* UKK    * Etsi

Tänään on 17.07.2018 09:26

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2 viesti√§ ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiL√§hetetty: 07.10.2011 20:41 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Perjantai 2.9.

Jo aamusta lähdettiin ostamaan muutamat puuttuvat tarvikkeet yhdessä sulhon kanssa. Käytiin myös hakemasssa bestman juna-asemalta ja hänen vuokrapukunsa haettiin liikkeestä. Minä jatkoin matkaa manikyyriin ja pojat koristelemaan hääautoa. Kun kynnet oli laitettu, hain juna-asemalta kaason mukaani. Iltapäivän aikana me (minä ja sulho, kaaso ja 2xbestman) laitettiin loput koristeet kuntoon ja kuljetettiin tavarat juhlapaikalle. Käytiin myös kirkossa vilkaisemassa paikat ja katsottiin läpi juhlan ohjelma. Kaikki oli hyvissä ajoin kunnossa, joten illalla sulhanen tarjosi koko poppoolle ruuat ja juomat kaupungilla.
Iltaa istuessamme toinen kaasoni ilmoitti, että ei tule paikalle. Syykin oli, mutta suoraan sanoen en tiedä oliko se totta vai ei. :?
Yöksi sulho lähti bestmanien matkaan ja kaaso meille.

Lauantai 3.9.

Vaikka yömyöhään ei valvottukaan, aamulla väsytti. Uni oli katkonaista ja aamuyöstä tyttärenikin herätteli. Klo 6.30 nousin ylös ja kipaisin suihkuun. Ennen kahdeksaa äitini tuli hakemaan minut ja menimme kampaajalle. Kampaus ja meikki onnitui hyvin. Yhdentoista aikaan kaaso saapui pukuni kanssa ja puimme sen kampaamossa, koska sieltä piti kiiruhtaa suoraan kuvaan. Olimme varmasti näky keskustassa kun minä kipitin helmat korvissa ja kaasoni koitti löytää reittiä parkkipaikalta autolle. Kovin ahtaista autojen väleistä kun ei voinut puikkia, ettei puku likaannu.

Valokuvaamossa odottikin jo sulhanen ja meidän lapset vaarin kanssa. Ensin otettiin kuvat lasten kanssa, enkä oikein tiedä mitä niistä tuli. Meitä jännitti ja tyttö oli väsynyt kun ei päiväunille vielä ollut ehtinyt. Lasten ja vaarin lähdettyä otettiin virallisia hääkuvia, ja ne varmaan onnistuivat ihan hyvin kun jännityskin kaikkosi ja kuvaaja oli rento.

Valokuvauksen aikana bestmanin täyttivät kirkolla heliumpalloja ja kaaso laittoi äitini kanssa juhlapaikkaa.

Kuvaus oli ohi suunniteltua nopeammin, mutta kuskimme oli onneksi jo paikalla. Ajalimme vähän siellä täällä, ettei kirkkossa tarvi odottaa liian kauaa. Kirkkoon saavuimme klo 13.30 ja tukimme vielä sakastin vessaan; minä, kaaso ja pukuni laahuksineen! :D Siellä kirkon sakastissa odotellessamme päätin, että en aio jännittää. Otin myös huikat bestmanin taskumatista! :wink: Kellon ollessa paria minuuttia vaille kaksi, isäni ja minä siirryimme kirkon eteiseen. Ennen kuin kanttori ehti aloittaa, enoni vaimoineen vielä ryntäsi paikalle ja tämä kohtaaminen eteisessä auttoi myös jännityksen poistossa. Kun marssin (JS. Bach, Preludi C-duurissa) ensimmäiset säkeet kajahtivat ilmoille, avasi suntio ovet ja sitten mentiin. Isäni vielä kuikasi hauskasti "jaaaa kynnys" kun astuimme sen yli. :D Koitin välttää katsomasta ihmisiin, että pillahda itkuun ja hyvin se meni. Sulholla oli kyyneleet silmissä hänen kumartaessaan isälleni ja sitten minulle. Ehdin vielä ennen alttaria kuulla poikani äänen "äiti" ja näin vilauksen hänestä, tytärtäni en nähnyt (liekkö oli penkin alla leikkimässä).

Pappi puhui sekä kauniisti, että hauskasti. Muutama kyynel vierähti jossain välissä, mutta hyvin olin kasassa ja jopa NAUTIN tilanteesta. Siskoni, miehen kummisetä ja toinen bm lukivat hienosti Raamatun tekstit. Ensimmäisen virren soidessa me jopa jouduimme sulhon kanssa pidätellä naurua ja hytkyimme alttarilla. Poikamme, 4v, nimittäin ei voi sietää virsiä ja itkeä vollotti kovaan ääneen! :D Pappi oli kyllä mitä loistavin puhuja ja tulipa siinä yleisölle selväksi mm. että mieheni rakastaa minua koska en osaa tankata autoa kuin 20e setelillä, ja minä rakastan miestäni, koska hän laittaa vessanpytyn kannet alas. :lmao2:

Niin meidät siinä sitten julistettiin mieheksi ja vaimoksi. Ihana hetki.

