* UKK    * Etsi

Tänään on 16.07.2018 20:26

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 21.06.2012 12:21 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Hääpäiväkertomuksesta tulee pitkä, koettakaa kestää

Vietin viimeisen neitiyöni äitini ja siskoni kanssa sviitissä, Budapestin ydinkestustassa.
Illalla uni tuli välittömästi muutaman skumppalasin jälkeen (hotelli toi minulle onnittelupullon illalla huoneeseen), mutta aamulla silmät rävähti auki jo 6.30 eikä sen jälkeen unesta ollut puhettakaan. Makoiltiin äidin kanssa vielä sängyssä jutellen kahdeksaan asti ja sitten suihkun kautta aamupalalle.

Oli ihana herätä aamuun kun aurinko paistoi ja taivas oli miltei pilvetön. Huoli siitä että sataisi 24h hälveni :tiptap:

Ja niin kaikkea mahdollista kun meidän eteen on tullut vaikeuttamaan häitä, niin seuraavaan en olisi ikinä osannut varautua… meidän koko hotelli oli aidattu yönaikana ja tämän vuoksi hotellin lähelle oli autoilta pääsy kielletty. Syyksi selvisi Die Hard 5 leffan kuvaukset!! Että vielä sekin vaikeutti mun kirkolle pääsyä! :o mutta varmaan aika harvan morsiamen hääpäivää on hankaloittanut Bruce Willis ja kumppanit :D
Täytynee ehkä kävästä katsomassa leffa jahka se joskus ilmestyy!

Kymmeneltä lähdin kampaajalle ja kampauksesta tuli täydellinen! Yhdeltätoista oli sitten meikkaaja ja tähän reissuun olin varautunut uusilla meikkikuvilla, sekä miehelläni. Poikettiin pakosta perinteistä hieman ja nähtiin hääpäivänä jo ennen alttaria, koska pelkäsin meikin vahvuutta siinä määrin että halusin mieheni paikan päälle selittämään unkariksi mitä haluan.
Ok, kaikki hyvin, meikistä tehdään vaaleampi, ilman rajauksia alaluomille, eikä hilettä...
Joopa joo... rajaukset ja meikin vahvuus ok... hilettä tuli! ja kaiken lisäks kun puhuttiin irtoripsistä, sanoin selvällä unkarin kielellä että yksi kaksi pientä tupsua silmän ulkokulmiin ja ennenku mä ehdin tajuta, mulla oli irtoripset koko ripsien matkalta!! EIkä mitkään pikkuripset todellakaan. Siinä meinas jo itku tulla kun tunsin itseni niin feikiksi :( No, pistin meikkaajan leikkaamaan ripsiä ja leikkaamaan ja leikkaamaan... lopputulokseen en siltikään ollut täysin tyytyväinen ja pitihän mun itekin niitä sitten vielä hotellilla leikata.
Mä en tajua mikä tossa maassa oikeesti on kun asiakkaalla sanalle ei anneta mitään arvoa :x
Vein sinne oman huulikynänkin... joka oli meikkaajan mielestä niin vaaleata että se laitto sitä mun silmiin :lmao:

Meikkaajalta tulevani appiukkoni heitti mut hotellille (matkaa ei ollut kun noin 300m) ja jäi itse tienvarteen odottelemaan, kun ei sinne hotellin alueelle päässyt.
Kello oli tässä vaiheessa 12.10 ja meillä oli about puoltuntii aikaa laittaa mut kondikseen.
Hotellilla oli siis mun sisko, sekä äiti ja äidin sisko jotka auttoivat mut kondikseen.
Sitte tulikin jo kiire kirkolle ja loppujen lopuks lähdettiin matkaa jotain alle 10 min ennen häiden alkua. Kirkko onneksi suht vieressä. Äiti ja minä mentiin appiukkoni autolla... kun ensin sinne asti oltiin selvitty aidoituksista. Siinä sitä sitten seisoskeltiin yhdellä Budapestin vilkkaimmista teistä hääpuvussa, turistien ympäröimänä :)

