hetki, jota olin odottanut kauan: kakkua! Valitsimme yhden kakun, jonka eteen kävimme, tartuimme kakkulapioon ja ryhdyimme leikkaamaan. Lapion osuessa pohjaan molemmat polkaisimme, minä kuuluvammin ja mielestäni sekunnin sadasosan nopeammin. Olin tasan sitä mieltä, että voitin ja itsejulistauduin myös sen mukaan :D (Tästä hetkestä on myös hauskoja kuvia, joissa osoittelen innokkaasti itseäni) Otimme palan kakkua yhdelle lautaselle ja menimme paikallemme sitä romanttisesti syömään. Kun vieraat olivat ottaneet omansa, menimme santsikierrokselle. Osa kakuista oli jo loppunut, kaikille oli onneksi riittänyt. Taisi kakut olla hyviä kun sansikierroksen jälkeen pöydässä oli enää muutama säälittävä pala jäljellä :food: Kakkubuffet oli ihan paras idea!! Kovan onnen viirit eivät myöskään häirinneet, vaikka heti huomasin, että jostakin viiristä oli yksi kirjain tippunut pois :wink:

Kuva

Meille tuotiin kahvia ja teetä oikein erikoislähetyksenä pöytään. Oli ihanaa nähdä vierailla vaivalla kootut posliinikupit, ne olivat mielestäni todella söpöt, vaikka vieraat itse eivät välttämättä edes huomanneet mitään ihmeellistä. Kaikki posliinit myös tietääkseni selvisivät yhtenä kappaleina kahvittelusta, vaikka olin varautunut muutaman kupin hävikkiin.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 14.08.2012 20:53 
Poissa
Administraattori
Administraattori

Kakkujen ja kahvien jälkeen bestmanin ohjeiden mukaan vietiin muutamat ensimmäiset pöydät kerhotaloon, jotta tanssimiselle olisi enemmän tilaa. Meidän häävalssimme oli A.W. Yrjänän elokuun häävalssi. Bändimme oli sen eritoten meitä varten opetellut ja he sanoivat myöhemmin, että aikovat ottaa sen ohjelmistoonsa, tykkäsivät siitä niin paljon. Tanssimme rauhallisesti ja pääasiassa minun johdollani sillä Juho ei samalla tavalla osaa laskea tahteja, laskin yy-kaa-koo hiljaa, jotta Juholla ei menisi pasmat sekaisin. Häävalssia oli mukava tanssia, mutta olisi se voinut vähän nopeampikin olla. Emme ole kumpikaan mitään paritanssivelhoja, joten sahasimme samaa kaavaa koko kappaleen läpi :D

Kuva

Oman valssimme jälkeen minä menin hakemaan Juhon isää tanssiin ja Juho haki äitinsä, minun vanhempani tanssivat keskenään. Sitten saikin jo koko juhlakansa tulla mukaan. Vieraat intoutuivat heti tanssimaan ja minua kierrätettiin tanssipartnerista toiselle ahkerasti. Nuo paritanssit ei tosiaan ole mun vahvimpia osaamisalueita, joten kokeneemmat tanssijat (joita todellakin oli) saivat melko pökkelöä morsianta pyörittää.. Jossain vaiheessa vaihdoin korkokengät ballerinoihin, ja vaikka korkokengät olivat mukavat, oli ballerinat vielä mukavemmat :wink:

Tanssiminen jatkui "virallisten" tanssien jälkeen ja samalla baari aukesi. Kaksi ystäväämme toimi baarimestareina ja he olivat ryhtyneet kasaamaan baaria pystyyn ennen tanssiemme alkua. Olin kirjoittanut kahdelle pahville drinkkien nimet ja ainesosat, drinkkejä oli viitisentoista kappaletta. Baari oli mielestäni tosi suloinen kioskissaan ja vieraat käyttivät koko illan sen palveluja. Kannatti nähdä tähän vaivaa, drinkkibaari oli ihan oma ohjelmanumeronsa ja vieraat tuntuivat olevan siitä innoissaan :clap: Omat suosikkijuomani olivat Jotain Sinistä ja perinteinen Kelkka :cheers: Etsystä tilaamani raitapillit olivat myös ihania, ainakin itse tykkäsin kovasti :D

