* UKK    * Etsi

Tänään on 24.09.2018 11:58

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viesti√§ ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Sunis ja Sulho 10.9.2011
ViestiL√§hetetty: 12.09.2011 23:17 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

<3 H√Ą√ĄP√ĄIV√ĄKERTOMUS <3

Perjantai 9.9.2011

Aamu alkoi aivan järkyttävällä selkäkivulla, lähes koko yö valvottuna. Omin jaloin seinistä tukea ottamalla selvisin suihkuun ja sulho joutui sitten pukemaan mulle alusvaatteista lähtien kaikki vaatteet :(
Lähdettiin sitten mun työpaikalle, mun työkaveri pisti mun takamukseen 2 kipupiikkiä. Sitten pitikin mennä tekemään viimehetken ostokset. Käytännössä mä sulhossa roikkuen kävelin istumaan kauppakeskuksen keskikäytävälle ja sulho kävi kaupoista hakemassa tavarat mitä pyysin <3
Iltaa kohden lääkkeet vähän auttoi tilannetta, vaikka monet itkut kivusta tulikin itkettyä. Sulhon lapsi tuli meille illalla ja hetki sen jälkeen anoppi, anopin mies ja sulhon sisko saapui ja vei lapsen mukanaan. Me käperryttiin sohvalle syömään hyvää ruokaa, juomaan punaviiniä ja katsomaan leffaa <3 <3 <3 Ihana rauhallinen ilta kaksin <3
Jännittää en pystynyt/ehtinyt kivuiltani ollenkaan, suurin jännitys liittyi juurikin siihen että missä kunnossa selkä on hääpäivänä.