Siitä nopsasti kirkkolle ja fiilikset oli aika sekavat kun kirkon portaille kaarrettiin autolla.
Portaat ja aukio oli täynnä turisteja jotka nappaili meistä kuvia. Oli absurdifiilis nousta autosta kun satapäisen turistilauman suusta kuului OI-huokauksia :wink: Siinä sitten rupesin väittelemään appiukkoni kanssa siitä mihin mä menen seuraavaksi. Appiukko käski mennä portaiden yläpäähän ovelle ja minä etten todellakaan mene kun mies on siellä ja suomalaisen tavan mukaan se ei saa nähä mua hääpuvussa. Siinä sitten väiteltiin kameroiden räiskeessä ja lopulta homma hoidettiin niin että mies meni sisemmäksi kirkkoon, eikä katso taaksepäin missä mä olen.
Oli kyllä niin prinsessa/julkkis olo siinä kun menin portaita ylöspäin ja ylhäällä aseteltii mun laahusta, kun kaikki turistit onnitteli, otti kuvia ja huuteli kuinka kaunis olin :oops:
Kerran elämässä- oli tuolin kokemus :) Harmi että siitä ei kenelläkään meistä ole kuvia... olisi ollut myös ihana muisto.
Toi kirkko on siis sen verran kallis että siellä ei mene naimisiin kuin rikkaat ja julkkikset. Tai kallis ja kallis. 200e häät, mutta kun ajattelee että unkarissa keskipalkka on 300e kuussa, niin kallishan se on!
Mun manikyristi osas kertoa että myös Sophia Loren on mennyt samaisessa kirkossa naimisiin.

Kuva

Muistan siellä kirkon pääovilla isäni kanssa seistessäni miettineeni että mua ei jännittänyt edelleenkään. Menin siis ja vedin koko hääni jännittämättä! Mies oli kuulemma ollut koko aamun melkein lamaantunut jännityksestä ja mä olin täysin rento. Uskomatonta!

Kuva

Pachelbelsin Canon in D rupesi soimaan (anoppini oli meille yllätyksenä hoitanut urkuparvelle soittamaan koko orkesterin kanttorin lisäksi ja oli kyllä niin hienon kuulosta että itkuhan siinä tuli!) ja mies lähti ensin äitinsä kanssa kävelemään kohti alttaria.
Kun he olivat ehtineet puoleen väliin, lähdin minä isäni kanssa. Kumpiki siinä sitten itkeä tihrusti, mutta hyvin saatiin koottua itsemme ennen alttaria :D
Alttarilla isä kätteli mieheni ja oli sen jälkeen poistuessaan kiskaista multa koko hääpuvun pois, sotkeutuessaan mun laahukseen. Ressukka ei ollu nähny että mulla on sellainen :lmao2: No, puku säilyi ehjänä, joskin laahus ei enää ollut niin näyttävästi levällään meidän astellessa portaita kohti alttaria.
Mies vilkaisi mua siinä ennen kun lähdettiin kiipeämään portaita ja oli kyllä niin pikainen katse että :lmao2:
Kertoi myöhemmin olleensa niin sekaisin mut nähdessään ettei ollut kyennyt katsomaan kauempaa :oops:
Mun mieshän siis luuli häihin asti että mulla on ainakin osittain punainen hääpuku ja todella leveähelmainen. Todellisuus oli kuulemma ollut miljoona kertaa parempi :)

Portaat ylös alttarille ja meidän perässä nousi todistajina myös mun kaaso ja miehen bestman.