Tässä vaiheessa kronologinen tapahtumien kertomus saattaa heitellä :wink: Yhdessä vaiheessa minulle ja Juholle annettiin haaste. Kävimme istumeen vieraiden eteen pöytään ja meidän toiset kädet sidottiin yhteen (Juhon oikea ja minun vasen käsi). Meille kerrottiin, että nyt on aika tehdä mahdolliselle tulevalle rakkauden hedelmälle 1-vuotislahja. Lahjaksi muksu saisi punaisen pikkuämpärin. Meidän tehtävämme oli paketoida lahja kahdella jäljelle jäävällä kädellämme. Juho on meidän harkitsevampi ja pitkäpinnaisempi osapuoli, minulla on ehkä tapana hoitaa hommat nopeasti ja puolivillaisemmin. Nämä persoonallisuuden eroavaisuudet näkyivät varmasti hyvin paketoinnissamme :lmao2: Juho mietti miten paperi kannattaisi taitella, jotta koko ämpäri peittyisi ja mihin kohtiin teippi olisi hyvä laittaa. Minä nakkasin paperia summanmutikassa ämpärin ympäri ja Juhon kehoittaessa laittamaan teipit tietyllä tavalla, kieritin ämpäripaperihässäkkää teippiin suhteellisen vapaamuotoisesti :wink: Pöytä oli askarteluun melko pieni, joten kun oltiin lopetettu jonkin välineen käyttö, nakkasin ne kätevästi lattialle. Koristenauhan jälkeen pöydällä ei ollut kuin sakset jäljellä ja koska olin tiputtanut pöydältä kaiken muun, piti saksetkin vielä nakata jottei mitään jäisi jäljelle :D Täytyy sanoa, ettei paketin kovin kehuttava tullut. Aplodit saatiin siitä huolimatta!

Vapaamuotoinen tanssiminen oli hauskaa ja hienoa oli, että vieraat ottivat tanssista kaiken irti. Bändi ei paljoa soittanut hitaita kappaleita, koska niitten aikana tanssiväki väheni. Jammailubiisien aikana nuorempi väki biletti, perinteisempien biisien aikana paritanssitaitoiset valloittivat lattian. Oli kyllä hauska nähdä nuorempienkin innostuvan paritansseista, niin harvoin tulee ystäviä nähtyä perinteisiä tansseja tanssimassa :) Itse pidin enemmän jammailusta, ja pidin hauskaa vannehameeni kanssa, se nimittäin heiluu suhteellisen hauskasti veivattaessa :D Tanssin niin, että otsa oli hiessä ja Juhokin ihan innostui bailaamaan! Letkajenkan aikana tuntui, että lato hajoaa mutta ihmeellisesti siitä selvittiin ja lattiakin säilyi jalkojemme alla :D

Olin jo etukäteen arvannut, että Juho ryöstettäisiin. Ja kovan huudon ja mölinän seuraamana hänet ryöstettiinkin :D Minulle annettiin paperia ja permanenttitussi, tehtävänä oli tehdä sulhasesta katoamisilmoitus. Piirsin Juhosta "hienon" kuvan, kuvailin vähän fyysistä ulkomuotoa ja kirjoitin vielä tuntomerkeiksi, että puhuu mielellään viilin valmistuksesta :clap: Tällä ilmoituksella sain sulhaseni takaisin ja saimme vielä palkita Juhon hakeneet pikkutytöt tikkareilla!