Kirkosta poistuimme Prinsessa Ruususen tahtiin ja muutaman kyyneleen vieräytin pois kävellessä, kun näin erään vanhan ystäväni. Kipitimme morsiushuoneeseen odottamaan kun ihmisille jaettiin ilmapallot. Kun meidät herrana ja rouvana kutsuttiin esiin ihmiset huusivat onnea ja hurrasivat sekä vapauttivat ilmapallot! Näytti kuulemma hienolta ja kaikki kovasti kehuivat tätä erilaista juttua.

Juhlapaikalle saapuessamme olin vaihtanut boleron tilalle kauluksen pukuuni sekä irroittanut laahuksen. Olimme myös pari kuohuvaa lasillista juoneet matkalla. Ihmiset olivat sillä aikaa saapuneet juhlapaikalle, vieneet lahjan lahjapöytään ja katselleet istumajärjestystä.

Kättelyiden ja halailujen jälkeen isäni piti mukavan tervetulopuheen. Siihen perään bestman jatkoi kertomalla käytännön asioita. Ruoka piti olla heti, mutta jostain syystä se vain kesti ja kesti ja hetken jouduimme turhaa odotella. Ruoka oli kyllä niin hyvää, että jos jotakuta harmitti odottelu, varmasti mieli parani kun sai mahan täyteen.

Ruoan jälkeen leikimme ulkona kaulin-leikkiä -jonka minä ja naiset voitimme! Sen jälkeen otettiin "virallisia" poseerauskuvia vieraitten kanssa. Hääkakku ja kahvit olivat sen jälkeen. Ai niin, sulho ehti polkaista kakkua leikatessa...

Bestman piti mitä kauneimman puheen. Hän on mieheni paras ystävä lapsuudesta saakka, ja kyllä yksi jos toinenkin sai pyyhkiä silmäkulmia. Bestman taisi itse ensimmäiset kyyneleet päästää jo muutaman lauseen jälkeen. Puheessa oli myös hauskoja juttuja ja ihmisiä kikatutti.

Häätanssimme oli UPEA. Kappale oli Stellan Häävalssi, ja bändi tulkitsi sen ihanasti. Itkeä tirautimme sulhon kanssa molemmat ja yleisössäkin nenäliinoja kaiveltiin esiin.

Tästä ilta jatkuikin tanssilla ja muutama hauska leikkikin sopi joukkoon. Turhaan jännitin miten leikit menee, kaikilla oli kivaa. Muunnelmamme 12kuukautta leikistäkin oli hauska (siinä siis pöydittäin keksittiin joka kuukaudelle tehtävä jonka toinen meistä joutuu toiselle toteuttaa). Miehen tehtäväksi tuli mm. tehdä itsestään poikakalenteri minulle ja minun tehtäväni on mm. koristella mieheni joulukuuseksi, ottaa siitä kuva ja lähettää se vieraille joulukorttina. :D
Kimppu ja sukkanauha heitettiin ja taas jorattiin ja bailattiin. Minut ryöstivät sukkahousupäiset pukumiehet ja sulhon tuli niin runoilla kuin laulaakin, jotta sai minut takaisin.

Koko ilta oli niin mukava, että mekin lähdimme vasta ennen puolta yötä, kun bändi lopetti. Vieraat menivät jatkoille hotellin alakertaan ja siellä oli biletetty aamuun asti.

Hääyö oli ihana.

Päivämme oli paras ikinä. En olisi voinut kuvitella, että se menisi niin hyvin. Pukuani kehuttiin vuolaasti ja saimme kuulla kuinka aidot ja ihanat oli juhlat kirkko-osuuksineen kaikkineen. Ainoa mistä jotain huonoa sanoisin, oli hotelli-ravintolan vitkuttelu ruoan kanssa sekä mm. lasit jotka olivat joilla vierailla likaisia. Muuten kaikki meni juuri niin kuin pitää!

Nyt elämä jatkuu lähes kuten ennenkin, paitsi että minulla on kaunis sormus sormessani, olen rouva ja vielä pitäisi osata käyttää kaksiosaista sukunimeä!

<3

{valokuva lisätään myöhemmin}

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 31.12.2011 02:28 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Ihanan kuuloinen hääpäivä ollut teillä! <3 Mullakin tuli ihan tippa linssiin kun luin tuosta teidän häätanssista. Kuviakin katsoin hääpäikyn puolelta ja hyvältä näytti! Kaunis morsian ja komea sulhanen, sekä ihanat lapset! Myös sun kimppu oli superihana! Olis kiva nähdä siitä kuvaa, jossa helminauhakin näkyy :wink:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

N√§yt√§ viestit ajalta:  J√§rjest√§  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2 viesti√§ ] 

* UKK    * Etsi

Tänään on 17.07.2018 09:26