Kuva

Siinä sitten pappi puhui kokoajan mikrofooniin, samoin kun ME. Istuttiin välillä, välillä noustiin. Ongelmia tuotti sormusten vaihto. Miehen sormus ei vaan meinannut mennä millään sormeen, vaikka sitä oltiin jo suurennettu ennen häitä. No, keskittyessäni sen sormuksen laittoon, en kiinnittänyt ollenkaan huomiota puhumiseeni, niin en edes huomannua puhuvani mikrofooniin :D
Sormukset meillä menee nyt siis niin että miehellä on kihla/vihkisormus oikeassa nimettömässä katolilaiseen tapaan ja mulla vihkisormus suomalaiseen tapaan vasemmassa nimettömässä ja oikeaan nimettömään siirsin kihlasormuksen.
Kirkkohäät meni sitten oletettua nopeammin, eli meillä oli lyhyimmästäkin vihkikaavasta lyhennetty versio. Meidän pappi (miehen perhetuttu), jokseenkin jo vanha ja höperö, unohti puolet vihkikaavasta :lmao:
Mies sille jo välissä sanoi että nyt unohtu tämmönen välistä niin pappi oli vaan että ei haittaa, naimisissa olette kumminkin :D
Sieltä jäi pois todistajille vannominen polvisteluineen ja pitkän litanian puhuminen. Ei sillä, hienoja kuvia niistä olisi saanut, mutta mulla oli pieni pelko puvun kanssa, pystynkö polvistumaan ja miten pääsen ylös, että eipähän tarvinnut nyt kokea sitäkään.
Mies pysyi itkemättä koko kirkon ajan, mulla oli revetä uudestaan kun miehen oopperalaulaja sisko lauloi urkuparvelta Ave Marian. Luoja että oli kaunista :(
Heh, pappi meistä kai itki eniten. Itki jo alttarilla kun käveltiin sinne, itki miehen siskon laulun aikana ja itsi kun käveltiin yhdessä kirkosta pois. Herttanen mies, joskin jo hiemann höperö :)

Kuva

Tarkkaa tietoa mulla ei ole kauanko kirkko-osuus kesti, mutta sekin selviää kun saadaan kirkossa tehty video. Kirkko-osuuden lopussa kävelimme yhdessä papin kanssa kirkosta ulos, todistajat meidän perässä ja sitten muut häävieraat.
Oli uskomaton fiilis kävellä ulos kohti pääovia, kun ne aukastiin ja mieletön auringonpaiste tuli niistä kirkkoon sisälle.

Kuva

Ulkona oli siis hillitön auringonpaiste ja hellettä yli 30 astetta. Kirkon portailla oli ensin kuvaksia erilaisissa kokoonpanoissa ja sen jälkeen alkoi onnittelut.
Kaikki n. 150 kirkossa ollutta vierasta onnitteli jonossa ja luoja siinä oli kuuma. Mulla hikinorot valui pitkin jalkoja kenkiin ja alushame oli täysin liimautuneena jalkoihin!

Onnitteluiden jälkeen oli vuorossa morsiuskimpun heitto, jonka sai kiinni mu äidin sisko/kummitätini :)
Kimpunheiton jälkeen siirryttiin autolle, jossa avattiin skumppapullo, vaihdettiin muutamat suukot ja lähdettiin ajamaan kohti hääpaikkaa. Unkarilaiset ja suomalaiset vieraat seurasivat perässä busseilla. Suomalaisten busseihin oli varattu pálinkaa (unkarilainen viina) ja unkarilaista musiikkia, unkarilaisten bussiin salmaria ja suomalaista musiikkia :)

Kuva

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 21.06.2012 12:21 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kuva
Kuva hääpaikan nettisivuilta. Parempi kun mulla olevat kuvat. Tossa suihkulähteellä meillä oli siviilivihkimispaikka.

Hääpaikalle kun päästiin, henkästiin ensin kahdestaan helpotuksesta ja sen jälkeen oli meidän hääkuvaukset.
Meidän kaveripariskunta on ammattikuvaajia ja niiden häälahja meille oli hääkuvat.
Sillä aikaa kun meitä kuvattiin, häävieraille oli puutarhassa pientä suolasta ja juotavaa.
Hääkuvia en ole vielä saanut, mutta tässä yksi serkkuni tai isäni ottama kuva hääpaikan suihkulähteen edestä.