Olimme jo ajoissa päättäneet, että hameeni alta ei sukkanauhoja eikä muitakaan tykötarpeita käydä tonkimassa. Kun sukkanauhan heiton aika tuli, otin vaivihkaa sukkanauhan jalastani ja ujutin sen Juhon käteen pöydän alta :wink: Naimattomat miehet kasaantuivat ladon oville ja Juho heitti sukkanauhan. Eräs teekkariystävämme sai nauhan kätevästi nappaamalla ja hänen avovaimonsa oli asiasta kovin iloinen ja kävi vielä onnittelupusun miehelleen antamassa :clap: Seuraavaksi oli naimattomien naisten vuoron. Naisten kerääntyessä minulle tuotiin "heittokimppuni". Käännyin heidän järjestäytyessä paikoilleen selin heihin ja avasin kimpun nauhat ja otin tuntumaa kukkiin. Vilkaisin vielä taakseni, että kaikki olivat asemissa ja sitten heitin. Naiset kiljaisivat riemuissaan ja tuntui, että temppuni tuli muillekin vieraille iloisena yllätyksenä! Heittäessäni kimpun kukat hajaantuivat joka puolelle taakseni ja jokainen naimaton nainen sai vähintään yhden kukkasen kotiinviemisiksi. Olin niin iloinen, että olin päättänyt vähän uhmata perinteitä, sillä tämä oli sen arvoista!

Ilta kului nopeasti, juttelimme paljon vieraiden kanssa, tanssimme, nauroimme ja muistimme välillä vähän toisiammekin pusuttaa <3 Minulla oli niin hauskaa ja tajusin jo juhlissa, että tämä todella on elämäni paras päivä. Sitä ajatellessa oli mahtavaa muistaa, että onneksi näitä juhlia on vielä näin ja näin monta tuntia jäljellä. Jossain vaiheessa tajusin kellon olevan kymmenen ja silloin oikeastaan vasta ymmärsin, että nämä juhlat loppuvatkin joskus, ja silloin aloin jo tuntemaan haikeutta. Ehkä vähän hullua mutta näin oli, että ikävöin omia häitäni jo silloin kun ne olivat vielä käynnissä :D Jossain vaiheessa kävin drinkkibaarissa itsekin sekoittelemassa juomia, iltapalamakkarat paistuivat grillimestareiden kokkaamina ja aikaiset kotiin lähtijät istuivat vieläkin juttelemassa ja nauramassa ladossa. Bestman esitti meille laulun bändin kanssa ja me taputimme ja hurrasimme sille villisti. Tuntui, että kaikilla oli hauskaa ja toivoin, ettei ilta ikinä loppuisi. Olin niin onnellinen!! <3

Illan jo hämärryttyä ja riehakkaan tanssipotpurin päätyttyä bändi kuulutti illan viimeisen hitaan. En melkein voinut uskoa korviani, että juhlat olisivat jo lopuillaan. Näin silmäkulmastani kuinka Helsinkiin menevä tilausbussi oli jo parkkeerannut paikalleen odottamaan vieraita. Bändi soitti viimeiseksi kappaleeksi häävalssimme. Olin koko päivän pysynyt hienosti kasassa, mutta tätä hetkeä en osannut odottaa. Jo ensimmäisten sävelten soidessa minulta alkoi kyyneleet tippumaan ja päädyinkin tanssimaan koko kappaleen silmäkulmiani pyyhkien <3 Tässä vaiheessa kyyneleet eivät kuitenkaan enää haitanneet, onnen kyyneleitähän ne olivat. Siinä hetkessä todella olin onneni kukkuloilla tanssiessani Juhon kanssa vieraidemme ympäröimänä ja se oli juuri sopiva hetki saattaa päätökseen elämämme suurin päivä <3 <3 <3

Kuva

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 14.08.2012 20:57 
Poissa
Administraattori
Administraattori

Tervetuloa lukemaan meidän Päivästämme! Kertomus on kilometrin mittainen, joten hatunnosto :hat: jokaiselle, joka sen jaksaa lukea :D

Olen ikionnellinen jokaisesta kommentista, jättäkäähän siis merkki käynnistänne! Mukavia lukuhetkiä!! :kiss:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 14.08.2012 20:58 
Poissa
Administraattori
Administraattori

Kuvia tulee lisää kunhan saamme niitä selailtua! Mennään vielä näillä muutamilla otoksilla :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 14.08.2012 21:42 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

IHANAT häät!!! <3 Suuren suuret onnittelut!