Lauantai 10.9.2011

Kello soi 6.45 ja ihmeellisen pirteenä nousin (vaivalloisesti selkäkipuillen) suihkuun. Sillä aikaa sulhokin heräili rauhassa. Sukkien pukemisessa sulho joutui mua vielä vähän auttamaan ja otinkin aikamoiset lääke droppaukset jo heti aamulla. Pienen palan leipää sain hiusten harjauksen lomassa nieltyä, nälkä ei ollut ollenkaan. Kampaajalle lähti sulho minut sitten viemään. Kaunis ilma oli ulkona, ei pilven pilveä missään. Kampaamon pihalla olikin isä, kaaso ja seremonimestarinna jo odottamassa. Kampaamoon oli meille varattuna mukaan Fresitaa, jota siis nautiskeltiin siellä samalla. Kampauksesta ja meikistä tuli aivan mielettömän ihanat! <3
Isä tuli mua hakemaan kun olin ensimmäisenä valmis ja toi samalla pikkukaasonkin paikalle omaa kampaustaan varten.
Iskä vei mut sitten siskon kotiin, johon mentiin sitten pukeutumaan. Siellä äiti ja siskon lapsi lakkasi mun varpaankynnet sinisellä, että saatiin "jotain sinistä", syötiin makaroonilaatikkoa ja katselin rauhassa siskon perheen touhuja.
(Samaan aikaan kukkien laittaja ystävämme oli mennyt juhlapaikalle koristelemaan pöydät. Mutta pöytiä ei oltukaan edes laitettu siellä paikalleen niinkuin oli sovittu :shock: :soo: Ja kukkienkin kanssa oli jotain sähläystä ollut. Onneksi floristiystävämme sai oman äitinsä ja siskonsa avuksi ja ehti kirkkoon juuri ja juuri!) Iskä kävi hakemassa kaasot ja seremoniamestarinnan kampaajalta myös syömään ja pukeutumaan. Kaikki tytöt näytti aivan äärettömän kauniita, ihanat rakkaat mulla <3
Sulho soitti jossain vaiheessa mun √§idille, silt√§ oli l√§htenyt liivist√§ muutama nappi pukiessaan! :oops: √Ąiti otti sitten ompeluv√§lineet mukaan ja sovittiin ett√§ siskon anoppi ompelee kirkolla napit kiinni uudelleen. Siskon perhe ja mun vanhemmat l√§hti aiemmin jo kirkolle. √Ąiti l√§hti hakemaan my√∂s sulhon ja bestmanin kirkolle.
Meillä laskeutui rauha taloon ja puettiin rauhassa päälle. Oltiin niin kauneina kaikki <3
Kuskimme tuli meitä hakemaan ja ahtauduttiin autoon. Minä etupenkille lakana sylissäni. Lakana siis toimi kirkon pihalla näkösuojana, jos pihalla olisi vielä vieraita. Mutta muu "tiimi" oli juuri saanut kaikki vieraat kiltisti kirkonpenkkiin kun me kurvattiin paikalle. Siitä sitten takahuoneeseen, missä kaunis ihana kimppuni odotti <3 Pappi kävi tervehtimässä ja sanoi, että sulho on paikalla ja oli sulho kuulemma jo luvannut että otan sulhon sukunimen :D Sanoin vaan, että joo näin oli sovittu :lmao2: Samalla sovittiin papin kanssa, että polvistutaan vaan sormusrukouksen aikana (selkäkivun taki) ja jos siinä vaiheessa selkään jo sattuu niin voidaan jättää polvistumatta myös kokonaan.
Seremoniemestarinna toimitti kirjoittamani kortin (jossa sisällä tekemäni rakkausruno sulholle) sulholle alttarille ja sulho sen sielä seistessään oli lukenut <3
Lähdettiin sitten isän kanssa kiertämään kirkon etuovelle kirkonkellojen soidessa. Toinen kaaso meni papin kanssa takahuoneesta suoraan omalle paikalleen. Pikkukaaso auttoi kantamaan pukuni helmaa ja asettelemaan sen paikalleen. Tässä vaiheessa pihaan kurvaa kauheella vauhdilla auto ja sieltä tulee kukkienlaittaja perheineen. Ne sitten juoksi meidän ohi kirkkoon nopeasti ja ehtivät hyvin ennen kun häämarssi alkoi. Pikkukaaso kipitti paikalleen ja me isän kanssa hengitettiin syvään. Isä taputti kädelle ja sanoi kaiken menevän hyvin <3 Yiruman River Flows In You kuulosti aivan mahtavalta uruilla soitettuna! <3 Juhlavieraita en kovasti uskaltanut katsoa silmiin, pelkäsin rupeavani itkemään. Keskitin katseeni heti niin komeaan sulhooni <3 Sulho pokkasi isälleni ja jatkettiin matkaa alttarille. Silloin tulivat kyyneleet, mutta sain koottua itseni suht nopeasti ja sulhon antamaa nenäliinaa ei tarvittu kovin pitkään :wink: Seistiin alttarilla käsikädessä, välillä toisiamme katsoen. Papin puhe oli mahtava :D Pikkukaaso luki raamatun tekstin ja seremoniamestarinna mummini runon. Tahtomisetkin tahdottiin kuuluvalla äänellä toisiamme silmiin katsoen <3 Bestmanin vuoro tuli kaivaa sormukset, avasi sormusrasian ja sanoi kuuluvalla äänellä "OHO" :evil: ja näytti tyhjää rasiaa :evil: Siinä vaiheessa siskon 6v poika kipitti eteen ja antoi sulholle kankaisen HAMPURILAISEN missä oli kiinni meidän sormukset :lmao2: :D :lmao2: Meiltä salassa olivat tälläisen tempun tehneet :evil: :lmao2: :evil: Sulho ei meinannut saada sormusta sormeeni, kädet niin hikiset ja sormet turvonneet. Mutta meni se sinne lopulta, sulho vielä suukotti sormustani kädessä <3 :faint: <3 Mä sain sormuksen aika helposti sulhon käteen ja suukotin myös sormukselle. Nyt on sormuksetkin sinetöity suudelmin <3 Sitten oltiinkin jo aviopari L<3 :pari: <3 ja saatiin suudella :kiss: Mieheni otti niskastani kiinni ja suutelikin kunnolla :D Polvistuminenkin onnistui oikeassa kohdassaan. Sitten olikin jo aika kävellä kirkosta ulos rouvana aviomieheni käsikynkässä. Kierrettiin sitten kirkko ulkokautta ja tultiin uudelleen ulos kunniakujaa pitkin. Ensin vaatimuksesta suudeltiin kirkon portailla <3 Hääauto odotti valmiina ja noustiin autoon skumppalasien kanssa.

Juhlapaikalle päästyämme kävelimme niemen kärkeen ottamaan onnitteluja vastaan. Halattiin ensin omat vanhemmat ja asettauduttiin riviin odottamaan vieraita, joita tulikin jo niemenkärkeä kohti pikkuhiljaa. Onnittelujen ja lukuisten halausten jälkeen isä toivotti vieraat tervetulleeksi ja oltiin kohottamassa maljoja, kun päällemme alkoi sataa riisiä joka suunnasta :-D <3 :happy: Kirkolla kun ei saanut riisiä heittää, niin olivat sitten rakkaat kysyneet saako sen tehdä juhlapaikalla. Tämäkin meille täytenä yllätyksenä! Me sitten suojattiin käsillämme tärkeimmät, eli juomat :lmao2: :D :lmao2: Riisiä olikin sitten ihan joka paikassa :D Sitten kohotettiin maljat ja ne nautittuamme lähdettiin mieheni kanssa kävelemään juhlapaikalle. Juhlapaikka oli NIIN kaunis <3 Kukkaystävämme oli saanut paikassa ihmeitä aikaan :worship: :faint: Istuimme omaan pöytäämme ja vieraatkin löysivät paikkansa helposti kaason, BM:n ja SM:n avustuksella. BM ja muu hääseurue esitteli tässä vaiheessa itsensä ja kehoitti vieraita kääntymään heidän puoleensa, jos jollain on mitä tahansa kysyttävää tai pulmaa. Sitten SM veti "Huiskutusleikin", että nähtiin vähän missä istui mitäkin porukkaa. Hovimestari tuli sitten kertomaan päivän menusta ja viineistä. Paikan historiastakin hiukan kuultiin. Sitten olikin ruokailun aika :food: Alkuruoat oli aivan järjettömän hyviä, samoin kun pääruuat grillistä! Todella monet kävi meille päivän aikana sanomassa, ettei näin hyviä ruokia ole ikinä häissä tai missään juhlissa saaneetkaan :)