Kuva

Kello 16 alkoi siviilivihkiminen ja olin kyllä niin onnellinen että se pystyttiin pitämään puutarhassa. Päätarjoilija kertoi että hääpaikalla oli ollut tajuton ukkonen aamulla ja vettä tullut kun aisaa. Tämän takia he olivat laittaneet varuiksi siviilivihkimispaikan myös sisätiloihin. Onneksi Budapestissa ei ollut ollut aamulla tietoakaan sateesta! :worship:

Siviilivihkimisen kanssa on ollut koko ajan ongelmia, eikä ilman niitä selvitty nytkään.
Mun kaaso/todistaja on suomalainen, eikä hänellä tietenkään ole kaikkia niitä tietoja mitä unkarissa vaaditaan. Onneksi mun unkarissa asuva setäni sai asiat selvitettyä vihkijän kanssa.
Setäni myös toimi vihkimisessä tulkkina, koska ilman tulkkia häämme eivät olisi olleet pätevät... paikallisella maistraatilla oli epäilyksiä mun unkarinkielen suhteen, että en ymmärrä kaikkea mitä vihkimisessä puhutaan/kysytään.
Meille ei suostuttu etukäteen kertomaan mitään vihkikaavasta, joten tulkki oli pakollinen. Enhän mä voinut etukäteen tietää 100 varmasti ymmärränkö kaiken vai en. No, onneksi setäni kävi tulkista, olisi muuten tullut taas kallis keikka saada jostain unkarinkielen tulkki.
Siviilivihkimisessä vaihdetaan uudestaan sormukset... mun mies joutu äkkiä ennen vihkimistä käydä poistattamassa sormuksensa vessassa saippuan avulla :lmao2:
Ja luoja sitä sai tunkea sen sormeen takas... en tiedä kauanko siinä kesti, mutta KAUAN!

vihkiminen alkoi bändin soittaessa Andrew lloyd Webberin Unexpected songin (tuli sitten tähän kun en sitä kirkkoon saanut!)
Siviilivihkimisen aikana kävimme myös antamassa kukkakimput äideillemme. Unkarilainen kaunis tapa että morsian antaa kukkakimpun sulhasen äidille ja sulhanen morsiamen äidille <3
Bestman tosin unohti nämä kukat kirkkoon, joten eräs häävieras kävi äkkiä noutamassa lähikukkakaupasta uudet :D
Kesken vihkimisen alkoi tulla hiljakseltaan vettä. Aurinko paistoi ja vettä ripsotti hetken verran. Minä ja mies tuijotettiin vihkijää että puhu nyt herrantähden nopeammin, kohta tulee vettä kun aisaa. Siviilivihkijähän ei voi lopettaa litaniaansa kesken, koska silloin vihkiminen ei ole pätevä.
Vettä tuli hetken hiljakseltaan ja niinhän sitä sanotaan että pisarat tuo onnea. Jos uskoisin johonkin yliluonnollisiin henkimaailman juttuihin, väittäisin että tämä hetki oli sellainen :oops:
Tihkuttaminen loppui yhtä nopeasti kun oli alkanutkin ja vihkiminen vietiin loppuun niinkuin pitikin. Lopuksi minä ja mieheni, vihkijät ja todistajat allekirjoitimme kirjan ja me oltiin virallisesti naimisissa.. tai niin me ainakin luultiin!
Viime perjantaina tuli tieto että mun setäni oli unohtanut täyttää kirjaan tietonsa, jotka myös tulkilta vaaditaan :D No, tiedot on nyt annettu sinne... ja sama vääntö edelleenkin, mikä oli aikaisemmin mun kohdalla ja häissä mun kaason kohdalla... me ollaan suomalaisia, meillä ei ole edelleenkään samoja papereita ja tietoja kun unkarilaisilla :x

Kuva

Vihkimisen jälkeen nostimme onnittelumaljat ja minä kiitin kaikkia paikalle tulleita suomeksi ja mies unkariksi. Tämän jälkeen oli taas hieman vapaata oleskelua ja sen jälkeen siirryttiin sisätiloihin syömään.
Muutama kuva vihkipaikasta häitä edeltävältä päivältä. En viitsi laittaa kuvia juhlapäivältä kun niistä näkyy niin paljon ihmisiä.