T: toinen Anu, joka avioituu...ööö...4 yön päästä :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 14.08.2012 22:37 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

No tätä on odotettu ! Jaksoin jopa lukea koko hääkertomuksen :nod: Kuulostaa tosi ihanalta päivältä <3 Ihanaa että kaikki meni hyvin. Kiitos kun olet niin yksityiskohtaisesti kirjoittanut, pääsee fiilikseen mukaan ja tuntuu että olis itse ollut paikalla kun kerroit niin tarkasti :) Joo lisää kuvia ! Kirjoita isolla otsikkoon kun niitä tulee että varmasti huomaan ja pääsee ihastelemaan :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 15.08.2012 08:50 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Jee! :) Huomasin tämän ilmestyneen tänne jo eilen illalla, mutta olin niin väsynyt ja poikki, etten halunnut alkaa silloin yrittää lukea... Tänään vapaapäivä, kasasin eteen aamukahvit ja voileivät ja oikein asemoiduin tätä lukemaan. :D

Ihana kertomus eikä merkkiäkään liian pitkä. :) On teillä ollut mahtavat kemut, täällä nousi ensimmäiset liikutuksen kyyneleet silmiin teidän mennessä kirkolle, kun sanoit katselleesi vieraita autosta ja ensimmäistä kertaa tajunneesi, että he ovat tulleet teitä juhlimaan. Ja "vaimovarasto"!! Nauroin sille ehkä vähän ääneenkin. :lmao2:

Tosipaljon onnea vielä, ja lisäkuvia odotellessa! :bye:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 15.08.2012 09:02 
Vau, mikä päivä! Se säilyy muistoissanne varmasti kauan, niin hienolta kuulosti. Paljon onnea vielä!

Yl√∂s Etusivu

ViestiL√§hetetty: 15.08.2012 10:35 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Ihanan eläväisesti olit kertonu teiän häistä <3 Aivan huikeet juhlat teillä kyllä ollu! :faint:

Onnea vielä oikein kovasti tuoreelle avioparille! <3

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 15.08.2012 10:49 
Poissa
Suojelusenkeli
Suojelusenkeli

Ihanat häät ja ihana kertomus! Eihän tuossa mitään tylsää ollut, minä lueskelin ja mutustelin keksejä samalla :D
Onnea teille hirmuisesti :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 15.08.2012 17:35 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Onnea vielä kovasti :cheers: Ihana päivä ollut teillä ja KAIK-KI niiiiin kaunista <3

Kihloihin 29.2.2012
Naimisiin 1.9.2012

Maken ja Vilun matkaa

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 15.08.2012 18:39 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Onnea vielä kerran :)

Rouvan elämää
Henna7.12.2005‚ô•
29.6.2008 Seurustelumme alkoi‚ô•
1.10.2008 Yhteen muutto ‚ô•
16.11.2009 Kihlat‚ô•
29.6.2012 Sanoimme TAHDON maistraatissa ‚ô•
20xx Avioliiton siunaaminen / Hääjuhla ♥

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 15.08.2012 20:10 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Ihana kertomus, ihana päivä, ihanat Anuii ja Juhoii! <3

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 15.08.2012 20:53 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Voiiiii, monta kertaa kyynel yritti karata tätä lukiessa <3 Te senkin maailman ihanimmat <3 :'( Ja sitä paitsi, amoystävistä vain Terei itkutti jo kirkossa, me rouvat oltiin ihan cool :D

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 16.08.2012 11:28 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

√Ėh√∂m, t√§√§ rouva taisi aloittaa vetistelyn jo hyviss√§ ajoin ennen kuin h√§√§marssi edes alkoi soida. :oops:

Ihana kertomus ja oli mukava kuulla, mille upea päivänne näytti morsiamen silmin. :) <3
Saadaanko kertomusta myös häämatkalta? :seek:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 16.08.2012 13:05 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