Ruokailun jälkeen lähdettiin takaisin niemenkärkeen kuvaajien kanssa ottamaan valokuvia, potretteja ja kuva koko juhlaväestä. Kovaa kiirettä jouduttiin loppuvaiheessa pitämään kun niin uhkaavan näköisiä pilviä alkoi kertymään pään päälle. Juuri kun lähdettiin kävelemään takas juhlapaikalle, alkoi ripotella vettä! Kun oltiin päästy sisään vesihanat aukes ja hetken satoi ihan kaatamalla! Sekin sitten loppui aika nopeasti! Mutta ei sen parempaan aikaan ois voinut tulla!!!

Isän puhe oli myös oikein mahtava. Sai monet nauramaan ja kyyneleitäkin oli kuulemma naisporukassa saanut aikaan :) . Kakunleikkauksessa minä sain pomon tittelin itselleni. Pyysin miestäni ottamaan kakkulapion käteensä ja sain jo tässä vaiheessa käden päälle. Ja mies ei edes muistanut polkaista :lmao2: :D :lmao2: Kakku oli hyvää! :food: Kakku ei kuitenkaan ollutkaan laktoositon niinkuin oli ravintolan kanssa sovittu :shock: :no: :soo: ja siis anoppikaan ei sitten kakkua saanut.... Laktoosittomille oli laseissa jotkut omat jälkiruoat. Olivat kuulemma todella hyviä, mutta silti harmitti. Kakun jälkeen mieheni piti meidän kiitospuheen. Kiitti ensin minua ja kertoi kuinka rakastaa nyt ensimmäista kertaa elämässään <3 Sitten muistettiin anoppeja, kaasoja, seremonimestarinnaa ja bestmania pienillä paketeilla. Ja kiitettiin kaikki muitakin avusta juhlien järjetämisessä ja toivotettiin hauskaa iltaa kaikille. Anopit kyynelehti miehen puheen aikana ja mieheni äiti sanoikin, ettei olisi ikinä uskonut mieheni pystyvän tuohon <3

Sitten oli tiedossa tietokilpailu pöytäkunnittain. Kaasojen + BM:n pöytä voitti ja vanhempien perhe tuli hyvänä kakksosena. Meidän piti sitten antaa oikeat vastaukset. Kyseltiin miehen kengännumeroa, mun entisiä työpaikkoj, uuden asunnon neliöitä ym :)

Sitten olikin häätanssin aika <3 Häätanssi meni hyvin, sanoinkin miehelle etten edes nyt näe vieraita ollenkaan. Suukoteltiin ja puhelitiin välillä hiljaa <3 Sukkanauhan mies kaivoi suullaan hameeni alta ja vapaita poikamiehiä ei olltukaan kun 4 ja kukaan niistä ei kovin halukas ollut nauhaa saamaan :D Yhden poikamiehen lapsi (3v) sitten vipelsi sinne keskelle ja sai kopin :lmao2: :D :lmao2: Pääteltiin pojan olevan sitä mieltä, että iskä pitää saada naimisiin :lmao2: Oli poika kuulemma kotona kysynyt vielä, että kenenköhän alushousut mä oikein sain :lmao2: :D :lmao2: Tyttöjä olikin sitten enemmän ottamassa kimppua kiinni, sulhon pienempi sisko sen sitten kiinni sai.

Lapset poistuivat tässä vaiheessa iltaa. Muutenkin alkoi porukka vähentyä pikku hiljaa. Monet miehen sukulaiset kävivät mulle erikseen sanomassa kuinka eivät ole koskaan miestäni nähneet noin onnellisena ja rakastuneena. <3 Ja on varmasti kyllä näyttänyt ja ollut tunnelma ihan erilainen kun miehen ensimmäisissä häissä, joissa ei suukkoja nähty tai läheisyyttäkään.