Kuva
Kuvasta puuttuvat vielä kukka-asetelmat

Ulkona
Kuva

Todella huono kuva kukka-asetelmasta
Kuva

Joo, ei löydy kuvia juhlapaikalta ettei niissä olis paljon ihmisiä :-?
Itseasiassa ulkoa ei löydy juuri mitään kuvia josta näkyis hääpaikka.. täytyy toivoa että joku on tajunnut ottaa!

Ruoka oli todella hyvää!! Ruokailun aikana mies piti puheen (joo... mä vollotin taas), sekä mun äiti ja isä sekä miehen äiti (ja meikä vollotti taas).

Ruokailun jälkeen oli vuorossa unkarilainen kulkue, joka siis tuli kaikille vieraille yllätyksenä. Olin kyllä ilmoitellut naisille etukäteen että kannattaa varautua häihin myös joillain mukavemmilla kengillä, mutta en kertonut että miksi.
Kulkueen mukana oli miehen kummisetä kahden poikansa kanssa ja he soittivat koko matkan ajan unkarilaista musiikkia :) Vieraat olivat tästä reissusta aivan täpinöissään!
Perinnehän siis on että sulhanen tulee hääaamuna koko juhlaväen kanssa noutamaan morsiamen morsiamen kotoa ja siitä lähdetään kaikki yhdessä hääpaikalle ja kylän väki voi samalla onnitella. Meillä tämä ei näin onnistunut, joten vähän muokattiin perinnettä ja täydellinen tuli :kiss:

morsiamen juhlaeleganssia kulkueen aikana... hyvät oli sandaalit :fiiu:
Kuva

Kuva

Kulkue siis meni meidän talolle. Kukaan suomalainen mun äitiä ja siskoa lukuunottamatta ei siis ollut koskaan nähnyt tätä taloa, eivätkä tienneet missä se on. Yllätys oli suuri kun pysähdyttiin talolle ja bestman ja kaaso kertoivat missä ollaan. Oltiin hankittu myös kukko ja kanoja pari päivää ennen häitä ja mun isä oli tukehtua kun se kuuli että kukko oli nimetty sen mukaan :lmao2:

Taloista ihmiset vilkuttivat meille ja onnittelivat, koirat haukkuivat pihoissa, unkarilainen musiikki raikas ja suomalaisille oli ihmettelemistä unkarilaisessa kylässä.
Täydellistä :clap:

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 21.06.2012 12:22 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kulkueen jälkeen oli kahvit, jälkiruoka ja hääkakku.
Mä en nyt oikein tajunnu tota hääkakkuakaan, kun olin siitä antanut kuvan leipomoon, sekä kirjoittanut unkariksi tarkat ohjeet. Jännä että kakkukaan ei ollu sitä mitä tilasin, eikä muuten ollu morsiuskimppukaan :?
Taas kävin paikanpäällä senkin sopimassa ja unkariksi olin ohjeet kirjoittanut. Mun ohje oli siis yksivärinen valkoinen, ei lehtiä alle! lopputulos oli valkoinen kimppu jossa myös vihreitä kukkia, sekä LEHDET ALLA.. :doh: no... en edes jaksanut siitä välittää enään.

hääkakku
Kuva
Ton ylimmän kerroksen piti olla siis myös valkoinen... lie kenen idea oli laittaa se noin :D
Ja noi porot on ne pentikin pikkuporot, ruskeiksi spreiattuina. Hienot tuli, vaikka itse sanonkin.