Hyvin jaksoi lukea koko kertomuksen ja piti muutamaan tippaakin kuivailla silmäkulmasta :wink:

Ihana kertomus ja ihana päivä ollut <3

Mulla on itselläni vieläkin ikävä ja kaipaus omaan hääpäivään ja siitä jo kohta vuosi :oops:

Tavattiin 2/2009
Muutto yhteen 7/2009
Kihloihin 9/2009
Tahdon 9/2011
Sydäntyttö 11/2014

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 16.08.2012 18:36 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Ihana kertomus <3

Erika 1.4 2013 <3

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 17.08.2012 13:57 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Ai oli Rouvat ihan cool kirkossa... öhöm :oops: :D
Mutta siis, ihana kertomus aivan ihanasta päivästä!!
Oli parhaat häät joissa olen ollut!

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 21.08.2012 11:28 
Poissa
Administraattori
Administraattori

IIIIISO KIITOS kaikille ihanista kommenteista!! <3 Näitä on todella mukava lukea ja olen ihan otettu kun olette niin kehuneet :kiss: Voi kun saisi tuon yhden päivän vielä elää uudelleen! <3

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 21.08.2012 12:58 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Aivan ihana kertomus, kiitos kun jaot elämäsi onnellisimman päivän täällä amoissa! :)

Todella kauniita kuvia, mahtava tuo kakkupuffet ja muutenkin häiden aatto ja itse hääpäivä on kirjoitettu niin kivasti ja soljuvasti, että olisin voinut pidempäänkin lukea! :wink:

Onnellista avioliittoa teille! <3

Poika tulee kotiin helmikuussa 2013

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 21.08.2012 18:56 
Poissa
Kerubi
Kerubi

Voi kuinka ihana päivä ja ihanan elävästi kirjoitettu tarina! Kyllä tuli jossain kohtaa kyyneleet silmiin, vaikken ollenkaan teitä tunnekaan :oops:

Kertomuksessa oli myös monia, monia loistavia ideoita, jotka pitää tallettaa korvan taakse talteen omia häitä suunnitellessa :)

Kiitos, että jaoit elämäsi onnellisimman päivän meidän kanssamme <3 <3 !

Terveisin Aman sisko, joka aloittelee häiden suunnittelua vuoden päähän.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 22.08.2012 18:22 
Poissa
Administraattori
Administraattori

Kiitos kovasti HannaNeiti! :bye: En ehkä lukioaikojen jälkeen ole kirjoittanut näin pitkää tekstiä, sai olla sormenpäät hellinä tuon urakan jälkeen :D

Caritas, tosi kiva, että tulit lukemaan ja kommentoimaan! :bye: Ideoita saa vapaasti käyttää hyväksi, varsinkin kakkubuffaa, koko päivän dokumentaarista kuvausta ja drinkkibaaria suosittelen lämpimästi :wink: Perusta ihmeessä suunnittelupäikky niin päästään seuraamaan teidän valmisteluja! :clap:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 23.08.2012 10:04 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Aivan ihana kertomus <3 Ihanaa, että päivä oli just sellainen, kun toivoit <3 Mua itketti tätä lukiessa <3 Onnea vielä kerran liittoonne <3

√Ąidiksi 02/10 & 01/12

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 23.08.2012 23:58 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Tunnustan! Itkijänainen täällä hei! :bye: Itkin kirkossa, itkin juhlissa ja itken taas! :( :D
Ihana, kertomus ihanasta päivästä! <3 Näin vieraan näkökulmasta kaikki meni nappiin, joten mahtava lukea, että päivä vastasi myös teidän odotuksia! :) Naurua ja niitä onnen kyyneleitä todella riitti!

Kiitos ja onnea vielä kerran! <3

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

N√§yt√§ viestit ajalta:  J√§rjest√§  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 25 viesti√§ ] 

* UKK    * Etsi

Tänään on 11.12.2017 21:04