Pienempi ydinporukka jatkoi iltaa kanssamme. Tanssilattia ei ollut kovinkaan kovassa käytössä, mikä minua harmitti. Tuli olo, ettei ihmiset viihtyneet. Vaikka kaikki ovatkin kehuneet kaiken olleen niin tyylikkäästi hoidettu, kauniisti koristeltu, ruoka hyvää, tunnelma ihanan rakastava ja onnellinen. Onneksi aina välillä joku eksyi meidän muiden kanssa tanssimaankin.

Illan ohjelmahan oli meille ihan yll√§tyst√§ kaikki. Oli sananselityspeli√§, jossa jouduttiin selitt√§m√§√§n esim SEXYP√ĖKSYT sana ym yht√§ helppoa :lmao2: Selvittiin kuulemma liian helpolla ja saatiin viel√§ kumpikin kolme lis√§ sanaa, jotka piti saada selville pantomiimill√§ ilman sanoja!!! Geishapatukka ja Divaanisohva oli "hiukan" vaativia mieheni ymm√§rt√§√§ mun hienoista esityksist√§ :lmao2: :D :lmao2:
Sitten oli vähän tuttu jutun tyylinen leikki myös, jossa istuttiin selät vastakkain ja nosteltiin kädet jos oli sitä mieltä että tämä väite koskee minua. Kumpikaan ei nostanut kättään kun kysyttiin kumpi aloittaa riidat :D ja muutamissa kohdissa oli molemmilla käsi ylhäällä :D Mutta eiköhän kaikille tullut selväksi, että mies meillä siivoaa ja minä olen se joka haluaa useammin :lmao2: :D :lmao2: Ihan huippu leikkejä oli kyllä! Ei ollut mitään ryöstojä, eikä niitä 12kk juttuja joissa vieraat joutuu tekemään meille "palveluksia". Niinkuin oltiin toivottukkin. Kaasot, seremoniamestarinna ja BM on kyllä tehneet huippuhyvää työtä ja olivat korvaamaton apu koko päivän <3 <3 <3

Iltapalakin oli huippuhyvää, ei vaan mahaan meinannut oikein mitään mahtua :D
Iltapalan jälkeen tansittiin vielä miehen muutamat toivebiisit ja koko loppuporukka lähti meitä ulos saattamaan. Skumpat lasiin ja hääyön viettoon.

Meillä oli sviitti varattu hotelli Vaakunasta, sinne 9 kerrokseen Helsingin kattojen ylle päästiin. Aivan mahtava kuutamo, parveke ja oma rakas vieressä <3 <3 <3 Siitä ei sitten sen enempää :wink:

Sunnuntai 11.9.2011

Ensimmäinen aamu avioparina alkoi ihanaan auringonpaisteeseen. Meille tuotiin aamupala huoneeseen jonka nautimme parvekkeella. Kuohuviiniä ja mansikoita tietysti myös <3
Mun vanhemmat kävi meidät sieltä hakemassa ja toi kotiin. Kotona olikin odottamassa jo kaikki lahjatkin valmiina. Ihan kuin ois joulu ollut :D

Kuva

Tavattiin 2/2009
Muutto yhteen 7/2009
Kihloihin 9/2009
Tahdon 9/2011
Sydäntyttö 11/2014

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: Re: Sunis ja Sulho 10.9.2011
ViestiL√§hetetty: 13.09.2011 12:11 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Joko saa kommentoida? :oops:
Ah, ihanan kuuloiset häät teillä, ihan tuli tippa linssiin kun niin kauniisti kerroit tunnelmasta ja muusta! <3 <3 <3 Onnea avioliittoon vielä molemmille!

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 15.09.2011 13:14 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

Kiitos <3 :hug: <3
Oli kyllä ihana päivä <3 <3 <3

Tavattiin 2/2009
Muutto yhteen 7/2009
Kihloihin 9/2009
Tahdon 9/2011
Sydäntyttö 11/2014

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 20.09.2011 17:13 
Poissa
Suojelusenkeli
Suojelusenkeli

<3 <3 :hug: <3 <3

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 02.01.2012 00:58 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Täh? Mä en oo muka aiemmin kommentoinu :oops:

Mutta siis ihanan kuuloinen päivä ollut teillä! :faint: Kyllä tuli tippa linssiin mullakin ku luin kertomusta. Ja tosi ihanasti on miehen sukulaiset sulle sanoneet tuosta rakastumisasiasta <3

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 09.03.2012 11:11 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Wau. Voi kuinka ihana hääpäivä ollut teillä <3 hauskoja leikkejä oltiin keksitty :D Ihanaa lukea täältä näitä :) Ja hyvin olit kirjoittanut, pääsi hyvin mukaan, ihankuin olisi itse ollut paikalla :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

N√§yt√§ viestit ajalta:  J√§rjest√§  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viesti√§ ] 

* UKK    * Etsi

Tänään on 24.09.2018 11:58