Kuva
kakunleikkauksessa mies tallo mun valkoisia korkkareita ja kipeitä varpaita minkä kerkes... mutta mä polkaisin oikeassa kohtaa :)
Minä se meillä jokatapauksessa olen se joka kaapinpaikan päättää :wink:

Kahvien aikana kaaso piti myös puheensa.. ja taas itkettiin!
Kahvien jälkeen miehen sisko lauloi meille vanhan unkarilaisen kansanlaulun... ja taas itkettiin :hug:

Ja juhlaväki sai vielä nauttia unkarilaisista kansantanssiesityksistä, joita mun kummisedän lapset meille esitti.
Mä oon ihan hulluna unkarilaisiin kansantansseihin :)
Kuva

Häätanssi me päätettiin vasta häissä :D Meillä oli kolme ehdokasta ja loppujenlopukse häätanssiksi päätyi mun suosikki, jossa tosin sanoitus ei häätanssiksi sopinut mitenkään. No, vaan puolet porukasta tajus mistä siinä lauletaan :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=OvH2zrnGFG8
Kuva

Ja sitten alko bailut! Jengi joras niin hiki hatussa, että onneks ulos pääsi vähän vilvoittelemaan! Tai no... koko yön ulkonakin oli päälle 20 astetta, mutta silti viileämpää kun sisällä :)

Kello kymmeneltä käytiin salaa vaihtamassa miehen kanssa vaatteet. Tää tuli ihan kaikille muille yllätyksenä paitsi mun kahdelle työkaverille jotka on nähny mun töissä ompelevan näitä.
Mun kaks ihanaa kaveria oli jopa tuoneet mulle suomesta pari mekkoa illaksi, kun olivat niin huolestuneet siitä kun olin sanonut että en vaatteita vaihda ja että pelkään kestänkö siinä hääpuvussa koko pitkän päivän <3 Ja muuten hääpuku oli täydellinen koko päivän, ei puristanut eikä ahdistanut mistään. mahtavaa!

Iltapuku
Kuva

Kun me tultiin miehen kanssa unkarilaisissa vaatteissa sisälle juhlapaikkaan, alkoi bändi soittamaan tätä meidän toista häätanssivaihtoehtoa... olisin kyllä halunnut tähän jonkun menevämmän biisin, mutta meni se näinkin :)

http://www.youtube.com/watch?v=wrXwknn7KJ4
(ilman tota discokomppia)

Kuva

Miehen kaverit oli hommannut sitte mun leikkikiellosta huolimatta sulhasen ryöstön. Mä sain mieheni takaisin tunnistamalla mieheni takapuolen...
Tyhmiä noi miehen.... mähän mun miehelle olin vaatteet tehnyt... ei kauheen vaikee homma tunnistaa housujen materiaalista mikä ahteri kuuluu omalle miehelle :lmao2:

Eniten olin kyllä kuitenkin kuulemma hiplaillu appiukkoni takamusta :lmao:
Kuva

Sitten oli vielä menyasszonyi tanc, johon lupauduin mukaan vasta 15 minuuttia ennen.
Tässä bestman tai puhemies hakkaa kauhalla tai jollain vastaavalla pataa/rumpua ja huutaa kovaan ääneen että morsian myynnissä.
Sekä miehet että naiset saavat osalistua ja heittämällä rahaa puhemiehellä/bestmanillä olevaan hattuun rahaa, saavat he tanssia morsiamen kanssa niin kauan kunnes seuraava maksaa.
En tiedä kauanko tätä kesti, mutta luoja sain jorata :egy:
jengi oli ihan hirveen hyvin mukana, niin suomalaiset kun unkarilaisetkin :D

Tanssi loppu siihen kun mun mies tuli, kaappas mut syliin ja kanto pois pihalle <3
Vedin kuulemma menyasszonyi tanzsin täydellisesti... vaikka mä en ollu sellaista ikinä aikaisemmin edes nähnyt :D KIVAA OLI!

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 21.06.2012 12:22 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Vähän enne kahtatoista oli kynttilätanssi. Tätähän mulle mainostettiin unkarilaisena perinteenä... kunnes tapaamisessa meidän bändin solistin kanssa ennen häitä kävi ilmi että tämä on amerikkalainen tapa jota on unkarissa harrastettu muutaman vuoden ajan.
Joo... jos olisin aikaisemmin tiennyt että tää on amerikkalainen juttu, en todellakaan olis halunnu tätä häihini.
No, tällä jutulla on kaunis symboolinen merkitys, joten päätettiin sitte yöllä että vetästään nyt tämäkin.
Tän aikana soi se meidän kolmas häätanssivaihtoehto :)
Sisältä sammutettiin valot ja kaikki keräänty rinkiin meidän ympärille.
Oli kaunis hetki :)

http://www.youtube.com/watch?v=Qnbj1_d6 ... re=related
Kuva

Klo 24.00 tuli vielä sairaan hyvä yöruoka ja viini ja olut virtas :)
Juomaa meni illan aikana sen verran, että luulen hääpaikkaa harmittavan diili siitä että maksettiin jo ennen häitä könttäsumma ruoasta ja juomasta :lmao2:

Yöllä hääpaikan päällä tuli mieletön ukkosrintama. Hellettä oli kestänyt niin monta päivää, että ukkonenkin oli sen mukainen.
Salamat oli mielettömät ja saatiin vähän kuin ilmainen ilotulitus häiden kunniaksi! :)
Tässä vaiheessa sade ja ukkonen ei haitannut enää ketään, vaan ulkona oli mukavampi käydä viilentymässä tanssien lomassa. Ei se lämpötila kyllä kamalasti laskenut, koska mekko päälläkään ei ulkona kylmä kyllä tulllut!

Bileet kesti neljään asti, ja viimeinen puolituntia oli aivan tajutonta csardaksen tanssia suurimmaksi osaksi suomalaisten voimin!!
Luulen että bändillä oli väsytystaktiikka meidän suhteen... mutta ei... hullut suomalaiset senkun jammas :lmao:
Sekä me tanssijat että bändi oltiin tän session jälkeen aivan totaaliset poikki!

Kuva

Me lähdettiin hääpaikalta hääpaikan vieressä olevaan hotelliin viettämään hääyötä vähän jälkeen neljän ja vielä silloin osa suomalaisista jäi vielä hääpaikalle.
Aamulla tultiin siivoamaan omia kamojamme pois hääpaikalta, että ainakin siihen mennessä oli kaikki juhlavieraat paikanpäältä poistuneet :)

Sunnuntaina meitä kerääntyi vielä kolmisenkymmentä ihmistä Margit-saarelle piknikille jatkamaan häitä ja muistelemaan hääpäivää. Ihania muistoja! <3

Aivan täydelliset häät ja ihmiset viihtyivät ja nauttivat.
Kaikesta häihin liittyvästä säädöstä ja ongelmista huolimatta, olen onnellinen että päätimme pitää häät unkarissa <3

Kuva

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 21.06.2012 16:18 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Nyt on sitten häämatkakin ohi, samoin kun koko Unkarin reissu.
Olo on tyhjä, eikä millään jaksaisi tehdä mitään. Mitäköhän sitä alkaisi seuraavaksi suunnittelemaan, kun häähössötykset on nyt takana. Tarviskos kukaan apua hääjutuissa?? :fiiu:
Siihen touhuun jäi vähän kun koukkuun :D

Kuva sormuksista häämatkalla, takana Balatonin uskomattoman vihreä vesi <3

Kuva

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 21.06.2012 19:20 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kaiken kaikkiaan ihana kertomus! Onneksi loppu hyvin, kaikki hyvin vaikka mutkia vähän tulikin. :)

Erika 1.4 2013 <3

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 22.06.2012 02:55 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Ihana, ihana kertomus! :faint: Luin kokonaan läpi ja miehelle luin ääneen parhaita kohtia :)
Teillä on ollut kyllä niin mahtavan kuuloiset häät; kaunis morsian, mieletön kirkko, ihanan näköinen juhlapaikka... voih! :faint:

Olipa ihana lukea pitkä kertomus ja nähdä paljon kuvia. Päivä on ollut varmasti elämys myös juhlavieraille! Onnea ja rakkautta avioliittoonne! <3

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 22.06.2012 23:11 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Ihana puku ja muutenki kaunis morsian <3 Upea päivä ollut teillä, mäkin einasin alkaa pillittää kun kirjotit niin monta kertaa että tuli itku :D ihan tippa linssissä luen näitä hääpäiväkertomuksia, enkä millään malta odottaa omaa. upea kirkko ja juhlapaikka myös ! Onnea ihan kauheasti tuoreellee avioparille ! :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 24.06.2012 10:04 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Ihanaa. :) Varmasti ollut kaiken sen vaivannäön ja harmaiden hiuksien arvoinen päivä! Kaunis morsian ja komea sulhanen ja tuo kirkko portaineen on ihana. <3 Tosi hauskan kuuloiset juhlat vieraidenkin kannalta ja jää varmasti monelle ikimuistoiseksi päiväksi. :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 24.06.2012 12:33 
Poissa
Arkkienkeli
Arkkienkeli

Onnea vielä kerran!

Teidän häänne kuullostavat kyllä upealta kokemukselta! Vähän kadehdin teidän vieraita, koska ovat saaneet olla mukana. :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 24.06.2012 21:32 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kiitos kaikille kommentoineille <3
TuiA... kaikilta vierailta on tullut kyllä todella positiivisia kiitoksia häistä, roimasti uusia kokemuksia :)

Mä täällä luen vaan muiden hääpäikkyjä ja yritän käsittää että mun hääsuunnittelut on nyt suunniteltu :?

Haikeeta

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 25.06.2012 14:38 
Poissa
Enkeli
Enkeli

Todella kaunis morsian ja sormus on ihana! :)
Paljon onnea tuoreelle avioparille <3

Maistraativihkiminen 2.8.2012
Siunaus ja hääjuhla 13.10.2012

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 25.06.2012 15:07 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kiitos <3

Edelleen maistraattissa vierailu siirtyy päivällä
Jos toi sää ei tosta lähipäivinä ala osoittaa sateettomuuden merkkejä, niin me ei kai koskaan tulla olemaan virallisesti naimisissa Suomessa
....mut on tehty sokerista :que:

Niin joo... mun tilaama rakkauslukko tuli tänään postissa! :)

Meidän niin piti ostaa lukko Unkarissa ja kiinnittää se häämatkalla... mut meni sit ja unohtu :oops:
Nyt on lukko ja ensi kesänä se laitetaan tod.näk. meidän oman talon aitaan kiinni :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 25.06.2012 17:05 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

voi kun on ollu kauniit häät!! <3 <3

ja sulla on ollu aivan ihanat puvut!! :yep:

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 02.07.2012 08:59 
Poissa
Suojelusenkeli
Suojelusenkeli

Aivan ihana päivä ollut teillä! <3 Kaunis morsiospari, ihanat puvut ja vihkipaikat, upeeta ohjelmaa ja kaikkea muuta. Ei voi kuin onnitella vielä kerran! :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 05.09.2012 14:55 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Ai jestas miten ihana hääpäiväkertomus ja tosi tosi TOSI kiva kun oli niin paljon kuvia! :clap:
Teillä on ollut upeat ja erilaiset häät!

Ja kyllä on morsian ollut KAUNIS!!!! :faint:

Paljon onnea avioliittoonne! <3 <3 <3 :raketti:

Poika tulee kotiin helmikuussa 2013

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 06.09.2012 09:48 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kiitos HannaNeiti :)

Tuntuu jotenkin jo niin kaukaisilta nuo häät kun niin paljon kaikkea on ehtinyt tässä häiden jälkeen jo tapahtua.
Eritoten kaikkein kaukaisimmalta tuntuu oma olomuotoni noissa häissä.. ei mahaa eikä turvotusta :oops:

Kiitoskortit on vielä lähettämättä, josko ensi kuussa olisi rahaa siihenkin puuhaan!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ] 

* UKK    * Etsi

Tänään on 16.07.2018 20:26